hits

bare 7 uker igjen?


Idag sto jeg opp klokken 08:00 og dro rett p trening! Hvem hadde trodd det for noen r siden, eller bare noen dager siden, haha. .. Det var iallfall utrolig digg starte dagen p denne mten! Og ikke minst er det deilig endelig kjre litt styrke p overkropp, det har jeg aldri klart presse meg til p egenhnd. Per dags dato klarer jeg 12 pushups x 3, noe som nesten er flaut. Jeg skammer meg faktisk litt nr jeg holder p og roper og skriker av noe s enkelt, haha. Det sies at det tar 8 uker skape en vane, s jeg m bare holde ut i 7 uker til s vil det ikke fles s jvlig tungt. Eller...? Jeg hper!

Ettersom jeg trener annenhver dag har jeg s stive muskler konstant haha, jeg ser helt merkelig ut nr jeg gr.. Idag tyet jeg ut skikkelig s forhpentligvis slipper jeg litt lettere unna denne gangen :-)



Jakken jeg har rundt midjen er fra nike / sko fra nike / topp fra junkyard / tights fra h&m

Hva gjr dere, forresten? Om dere kjeder dere litt, kan dere lese en sak om meg i VG her, veldig stt bilde de har valgt ut hehe.. N skal jeg lage lunsj!

52 kommentarer

Tying hjelper ikke p stlheten. Det vil bare hjelpe deg bli mykere

du snakka p at du skulle vre med p snn 70(?) sprsml p vg. nr kommer det ut? :)

Hva skal du spise til lunsj? :)

Jeg beklager mtte kommentere det, men nr man er stl er det enten fordi man ikke har tyd ut ordentlig eller fordi man ikke har spist etter trening.

Hvordan er det trene med Spraytan? Svetter det ikke av?

Hei. Jeg er en voksen dame, men synes du er kul som kjrer din egen stil og gr dine egne veier. Jeg lurer p hvor toppen til Andrea er fra? ( hun som hjalp deg med klessalget) Utrolig lekker. Takknemlig for svar.

Du som skriver at man blir stl av ikke tye og av ikke spise (??). Det er feil. At tying hjelper mot stlhet er en myte, og den delen med mat aner jeg ikke hvor du har ftt fra men stemmer ikke i det hele tatt

Stl blir du fordi musklene dine n fr en uvant pkjenning. Stlheten blir ikke mindre av tye. Tying etter trening er derimot frardet. Om du skal tye s skal det gjres i begynnelsen av kten. S frst varme opp, s tye de muskelgruppene du skal trene ogs kan du trene ordentlig! Mange som tror feil ang dette, noe som ikke et s rart siden man alltid tyer etter gymtimen blant annet. spise etter treningen kan pvirke stlheten, men ikke i veldig stor grad.

Ja jeg husker selv hvordan jeg var etter min frste treningskt, jeg var s stiv og vond i musklene at jeg bokstaveltalt mtte krype for komme meg frem:D Jeg begynner med PT fra Tirsdagen av, ser frem til det:)

123 er jo bra:) jeg har trent siden jeg var 16.er 31 r n klarer ikke 1:( m ta alle p knrne. Trener 4ganger i uken.men har alltid vrt utrolig svak i armene.

Mye inkompetanse ute og gr her i kommentarfeltet.

Tying handler om bevegelighet og mobilitet. Nr du trener en muskel bryter du den ned. Hvis du da tyer etterp vil du bryte bryte muskelen ytterligere ned og du vil trenge mer restitusjon.

Husk og at stlhet ikke sier noe om treningseffekt. Det er ikke slik at dersom du ikke blir stl s har du ikke trent bra nok :)

Mat og stlhet har ikke mye med hverandre gjre med mindre du lever p sukker - som etterhvert vil bidra til tette blodrer - som igjen vil fre til drlig blodsirkulasjon til muskler og ledd.

Vil du tye s anbefales det egne tyekter hvor du bare varmer opp frst og s tyer. Det er og anbefalt tye noe (lett) fr styrketrening for bedret mobilitet, dette gjelder for eksempel ved kneby.

Syns det er kjempebra at du er i gang med trening! Tynn kropp betyr ikke, som du selv skrev her et sted, en sunn kropp :)

Rder deg til bruke topper som dekker mage og rygg av blant annet hygieniske rsaker. Tenk p den som kommer etter deg, og som evt trener samtidig som deg (selv om du skrev at du trener alene). Det er veldig uhygenisk mtp svette som legger seg p treningsapparatene. Dessuten er det ikke spesielt hensynsfullt for andre. Kjedene har regler om dette.

hu kan vel fint trene i den toppen /trenings bhn ? eller ka det er

er heller overraskende at hu i det hele tatt bruke klr

Du ligner syyyykt p fotballfruen 😂💁🏼🙈 wow du er sykt pen❤️ kan du lage en video der du gjr flaue ting , det passer n siden d er sommer 😂👏🏽👏🏽

du er s utrolig flink, Sophie (!!)

Startet selv trene 5 ganger i uken siden september og spiser et sunt kosthold. Det har blitt mye resultater. S st p og gled deg til resultatene kommer :)

s bra at du har begynt trene igjen. Men g fra ikke trene i det hele tatt, til trene anna hver dag, kan gjre kroppen din sliten og det med motivasjon over lengre tid vanskelig.

Din PT, har sikkert snakket om det ogs. vre bevegelse hver dag er viktig, men la kroppen hvile. og som deg som ikke har trent p en stund, br heller trene tredje hver dag :)

men det er bare et tips.

Siden du skal oppdatere en gang i mneden p resultatet og lage fr og etter bilde. Kan du gjre det med vekten din ogs? Om du gr opp pga muskler eller gr ned? :)

Stilige treningsklr! :D

12 pushups er jo ddsbra da????????? eller mener du p knrne haha

12 * 3 pushups er faktisk veldig bra! Det er mange som bare klarer et par stykker. S 13 pushups er sterkt!!

God kveld Sophie! :) Kan se at mangen har behov for uttrykke sine negative tanker om at du har begynt og trene. Rart land vi lever i... Men st p Sophie, du er bde nydelig og smart. Og fortsett og vis det flotte smilet og kroppen din til omverden. Klem

Du har suprt tidligere om hva leserne dine nsker lese. Jeg har et stort nske, og hper du kan oppfylle det. Lage et innlegg om DyrebeKyttelsen og hva de gjr for dyrene. De er frivillige, fr ingen penger av staten og er totalt avgengi av pengegaver. nsker ogs at du nevner viktigheten av kasterering/serilisering, remerking og vaksinering av katter. Kanskje f til et samarbeid med den lokale dyrebeskyttelsen og dit dit for hilse p dyrene (ta bilder). Hadde ogs vrt fint om du nevner de forskjellige avdelingene de har i Norge.

Gjr du noe av dette gjr du en fast leser veldig glad :) Du har en stor pvirkningskraft p de unge, og de trenger f se virkeligheten. Kanskje det hjelper kanskje det hindrer de i fremtiden ta p seg dyr de ikke har tid og penger til ta vare p.

Du har en veldig fin blogg, koselig om du kunne se innom min

Du tenker faktisk ikke over noe av det du skriver. Tenkt p alle jentene i tenrene som bare klarer 3 push ups, hva tror du det gjr med selvbildet att du "bare" klarer 12 x 3 likksom?

12 pushup er ddsbra!! Jeg er 15 r, ca 68kg og har trent styrke lenge. Jeg klarer 5 pullups men ikke en eneste pushup! Sykt irriterende. Fordi i gym p skolen feks, s bryr de sef masse om pushups for se hvor sterk man er..

Vel, stlheten er greit for en ting - det er jo et bevis for at man faktisk har gjort noe, hehe.:p

tar kun 21 dager (3 uker) skape en ny vane :)

S bra hre at du har startet med trening!! Klarer bare 7 armhevinger nr jeg gjr det hjemme, men p skolen klarer jeg snn 20, presterer myye bedre p skolen hahaha. Husker i starten da jeg begynte jogge ca annenhver dag, tenkte jeg at det tok s lang tid fr resultatene kom. Men det gikk superfort og jeg er i s mye bedre form med veldig god kondis n etter bare noen uker! Elsker det, hadde trodd det skulle ta mange mneder, men n er det vel bare opprettholde denne vanen for holde det slik! St p, dette gr bra!

Stlheten blir bedre etterhvert som kroppen blir vant til treningen! Hver gang jeg har noen dagers pause med trening, blir jeg stl. Men det blir borte etter ha treng jevnlig en stund!

Du er utrolig nydelig,vakker og en spesiell utstrling som fr andre til bli glad.

sliter selv med vre stl. lrte for et par dager siden at hvis du tyer musklene du har trent styrke p ker det sjansen for skade i disse omrdene. Jogg heller ned i 5 minutter p lav hastighet. eller ta en ''restkt'' senere p dagen som en kort og rolig joggetur. Det har fungert for meg !

Svetter spraytan av deg eller holder det seg bra p kroppen? :)

Kjre gud...(hvis du finnes...)

Vr s snill f Sophie elise til slutte redigere bildene av seg selv s hun ikke er gjenkjennelig. Jeg har sett henne S mange ganger i virkeligheten og hun ser ikke snn ut. F hun til innse at hun faktisk er VELDIG st slik hun egentlig ser ut og at hun m vise det!

jeg nsker treffe deg en gang

http://danielmiller.blogg.no/1435057450_sophie_elise_ett_forb.html denne m du lese :) trur eg du blir glad!

http://www.side2.no/underholdning/--dette-er-kvinnen-jeg-vil-gifte-meg-med/3422803280.html

vet ikke om du har sett den, men ja:)

Trener du med PT, eller trener du alene?

Kjrer du eget treningsprogram?

M snart f til vinterkroppen15/16 selv. S m nok bare hive meg p trening.

Trodde du endelig skjnte at det spille p et foto og redigering ikke lnner seg. Du ender opp med trene alene med PT for du vet alle hadde blitt sjokkert om de hadde sett deg slik du egentlig ser ut. Hvorfor fortsetter du dette tulle idealet for deg selv? Skal du leve slik for alltid!

Du skal selvflgelig tye ut ETTER du har trent. Musklene m strekkes ut etter du har lpt, event trent styrke. Dette for forebygge skader og stivhet. Du tyer jo ikke fr trening. Da varmer du opp musklene:)

Haha, vet hvordan det er med stive muskler. Stl i hele kroppen i dag, utenom magen. Alts rumper, lr, armer, bryst, skuldre og s videre.

Til "the rock": Neeeei. Du skal ikke "selvflgelig tye ut" etter trening. Om man for eksempel gjr tunge lft kan tying etter treningen fre til skader og strekk. Det er ikke alltid bra for musklene. Det kan i noen sammenhenger vre bra, men ikke noe du "selvflgelig" alltid gjr.

Hvordan kan du si at du "bare" klarer 12*3 pushups? Hper du mener p knrne alts, for det er veldig f som klarer 12*3 strake pushups nr de er ferdig med sin frste treningsuke p mange r. Kan du fortelle om du mener p knrne eller strake? Tror det ville hjulpet mange til ikke fle seg helt hplse, virkelig

Det er forskjell p uttying og bevegelighetstrening.

Tying har til hensikt redusere muligheter for skader,som for eksempel overbelastning.Bevegelsestrening er velser som gir varig kning av bevegelsesutslag

Jeg anbefaler tye spesielt forside og bakside av lrene, hofteleddsbyerne, setemuskulaturen og leggene. Etter en treningskt!

Tying hjelper ikke p stlhet dessverre. Det gir bare en bedre bevegelighet i bindevevet p sikt. 12 x 3 pushups er dessuten veldig bra for en jente (om du tar de strake og ikke p knrne).

Hilsen PT student :)

Jeg klarer bare 3 pushups, og har trent i 5 mneder..JEG er flau, du er jo ddsflink

du er skikkelig lik fotballfrue p det bilde der! Har tenkt over det flere ganger p bilder av deg

hei sta ville bare gratulere deg s masse med 1.plass p topplista.

klem

Bytt header, virkelig! :)

Tviler p at du klarer 12 stricte push-ups, ikke 3 heller for den saks skyld, dersom det var det du mente. Er s mange som gjr det halvveis.

Kjre ste sophie elise!

12x3 push-ups, mtte lese det 4 ganger for forsikre meg om at det sto 12 og ikke 1.

Jeg har desverre ingen tro p at du klarer 12, man m vre sterk for klare 12 x3 push-ups!

Nr jeg jobbet i forsvaret kom det inn jenter og gutter som hadde trent i revis og klarte gjerne ikke mer enn 5 + -...

men for all del! st p

Hvor kjpte du den genseren?❤️

Skriv en ny kommentar

Design laget av Kine Skjerpen