huden min før / etter

Nå føler jeg det er på tide med en oppdatering på hvordan det går med huden min. De første bildene har jeg lagt ut før, og de ble tatt for nå rundt tre måneder siden. Det er veldig rart å se disse bildene for jeg kan knapt huske at det har vært så ille, men jeg ser det f.eks veldig tydelig i litt eldre episoder av bloggerne.. Begge bildene er tatt uten sminke men med litt gammel selvbruning i ansiktet. På de øverste bildene hadde jeg ikke vippeextensions, som jeg har på de nedre bildene, i tilfelle noe skulle kategorisere meg som en løgner og at jeg har på sminke. Det er huden vi skal tenke på her. Ingen av bildene er redigerte, annet enn at jeg har tatt på ekstra skygger slik at man skal se urenhetene enda klarere.

Nå, etter tre måeder på Isotretinoin!Alt som gjenstår for en perfekt hud et par arr, som dere også kan se litt på bildene under. De synes kun når jeg er uten sminke, slik som her, og er enkle å sminke over. Jeg har enda to måneder igjen av kuren, og kunne ikke ha vært mer fornøyd så langt! Det var utrolig mye ubehag i starten, men det har vært så verdt det og jeg er så glad for at jeg startet på disse pillene. Det har gjort så mye med selvfølelsen min! Nei, kviser er ikke verdens undergang, men for meg var det vondt, jeg følte meg konstant ukomfortabel i mitt eget skinn og uansett hvor mye jeg prøvde å fikse meg, ble jeg aldri fornøyd. Nå er jeg så glad, og tar meg i ansiktet nesten hele tiden fordi det er så vanskelig å tro at dette er sant. Jeg slet med ureheter i flere år, og endelig slipper jeg å tenke på det. 

Jeg gruer meg nesten litt til å avslutte kuren, fordi jeg har blitt nesten avhengig av å vite at jeg tar noe hver dag som holder huden min fin, og for hver dag blir det bare bedre. Men, i følge legen min skal jeg være kvitt dette for godt, og om ikke, så kan jeg kjøre på med enda en kur, noe jeg håper jeg slipper så klart. Dette er det eneste som virkelig har funket for meg, det er ikke reklame men en ærlig erfaring fra min side. Jeg skal ikke rådføre noen til å gå på samme kur, dette er opp til deg og din hudlege og det er viktig å huske at alle mennesker takker medikamenter ulikt.

Jeg har skrevet et mer utfyllende innlegg om det her.

Noen andre som har erfaringer med disse pillene? Jeg tenker det kan være nyttig for andre lesere å høre ulike erfaringer♥

108 kommentarer
    1. kjente meg igjen ikke mye gøy å få nuss på kvisa 😛 hehe nå er huden min heldigviss også mye bedre 😀 men ikke brukt kur men vært snill med huden og latt den hvile og omga3 pluss vitamin b er kjempe bra for hud og hår.

    2. hvordan går det med arrene da? jeg har fått tilbud om å gå på samme medisin av legen min.
      Føler ansiktet blir like rødt og ekkelt med alle arrene. Hudlegen sa de kunne fjernes med laser men det er også en lang prosess

    3. Wow, for en utrolig forandring! Nå kan du virkelig gå med hodet hevet, tenker jeg! Hadde samme problemet selv, men heldigvis har det for det meste gått over. Nå har jeg bare en del arr… 🙂

    4. Jeg gikk også på den kuren for et år siden, har nesten ikke hatt kviser i det hele tatt i ettertid! Anbefales alle. Eneste bivirkningene jeg merket var tørre slimhinner (nese, munn, lepper) og tørr hud.

    5. Wow! Er kjempeglad på dine veiene! <3
      Heldigvis har ikke jeg noen urenheter, med mindre jeg drikker mye cola i helgen elns, så jeg er heldig der. Men jeg håper anbefalingen din kan hjelpe andre som sliter med det samme 🙂
      DU fortjener ivertfall å ha perfekt hud, siden resten av deg er så close to perfect som det går an 😛
      Klem fra meg <3

    6. Så deg på det er lov å være blid med else, du ser virkelig helt fantastisk ut nå! Stor forskjell på huden, helt utrolig! Blir nesten glad på dine vegne, aldri gøy med kviser.. Flott det fikset seg, liker å se at du har det bra❤️

    7. Jeg gikk på samme kur i ett halvt år. Slet med kviser på ryggen som var ømme, såre og ekle. Turte aldri å gå i kjoler eller topper når man kunne se dem såppas godt, så jeg begynte på den kuren. Alt gikk bort på ryggen, men underveis i prosessen så slo det ut i hele ansiktet mitt hvor jeg vanligvis aldri fikk kviser. Det var så ille og forferdelig og jeg så rett og slett ikke ut. Tvilte veldig på om jeg ville fortsette på kuren men etter enda en måned så forsvant alt både i ansiktet og på ryggen og det har enda ikke kommet tilbake etter jeg har vært ferdig med kuren i ett år. Er kjempe fornøyd nå i ettertid og det var verdt alle bivirkninger jeg fikk. Jeg la på meg 10 kg og hadde konstant tørre lepper som var knall hvite og som huden kunne rives av hele tiden og var også veldig veldig deprimert, men tross alt det negative er jeg såå glad jeg gikk den ferdig ut! Nå har jeg null kviser og får det aldri i ansiktet heller 👌

    8. huff, Elise. om du skal vise før/etterbilde, så vær venlig å ikke retusjer “etterbildene” 🙁 vil se hvordan det har blitt 🙂
      er FAN. så dette var ikke for å være urimelig med deg, men det var tydelig redigert og det var så synd – for hadde gledet meg til å se forbedringen, sånn på ordentlig 🙂

    9. er også plaget med masse akne, mere enn deg. Har gått på samme tabelettene, ble en kjempe stor forandring! Men med engang jeg ble gravid ble huden min den samme gamle og jeg fikk en stor skuffelse 🙁 hadde akkurat blitt ferdig med tabelettene før jeg ble gravid da (6mnd ca), om det har noe å si. Nå snart 4mnd etter fødsel har det roet seg ned, (er ca som du på øverste bildene), fullammer osv. Føler meg litt lurt av de siden jeg problemet liksom skulle være ut av verden.

    10. Hei!
      Jeg har gått på disse pillene to ganger. Første gangen hadde samme nivå med urenheter i ansikte og på ryggen, kanskje litt verre enn det du hadde. Jeg måtte ikke gå på ppiller, jeg var bare 15år da. Måtte ta urinprøve hver måned pga det var fosterfarlig, og blodprøve hver 3 mnd. Det ble bedre med engang. Gikk på de i litt over et halvt år. De bivirkningene jeg hadde da var mega tørre lipper, var avhengig å smørre leppene hele tiden, va mye sprekker i dem hele tiden. Slet også med vond rygg.Hadde også veldig tørr hud, så jeg måtte bruke en spesiell hudkrem som var laget for slik behandling, litt dyrere enn andre. Når jeg var ferdig med de gikk det vel et halvt år igjen før jeg fikk noen kviser ingen. Det gikk opp til 3 år igjen før jeg tok kontakt med hudlegen min, og sa jeg ville begynne på anigjen med ny kur. Altså første kuren hjalp meg utrolig mye, kan ikke sammenligne det en gang med det jeg hadde der, men var fortsatt ikke helt fornøyd. Så derfor startet jeg med ny kurs. Da gikk jeg allerede på ppiller, men måtte denne gangen også ta urinprøve hver mnd for å få utskrevet resept på pillene, og blodprøve hver 3 mnd. Når jeg tok blodprøve var jeg alltid inne med hudlegen og fortalte hvordan det gikk osv, men det var bare hver 3 mnd, ellers var det bare inn til legen for urinprøve og resept. De bivirkningene jeg fikk siste gangen var ei lang liste.. Hadde like tørre lepper som forrige gang, men denne gangen slet jeg med tørr slimhinne i nesa, hadde konstant sår i nesa. Så derfor måtte jeg bruke en sesamolijenesespary i nesa. Slet også med utrolige smerter i musklene og skjelettet. La jeg meg på magen og fikk trykk på ribbebeina, var det utrolig vondt å puste, men gikk heldigvis over
      etter 1 min.. Hadde smerte i rygg også. Slet med å blø neseblod veldig ofte.. Ofte tidspunkt det passet minst, hehe. Huden min var veldig sensitiv, var jeg borti med noen med skjegg kunne jeg ende opp me rød opphovnet hud…. Så ikke ut, og det svidde. Slet med tørr hodebunn, så jeg flasset litt men ikke mye, positive i det var at jeg ALDRI fikk fett hår😊 her også slet jeg med tørr hud så jeg måtte bruke samme fuktighetskrem som forrige gang. Ei lang liste, men visste det var verdt det. Under behandlingen hadde jeg heller ingen kvise.
      Btw så kunne jeg ikke ta tran mens jeg gikk på behandlingen, ellers så var det ingen forandringer. Pillene kostet rundt 600kr, men søkte om blåresept, så jeg fikk noe rabatt. Nå er huden min perfekt, så å si alle arrene er borte, hadde mange.. De som er igjen er ikke til å sammenligne med så jeg bryr meg ikke. Har nå hver 3 mnd uten pillene nå, og har fortsatt ingen kviser😊 om jeg får noen få, så gjør meg det ingenting så lenge d ikke blir mye. Det tviler jeg skjer, for dette er piller som hjelper i stor grad. Anbefaler alle som sliter med kviser å bruke denne!

    11. Er det et spesielt nivå av kviser du må ha for å kunne bruke pillene? Jeg har mange mange små i hele pannen og nedover sidene og noen større rundt nese, mellom øyenbryn og kinnene og også noen større i pannen sammen med de små. Har gått på noen piller før men de var bare for å trekke kvisene tilbake så alt kom igjen når jeg hadde gått på de for lenge.. Håper på svar hvis du vet noe om det Soph, eller noen andre 🙂 Hatt uren hud siden 6 klasse og er nå 20.. så ja..

    12. Jeg har gått på den jævla kuren tre ganger!! Etter jeg reiste til USA i 5 måneder blusset alt opp igjen… Så sitter igjen med en hel hau med arr og aner ikke hva jeg skam gjøre. Skal til hudlege neste uke, så får høre hva han sier. Men så kjekt det fungerte for deg! Håper ikke det blusser opp på deg slik det gjorde på meg ://

    13. Urenhud får man avhengi av hva man spiser eller hva man bruker av sminke osv.. Så det kan komme tilbake hvis du bruker like mye sminke hver dag:) man får bare sånn kur av fast legen eller en hudlege. Det fikk jeg 🙂

    14. Gikk på Isotretoin selv da jeg var 19, var vel noe likt plaget som deg. Kan Melde om at fire år senere så har det aldri kommet tilbake. Har heller ikke hatt noen bivirkninger eller senskader. Tilogmed alt av arr ol. er borte.
      Så dette går nok veldig bra!
      mvh. Mann 24

    15. herregud, så utrooolig stor forandring! 😀 Tenk at det har funket så bra!! WOW!! 😀
      Du stråler!

    16. Har slitt med det samme, og gikk på samme kur i 6-8 måneder, desverre for min del kom kvisene tilbake, men ikke like mye som før..(:(

    17. Kjæresten min har også gått på Isotretinoin i 6 måneder, og det virket helt supert! Han hadde store problemer med det, og har hatt det i flere år. Nå er han kvitt alle kvisene, har nesten ikke arr og det ble kjempefint. Forstår godt at du ville prøve denne “mirakelkuren” selv, for den er virkelig verdt det. Har en kompis som også har gått på den kuren i 9 måneder (han hadde et skikkelig fælt utbrydd i hele ansiktet + nakke og litt på ryggen, derfor 9 mnd), og han ble også veldig mye bedre. Han hadde mer arr, men det er fordi han hadde et kraftigere utbrydd og fikk hjelp såpass seint i forhold til hvor “alvorlig” det var.
      Til tross for tørr hud og lepper under kuren, funker den som fjell. Det er jo bare til å smøre seg godt og passe på 🙂 Kjæresten min passet alltid på å ha en lipbalm og en liten fuktighetskrem i lomma i tilfelle det trengtes.
      Kjekt å se at du også har funnet hjelp i denne kuren 🙂 Håper flere får vite om den, og at det faktisk finnes hjelp for det! Ikke alltid like kult å ha uren hud bestandig..

    18. Vet du om disse pillene også virker mot kviser på rygg og bryst? Har lite kviser i ansiktet men sliter med det på ryggen og foran på brystet!

    19. Jeg slet utrolig mye med kviser på ungdomsskolen (går VG2 nå), og snakket derfor med legen min om hva jeg kunne gjøre med dette. Jeg begynte på noen tabletter som heter Tetracyclin Arco, og etter en kort stund forsvant mye av kvisene, og i dag får jeg kanskje 1 kvise når jeg har mensen haha! Dette er helt fantastisk og kunne ikke vært mer fornøyd! Har pause fra de 1 uke en gang iblant siden det er en form for en mild antibiotika kur, men har aldri opplevd noen bivirkninger. Noen tar 2 tabletter om dagen og andre 1, alt ettersom hvor ille det er, denne doseringen bestemmer legen. Jeg vet hvor mye kviser har å si selvtillitten, og er så takknemlig for at jeg slipper å ha kviser lengre.

    20. Hei! 🙂
      Jeg begynte å få kviser på barneskolen, og det ble bare verre og verre. I slutten av 9 klasse på ungdomsskolen, fikk jeg endelig henvisning til hudlege etter mange forskjellige kremer og kjerringråd. Huden min ble såå fin! Helt plettfri. Aldri hatt så god selvfølelse og selvtillit. Tok en liten runde til med denne kuren. 1 vgs begynte jeg å få kviser i gjen, jeg går nå 3 året og har fortsatt kviser. Ikke like mange som i 9 klasse, men jeg vil vel si det har forbedret seg med 40%.
      Kviser er vanlig, men sjeldnere jo eldre man blir. Kviser er jo noe som kommer ved puberteten.
      Jeg var hos gyn, 1 april 2015 og jeg ble diagnosert med PCO. Et synlig symptom på pco er nettopp kviser!! Godt å få en forklaring på hvorfor jeg får kviser, når en såpass sterk kur ikke hjalp! Pco skaper ubalanse i hormonsystemet i kroppen. Pco er altså cyster. Svært vanlig, mange kvinner får det. Enten det er snakk om 1 eller flere cyster. Dannes av blant annet stresshormon i kroppen. (Btw, p piller utløser stresshormoner i kroppen, derfor det er fare for blodpropp osv). Jeg har alltid hatt sterke mens smerter. Er vert å sjekke seg neste gang man er hos gyn.
      Håper ikke du får tilbakefall sophie. Har forresten lest om etterbivirkninger av denne kuren på en del engelske nettsider. De sier huden blir fuckedup etter noen år. Vet ikke om det er derfor jeg plages av sinnsykt tørr hud i ansiktet på vinteren. Gjorde aldri det før jeg begynte på kuren.

    21. Så fint at den funker så bra på deg!
      Begge bestekompisene mine har gått på en sånn kur (ganske sikker på at det er den samme) og de fikk begge ganske tørr hud, og han ene blødde neseblod HELE tiden omtrent. Ellers gikk det ganske bra, og de ser helt fantastiske ut i huden nå begge to!

    22. For en fantastisk bra fremgang! :)) For omtrent et halvt år siden slet jeg rett og slett med selvtilliten min, pga. mye kviser. Jeg fikk en del tips om å prøve forskjellige kremer, skrubber og liknende. Jeg prøvde isotretionin, det var det eneste som fungerte på min ekstreme aknehud. Isotretionin har hjulpet meg veldig! Anbefales virkelig for de som sliter med uren hud 🙂

    23. Uren hud kan dra ned selvtilliten noe sykt, så det at kuren funka så bra for deg er kjempefint! Krysser fingrene for at det holder seg slik 🙂

    24. Så utrolig bra å se at det har virket! Føler ingenting av det legene skriver ut fungerer! men her ser man tydelige resultater:D

    25. Sophie Elise, jeg må ærlig innrømme at jeg var svært i tvil ang. Deg for noen år tilbake. Når det er sagt sågar jeg aldri vert en av de tragiske menneskene som gidder legge igjen en kommentar for å ødelegge for andre. Og jeg syns virkelig det nå er på sin plass at du får en kommentar fra meg.
      Jeg går inn på bloggen din hver dag og du skal ha min fulle respekt.
      Du har vokst, som alle andre oss jenter her i verden, men det har vert i fullt søkelys av media og jeg kan bare fårestille meg hvor vanskelig det kan ha vert,
      Du står for ditt og du får unødvendig mye pes for bagateller og folk som velger og vil feiltolke alt og ingenting.
      Du skriver om viktige saker og gjør unge jenter mer beviste på mye forskjellig.
      Jeg skriver her, og håper du leser det, min ene kommentar. For blandt alt drittet du må lese, husk på, dette er mennesker som ikke har det bra med seg selv elle som har så lite selvinnsikt at de ikke klarer å se at det er de som skiter seg selv på leggen.
      Og jeg skriver fordi du må huske på at blandt de som skriver gode kommentarer så er det bare toppen av isen. De resterende 9/10 er “under vann” so to speak. Vi kommenterer kanskje ikke. Men vi syns du er en vanvittig flott jente som står på, jobber hardt og heier på deg og din suksess.
      Du fortjener vertfall min skryt, ta det til deg!:)
      Og du er utrolig tøff som legger ut bilde av kvisene du slet med før. Godt du har det bedre nå!:)

    26. Jeg har slitt med uren hud i 14 år og disse pillene er det eneste reseptbelagte jeg ikke har prøvd. Har ønsket meg det, men legen har ikke villet skrive det ut. Når jeg ser sånne bilder som dette blir jeg mer enn litt misunnelig og bitter, hehe. Jeg har fortsatt uren hud, og huden er også merket etter flere år med forskjellige sterke kremer uten særlig effekt. På toppen noen dype arr som aldri vil forsvinne. Livet smiler.

    27. Jeg gikk på disse pillene for ca 1 år siden. Og jeg er sååå fornøyd med de! Huden min var ganske ille før jeg begynte på de, og jeg hadde virkelig prøvd ALT. Men disse vidunderpillene reddet meg og nå går jeg faktisk uten sminke hele tiden 🙂

    28. Kjære Sophie Elise! Dette er helt irrelevant for ditt innlegg men jeg må bare si det. Helt sånn tilfeldig begynte jeg å se på bloggerne. Og jeg har blitt litt forelska i deg 🙂 Du har en nydelig personlighet og virker som en utrolig smart, tøff og oppbegånde jente. Stå på og du kommer til oppnå alt du vil! Stor klem fra Kaja 🙂

    29. Du ser helt amazing ut! Så på Bloggerne at du har dårlig selvtillitt, selv om Robin prøver å løfte deg opp hele tiden. Jeg vet hvordan kviser kan ødelegge hele livet, så nå håper jeg virkelig at du ser hvor fantastisk vakker du er! Du var sykt fin på Blid med Else 🙂 stå på, vakre <3

    30. Min mor og far sier til meg at jeg ikke får lov. Vi hhar ikke penger nok og jeg er 15år og de sier at det går vekk av seg selv.. Men de vet ikke hvordan det er å ikke kunne gå med noe annet enn gensere og sånne ting bare pga kviser. De sier at det går vekk av seg selv.

    31. Du er nydelig Sophie, ikke la andre snakke nedlatende om deg. Ditt mot og det du står for sier egentlig alt om deg. Du er et fantastisk menneske og utseendet ditt er det samme.

    32. Før kuren så hadde jeg helt jævlige kviser. Det var ikke mange samtidig men noen få dype ekle som etterlot seg stygge arr. De ble jeg heldigvis kvitt også.
      Kuren var ganske hard men huden ble fin, og er fortsatt fin nesten 10 år etterpå.
      En ting Sophie som jeg vil anbefale er å passe på om du får symptomer i etterkant. Kuren kan ha påvirket kroppen din. Man tenker så lite på bivirkninger når man er frisk, men en slik kur kan være farlig. Hold øye med stoffskiftet ditt ! Lykke til og stor klem <3

    33. Så fin huden din har blitt!
      Datteren min har også gått på Iso, og har fått veldig bra resultater! Før-bildene dine, ser ut som hennes. Nå to og et halvt år etter kuren var ferdig er huden like fin. Arrene blekner etterhvert. Supert at det finnes hjelp å få, ikke all akne forsvinner av seg selv. Til hun som ikke fikk lov av foreldrene sine over her, så får man dekket mye av utgiftene fra Helfo. Og til en annen som spurte om de hjelper mot kviser på rygg og bryst, så ja.

    34. Jeg gikk på akkurat det samme som deg sophie, og etter kuren har jeg aldri hatt så lite kviser i mitt liv. Får bare en skjelden her å der slik som alle får. Blir så glad på dine vegne at kuren har funket så bra, for jeg vet utrolig godt hvordan det er å slite med acne og uren hud..

    35. har også slitt mye med urenhud og kviser som både så stygge ut og var vonde.. Gjør virkelig noe med selvtilliten og som du sier ble det liksom aldri fint samme hvordan man sminket seg.. Etter en tur til legen fikk jeg resept på piller og en krem som virkelig gjorde susen! Men etter jeg sluttet med pillene kom desverre mye av kvisene tilbake igjen.. Så da begynte jeg på ppillene Diane, og nå er huden mye bedre igjen! Bruker fortsatt kremen, og bruker Bio oil for å redusere arrene 🙂 bio oil anbefales virkelig!!!

    36. Så utrolig bra at du har funnet noe som funker! Jeg skjønner at du følte at det var ukomfortabelt, og ingenting er bedre enn at du er fornøyd med resultatene som har kommet! SUPERBRA!! 😀

    37. Hei!
      Ville bare si at jeg nettopp så deg på Else sitt program, det var kjempemorsomt, og du virker så herlig! Huden din så kjempebra ut! Det samme gjør du! Ha ei fortsatt fin helg 🙂

    38. Jeg må bare si det at jeg så programmet til Else hvor du har med og jeg må bare si WOW!! huden din så helt perfekt ut 😀

    39. WoooW du er utrolig modig så klare å legge ut sånnet bilder<3har også utrolig stygg hud og eg hater å vise mg til andre mn MÅÅÅ virkelig si at det er UTROLIG modig gjort<3 glad på dine vegne at d har blitt bedre<3

    40. Stor forandring! Jeg har selv slitt veldig med kviser i flere år, så dette er noe jeg vurderer å prøve ut. Jeg får endel kviseutbrudd i ansiktet, men det klarer jeg å holde nogenlunde i sjakk med ansiktsrens og kremer, problemet er at jeg får mye kviser på halsen, brystet, skuldrene og ryggen. Jeg regner med at Isotretinoin vil funke på det også? 🙂

    41. Utseende ditt har forandret seg gradvis litt og litt bedre de siste årene, men NÅ!!!? Herregud så mye penere du har blitt! Kviser har faktisk mye å si – det er harde fakta. Du skulle tatt kuren tidligere:p

    42. Har sletet med kviser siden jeg gikk i 10 klasse(er 95,altså 20) og da var de ILLE, hadde så mange at det var få plasser i ansiktet det var ´rene spots´uten kviser, etter noen år nå har de minket ekstremt, men er ALDRI helt kvisefri, ryggen har også blitt et problem og har sååå mange ganger vurdert å begynne på de pillene! Men nå har du gitt med mere motivasjon ettersom at du virkelig har klart å bevise meg at det virkelig funker! Neste uke drar jeg til legen og spør om jeg kan begynne på kur! Tusen takk, du fortjener klapp på skuldrene 🙂

    43. Heia 🙂 Jeg fikk plutselig kviser når jeg ble 20, som deg – bare enda mer. Jeg ble helt desperat, og etter uendelig mange hudpleiebehandlinger sa min hudterapeut at jeg burde oppsøke hudlege, jeg fikk også utskrevet isotretinon. I startet gikk det helt fint, og jeg var overlykkelig over noe som endelig hjalp, men bivirkningene jeg fikk etter noen måndeder var baksiden av medaljen ( fikk nesten alle som står på bivirkninger). Noen av bivirkningene sliter jeg med enda 4 år etter behandlingen. Huden min er fortsatt ekstremt sensitiv (noe den igrunnen ikke var før), vondt i ledd og synet er blitt så dårlig, spesielt på natten. Så om jeg kunne valgt om igjen, hadde jeg nok aldri gått på kuren igjen.. Selvom resultatene kom! Men, sliter fremdeles med kviser /: Den eneste tingen jeg savner med medisinen, var at jeg aldri fikk fett hår, haha!! Men, som sagt reagerer alle ulikt på dette, så jeg håper at du slipper noen plager nå og etter endt behandling 🙂 Men, vil anbefale deg Elisabeth Arden Pro, ett nytt hudpleiemerke. Selvfølgelig når huden din tåller litt mer. Har brukt det i noen måneder nå, og kommer nok til å fortsette med det i lang tid fremover. Unner ingen å slite med huden, for det går veldig utover selvtilliten. Vil bare si at huden din ser fantastisk fin ut nå 🙂

    44. Må bare si at du så helt amazing ut på Else i dag! Aldri sett deg så pen før, virkelig babe!! Rask i replikken er du også! Stå på Sophie!

    45. Kviser er ikke det samme som uren hud. Spiser man usunt kan man få en og annen kvise, og hvis man sover med sminke kan huden bli noe uren. Men å være plaget av kviser er hormonelt og blir som oftest bedre med tiden.
      Stay strong, girls!

    46. Gikk på medisinen for ca 2 år siden og huden ble nestnhelt kvisefri etter 3-4 måneder, gikk på dem totalt 5 månender og etter det så har jeg vært kvisefri siden 😀

    47. Hei!
      Kan ikke du teste ut “cit roller” å skrive om det funker her på blogge ? Leser at den liksom er sååå fantastisk, men vet ikke helt om jeg tror på det før noen jeg stoler på (i dette tilfellet deg, haha) har prøvd.
      Hadde vært supert om du kunne ha gjort det, tipper flere av leserene dine hadde satt pris på det. Dersom du ikke vet hva det er- google it. Orker ikke å forklare, men skal blant annet være effektivt mot arrete hud og strekkmerker (no hate!).
      Keep shinin’ pretty one :-*

    48. det er så gøy å lese bloggen din for tiden!<3 og woow, for en forandring!! trodde ikke det jeg såg. du ser helt fantastisk ut<3

    49. Synes det er kjempe fint å lese hvor bra det har funket for deg, men også litt trist.. Jeg var hos legen idag, og måtte “brenne” huden min på flere steder og få enda en resept. Har gått på kuren kjempe lenge, og hver gang den nærmer seg slutt får jeg mer. Har betydelig mindre kviser, men jeg blir aldri kvitt de virker det som. Legen min har holdt på med det i 5 år og ikke hatt noen det ikke virker på, før nå. Jeg har prøvd alt annet og vet ikke hva jeg skal gjøre :/ Men er fortsatt glad det virker på deg, for jeg vet hvor hardt det kan være å ha kviser, selv om det kanskje høres dumt ut for andre.

    50. Wooow så fint det ble!! Heldiggris! 😀
      Jeg skulle virkelig gjerne begynt på denne kuren, men jeg er bipolar og tørr nesten ikke, siden depresjonene mine er alvorlige fra før, og du snakket noe om at man kan bli deprimert av disse.. jeg har så lyst, men det er liksom så sykt vanskelig valg, men hvis det fortsetter å være så stygt som det jeg har nå, så er det verdt det liksom. Jeg orker ikke mer snart!
      Kan du VÆRSÅSNILL å svare på dette spørsmålet: Hvor lenge gikk du på kuren før du begynte å se forandringer? PLIS PLIS PLIS SVAR på det her. Det kan forandre alt for min del. For om du ser det tidlig, så kanskje jeg tørr å begynne, men om det tar lang tid så er det ikke sikkert jeg tørr å prøve.
      Klem 20 snart 21 år gammelt desperat hjelpesløs acne udyr ..

    51. Hei Sophie Elise.
      Det viser seg at jeg med jevne mellomrom må innom bloggen din. Jeg leser den ikke ofte, stikker innom ca en gang i måneden.
      Jeg hørte om deg for første gang via Tigerstaden, da du var i studio ang silikoninnlegg. Du så sur og grinete ut og var vel bare 16 år eller noe. Du gjorde ikke et godt inntrykk,og det var helt tydelig at du ikke trivdes med deg selv. Jeg syntes veldig synd på deg og av en eller annen grunn har jeg fulgt deg videre.
      Forandringen er totalt! Herlighet, jeg blir oppriktig glad på dine vegne. Du har en helt annen utstråling enn for bare halvannet år siden. Den er mer ekte og du smiler uten å gjemme munnen. Øynene dine viser en større selvsikkerhet enn tidligere. Det gjør at jeg bare måtte skrive dette, fordi jeg vet at du leser kommentarer og jeg håper at dette går inn i større grad enn de negative kommentarene. Det jeg ser er jo basert på et snevav livet ditt som i tillegg er redigert (ikke Photoshop, men valg av situasjoner, tema etc) på bloggen, men allikevel- man kan ikke skjule øynene sine.
      Du fortjener å ha det godt:)
      ha en superfin dag!

    52. Kan du skrive et innlegg om tatoveringene dine? 🙂 skrive hvorfor du valgte å ta de, og om du angrer nå 🙂

    53. hei! går på disse tablettene nå. Begynnte vell på de for rundt en mnd siden, og fikk da beskjed om at jeg ikke vill merke noe effekt før det hadde gått rundt 6 uker. Er inne i min 5 uke nå og har kommet til det punkte hvor man får et salgs tilbakefall på
      kvisene. Jeg vurderte å slutte på tablettene på grunn av dette og andre bivirkninger sånn som neseblod, konstant rennende nese (spesielt når jeg trener) og kløe på hele kroppen. Men har lest på maaange forskjellige plasser at det er normalt, værtfall å få slikt tilbakefall. Vet hva du snakker om når du skriver at man ikke føler seg komfortabel i ditt eget skinn, for slik føler jeg også det. Håper kuren funker like bra på meg som på deg sophie! Når du skriver om kuren gir det meg en stor motivasjon til å fullføre den.

    54. Jeg gikk på samme pillene som du i 6 måneder. Bivirkningene var STORE og nesten ingen bedring, jeg sluttet og la om kostholdet, kuttet ut godis og alt med sukker, drakk bare vann, 2-3 liter pr dag, ikke en dråpe alkohol, tips fra hudlegen. Vips etter 6 uker var huden min som ny 😀

    55. Hvis arrene plager deg er det ting man kan gjøre for å minske dem. Jeg fikk 5 fraxel lase-behandlinger og det hjalp mye. Det har også hjulpet med Swiss skin roller, og har nå bestilt et serum fra Suki som også skal hjelpe. Fruktsyrepeel skal også hjelpe.

    56. Jeg gikk på disse i 2 perioder. Først 6 måneder og siden 3 måneder. Slet veldig med acne, hadde store kviser på kinnene, halsen og på ryggen. I dag er huden helt fin – får en kvise i ny og ne – men det gjør jo alle.
      Viktig å tenke på er at tablettene påvirker din lever mye. Det anbefales ikke at man drikker alkohol under tiden man går på tablettene.
      Jeg opplevde at jeg fikk veldig tørre lepper under tiden, samt at jeg i runde nr. 2 mistet veldig mye av håret mitt. Synes uansett at det var verdt det. Nå kan jeg bruke 15 min på å sminke meg, i stedet for 1 time. Jeg går til og med ut uten sminke og føler meg vakker. Tidligere kunne jeg ikke en gang gå i matbutikken uten å måtte sminke meg.

    57. Hei Sophie, kan du skrive et litt mer detaljert innlegg om hvordan det har vært fra uke til uke? 🙂 Når begynnte du å merke pillene? 🙂

    58. huden din ser ut som det den alltid har gjort ,har alltid sett ut som dei på nederste bilde aldri sett at du har buller i tryne nesten

    59. Har slitt med kviser på samme måte som deg, og var faktisk hos hudlegen igår, der jeg fikk tilbydd denne behandlingen. Jeg er litt redd for å begynne på det, og velger å utsette den til slutten av sommeren pga sola. Håper det funker like bra på meg som deg. Har drømt om den dagen jeg ikke har flere kviser!

    60. Så fin huden din har blitt! Jeg har alltid slitt med huden min men fikk finere hud på p-pillen diane og antibiotikaen ery-max. Men etter jeg slutta på p-pilla kom kvisene tilbake igjen sakte med sikkert og nå er huden min virkelig ille igjen. Skal til hudlegen neste uke og er forberedt på å få tilbudet om denne kuren du nå tar.
      Men er litt nervøs for bivirkningene, hvordan har det vært for deg å sminke deg i perioden på pillene? har hørt at huden kan bli så tørr at den flasser av og det ikke funker å sminke seg. Orker ikke tanken på å gå med huden min bar, har så mye komplekser. Har du hatt like mye bivirkninger hele tiden, eller har det stabilisert seg etterhvert?
      uansett så er jeg så usikker på om dette er en kur som kan være permanent for meg, for jeg vet at mine problemer med huden kommer av hormonbalansen min, og kuren vil jo ikke endre på hormonene mine.

    61. det funker faktisk veldig bra! jeg har prøvd det sjøl men jeg er enda på tabelleter å må ta det i 3 månder. det eneste som er dumt er sterke bivirkiniger som depresjon, tørre hud og lepper, sår immunforsvar. Jeg er veldig lett nedfor og orker liksom ikke så mye på grunn av medisinene. har ogaå blitt veldig tørr i nesen. eller at det renner mye fra nesen. Ja og masse neseblod! det har vært flere ganger jeg har plutselig begynt å blå neseblod i timen! haha og det er ganske mye også det renner og renner og slutter ikke! så det er noen dumme bivirkninger jeg fikk uheldigvis ganske mange av dem. den værste jeg har slitt med har vært depresjon. men det kommer mest om du er litt eller har vært litt deppa fra før av..

    62. Jeg så deg mens du satt å spiste mat i Oslo i går. Jeg ble helt sjokkert og positivt overrasket over hvor fin huden din har blitt. Jeg er så glad på dine vegne! Håper det ikke kommer tilbake så fort du er ferdig med behandlingen… <3

    63. Jeg går på iso nå, snart ferdig! Hadde mye leddsmerter og neseblod i starten, men nå plages jeg “kun” av ekstremt (!!!!) tørre lepper, flass også må jeg ta kunstig tårevæske. Pluss at jeg er svak og har lite energi på trening, men det er visst vanlig. Derfor toppidrettsutøvere helst ikke skal gå på kuren. Men dette har vedvart i 3 mnd så er ganske vant med det nå. Selvom jeh ser helt tåkete uten kunstig tårevæske og har brukt 2000 kr på alle mulige leppebalsamer OG faen ikke blir ordentlig våt under sex lenger, så er det verdt det! Hadde helt jævlig hud i nesten 10 år og i tillegg til å føle meg fæl så var det smertefullt. Eneste jeg synes er skummelt med kuren er at den kan minske sjansen for å bli gravid… Og at man nesten MÅ ta abort om man blir gravid underveis i kuren pga den er så fosterskadelig.. Sier jo litt om hvor sterk den er. Hørt om mange som har det så jævlig at de avslutter underveis, så tror jeg har sluppet billig unna 😀

    64. Har selv gått på samme kur, men mot alle odds måtte jeg gjennom det samme 3 ganger. Det er veldig liten sjanse for at kvisene kommer tilbake, så jeg håper du slipper flere kurer. 🙂 kjenner meg veldig godt igjen i alt du skriver. Acne ødelegger så mye av selvtillitten. Nå er jeg acnefri, men med en del arr i fjeset og på ryggen.
      Lykke til videre! 😊

    65. Arr? Jeg ser ikke noe arr! Tro meg du har fått en perfekt hud! Kan ikke tro at du fortsatt ikke er ferdig med kuren!

    66. Woooow, helt seriøst, syykt bra resultat! Hvis man bare ser på de siste to bildene ser det ut som om du aldri har slitt med urenheter i fjeset, men at huden din alltid har vært så fin! Synes du ser kjempebra ut både med og uten urenheter i fjeset, men er kjempeglad at du er fornøyd og glad nå, håper virkelig det fortsetter slik. Har ikke så uren hud med slike kviser som du har hatt, de er mye mindre isåfall, men jeg har mange små røde arr som plager meg… Leste forresten at noen sa du ligner på “markina” på instagram, måtte søke henne opp, dere ligner absolutt, og dere er mer like på noen bilder enn andre! Men supert at du er fornøyd, alt det beste til deg!

    67. Jeg gikk på denne kuren når jeg var rundt 16 år (23 år nå), det beste jeg har gjort for huden min og selvfølelsen! Gikk på den i nesten 1år, hadde dessverre mye bivirkninger som kraftig hodepine, tørre og sprukne lepper osv – men når jeg ble ferdig forsvant alt av plagene også. Anbefales å ta denne kuren så tidlig som mulig i samråd med hudlege.

    68. Nydelig er du uansett, men det er godt å se at du har funnet noe som virker så bra på det som helt tydelig har vært et stort problem for deg 🙂 Vanvittig bra resultat!

    69. Det fungerer med sånn kur. Viss det kommer igjen så kotakt hudelgen. Jeg selv har gått på det 2 ganger. Har man akne som du hadde fungerer det ikke med dyre kremer. Anbefaler andre og begynne på det viss de sliter med det samme. Man føles seg som ett nytt menneske når man føler seg vell uten sminke!

    70. Nettopp ferdig med kuren, og kunne ikke vært mer fornøyd! Jeg var heldig, og hadde nesten ingen bivirkninger. Krysser fingrene for at huden holder seg like fin fremover!

    71. Hvis du sliter med arr kan jeg på det sterkeste anbefale The Concentrate fra La Mer. Det er lagd for arr og i Oslo finner du det på Gimle Parfymeri på Frogner. Svindyrt, men funker helt fantastisk bra, og ganske fort også. Glatter ut arr som ingen morgendag!

    72. Hei!
      Jeg gikk på kuren, i ca tre måneder og huden min ble helt fin etterpå. Hadde ikke fullt så mye kviser fra før av, var bare det at jeg aldri ble ferdig med kvisene. Så fort jeg ble ferdig med en kvise, poppet det opp en ny. Etter kuren ble huden min fantastisk! Men så gjorde jeg den dumme feilen med å slutte på p-pillene. Yasmin er en av få p-piller som hjelper mot kviser. Så for Gud skyld, ikke slutt på p pillene! Har fått litt kviser igjen, så nå skal jeg prøve å begynne på p pillene igjen og se om det hjelper.

    73. Hei, bare t lite tips for arrene: spør legen om å begynne på A-vitaminsyre eller lignende når du har gått en stund uten pillene. De har litt antibiotika i seg sånn at det ikke kommer nye betente kviser, og salven hjelper mye på arr.
      Jeg har veldig lys nordisk hud som var veldig arrete etter 150 dager på kur. Bare en uke senere så er det en betydelig forskjell og jeg kan nå gå helt uten sminke uten å skjemmes eller at andre legger merke til huden min på en negativ måte 🙂

    74. jeg kommer garantert til å prøve dette om legen går med på det etter svangerskapet… har aldri hatt uren hud i ansikt men sliter med ekstremt stygg hud på ryggen iii mange år D:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg