hipsterliv, stilen er eksklusiv

At denne lille morroklumpen skulle se seg selv i dagens næringsliv på snakk om penger hadde jeg ikke trodd – men dere finner meg altså i dagens utgave hvor jeg snakker om det populære teamet… Lønn. Penger. Bloggbuisness. Like kjedelig som matematikk, faktisk ER det jo matte, men enkelte finner det visst interessant. Så, om dere vil ha litt informasjon er det bare å løpe og kjøpe!

 

Haha, liker at jeg ser skikkelig gangster ut på bildet.. Her er jeg, original gangster sophy, med firmakortet i baklomma liksom. Liker at jeg pleier å bruke det som unnskyldning “jeg tar det på firmakortet”, men firmakortet er jo likevel bare MEG, haha. Så pengene er det jo jeg som står for uansett. Men til noe litt mer alvorlig, med hånden på hjertet, så er penger det siste jeg bryr meg om. Det ble kanskje en feil formulering, fordi jeg bryr meg jo egentlig ekstremt mye om penger i form av at jeg sparer, tenker nøye igjennom alle kjøp jeg gjør og tenker langsiktig. Det er så utrolig viktig for meg! Men jeg bryr meg ikke om å skryte over en livsstil hvor penger spiller en sentral rolle, det er noe av det mest latterlige jeg ser. For meg tyder det på en svak person når du hele tiden må fronte materialisk lykke for å bevise at man “er noe”. Det er så mange som eier dyre vesker, kjøper dyr champagne på byen og ser ut til å ha DEN livsstilen, når de egentlig sitter og er merket rød på kreditt, ikke har en ordentlig jobb, ikke eier de noe som helst og ikke har de psyken helt på plass heller. Slike kjenner jeg en flokk av, og ironisk nok er det som oftest disse som har et bevis for å presse deres “eksklusive” livsstil opp i ansiktet på folk. Men slikt forsvinner jo etterhvert, og da kan man jo stå der om 30 år på skansen og lure på hvorfor man bare blir eldre og eldre, uten at livet går noe sted.

Herregud nå begynte jeg å snakke om noe helt annet, jeg regner med at den type mennesker engasjerer meg veldig. Jaja, glad jeg sparer til pensjon og sikrer min egen fremtid. Det er verdt mer enn 1000 dyre champagneflasker på byen bare for snapchat sin skyld.

26 kommentarer
    1. Du posta jo selv bilder der du sitter ute og ser eksklusiv ut med champagne i kjøler og alt sånt stas.. Synes du skryter litt vel mye av deg selv:p Men..

    2. godt å se at du har ett sunt forhold til penger! du kan jo bruke mer enn de fleste siden du tydelig tjener godt, men godt at du også tenker fremover på fremtiden også =) ha en fin kveld =)

    3. Jeg beundrer deg Sophie fordi du tør å stå imot stormen og har dine egne meninger om ting. Men dette synes jeg er litt dobbelmoralsk. Det er grei at du sier at du sparer penger til pensjon og lån, osv. Men du BRUKER forferdelig mye penger, og sløser masse likevel. Du tar ut 50.000 i mnd til deg selv, det er unødvendig!

    4. når du tar ut 50k i måneden til deg selv, i tillegg til å spare mye, hvor mye har du i måneden da egentlig? 250k i mnd?? Jeg tjener i underkant av 10k i mnd og sparer 3000 hver mnd, og jeg synes det holder for en 20 åring. Jeg koser meg jeg.

    5. Haha, det bildet i den sammenhengen var jo bare utrolig morsomt. Jeg synes du er flink som sparer og ikke bare skal flashe penger og status så mye som visse andre (som oftest ikke har det). You go girl 😉

    6. Herregud flaut at du skal gå EF!! Er ikke det bare for 16 – 17 åringer? På tide å komme seg litt videre?

    7. Jeg jobber som frisør, og synest det er så trist når kunder vil betale for klippen sin med kredittkort, vi tar ikke kredittkort, og da er det mange som ikke har noe penger noe annet sted. Jeg kan aldri tenke meg å bruke kredittkort, annet enn i syden da selvfølgelig.
      Og til deg som synest 7000 er nok å leve på i en måned, så bor du nok garantert hjemme hos foreldrene dine ennå. Jeg har rundt 20000,. og eier egen bolig, og da er det faktisk ikke så mye penger som man skal ha det til, for det er utroolig mange utgifter her i verden.

    8. Til øverste kommentaren: det er en forskjell på det, og å kjøpe champagne kun for å ta bilder og skryte.

    9. Til KINE:
      Eh.. På tide å komme seg videre?? Siden når vokser man fra og oppleve masse livsminner på engang? Uff folk som deg er bare sykt sjalu fordi de ikke har råd til å oppleve det eller ikke får lov av mami og papi, haha! 🙂

    10. jeg ligger på rundt 20-22 000 i mnd, og når jeg har betalt bil hus og div regninger så har jeg akkurat passe nok til å klare meg til neste mnd. Jeg er vel ikke den som mesker meg i dyre champiser, flotte merkevesker, og luxusbiler. jeg lever på en normal standart og kjøper gjerne klær på sparkjøp. Jer er i tillegg til det jeg vil kalle for veskeavhengig. Jeg elsker så klart fine vesker og har nok litt for mangen av di. men jeg har aldri brukt mer en max 500 kr på ei veske. Akkurat nå har jeg ei LV replica veske som jeg gav 400 for. kunne rett og slett ikke brydd meg on den er fake eller ikke. om folk ikke spør så sier jeg vel ikke noe heller.. Men sån er jeg.

    11. Pirke,pirke…folk kommer alltid til å pirke på det ene eller det andre.. Uansett hvordan forbruket ditt er så er det åpenbart at du tenker langsiktig også og har en plan her. Mer enn en kan si om se fleste på 20 år. Jeg er imponert jeg, syns du er god. Jenter kan!!!!

    12. Eh … Den artikkelen handler jo ikke om deg, da. Du er en av de mange som henger på blogg.no, og dett var dett.
      Forresten … det er ikke så lenge siden du flashet champisbilder selv, sååå, ja. Det blir som å si at du “ikke vil bruke din stemme til å selge tannbørster”, altså drive med reklame, når det nettop er reklame du lever av.
      Ikke enkelt, dette her, eller hva?

    13. ” penger det siste jeg bryr meg om” er det bare folk med mer penger enn de trenger som sier. Vi andre MÅ bry oss for å få ting til å gå opp. Si heller ja, jeg tjener bra, det er flott å ha penger så jeg slipper å tenke på om jeg har råd til å spise og drikke ute, reise, kjøpe masse klær, what ever Overlegenhet i forhold til penger er ikke greit.

    14. kunne du lagt ut det psykopat innlegget snart? er så rart at du spør om vi vil lese det og når vi sier ja tar det kjempelang tid til du faktisk poster det… ha en fin dag videre!

    15. kanskje du ikke vise frem alt det dill dall greiene de fleste vise frem hva dei bruke penger på , men du vise det frem heller via hva du operere ved deg + alle reisene du drive på med

    16. Jeg vet ikke om jeg forstår deg feil nå. Om man har mye penger får man lov å vise det frem da? Og gå med dyre vesker osv? Men har man lite penger er det ikke lov å unne seg noe og late som om man er rik for en liten stund? Det er da greit å ville føle seg slik for en liten stund og kanskje skryte litt, til øyeblikket er over og man må tilbake på jobben i fabrikken og vere grunnmuren til det samfunnet og den luksusen de rike og “suksessfulle” kan leve. Og hvorfor provoserer det deg? Det er jo ofte slik at de egenskapene man irriterer seg over, har man selv.

    17. Du sitter virkelig å snakker dritt om noen som “ikke har de psyken helt på plass heller.”. Litt dobbelmoralsk med tanke på hvor mye du har skrevet om psyke den siste tiden…

    18. Du og Robin poserte no med en champagne flaske som du sier er så teit av andre å gjøre på instagram/snapchat og selv om du er en kjent blogger er du jo langt i fra rik selv om du kanskje liker å tro det?aner ikke, men Man er ikke rik selv om man kan ta ut 50-70 tusen i månedn, så du og robin leker jo litt rik dere å 🙂

    19. Når ble det ulovlig å ha en champagneflaske på et bilde? Det hun prøver å få frem her, noe JEG som leser klarer å forstå, er at det er forskjell på å drikke champagne fordi det er godt, og det å kjøpe champagne for fronte den ekslusive livsstilen. Her skriver hun at hun er opptatt av å være økonomisk og spare penger, og alikevell blir hun anngrepet..Jeg syns du får alt for mye unødvendig kritikk Sophie Elise, og du er supertøff!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg