jeg elsker deg

Det er ikke alltid man kan hoppe på et fly å reise hjem til Harstad – men, jeg er heldig som har et annet hjem ikke langt unna oslo, hos min herlige Anette Marie Jeg ser så veldig opp til henne. Hun er alenemamma, men lever virkelig et fantastisk liv hvor hun tar utfordringer på strak arm, reiser mye, jobber stadig med spennende prosjekter, skal stille i fitness og i tillegg til alt dette er hun en fantatsisk jobb som både mamma for sin egen datter, og ekstra mamma/storesøster/støttekontakt for meg når jeg måtte trenge det. Tusen takk skal du ha, for både tryggheten og all inspirasjonen.

 

Jeg har på meg en “turban” fra nelly HER. (adlink)

Jeg har kjøpt godteri til meg selv som jeg nyter mens Anette sikkert prøver å se i en annen rettning, hun er på streng diett akkurat nå og spiser mest bare grøt, fisk, kylling og eggehviter, virker det som iallfall. Flink er hun, da! Vi har sett på “frikjent”, en ny serie som tv2 har begynt å sende, og vi begge ble heeelt hekta med en gang. Utrolig frustrerende at man bare kunne se en episode av gangen, man blir så bortskjemt med netflix så nå må vi bare smøre oss med tålmodighet til neste episode kommer ut. Ahh, det blir hardt..

Jeg er forresten aktiv med å svare i kommentarfeltet (igjen..). Jeg svarer hver eneste dag, men det går i perioder hvor mye jeg rekker over å svare. Jeg leser så klart alt, men en dialog er viktig. Så, bare følg med i kommentarfeltet om det er noe du lurer på

84 kommentarer
    1. Hei 🙂 Vet at du ofte leter etter tv-serier å se på, og jeg kan anbefale Sherlock. Kjempebra serie! 😀 Den har også veldig høy score på imdb 😀

    2. Hahaha kanskje liiitt for sein kommentar si dette skjedde for litt si, men hvis jeg husker rett så laga Anette Marie en video blogg en gang der hun skuespilte deg? Eller husker jeg helt feil nå? Haha.. Ja uansett, så fekk jeg aldri veta om alt var tull eller ikke?:D hahah håper du fårstår hva jeg mener 😀
      Men uansett, elsker deg å bloggen din og dere to var sykt pene!:*

    3. Ååå her var du så utrolig fin! Man ser at huden din begynner å bli bedre allerede, hvis huden din er tørr av tablettene anbefaler jeg å kjøpe te tre olje, det er fantastisk! Klem 🙂

    4. Hei! Ville bare tipse deg om en utrolig viktig sak som ikke har blitt så veldig kjent enda, men som jeg tror er midt i blinken for deg som liker tattoveringer! Den 21. Mars skal Symbolic Ink Victorian tatttoo studio på Alexander Kjellands plass arrangere en veldedighetsdag ved navn “blekk mot mobbing”, der det er mulighet for å tattovere ca 5x5cm motiver for 700kr, der 500kr går til minnefondet til Odin, som det ble skrevet mye om i fjor. Om du ikke har muligheten til å ta turen innom selv så hadde det vært utrolig fint om du kunne nevne det på bloggen slik at flere får vite om det og flere har muligheten til å delta. Du kan kontakte meg for mer info hvis du ønsker det, eller så kan du besøke “symbolic Ink Victorian, custom tattoo” på facebook. Hadde vært utrolig fint om du hadde mulighet til å hjelpe til, da dette er et utrolig viktig tema 🙂

    5. Gjelder deg samme for Anette Marie ? At hun kan komme til deg hvis hun trenger det? Eller er det bare du som får og blir oppvartet når det passer deg?:)

    6. Hei! Jeg håpet du kunne ta deg tid til å svare på et veldig viktig spørsmål for meg Sophie, jeg sliter nemlig med hårtap og mener jeg hørte et sted at du også hadde gjort dette. Jeg har ikke vitaminmangler. Hva gjorde du for å få dette til å slutte? Det er så utrolig frustrerende og deprimerende…

    7. Hei 🙂
      Jeg har et spørmål jeg har lurt på lenge
      Hva står “L” tatoveringen din for ?
      Jeg har ikke fått med meg hva det står for sjø :I

    8. nå som du nevnte harstad – hvor bodde du der?
      Vært på stang es vgs?
      Vært på kanebogen senter?
      Vært på newtonrommet?
      Send megsvar på
      Snapchat- xobenexo eller fb- benedicte figenschau

    9. Dere er så herlige ilag, har så godt vennskap for hverandre og er glad for at Anette Marie er der for deg i tider som kan virke litt harde, men er sikker på at du er en bra støttekontakt som “lillesøster” tilbake!
      Også noe til noe annet, noe som hadde vært gøy er om du konne lagt en ny video der du snakker på dialekt? Kanskje det hadde vært gøy og gjort det ilag med Anette M? Jeg kommer ifra Karmøy, prøv å prate min dialekt? 😀 “hadde vært løye å hørt deg/dokke snakka mi dialekt.”
      Kan minne om stavanger dialekt, men er ikke helt lik

    10. Hei 🙂
      Jeg lurte på om du kunne gjøre en ” #DearMe ” type blogginnlegg med råd til ditt yngre selv, i forbindelse med kvinnedagen? 🙂 Nettopp tatt en på min egen blogg, og tror det kunne vært veldig spennende å lese flere sine råd til seg selv 🙂

    11. L’en på håndleddet er til moren hennes. Moren har hatt kreft. Dette har hun skrevet om på bloggen før

    12. Sophie, har du noen gang blitt kalt direkte stygg av noen gutter? Isåfall, hva gjorde du da? påvirket det selvtilliten din? hva tenkte du? dette skjedde med meg idag, faktisk..og jeg er skikkelig leimeg haha, har du noen råd til hva jeg kan gjøre? jeg trengte virkelig ikke å høre det

    13. Anonym: Åh, så trist å høre.. jeg vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Men jo, det har skjedd meg, masse! Man blir så klart lei seg, men det bunner ikke i realitet. Det er helt ærlig de som er stygge. Ord blir litt tomme i denne situasjonen, og jeg kjenner jo ikke deg, men du må for all del ikke tro på noe sånt.

    14. Anonym: “L’en på håndleddet er til moren hennes. Moren har hatt kreft. Dette har hun skrevet om på bloggen før” det er sant, til de som skulle lure på det 🙂

    15. Anonym: Jeg har svart, og jeg har ikke vært utro mot Mathias. Det var slutt da. Synes uansett det blir feil av folk å uttale seg hit og dit om hvorfor det ble slutt, og hvem som har gjort hva.

    16. Sophie du er en fantastisk jente med masse energi og kjærlighet😄 Jeg syns du er en super jente ikke glem det💕

    17. Elise: Angående hårtapet.. Selv om du ikke sliter med vitaminmangel så kan det være andre faktorer som spiller inn. Stress, om du har håret mye opp i stram hårstrikk, greier det for hardt, vasker håret for ofte.. prøv å vask håret sjeldnere, gre det med en extensionsbørste selv om du ikke har extensions, hold fast i håret ditt lengre opp når du grer lengre ned.. og ta vitaminer i tillegg, selv om du ikke sliter.

    18. Anonym: “Gjelder deg samme for Anette Marie ? At hun kan komme til deg hvis hun trenger det? Eller er det bare du som får og blir oppvartet når det passer deg?:) ” Nei, slik er det så klart ikke. Et vennskap skal gå begge veier og vi passer på hverandre 🙂 <3

    19. Anonym: “Hvordan ble dere kjent med hverandre?:-) ” – vi møttes på ettermiddagen på tv2, et talkshow som fantes før da vi begge skulle gjeste det programmet! 😀

    20. Anonym:

      “Hahaha kanskje liiitt for sein kommentar si dette skjedde for litt si, men hvis jeg husker rett så laga Anette Marie en video blogg en gang der hun skuespilte deg? Eller husker jeg helt feil nå? Haha.. Ja uansett, så fekk jeg aldri veta om alt var tull eller ikke?:D hahah håper du fårstår hva jeg mener 😀

      Men uansett, elsker deg å bloggen din og dere to var sykt pene!:* ”

      Jo, det har hun gjort, haha! og det var bare tull 🙂 <3

    21. Hei Sophie Elise! Må le litt når jeg leser alle rare kommentarene du får om ditt privatliv. Du har vell rett til ditt privatliv du også som alle andre. Ikke la det påvirke deg om noen er negative, det kommer alltid til å være haters, spesielt når du får så mye oppmerksomhet som du gjør ! Ta til deg alt det positivet og legg det negativet i søppelet der hvor det hører hjemme. Du er utrolig åpen og ærlig, noe som bør respekteres en hel del ! Synes det er dumt at folks meninger gjør at du tidligere følte et behov for å forandre på deg selv. DU er mer enn god nok akuratt som du er 🙂 Nydelig jente med masse pågangsmot, energi og en enorm vilje! Er superstolt etter å ha sett din opptreden med dans på tv, du så ikke dum ut, selv om alle gjør det når di er så energiske som du er 😉 Fortsett med å være deg selv!!;) Godt dere har hverandre, som venniner 🙂 Det er bedre med noen gode venniner enn mange dårlige 😉 You go girl ! 😉 Gratulere med kvinnedagen !:) Med serietips fronten så kan jeg også komme med noen forslag 😉 Person of interest, Orange is the new black, The new girl, Breaking bad, Sons of anarchy, Heroes, Wearhouse 39, Frikjent, The big c, White collar og gjere blacklist ;)!

    22. Jeg leste at du ikke er veganer enda og du har jo tidligere skrevet at du ikke er så flink til å lage mat. Så jeg tenkte jeg bare skulle tipse deg om disse videoene med noen kjempelette middager/lunsjer! Du kan jo prøve å ha noen veganske måltider i uken for å gjøre det lettere å venne seg til 🙂 Du gjør hvertfall mer enn andre bare med å være veggis, så det er jo kjempebra i seg selv!
      http://www.youtube.com/watch?v=bqnLGO9tSQ4
      http://www.youtube.com/watch?v=JXVV5TdO7po

    23. hei, jeg hadde er lite spørsmål som kanskje ikke passer inn i innlegget men jeg spør likevel! Du vet de good vibes skoene dine? Jeg kjøpte de samme selv her for et par uker siden og syntes de er utrooolig vonde å ha på enda jeg bare har brukt de en dag. Blir de bedre etterhvert? Får gnagsår og alt eller har du puttet noe i helen som skal beskytte?

    24. Hei Sofie ! Har du et tips til hva jeg kan si for å ta igjen når vennen din vekker deg fra koma med munnharpe og tuba, bortsett fra å dytte henne ned trappa så hun havna i koma selv? Er veldig irriterende, synes jeg!

    25. Hei!
      For en uke siden bestilte jeg en onepiece i str. XS på salg fra onepiece.no.
      Jeg er “onepieceavhengig”, bruker det ca. hver kveld. Den jeg hadde fra før er nå 5 år gammel, slitt, fersken farget med et stor WOW merke på, haha. Så jeg gledet meg veldig til denne nye onepicene kom, men så viste det seg nå at onepicene var for liten og man kan ikke returnere varer på salg.
      Jeg har fått med meg at du også bruker onepiece, så da lurer jeg på hvor du har kjøpt dine, og hvilken str. du bruker?

    26. Jeg lurer på hvor den hvite løse T-skjorten din er fra? 🙂 Som dekker en skulder. Den du hadde på deg på dansetreninga på bloggerne. Episoden der du ikke fant nøklene før du dro på trening.
      Vet ikke om du skjønner hvilken jeg mener, hehe 🙂

    27. Jeg har veldig lyst at du skal se dokumentaren “plastic paradise: the great pacific garbage patch”. Den varer bare i en time, og den tar opp et veldig viktig tema. Etter du har sett den hadde jeg satt pris på at du deler den på bloggen så flere kan se den. Man finner den på netlix

    28. Kjempekoselige bilder av dere 🙂 Godt at du har en venninne slik som henne 🙂 Leser bloggen til Anette-Marie, og synes hun har en kjempefin og koselig blogg fra sitt hverdagsliv 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂
      Hilsen
      Toril

    29. Du kan få med deg “frikjent” dersom du fikser det tv2Sumo – koster ikke så mye pr mnd – men da får du se en episode før alle andre.
      Flott blogg by the way – og fin jente, keep up the good work 🙂

    30. Hvor er skinnbuksen fra? Hvilket merke? Er lita selv og finner aldri fin skinnbukse. Så ser jeg den bare så vidt men.

    31. Du er utrolig kul, Sofie Elise. Jeg stemte på deg på mitt Dansecrew fra jeg begynne å se på det. Jeg stemte på deg før jeg fikk sett dansen din. Og forresten så lurer jeg på en ting: Du vet den videoen du la ut for ikke så lenge siden (the Lie we live). Jeg lurer på om den finnes på norsk?? Jeg et 12 år så jeg skjønner ikke alt i videoen. Og burde jeg vente med å se den til jeg blir litt eldre??

    32. Hei Sophie Elise 🙂
      Jeg lurer på om du leser meldinger du får på facebook? Eller om du får så mange at du ikke får svart alle? <3 Du er en utrolig sterk jente, som står opp for det du mener og er søt og snill 🙂 Du er mitt forbilde, og sikkert mange andres! 🙂 Stå på, du er herlig!
      Klemklem

    33. Hei. Har spurt før, men ikke fått svar. Hvor er skoene som du har på deg i “God Morgen Norge” fra? Kunne du tatt det med i en spørsmålsrunde? Er så vanskelig å lete etter svar her i kommentarfeltet. Takk på forhånd.

    34. C: Hei! Jeg får sikkert, uten å tulle nå, 50 meldinger på facebook hver dag.. DET er litt mye å holde styr på desverre, haha 🙁 så, jeg prøver mest å svare på her på bloggen <3

    35. Hei igjen😀 mente den “genseren” som var litt lang på ene siden eller bak. Tror den var grå kanskje. Anette Marie la ut snapp fra når du var der og da hadde du den på😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg