it is what it is

Hei. Nå føles det som en liten evighet siden jeg har skrevet her inne, selv om det var igår. Jeg liker helst å gi lyd et par ganger om dagen, men jeg har igjennom mine år som blogger lært ett og annet om når det ikke er særlig lurt å blogge. I går kveld var det slik. I morges har det vært sånn. Kanskje det egentlig er litt slik nå også. Jeg må bremse tastetrykkene litt, før jeg nesten ufrivillig langer ut om følelsene mine. Men, hvilke følelser? Aller mest er jeg bare tom. Kanskje litt sur. Fra nå av skal jeg være som snø. Fin, men kald. Eller noe sånt…

Anyways, for å lette litt opp i mitt eget sinn og får å få meg ut av huset dro jeg på Ikea med to venner igår. Og hva får man om man drar to bloggere og en homse på Ikea? (det var Joakim sitt sitat, altså).

Jo, veldig mye blomster og duftelys. Jeg kjøpte lys for 1000 kr, så om det ikke lukter fantastisk hjemme hos meg nå så vet ikke jeg!Vi hadde en koselig og intens tur på IKEA, jeg hadde valgt helt feil sko så heldige meg fikk rulle rundt i handlevognen mesteparten av tiden. Luksus!

Jeg elsker hvordan klær og sminke kan utrykke det man føler på innsiden. I går lyste det nesten av meg at det ikke var noen god dag, hvor tatoveringen på hånden virkelig gjorde det hele komplett.Jeg har et elsk/ hat forhold til den, og tror ikke den skal få sitte permanent på. Man skal føle at “yes, den MÅ jeg ha” når det kommer til tatoveringer, og ikke et “nja, kanskje”. Men noe på hånden vil jeg ha. Helst hele hånden.


 

Sko fra Rebecca Stella / skjørt fra h&m / veske fra NLY accesssories / genser fra NLY trend. / Alle bildene i innlegger er tatt av Joakim Kleven. 


Nå skal jeg spise litt, jeg har faktisk ikke spist løpet av hele dagen, noe som er ganske sykt ettersom jeg både har filmet til bloggerne og vært i studio. Senere ikveld skal jeg på en middag hos en venninne, ta noen drinker og ha det koselig sammen. Det trenger jeg nå, merker jeg!

Håper dere har det hakket bedre enn meg.

57 kommentarer
    1. Få i deg litt mat så blir det nok litt bedre, skal du se! Vet selv hvordan det er å ha det jævlig pga medisiner/behandling. Var superdeprimert før pga sterk hormonbehandling, og jeg var avhengig av å ha noen som minnet meg på at det ikke var meg, men sprøytene som gjorde det, og det hjalp faktisk.
      Uansett får du ha god bedring, du er fantastisk og uslåelig!

    2. Håper dagen din blir bedre, og om ikke i dag så hvertfall i morra! <3
      Ikea og duftlys er jo aldri feil så du får tenne noen lys og krølle deg opp i sofaen i kveld 😉

    3. Trist å høre, men du kommer deg oppå igjen, dette går fint 🙂 Husk du er en inspirasjon, du er en av de største inspirasjonene for at jeg har skrevet litt blogginnlegg de siste dagene, noe som har hjulpet meg 🙂 skjulested.blogg.no

    4. Sjelden jeg kommenterer, men jeg måtte bare fortelle deg hvor utrolig fin du var på disse bildene! Du kler virkelig hatt! 🙂

    5. En gang vil alt gå oppover igjen, Sophie 🙂 tro meg, man må bare stå på når det stormer som verst. Foressten, glad det ikke er bare jeg som kjøper duftlys på ikea. Sist jeg var der handlet jeg 28 pakker med t-lys og 15 slike glass + noen små glass med duftlys :p Skjønner godt at mannen her i huset var flau over å gå sammen med meg :p

    6. Uffda, dumt at du ikke har det så bra akkurat. Men du skal være glad for at du er du, og at du lever det livet du lever, og ikke det dødskjedelige livet mitt.. Hehe 🙂 klem

    7. Skal sies at klesstilen din har forandra sæ mye. Men skjønne ikke at du faktisk tør å gå sånn? Skoan va ikke fin i det heletatt, og dem får dæ bare t å se ut som ei hora. Og matche iallefall ikke til et kort skjørt og ei russisk veksa. Nei fysj, da vil æ si klesstilen din va bedre som da du va 16.

    8. Hei. Er tante til ei som har deg som forbilde. Selv om jeg er nærmere 50 sveiper jeg innom bloggen din. Vil bare si til deg at etter regn kommer det sol, husk det! Jeg synes du er et fint forbilde for unge jenter. Ikke raver du rundt på flatfylla, du er reflektert, filosoferer og undrer deg og det er viktig. Det vokser du på. Hvordan du går kledd, hva du gjør med ditt utseende, er det ingen som har noe med. Husk du er god nok som du er!!

    9. Du burde virkelig tenke deg godt om før du tar tatovering på hendene. Det er stoor sjanse for betennelse, og ikke holder tattoveringen seg fin lenge heller. De forsvinner fort, og må ofte fikses på igjen.
      Samboeren min er tatovør, og prøver somregel aaalltid å få folk over på andre tanker.
      Mennesket over her kan bare surre hodet inn i folie, for stilen din har virkelig forbedret seg 😀 Mindre pupp og mer ben kan godt likes!

    10. Jeg syns det er så fælt at så mange rakker ned på deg. Du har dårlig dager som alle andre har, og du tør å skrive om det på bloggen, det liker jeg 🙂 Bare med det viser du at du er et vanlig menneske og har grenser du også. Du er RÅ syns i allefall jeg 😊

    11. HEI!
      Elsket outfiten din og hatten var bare perfekt!
      Anyways… Jeg vurderer sterkt å bli pescetarianer, og trenger litt råd. Husker du nevnte på bloggen om en bra bok for vegetarianere, hva het den? Går du på noen spesielle tabletter fordi du er vegetarianer (eller er du også pescetarianer?)? Eller er det bare å spise normalt – kjøttet da såklart? Har du noe tips til gode middager, når andre spiser f.eks. biff? Jeg ELSKER taco, finnes d kjøttdeig for vegetarianere på dagligdagse matbutikker?
      Blir overlykkelig hvis du svarer, haha! 🙂

    12. 12.03.2015 kl.16:47 anonym:
      hun hadde sett mer som en hore hvis hun flashet titsa frem i trange topp i tillegg til de skoene og skjørtet

    13. Liker at hun har endret stilen sin, jeg!:) heller vise bein enn pupper. Mye mer classy:) og sjarmerende!

    14. Så fin du er! 🙂 Liker stilen din utrolig godt, og du kler virkelig hatt!
      Sjekk ut Rihanna sine håndtatoveringer, tror du burde gå for noe mer i den stilen enn den ‘skjelett’stilen eller hva jeg kan kalle det, synes ikke det kler deg 🙂

    15. Stå på, prøv å tenk på at du er sterk og uansett om det kommer dårlige tider så kommer du deg gjennom det som en enda bedre og sterkere! Alle kan være lei og tomme i blant, spesielt vi jenter. Dårlige dager kan motivere deg til å komme deg enda lenger opp, selv om det kanskje ikke føles sånn nå. Tenk på alt du har oppnådd i de siste årene, jeg har følgt bloggen din lenge nå og du har vokst så utrolig mye som person. Du skal være stolt over deg selv, du er så ærlig og jeg tror det er mange som kjenner seg igjen i deg. Du er et forbilde og en motivasjon for mange 🙂
      Kjempefine bilder av deg btw.

    16. Åååh var d deg jeg så sto på holdeplassen i går ja:D
      Farken at jeg ikke viste det var deg for da hadde jeg hilst på👍

    17. Den outfiten var skikkelig fin! Og headeren din nå er bare helt utrolig vakker! Du blir bare penere og stilen din blir bare bedre og bedre! 🙂 stå på

    18. Merker at du er veldig inspirert av Kylie Jenner i det siste 🙂 Magetopp, joggebukse, boksere og snøringstøvletter opp til låret. Ikke noe galt i det, altså, men det er veldig tydelig 🙂

    19. Hei Sophie 🙂
      Fikk bare lyst til å skrive en liten hilsen i kveld. Synes du er en stor inspirasjon siden du har så mye ståpåvilje og ben i nesa. Heier på deg i alt du gjør 🙂
      Foresten, mamma synes du er en kjempekul jente, hun mener du er så god til å svare for deg.
      Hilsen enda en nordlending i hovedstaden.

    20. Hahaha. Dauer. Bildet av deg i handlevogna er priceless! 🙂
      Og jenter med hatt er veldig sjarmis… *rødme*

    21. Ta en realistisk rose på handen! Super fint, spesielt om man har sleeve. Det syns jeg du hadde passet! Sleeve eller halv sleeve! Ellers syns jeg type henna stil på handen er fint, eller en mandala tatovering <3

    22. Hei Sophie! Jeg har selv to venninner som har gått på samme kur som deg som gikk igjennom det samme du går igjennom nå. Mørke, tunge dager med urealistiske og leie følelser.. Vil bare si at det er viktig med venninnetid, kvalitetstid med Robin eller hva du måtte ønske slik at du ikke sitter hjemme alene og har det enda verre. Prøv å finn glede i hverdagen med kos og hygge. PS: venninnene mine har plettfri hud nå! Hold ut, vakre deg <3

    23. Går på samme kuren nå, kjenner meg kjempe godt igjen i alt du skriver om hvordan du føler deg… Du er nydelig du, Sophie. Klok også. Det virker som om du har vært sterkere enn jeg har vært under denne prosessen (vært på kuren i mange måneder). Har vært en positiv person det meste av livet mitt, men nå er det vanskelig å se positivt på ting, og jeg har havnet i noen feller. Du klarer nok å komme deg gjennom dette fint, også håper jeg vi begge ender opp med fin hud i allefall 🙂

    24. Halloen! Ville bare informere deg om at IKEA sine lys også inneholder palmeolje! Og er skikkelig fy fy mtp miljøet. Kjøp heller de som er merket med 100% stearin 🙂 Håper du får en super helg! Hilsen meg 🙂

    25. Siden du akkurat skrev ett inlegg om palmeolje, vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at ikea bruker palmeolje i sine stearinlys! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg