slik er mitt nye rom

Jeg har hatt en utrolig koselig kveld sammen med Marte, Julie og Annikken, som er jentene jeg bor med. Vi har spist en veeeeldig sen, men supergod middag, pluss en hel haug av iskrem etterpå. Jeg fikk altså beskjed om å kjøpe inn “noe sunt”, og for meg kvalifiserer is som sunt godteri, haha. Det er jo absolutt ikke tilfellet men man kan jo spise i en evighet uten å bli mett – og jeg ELSKER is med lollipoppsmak!

Hun ene jeg bor sammen med er frisør så vi har skravlet en del ikveld, og jeg tenker på følgende.. Alternativ 1: kjøpe meg clips med havblå ombre, likt Kylie Jenner. Alternativ 2: kjøpe meg platinablonde clips, farge de rosa, bruke oriplex på mitt eget hår og få rosa hår ELLER sette mitt eget hår opp i en stram knute, clips over, og så caps over der igjen så slipper jeg å gjøre noe med mitt eget hår. Da kan jeg jo variere mellom den fargen jeg har nå, og rosa hår, så lenge jeg bruker et hodeplagg. Hva tror dere?

Verdens herligste strandkjole, som er perfekt å bruke til avslappning hjemme! Fra VERO MODA / NELLY. (annonselenke)

Det er så gøy å bo med venninner for en periode, forresten! Nå ligger jeg i senga nede på rommet mitt, som forresten ser slik ut:

.. mens jeg sender meldinger med Marte, som har soverom på andre siden av veggen. #leirskole, haha. Slik føles det! Jeg ligger akkurat nå og hører på juleplata til Tone Damli av alle ting, men jeg skal skru den av og se på frusterte fruer (kan jeg noen sinne bli lei!?!?!) før jeg legger meg. En koselig dag med Andrea B og shopping står på planen! ♥ Stor klem, glad i dere! 


Tusen takk for alle tips angående allergien min og vaksine! Forsto at det er for sent å gjøre noe for denne sesongen, og at jeg kanskje ikke har et tilfelle som er så ille at jeg er kvalifisert til vaksinasjon. Det er jo isåfall en bra ting, og så lenge jeg tar tabelettene mine og bruker solbriller utendørs skal jeg overleve med glans 🙂 

47 kommentarer
    1. Hvorfor er du den eneste toppbloggeren med så elendig kvalitet på bildene dine? Alle bildene du legger ut er jo så kornete og dårlig, nesten vondt å se på:p Kan du ikke ta fine bilder, eller gidder du ikke? Skulle tro at så mange år med blogg hadde lært deg litt:)

    2. ^^ skulle trodd at etter så mange år at du hadde lært å holde kjeft. Shit, alle tar vist feil. + å sette “:)” på en frekk kommentar gjør deg ikke hyggelig.

    3. Blått easy! Det kledde du kjempe godt 🙂 Hvis ikke er du fin med alle farger. Hva med stram dott og blonde/fargede clips, slik at ditt eget hår får litt pause? Kur og klipp det ofte så er det ´plutselig´ langt nok til at du ville kunne gå med det løst uten clips. Var selv avhengig av clips i noen år, etter jeg sluttet med det + farging/bleking har det aldri vært friskere eller finere! Det tar tid, men det er SÅ verdt det.

    4. Det fine med clip on hair extensions er at man kan variere så mye i farger (ombre/dip dye) 😀 Blir spennende å se hva du kommer frem til 🙂

    5. hjelper ikke med solbriller om du har pollenallergi 🙈 pollen er i luften, så den kommer nok forbi brillene dine 😄 men ja, så lenge du tar medisinene dine og ikke lufter ut for mye på rommet ditt før du skal sove (eventuelt bytte sengetrekk) så skal det gå fint 🙂 du er nemlig mest utsatt om natten, så om du har vert mye ute en dag, er det lurt å vaske håret før du legger deg, da pollen fester seg i håret og irriterer deg om natta 😋👍🏻

    6. Tviler på at du gidder å lese dette.
      Men du kan ta kortisonsprøyte nå.
      Den virker så å si med en gang.
      Jeg er hyperallergisk i øynene mot gress og pollen.
      og måtte faktisk få øynene bedøvet flere anledninger på legevakten pga intens kløe. Tok kortison sprøyte, og merket forskjell allerede 5 dager etterpå.
      Tviler som sagt på at du i det hele tatt leser dette,
      Men om du gjør så ta kontakt med legen og spørr om du kan få en kortisonsprøyte.

    7. Du er så sykt pen♡! Kjønte ikke helt hva du skulle gjøre med det rosa håret. Men siden du har brunt hår syns jeg det høres finest ut med blått.
      Elsker deg og bloggen din😊

    8. Syns du burde gå for clips med ombre, ikke sånne rosa og blå parykker som Kylie Jenner gikk med på Coachella. Det så veldig falskt ut og det er nok litt for lett å se at det er en parykk. Tror du heller burde ha ditt vanlige hår og gå med clips i stede.

    9. En ting jeg syns du som dyreverner bør ta opp på bloggen din da ingen av de store avisene tørr er Bamse. Hunden som nå er klar til å bli avlivet etter en stor løgn. Jeg har selv en rase mange ser på som farlig , men er snill som uka er lang! Mammahjertet blør for Bamse og jeg håper du kan skrive et innlegg om dette for å skinne litt lys på hva som egentlig foregår.
      Se på facebook siden “hjelp bamse med å få rettferdighet”. Her finner du info og ekte navn til eiere om du vil kontakte de.
      Mvh en engasjert leser som håper du som norges største blogg kan hjelpe

    10. Vanskelig å si før jeg har sett deg med alle variantene, men det går jo ikke, gjort er gjort for en stund iallfall. Personlig ville jeg beholdt fargen og lengden på håret du har nå 🙂

    11. Du kan gå til fastlegen din og ta en kortisonsprøyte for allergiplagene dine. Det kostet ca 300 kr her jeg bor inkl legetime og setting av sprøyta…

    12. Så gøy å lese! Du virker så glad! Gleder meg til å lese om dagen din med Andrea, pliis ta masse bilder :):) klem

    13. Det er jo såååå inn m sånn blågrønn aktig farge! Mulig det hadde vært stilig m noen klips med det innimellom det mørke håret ditt! Syns du skal gjøre hva enn du vil med håret ditt! Gjøre det du har absolutt mest lyst til selv:)

    14. Jeg så nettopp denne dokumentaren og må bare anbefale den på det sterkeste. Alle skulle sett den! Du kan se den gratis på youtube eller for 1 dollar her: http://www.cowspiracy.com
      Hadde vert kjekt å høre hva du synes 🙂

    15. det finnes jo piller til sånne allergier(?) men hvis di funke dårlig men likevel at dem funke litt så kan du jo ta sånn sprøyte son du gnåle om i tillegg , kanskje det hjelper

    16. Sophie: Hva skjedde med at du ikke skulle bruke de fjortiss extensione lenger? Hvor mye hår har du eeegentlig på hode nå?
      Jeg trodde du var forbi dette evig extensions greiene som de fleste gir fra seg i en alder av 17. Uff jeg lurer virkelig på hvor slitt ditt “egentlig” hår er.

    17. Du kan ta kortisonsprøyta nå. Den koster ca 25 kr med resept som du får av legen din. Bare ring legen og spør om du kan få den! Jeg tok den for noen uker siden og har NULL allergiplager nå, utrolig deilig.

    18. Ikkje forseint med allergi sprøyte nei. Mange som seier det. Men mannen min bruker å ta allergi sprøyte i slutten av mai kvert år, mot ekstrem pollen allergi, og den funger som berre det. Han er kjempeplaga, men dagen etter sprøyta er han heilt fin resten av sesongen 🙂

    19. Jeg synes helt klart du burde få Kylie Jenner look! Men om jeg tenker meg om, så synes jeg du er fin uansett va❤️

    20. Anbefaler deg ikke å farge ditt eget hår så mye siden det blir slitt! Og du er jo så fin med brunt, så kanskje det siste alternativet? 😀 Så fin du er!!

    21. Jeg skjønner ingenting. Har du flyttet? Bor dere ikke sammen lengre? Besøker hverandre, sa du? HÆÆ? Jeg skjønner ikkeee 🙁

    22. Syns du heller bør spare ditt eget hår før det detter av, haha.. hvilket er mitt tilfelle for øyeblikket. Det med extentionsene er en supergod ide; altså det å ha håret ditt i en dott og bruke extentions med hodeplagg. Jeg gjør det selv, og har extentions i mange farger 🙂

    23. > Eeelsker hodeplagg osv, men vær forsiktig så du ikke blir for vandt til det, haha da er det vanskelig å gå uten!
      > Jeg tok vaksina forrige uke, og den ga effekt samme dag, så det er absolutt ikke for sent. Er sikkert forskjell fra hva og hvor du får det.

    24. Kortisonsprøyte får du tatt når som helst, men vaksina må man starte med før pollensesongen. Tror det er styrete, for man må revaksinere seg flere ganger i løpet av året, etter hva jeg har hørt. Kortison fungerer bra i værste tia, varer omtrent 4 uker. Så kan du bruke allergipiller i starten og slutten av pollensesongen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg