too much information

Advarsel: i løpet av de neste settningene kommer du til å få tildelt personlig informasjon fra en 20 år gammel jente som glemte hvor grensen mellom personlig og privat gikk for lenge siden.

Jeg har blitt holdt våken hele natten av den JÆVLIGSTE urinveisinnfeksjonen jeg har hatt i hele mitt liv. Om jeg ikke satt på do, lå jeg på badegulvet og gråt, helt til jeg mannet meg opp for å ligge i badekaret og gråt der istedenfor. Altså.. ingen som ikke har hatt urinveisinnfeksjon kan se for seg hvor jævlig det er når det virkelig treffer hardt.. Været er i tillegg ikke helt på topp, så det er ikke så mye å finne på. Er jo så klart delig å være her og ferie er tipp topp uansett, men man ønsker jo gjerne å være frisk + ha godt vær når man først reiser bort. Så, hva skal man gjøre når det er dårlig vær og man er på ferie?

Vel, jeg kan jo alltids SE på de nye joggeskoene mine, som jeg ikke enda har brukt.. Disse finner dere her (annonselenke)

Og jeg kan gå rundt i sløveklær…

… eller jeg kan lese boken som jeg kjøpte med meg hit. Som dere kanskje ser heter den “hagen i harlington” og handler kort fortalt om to tidsperioder, og to affærer i mellom der. Altså utroskap og forbudt kjærlighet i fortid og nåtid. Hadde ikke så høye forventninger, men den har vist seg å være veldig bra!

Vel vel.. jeg får nok prøve å finne på noe.. Kanskje noen av dere har tips? Hva kan man gjøre når formen er dårlig og været er dårligere på ferie?

105 kommentarer
    1. God bedring❤️❤️ Håper alt går bra til slutt og at du får en super duper ferie😘😘❤️ Mange klemmer fra en stor Fan💗💗💗💜💜💜😘❤️❤️😉😉😘😀💖💜💗❤️

    2. Skulle kanskje sjekka værmeldinga før dåkker bestilte ferien 😉
      Hadde vært fun å sett videoblogg av dæ og Robin – tror dem fleste digge han og synes han e feet! 😀

    3. Drikk sitronsaft, uten sukker. Ren sitronsaft. Det hjelper 🙂 Styr unna sukker og alkohol.
      Mulig du har dårlig form pga av at du er litt deppa ? Spør noen lokale om hva som er verdt å se/gjøre.

    4. God bedring, Sophie! Håper ferien er god uansett <3 Vil anbefale deg å drikke MYE syrlige drikker, som appelsinjuice osv 🙂

    5. prøv å sett deg i et bad med grønnsåpe, drikk masse tranebær, eller ta tranebær tabeletter. mest syrlig drikke du kan finne. beste er å drikke det vekk.. så du tisser mye å systemet renses, vann funker også men i massevis..er veldig plaget med dette selv så snakker av erfaring 🙂 god bedring 🙂

    6. Uff, hadde urinveisinfeksjon for ikke så lenge siden, er helt sykt vondt 🙁 Tranebær funker litt mot det (og å forebygge det til neste gang). Youghurt og syrlige drikker skal også hjelpe 🙂 Ha en fin ferie videre 🙂 Håper været bedrer seg snart! 🙂

    7. Drikk MASSE tranebærjuice!! Det FUNKER, når du tisser det ut. Var så desperat at jeg helte litt på musa en gang også, haha. Du kan jo ta litt på et papir og “tappe” på din.

    8. det kan hende du har fått nyrebekkenbetennelse. det fikk jeg en gang jeg hadde urinveisinfeksjon og det gjorde helt sinnsykt vondt.. men da skal det så klart gjøre vondt der nyra er da, hehe 🙂

    9. Akkurat samme problemet, du burde ikke gå for lenge med det. Kan forverre seg. Ikke frys på beinene, og drikk masse vann med sitron eller syrlige drikker.god bedring!!
      Jeg går på antibiotika som samme shiten!

    10. Få deg resept på Selexid hos lege på hotellet, drikk appelsinjuice eller annen sitrusjuice som forsurer urin. Og tiss etter sex, veldig viktig!! Så er bedringen der over natta:) hilsen en som kan alt om UVI og aldri reiser noe sted uten Selexid 😉

    11. Få tak i tranbær juice eller tranbærkapsler.. Jeg har slitt i mange år, pencelin/antibiotika, kur på kur. Eneste som hjalp til slutt var å være varm på føttene, en god bomulls truse og spise tranebær som tilskudd. Kanskje du får det sponset av de good for me ;)?

    12. Uff, jeg vet hvordan du har det! Har slitt mye med blæren og nyrene selv.. Det er helt sykt vondt! Ta tranebærkapsler!:-)

    13. Pass på å behandle UVI’en! Jeg hadde en udugelig lege, som ga faen i å gi meg medisiner mot det, og endte opp med nyrebekkenbetennelse, hvor jeg tisset blod! Mest smertefulle jeg har opplevd i hele mitt liv.

    14. Drikk masse masse vann med masse sitron. Føler det renser systemet, og gjør at du får tissa ut infeksjonen 🙂

    15. Det er helt grusomt! Hadde det for en stund siden som spredde seg til nyrene og nå har jeg fått det igjen! God bedring

    16. Jeg har kronisk UVI på 6. året og har mange gode råd til deg! Selvsagt bør du unngå å fryse. Og regulere sukker og karbohydrat-inntaket. Hvil mye/få masse søvn når det står på som verst! Kroppen er flink til å reparere seg selv – og drikk så mye du orker mellom powernapsa. Tranebær er kjempe fint å drikke, også biola med blåbær da det er bakteriedrepende! Men det er viktig å huske på at urinen skal holde en stabil balanse mellom syrlig og beskt – dette lærte jeg nettopp og hjalp meg veldig da jeg tidligere bare har fokusert på å få i meg syrlig væske! Derfor er blandingen mellom biola og tranebær helt gull. Dobesøk etter sex er også virkelig et must for meg for å holde ting i sjakk men er du plaget med dette gjentatte ganger og føler at antibiotikaen bare hjelper for en periode anbefaler jeg akupunktur! ! Det har blitt redningen min da jeg som sagt har denne driten kronisk men etter jeg begynte med akupunktur har jeg vært fin et halvt år!! Lykke til videre på ferie – typisk at sånt inntreffer akkurat i ferieuka!
      Hilsen ei som nettopp har flyttet i nytt nabolag og naboene mine trodde jeg, var deg! Haha det er ikke første gang jeg får høre heller..

    17. Siden dere er på Kreta mååå dere dra på ”den rosa stranden” eller noe. Er den fineste stranden dere vil finne.
      Er gjerne et stykke fra der dere er nå, men vel verdt det. Spør noen guider, er prinsessestrand eller rosa strand, noe i den dur i alle fall 😀

    18. Er nok pga bakterier i bassenget… Kom deg på apoteket (Pharmacia). Der får du det du trenger uten resept. Be evt om oversettelse fra de på hotellet.

    19. Heihei! Har kronisk urinveisinfeksjon og kan fryktelig mye om hva som skal tol for å få og hva jeg kan gjøre for å forebygge UVI.. Det er noe herk… For min del fungerer ikke tranebærkapsler, men er det ikke noe tilgjengelig er det lurt å drikke syrlige drikker UTEN sukker. Sukker er grubunn for bakterier! Jeg har fått resept på hiprex, en mild form for antibiotika som jeg alltid har med over ALT! Er du ofte plaget av UVI, er det kanskje lurt å forhøre seg om du kan begynne med det..
      Selvfølgelig vil ikke dette hjelpe nå, ettersom du er i syden og trenger resept på antibiotika. Det kan også være lurt å finne nærmeste apotek og rådføre seg med de som jobber der om alternativ medisin som kan hjelpe.
      Når jeg er i syden, må jeg alltid ha med meg ekstra bikini på stranda/ved bassenget for å kunne skifte etter jeg har tatt meg en dukkert! Det er ofte slik at man får lettere UVI av å gå i blaut badetøy for lenge. Dette er virkelig viktig for min del! En annen ting som flere nevner, tiss etter sex, det kan være mye bakterier som forføytter seg opp i urinrøret under sex. For å kunne tisse etter sex. Drikk masse vann hele tiden. Vann renser systemet. Ha vann tilgjengelig hele tiden og drikk når du ikke er tørst. Urinen skal være klar, nesten gjennomsiktig. Eller så er det det samme gamle, unngå å fryse på beina, ankler, rumpe.

    20. Regner med du er klar over dette allerede, men… Drikk masse vann – ekstreme mengder, vann og te. Det hjelper veldig på smertene. I tillegg til tranebærjuice. Unngå appelsinjuice og slike sure ting.
      I spania tilbyr også apotekene medikamentet “Galusan”, tabletter vi ikke har i Norge – men jeg tok dem selv da jeg hadde urinveisinfeksjon i spania. De, sammen med mange liter vann hver dag, gjorde at jeg ikke lenger merket urinveisinfeksjonen noen timer senere. Utrolig effektive!
      God bedring!

    21. Tips: fyll en 1.5 liters flaske med glovarmt vann og ligg med den mellom bena. Da roes bakteriene ned og det Gjør ikke vondt mens du har den der. Ellers kan du ta en skje med eddik morgen og kveld. Det har pleid å fungere på meg ☺

    22. hei:) jeg har også av og til urininfeksjon men det er veldig lett å bli kvit med. I Polen har vi en medisin som heter -furagina-. Det kjøpes på apotekk. Infeksjonen blir borte etter 1 time. Kanskje har du mulighet å få tak i den? Det virker hver gang hos meg:)

    23. Hei Sophie. Anbefaler deg å få taki tranbærjucie og sitronvann/rein sitron. Enda lettere i Kreta kan være å få i deg skikkelig sterk mat, det vil hjelpe 🙂
      Ha en fin ferie videre! 🙂 Får bruke tiden på gymmen hvis dere først bare er på hotellet.

    24. DRIKK SÅ MYE APPELSINJUICE DU BARE ORKER!!
      Det var tipset fra min lege. Håper det går raskt vekk!
      Ha en forsatt fin ferie :))

    25. Et GODT tips er å drikke MASSE vann + iallefall 3-4 glass appelsinjuice HVER dag noen dager. Snakker av erfaring! Har hatt både urinvei og nyrestein og Juice er anbefalt fra sykehuset 🙂 Masse God Bedring 🙂
      Vibbedille :))

    26. Åååh masse god bedring Sophie <3 Sitt ute og les eller nyt utsikten. Kan vel også se serier på nettet elno ute også 🙂

    27. Hei Sophie! Jeg er snart ferdig utdannet sykepleier og Vil veldig gjerne anbefale deg å drikke så mye du bare klarer. Du er i er varmere land og kroppen holder mer på væsken.. Så derfor bør du spise mindre salt, og masse med drikke. Tranebærjuice er ikke noe man “behandler” UVI med, men noe som forebygger, derfor ikke vits i å pøse på med det. Anbefaler deg å drikke mye og hvis du begynner å få vondt/blir øm over hoftene eller begynner å tisse blod, MÅ du oppsøke lege. Kan gå utover nyrene dine og det er ikke bra! God bedring <3

    28. Masse cranberry(tranebær) juice og masse vann. Samt at det er et punkt på innsiden av foten din, ca 1,5 cm under den ankelkulen man har på innsiden av beinet, massèr det forsiktig, 5-10 min på hver fot. Så er du nok frisk innen 2 timer! Det punktet er en SLAGER mot urinveisinfeksjon, få Robin til å gjøre det på deg, du vil kjenne når han treffer riktig sted:) Det gjlør vondt, for da vil han trykke rett på blæra de, iform av sonen til blæra, som i soneterapi 🙂 Masse lykke til! Og ha en fortsatt fin ferie 🙂

    29. Anbefaler å drikke MYE vann. To store flasker med vann, på rappen sånn at du får skylt ut bakteriene i blæra. Etter noen timer vil du mest sannsynlig føle deg bedre 🙂 God bedring! Ta smertestillende, hold deg i ro og drikk MYE vann 🙂

    30. Jeg slet med kronisk urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse i 7 år og har gått på alt av kurer, antibiotika, vært på sykehusetosv. Ble først kvitt det for to år siden etter akupunktur! Og det er som du sier; man vet ikke hvor ille dette er før man har hatt det selv! Du burde drikke tranebærjuice men IKKE for mye. Max 2 glass om dagen. Hvis du drikker for mye tranebærjuice virker det mot sin hensikt og det kan gjøre deg dårligere.. Drikk også MASSE vann og appelsinjuice. Det gjør vondt å tisse det ut ja, men det viktigste nå er at du får en strøm gjennom kroppen slik at alle bakteriene kommer ut. Se for deg en vaskebøtte med møkkete vann. Tømmer du ikke ut alt vannet før du heller i rent vann, så blir vannet aldri helt rent! 🙂 Masse god bedring, og husk å ringe legen hvis du får feber!

    31. drikk masse vann! Og da mener jeg at du skal drikke så og si konstant. Hvis du får tak i tranebær kapsler eller tranebærjuice, så er det også bra. Men det forebygger mest. Så hvis du ikke får tak i antibiotika, så drikk masse! Vet ikke hvordan reglene er i forhold til å få tak i antibiotika i det landet du er i, men i noen land er det ikke særlig vanskelig (Norge er ganske strenge i forhold til de fleste andre). Så det kan være at du kan få det av å bare gå inn på apoteket. Men sørg for å sjekke at du får riktig antibiotika, som er beregnet for urinveisinfeksjon og ikke noe som er bregnet for noe annet (forelsempel klamydia, de er ganske flinke til å bare anta at det er klamydia når det kommer til turister)

    32. Du får kjøpt antibiotika reseptfritt på apoteket på Kreta. Om du sier hva du trenger det for hjelper de deg nok å få riktig (evt kan du søke opp den typen du har gått på tidligere og gi den informasjonen på apoteket).

    33. Hei! Lurer på om noen kanskje har hacket snapchaten din? Det ble lagt ut to mystories med “korsn blir din sommerkropp?” hvor den første ba folk skrive til deg på DM. Kan ikke se for meg at dette er deg, så tenkte å si fra 🙂

    34. Hei, er det du som legger ut igjen på mystoryen din, eller er den hacket? Virker ikke som deg, så lurer litt 🙂

    35. Dra til Chania! større by, mer å gjøre. Ellers er det masse små veldig søte landsbyer rundt på øyen som ikke er turistpreget. men tradisjonelle greske fiskebyer!
      Det er også noe arkeologiske funnsteder å se på fra antikken på kreta.

    36. Drikk mye! Jo mer du har å “tisse ut”, jo mindre vondt gjør det. Og jo mer du tisser, jo raskere går det over 🙂

    37. Urinveisinfeksjon?? Tror du eller du burde latt typen din bruke kondom. Man kan bli steril pga kjønssykdommer.

    38. Uff god bedring, men jeg tror snapchaten din har blitt hacka…. Det er i hvertfall noen andre som driver å oppdaterer den

    39. Uff du må fjerne det forside bilde, det er helt grusomt! Du ser ut som en drag queen. Du er ikke litt lik deg selv engang

    40. Urinveisinfeksjon er det verste!!! Dra til apotek og spørr om medisin, det fungerer med en enste gang! Jeg hadde det selv i sommer og ingenting hjalp, til slutt fikk jeg noen tabletter av bestemor mot det som hun hadde kjøpt seg i rhodos. fungerte etter 30 minutter, god bedring <3

    41. Åh, så utrolig surt at det skulle oppstå mens du er på ferie i utlandet. Masse god bedring til deg! <3

    42. Viktig å drikke veldig mye vann! Hvis du har tranebærtabeletter så ta det også. Ellers så kan det fungere å drikke appelsinjus. Men hvis det er så gale som du beskriver det her, så ville jeg absolutt gått til legen. Da får du enten penecillin eller antibiotika og det går over veldig mye fortere, mest sannsynlig etter en dag eller to 🙂 Og for all del, IKKE ha sex.. Det gjør det ti ganger verre.
      God bedring 🙂 Håper du klarer å kose deg likevel 🙂

    43. Vet det er drit vondt! Men finn en syrlig drikke og drikk MASSE!
      Vet det gjør vondt når du skal tisse, men du renser urinveien med syrlig drikke og tisse masse! Tranbær er det beste, men appelsinjucie og sitron juice hjelper masse! God bedring og kos deg i resten av ferien 🙂

    44. Du er så utrolig pen 😍💕 Jeg ser bloggerne, du virker som verdens snilleste og herligste personen ever 💕 Du er bare sååå nydelig når du ler og smiler💕

    45. Uff, det hørtes helt forferdelig ut. Håper du blir frisk snart! Det og ha jævlig uvi, er heeelt grusomt. Hvis dere har internett kan dere se en serie/filmer frem til været blir litt bedre kanskje? 🙂 Er vel ikke veldig morsomt å se på filmer eller serier når dere er på ferie, men er vel bedre å tilbringe dagene sammen, i stede for å kose seg hver for seg?
      Uansett – kos dere masse, det fortjener dere to <3 dere er supersøte sammen, og du Sophie Elise, du er mitt store forbilde! Jeg elsker personligheten din, hvordan du ser på ting, stilen din og ja - hele deg. Det finnes ikke en ting jeg ikke liker ved deg, som jeg vet om ihvertfall! Love you, og ha det fint på ferie 🙂

    46. Du kan fort få urinveisinfeksjon om man har samleie og ikke går på toalettet å tisser etterpå. (Og vasker seg kjapt nedentil etter samleie kan være lurt..) Det er mye bakterier i spytt om man envt. bruker det når man har samleie. Dessuten kan det også komme av glidemidler som ikke blir vasket vekk etter samleie, samler seg mye bakterier og tada man har fått en vond urinveisinfeksjon. God bedring 🙂

    47. Vist ikkje tranebærjuice funker på et døgn må du stikke på apoteket å få en pennicillinkur. Mulig du må til lege for å få det, litt ulik praksis fra land til land. (I Norge forbi det kun på resept fra lege) god bedring!!

    48. Drikk mye tranebærjucie!! Dette hjelper så utrolig mye om du ikke får de medisinene du skal ha for å bli kvitt infeksjonen. Selv om jeg virkelig anbefaler at du kommer deg til legevakten. Men hvis dette blir vanskelig, drikk masse liter med tranebærjucie hele tiden. Dette hjelper mot infeksjon og får renset urinblæren og urinrøret.
      Har had urinveisinfeksjon mange ganger selv, så vet hvor inni satans jævlig det kan være. Masse god bedring Sophie og kos deg masse i ferien

    49. Sliter med UVI i perioder jeg og, og det er fullt mulig å bli kvitt det uten antibiotika. Drikk litervis med væske. Sure drikker er enda bedre, appelsinjuice eller tranebærjuice, feks, i tillegg til vann. Kjøp tranebærpiller og ta “overdose” med det noen ganger i løpet av dagen. Spis paracet for hva det er verdt. IKKE frys, kle godt på deg. Når dere bader, skift til tørr truse, ikke sitt og vær våt i alle fall. Tiss innen det er gått 10minutter etter sex, eventuelt vask litt. Vet godt hvor vondt det er, men hemmeligheten er å få i seg nok væske. God bedring!

    50. Uff det e så vondt! God bedring <3 har kunn hatt det en gang for noen månder siden etter en hjerte oprasjon då gikk jeg på blodfortynnende så eg pissa knall rødt blod helt jævlig mistet masse blod så eg måtte bli hente av ambulanseen haha helt jævlig! Men god bedring sophie <3

    51. Har hatt det selv å vet hvor forferdelig det er, føler hele livskvaliteten forsvann..
      Det som reddet meg var å drikke sterk appelsinjuice (den fra first price) den er billig og om du drikker de to literene iløp av endag så blir du kvitt det:-) god bedring

    52. få deg ttil lege å få antibiotika altså kan du få nyrebekken betennelse å det er ikke særlig deilig !

    53. Har slitt med akkurat det du har, i tillegg til diverse andre forferdelige og smertefulle plager i underlivet av og på (mest på!!) i over 2 år nå, så kan dessverre kjenne meg ekstremt godt igjen.. Drikk rikelig med væske, tranebærjuice eller/og tranebær i form av kapsler hjelper veldig! Prøv også å gå med mykt og ikke så altfor stramt undertøy! Du kan også prøve å ligge strak på ryggen med knærne opp, hvis det er ekstremt ille! Funker for meg 🙂 masse god bedring!

    54. Drikk så mye vann du bare orker! Eller helst mer enn det også! Etter at det er “renset ut” altså tissa ut så er det i hvertfall 10 ganger mindre vondt! Begynn å drikk vann med en gang du kjenner antydning til smerter!
      God bedring! 😉

    55. Dette hjelper fort og bra. Ett glass med ca3cm epplesidereddikk å resten vann blanda sammen. Smaker fælt men hjelper bra. Drikk så mye vann å ha varme klær helst ull om du har me deg. Goooo bedring. Du er ei kjempe flott jente!

    56. Jeg sliter veldig mye med urinveisinfeksjon, og det har blitt et par timer på legevakten der jeg såvidt har klart å stå oppreist pga smertene. Jeg har alltid med meg tranebærkapsler, og tar de så fort jeg kjenner noe. Ser det er mange som har kommet med supre tips her. Jeg drikker vann med MASSE sitron i, det hjelpert, trust me! Men for all del hold deg unna all sukkerdrikke, da trives bakteriene godt. Kos deg videre på ferie 🙂

    57. Huff, jeg føler med deg! Har hatt kronisk UVI i over 22 år (blir 23), så jeg vet hvor vondt det kan være. Har det omtrent èn gang i mnd, og kun penicilin eller antibiotika hjelper på meg. Ikke alltid det hjelper med èn kur heller, må noen ganger ta to! :/
      Håper disse “kjerringrådene” du har fått hjelper for deg, ellers må du komme deg til en lege slik at det ikke når opp til nyrene dine, DET er smerter det!
      God bedring! <3

    58. Du burde aldri la urinveisinfeksjonen være! Du må ALLTID ta tabletter for det, 3 ganger daglig, i 3-5 dager. Jeg gjor ikke det, og fikk egglederbetennelse, noe som kan gjøre at man blir steril. Jeg var heldig og la merke til det tidlig så det tok bare litt av den ene egglederen. Den er litt tett. Så husk på det! God bedring!

    59. Så kjipt å bli syk på ferie.. Jeg vil anbefale deg å drikke mye appelsinjuice/syrlig mat som kan dempe urinveisinfeksjonen! Har hatt det selv et par ganger å det er virkelig ikke noe å spare på. Du har nok hatt det tidligere, men vil bare minne på viktigheten med å begynne på kur tidigst mulig med tanke på at det kan spre seg til nyrene fort å det kan faktisk være livsfarlig.. Til en annen gang kan du, med en gang du begynner kjenne de, drikke mye juice! Det er mulig å bli kvitt dette uten antibiotika og da slipper man evt. bivirkninger! God bedring så håper jeg dere koser dere resten av turen<3

    60. Jeg har slitt mye med det samme, men det er mye du kan gjøre som vertfall har hjulpet meg opp gjennom årene:
      – Skaff antibiotika/pencilin
      – DRIKK MASSE – appelsinjuice andbefales ettersom det har mye C-vitaminer
      – GÅ PÅ DO – så ofte som du kan, selv om det gjør helt forjævelig vondt, det er derfor du skal drikke mye; for å hele tiden rense gjennom urinvegen
      – Få i deg tranebærtabeletter – kjøpes på helsekosten, inneholder masse vitaminer og næringstoffer som er med å kjempe ned infeksjonen
      – Varme – en varmepute er utrolig god å ha om man har magesmerter (blæresmerter)
      Håper noe av dette er til hjelp:)

    61. Først var du Bipolar. Nå er det urinveisbetennelse. Hva er den neste sykdommen du pådrar deg for å få alle dine
      beundrere til å synes synd på deg? “Plutselig” var halve Norges tenåringer Bipolare, og nå, har de, eller har hatt blærekatarr. Men her kommer de faktisk med veldig mange gode råd du bør lese og ta til følge.
      Wikipedia:
      Urinveisinfeksjoner hos seksuelt aktive kvinner skyldes ofte forhold omkring samleiet eller andre seksuelle aktiviteter. Rytmisk mekanisk press mot urinrørsåpningen vil kunne presse væske med bakterier opp gjennom urinrøret. Det er derfor det anbefales å late vannet etter slike aktiviteter. Bakteriene vil da vanligvis bli skylt ut igjen.I tillegg kan man ty til å drikke mye appelsinjuice eller tranebærsaft-/kapsler. Juicen gjør urinen surere, slik at bakterier får et dårligere vekstmiljø. Det samme gjelder C-vitamin i naturlig form. Ofte er det tarmbakterien E. Coli som er skyld i infeksjonen.Tilstanden er svært vanlig og utgjør omtrent 3,5% av alle henvendelsene i allmennpraksis. Konklusjon: Ta deg en tur på WC etter en runde i senga med Robin, og drikk mye appelsinjuice og tranebærsaft. God bedring og God ferie.

    62. Anbefaler deg å ta tranebærkapsler fast, eller intim comfort som du får kjøpt på diverse helsekostbutikker eller du kan bestille på nettet (http://www.caredirect.no/new-nordic-intim-comfort?stat=1). Selvsagt viktig å holde seg varm, ikke sitte på kalde steder ute (benker, scooter, bakken) og tisse rett etter samleie! Håper dette var til hjelp for deg, er veldig plaget med urinveisinfeksjon selv og det er såå irriterende. Klem!

    63. Kan være nyrenbekenbetenelse … Må få pencelin 🙂 anbefaler å kjøpe tranebær tabeletter og ta de daglig 🙂 ( høres sånn ut på smertene)

    64. Pleie å kommentere av og til,og de er mange år siden eg var tenåring:-) forstår de sånn at du som skreiv i natt,er inne å lese og kommentere sjølv om du ikkje er tenåring!;-)

    65. Jeg hadde også just urinveisinfekjson.. ikke mye godt det nei. Forsvant med engang jeg begynte på antibiotika.

    66. Hei! Så synd du ikke er helt i form når du er på ferie :S
      Men her er et tips som skal hjelpe mot urinveisinfeksjon:
      Mamma fikk det på en ferie og det hun gjorde var å drikke masse ren appelsin juice 🙂 For henne har dette hjulpet hver eneste gang 🙂 Prøv å finne en så ren appelsin juice som mulig, og drikk mye av det 🙂

    67. Det høres mer ut som nyrebekkenbetennelse! Jeg hadde urinveisinfeksjon ofte tidligere og når man har det for lenge går det opp i nyrene og gjør UMENNESKELIG vondt! Hvis det du føler er verre enn vanlig urinveisinfeksjon kan det hende det er det du har! God bedring!! ❤️ drikk masse masse masse væske!

    68. Jeg sliter også VELDIG mye med urinveisinfeksjon, og har fått nyrebekkenbetennelse en del ganger også pga dette…. Det jeg pleier å gjøre er å helle ned på med appelsinjuice og tranebærjuice. Få i deg MYE veske, og hold der nede varmt. Jeg pleier også å ta meg en varm dusj å vaske veldig godt der nede uten såpe 🙂

    69. Drikk myyyye!! Gjerne tranebærjuice, hold føttene varme og tiss etter sex;) mine tips! Og ikke sitt på kalde ting haha

    70. Skaff deg tranebær tabletter eller tranebær juice. Det er faktisk det beste du kan få i deg! Eller appelsinjucie, men jeg anbefaler tranebær!!

    71. Når det har blitt så ille som du beskriver vil jeg anbefale å dra til et sykehus eller en lege og få en antibiotikakur som fjerner urinveisinfeksjonen helt! Det er absolutt helt jævlig å gå rundt med det, og iallefall når man er på ferie i et annet land. Før du eventuelt får kommet deg til lege er det viktig å drikke mye for å få skylt ut bakteriene, både vann og appelsinjuice! God bedring 🙂

    72. Når man først har fått det er det dessverre vanskelig å “drikke” bort, men det kan lindre symptomene. Om det er mulig å få tak i 1000 mg c-vitamin brusetablett vil jeg anbefale deg og putte det i vann og drikke det. Kroppen takler 5000 mg med c-vitamin i døgnet, så hvis du får tak i, drikk 5 glass med vann med en brusetablett ihvert glass. Det hjelper faktisk helt utrolig. I tillegg, få i deg så mye rent vann som mulig. Appelsinjuice hjelper ikke så veldig mye om du kun drikker det. Da vil det bli like vondt igjen når du har sex. Jeg har selv slitt med det dritet der i 4 år. Av og på antibiotika-kurer hele tia. Det er selvfølgelig individuelt hva som hjelper, men 1000 mg c-vitamin er virkelig å anbefale!

    73. Ta og spis en sitron eller lime eller kjøp sånn på flaske og da en shot. har kronisk urinveisinfeksjon så kommer og går konstant. sitron og lime er abselutt det som funker hurtigst og best. 🙂

    74. Hei! Anbefaler deg å drikke masse vann. Drakk på litersvis når jeg hadde UVI. Om det ikke får bort infeksjonen vil det i allefall lette smertene for dagen. Var på tre runder med antibiotikakur, men det eneste som funket for meg var MASSE vann og en varmeflaske på magen.

    75. hadde symptomer på urinveisinfeksjon i to år i strekk jeg, uten at antibiotika hjalp. se for deg hva det gjør men psyken din.

    76. Hei!
      Grunnen til UVI kan være at du har bla. frosset eller kanskje glemt å tisse etter sex.
      Jeg har hatt dette mange ganger og har truffet meg ganske hardt hver gang.
      Også et lite tips, skylle med VARMT vann på underlivet/bade i varmt vann og drikke en liter appelsinjuice 🙂 hehe, har hjulpet meg mange ganger og ofte kan jeg gå ut å ha det morro etterpå! LYKKETIL

    77. God bedring! Chania er nydelig. Drikk masse vann! Jeg fikk og urinveisinfeksjon når jeg var på ferie i varmere strøk.. Tisse blod og slikt er IKKE gøy 🙁

    78. Ikke drikk appelsinjuice kjære deg, sukker gjør det bare tusen ganger verre! Drikk masse vann, gjerne varmt vann / te, dette løsner bakteriene og hjelper med å rense ut skiten! God bedrig!

    79. jeg har selv vært veldig mye plaget med urinveisinnfeksjon. Mitt tips er å spise så mye sitron som over hode mulig. Enten å skvise juicen ut og blande det med noe annet eller å spise sitron hel. Da blir jeg alltid bra på et blunk. Hvis du spiser det mens du også drikker tranebær juice og eple juice da skal det gå veldig bra. God bedring!

    80. Sliter mye med urinveisinfeksjon selv også. Men Tranebærtabletter er gull!! hadde ikke klart meg uten. selger på apoteket!:) god bedring og nyt ferien videre!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg