en første gang for alt

Nå sitter jeg på Gardermoen og skal straks boarde flyet mitt på vei mot New York. Første gang alene på reise til et annet land, det er ikke verst! Jeg kjenner virkelig på reisenervene, jeg har hva  man kan kalle en mild flyskrekk og er alltid avhengig av å holde sidemannen i hånden. Nå som jeg reiser alene kan jo det bli en smule problematisk (eventuelt kleint om jeg ikke klarer å beherske meg), men en dag må jeg jo komme meg over dette, jeg har jo planer om å reise en del i mitt liv!

Jeg rakk å være litt ute i solen før jeg dro, jeg håper virkelig været holder seg i hovedstaden for alle andre sin del! Og ikke minst å 17. mai 🙂 Jeg kjenner allerede litt på oslosavnet men herregud, jeg kommer jo til å ELSKE New York! Tenk at jeg skal få oppleve byen for aller første gang.. Æh, jeg aner egentlig ikke hva jeg skal ta meg til, det er jo så mye jeg vil gjøre. Vel, som den turisten jeg er, skal jeg iallfall spotte rundt etter alle stedene hvor sex and the city og gossip girl har blitt spilt inn.. Omså jeg må gjøre det alene. Det er jo en liten fare for at jeg ikke får så mye venner der borte når jeg skal være så kort tid.

Kjole fra New Look / sko Air max 90 / Klokke Daniel Wellington. Lengre hår har jeg også fått, fra beste luxushair.no! Kjørte på 65 cm denne gangen og fargen 1B.

 

Håper dere har det supert!!! ♥♥♥♥ 

97 kommentarer
    1. Utrolig nydelige bilder av deg:D Riktig god tur! Du er tøff som flyr såpass mye, jeg er livredd og må manne meg opp for hver tur. Men øvelse gjør mester! Kos deg:D

    2. Du MÅ dra til Central Park!! Alene eller sammen med noen, det er helt fantastisk herlig! Skikkelig kontrast fra storbyen og masse søte ekorn som du ser rundt om kring!😊

    3. Åååh, så fin du var her! Skikkelig fine sommerbilder 🙂 God tur, masse lykke til! Er helt sikker på at du kommer til å få det fint og bli kjent med nye folk – selv om det bare er for en liten stund. Husk at det er utenfor komfortsonen man utvikler seg mest! 🙂 Stor klem fast leser

    4. God tur til New York 🙂 Du er heldig som kan reise så mye! Btw, så er du dødsfin i mørkt hår 😄

    5. Anbefaler deg å dra på en sex and the city tour når du er der. Jeg synes slike turer er ganske harry og kjedelig, så jeg gjør det nesen aldri, men sex and the city touren er virkelig å anbefale. Man kjører rundt å besøker steder fra serien, og det er både innlagt shopping pause og en cosmopolitan pause i baren til Steve og Aidan. Guiden vi hadde var også guide på gossip girl touren, så hun stoppet og fortalte oss om alle stedene fra den serien også!

    6. Det øverste bildet med den lilla kjolen hvor du smiler slik var helt nydelig! Fortsett med slike bilder og slike klær, det kler deg 🙂

    7. Wow, det første bilde av deg er seriøst helt nydelig!! Har fulgt deg i 3 år og det er det fineste bilde jeg har sett av deg 🙂
      God tur!

    8. Såååå fine bilder av ei nydelig jente 🙂 Du stråler på disse bildene, Sophie 🙂 Kos deg masse!

    9. Så nydelige bilder! og lilla kler deg utrolig godt ♥ Ha en fin flytur! og kos deg i New York 😀 jeg har også veldig lyst til å reise dit engang, det virker som en råkul by 🙂

    10. kan du lage 17.mai sminkevideo?:) 17.mai sminke. Mange som ikke vet hvordan man skal sminke seg til bunad

    11. du stråler Sophie! 🙂 god tur! Neste gang får du gå innom pizza hut på Innland, så kan du få noe vegetar pizza 😀 søstera di har vært å kjøpt pizza hos oss før 🙂

    12. Hei! Jeg sendte deg en lang melding på facebook her om dagen, men så ikke ut som at du hadde sett den, så da sender jeg den her hvor jeg kanskje tror du kan finne den mye lettere! 🙂
      Hei 🙂 Så fint det innlegget du skrev om “Alt et smil kan skjule”. Jeg er helt enig i at det er så mye man kan skjule ved bare et smil! Og det er gankse trist at du har slitt veldig med angst, selvskading, tvangstanker og anfall. Jeg skal ikke si jeg vet hvordan det er, men jeg er vært igjennom det selv og det jeg vet er hvor forferdelig det er å ha det så vondt. Men slik jeg har sett så virker du som en utrolig smart jente, du er veldig flink til å formulere deg på måten du snakker og skriver. Jeg kjenner meg mye igjen i deg, selv om vi kanskje er ganske ulike også. Noe jeg syntes er veldig dumt, som jeg har hørt er når voksne mennesker blander seg opp i at du har tatt operasjoner for kroppen osv. Selv om man gjør forandringer med seg selv, så reflekterer vel ikke det personligheten. Man kan jo være utrolig smarte og herlige selv om man velger det. Det er trist å se at noen mennesker bare kan se det i folk, at de har tatt operasjoner. Og ikke hvem personen er og hva de har å tilby verden. Jeg syntes det er utrolig bra at du støtter så mye som du gjør! Holder deg unna å spise kjøtt, og er en stor dyreelsker. At du bryr deg masse om andre mennesker er også fantastisk!
      Du vet det helt sikkert! Men ikke la andre ødelegge for deg 🙂 Jeg ser annet i deg enn det mange andre kanskje gjør, og jeg vet at du har så mye mer å gi enn andre mennesker! Du har vært igjennom mye som andre ikke kanskje har, og du har lært masse av det. De fleste er nok bare sjalu og kanskje kan se på deg som en “trussel”, siden du har så mye å gi i forhold til hva mange andre gjør og du har et stort hjerte, og du er følsom og åpen med det. Og det er menneskelig og være lei seg og trist. Om noen skulle si noe på det, så er det ikke noe galt med deg. Du har bare følelser og er ikke alltid redd for å skjule det. Stå på 🙂

    13. Kjempe fine bilder! ❤
      Trodde du skulle være borte i 6 mnd? 3mnd i New York og 3mnd i Sydney?
      Kan du skrive litt om det i et innlegg? Ble det bare en uke i stede? 🙂
      Kos deg masse værtfall, håper du får en riktig fin tur! Skulle ønske det var meg ^_^

    14. Åå du e så sykt tøffe så reise så langt aleina! 😮 Du komme te å klara deg kjempe fint og få en erfaring for livet <3 New York e ein kanonplass! Kos deg masse, det fortjene du 🙂

    15. TIPS! Jeg var i NYC for noen år siden, og de har noe som heter “Sex and the city tourbus” (google det). Det er er buss som kjører rundt på hele Manhatten der hvor forskjellige scener er spilt inn. Blant annet får du drikke cosmo på “scout” (baren til Steve) og spise cupcake på Magnolia bakery (der hvor Carrie og Mirranda prater om forelskelse). I tillegg får du gå inn i sexsjappen der hvor Charlott kjøpe “the rabbit”. Hele turen var en kjempe artig og ‘spennende’ reise for oss som elsker serien. Du må ta bussen hvis du får mulighet. Den starter utenfor fontenen ved Plaza hotell, og det går an å kjøpe billett på forhånd. VIrkelig til å anbefale.
      God tur 🙂

    16. koffer skal du ha venner der hvis du ikke skal bo der
      men du kan jo flytte dit så kan me få deg vekk fra norge for godt
      du kan jo være prostituert der borte

    17. Herregud så fin du var på det øverse bildet hvor du smiler så fint, elsket det!!! Og du var veldig fin i den lilla kjolen:*
      Kos deg kjempemasse i NY Sophie! <3

    18. God tur! Vil bare si at jeg har fått et bedre inntrykk av deg,det siste året! Jeg har nok sett på deg som ei blond uviten lita frøken som bare syter, men må si du i løpet av det siste året har satt deg selv i et mye bedre lys. Etter å ha sett deg på Senkveld, oppdaget jeg at du kanskje var mer reflektert og at du har blitt mer voksen. Stå på videre!

    19. Interessant kommentar fra anonym om å være prostituert i NY. Del gjerne flere tips om hva gjøre i The Big Apple, det virker som at du har skikkelig peiling!

    20. Alltid noen som må slenge drit. Slik er livet. Sjalusi og misunnelse. Beste er å overse dem, Da for dem det ikke som dem vil. Å se deg bli nedtrykt av det.. Har selv flyskrekk sophie, Føler med det. Det beste er å hoppe i det og kjenne litt på frykten. Man må bare overvinne det. GO TUR 🙂

    21. Hei sophie!
      Lurte på om du hadde lyst å lage et “mitt rareste innlegg noen sinne vol2”? Er veldig interessert i å høre om du noen gang kom deg videre derfra, og om du har klart å oppleve noe nytt når du mediterer 🙂

    22. Altså jeg leser noen kommentarer, hvem er så utrolig dum å kommenterer “Ser ut som du må skikkelig på do på det øverste bilde” ? Unnskyld meg, men er det virkelig mulig? Jeg har skrevet ett innlegg om dere som gjemmer dere bak skjermen og tror dere er så forbanne kule! Sophie Elise er utrolig pen, har skikkelig god stil, og inspirerer mange!
      her bør dere som har ett lite problem med å slenge med leppene lese: http://danielmiller.blogg.no/1430948281_forbanna_undvendig_wh.html

    23. Du har så fint smil!! God tur til New York! Misunner deg veldig, her sitter jeg å leser til eksamen..

    24. hei kunne du versåsnill ha lagt ut din renserutine til når du hadde uren hud? noen produkter som hjelper som ikke gjør det verre? fuktighetskremer? versåsnill hjelp meg, sliter med mye uren hud

    25. Kjære deg frk.sophieelise du kunne vel tatt på sneekers ikke joggesko til den kjolen vel ?????
      Beklager appen min ville ikke så det første ble feil 🙂

    26. Kos deg i New York, Sophie:-) Og til de som spør så mye om hun som vegetaner og hva hun skal studere – lov å spørre, men dere kan jo følge med før dere spør.

    27. Jeg så nettopp forrige ukes episoden av bloggerne, og du MÅ ikke gå rundt å tenkte slike tanker. Gå i speilet hver dag og si: å jeg ser bra ut i dag. Finn det fine ved deg. For du er veldig nydelig! Du har nydelige øyne, og et nydelig smil. Uren hud har jeg også, men jeg har lært å vende meg til den, slik at jeg kan gå på skolen uten å dekke den.
      Jeg skjønner ikke hvorfor folk kommenterer drit, men jeg tror de er mesunnelige. Dette har du sikkert hørt før også, men tro heller det, enn å tro på hva de sier eller skriver. Du må ha troen på deg selv!
      PS: den kjolen kledde deg veldig mye!

    28. Haha! Du som skriver at Sophie Elise kan bli prostituert i New York; for en utrolig usaklig kommentar! Jeg vet at du skrev den kommentaren rett og slett for å være slem og for å såre, men det var så latterlig at jeg måtte trekke litt på smilebåndet. Mitt råd er; hvis du ikke har noe fint eller saklig å si så ikke si noe i det hele tatt. Tror dessverre ikke at du kommer så langt i livet med en så elendig holdning…så lykke til til deg, du kommer til å trenge det 🙂

    29. Mina: Jeg har tenkt på det, men har ikke noe akutt behov for det nå. Tenker litt på å gå makeup neste år og bli utdannet makeupartist, for det har jeg jo stor interesse for 🙂

    30. Hver gang du er på tur blir jeg like imponert over hvor flink du er til å oppdatere til tross for tight schedule og mye på agendaen. Masse streetcreds til deg og jobben du gjør! Og kjære vene, hvor fin er ikke du på disse bildene her a?? Kos deg masse I New York! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg