gjør det du klarer!

I dag er på et eller annet vis en mye bedre dag enn på veldig lenge :) Føler meg sterk og glad. Jeg ble tidlig ferdig på god morgen norge og nyhetskanalen, begge deler gikk helt OK selv om jeg aldri føler jeg får sagt nok på slike direktesendinger.. Nå sitter jeg på en kaffebar nært sentrum for å slå ihjel litt tid før jeg skal filme litt med bloggerne klokken 11. Ser fram til det, har nesten savnet filmteamet etter miami, haha. Man kommer jo så tett opp på hverandre, tenk hvor godt de kjenner meg nå og alt de har sett meg gjøre, alle fasene jeg har gått igjennom disse årene! Ikke verst!

For å slå igjen litt mer tid nå skal jeg faktisk gå å kjøpe et vaffeljern, det er nok den eneste maskinen jeg mangler på kjøkkenet akkurat nå. Jeg har dønn seriøst alle slags former og fasonger av juicere, smoothiemaskiner, toasthjern, muffinbaker, pannekakemaskin, brødbaker ++++. Tar jeg det i bruk? Nei. Skal vaffeljernet brukes? Idag skal jeg det, om ikke annet. Har en utrolig abstinens etter vaffler nå, servert med krem og bringebærsyltetøy! Nam.

Turban fra nelly accesories / topp fra nly trend (adlinks)


Jeg må bare si.. Det er så utrolig leit at man ikke kan stå for noe bra, uten å bli kritisert for alt man ikke gjør. Les dette innlegget av fotballfrue, og faktisk les det, så kanskje man forstår litt bedre og respekterer hverandres valg? Angående palmeolje, så har jeg mailet mine sponsorer ang. hva produkter jeg fremmer inneholder, og hva jeg kan stå for fra nå av, så kommer vi nok fram til en enighet der 🙂

84 kommentarer
    1. Hurra for et vaffeljern!! Jeg har nok mer kjøkkenapparater enn jeg trenger. Skapene er fulle. Det raser faktisk ut når jeg åpner langskapet.. Hva i alle dager skal jeg med en fruktsentrifuge.. Eh.. Ha en fin dag 🙂

    2. Det må jo vær litt morsom når du leser de negative kommentarene du får?
      De gjør nok nada for å gjøre verden til et bedre sted. Et bevis på det er jo når de angriper folk som har fått kunnskap om noe og vil endre seg og være et bedre mennske, men blir allikavell trykt ned..hehe
      Du er ihvertfall mye lenger på vei sånt kunnskapsmessig og faktisk gjør noe med kunnskapen du får enn jeg var når jeg var 20.
      Livets skole!

    3. Jeg heier på deg, Sophie Elise! Utrolig hvordan du klarer å få frem hva du mener. Jeg syns du satt personen fra Freia ordentlig på plass. og med sin rett. Stå på videre:)

    4. Coverbrands er nok ikke blide på deg nå tenker jeg. Haha.
      Du burde skrevet hatinnlegg til dem også slik du gjorde med Freia. Men kanskje det er lettere å slippe unna vreden din om man er sponsorene dine. Det er jo tross alt de som fyller kontoen din med penger.

    5. Er så stolt av deg, virkelig! Ungdom som står for miljøet og fremtiden er så viktig og er så glad for at jeg har fulgt med bloggen din og har blitt inspirert(ikke påvirket) til å kutte ut kjøtt osv. De fleste som ikke jobber i freia eller som er besatt av smaken på sjokoladen, er jeg helt sikker på at støtter deg. Det er de som vil ha penger fremfor en fremtid og en smak istede for ansvar som slår seg mot deg. Så du får huske hvor mye lengre du har kommet enn de og føler at vi begge er sterke som går mot hva andre mener for å gjøre noe som er rett, det er så viktig å endre veien jorda går! Og helt enig med at folk kritiserer en for ALT en gjør feil, bare fordi de blir sure fordi de ikke vil ha dårlig samvittighet for å gjøre det man sier ifra om, feil. Det handler om å utdanne seg selv og sette spørsmål.. Og å gjøre så godt man kan istede for ingenting. Har begynt å kommentere mye mer i det siste👍 Lykke til videre i diskjusjonen ❤️

    6. Og til Frøydis, hun skriver over at hun skal lage en avtale med de slik at hun ikke støtter feil produkter.. Hvorfor skrive et hatbrev? Og hun går ikke løs på Freia i seg selv, men påskeeggene. Og måten Freia håndterer kritikken er deres egen feil. Begge mennene på GMN innrømmet at det kunne vært gjort veldig annerledes. Og coverbrands blir satt et press på når de ikke får solgt så mye av produktene med palmeolje. Da ber de kanskje leverandørene om å endre innholdet eller slutter å bestille inn og selge produktet. Og Sophie har mange andre kilder til penger, hun tjener tross alt mer enn de fleste på sin alder, så en sponsor hadde nok ikke vært “verdens ende” men som jeg har kommentert tidligere så kan man ikke slutte å handle på Kiwi fordi de selger kjøtt og palmeolje, men må bare bli bevisst på hva man kjøper og hva man anbefaler videre, så blir det et press på at butikkene må gjøre en endring når de taper penger på alt de ikke får solgt.

    7. Hahaaha så du skal pumpe vaffeljern og ikke bli fitness alikenvell? Jaja du skriver mye rart. Pass på å ikke bruk palmeolje i maten din nåda

    8. I dag hadde du alt for mye brunkrem på deg når du var på TV. En så flott jente trenger ikke gjemme seg bak den fargen.
      Ellers gjorde du en god figur og klarte å svare godt for deg 🙂 Lykke til videre!

    9. Var litt uheldig med alt for mørk spraytan og den turbanen du hadde på hodet på god morgen Norge i dag.. Minnet om Kim kardashians aladdin periode !

    10. Jeg må si at jeg så begge intervjuene av deg i dag og synes du gjorde en god profil. Det er en viktig sak du fronter og det er egentlig mest tilfeldig at det var din påvirkning som blåste opp saken slik den er blitt nå. Det er en flott sak å stå for og det er bra du skal snakke med sponsorene dine ang det samme. Synes du er ei flott jente, men noe hat kommer det uansett dessverre.
      Jeg vil også si at jeg valgte å kjøpe din nye singel på iTunes i dag. Du har skikkelig talent og det er en fengende låt jeg kommer til å høre mye på. <3

    11. Synes du er litt vel brun nå, så litt unaturlig ut på tv i dag. Minner litt om da du var 16.
      Du har brukt ordet abstinens feil. Abstinenser er noe man får når man slutter på noe, som røyk eller narkotika, det er bivirkninger av å slutte. Rekner med du ikke har vaffelsluttabstinenser? Haha.
      Ellers synes jeg det er kjempebra at du bruker din oppmerksomhet til å ta sette lys på viktige saker. 🙂

    12. Til Anne- hun hadde ikke brunkrem på hun hadde vært for noen dager siden og tatt spraytan i en mørkere farge enn hun vanligvis tok..
      Jeg elsker bloggen din og synes du er et godt forbilde og er enig i alt du sa på bloggerne i går.
      PS! Det hadde vært veldig kult hvis du begynte med bikini fitness(snakker om innlegget fra igår)

    13. Angående god morgen Norge idag, altså først og fremst må jeg få si at du sa jo bare en setning? Det var jo helt latterlig å se på, det eneste du brydde deg om var å sitte å se på deg selv i enten speilet eller tvskjermen forann dere og løfte haka og nærmest posere, jeg vre meg i stolen når jeg satt å så på deg. Og for det andre må jeg få si at HVA I HEELVETE har du gjort med deg selv? DU SER IKKE UT! Og det er ikke det at du er stygg eller noe slikt men du må da ha et speil hjemme som forteller deg at den brunfargen der er helt forferdelig stygg og tacky? SOPHIE ELISE DU MÅ VÅKNE OPP FRA DENNE UTSEENDEKOMAEN DU ER I!! Har du virkelig ingen venner eller familie som forteller deg at du ser helt jævelig ut? Jeg hadde ALDRI latt venninnen min gå ut døren slik som det og hvertfall ikke på landsdekkende TV.

    14. Og igjen, du kan ikke være på tv, sorry Sophie. Du sitter BARE å doller deg, retter posen og det har du gjort i ALLE intervjuene jeg noen gang har sett av deg på tv. Det er helt gruuusomt å se på, og du skal være 20 år!! Du er ikke 16 lenger. Du ser jo helt foreferdelig ut der du sitter å poser og alle ser jo at du bryr deg mer om deg selv og utseende ditt en noe annet i hele verden!! bra forsøk ass men prøv deg på soyaolje neste gang du skal mene noe.. Soyaolje står for MYE større trussel mot regnskogen enn den dumme palmeoljen, lol!.
      Haha og du vil jobbe i tv?!! Lykke til

    15. Men du forventer jo at alle skal stoppe å spise kjøtt? Har ikke tanken streifet deg at de som også spiser kjøtt gjør andre ting for dyrene? Altså, jeg ser ingenting galt i at folk faktisk burde spise mindre kjøtt, pga mennesker er egentlig ikke kjøttetere og det går ikke gjennom fordøyelsessystemet på den måten som er riktig for oss mennesker. Men jeg sier ikke at de som spiser kjøtt ikke har rett til og kalle seg dyreelskere, noe du faktisk har gjort. Jeg mener at man kan ikke kalle seg dyrerlsker om man bruker pels, skinn og produkter som er laget av og testet på dyr! Men der igjen trenger folk og lese seg opp på hva som er ja og nei.
      Men når du står på tv og sier vippene du har brukt er laget av mink? Nei, det går bare ikke. Det er der dobbelmoralen og hykleriet begynner. Er alle produktene du sprøyter inn i kroppen din jevnlig 100% dyrevennlig for eksempel?

    16. Kjempebra ! Helt supert 🙂
      Som du sier, man kan ikke gjøre alt. Men at privatpersoner stiller spørsmål og forlanger at produkter er miljøvennlige vil føre til en positiv forandring.
      Det er faktisk ikke privatpersoner som kan holdes ansvarlig for f.eks palmeolje i produkter.
      Så, alt i alt, Frøken Sophie Elise er jo jævlig mye bedre enn de besserwisserne som sitter foran PC’en sin i all inkognito og klager over at hun har en veske som ikke er miljøvennlig eller bruker sminke som inneholder palmeolje. Om dere er SÅ politiske av dere så bruk nå tiden på politikk da, fremfor å lese bloggen hennes. Hun prøver værtfall å forbedre seg og sine valg !
      Kos deg med vaffler du, Sophie, vel fortjent <3

    17. Å herregud Sophie. Nå har jeg sett deg på tv, og jeg lurer på hva…altså, hva har du gjort med deg selv?! Du ser helt foreferdelig ut, sorry. Men med all den brunfargen og det greien på hode? Og alt du gjør er å sitter å doller deg i forskjellige vinkler. Og tro meg, den nesejobben din var ikke akkruatt noe positivt. Du ser jo helt stekt ut, klarer ikke å ta deg alvorlig. Du burde vært med på et program som faktisk handler om hva dårlig selvtillit kan gjøre med utseende til en person.

    18. Så fin header. Du kledde den hårfargen utrolig bra! Ønsker deg etter hvert god påske. God påske ønskes etterhvert til alle andre her inne også.

    19. Når skulle du si at spøkelsesvideoen var fake?:( Hahaha jeg trodde skikkelig på det og så ikke at den ble dratt med tråd før nå. Si fra at du løy da hvertfall

    20. Må ver samd med nokre av dei som har kommentert her over. Så innlegget frå god morgen norge, og Sophie, når man er på TV (snakkar her av erfaring) så prøv å virk meir naturleg, reknar med det er som på kanaler flest at man kan sjå kva kamera dei filmer frå. Ikkje ver opphengt i å sjå hit og dit, blikket ditt virke litt ´flakkande og usikkert´ på den måten. Tips er å sjå på den du blir intervjua av 🙂 Og den brunfargen du har no er for mørk, og å gå med ein topp på tv som viser halve magen er vel heller ikkje så smart… Seier det for din egen del, så du kanskje? kan lære å beskytte deg sjølve litt meir – og ikkje minst bli endå meir truverdig!
      Trur du absolutt har mykje bra å kome med, men ver truverdig i handlingane dine, og med tanke på at så mange fekk augo opp for innlegget ditt, synes det er såå bra at du engasjerar deg! Men ta også vare på deg sjølve midt i alt, ta vare på kroppen din ikkje minst, du er bare 20 år, og kroppen din skal du bu i resten av livet ditt…
      Forstår at det ikkje er lett, og at mykje handler om usikkerhet og utrygghet i deg sjølve, men eit anna tips, ikkje spør alle andre kva de synes, ikkje la dine valg bli ytrestyrt, men la dei verta indrestyrt <3 Då står du mykje sterkare i deg sjølve, og folk vil ende opp med å ikkje gje deg så mykje kritikk. Og ein anna ting, ta til deg alle dei gode kommentarar du får, dei er det fleire av enn dei få negative.
      Hugs, du er du, og du er verdifull!
      Ta vare på deg sjølve <3

    21. Irene, Janni, Caroline og dere andre føkkings bedrevitere! Hva i ******** er det som feiler dere, som rakker ned på Sophie på denne måten? Det å kritisere andre på grunn av utseende deres sier vel mer om dere enn noen ting annet. La henne være i fred og la henne være seg selv! Skjønner dere ikke at utseendekomplekser og andre komplekser kommer av slike drittkommentarer som dere skriver her?!?! Trenger ikke å være rakettforsker for å forstå det altså! Eller? Hvor gamle er dere? Sier at Sophie ligner en 16-åring, men hva med dere selv? 3-åringer i trassalder spør du meg!
      Pell dere ut fra alt som har med bloggkommentarer å gjøre – eller gjør noe mer hensynsfullt: se dere selv i speilet før dere kritiserer andre! Dere VET ikke hva slike kommentarer gjør med folk! Argh!! Sophie, synes du gjorde en bra jobb på tv i dag! Ikke bry deg om de negative kommentarene, du er vakker!

    22. Du var kjempe flink på intervjuet Sophie! 🙂 menne beklager å måtte si det, men det helt seriøst ikke noe fint den spray tanninga du fikk deg her om dagen. Selvfølgelig er det flott at du føler deg fin og det er det som teller, men det så virkelig helt forferdelig ut på tv 🙁 du er mørkere enn meg, og jeg er fra sør Amerika. Off, håper du ser det etterhvert. For hvis du blir vandt til dette, så er du dømt til å gå enda mørkere. 🙁 er stor fan av deg altså! Men du kan umulig se det vi ser 🙁

    23. Det er forskjell på konstruktiv kritikk enn å kritisera 😉 For min del handle det om at eg bryr meg om Sophie Elise, og vil kome med veilmeinande råd, det blir ein anna måte å kommunisera på… Også fordi eg veit kor såra ho blir av negative kommentarar, så er det viktig å minne henne på alle de positive tinga – men at det er viktig å ta vare på utseende sitt og seg sjølve, fordi man har berre ein kropp 🙂 Vil ikkje kalle det å kritisera eller å vera slem, men å bry seg, eller kva? 🙂

    24. Nå går du altfor langt med den brunfargen. Se på deg selv på tv?! Du ser så sykelig utseendefiksert ut, sitter bare å doller deg:( Og når du er voksen, hvorfor så sur? Herregud for en brunfargen. Sorry men jeg kommer ikke over det :p At det er ingen som sier fra til deg, av de som skal være glad i deg.

    25. I morgen er det farktisk vaffeldagen, så passer jo fint at du har lyst på vafler i dag! 🙂
      Syns uansett du er fantastisk, og det er utrolig bra at du står opp for det du mener og fremmer sånne viktige saker på bloggen. Drit i alle haterne, du er så bra

    26. Du er rå sterk og det digger jeg. Jeg er en aktiv leser som skjekker bloggen din stadigvekk og jeg liker at du blogger så mye som du gjør. Har lest blogger hvor folk legger ut akkurat når de selv vil og orker. Det er utrolig kjedelig p lese en blogg hvor bloggern kun blogger 5ganger i måneden (for eksempel).
      Elsker vafler! Skal spise deg i morgen for da er det den store vaffel dagen.
      Takk for alt du har gitt meg. Jeg har såååå sykt lyst til å møte deg en gang. Og til den tid kommer er det dg jeg har mest lyst til å møte nå. Bare møte for å gå et bilde, en autograf. Det hadde vært sykt kult. Håper det skjer og at det ikke bare er en drøm.

    27. Så intervjuet på vgtv, kjempebra! Men kan du vise oss den nye tatoveringen på rumpa? Har veldig lyst til å se den

    28. Synes du gjorde det veldig bra på intervjuet i dag og guuud jeg elsker håret ditt. Skal definitivt farge mitt eget mørkere i dag! 🙂
      Men, jeg føler jeg også må si ifra om brunfargen. Kjære deg, jeg digger deg og bloggen din. Er innom her x antall ganger i løpet av dagen, men nå har du overdrevet denne brunfargen din.. Du så faktisk møkkete ut 🙁 Altså, så ut som du hadde pakket inn huden i gjørme. Du er nydelig med brunfargen, selvfølgelig! (Hvem er ikke det lissom?) men dette var så mørkt at det faktisk ikke var kledelig 🙁
      Ellers digga jeg det at du faktisk turte å ha på deg magetopp. Veldig Kylie Jenner stil og den er jo awesome 😀

    29. Altså, jeg digger deg Sophie. Jeg liker måten du står for meningene dine på.
      Jeg har ikke brydd meg så mye om hva du har gjort med utseende ditt tidligere.. men jeg må si at den falske brunfargen du nå har er mindre fin… Man ser godt at fargen er falsk, den er alt for sterk og den skjer skjoldete ut. Du er en meget pen jente, men dette har vært en bommert..

    30. Altså det at du reklamerer for det brunfarge greiene du har på huden er helt utrolig. Jeg ville aldri reklamert noe som ser så dårlig ut til mine “fans” og trfaste lesere. Det ser jo ikke naturlig ut i det hele tatt 🙁

    31. Nå har jeg gått inn på regnskogfondet, er overraskende mye som ikke inneholder palmeolje, det er bra 😀 så har fortsatt mye å spise selvom jeg skal holde meg langt unna palmeolje, best for meg og best for miljøet <3

    32. Jeg er litt enig i de kommentarene over ang. hvordan du er på tv når man ser så godt at du sitter og ser på deg selv fremfor å engasjere deg i hva de du intervjues med har noe å si.

    33. “Det er så utrolig leit at man ikke kan stå for noe bra, uten å bli kritisert for alt man ikke gjør.”
      Dette lever politikere med hver dag, og alle andre som mener noe i offentligheten. Det må man bare akseptere. Men hvis man setter seg ordentlig inn i saker før man uttaler seg, og står fast på prisippene sine så kan man unngå den verste kritikken. Det er midlertidig vanskelig for deg som er en rosablogger og materialist OG prøver å være miljømoralist og dyrevenn. Dobbeltmoral er veldig lett gjennomskuelig

    34. Seriøst, det e så KNALLBRA at du har fått den her snøballen te å rulle. Det her med bruk av palmolje og konsekvensan det føre med sæ e verkeli nåkka æ sjøl, og sikkert mange med mæ aldri har tenkt på. E det nåkka æ elske så e det når folket sette store produksjona til veggs. Så bra at du ikke godtok den der bullshiten om bærekraftig produksjon. La oss nu kall en spade førr en spade. YOU GO GIRL

    35. Uff. Jeg fikk helt vondt av deg der du satt i studio og sjekket monitorene. Dessverre var brunfargen alt for kraftig og skjoldete, du hadde matrester (?) i munnviken og brune flekker på den hvite toppen. Men, kanskje kan du lære av dette. Lære at du har dine begrensninger og ikke bør stille i slike debatter, for argumentene dine er lite gjennomtenkte og umodne. Du er tross alt voksen nå og ikke 16, og bør vise at du er det. Kanskje du skulle ta et studieår eller fem.

    36. Hei.
      Håper aldri jeg får så dårlige venner at de ikke sier i fra til meg når nok er nok.
      Når vennene rundt deg sitter og sier at du er nydelig, alt du gjør er bra, nå er du fin, bare for å ikke såre deg….. DET er falske venner det. Jeg vil heller ha en venn som sier i fra at nå gjorde du noe dumt, dette ser ikke bra ut, osv…. Heller en ærlig venn enn 100 falske.
      Tror de fleste som sier i fra her faktisk gjør det i beste mening. Og de som kaller det frekt har vel ikke skjønt så veldig mye.
      Som sagt en ærlig venn er mye mer verdt….. og hvem vil vel ha falske venner som bare snakker deg etter munnen og alltid er enig med deg uansett. Hvordan skal man da lære noe og komme seg videre i verden.

    37. Enig med de over her.. Hvorfor sitter du bare og ser i monitorene under et intervju med voksne mennesker? Og ville du ikke satt pris på om vennene dine eller typen din sa fra at nå har du gått altfor langt, og ser virkelig ikke ut? Du var jo sort i ansiktet på God Morgen Norge:(

    38. jøss..brun, ikke brun.. er det ikke budskapet vi skal fokusere på? Jeg syns du var flink Sophie, du fikk frem ordet i det lille de lot deg snakke på tv

    39. Stakkars dere over som er så sutrete fordi noen kritiserer sjokoladen deres, som tar livet av planeten og mange dyr i regnskogen, men litt vel tullete å gå til angrep på Sophie og hvordan hun ser ut? Jeg skjønner jævlig godt at hun sjekket monitorene eller hva det enn kalles, det hadde definitivt jeg vært fristet til også. Og dere som sier at hun ikke fulgte med og ikke svarte? Fulgte dere egentlig med på programmet? Det var jo nettopp det hun gjorde, pg hun var den ENESTE som ikke trengte å beklage seg eller noe, noe de to andre gjorde. Og på slutten av sendingen så sa de at Sophie står støtt. So Fuck you. Og bare som en påminnelse, denne diskusjonen handler om noe mer enn at du ikke skal få sjokoladen din 😉 og spis nå heller Freia melkesjokolade da, så slipper dere å ha det på samvittigheten (bortsett fra alle kuene som voldtas og behandlet som slaver), men slutt å ta alt så jævlig personlig og gå til angrep på andre. Alt handler faktisk ikke om dere og hva dere ikke kan få, men hva alle kan gjøre. Heller frisk luft og en fremtid for barn og barnebarn enn påskeegg i 2015 -16 👍 og dere som har så mye imot sminken hun tidligere har brukt, ingen av dere nevnte det da, det handler om hva dere har blitt obs på, på samme måte som Sophie har blitt obs på det og derfor GJØR NOE MED DET. Skulle virkelig ønske at så dumme kommentarer ble slettet automatisk for man blir jo seriøst flau av å tenke at dette er folk i Norge som er mer opptatt av en sjokolade ut av 100vis mens barn og dyr har det grusomt i andre land.

    40. Okei, jeg har en tilståelse å komme med.. Første låta di falt ikke i smak hos meg, og var heller ikke min type sang sånn sett. Derfor tok jeg meg ikke bryet med å høre den nye låta di, men FY SØREN så glad jeg er for at jeg kom over den! HerreGUD, dette er faktisk en stor oppgradering fra forrige låt, og den har bokstavelig talt stått på repeat knappen på spotify i to døgn nå. Denne skal du ha creds for, dette var råbra! Jeg elsker “stilen” på sangen, den gir meg en slags… tja “youngbigcitylove” følelse (hvis det sier deg noe), kan ikke forklares 😀 Der jeg vandrer rundt i byen på kvelden på vei hjem fra trening, med denna på ørene, det er stemning det!! Forresten, likte måten du uttrykte deg på under intervjuet idag, du har alltid vært flink med ord 🙂 Stå på, fine!

    41. stå på! en som kjemper en sak kan påvirke flere til å gjøre bedre valg og kanskje en dag vi kan få slutt på bruken av palmeolje og andre skadelige produkter (skadelig for en selv og for verden mener jeg med det!)
      ha en fin dag =)

    42. Folk eier ikke hjerneceller her Sophie. Du er ikke en av dem. Folk må forstå at alle bedrer seg og at det er bedre å prøve å endre hverdagen litt, selv om det er mye man kan endre. Du prøver hvert fall, og ikke ta deg nær av alle som skal kommentere dritt. Det sier mer om dem selv, enn om deg. Er ikke rart det er barn som blir mobbet når vi ser hvordan eldre holder å i kommentartråder.

    43. Jeg er helt enig med deg Sophie. Blir helt oppgitt og mister helt troen på menneskeheten når jeg leser i kommentarfeltene i media. Helt fuckings utrolig at enkelte andre ikke klarer å holde kjeft til riktig tid. Omfg. Blir seriøst flau og oppgitt over enkelte her i dette kommentarfeltet OG på tv2 sitt og andre kommentarfelt. Har ikke mer ord, hah.
      Bare stå på videre som du gjør Sophie – og drit i hva haters’ene sier. <3

    44. Hei! Jeg tror det er 3 gangen jeg skriver en kommentar på bloggen din- grunnen til det er at jeg er litt nervøs noen ganger.. :/ men uansett: jeg har fulgt med på bloggen din ekstremt lenge! Jeg er så glad for at du blogger fast! 🙂 så morsomt å lese om hvordan din dag har vært hvis min kanskje ikke har vært så bra.. 🙂 jeg setter enorm stor pris på deg, du er en fantastisk jente! Du virker kjempe snill og smart! 🙂 ikke bry deg om haterne! Du er perfekt! Kanskje grunnen til at de kommenterer stygt er fordi de er sjalu? – uansett du er en helt fantastisk jente (i alle fall sånn jeg ser deg igjennom bloggen), og for å si litt mer “lion heart” og “love like that” er en av mine favoritt sanger! Stå på! Du er best! Glad i deg ❤️ – klemmer dra Nora 😊

    45. Hvilke venner, kjæreste og foreldre har du som ikke sier hva som ikke ser bra ut på deg? For med denne fargen kunne du glidd rett inn i miljøet på Grønland;) Men skal kanskje ikke si noe for når man ser hvem du henger med i Oslo så passer du godt inn i kategorien White trash

    46. Et helt alvorlig tips til neste gang du stiller på debatt på tv; prøv å kle deg litt mer diskré. Da tenker jeg ikke bare på klærne men også all sminken, brunfargen etc. Dersom du brenner for en sak er det veldig dumt at utseende stjeler så mye fokus. Du skal såklart være deg selv og kle deg som du ønsker til vanlig men du må av og til tilpasse deg settingen mer. Et annet råd er å slutte å bruke”kalle en spade for en spade”. Dette bruker du ofte i likhet med flere andre bloggere. Dere tror kanskje at det er et uttrykk som gjør at dere fremstilles som “smarte” men det er dessverre så oppbrukt og du kan faktisk ikke bruke det i en og hver setting. Utvid ordforrådet men ikke slik at det virker innøvd. Dette er saklig kritikk som jeg faktisk tror du kan dra nytte av:-)

    47. Når du kommer med en kommentar som “han har tydeligvis lite å gjøre siden han leste hele innlegget” er det fordi
      A. Du mener det du skriver er så dårlig at folk må ha mye tid for å gidde å lese det?
      Eller:
      B. Ønsker du bare å gjøre narr av leserene dine fordi de har tid til å lese bloggen din?
      Trodde du skulle være imot hets og mobbing. Men nå gjør du narr og latterliggjør andre for å lese bloggen din. Men greit å vite det da. At det er vi som er patetiske fordi vi leser om ditt liv.
      Neste gang du snakker om at du ble hetset, kommer jeg ikke til å få vondt av deg. Når du er så usaklig at du går til personangrep med kommentarer som “da kan han finne sminketips en annen plass”.
      Du viser jo bare at du ikke kan ta saklig kritikk og at du hetser og mobber like mye som andre.

    48. Hahaha tenk at du disser folk som gidder å lese bloggen din? haha også skal du liksom ikke være dobbeltmoralsk.
      HAhahahaahaha

    49. Micro
      24.03.2015 kl.18:07
      Jeg får vondt av deg som skriver på denne måten. Stakkars deg, du kan jo ikke ha det bra med deg selv 🙁

    50. Du e så tøff Sophie! Bi så lei mæ på dine vegne når æ ser alle de stygge kommentaran… Ikke hør på dem, råbra på tv og fin brunfarge! By the way e det et innlegg om dæ og palmeolje debatten i dagblade, skreve av anne mette blindheim, fåden burde du les! 🙂 you go girl!!!

    51. Kan du slutte å skulle sjekke deg selv hver gang du er på god morgen Norge? Man ser så sykt godt når du smiler eller noe og oppdager deg selv på skjermen og setter opp ett sexy bitch fjes

    52. herregud mange gale aggressive jenter her på kommentarfeltet , ikke hørt sangen eller sett tv klippet men uansett hvorfor er folk så slemme har dere seriøst ikke mer liv en å være nett troll? Dere burde jo anmeldes for mobbing ! Hun er jo ikke stygg alle uansett alder kan få litt for mye selvbruning ! Liker hun og være ekstra brun og ha mye sminke så LA hun er dere hun ? Nei! Herregud la folk være folk .. Idiot jenter håper mødrene til dere mobbere tar kontroll på data og mobil hadde jeg fått en sånn unge skulle jeg fillerista hu!

    53. Les gjennom kommentarene på det innlegget til Caroline som du linket til her… Mye oppegående som blir sagt der…

    54. Synes du klarte deg kjempebra på innslaget på TV2, Sophie, jeg er stolt av deg!
      Og nå må folk slutte å være så fordømt jævla DUMME i hodene sine som gnåler om ditt og datt med utseendet til Sophie, som om de har NOEN som helst rett til å åpne kjeften sin om det – DET HAR INGEN VERDENS TING Å SI HVORDAN HUN SER UT! MENINGENE, det er dét som teller, så hold dere for helv til saken!

    55. Takk for at du har ytret dine meninger om palmeolje, du har gjort så mange oppmerksomme på dette, og det er helt fantastisk 🙂 Tusen takk

    56. 25.03.2015 kl.11:23: Er det noen som er opptatt av utseende så er det vel Sophie, da er det vel ikke så rart at hun får kommentarer på det? Hele bloggen er jo bygd opp rundt bilder av henne og tekster om utseende. Pft.

    57. jeg synes fotballfrues innlegg var ok, og ja hun mente det sikkert godt. en for meg er det naivt og lite opplyst. nei, man kan ikke gjøre alt, så noe er jo bare flott det…eller?
      om du spise animalske produkter flere ganger om dagen, og kutter ut en middag i uken, sier det seg selv at det er ukultur som også alle virker å tro på – man får kun bedre samvittighet selv, man letter litt på de ellers “dårlige valgene” vi kan nå være fornøyde med oss selv, fordi in fact så hjelper vi jo, vi bidrar til en bedre verden. really?
      for meg så betyr ordet “dyrevelferd” at alle dyr skal ha det bra hele tiden. ikke noe mer å diskutere eller lese imellom linjene der. alle dyr, og ikke bare hunder eller katter.
      her var det i stor grad den lite opplyste mentaliteten som forarget meg, man må kunne være ærlig med seg selv!! og som du sier; kalle en spade for en spade.
      jeg er samtidig helt enig i at litt der og litt her hjelper!selvfølgelig! men vært ærlig med deg selv og virkelig gå inn for at du vil bidra til hjelp.
      som veganer selv får jeg uttalige spm hele tiden om hvorfor jeg ikke gjør mer enn det jeg alt gjør. folk føler de har en rett til å kritisere meg og ønske om å komme med “gode” råd om kosthold.
      jeg ser begge sider her, men man må huske å være ærlige med seg selv, dyrevern er dyrevern.

    58. WOW! Jeg blir så lei meg og ufattelig trist på vegne av menneskeheten når jeg leser igjennom kommentarene dine. Du er unik, elsket og ingen mennesker fortjener å få slike forferdelige ting sagt om utseende sitt. Skjerp dere folkens! Du er vakker og er ingen ting galt med hvordan du ser ut og jeg håper du aldri tar til deg de tullingene bak et tastatur sier. Dere som sitter å skriver slike ting: Hva hadde dere gjort om noen sa slikt til deg, din mor eller søster? Dere er helt forferdelige og burde skamme dere selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg