11 ting bare lave jenter forstår

Som dere vet, er jeg lav. Passet mitt sier 1.59 men jeg misstenker at jeg sto litt på tærne, så la oss si 1.57. Jeg elsker høyden min, men det byr likevel på en rekke scenarioer som jeg skulle ha vært uten.. Her kommer noen av dem!

1. Når folk må påpeke det åpenbare. Ja, jeg VET at jeg er lav. Om jeg hadde fått en kroner for hver gang noen påpeker høyden min til meg, hadde jeg ikke trengt å blogge mer, for å si det sånn. Jeg tror ikke det hadde vært så kult om jeg hadde sagt “oj, du var jammen feit!”.

2. Å være i et basseng.. Når et basseng er 1.50 dypt og alle vennene mine hopper ut og har samtaler i vannet, mens jeg svelger vann og holder på å drukne på siden.

3. Jeg klarer aldri å se noe på konserter. Kan ikke de lave få stå forann snart, eller!?

4. Å alltid være treigest av alle, fordi jeg har kortest ben og må gå dobbelt så mange skritt. SLITSOMT! På den tiden kjæresten min har tatt to skritt, har jeg tatt fire.

Always being the last to get anywhere.

5. Når jeg skal ta selfies med noen, og alle sammen må bøye seg ned, om ikke ser vi kun toppen av hodet mitt.

6. Jeg kan ikke bruke maxiskjørt.. Det blir maxikjoler.

7. Jeg må alltid justere bilsetet når jeg skal kjøre bil.  Og til og med da sliter jeg litt med å nå frem til gasspedalen.

8. Å sminke seg på offentlige toaletter kan fort bli komplisert.

Bathroom mirrors just don't seem to get it.

9. Spørsmål som “hvor høy er du? Du ser ut til å være 12 år. Er du en dverg?”. Tro det eller ei, men disse kommer ofte fra blogglesere når vi møtes, og etterpå skal vi liksom stille oss opp å ta et bilde sammen. Jeg bare… NAAAH.

10. Å kysse. Det er koselig å være liten og ha en høy kjæreste, men man får også litt vondt i nakken av å bøye seg bak slik. Han kan i tillegg holde ting høyt opp, slik at jeg ikke får tak i dem.

11. Jeg føler alltid at jeg sitter på en høy stol. Uansett hva.

Noen som kjenner seg igjen?

112 kommentarer
    1. Hahah ja! Er ca 1.60 sjøl ikke mange cm over deg og jeg blir støtt å stadig erta og blir kalt ho lille osv på jobb. For jeg er den eneste som må bruke krakk for å nå opp til ting haha. Ha en fin dag :*

    2. Dette var bare sykt dårlige og veldig lavmål sammenligninger. Er en vesentlig forskjell på å bli kalt feit enn lav.

    3. jeg er 180cm og hører også hver dag ” åj du er høy” men jeg er vant med å høre det så bryr meg egentlig ikke lengere selv om det er sykt irriteranes.

    4. Jeg er 1.58 og kjenner meg igjen i ALT du har skrevet over her! Men jeg synes det er koselig og ikke minst søtt å være lav 🙂
      Hilsen jente 21

    5. haha, er 22 år og 155cm så kjenner meg kjempe godt igjen i alle punktene ja! Men heller for lav enn for høy! Er mange fordeler med det også 🙂

    6. Til deg som mener det er en vesentlig forskjell på å bli kalt feit eller lav: JA! Er du feit kan du slanke deg, høyde er veldig vanskelig å gjøre noe med

    7. Jeg hørte en gang : “Er ikke du for høy til å være jente?” DET er frekt! er 182. Kjipt når folk alltid skal kommentere uten å tenke seg om først. Vet hvordan det er. Men det er bra å skille seg ut litt uansett om man er “for” høy eller lav 🙂

    8. Haha… Kjenner meg så godt igjen, 155 cm her 😂 Og det er ganske irriterende når folk sier: så liten du er!” akkurat som jeg ikke vet det… Skulle vi småfolk si; å så høy du er, å så stygg du er, å så dum du er….. Ja det er bare til å svare tilbake 😆

    9. JEG ER 154 !!!! Jeg forstår veldig godt hva du mener Sophie 🙂
      Jeg har også blitt kalt liten men de fleste gutter liker lave jenter de elsker det 🙂
      Jeg ER 154/55 høy bare så er litt lavere en deg igjen !

    10. “Det heter ikke dverg, det heter kortvokst” hilsen Froydis!!
      Følg med! Hun SITERER fra bloggleserne som har kommet å sagt det til henne! Leser du innlegget en gang til så ser du at hun aldri har skrevet at hun er dverg!!!

    11. Men så er det litt forskjell å si at noen er feit, enn lav.. Å være lav er jo litt søtt fordi det kan man ikke noe for, har du slutta å vokse så har du det, lite å gjøre med den saken. Er du feit, derimot:p

    12. Jeg er 158 selv, men det er ikke så mange i klassen min som er så veldig høye, det er egentlig bare tre skyskrapere på trinnet, men det er jo også en i 5. klasse som faktisk er 10 cm høyere enn men så…
      Vell jeg kjenner meg igjen i det du sier
      Klem Susen <3

    13. haha! Dødde litt av det med bassenget! Kjente meg SÅ igjen 🙈 jeg er 158 cm høy, så ca samme som deg 😛
      Kan kjenne meg igjen i alt, men vil også legge til: å skulle rekke opp til nederste hylle i et skap for å hente glass f.eks. Må stå på tå, klatre på disken, eller spørre noen om å hente ned 😛

    14. Hahaha, kjenner meg igjen i mye, men ikke alt. Jeg er ganske høy til å være lav, hele 162 cm over bakken, men det byr på utfordringer det også altså 😀

    15. Er 155 og 25 år!! Av og til har jeg ønsket å være noe høyere. Men er fornøyd med min dollyparton look. Tenk hvor søte små damer vi kommer til å bli når vi blir eldre da 🙂

    16. Er seksten år og akkurat 1.58. Litt kjedelig når tolv år gamle jenter er over ti cm høyere enn meg haha

    17. Øøøøh, hvis du elsker høyden din, så blir det helt feil å sammenligne at du sier til noen at de er feite. Ingen elsker å være feite, ivertfall de fleste har ikke så mye glede av det. Hvis noen påpeker noe du elsker ved deg selv, hvordan kan du sammenligne det med å påpeke til noen at de er feite?
      Altså jeg hadde skjønt sammenligningen om det var et kompleks for deg å være lav, men du sier jo at du elsker det. Jeg er ganske høy og liker det, og hvis noen påpeker det så har ikke jeg akkurat behov til å si “ja ass shit du er feit”.

    18. Kjenner meg igjen i alt! Er 1.55 sjøl 😉
      Men her er noen positive punkter ved å være lav 😀
      – man kan gå med så høye hæler man vil uten å være høyere enn typen sin!
      – man har god plass til beina på flyet:)
      – de fleste er mer enn villig nok til å hjelpe deg å ta ned ting som er høyt oppe for deg
      – man kan sove godt i en 2-seter sofa 😉
      – man slipper å være “den som tar all plassen” når man tar offentlig transport eller sitter på med noen.
      Synes det er ganske kjekt å være lav 😊

    19. En annen ting angående å må sette setet langt fremme når man kjører bil, er at det er litt slitsomt å gå ut pga man sitter nesten helt inntil rattet 😀

    20. Eg er 1.84 høg, og tru meg, de er ein del ulemper her og! Allerede når eg var 12 år var eg 1.68m. Hahah! Når eg tar bilde med vener og sånt ser eg ut som eit monster! Men men. Fordelar med det og:)

    21. Hahahaha helt sant, lo når jeg leste dette, ikke bare fordi det passer meg perfekt, men også fordi det høres ut som om man snakker som om man er kortvokst. Det er litt sykt, man er 1.50 og noe, og likevel er det ikke nok? Synes det er høyt jeg, hvis man sammenligner det med hvordan man var når man var mindre. Sier jeg, som er like høy som når jeg sitter på en stol som når jeg reiser meg. Hahahaha synes det er det morsomste. En gang var jeg på restaurant men noen venner av venninnen min, og de kom da jeg hadde satt meg ned, og når vi skulle gå så lo de skikkelig og ble veldig overrasket. Synes ikke det gjør noe å være lav, ikke våres feil at vi er lave, hva skal vi egentlig gjøre? Trene hjelper ikke, spise mindre eller mer hjelper heller ikke, riktige klær hjelper heller ikke, hmm. Prøver bare å leve med det, slik som jeg har godtatt at fingrene mine er veldig tynne… hahahaha

    22. Ja jeg kjenner meg igjen! Er lav og tynn, ofte fått det kommentert og folk trur jeg er yngre enn jeg er pga høyden min, men de skjønner fort når de snakker med meg at det ikkje stemmer LOL;-) det er jo sånn på kinoer også, alltid høye hoder foran… jeg har lært meg å gå superforbruker fordi jeg alltid hang etter før… man lærer seg å leve med høyden med årene. I en jobb jeg var vikar i, delte jeg og en ansatt på rollen, hun tok ned ting som var høyt oppe mens jeg tok det så lå inne i krinkelog kroker heheheehehe;-) Jeg pleier å si til de som er høyere enn meg: Jeg ser opp til deg 😉

    23. Det å sammenligne å være feit/lav er jo helt riktig. Begge to er like åpenbare, alle ser at du er liten og du vet det selv. Det er jo det samme med de som har litt mer fett på kroppen. Ingenting negativt å sammenligne mellom de to.

    24. Kjenner meg godt igjen i mange av de tingene! Er så iritterende å holde på å drukne i bassenget! 🙁 men jeg lurer på å kjøpe nytt speilrefleks, og lurte på hvilket kamera du bruker? Og hvilket kamera liker du best, og gir best bilder?

    25. Har du veldig lite å blogge om for tiden, Sophie? Det er jo sykt kjedelig innlegg. Skjønner at du vil ha oppmerksomhet angående høyden din, men det er vel ikke noe du trenger å blogge om? Du vet selv at det er søtt å være lav, men MÅ du virkelig stappe det inn i hvert sitt hode?
      Jeg har ikke noe imot deg sånnsett, og jeg respekterer deg. Men enkelte ting gjør meg forbanna rett og slett, fordi du skal ha så mye oppmerksomhet rundt ALT. Du gjør alt for oppmerksomhet. Det trenger du ikke legge skjul på. Og ja – du elsker det. Men du? Vi har fattet at du er lav. Og ja – vi skjønner at du vil ha bekreftelse på at det er søtt og at du er søt.
      TCMN er et godt forbilde for deg. Hun har i det minste roet seg litt ned med den oppmerksomhet-bekreftelsen-jeg-må-ha.

    26. Vel jeg er veldig høy og har str 40-41 i sko og dette blir påpekt av alt og alle HEEELE tiden, så ja

    27. Nr 3 var bare dum.. Bare for at man er lav så skal man få stå foran på en konsert? Det er bare dumt.

    28. Haha, jeg kjenner meg så godt igjen! Jeg er 160, men har faktisk alltid vært den raskeste jenta i klassen!

    29. til Froydis: jo, det er noe som heter dverg, men det medfører mer enn bare å være kort. Kortvokst er noe annet.

    30. Jeg er 1.56 men har nesten aldri fått høre at jeg ser lita ut 🙂 kjæresten min er 1.90 så kjenner til vondt i nakken problemet.jeg har en datter på 4år og må bruke krakken hennes når jeg er på do.når ikke ned i gulvet når jeg sitter på do:p vi har også lys sensor på bad å vaskerom.men jeg er for lav til at lyset slår seg på.må stå å hoppe for å få det på:p irriterende

    31. Haha ja vi småfolk må deale med en del kjipe ting 😛 er 150 selv og det er ikke alltid like morro 😛

    32. Hadde dødddd for høyden din, er 180, og får hele tiden høre at “du er pen, men alt for høy”, “du er så høy”, “du har perfekt høyde, for en gutt”, “hvorfor er du så høy?”, “kan du ta ned det der for meg?”, “spiller du basket?” Osv haha. Itilegg så føler jeg med skikkelig mandig, er høyere enn alle guttene jeg kjenner, kan ikke bruke høye heler (kan jo, men da stirrer alle og da får jeg i hvert fall høre), finner aldri kjæreste som er lavere enn meg. Eneste fordelen er at man kan bli model, men det kommer aldri til å skje… 😀

    33. Jeg er 157 og kjenner meg gooodt igjen! La oss ikke glemme at man må ofte spørre om hjelp fra fremmede i butikker for å få hentet ned ting som står i øverste hylle… Og ikke minst bukser som man må brette opp siden man ikke er gjennomsnittshøyde….

    34. Til deg som sier det er vanskelig å komme ut av bilen når setet er så langt fram: Det er vel bare å skyve det litt bakover før du åpner bildøren? Vi er to som kjører samme bil, en lang og en kort, og vi må alltid regulere setet. Jeg, som er den korte, dytter bare setet litt bakover før jeg går ut.
      Det er feminint og søtt med lave jenter. Jeg jobber sammen med noen jenter som er 175 – 180, og de er jo svære berg selv om de er tynne…

    35. Aldri følt meg så utilpass av et innlegg på bloggen din før… Jeg er 1.48 og 23 år, så kjenner litt på dårlig selvfølelse slik du ordlegger deg. Tenk… Jeg er faktisk 10 cm lavere enn deg :p
      Anyways – jeg kjenner meg iallfall igjen i punktene du beskriver, og klarer heldigvis å ha en smule selvironi etter jeg har fått tenkt meg litt om. Vi kan trossalt ikke gjøre noe med hvem vi er!

    36. Eg er 1.51 og er eg veldig lav på min
      Alder siden det er greit ofte så er det
      Kjeldigt og ta bilde med høye folk
      Men like og være lav 🙂

    37. Er 160 selv, og får hele tiden høre at jeg er spinkel og liten (jeg er 20). Kjenner meg sykt igjen i alt der, er utrolig hva folk tror er greit å si til kortvokste altså. Hater når høye mennesker rufser meg i håret og sier at jeg er søt.
      Har et par fordeler med å være lav også da (har alltid god plass uansett), men finnes nok av frekke mennesker der ute som tenker det er greit å påpeke det hele tiden 😉

    38. Jeg er 154 cm og er 20 år gammel. Og tro meg, jeg får hver eneste dag høre hvor lita jeg er. Både fra typen min og vennene mine, og som regel ler jeg bare selv også av kommentarene, men noen ganger renner det over og jeg blir skikkelig sint! Er jo ikke min feil at jeg ikke blir høyere, så hva er vitsen med å “mobbe” meg for det liksom? Og når man er alene på butikken føler man seg ganske hjelpesløs hvis man skal ha noe på en hylle som er ganske høyt oppe.Det er mange utfordringer med å være liten, men tross det så synes jeg lave jenter er finest.

    39. Jeg vet akkurat hvordan du har det, er akkurat like høy som deg! Så kjenner meg igjen i alt du skriver her nå😁❤️ men heldigvis er det jo noen fordeler med å være liten også da😊

    40. Har ingenting med innlegget å gjer. Men det er så deilig å gå inn på bloggen din å ikkje sjå all den reklama som ein finner på andre bloggar. Når du faktisk reklamera for nåke so legger eg faktisk merke til det og har meir trua. Alle skriver om den forbanna isen, iste, den rensegreia til ansiktet og sånn. Når du faktisk skriver om nåke tar vertfsll eg det meir serriøst og rekna med det er nåke du virkelig går god for!! Stor respekt for det. Du har tidligare sagt du takka nek til masse penga fordi du ikkje syns det er interessant for deg eller lesarane dine at du skriver om det. Føler bloggen din blir mykje meir personlig og ikkje berre ein einaste stor reklame! 🙂 ha ein god dag vidare! <3

    41. Ja. Dette kunne jeg kjenne meg igjen i gitt. I passet mitt står det 152, men tru jeg er ett par cm mindre.
      Men følte du hadde glemt en ting på lista, nemlig den frustrasjonen når en går alene på butikken og den varen en skal ha står øverst og innerst på hylla. Eller når mann er i frysedisken og holder på å ramle oppi når der bare er en pose på bunnen igjen…
      Ha en goooood sommer og husk, jo høyere opp, jo dårligere blir lufta så vær fornøyd med dine cm 🙂

    42. Jeg er 1.75 og jeg opplever det motsatte av deg. F.eks på offentlige toaletter er vasken så langt nede😂 Jeg er høyest i klassen og alle kaller meg treet. Men jeg elsker bloggen din! Du er en helt fantastisk jente uansett hvor høy du er💗 Så stå på Sophie💗❤

    43. Det er vel sameblodet i årene dine som gjør deg kortvokst, men det er så mange fine krakker, som barn bruker, prøv en da vel 😉

    44. Fy fader som jeg kjenner meg igjen. Jeg er 16år og bare 1.52m høy. Får alltid høre at jeg er super lav og at jeg kunne gått i 5.klasse. Lillesøster min starter i 7. og hun er liksom høyere enn meg. Det er et strev å være lav, haha! Morsomt innlegg!

    45. Når eg leser kommentarene ser eg at det finnes mange lave jenter som leser bloggen din og endel veldig høye jenter…..eg er 166 og er lavest i familien min og generelt er eg veldig lav i Bergen…..de aller fleste av kollegaer og venner er høyere enn meg. Kjærester er alltid veldig mye høyere enn meg -ca 2 meter….i familien er som sagt eg lavest,med en fetter på 2 meter og en enda høyere.
      Så min søster på 171 er HELT vanlig høyde….for her omkring…
      aldri blitt mobbet eller fått høre noe stort bortsett fra at folk tror eg er høyere enn eg er pga hvordan eg kler meg…..og eg får alltid høre at eg ser asiatisk ut og altfor tynn…
      Så eg lurer på hvor alle lave jenter bor? veldig intressant syns eg at det er sånn forskjell…
      Eg liker høyden min generelt sett,men klær i min størrelse er lettere å finne til de som er lavere for på meg blir de noen ganger veldig kort
      BH med armer
      jeans til nederst på leggen
      Eg har fremdeles god plass i sengen….men hadde sovet elendig på en toseter 😀
      god helg 🙂

    46. Har du gitt tillatelse til det bildet Vg helg har lagt ut av deg på Instagram?:( Det var virkelig ikke flatterende for din del..

    47. Kan ikke du skrive et innlegg om prossessen din for å bli så brun som du har blitt? du er en av de aller lyseste hudtypene og det må da ha vært et parr solsesonger hvor du slet veldig eller ble skikkelig brent før du begynte å få litt farge? synes det er merkelig at du har fått til å bli så brun siden du har fregner osv ?
      Har ganske lik hud som deg og har så lyst til å bli skikkelig brun 🙂
      Har du prøvd så hudtest som viser hvordan huden din kommer til å se ut om noen år og hvor skadet den egentlig er nå? hadde vært morsomt å se om den er så skadet eller ikke 🙂
      Håper du kan gidde å skrive et innlegg… 🙂

    48. Er det virkelig mulig å få SÅ mange stygge kommentarer på et slikt innlegg? Jeg er selv ganske høy, 179cm., og jeg er liker det. Men det kan allikevel være irriterende når folk påpeker det, og jeg får nesten daglig kommentarer på hvor høy jeg er til å være jente. Det faktum at det kan være plagsomt å høre det, gjør vel ikke til at jeg ikke kan være fornøyd med høyden min? Skjerp dere, folkens. Jeg synes innlegget var helt topp, og selv om jeg ikke kan kjenne meg helt igjen, da mine “problemer” er ganske motsatte, så likte jeg det. Stå på, Sophie Elise!

    49. Kjenner meg igjen! Jeg må alltid nesten jogge når jeg går med folk som har lange bein! Og hater når jeg skal prøve å få tak i noe høyt oppe på en hylle! Og når jeg sitter på stoler, uansett så føler jeg aldri at beina rekker ned! Det er såå irriterende:p

    50. Ååh, ja kjenner meg virkelig igjen! Har alltid vært lavest i klassen, føler alle andre bare blir høyere og høyere mens jeg er fortsatt like lav. Er bare 15 år og 153 cm høy, så kan hende jeg gror litt til. Foreldrene mine er ikke så veldig lave, så håper på at jeg blir litt høyere snart. Føler jeg har stått stille en stund .. Uansett, flott skrevet! 🙂 Sikkert mange som kjenner seg igjen. Og du er vakker som du er Sophie, ikke la andre trykke deg ned med negative kommentarer.

    51. Er du liten av vekst? Du kan være glad du er jente. Hadde du vært gutt og under 1.70 så hadde du hatt en verden av komplekser.

    52. Som jeg skulle sagt det sjøl! Bortsett fra det med bilen da, for min bil er tilpasset MEG og bare meg. Men resten kjenner jeg meg veldig igjen i! Og jeg er også 10 cm lavere enn deg! Men jeg har ikke diagnosen kortvokst, nei.

    53. Jeg er 1.87 meter. Ekskona mi er 1.55 meter. Hu hadde ikke noe problem med å tvinne meg rundt lillefingeren. hehe
      Men je ser det kan være utfordringer med å være i underkant av 1.60. 🙂

    54. Å være feit kan man gjøre noe med, mens det å være lav, det går det ikke an å gjøre noe med (bortsett fra å bruke høye heler som ødelegger føttene). Konkluderer med at disse desverre ikke er sammenlignbare.

    55. Jeg er 176 og syntes det er veldig fint med høyden min. Alltid like koselig og få høre kommentaren “åh, du bør bli modell” osv. 🙂

    56. Herregud.. Påtide med nye venner..? Like “lav” som deg og kan ikke si jeg sliter i hverdagen av den grund 😛

    57. Det e ikje bare bare å vær høy heller eg får høre minst hver dag på skolen at eg e høy🙈🙈 og det e heller ikje så kjekt

    58. Kjenner meg godt igjen 🙂 Jeg er veldig lav og tynn og er 31 år og folk tror ofte jeg er 20 😉 og Jeg har begynt å gi faen i hva folk synes om høyden min 🙂 man kan alltid være LITEN OG SØTTTT 😉

    59. Hvor går egentlig grensen for lav og høy? Jeg føler den er ikke-eksisterende i dagens samfunn. Jenter over 170 blir sett på som høye, etter min erfaring. Jeg er 166 selv og har alltid blitt sett på som lav. Jeg har også fått en del kommentarer på det, som “du er jo ikke akkurat høy”, eller “du er egentlig ganske lav, du”, og “hvor lav er du egentlig?”
      Jeg har alltid ønsket meg å være høy pga stadige kommentarer på høyden min.

    60. Du sier du er fornøyd med høyden din, men når jeg møtte deg for ikke lenge siden sto du på ta når vi tok bilde sammen, selv om jeg bare er 5-6 cm høyere. Ikke at det er galt eller noe men du burde ikke skamme deg over høyden din, lavt er også bra 🙂

    61. Hei!
      Jeg blir alltid så glad når jeg klikker inn på bloggen din. Jeg ser disse andre på topplista som eksempel (bedre eksempel finner du ikke) mammatilmichelle. Jeg drar meg i håret hver gang jeg trykker inn der og ser innleggene som hun legger ut. Og det er så forferdelig kjedelig når det lyser og blender deg med falskhet i alle innleggene. Det at hun ikke gir noe med bloggen sin, men bare bruker barna sine som penge maskiner. Jeg vil ikke gå for mye inn på akuratt det, for det er ikke det jeg vil frem til nå. Men det er bare en så stor kontrast i fra deg selv. JA du er show, -JA du er kroppfiksert, -JA du vet hvordan du skal spille på ting for å få ekstra oppmerksomhet. Men alle disse tingene betyr så lite når du gir såpass mye av deg selv som det du gjør. Du spiller på deg selv, klarer å se deg selv med andres øyne iblandt. Får meg til å le med ironien, og små ting i tekstene dine. Og ikke minst har varierte og meningsfulle innlegg.. og det syns jeg du skal få en klapp på skulderen for å klare i såpass mange år.
      Jeg håper at du leser dette og skjønner hvor utrolig smart menneske du er. Og at du ser alt det du har oppnåd med å være deg selv og ingen andre. Det sier jo litt om hvor godt menneske du må være, som klarer å tjene penger på å være deg! Fortsett å være AMAZIIING BLIING <3

    62. Jeg er 160 og kjenner meg godt igjen! For ikke å snakke om hvor umulig det er å få tak i ting på de øverste hyllene i butikker. Spesielt hvis de ikke har fylt på, så tingene står litt inn på hylla. Ikke få ganger jeg har klatret oppover hyllene. Og bil forresten, for første gang i hele mitt liv, kjører jeg nå en bil hvor jeg faktisk ordentlig rekker fram til pedalene, en Nissan Note! Anbefales.

    63. Jeg er lav selv,så skjønner hva du mener 🙂 160 over bakken. Flere ting som er irriterende er ikke og rekke de øverste skaphyllene. Jeg bruker allid en øse elno for og få tak i det jeg skal ha. Du nevnte det sikkert,men er veldig irriterende at folk alltid antar at man er en liten unge på under 15 år. Hva har høyde med alder og gjøre!

    64. Er selv 182 og det der med høyde er jævlig kjipt. Det er noe som du ikke kan gjøre noe med. Du er enten fornøyd eller ikke. Husker jeg var 172 i 7.klasse og ganske fornøyd med høyden, akkurat passe tenkte jeg. Men ungdomsskolen tror jeg inneholdt en haug veksthormoner. Jeg er glad det er flere med komplekser for høyden sin, på godt og vondt.

    65. er også rundt 157-158 å det værste jeg vet er når folk skal flire å si “oi så kort du var, eller oi du har skikkeli korte føtter”, det er ikke noe man velger selv, men det er definitivt noe jeg selv vet veldig godt så hvorfor gidde være så frekk tenker jeg. det er faktisk like sårende som å skulle kalle noen feit eller lignende, det er bodyshaming det også, for å få sagt det slik.

    66. Tro nok ikke det BARE er lave jenter som forstår. Bra for deg at det er mange som er lave da, i motsetning til oss høye.

    67. jeg selv er kun 149 cm høy.. Og nå opp til den øverste hyllen, når man skal kjøpe seg noe alkohol eller uansett hva, er virkelig en hard jobb 😀

    68. Kjenner meg igjen. Får kommentarer når jeg TIL OG MED står på skøyter som f.e.k.s: -Du er lav, er du kortvokst eller?! Men jeg har laget meg et ordtak som jeg vil du skal lese:
      Det er bedre å være lav å se opp til folk, enn å være høy å se ned på dem.

    69. Ja, ja og atter ja…. Med mine 164 på strømpelesten, og kjæresten’s 190 så blir man stiv i nakken. Og, det topper seg med at fireåringen allerede har store mål om å bli høgere enn mamma, haha! Han er 100 cm og har ikke mange centimeterene igjen

    70. Kjenner meg altfor godt igjen. Det som irriterer meg mest er at det skal “være lov” til å kalle andre små og lave, men ikke store og feite. Hvis du er tjukk kan du slanke deg om du ikke er fornøyd med kroppen din i motsetning til om du gjerne ville hatt et par cm. ekstra.
      Jeg digger deg og håper du kan poste litt fler innlegg som dette, hjelper på selvtiliitten til oss lave.

    71. Kjenner meg igjen…
      Jeg er 22 og 154 høy. Gruer meg til kusina mi kommer på besøk i sommer. Hun er 15 og er 15 cm høyere og har pupper. Jeg er tynn, har knapt former og er liten. Det suger.. Det verste er at folk kommenterer det, og prøver å redde seg inn med at “Du ser hvertfall ung ut når andre begynner å se gammel ut”…
      En vakker dag skal jeg forhåpentligvis ha penger til silikon jeg også, så er det ihvertfall et område jeg ikke ser ut som et barn på.. Har ikke vært på stranda på 6 år, later som om jeg ikke liker å bade, men egentlig er jeg lei av å se ut som en tolvåring..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg