jeg har bestilt iMac!

For å bedre litt på humøret mitt bestilte jeg idag en iMac 🙂 Jeg har ønsket meg en slik lenge, og tror den kommer til å se veldig fin ut i stuen min hjemme.. Den er jo så stilren! Dessuten kommer det til å føles mer ut som jeg faktisk jobber om jeg sitter på en stasjonær mac, enn min lille bærbare som brukes til alt mulig rart. Denne skal ikke bli brukt til annet enn jobb 🙂 Den skulle komme hjem til meg om tre dager, så da har jeg den med en gang jeg lander i Norge, sånn cirka.. Jeg kan godt gi dere en liten produktanmeldelse av den etterhvert, om dere vil?

Hva slags data bruker du? Kanskje noen har en iMac?


55 kommentarer
    1. Heldig 😀 Har planer om å kjøpe en sånn selv når skattepengene kommer, gleder meg skikkelig 😀

    2. Den tar seg nok bra ut på arbeidsplassen. Hvordan er Kreta? Gleder meg til å «rømme» til solfyllte Kreta, vekk fra regn og «kulde»… Ha det fint så lenge, så får du og Robin kose dere!

    3. To Stachi. Se Tripadvisor. Gresk vegetar i Chania.
      Ear Restaurant Caffee. Restauranter i Agia Marina. Bra wifi også, står det på Tripadvisor.

    4. Ååå så kjekt! Jeg har ikke Mac pga. jeg syntes den er grådig vanskelig å bruke! Så jeg holder meg til HP pc, grådig enkel!
      Ja, hadde vært gøy å se hva du syntes om den!

    5. Kjempe kult! Har selv en iMac og jeg elsker den over alt på jord! Men det gjelder egentlig alle Apple produktene jeg har Hehe. Du kommer ikke til å angre! 🙂

    6. Så spennende med iMac!☺️
      Jeg lurer på en ting, hvordan klarer du å sette opp håret ditt i en sånn høy-hestehale? Bruker clips selv(ganske mange) og har omtrent like langt (naturlig)hår som deg, men da jeg skal sette det opp, stikker clipsene ut over alt. he-he
      Kunne du forklart noe om dette på bloggen?
      Har sett at du har hatt håret sånn i det siste, og det ser kjempebra ut! ☺️

    7. Haha. Jeg unnet meg en ny truse for å bedre litt på humøret.. Forskjell på folk:p Du er så heldig 🙂 Kunne aldri hatt råd til en iMac.

    8. Kan du skrive litt om platanias og chania? Hvordan ser det ut, dyrt? Hvordan er shoppingen. Skal reise til platanias i august. Aldri vært i syden før så er spent.
      Puss och kram -jente 22

    9. Har vudert å skaffe meg en iMac selv, men bruker laptopen til alt, så er redd jeg ikke kommer til å bruke den.
      Kan du fortelle om du bruker den mye eller ei om en stund? Dumt å invistere i noe sånt som det bare står.. Som dobbeltskjermen jeg fikk med typen som ikke har blitt brukt på 2 år :/

    10. Jeg har en bærbar MacBook air pc som blir brukt til det meste ja. Tenkte selv å skaffe meg en slik iMac med tiden:) håper på bra anmeldelser fra deg:)

    11. åååå ønsker meg sykt en imac eller bare en mac men de er så jævla dyre (for meg) men lenovo er sykt god pc og litt billigere for word osv. siden jeg må den til og skole men mac er pent men liker lenovo (men har aldri hat en mac)

    12. Pappaen min har en iMac og den var ganske bra de gangene jeg brukte den, men jeg selv har en MacBook Air og er kjempe fornøyd.

    13. Veldig irrelevant til dette innlegget, men jeg må bare få sagt det her, Sophie: du vet ikke hvor mye jeg digger deg og bloggen din! Føler vi er så like på så mange områder, hadde vært sinnsykt gøy å kjenne deg!! Du virker som en såå morsom person å henge med, er ofte jeg ler når jeg leser innleggene dine haha:) i tillegg synes jeg du er så pen, og kroppen din er helt syk! Unner deg virkelig den fine huden du nå begynner å få:) virker som du har det så bra for tiden, håper virkelig at du har det! Ønsker deg og Robin en fin ferie, selv om du er blitt syk! Masse god bedring til fine deg <3

    14. Har hatt MacBook Pro siden 2008. Og går ikke tilbake til vanlig pc. Jeg forstår meg ikke på Windows… Forresten så har jeg bytta den inn i en nyere versjon et par ganger 🙂

    15. MacBook pro, MacBook air, iPad air og iPhone her. Ville aldri byttet bort noen av dem. Prøvde hp-laptop en kort stund og holdt på å gå på veggen i frustrasjon over hvor lite logisk den var sammenlignet med apple.
      Du kommer til å elske den like mye som laptopen du allerede har (MacBook air?). Og du som tar masse bilder har sikkert allerede blitt glad for bildestrømmen.

    16. har både macbook air og imac, men syntes egentlig at macbooken er best fordi da kan jeg sitte i sofaen, sengen, bilen overalt med den. Men skjønner godt hvorfor du har lyst på den!<3

    17. imac er ganske fine. mye bra og si men sørg for å ta backup hver gang du bruker den. harddiskene er ganske råtne. de varer som circa 3-6 måneder før de kresjer og all dataen forsvinner i evigheten. med backup går det bra 🙂

    18. Åh, det er så deilig med stor skjerm. Har selv en stasjonær Windows pc, men å bytte fra bærbar til denne var himmelsk. Så får man bedre holdning siden du må sitte ved et bord på en ordentlig stol for å bruke den.

    19. Hei Sophie, så fint med Mac! Kjenner noen som har den og den er super:-) Jeg har nettop startet en ny blogg ( jobber på den) men jeg lurte på om du har noen tips?❤️

    20. kjære Sofie Elise. Jeg tenkte jammen jeg skulle skrive til deg for å gi deg skryt.Jeg vet jo at du får mye kritikk for bade det ene og det andre… Jeg er ingen typisk leser av bloggen din. Jeg er 43 år… Men, noen ganger så suser jeg gjennom innleggene dine og leser litt her og der:) Du skriver jammen mye bra altså!! du utleverer deg selv og det er jo veldig bra at en person som deg, som mange unge sikkert ser opp til. Viser en helt annen side enn den perfekte bloggsiden. Fantastisk – Du er virkelig en god rollemodell!! Og en ting til som er veldig bra er at nå har jeg gått så lei alle de andre bloggerne som “selger” seg på nett. Sånn som f.eks komikerfrue – Jeg har fulgt bloggen hennes lenge og likt den. Men, nå I det siste merker man at hun og andre bloggere selger varere I nesten hvert eneste blogginnlegg.( jeg er vel ikke interessert I å lese at en blogger har spist en smil med smoothiesmak??!!) Den følelsen sitter jeg ikke med når jeg leser bloggen din. Jeg har jo hørt at du sier på TV at du vil at folk skal lese bloggen din fordi de er interessert I å høre om hva du sier. Og det mener jeg, at du virkelig har fått til!! Og den Palmeoljehistorien…hahaha – alle kan le av bloggen til Sofie Elise, men jammen ble de høye herrer I sjokoladebransjen stresset av denne “lille damen” hahaha. Jeg er imponert! Så bare fortsett med det du gjør og følg drømmene dine. Det er faktisk veldig få mennesker som tør å leve slik du gjør, følge drømmen sin fra dag til dag. Hadde jeg vært mamman din, så hadde jeg vært superstolt over datteren min:) Lykke til videre!

    21. hei 🙂 vil først bare si at jeg synes du er en tøff jente,keep up the good work 🙂 Gratulerer med ny mac,ønsker meg mac selv og så fort jeg får råd til det skal jeg ha meg mac 🙂

    22. Hei 😀
      Hadde en imac hvor jeg jobber for noen år siden og var veldig fornøyd med den, MEN husk å dra ut alt av ledninger når det lyner ute! BOOM sa det og da var det hadebra imac…. :-S

    23. Jeg har en Macbook Pro og den er helt fantastisk!:D Liker valge ditt!:) Håper du blir fornøyd, det er jeg 😀

    24. Jeg fikk nettopp en iMac av kjæresten i bachelorgrad-gave. Den tar seg godt ut i stuen, og er superrask. Elsker den! Nå er ikke min gamle MacBook Pro god nok, hehe. Håper du kommer til å bli like fornøyd som jeg er!

    25. Jeg har imac og synes det er mye deligere og enklere å jobbe på den enn på macbook proen. Selv får jeg ikke brukt den så mye enda pga. sykdom, men er utrolig glad for å ha den. Skal jeg gjøre mye skolearbeid bruker jeg mye heller en imac.

    26. Til
      11.06.2015 kl.01:38
      imac er ganske fine. mye bra og si men sørg for å ta backup hver gang du bruker den. harddiskene er ganske råtne. de varer som circa 3-6 måneder før de kresjer og all dataen forsvinner i evigheten. med backup går det bra 🙂
      Husk at det ikke er Apple som lager harddiskene … Ikke skyld på Apple om harddisken din kræsjer.

    27. Lurer på om det er sånn at retina skjerm som mc har er slik at man kan sitte i sola og fremdeles se skjermen? Isåfall er det genialt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg