fantastisk

Takk for fine kommentarer, dere er så herlige. Jeg gruet meg litt til å sjekke kommentarfeltet, men det gikk jo suverent! Jeg har brukt det siste døgnet sammen med mannen i mitt liv / bestevenn / personlige oppvaskmaskin / kjæreste, altså Robin, og det har vært så godt. Jeg var ikke ute av huset hele kvelden igår, og idag gikk det fint. Jeg har vært i banken, hos legen, på spraytan, hos PT for første gang, shoppet litt og slappet av. Fin dag.


 

Igår var også egentlig en fin dag, og noe av det morsomste jeg har gjort i år må være klessalget! Jeg elsker å møte dere. Masse klær ble solgt til en veldig billig penge, og jeg tror vi gjorde mange jenter glade igår. Og faen så fine dere er! Nydelige alle sammen, jeg sto full av beundring i blikket og lurte på hvorfor dere gidder å lese bloggen min, haha. I should be reading about you guys! Men det gjør jeg jo forøvrig også, hver dag i kommentarene 🙂

Køen utenfor lokalet, og dette var før vi hadde startet. Mange hadde ventet siden 06!


Andrea, meg og Henriette som hjalp Andrea under salget.




Hele gjengen! Takk til Ørjan og Robin som var vakter og tok jobben sin ekstremt seriøst.


De første 20 som handlet fikk hver sin goodiebag som vi alle hadde signert. Det var gavekort fra makeuponyourmind og selvbruning fra her. I tillegg hadde jeg og Marna noen bloggerne t-skjorter som vi delte ut, og så var det gratis muffins, iste og aloe vera drikke på stedet!

Jeg får ofte gaver hos lesere når vi møtes, og igår var ikke noe unntak. Det er som regel mest brev, bilder og smykker, men igår kom en leser med noe jeg aldri har fått før. Det sa hun faktisk også, “nå skal jeg gi deg noe du garantert ikke har fra før av”. Gjett hva det var? Koranen! Så ja, jeg har lest noen sider og skal lese meg litt bedre opp, greit å vite for å forstå mennesker i verden generelt. Jenter av alle religioner leser jo bloggen min! Selv er jeg ikke religiøs, og kommer heller aldri til å bli det, men jeg tror man kan lære noe fra enhver religion. Men med en gang man “låser” seg til en gud og en tro på hvordan det “skal” være, går det over grensen for hva som fungerer for meg personlig. Men, det er spennende å lære 🙂 Men nok om religion – jeg håper vi sees på neste salg, og at dere som kom hadde en fin opplevelse! Neste sommer smeller vi nok igang igjen.

47 kommentarer
    1. Religion handler ikke om å bli “låst” til en gud, tvert imot. Om en er religiøs og føler seg “låst”, vel da er man ikke “ordentlig” religiøs. Religiøsitet handler om tro og følelser og forholdet mellom deg og gud, og det at man alltid kan plutselig få et heeelt nytt syn på verden og gud og alt er viktig å være åpen for. Ingen vet noe for sikkert tror jeg, men det å kjenne gud (uansett religion eller livstro) er viktig og det anbefaler jeg deg til å være åpen for. Hvorfor ikke liksom? Er folk virkelig redde for å være åpene for Gud?

    2. Oi så spesielt å få koranen!
      Hahha merker at jeg ble glad nå, er muslim selv så syns det er gøyt at min favoritt blogger på en måte får vite litt om hvordan jeg lever.
      Koste meg masse igår! Takk for bra opplegg! Skal dere ha dette hver juni?

    3. Sophie!! Hvor er jumpsuiten fra? Ble helt vill her, den var såååå fin! Om du har link hadde jeg vært evig takknemlig!

    4. Synd eg ikkje kom og kunne gitt deg ein Bibel, men det har du kanskje en annen plass. Er enig med en anonym her lenger oppe. Tro handler om en indre visshet, men eg vil påpeke at tro handler ikkje om følelser, men tro handler om å vite at det finnes en Gud som er der alltid, uansett korleis man har det.
      Eg lurar og på kvifor folk er så redde for å tru? Er det ikkje fint å kunne tenke på at man faktisk kommer til en Himmel når man dør? Mange menneske trur at tru er bygga på gjerninger, og man må vera ´sånn og sånn´ for å kunne tru. Hadde man måtte vera perfekt, så hadde man ikkje trengt ei tru. Tru handle mykje om tilgivelse, viten at det er ein som er der uansett omstendighetar. Gud har heller ikkje lova oss berre gode dagar. Det er så mange misforståelser ute å går pga dårlige lærde frå tidligere tider 🙁
      Beklage, men eg klarte ikkje la vær å kommentere her 🙂

    5. Var der å kjøpte tre plagg som var utrolig pene:)
      Du er sinnsykt pen og du hadde så mye pent som du solgte.
      Det var kjempekoselig å møte deg på ekte, og ta bilder med deg også:)
      Du er absolutt min favorittblogger, og jeg leser bloggen din hver dag.
      Jeg håper å få møte deg flere ganger<3

    6. Åå sophie, jeg liker deg så godt!! Du virker så god og snill! Har så lyst til å møte deg en dag:)

    7. Så godt og høre at salget gikk så bra 🙂 Haha Ørjan og Robin i dress. Tok det veldig seriøst som du sier 🙂
      Du er forresten en av de få bloggene som jeg må innom hver dag. Ønsker deg alt godt Sophie 🙂 Digger deg!!

    8. Det å tro på Gud syns jeg helt ærlig er like absurd som å tro på julenissen og grønne feer i skogen, og jeg syns så mye av opplegget er syyykt. Men, interessant lesing sikkert 🙂

    9. Du fortjener alt godt du <3
      Så dumt jeg ikke fikk kommet på klessalget, men gratulerer med et supert opplegg! Håper dere fikk inn mange penger til en/flere gode saker 😀

    10. Jeg blir overrasket over hvor åpen og god person du er..at du ikke tok den imot med fordommer, eller at du gjorde det til latter her på bloggen, men at du faktisk er villig til å lese og lære om en religion som er veldig hatet av mange for tiden..utrolig godt menneske og forbilde, det er helt klart!

    11. Så hyggelig at du har lest noen sider av koranen allerede. Enda hyggeligere at du kan å lese arabisk, ja, siden koranen er skrevet på arabisk liksom 🙂

    12. Men kjære søte, snille deg, du er da fin uansett.
      Utseende er ikke det viktigste, det er det som bor inni deg som betyr noe. Jada. Du har non hørt det noen ganger før, men vær så snill å tro på det og.
      De som sier du er stygg, ikke som på bildene osv, vel, deres tap om de blir såkalt skuffet når de møter deg. Da får de nemlig ikke mulighet til å se deg, hvordan du er, ikke bare hvordan du ser ut – på et bilde -, varmen du utstråler, gosheten.
      Du fyller kroppen din akkurat, ingenting for lite og ingenting for mye, alle er vel perfekt i sin egen kropp? Vi må slutte å bruke livet på å bekymre oss for hvordan vi ser ut, hvis vi ikke er god nok som vi er, synd, med da får de som mener det finne noen som er bra nok for dem. Mitt (ditt) nydelige, gode selskap fortjener de ikke. Etter at jeg begynte å tenke sånn har jeg faktisk fått det mye bedre. Kuttet ut folk jeg følte jeg måtte prestere for, de jeg ikke slappet av sammen med. Nå er jeg meg, perfekt for meg selv og de jeg omgås, de tapper meg ikke for energi, de gir meg energi og jeg blomstrer og stråler tilbake.
      Jeg har sett deg noen ganger i Harstad, du er flott. Husk det. Netthaterne har dessverre ikke noe godt i livet sitt, mye negativitet, det må de bare ta ut på andre, gjerne noen som de føler er vellykket, mens de selv føler seg mislykket. Det de skriver er som de skriver på sitt eget speil, de skriver egentlig til seg selv.
      Ta vare på deg selv, det er mange som er glad i deg. Klem fra nord

    13. Du er nydelig og perfekt på din egen SophieElise måte ♥ Du trenger ikke etterligne kjendiser, for du har en egen skjønnhet i deg selv ♥

    14. Selvfølgelig kan du få Koranen oversatt på andre språk, inkludert norsk, noe som faktisk skjedde for første gang på 1980-tallet!
      Det samme med f.eks. Bibelen som er oversatt på flere hundre ulike språk.
      All tekst i hele verden kan oversettes til et ønsket språk 😉

    15. Woaaow, jeg er så imponert av deg! Du viser en utrolig storsinnet tenkemåte ovenfor alt og alle, samt så er du så utrolig respektfull og snill! De som har deg i livene sine er virkelig heldige:)

    16. Hei. Går pengene fra klessalget til deg eller til noen som virkelig trenger de? Vær ærlig er du snill

    17. Du får behandle den med respekt da. Ifølge muslimer er det en alvorlig synd og la koranen IKKE ligge høyt oppe som oppe på ett skap eller lignende..

    18. Det var så utrolig gøy på salget! Dere var så koselige 🙂 synes vi fikk litt dårlig tid, ble så stressa der inne haha. Men ellers var det veldig bra, var så morsomt å endelig få snakket med deg i virkeligheten 🙂

    19. For en rar gave å få:S Jeg hadde ikke tatt den imot. Typisk relgiøse og gni relgionen sin til andre. Relgion er rota til alt vondt, hat og krig her i verden. De som sier imot vrir seg unna sannheten i dagens verdenssamfunn! Men du burde lese koranen og se hvordan du tolker den, siden alle muslimer her i verden tolker den jo forskjellig. Har hatt lest til å lese den selv bare får å se hvem som har rett.

    20. anonym 23:36.. tror du virkelig ikke hun som ga Sophie den ga hun en norsk versjon? religiøse bøker blir oversatt, eller tror du bibelen ble skrevet på norsk?

    21. Du har et veldig fint syn på religion, det er bra. Du er en veldig smart jente 🙂 Hvis du en gang skulle føle for det burde du lese noe av Richard Dawkins eller Christopher Hawkins. Uansett hva slags syn man har på religion er det lurt å vite de negative sidene også. Kunnskap er aldri bortkastet 🙂

    22. Hahahah, litt mere sminke klovner av jenter !
      Vi var flere som måtte sjekke forholdene i går om du var så stygg som du så ut som… Dsv ja 😱
      HEIA for naturlige jenter, og fuck disse rosabloggerne

    23. Anonym sier: Hahahah, litt mere sminke klovner av jenter !

      Vi var flere som måtte sjekke forholdene i går om du var så stygg som du så ut som… Dsv ja ??

      HEIA for naturlige jenter, og fuck disse rosabloggerne

      Svar : gud for et tragisk liv det må være, å dra til et klessalg for å sjekke om noen er stygge.

    24. Lene: Jeg fikk inn 35 000, hvor 15 000 går til meg selv fordi jeg skal kjøpe en ny garderobe. Enda usikker på de resterende 20 000, men det blir ikke til meg men noen (dyr) som trenger det:)

    25. Etter at du har lest litt av koranen kan du fortelle hva du synes om det som står der osv? Hadde vært veldig spennde å lese.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg