et veldig bra valg

Tusen takk for alle tips angående innlegg! Jeg får laget litt her, så tar jeg med meg resten av inspirasjonen til Oslo 🙂 Her kommer første ønske fra en leser! De fleste av dere husker sikkert kattene som jeg reddet fra en muligens trist sjebne i Spania? Vel, her er de!

Siv, som av de to er den mest sjenerte, rolige og forsiktige. Men kosete, det er hun!

Bjørn som konstant ser forbanna ut, hehe. Elsker virkelig looken hans, en sur ugle som har kræsjet i en vegg! Vil alltid utforske, sjekke ut nye ting, leke og kose enda mer. Når jeg tenker meg om, har de beholdt samme personlighet som fra den dagen jeg kjøpte dem for ett år siden.. Utrolig at dyr også har så sterke personlighetstrekk!

Kattene er både rolige, snille og vakre, men jeg angrer likevel ikke et sekund på min avgjørelse om å gi dem videre til familien her. Jeg klarte fint å ta vare på dem i Oslo, men her har de større plass, muligheter til å være ute og alltid mennesker i nærheten. Dessuten går de veldig greit overens med hundene, noe som betyr enda mer morro for hele flokken!

Å skaffe seg et kjæledyr er en stor avgjørelse, og jeg vet at om jeg faktisk tenker logisk er ikke et dyr passende i mitt liv per dags dato.  Jeg kan fint ta vare på et dyr, og jeg lar jo ikke noen lide, men jeg liker enda å reise, jeg har ingen fast timeplan og vanskelig for å legge rutiner,  og vil gjerne ta meg turer på byen hvor det fort blir sent som betyr mange timer ute av leilighet. Et dyr fortjener bedre, men jeg angrer likevel ikke på valget om å kjøpe kattene. Og angående hunden min, som dere ser på bildet over – fra dagen jeg fikk henne som 15-åring var det heller aldri planen å ta henne med meg ved en eventuell flytt. Det var klart fra dag en at hun skulle bli her, for da var jo min plan å bli student. Hund på studenthybel i en hektisk periode ville ikke ha vært bra, det heller. Og i livet mitt akkurat nå?  Nei, det hadde vært feil og egoistisk når Rigmor trives så godt her som hun gjør i sitt nåværende hjem.

Jakken er fra nike (adlink)

Har noen av dere et kjæledyr dere har et ekstra nært bånd til? Fortell! Det er så koselig og rørende, man bør vireklgi tenke mer på dyrenes følelsesliv, for det eksisterer 🙂


Ps! Vil DU lage min nye header? Jeg er så lei av min nåværende, og vil gjerne bruke bildet i DETTE innlegget. Mail meg forslag på [email protected].

Den jeg velger vil selvfølgelig link til sin blogg / hjemmeside / instagram.

92 kommentarer
    1. jaa, huden min Nika, han er så skjønn og har en spessiel personlighet og når han promper skvetter han og løper rundt! Om kvelden kommer han listenes opp på rommet mitt og hopper oppi sengen! Elsker han<3

    2. Du var sykt fint sminka i den videobloggen! Fy søren. Kan du si hvilke produkt du har brukt på øynene og leppa (hvis du brukte noe der i det hele tatt?) 🙂

    3. Jeg har nettopp kjøpt meg en nydelig ulldott av en hund. Jeg er helt enig, dyr har sterke personligheter!
      Han våkner tidlig og vil ut i hagen for å tisse. Hvis han hører noen lyder, begynner han å småkjefte og stopper opp litt, før han vagger irritert videre.
      Akkurat nå ligger han og kikker opp på meg med store øyne, og jeg sier at “men jeg skal bare lese bloggen til Sophie” :’D Klem

    4. Helt enig med deg Sophie! Det hadde vært egoistisk å beholde de selv. At de har det fint hos foreldrene dine er jo kjempe herlig! 🙂
      Jeg har en hund som jeg fikk for 5 år siden. Var deppa, selvskader, havnet i ambulansen. Mamma og pappa bestemte seg faktisk at ; DU skal få hund. Jeg hadde ALDRI trodd jeg noen gang skulle få en hund! Det hadde aldri vært et tema.
      Den dagen jeg skulle komme å se på han, så gråt jeg av glede. Tanken av at jeg skal få min egen hund. Et ansvar, det var helt surrealistisk! Jeg hadde valget mellom 6(!!) valper, men bestemte meg veldig fort. Han kom rett bort til meg fra første stund 🙂 Han var den rampete i flokken. Og det har jeg virkelig merka i løpet av hans liv! Haha.
      Men nå skal det sies at MIN hund har hjulpet meg så godt på veien til å bli frisk. Nå har jeg vært 3 år uten tabletter, uten selvskading. Nå er jeg FRISK! Takker være min bestevenn på 4 poter <3 Jeg skal snart skaffe en hund til! Skal aldri være uten hund noen gang. MITT liv passer til hund. Heldigvis.
      Håper du likte historien min, ble litt surr. Men håper du klarte og lese det greit 🙂

    5. Heldig som får møte dyrene dine når du er hjemme, hunden min som jeg hadde i 12 år døde for 2 uker siden 🙁 viktig å sette pris på det en har mens en enda har det❤️

    6. Jeg har en katt som jeg har hatt siden jeg var 6 år, nå er jeg 21 og katten er 15 🙂 hun har alltid sovet i sengen med meg, og er veldig kosete, men litt skeptisk til div situasjoner, men hun er veldig knyttet til meg da. Nå har jeg flyttet i leilighet for meg selv, og planen er at hun skal flytte hit i august, da jeg har ferie og har tid til å være sammen med hun. Håper at der går fint og at hun ikke stikker av, men det tviler jeg på at hun gjør. Bor i en leilighet i 4 mannsbolig med hage og skog rett ved siden av, så er ypperlig for henne 🙂
      Vi har også en hund på 5 år, som jeg også er veldig glad i, men han skal bo hos mamma og pappa, siden katten er livredd hunden, og jeg rett og slett ikke har tid. For tid til et dyr er veldig viktig som du sier 🙂 Gleder meg sånn til katten kommer opp hit da, for jeg savner henne litt, men besøker henne nesten hver dag da 😀

    7. Er så enig i det du sier. Har selv hatt min hund i 6 år snart. Kjøpte den når eg var 19 år. Studerer 5 timer hjemmefra, og min hund bor da hjemme hos mamma og brødrene mine. Har hatt hunden med på tur nå i en uke der jeg studerer, og han kjeder seg fort. Hjemme får han løpe rundt som han vil, mye oppmerksomhet, og stor plass å gjøre som han vil. Har ikke dårlig samvittighet for å la han være hjemme der han trives best. Og kommer nok til å flytte med han når eg kommer til å finne meg egen leilighet hjemme en gang etter studier osv når eg jeg har jobb 🙂

    8. Ååh, så søte de er! 🙂 Jeg har alltid hatt katt da jeg bodde hos foreldrene mine, har selvsagt vært veldig glad i dem alle, men det er noen man blir sterkere knyttet til enn andre. Katten min het Buster, og jeg og søsteren min fikk han da jeg var 5 år. Han var veldig kosete og verdens snilleste. Han kom alltid å la seg i fanget mitt for å kose og var med ut i skogen når vi lekte. Vi bodde ganske nært en traffikert vei, og hver dag vi gikk til bussplassen fulgte han etter. Vi var selvsagt veldig redd for at han skulle bli påkjørt, men tro det eller ei, så så han seg for begge veier før han krysset veien. Han ble desverre så syk da han var 11 år at han måtte avlives. Kommer aldri til å glemme hvordan det var å holde han i fanget og kose med han for siste gang på tur til dyrlegen.. Da mamma kom ut fra dyrlegen uten ham, skjønte jeg at han var borte og da kom tårene.. Jeg viste at det var beste for han, med tanke på smerter, men det var likevel fryktelig trist. Det er rart hvor knyttet man blir til dyr, men de blir på mange måter vår beste venn 🙂

    9. Har en hund vi kjøpte når jeg var 7 år. Nå er jeg 18. Jeg glemmer aldri vårt første møte. At noe så lite og rolig skulle bli min bestevenn ante jeg ikke! Årene gikk og vi vokste opp sammen og fikk et utrolig bånd. Det er så rart hvor høyt man kan elske et dyr. Når jeg gråter klynker hun og legger halsen sin rundt min. At noe kan skje henne er kvalmende å tenke på. Vi har vokst opp sammen. Og hun spiller på sine siste år nå… Jeg vet vi ikke blir “voksne” sammen. Det er så mye følelser rundt et dyr for man kan ikke endre deres natur. De lever ikke like lenge som oss. Men det vakre er at de lever mye lykkeligere enn oss og i nuet.:’)

    10. Ja det er veldig kult og se at dyr har sin egen personlighet også. Unike 🙂 Jeg har en katt som betyr veldig mye for meg. Han er snart 3 år,og er baby’n min rett og slett 🙂 Skikkelig kosekatt og som også elsker og være ute. Han er spesielt glad i snø. Springer rundt som en tulling i snøen haha 🙂
      Elsker dyr,og vil både ha den ene og den andre. Jeg kommer sikkert til og ha en flokk av forskjellige dyr en dag 🙂

    11. Hei. Synes du e så bra til å skrive, stå på. Ja jeg har en Gordon Setter på snart 8år, som jeg er sterkt knyttet til. På instagram me #mrgordon finner du en del bilder av oss. Stå på. synes du e tøff til å være så ung.

    12. Hadde et utrolig tett bånd med hunden min. Kunne ha henne løs overalt uansett og hun gikk tett, tett inntil meg uansett hva som distraherte henne rundt oss. Hun kunne komme opp på rommet mitt og sleike meg på kinnet om natta og sammen badet vi, satt ved vannet og bare var oss <3 I Desember døde hun i armene mine, men jeg vil alltid elske henne og ta henne med meg

    13. Jeg har ganske mange dyr, og et like sterkt forhold til alle sammen. Jeg har to hunder til mamma, en papillon (Nikki) og en shih tzu (Mira).
      De er ganske samme i størrelse, men veldig forskjellig i personlighet. Nikki er sånn forsiktig og rolig, følger etter deg hvor enn du går og ligger alltid i fotenden din i sofaen. Hun er bare så utrolig søt og koselig.
      Mira er mer energisk, hun kan sprette rundt, jage kattene… hun elsker det, tror hun gjør det for gøy, haha, onde Mira. Og hun kan plutselig hoppe opp i fanget der hun pirker og maser etter mer kos. 🙂 uten Mira hadde det vært så stille og rart her!
      Også har jeg også to katter, som tidligere nevnt. Til mamma de også. Gutten Zorro og jenten Mia. De er begge vanlige huskatter, men heeelt nydelige! Zorro er en svær hann, med fin oransje pels og store søte øyne. Han er helt mat-gal, og kan springe etter deg om du går på kjøkkenet, haha. Og han er skikkelig kosete, men elsker også å være ute. Han er nesten aldri inne lenger enn sånn 3 timer. Kattene har kurver med pledd og mat og sånn i gangen, så de har en liten plass for seg selv der, hvor de ligger ganske ofte og snorker sammen.
      Også er det Mia! hun er bare så utrolig koselig. Hun er langhåret, svart og hvit, med en svart flekk over munnen, som jeg kaller skjønnhetsflekk 😉 og øynene hennes er veldig grønne og fine. Hun er inne nesten hele tiden, gal etter kos. Hun kan skubbe borti hånda di etter mer, og kan kose med alt rundt seg om hånden til noen ikke gidder, haha. Hun er en nydelig katt, jeg har hatt henne og Zorro så lenge jeg kan huske. Og gjennom tiden har de fått et skikkelig sterkt bånd, de vasker hverandre og kan sove på samme plass, uansett hvor trangt det er <3
      Også kommer det til hunden til meg og pappa. Oxi! hun er en en svart staffordshire bullterrier som nylig ble 4 år. Det er mange rykter om disse hundene, og alle tar så feil! det ble også blitt diskutert om de er lovlige å ha i norge, siden de tydeligvis er ''farlige''. Dette er jo ikke sant i det hele tatt, Oxi er så lojal og grei. Det kommer jo helt an på måten hunden er oppdratt, og det er så trist at folk i hundekamper osv har ødelagt ryktene til sånne hunder. For de er virkelig fantastiske.
      Vi fikk Oxi i vinter, men nå kan jeg ikke se for meg å ikke ha henne. Føles ut som vi har kjent hverandre foralltid! når jeg først fikk henne, ble jeg virkelig overrasket. Har aldri hatt en hund som er så livlig og glad i mennesker. Hun logrer hele tiden, og når hun peser ser det ut som hun gliser 😀 hun er helt gal etter pinner, og trosser alt for å fange en. En gang når jeg var ferdig og kaste til henne, kastet jeg pinnen i en grøft. Og hun stupte etter den (selv om det var utrolig langt ned og en bekk under der)... ja, hun er pinnegal. Og hun snakker, når hun er glad eller trist. Uansett hva det er, så snakker hun. Og det er aldri hundelyder som kommer ut av henne. Jeg og pappa er enig i at hun høres ut som en kalkun, haha. Også kan hun mange triks, som gi labb, rull rundt, gå 8-tall rundt bena.. også kan hun sånne som sitt, stå, bli osv. Vi prøver å lære henne å stå på to ben 🙂
      Jeg er sikker på at dyr har følelser, og personligheter har de, det er helt sikkert. 🙂
      Vet sikkert ingen gidder lese, men det var så koselig og skrive om bebbisene mine <3

    14. Utrolig søte pusekatter! Det ser og høres ut som de har det veldig bra, også sammen med Rigmor. 🙂
      Et spørsmål; hvorfor bruker du aldri snapchatten din for leserne dine lenger? 🙂

    15. Så fine <3 men du må huske å vaske rundt øynene demmes! Den rasen har utrolig rennende øyne, så er viktig å rense dem 🙂

    16. Katten min, Sofus, betyr nesten alt for meg! Han er verdens beste katt og er veldig smart. Om jeg er lei meg skjønner han det og kommer bort til meg for å kose og trøste meg med å gni hodet sitt mot kinnet mitt <3 <3
      Jeg har flere ganger drømt om at han skal bli borte eller dø, og det er noen av de mest forferdelige drømmene jeg har hatt! Våkner av at jeg gråter puten fullstendig gjennomvåt.
      Nå som jeg også har flyttet hjemmefra for å studere savner jeg han veldig, og det virker som om han har savnet meg også, for når jeg kommer hjem vil han bare være med meg, og overser resten av familien <3 han fotfølger meg og vil bare være der jeg er <3 beste pusen min!

    17. Jeg/familien min har en hund og en katt.
      Vi fikk katten, Snusken, rett før jeg fylte 5 år av bestevenninnen min. De hadde 3 kattunger og vi fikk velge. Jeg husker hvor sur og lei meg jeg var for at det ikke ble katten jeg ville ha, haha, men idag er jeg så glad at det er helt drøyt. Hun er min aller, aller beste venn (og jeg har veldig gode menneske-venner også, så det sier en del).
      Vi har et ekstremt bånd som faktisk alle legger merke til, haha, og hun er så mye gladere i å være rundt meg enn alle andre. Før var det absolutt ingen andre enn meg som fikk bære henne og ha henne på fanget.
      I de mest depressive periodene mine, der jeg omtrent bare lå i sengen og gråt og halv-sov, lå hun alltid ved siden av hodet mitt, gjerne i rundt 24 timer i strekk. Da jeg gråt slikket hun tårene mine (klisjé), og det gikk vel egentlig ikke en eneste natt der hun ikke lå ved siden av meg i sengen.
      Jeg er så utrolig glad i henne, så nå som hun har fylt 12 år og har astma eller gudene vet kjenner jeg utrolig godt hvor mye jeg gruer meg til å miste bbygurlen min. Jeg kan virkelig ikke se for meg livet uten en så god venn. Tenk å ikke vokse opp med dyr?

    18. Ta vare på de mens du har de! Jeg hadde katten min i 7 år, vi var bestevenner og jeg elsket henne som om hun var babyen min. Hun ble påkjørt sist uke. Jeg er knust 🙁

    19. Det er så fint at du tenker slik! Det viser virkelig kjærligheten din for dyr at du tydelig ser hva som er best for dem, uavhengig av ditt eget ønske. Det er det ikke alle som klarer..
      Jeg har en hund. Hun er omplasseringshund fra Gran Canaria og ble funnet vandrende alene, redd og utmagret ved en butikk i et turistområde i mai 2013. Jeg adopterte henne fra Solplassen i Ås (fantastisk sted) 16. juli 2013, etter å ha besøkt gården dagen før. Jeg elsket henne fra første sekund, men hun valgte meg også; hun stolte ikke på noen, men alikevel kom hun løpende bort til meg og var fast bestemt på å ligge på fanget mitt hele tiden mens jeg var der. Vi har nå vært gjennom tykt og tynt sammen. Mine depresjoner og angst, og hennes evige frykt for mennesker, samt kroniske øreproblemer. Hun er det mest fantastiske vesenet som finnes, og er en av de hundene som ikke klarer å kontrollere koselydene de slipper ut. Det gjør alt hundre ganger bedre. Hun er alltid der, på sekundet, når jeg er lei meg for å slå meg i hodet eller slikke meg i ansiktet. Hun er absolutt herlig, og hunder er menneskets desidert beste venn. Vi sendte inn en DNA test til et eller annet sted (husker virkelig ikke nå!) og fikk svar 4 uker senere om at hun er blanding av både Basset, Pekingeser og Grand Danois, alikevel er hun på størrelse med en Pekingser, bare med kroppsbygningen til en Grand Danois ❤

    20. Tnå<3 Så rørende å tenke på hvor fint liv de har fått når man tenker på hvor de kommer fra.. Helt hjerteskjærende å tenke på hvor mange andre som ikke får samme skjebne..

    21. skulle ikke dere få hund da?:) det var jo snakk i at robin ville ha en eller blir det ikke noe med det første?:)

    22. Mamma har en katt som er 19 år gammel, hun har vært i familien siden 1997 så gruer meg til den dagen hun dør. Mamma og katta har et sykt forhold, haha! <3 Jeg har et marsvin som jeg elsker over alt på jord, snakker med ham daglig og kjenner godt personlgheten hans.

    23. Du tok de rette valgene. Hvis du liker dyr og vil høre dyrehisorier og bond mellom menneske og dyr bør du kjekke ut bloggen min! Du vil ikke angre!

    24. Jeg har to renraset løvehode. Mor og sønn og de er verdens kjønneste skapninger. Kosete begge to. Moren er litt skeptisk til nye ting og stort omeråde nå 1 år etter, men begge kommer bort til meg og hilser på meg med snuten sin mot nesen min. Elsker dem over alt på jord. Har bilder av dem på bloggen min 😊

    25. Jaa, jeg har en katt som heter Linus! Elsker han av hele mitt hjerte – det er virkelig noe spesielt ved et kjæledyr <3 Min katt er helt ekstrem rar, og skal ha alt på sin måte. Samtidig er han en skikkelig pingle, og senest i går kveld måtte jeg løpe etter han og bære han inn, for han holdt på å få juling av en annen katt... Haha! Elsker han <3

    26. Jeg har en hund som heter Ronja. Hun er en blandingshund av 7 forskjellige raser og har derfor et særpreg over seg som andre hunder ikke har. I mine øyne er hun verdens vakreste. Hun er ikke en lydig hund som adlyder alt man sier, men det synes jeg bare er bra. Jeg vil jo ha en hund, ikke en robot. Hun får vise de følelsene hun har, hun får være sint eller glad når hun vil. Men hun har virkelig et hjerte av gull, viser omsorg for alle rundt seg og passer på og leker sammen med brødrene mine på 2 og 5 år. Hun har så utrolig mange personlighetstrekk, og jeg elsker det. F.eks sitter hun alltid på fanget mitt til tross for at hun er en ganske stor hund. Og når man koser henne foran på brystet, setter hun seg opp på to ben og legger de andre rundt armene mine, haha. Virkelig verdens vakreste i mine øyne! Elsker henne såå høyt

    27. har en katt på 10kg som heter Svampebob, fikk han for 4år siden og han er egentlig den som betyr aller mest for meg. dessverre er jeg mye hos kjæresten, som gjør at han blir hos hun mor. Merker veldig på han, om jeg har vært borte i en uke uten å se han osv, så blir han skikkelig grumpy når jeg kommer hjem hah! Men så går det tilbake til de samme gamle soverutinene der jeg ligger på siden, og han ligger over nakken min med bena forann.. Så hodet begraver han i håret mitt, og han er tung så jeg blir jo nesten kvalt – men det er verdt det.

    28. Tia var hunden i mitt liv❤️ Hun var så utrolig god og hun var alltid der for meg. Jeg var veldig husredd når jeg var mindre, dette viste Tia så hun fulgte meg rundt. Jeg kom også hjem først fra skolen og var dermed alene i tre timer før resten av familien kom hjem. Da var det utrolig godt å ha Tia der. Hun passe alltid på og hvis jeg grein skikket hun meg alltid i fjeset mitt og løftet opp hodet mitt med snuten! Det var så utrolig mye kjærlighet i den hunden, og jeg var så utrolig heldig for å ha ho i livet mitt!
      Hesten i mitt liv er Lukas❤️ Han har jeg hatt mye ansvar for og selvom han ikke er min, så er han min alikavel! Dette er en sta fjording som kan irritere meg noe så inni granskauen når han ikke vil høre, men likevel er han verdens beste! Han gir meg alltid et smil om munnen, selvom jeg har en dårlig dag!
      Alle mennesker burde få oppleve kjærligheten fra et dyr. Ikke minst burde alle lære og gi kjærlighet til et dyr, for det er noen fantastiske vesener!
      Jeg har også hatt dverghamster, han het Rolf❤️ Han kom når jeg ropte på han, og sov titt og ofte på brystet mitt! Jeg hadde han i nesten fem år. Det er lenge for en hamster! Han var så utrolig søt og han bet aldri! Tror ikke han viste hvordan man gjorde det❤️
      Dyr er fantastiske!

    29. Jeg hadde en katt som jeg fikk et utrolig sterkt bånd til. Desverre så ble den påkjørt. Men jeg forstår godt hva du mener når du sier at det ikke passer seg å ha dyr akkurat nå. Etter at vi mistet katten i familien hadde jeg et ønske om å kjøpe en katt selv, og etter å ha skjønt hvor mye ansvar det tar å skulle ha et dyr som 22 åring så ble det ikke noe dyr på meg. Og det føler jeg er det riktige valget i forhold til at man reiser mye, går på skole osv.. man har ikke mye tid til overs!

    30. Har en katt jeg har et ekstremt sterkt bånd til. Faren min fant henne for 5-6 år siden utenfor en butikk der hun prøvde å gå inn og hun prøvde også å gå inn I bilene til folk. Han så at hun holdt på å bli påkjørsel så han løftet henne opp, tok med seg katten og gikk rundt I området for å høre om noen eide hun, da var hun bare en liten kattunge. Det var ingen som eide hun så han ringte politiet som sa at han måtte ringe NAF, NAF sa de kunne ta hun med at hvis eieren ikke ble funnet ble hun mest sansynlig avlivd. Dette hadde ikke pappa hjerte til så han tok hun med hjem til oss. Det var love at first sight for min del og vi bestemte oss for å beholde hun etter å lenge prøvd å finne eierene. Hun sover sammen med meg nesten hver eneste natt. For noen år siden så ble hun syk og dyrlegen fant ut at tynntarmen hadde vokst inn I tykktarmen og hun trengte operasjon for å overleve. Pappa nølte ikke siden den katten virkelig er spesiell. Operasjonen kom på ca 15.000 kr da vi ikke hadde forsikret hun… Vi har ikke angret et sekund på det vi gjorde og hun lever I dag I sitt beste velgående. Har også en annen historie for å hylle faren min : vi bor på en gård og en dag kom det er svart katt som var på gården hele vinteren for så å forsvinne om sommeren, dette gjorde det to sesonger og sist sommer ble den værende på gården. Den var skikkelig sint og freste hvis vi kom for nærme den. Vi så at den var syk så vi fikk til slutt fanget den og tatt den med til dyrlegen. Dyrlegen sa den var rundt 4 år og det var ingen chip på den. Vi kastrerte den og etter det har den vært verdens snilleste katt! Noen måneder senere oppdaget vi en kul øverst på frambringe som viste seg å være kreft.. Pappa sa han ville gi katten en sjanse for et liv er et liv, uansett form og størrelse. Katten ble operert og etter operasjonen fant vi ut at han I tillegg har diabetes, så til sammen har vel pappa brukt 20-25.000 kr på en katt som tilfeldighvis dukket opp på gården. Den katten har det veldig bra nå og går på medisiner to ganger om dagen. Han er drit kosete og han følger etter pappa hvor enn han går, han venter på trappa når han har kommet hjem fra jobb også… så han er nok veldig glad I pappaen min 🙂

    31. Jeg hadde en katt som jeg hadde utrolig godt forhold til. Jeg kunne gjøre omtrent hva jeg ville med han, og jeg var alltid første valget hans. Jeg har vokst opp med han, og jeg har alltid snakket til han om alle problemene mine. Jeg har slitt utrolig mye med mobbing, og det har vært så greit å ha han sånn at jeg har noen å snakke med, men som heller ikke dømmer meg.
      Desverre, i Desember ifjor døde han. Eller rettere sagt, han ble drept. De skulle samle inn villkatter her jeg bor, og de satt ut feller. Natt til 1 desember gikk han ut, og han kom aldri tilbake.. Han hadde jo også halsbånd, fordi kommunen hadde sagt at alle som eide en katt måtte sette halsbånd på de om de ikke hadde chip. Katten min var halvt skogskatt, hadde mye pels, så det var vanskelig å se halsbåndet. Han ble fanget på kvelden, og dyrlegen kom ikke før på formiddagen for å se om det var kommet noen nye katter i burene. Fordi at mange av kattene er ville skal dyrlegen bedøve dyrene, og ta de ut for å sjekke om de har halsbånd, og eventuelt sende de til dyrebeskyttelsen (tror jeg). Han hadde avliva kattene i buret for å spare penger, om han ikke kunne se halsbåndet. Det værste er at det er en familievenn også, så det er ikke så veldig greit..
      Da jeg fikk høre at Nøste var død, gråt jeg 2 timer i strekk. Jeg har aldri vært en person som har grått, og har gått flere år uten å gråte i det hele tatt.. Til og med når mennesker jeg kjenner dør.. Men da Nøste døde falt alt sammen. Jeg har aldri vært så lei meg før, jeg følte jeg mista det kjæreste jeg hadde .. Mamma sa tilogmed at hun aldri hadde sett meg så lei meg før..
      Da mamma og pappa sa at vi ikke kunne få ny katt, gråt jeg igjen.. Men nå har de sagt ja til å få en katt, og vi får en liten kattunge i august. Jeg håper virkelig jeg kan få noe av det samme forholdet til den, sånn som til Nøste. Det er virkelig noe man ikke bare bestemme, så skjer det. Det krever masse tid, men jeg er villig til å gi kattungen mye tid .. For jeg savner en følgesvenn, en bestevenn og jeg savner Nøste ..

    32. Hei:) Først og framst ville jeg bare si at det du gjorde for kattene var helt fantastisk!
      Jeg har selv 1 liten russisk toy terrier, 2 søte små rotter, 1 hest og 7 kaniner:) Har selv reddet dyr fra dyrebutikk (kaniner) fra forferdelige levekår, og man får en sånn fantastisk følese i seg etterpå, ikke for at man kan ha støttet dyrebutikken i og få penger til og få flere dyr inn men for og ha reddet et eller flere liv:) Stå på Sophie, du er rå!

    33. Jeg har en labrador som fylte 13 år i januar hun er min aller bestevenn og er der for meg 100% jeg kan ikke tenke meg et liv uten henne, vi fikk henne når jeg bare var 2 år så vi har vokst opp sammen, i begynnelsen var vi ikke så veldig gode venner hun var veldig hyper og jeg ble veldig fort lei, men nå er vi som salt og pepper. Hun har vært igjennom mye i desember 2013 fikk hun livmorshals kreft og måtte fjerne livmoren. Men hun er en sprek jente selv om hun er 92 år i menneske år hahha og oppfører seg som hun skulle vært 2 år. Jeg håper hun kan leve til hun blir 14 siden labradorer blir ikke eldre en 13.

    34. de kattene høres så utrolig herlig ut, elsker sånne “typisk” norske navn til katter! Jeg syntes det er så modig og bra av deg som har fått dem hit til Norge og gir dem en bra plass å bo med en fin flokk rundt seg.
      Jeg har hatt dyr rundt meg hele live. Både hjemme og andre plasser. Og er super glad for å ha vokst opp med det. Har en shetland sheepdog som heter Phoebe og har hatt hun i 9 år siden jeg var syv. Hun betyr virkelig alt <3

    35. Jeg elsker jo dyr, og går faktisk på en hundelinje i fana (bergen). Og jeg bor for meg selv i en bitteliten leilighet på fanafjellet med meg og Lille hunden min Marley, jeg har jo vert oppvokst med masse dyr før, men sin egen hund er så mye mer spesiellt! Og man blir så ufattelig glad i de <3

    36. Hei Sophie.
      Tenker siden du har så mange lesere, så kansje du kunne tatt opp hvor viktig det er å adoptere hunder og katter istefenfor å kjøpe hos oppdrettere. Det er så mange hunder og katter som blir avlivet fordi ingen vil ha de. Folk ønsker seg heller søte valper eller kakattunger.. Søk på Urgent dogs on death row, der det enormt mange bilder av hunder i NYC som trenger et nytt hjem eller så blir de avlivet. Kansje folk kunne begynt å tenke på adopsjon i utlandet? Desverre er det sånn over hele verden, heldigvis er det ikke så gale her i Norge.

    37. Hei Sophie! 🙂 For et par uker siden kikket jeg bakpå en pakke med kjeks, som jeg absolutt elsker, og fant ut at den inneholdt palmeolje og, som du vet, blir regnskogen hugget ned for å produsere det. Dette kjeksmerket er Safari og er minst like populær som påskeeggene. Jeg vil at flere skal se at man ødelegger regnskogen ved å kjøpe de og lurte på om du kunne være så snill å snakke om det i et innlegg? Du har så mye innflytelse, det kan få mange folk til å tenke seg om før de kjøper Safari, og kanskje få merket til å fjerne palmeoljen fra kjeksen deres 🙂
      Og når det gjelder innlegget, så har jeg også dyr som var veldig spesielle for meg. Det var marsvinene mine 🙂 De er dessverre døde nå, men de vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt <3

    38. Gammel vovven min❤ det va en hund med personligjet, lydig ååh æ savne ho 😕 æ sku egentlog ta over ho når mamma måtte flyee fra huse å til ei leilighet der det ikke va låv med dyr :/ men hadde ikke økonomien på plass å jobbe opp tiø 14 tima dagen … sku ønske ho va med oss. Men vi jedde ho til ei snill å god dame da. Men kan ikke dra å besøke ho før da kommer ho tl åbli knust :/

    39. Jeg har en Fransk Bulldog valp på 17 uker), han er helt fantastisk! Han heter Damon og er verdens beste lille bebis. Han er så utrolig sosial, elsker mennesker og andre hunder. Han er kjempe glad og lykkelig, utforskende og kjempe sta(skikkelig franskmann). Elsker når jeg våkner og annsiktet hans er helt oppe i mitt, eller når jeg sitter i sofaen foran pcen så ligger han med hodet bak ryggen min. Han er så god og tillitsfull, men veldig rampete – slik som valper har + litt ekstra da han vet hva han vil og IKKE vil.
      Vi bor her i en leilighet i Oslo rett ved østmarka, så når han blir stor nok og orker å gå turer så blir jo det en perfekt mulighet for å komme seg litt ut. Gleder meg så til sommeren med grilling i parken og ta med den lille valpen! Kanskje vi sees!

    40. Har et veldig sterkt bånd til hunden min, som jeg har hatt i 3 år. Hun er med meg overalt og har en stoooor personlighet! Hun blir deprimert når hun f.eks er med hundepass en helg fordi hun er så glad i både meg og samboeren min. Herlig hund:) å ha dyr rundt seg er fantastisk, da klarer man ikke å være sur:-)

    41. Min aller aller bestevenn er min kjære hund, Lucy. En goldendoodle som er like god på utsiden som på innsiden 🙂 beste av alt er at pappa tåler henne, og han er hyperallergisk mot alt, så det å ha en hund som henne i livet mitt er fantastisk!

    42. Det er så inderlig godt å se hvordan kattene dine nå har det,vær sikker på at de har der mye bedre her i Norge enn i Spania! Katter skal ikke være til salg i en dyrebutikk!
      Jeg har nå to katter, Thailandsk korthårs rasekatt kalt Korat.
      Leo på 8 år og Oscar på 5år ha jeg veldig sterke bånd til. Hver gang jeg har vært ute, og kommer inn, står de der å titter på meg med sine smaragd grønne øyne igjennom den andre gangdøra, de står ved siden av meg når jeg tar av meg skoa.
      De går hvor jeg går som min skygge, og ofte av tiden kan jeg ikke sitte på do alene, enten sniker de seg inn, eller står utenfor dodøra å vil inn! haha! De sitter hvor jeg sitter, de kommer med lekene sine i munnen å opp i sofaen når dem vil leke.
      Nå om dagen har jeg virkelig fått følt hvor nært forholdet er med Leo, han er leversyk med såkalte CRPproteinet ( forhøyet protein nivå i leveren som da blir en virusinfeksjon) en del blodprøver har blitt tatt for å utelukke det ene og det andre, antibiotika kur og smertestillende har vært satt igang, men midt oppi det hele kom oppkastet og hosten tilbake, hvor nye blodprøver har blitt tatt og sjekk for lungeorm, som jeg nå venter svar på. Hvis ikke CRP nivået har gått ned, så betyr det avlivning. Sitter her hjemme nå i en uvisshet og klump i halsen!
      Jeg har sett på Leo at han vet hva som foregår, istedenfor å ligge ved beina mine sammen med Oscar om natten, har Leo ville ligget helt oppi ansiktet mitt, og i armkroken. I sofaen har han ligget ved siden av beina mine, men sitter nå på fanget mitt hele tida. Han vil ha en trygghet og nærhet <3

    43. Jeg elsker synet ditt på kjæledyr, og som du sier så er jeg helt sikker på at du er mer enn i stand til å ta vare på et dyr. Uansett er ikke et liv i en blokk et spesielt bra liv for hverken hund eller katt, så jeg synes din avgjørelse angående Siv og Bjørn var bra!
      Jeg har hatt min katt i 15 år, siden jeg var 3 år selv, og bare tanken på at han hver dag går nærmere døden er skikkelig ekkel.

    44. Hei!
      Jeg har et forslag til blogginnlegg, jeg så caroline berg eriksen pubiliserte er slikt innlegg en gang og det var veldig artig syntes jeg!
      Altså, innlegget går ut på at du tar oss med gjennom en hel dag, time for time. Slik at et blogginnlegg inneholder bilder og beskrivelse fra hva du gjorde time etter time den dagen 🙂
      Ellers er blogginnlegg om kleine/flause/klomsete hendelser alltid gøy! Ha en strålende dag filosophie❤

    45. så herlig! 😀
      -har en hund på 18 år som har vært med meg hele livet, så han betyr ufattelig mye for meg.

    46. Jeg har en katt som heter Jens, han er verdens beste og vi har hatt han siden jeg var 1 år:) jeg har og en sau som er nett som en hund, hun var flaskelam og nå er hun 4 år og er forsatt like tam. Jeg husker når hun var liten da vi lekte inne i fjøset<3

    47. Jeg vil bare komme med en kommentar ang å importere dyr fra utlandet.
      Mattilsynet fraråder på det sterkeste å kjøpe/”redde” hunder fra utlandet. Det er tusenvis av hunder, katter og andre dyr som trenger å bli omplassert i Norge, og det er tusenvis av dyr som hvert år blir avlivet fordi man ikke finner et hjem til dem. Den største årsaken til dette er faktisk at unge mennesker skaffer seg dyr de ikke evner å ta vare på og så kvitter de seg med dem.
      Angående import av dyr så har vi dessverre opplevd at syke dyr med parasitter, smittsomme virus og tildels også alvorlige brister i mentalitet (som i at de kan skade andre dyr) tas inn til Norge. Kontrollorganene er ikke gode nok til å teste for alt.
      Til dere som er interesserte i dyr; se dere om i lokalmiljøet først, det er så mange dyr som trenger et hjem. Skal dere kjøpe hund så kontakt NKK eller samarbeidende organisasjoner (SKK/DKK). Kjøp bare valper fra hjem hvor moren til hundene er til stede og fra ansvarlige oppdrettere som har tatt alle helsetester for rasen.

    48. Ser du får håret ditt så fint til opp i hestehale og rett ned når du har exstensions i.
      Lurte på hva slags exstensions du bruker og hvor mangen fester du har i?:)

    49. Jeg har tre hunder og en kanin. Den ene hunden har jeg hatt siden hun var valp å hun er nå snart 3 år, hund nummer to fikk jeg i novmeber, og han ble 1 år i mars, og hund nummer 3 fikk jeg i januar, og hun er 3 i juni.. kaninen var en jeg fant på finn som er 6 eller eldre, fornca 1 mnd siden.
      Hund nummer en som jeg har hatt siden hun var valp hat en så herlig personlighet så jeg føler hun på et måte er barnet mitt, så har lyst på flerr dyr (a) men samboeren min syntes vel det snart er nok.. 😂

    50. Jeg hadde verden beste hund i 9 år. Han døde av sykdom i mars forrige år, og jeg savner han hver eneste dag. Fikk han når jeg var 8 år og han var min aller beste venn som var med meg på alt. Han hjalp meg utrolig mye gjennom en vanskelig tid når jeg var ca. 12 år. Jeg var kraftig deprimert og ble også syk midt oppi det. Han var der når ingen andre var der for meg, og jeg vil alltid savne han…
      Kjæledyr er fantastiske! Uheldigvis er jeg allergisk mot de fleste pelsdyr og mange hunderaser… sykt urettferdig ettersom jeg elsker dyr over alt på jord! Men selv om jeg ikke kan ha nærkontakt med flere dyr, fortsetter jeg å kjempe for deres rettigheter 🙂

    51. Anonym: Åh, jeg vet så godt hvordan det er å virkelig bli helt knust av et kjæledyrs bortgang.. De blir jo en del av familien!! Og så bra å høre at du kjemper for deres rettigheter <3

    52. lenesth86: Åhh så utrolig koselig <3 Det er sinnsykt hvilke personlighet dyr faktisk har! Og det minner meg bare på, gang på gang, at man må ta vare på våre nydelige firbeinte.. <3

    53. Vil bare få gi deg litt real CRED, Sophie Elise fordi du er ærlig.
      Jeg er ei halvgammal røy på 35 som nå ikke orker å lese flere dritkjedelige “inspirasjonsblogger” fra folk på samme alder som meg. ALLE er faen meg fulle av botox og restylane. Men de er jo “livredde sprøyter” og vil “eldes naturlig”. Er så narturlig pene lang opp i 40 åra liksom. Nek. Kan de ikke skjerpe seg og bare si det rett ut, det er ikke fordi de drikker spinatjuice hver morgen at de er glatte i panna og ikke har linjer. De løper ned døra på Beths beauty en gang i mnd og eier ikke skam på hvor mye de juger.
      Og jeg synes det er så fantastisk bra at du snakker åpen om hudproblemer, synd du ikke kunne være med i det nye pga vippene!! Du er jo naturlig pen og veldig søt uten sminke – DET er ikke fotballfrue. Hun er fæl. Og har grusom utstråling. Grøss.
      Nei, assa, slang bare innom for å si det her.
      Jeg heier på deg!!! 🙂

    54. Tror du Miley Cyrus leser bloggen din? Syns det er litt “merkelig” at hun først skaffet seg samme tattis som deg, og deretter fikk seg en katt som ligner veldig på katten din Siv 🙂

    55. Jeg har en pomeranian ved navnet Milo og jeg elsker han over alt på jord! Deler omsorgen med mine foreldre og det er veldig deilig såklart .Da har man litt mer frihet til å gjøre det man vil og mine foreldre bor kun 5 min gåtur ned i gata så det funker veldig bra 🙂 Har også tatovert en pote på armen fordi jeg elsker hunder så mye!
      Kjempe fine bilder av deg. Elsker bloggen din!
      http://www.postenfrue.blogg.no

    56. hei, jeg snakker sant men det virker som om du ikke tror meg¨, men det er sant at faren din kjenner min far, så jeg håper du tror meg og at vi kanskje kan møtes mens du er i Harstad:)

    57. Jeg har et sinnsykt nært forhold til katten min. Hun oppfører seg nesten som en hund hver gang jeg kommer hjem, med halen rett i været og hopper opp i armene mine. Hvis jeg er borte hjemmefra står hun å hyler utenfor døren min helt til jeg kommer hjem, og kommer gjerne å legger seg på brystet mitt, så tett opp som bare mulig. Hun er nydelig! 🙂

    58. Jeg har en hund
      Jeg elsker henne mer enn mamma og pappa
      Jeg er allerede lei meg hun kommer ikke til å leve mer en 5 år til😭

    59. vi kjøpte en hund for 5 år siden, og den har vært med meg igjennom alle mine operasjoner. Når jeg går på krykker forlater hun meg ikke før hun ser jeg er trygt i sengen/sofa. Det eneste jeg trenger å si er “pass på meg”. Utrolig hvordan dyr har et så stort hjerte i forhold til mange mennesker.

    60. Jeg har en kanin som heter Rufus som jeg elsker over alt på jord <3 så koselig å se dyrene dine igjen! Kos deg 🙂

    61. Så herlige og skjønne puser du har, husk på at det er viktig å rense under øynene deres! 🙂 hunden din var også en nydelig liten tass! Dyr er fantastiske 🙂

    62. hei, har lest bloggen din i mange og og den er utrolig inspirerende. Jeg tror virkelig du har gjort det riktige når det kommer til dyra dine. Ser ut som om de har det veldig bra i harstad. Det er virkelig ikke bare bare å anskaffe seg et dyr. man må virkelig ha tid til det og i med at du ikke har det. Så er det fint at foreldrene dine har det og at de kan ha dyra. Det er nok flere enn deg som skulle gjort det samme, fordi det er sikkert mange dyr som står mye aleine eller er mye aleine. Dyra dine er foresten helt fantastisk søte! bra jobba Shopie

    63. Jaa, jeg har en katt, Sussie- som jeg elsker utrolig høyt. Har liksom ”oppfostret” henne selv da, siden min gamle katt fikk kattunger før hun døde av alderdom.
      Har et helt spesielt bånd til Sussie, kan ikke helt forklare det. Hun er i nærheten av meg hele tiden, hun elsker å kline(hahah), og uansett hvor jeg går på utsiden av huset følger hun etter. Opplevde en gang at hun satt og ventet på bussholdeplassen da jeg kom hjem fra skolen! Spesielt øyeblikk <3

    64. Jaa, jeg har tre katter hjemme i Norge som jeg savner såå mye! Har vært på backpacking i snart 4,5 mnd, men skal hjem neste uke. Da blir det pusekos for alle penga<3

    65. Vokste opp med katten vi hadde før, så når han døde ønsket jeg meg en ny katt. Så søsteren min holdte av en kattunge uten at jeg visste det. Så kom hun hjem fra ferie 8 uker senere, og sendte meg ut av huset. Og når jeg kom hjem fikk jeg lapper om hvor jeg skulle lete etter forskjellige pakker. Først åpnet jeg en dokasse, da sa hun at det var en bakebolle. Så åpnet jeg en sånn spade, og da sa hun det var en kjøkkenredskap man kokte fisk med. Så sa jeg at jeg trodde jeg visste hva det var, men jeg turte ikke å gjette tilfelle jeg tok feil. Så åpnet jeg en pakke med kattesand og en med kattemat. Og under juletreet tok hun fram et bur med et pittelite nurk inni. Jeg tok selvfølgelig til tårene, hehe. Han har vært og er fortsatt som en baby for meg. Han prater nesten hele tiden og svarer meg. Og har rett og slett bare mye personlighet. Uten å høres for klisjé ut, så gjør han meg veldig glad og bringer frem mye latter. Er helt sykt hvor glad man blir i kjæledyrene sine!
      Han har brukt å sitte på ryggen min siden han var liten, og gjør det fortsatt. Hvis jeg strekker armene ned mot han som en baby, så står han på to og skal opp liksom, hehe.. Så hvis jeg tar oppvasken eller noe, så ligger han over skuldrene mine og ser på. Er så avhengig av han at jeg gleder meg alltid til å komme hjem til han. Og når jeg er hjemme sover jeg aldri uten han. Når jeg våkner på morgenen, så han mjauer han alltid og kommer for å kose. Helt fra han var liten så har han brukt å slikke/vaske meg, for å gi kos tilbake.
      Veldig fint gjort av deg å hjelpe de kattene:-)

    66. Æ har to katte æ elska mer enn no anna, ene e 5 år og andre e 2 år så de e blitt litt gammel, men man ser det ikje på de at de e blitt gammel, haha 😀 e no på leiting ætter ei te katta også ska æ kjøpe mæ hund, det e ikje så lætt og vælge rase, men trur d bli bra uansett 🙂

    67. Jeg har en katt som jeg har hatt i 4 år. Vi er veldig knyttet til hverandre. Han liker ikke ukjente i det hele tatt, og koser så vidt med samboern min. Han surrer alltid rund beina mine, og går ALLTID etter meg. Stopper i trappa for å få kos, sånn at jeg nesten snubbler hver gang. Når jeg sitter i sofaen, kommer han hoppende opp i fanget og plasserer seg sånn at han står med forpotene på puppa mine å tråkker, samtidig som han dytter snuta si i nesa mi, haha. Han gnir også snuta si i nesa mi på kommando hvis jeg sier: Kan jeg få kos?

    68. Hei! Jeg er en hundeelsker som har mast hull i hodet på mamma og pappa siden jeg kunne snakke om å få hund. Da jeg var 16 år skaffet moren min seg hund, på det tidspunktet bodde jeg ikke med hun og vi hadde en stor krangel og jeg snakte ikke med hu på over ett år. En dag etter skolen, da de nettopp hadde fått den lille valpen dro jeg og ei venninne på besøk for å stjele hunden. Haha! Det ble desverre et mislykket forsøk..
      Ett år etterpå så ordnet jeg og mamma opp. Og jeg begynte å bo der og litt. Nå er jeg 19 år gammel og den lille yorkshire terrieren forguder meg. Når jeh kommer hjem, etter 5 minutt, en time, en dag eller 2 uker hopper og danser han rundt meg av glede. Når jeg er på rommet kommer han og banker på døra mi. Og om natten vil han eller helst ligge med beina mine i senga.<3 smelter av han, han er så god og bare snill! En gang tråkka jeg han på poten(uten vilje ofc) og mens jeg sto og hylte unnskyld av full hals så kom han bare og slikket meg på hånda..

    69. Julius. Søss sin katt som dessverre måtte avlives pga nyresvikt. Han bodde hos oss mens de flyttet og fikk barn og var alltid her på ferier. Aldri møtt noen så kosete! Du kunne bokstavelig talt se på ham og han datt om og rullet seg på eygg i påvente av kos. Stor og tjukk og rød 🙂 Savner han fortsatt etter tre år.
      Frida. Liten svart pusedame som elsket taco, hårstrikk og stekt ost. Snakket mye og skulle alltid være med på badet og helst ligge i fanget når jeg satt på do. Fikk henne av svigerinna mi men har nå gitt henne til gamlesjefen min pga samboerens allergi.
      Hannibal. Svart og kortvåret slosskonge. Men verdens snilleste og alltid villig til å kose. Lot alle oss barna herje med ham uten å kvesse noen klør. Super type som dessverre ble påkjørt.
      Jeg er en katteperson :p

    70. Jeg har en pomeranian som er blind. Viste ikke han var blind før etter 3 måneder. Veterinæren anbefalte å avlive han, men det kom ikke på tale. Så jeg har brukt ekstra mye tid på han, og et resultat av det er hvor flink han er. Ingen tror på meg når jeg sier han er blind. Han går alltid først på tur og er veldig nysgjerrig. Er et veldig spesielt bånd vi har. Spesielt siden jeg har brukt så mye tid på han. Skal nå anmelde de vi kjøpte han av da de viste de avlet frem syke valper. Hunden min har også instagram : theblinddogatlas. Noe som også er veldig gøy for oss begge(ekstra mye godbiter når man skal ta fine bilder :P)

    71. Hei Sofie! Du har en fantastisk blogg😘 jeg har en hund som heter Lykke. Hun er verdens snilleste hund☺️ Når jeg er lei meg så kan jeg være med henne og si hva jeg føler, og jeg føler at hun lytter etter hva jeg sier!❤️ Hun vet alle hemmelighetene mine😳 Hun er som verdens bestevenn💕
      Stor klem og kyss fra Sunniva🎀
      PS: jeg lurte på om du kunne hjelpe meg litt med det kjærlighet? Noen tips bare😘 send gjerne en Mail til meg😚🎀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg