enda et lite kjæledyr

Er det en ting jeg som pescetarianer (fisk men ikke kjøtt) har slitt litt med siden jeg kom hit, så er det maten. Jeg har jo ikke noe imot pizza margeritha eller gresk salat, men det blir ganske ensformig i lengden og sjømaten har ikke vært god.  Maten vi har spist her har generelt sett ikke vært noe særlig å skryte av, noe som skuffet meg litt ettersom på mitt forrige besøk i Hellas, på øya Kefalonia, hadde veldig bra mat.

Men igår kom vi endelig over et bra sted! Nå husker jeg selvfølgelig ikke hva det heter, som var veldig lite bloggete av meg. Men kanskje noen av dere vet? Vi gikk iallfall rundt i hovedgaten i Platanias, og kom fram til en resturant som lignet litt på en hage. Det var så koselig stemning! Etterpå gikk vil til en bar / klubb og drakk litt samtidig som muligens verdens beste dj ga oss tidenes soundtrack. Altså, vi snakket non-stop om musikken der, det var så jævlig bra. Jeg og Robin feiret vel på en måte at vi har vært samboere i 10 måneder igår, og jeg hadde en veldig romantisk og fin kveld som ikke kunne ha vært bedre♥ 

Haha dette bildet under mente Robin var nydelig??? Forskrekket duckface. Men takk, takk!


Men hva skjer når vi kommer hjem? Jo, dere vet jo jeg og mitt dyrehjerte.. Vi møter en veldig snill hund ved inngangen til hotellet, og etter litt kos følger han etter oss til rommet. Vi gir han en liten håndduk å sove på, vi koser masse og gir hunden mat. Jeg tenker bare YES, nå har vi fått en lekekamerat for resten av kvelden, helt til Robin begynner å noie ut og fortelle meg at nå får vi sikkert skabb. Jepp, da var det vel kanskje OK at hunden var borte i morges, jeg er så naiv på alt mulig og kan kose med alt fra en kylling i veikanten til en hund på søppeldynga, jeg bryr meg ikke for jeg har så lyst til at alle skal ha det bra, haha.

Hehe..

Kanskje noen av dere også har fått et midlertidig kjæledyr på ferie før? Vel, nå stakk jo riktignok denne ifra meg,men det er ikke første gang jeg har “passet på” noen på ferie! Selv om det kanskje ikke er helt rett å gjøre? Men, hva skal man si! Vanskelig å la det gå…

 

85 kommentarer
    1. håper dere ikke stjeler dyr i andre land , ser jo det på den hunden at den ikke er hjemløs,ser ut som den får den mengden med mat i magen

    2. Når jeg var på kypros, var det en katt som alltid lå utenfor rommet! ELSK jeg kjøpte katte mat og ga den litt oppmerksomhet! Viktig å ikke gi får mye kjærlighet😓da kan fen bli ulykkelig❤️❤️savner den katten

    3. Jeg elsker at du er så dyrekjær, det viser bare at du ha et stort hjerte som bryr seg! Skulle ønske alle var like glad i dyr, de fortjener det..

    4. Tror dyr har veldig lett for å legge merke til hvem som er vennlige, slemme og redde for dem. Det var en utrolig søt hund! 🙂

    5. Jeg skal til Hellas i august for å besøke moren til kjæresten som har flyttet til Hellas å da har jeg planer om å ta til meg en løshund fra en av shelterne i nærheten av der hu bor. gleder meg kjempe masse til å kunne hjelpe en annen skapning med å få et godt å kjærlig hjem og jeg trur ikke at det er den som blir reddet men meg da jeg sliter litt psykisk for tiden ^^,

    6. Jeg og Lasse har fått både hund og katt som ny kjæledyr her nede;) hunden kom med en gang den så oss og logret med halen hele tiden etter vi gikk;)
      Katten vi fant begynte å male og kose mye og følget etter oss en stund før den forsvant med en annen katt;)

    7. Anbefaler en restaurant som heter Oscars! Veldig god mat som er lagd fra bunnen. Også er det en annen som heter Astrea. Maten er ikke sånn super god, men den ligger på toppen av platanias, og hat veldig fint utsikt og stemning. Hvis ikke kan jeg også anbefale en annen som heter the laughing pig som ligger i nabobyen Agina Marina. Det drives av et par der damen er norsk og mannen er gresk. Veldig veldig godt mat og super service 🙂 hvis ikke er den meksikanske restauranten også ganske godt!

    8. Anbefaler veldig en resturant som heter Astrea! Ligger på toppen av platanias og har sykt fin utsikt, god mat og flink betjening. I tillegg har mange av hotellene gratis transport opp!

    9. Du skal ha skryt for at du er så flink til å oppdatere bloggen din! Selv når du nyter ferie 🙂 kos deg masse :)!

    10. Dersom du går forbi denne resturanten dere var på (forbi en sånn harry-greie der de spiller norsk musikk og selger vaffler) så er det en annen “hage-inspirert” resturant på den andre siden av veien. Når du kommer inn så er det et slags “grønnsaksmuseum”, sært, men gøy! Var der selv med moren min i fjor sommer, og det var helt nyyydelig der. Maten var fantastisk god, litt høyere pris enn vanlig, men ikke ille. Tydeligvis også et sted der det er populært å fri til sin kjære. 🙂

    11. Når jeg var i Thailand var det løshunder OVERALT! Og de fulgte etter deg, ahha. Vi hadde port til leiligheten, så vi lot den stå oppe å bikkja ble med inn, men jeg tokk ikke på den, men vi ga den litt bacon og den spiste litt kattemat fra katta. Men etter noen dager, så så jeg at etter at hunden hadde ligget et sted, krøyp det 1000 dyr over alt, så etter det var det null hund i leiligheten 🙁

    12. Denne kommentaren forsvinner vel blandt alle de andre kommentarene men det er verdt et forsøk!
      Hadde tidens særeste drøm i natt. Jeg og en gjeng + du og Robin skulle opp i et eller annet tårn, og Robin gikk fremst. Men plutslig stoppet han opp og nektet å gå mer, kun for å plage alle andre som stod fast i trappen. Men så sier plutselig du “Ta det med ro, snart klikker jeg vinkel og da blir Robin livredd, så da ordner det seg”
      Og det er egentlig alt jeg husker.. Fantasi har jeg vel aldri hatt!

    13. Røyker du så det lå en røykpakke på boret så bare lurte, siden jeg veit at du røyket før men lurer på om du har begynt igjen ?

    14. Når dere først er i platanias burde dere leie bil å kjøre til ellafonissi som er Kretas svar på Maldivene. Eller dra til spinalonga en øy som på tidlig 1900 tall var en lepra koloni. Anbefaler restauranten raeti i agia marina, god mat og veldig hyggelige folk som jobber der. Kos dere på ferie, Kreta er fantastisk 🙂

    15. Book bord på symposium, den ligger midt i hovedgaten i platanias. Veldig god mat der, litt dyrere enn de andre restauranter, men absolutt verdt det 😀 de har også god mat på en av de restaurantene som ligger opp i en bakke, er to tak resturanter, en som ser ny ut og en med litt eldre stil :DD

    16. Jeg har vært i Platanias 6 år på rad nå, og har derfor vært innom en del restauranter. Om du ikke spiser kjøtt vil jeg anbefale en helt nydelig rett jeg spiste der i fjor! Det var tagliatelle pasta i en fyldig fløte-ish saus, med laks. Helt nydelig og veldig mettede! Dette bestilte jeg på en restaurant som heter Thimari. Den ligger i gamlebyen (opp i fjellsiden), ikke så veldig langt oppe. Den ligger på høyre hånd ved veien. Mener det skal være et stort skilt med navnet på. Maten generelt er veldig god her, så jeg vil tippe at du kan finne mye du vil like på menyen! Kos deg videre på ferien, Platanias er et nydelig sted 🙂

    17. Du er veldig flink til å oppdatere bloggen fortiden. Selv om du er på ferie 🙂 fortsett sånn! Bra jobba 🙂

    18. Jeg var i Kreta på samme plass i høst med kjæresten min. Vi var på stranda å fant en hund som så veldig tynn og stakkarslig ut:/ vi kjøpte vann og endel mat til den å gikk dit hunden var hver dag å matet den

    19. Restauranten heter stamna , har vært i Kreta to ganger og har spist en del på den restauranten 🙂

    20. Uff, jeg får alltid kjeft for å gjøre det samme… Men halo, man kan faktisk hjelpe litt til syntes jeg, får vi sykdommer så finnes det jo en kur 🙂 Var på Creta, og der hjalp jeg en liten kattunge som hadde gått seg vill og kom seg ikke opp fra en “altan” som var begravd liksom ned i bakken, så tok den opp og ga den mat. Fikk faktisk han ene som jobbet på hotellet til å adoptere den, så nå går han rundt med katten på skulderen <3.<3

    21. Du er jo en veldig informert og smart person, så jeg lurer på hvorfor du spiser fisk? Jeg vet du ikke liker sånne spørsmål. Men du har jo sett Earthlings, The Cove, Blackfish… Vitenskapen tilsier at vi er i ferd med å tømme havene for fisk og alt annet som lever under overflaten. Så du tenker vel kanskje at du får nyte det enn så lenge? Dette er ikke ment som noe kritikk mot deg, jeg lurer seriøst. For du har jo all informasjonen og vet jo om hva som skjer. Vist du vil finne gode plasser å spise kan du søke på happycow.com
      BIFANGST TAR HVERT ÅR:
      250 000 skilpadder
      300 000 hvaler og delfiner
      300 000 sjøfugl
      Millioner av tonn med fisk / evertebrater
      (Kilde: wff.no)
      http://www.youtube.com/watch?v=NPa-ecYaoDc
      http://www.peta.org/issues/animals-used-for-food/factory-farming/fish/

    22. Åå, så søt hund… Kanskje like greit at han stakk av fri vilje, så slapp dere å kaste han ut med dårlig samvittighet – for ja, det kan være mye rart av lopper, bakterier osv på (løs)hunder i andre land dessverre 🙁
      MEN, så random at du også har vært på Kefalonia! Hvor på øya var du? Føler det er en litt “øde” og bortgjemt øy som ikke så mange har vært på, så var litt morsomt å høre at du også hadde vært der! Jeg kjørte øya rundt med kjæresten min ifjor, og det var veldig fint. Og som du sier – faktisk veldig god vegetar- og sjømat 🙂 Håper på svar! Kos deg videre, klem fra fast leser <3

    23. Når det gjelder segway i Chania, anbefaler jeg det på det sterkeste! Prøvde det forrige sommer, og det var veldig morsomt 😀

    24. Du er nå herlig!<3 Men jeg tror det er bra at hunden dro, i og med at det kan være en del smitte på hunden. Men skjønner godt følelsen du får, jeg får den samme hver gang i forhold til løshunder og dyr! Kos dere masse videre:)

    25. Du, jeg leste at noen hadde tipset deg om å drikke appelsinjucie for urinveisinfeksjon? Det er ikke så lurt fordi det er ganske “sterkt” for blæra. Men, tranerjuice, tranebærpiller og alt med tranebær er gull verdt! Grunnen til at det kanskje hjalp med juice var at du sa du drakk mye, det hjelper å “vaske ut” blæra, men hold deg heller til kokt vann/te og varme ting 🙂 men drikk mye! Så du får fylt opp helt. Varmeflaske på blæra kan hjelpe på smerte.
      Jeg er et vandrende leksikon når det gjelder det der, sleit med det fra jeg var 14 år til jeg ble 20. Nå tar jeg tranebærpiller ofte for å forebygge 🙂 får kjøpt reseptfritt på apotek. Og hvis du har reiseforsikring så kan du dra til lege der nede å få antibiotika som tar knekken på det etter noen timer (bare husk å fullføre kuren, så det ikke kommer tilbake!) fikk det alltid når jeg dro på ferie, ofte fra å fryse på flyet eller fra å bade i basseng. Men håper du føler deg bedre nå! Finnes ikke noe mer jævlig enn det, nesten! Ps. Juicen kanskje hjalp pga c-vitaminer også, men vær litt forsiktig med sånne “sterke” drikker med mye syre i.
      Søt hund, digger at du er så snill og glad mot dyr <3 du er best, håper resten av ferien blir awesome 😀

    26. Å<3 noe som nesten ødelegger syden turen min er alle dyra som går rundt der.. Synes så synd på de og får en klump i halsen hver gang jeg ser løsdyr..

    27. I 1 hel uke på antiparos i hellas møtte jeg og min kjære en dalmatiner i gata som fulgte med oss hjem. Den fikk mat,drikke og kos før den dro igjen 🙂 Tror mange turister gjør sånt så dyra lærer det etterhvert og benytter seg selvfølgelig av muligheten. Er jo koselig da,men ser dyret sykt ut eller noe sånt bør man jo holde seg unna…

    28. Kan det være at resturanten het Mitsos? Ser ut som en hage der du går inn, med liten lekeplass og havutsikt.

    29. Du må prøve Restaurant Nymfi. Ligger i en bakgate mellom Aiga marina og platanias. Full score på trip advisor. Finner de på face. Hyggelig svensk par som er helt fantastisk, og ikke minst en romantisk omgivelse. Perfekt til dere 2 😉

    30. Hei, jeg har lest bloggen din ganske lenge nå, men jeg har sjelden kommentert eller slikt. Jeg vil bare si at du er en ekstremt herlig jente, som blogger utrolig bra. Selv om jeg ikke har møtt deg, føler jeg at jeg kjenner deg. Jeg elsker at du skriver så personlig og variert. Itillegg elsker jeg at du oppdaterer så mye som du gjør! Du er virkelig en god blogger, og jeg synes du virker som en fantastisk person.

    31. Anbefaler en resurant som heter Bosa Nova! Den ligger litt utenfor Platanias, men har kjempegod mat og utrolig mange forskjellige typer øl 🙂

    32. Hei! Dere burde besøke thallasino ageri! Det er en litt mer eksklusiv restaurant ved en liten strand. De har veldig god mat.. Jeg mener at armani eller valentino (designerne) hadde bestilt mat fra den restauranten og så tatt den med på yachten deres!!

    33. Min siste ferietur til Hellas brukte jeg hele ferien min til å mate en kattefamilie jeg kom over – noe folk la merke til og startet også å mate dem! 🙂 Er så trist at mange av dyrene der nede ikke har noe hjem.. heldigvis pleier de fleste hotellene og gi mat til dyrene etter at gjestene har gått for dagen, men gjør så vondt å vite at de kanskje går tørste og sultne dagen lang, uten noe kjærlighet eller hjem…

    34. Aldri vært i Hellas, men jeg kjenner meg så igjen når det kommer til gatedyr i utlandet. Jeg syntes det alltid er så trist å se de og er også veldig naiv når det kommer til at dyra kan ha sykdommer også videre. Det viktigste tror jeg er at du vasker deg ordentlig med antibakk eller noe i den duren etterpå. Har flere ganger kosa med gatedyr i utlandet, men aldri blitt syk elns. Så tror bare hvis du er forsiktig og vasker deg ordentlig at det skal gå bra etterpå. Digger at du har samme syn på dyr som det jeg har nesten.

    35. Som de alle sier, så kommenterer jeg aldri, men måtte bare nå. Var med kjæresten min på Kreta for en uke siden selv, og da spiste vi på den restauranten! Veldig rart å lese, men var favorittrestauranten vår selv der, utrolig koselig stemning og god mat
      Kos dere masse!

    36. Dere er bare nødt til å spise på Astrea resturant. Det er en nydelig usikt på fjellet, bare 4-5 min å gå oppover “bak” hovedgaten i Platanias. Der kan man se en øy som er forbudt å gå i land på, og ellers bare en koselig restaurant med god mat 🙂

    37. Blir litt oppgitt når folk skal være negativ for de minste ting! Herregud, la de nå feire 10 mnd sammen og feire 1 år om 2 mnd om de vil det!!
      Synes folk som alltid må kommentere negativt skal gå litt i seg selv, la jenta få være som hun vil uten at alt skal være negativt, måten hun kler seg på, maten hun spiser etc, vedder på at 100% av folkene her spiser usundt i blant, gjøre gale ting, etc…forskjellen er at Sophie skriver når hun ikke har det bra etc, slik livet er, opp og ned! 🙂

    38. Hei!
      Vil bare få anbefale tre restauranter i platanias. Den ene er “Symposium”, helt fantastisk mat, ligger faktisk ikke så langt fra den dere er på her, bare på andre siden av hovedgaten 🙂 Den andre er “Ariadne”, superhyggelig betjening og god mat, den ligger helt nede ved sjøen i helt motsatt ende av Agia Marina. Den tredje og siste jeg vil anbefale er “Astrea”. Har aldri i mitt liv opplevd bedre service eller følt meg mer inkludert som på denne restauranten. For å komme deg hit så må du gå til taxiplassen og følge en skrågate oppover. Følg gaten helt opp å dere kommer til “Astrea”, jeg lover deg at dere ikke vil angre.Han ene servitøren der heter Jordan og er veldig koselig! Håper at du fortsatt får en helt fantastisk ferie!

    39. Jeg har vært i patanias sikkert 10 ganger og er veldig godt kjent:) det jobber noen hyggelige fyrer på new planet sportsbar i hovedgaten. Spør om de kan fikse bra bord på cosmos. En nydelig bortgjemt restaurant helt på toppen med ubeskrivelig utsikt. Helt skjermet fra turist-verden. Topp service og nydelig mat. Du får da taxi opp dit fra sportsbaren, leverer visittkortet fra taxien, og får taxiregningen dekket.
      Desidert det mest romantiske stedet, og utsikten må oppleves.
      Gi beskjed i sportsbaren på dagen, å de fikser bord, taxi møtested og klokkeslett. De er mine venner:)
      Lykke til å ha en fin ferie videre:)

    40. Hei Sophie Elise!
      Lurte på om du kunne skrevet et innlegg om det å bli vegetarianer, hva dine fordeler er med det og bare generelt om det! Har lyst til å bli det men bare kuttet du alt kjøttpsv på en dag eller gradvis? Og hva med kosttilskudd?
      Ha en strålende dag, og stå på vakre deg!

    41. Er faktisk i platanias per dags dato og har kjøpt både hunde- og kattemat og går hver kveld for å finne noen som kan sette pris på det. Vet det ikke hjelper i lengden, men jeg tenker at de få dyrene som får mat av meg den dagen får en mye bedre dag enn ellers. Veldig koselig “ting” å gjøre her på Kreta egentlig , kjæresten min syns også det . Håper dere koser dere videre, nå er det jo meldt bra vær ut uken minst 🙂

    42. I fjor høst, da jeg var på Kypros, kjøpte jeg kattemat hver dag til en kattemor med fire små kattunger som holdt til på hotellområdet. Jeg satte også ut vann til dem 🙂 Jeg snakket med noen av de som jobbet på hotellet, og de sa at i sesongen tok de godt vare på “hotellpusene” og ga dem både mat og vann. Det gledet virkelig hjertet mitt!

    43. Var i thailand i fjor, har vært der mangegangre før, og der vi tar taxi ifra hadde de mange søte valper! så der var jeg mye å koste 😀

    44. Åe! Helt nydelig hund! Vet absolutt hvordan det er. De er så søte og alene, man kan ikke gjøre annet enn å hjelpe dem!<3 Du har et godt hjerte og en god personlighet! Har utrolig mye respekt for deg og har lest bloggen din siden eg så den for første gang! Stå på! Du fortjener det beste! Elsker bloggen din!<3

    45. Det er jo MASSE du kan kose deg med der nede som vegetarianer!!! 😄 Prøv heller flere små greske retter som filled wine leaves, cretan salad, spanakopita, tiripita, greek spaghetti, vegetarianer spaghetti, shrimp saganaki, (stekt reker) og cheese saganaki og så videre og videre og videre.
      ellers har dem jo nettopp fått sushirestaurant der nede. Dog ikke testet.
      Fisk og fiskeprodukter vil aldri være fersk fra Kreta uansett da, dessverre :/

    46. Nei ikke lett og bare gå forbi når man ser en eller dyr i nød uansett hvor. Også hilser jeg på de fleste hunder og katter jeg kommer forbi også 🙂

    47. Karma har utrolig god mat! Den ligger, hvis du er i barområdet der social, splendid og Eclipse er, og du er på social og ser ned mot veien, så er det til venstre. Karma ligger i øveretasjen bortover der, og er rett forbi crazy taste som har tidenes beste club sandwich! I tillegg er det en kinarestaurant samme veien, men før karma og crazy taste, med løver utenfor, og de har også helt utrolig god mat! Dersom du liker scampi anbefaler jeg å spise innbakt scampi i sursøt saus, den de har i en litt sterkere variant! Den er grunn nok til å dra ned til Platanias!☺️

    48. Jeg kjenner meg igjen, Sophie. Veldig glad for å se en stor blogger vise så mye kjærlighet ovenfor dyr, jeg tror du inspirerer mange til å åpne opp øynene og ha mer respekt, kjærlighet og omsorg for dyr. Du er en fin person 🙂

    49. Det er så koselig å følge bloggen din når dere er på ferie 🙂 du er kjempeflink til å oppdatere! Kos dere videre, og stooor klem 🙂 (det regner i oslo nå btw, haha.. så nyyyt)

    50. Haha, så morsomt! Elsker dyr som tørr komme opp til fremmede slik 🙂 Jeg fikk en midlertidig katt en gang på camping! Vi hadde en varmeovn inne i teltet, og pluttselig satt det en liten, våt katt forran ovnen. Når den hadde “vasket seg” og var tørr, hoppet han opp i fanget mitt og ville sove der! Hadde selvsagt veldig lyst til å ta han med meg hjem, mem mamma mente at han sikkert hadde en eiger siden har var så rolig nær folk… Søt var den likevel!

    51. Hvis dere vil ha god mat så dra opp på resturanten Astrea😄 kjempe god mat, og fantastisk utsikt over hele platanias 😀 mulighet for og gå opp (litt tung bakke) eller ta en taxi 😀 sykt god service der. Anbefales på det sterkeste 😀

    52. Hvorfor spiser du fisk? Mange tror at fisk ikke føler smerte, men dette er ikke bevist. De dør ofte gjennom å bli slått halvt til døde eller ved luftdrukning. Ser du ikke på et fiskeliv som like viktig som andre dyreliv?

    53. Hei Sophie! vet dette ikke har noe med dette innlegget å gjøre, men sikter til det innlegget der du snakker om depresjon osv. Jeg har de siste dagene slitt med å være i dårlig humør, vært deprimert, begynt å grine veldig lett og latt dette gått ut over kjæresten som jeg er med mesteparten av dagen,samt familie. Han som legger merke til alt, spør ofte hva det er og jeg gir inntrykk på at det er han, når jeg helt ærlig ikke greier å svare på hvorfor jeg er deprimert fordi jeg enkelt å greit, ikke vet hvorfor. Etter et sammenbrudd i går hvor jeg falt sammen i gråt etter vi hadde lagt oss innså han at jeg faktisk ikke vet hvorfor jeg oppfører meg slik og føler meg så langt nede for tiden. Det er da han holder rundt meg og spør meg om jeg er sliten. Jeg tør for første gang å inrømme ja jeg er sliten, men hvorfor? det vet jeg ikke. Jeg har en ganske rolig hverdag der skolen ikke tar opp så alt for mye tid og jobb bare noen ganger i uken. Jeg tenker det må være alt. Jeg har en tendens til å overtenke. Se for meg scenarioer som ikke eksisterer. Det at kjæresten min var der og fikk meg til å innse at jeg trenger noen dager fri og bestiller time til lege for å få sykmelding. Jeg tror vi alle kommer til et sted i livet der vi bare er slitne. Vi trenger noen dager for å komme sterkere tilbake. Jeg har verdens beste kjæreste og vil bare si at innlegget du skrev har hjulpet meg veldig.

    54. Det er ikke rart du ikke synes maten er noe når du drar på dårlige restauranter. Har bodd i Chania en del år så får deg som vegetarianer anbefaler jeg: Palazzo, den ligger i Chania ned i havnen!
      ellers for lunsj i byen anbefaler jeg Streat den ligger på andre siden av gaten der ved alle klessbutikkene(Zara etc..) . I havnen anbefaler jeg Apothiki.

    55. det er så vanskelig å se hvordan de har det der, men det er jo bra at de får mat og litt kjærlighet av bra mennesker som deg 🙂 har nettopp ‘adoptert’ en hund fra hellas. synes flere burde gjøre det, men det blir ganske mye penger men det er helt klart verdt det. mater alltid katter og hunder når jeg er i hellas så lenge jeg er der, føles bra men kjipt å reise fra dem!

    56. Mennesker kan faktisk få skabb, men kanskje på en annen måte. Dersom man har intim kontakt med hverandre når man ligger i sengetøy som ikke er vasket på noen uker kan man faktisk få skabb. Har hatt det selv tidligere og er ikke akkurat behagelig. Elsker bloggen din

    57. Jeg har vært I den restauranten, men husker ikke hva den heter :/ Maten der er god, men maten på ariadne beach er mye bedre 🙂 Om du går til høyre da du kommet ut fra den restauranten du var i ligger det ca 100 meter borti gata. Kokka der er sinnssykt flink! Også har de god service!

    58. Var der ifjor i september men klarer ikke å huske hva den heter. finner ikke ut heller når jeg søker etter restauranter i Platanias :O

    59. Høres ut som det er symfosium elns dere har vert på
      Dere burde også prøve astrea, reis opp ganske sent, maten er bra, ikke øverste klasse mat, men de ansatte der og stemningen gir deg en helt fantastisk opplevelse.

    60. Når æ va på Kreta ifjor hadde æ en liten kattonge som bare va nån uke gammel som va me oss hver dag opp på hotellrommet før vi sku ut å spise. Dær fikk den mat og søvn. Trur æ brukte mer penga på dyremat enn nå anna, mata selvfølgelig flere katte utfor rommet. Datter til mannen i resepsjonen adopterte kattongen når vi dro, så blei en lykkelig historie. Når æ lå på solsenga ved bassenget brukte kattongen komme å ligge i armkroken å kose sæ 😄

    61. Spiser på den resturanten hver dag når jeg er i Platanias, har vært i Platanias rundt seks ganger, definitivt en favoritt! Utrolig god mat og service. Husker selvfølgelig ikke hva den heter, jeg kaller den bare for ”hagen”, hehe 🙂 Kos dere videre på ferie!

    62. kan det ha vært Mylos du var på? Var der i fjor sommer, nydelig plass!! Traff en gutt i fra Irland der i fjor som i skrivende stund sitter på siden av meg i sofaen hjemme i Norge, gode minner derifra! :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg