alle mine planer framover

Hei dere ♥ Jeg sitter i skrivende stund hjemme og slapper av litt etter kostymeprøvene i nydalen, jeg prøver å samle litt energi før en lang dag med masse trening sparker igang. Om dere vil høre om noe annet enn dans, kan jeg jo fortelle dere et par punkter jeg har skrevet opp på min “to-do-list” for når alt dette er over (måtte det enda være en liten stund til!). Så, med en gang dansen er over er dette et par punkter som står på min liste:

– Betale regninger.. Det er noe jeg har utsatt og utsatt, tenker at “jeg har ikke tid”, men jeg har jo det. Jeg skal sette av en hel dag til å organisere alt slikt. Også bloggarbeid framover må bli organisert..
– Fikse håret. En utrolig overfladisk greie, jeg vet. Men nå har jeg bestilt clips og skal ha en pause fra tape en stund, samt farge håret mitt mørkere. Det gleder jeg meg til! Med andre overfladiske ting kommer også selvbruning, fikse negler, fikse vipper, bryn. Hele bloggpakka.
– Gå til en hudlege og få begynt på noen piller en venninne anbefalte meg mot uren hud.
– Sortere alle klærne mine og finne fram alt som skal selges til sommeren. Vi tenker å kjøre klessalg dagen før / dagen etter konserten til one direction. Hva tror dere om det?
– Fikse meg en manager. Jeg har et par møter satt opp, og ser fram til det også.
– Begynne å trene med PT – jepp, jeg har skaffet meg en, og jeg skal trene 4 ganger i uka sammen med han! Det blir så utrolig nytt og spennende, nå skal jeg se hvilket potensiale dene lille kroppen kan ha.
– Kjøpe ny sofa, vi vil ha en stor hjørnesofa. Nytt bord i stua skal vi også ha. Så, hele stua skal vel bli ny egentlig. Kommer til å gi bort begge sofaene jeg har nå og bordet gratis, skal informere her når den tid kommer 🙂 Er også masse andre småting jeg må få fikset, som å kjøpe lyspærer til nesten alle rommene i huset.. Vurderer også å få en vaskehjelp, jeg kjenner flere som også bor i små leiligheter men som likevel får hjelp en gang annenhver uke, vi hadde også en vaskehjelp da jeg bodde hjemme. Det er verdt de ekstra pengene å få litt mindre å gjøre når man kommer hjem etter en lang dag. Men vi får se med det, når jeg får litt bedre tid vil jeg nok helst vaske selv.
– Endelig få operert bort cystene på eggstokken min, har blitt anbefalt å gjøre det og for tiden har jeg veldig ubehag. Det, og så skal jeg få regulering. Å hjelpes…
– Få til en ny surfetur med lapoint, helst til AUSTRALIA!
– Jobbe i studio, MASSE!
– Filme til bloggerne, MASSE!
– Ellers så vil Robin ha en hund, og det får vel egentlig bli hannes valg, men det kan ikke bli før etter vi har vært i USA. Det blir jo ikke min og jeg har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt, men det kommer vel til å bli en liten prosess det også.

Så ja, det er altså hva som vil skje i mitt liv framover, og hva som vil komme på bloggen også. Det skal bli godt med litt organisering igjen, jeg er en planleggingsfreak! Og så kan jeg vise dere mine siste innkjøp fra nelly som skal med meg i kofferten når vi reiser bort. Fint med pastell til sommerne, synes jeg!

1. kjole fra NLY trend / 2. Topp fra NLY trend / 3. Topp fra NLY trend / 4. Klokke fra Marc by Marc Jacobs / 5. Sko fra NLY shoes / 7. Sko fra NLY shoes / Cardigan fra NLY design / 8. Genser fra NLY blush (adlinks).

Så.. Det var vel alt som ploppet opp i hodet mitt for øyeblikket. Om dere skulle ha noen ønsker for bloggtiden min framover, nå som det blir bedre tid snart, kan dere gjerne komme med tips ♥ Jeg vil ikke annet enn å gjøre en strålende jobb her! 

110 kommentarer
    1. skal du ha mørkere hår nå da vi går lysere tider i møte? ås urfe og reise steder med mye sol med mørkt hår er jo ikkje det beste…men du har jo frisørvenner som vet hva som er beste for deg så det går nok bra 🙂
      HUSK AT DYR LEVER LENGE _Noen nesten like lenge som dere har gjort nå……er det sjakktrekk å være så travel som dere er å ha hund? Du hadde jo katter,men de ble gitt til foreldrene dine -du har hund som bor hos foreldrene dine…..nei…..du som er dyyreforkjemper får fortelle ham at et dyr har det best med stabilitet….og dere er unge og hippe og carefree og kan kose dere mye -reise, trene oppleve ting osv -hund kan dere få senere. Just saying

    2. Anbefaler ikke de pillene fra hudlege.. Det er så mange negative bivirkninger.
      Utgangspunktet for kviser kommer fra kosthold, stress, ubalanse med hormoner.
      Anbefaler å ta en håranalysetest. Da kan du finne ut hvilke mattyper du ikke tåler, hvilke mineraler og vitaminer du trenger mer av osv.
      Du virker som en jente som er gjerne mer åpen for å prøve en alternativ løsning:) lykke til uansett:)

    3. Så sykt kutl å øre at du sal få regulering! Syntes ikke du trenger det egentlig, men er under en prosess for å få det selv, ar time til konsultasjon i slutten av mars. Vurderer invisalign.. Blir spennende å høre hva du velger!

    4. Kan du legge ut litt fler bilder med Robin? Dere legger ut så lite bilder sammen. Dere er veldig søte 🙂

    5. Har vært gøy å se deg på tv, men gleder meg til at du begynner med vanlig blogging igjen 🙂 både du å crewet er kjempeflinke!

    6. Jeg ville heller ikke anbefalt dere å kjøpe hund i denne alderen. Men selvfølgelig er det dere/Robin som bestemmer det da! Men da blir dere avhengig av at noen kan passe den når dere reiser! <3

    7. Klessalg dagen før/etter One Direction konserten hadde vært kjempe bra! Ska fra Troms å helt ned til Oslo får å se konsertn, å hadde vært kjempe bra med klessalg da!!

    8. Kommer det en sesong til av bloggerne, eller filmer dere til sesongen som går nå? 🙂
      Jeg har hørt at det er en type piller man får av lege som man ikke kan ta solarium og være i sollys av. Jeg vet ikke om det er slik med de du tenker å få, men bare sier det, sånn i tilfellle.:) (med tanke på at du tar solarium, og du reiser til solfylte plasser.)

    9. Om du har PCOS (cycter på eggstokkene) så er nok det grunn til uren hud. Ville prøvd å operere de bort før du begynner på noe piller, men det finnes også spesielle p-piller som skal hjelpe mot uren hud, fx diane. Om du skal operere eggstokkene, kan du da skrive om det og dine opplevelser rundt det? Jeg har også en del cycter, men vet ikke om jeg vil operere eller ikke. 🙂

    10. Hei!
      Vil bare anbefale deg å begynne meg diane p-piller! Jeg hadde veldig uren hud, men etter 2 mnd med disse pillene har jeg så og si aldri kviser lengre!

    11. Vær så snill å ikke kjøp dere bikkje med mindre dere er hundre prosent sikker på hva som skal skje med den om dere skulle gå fra hverandre. Ikke meningen å være kjip, bare har hørt om et par for mange tilfeller der bikkja har måtte omplasseres pga. paret ikke visste hva de skulle gjøre med den.

    12. Vær så snill å ikke kjøp dere hund. Dere bor i en leilighet midt i byen, er travelt opptatt med alt mulig rart, og hunden må luftes HVER dag flere ganger om dagen, uansett vær og eiers tilstand! Jeg tror nok dessverre ikke dere er klare til å få dere hund mtp tid og prioriteringer! Vær så snill å ikke gjør dette mot en liten valp. De lever faktisk opptil 15 år. I verste fall må hunden avlives fordi dere ikke har tid.

    13. Diane er å anbefale på det STERKESTE. Det er en pille som er for uren hud, og som har prevangsjon på kjøpet. Anbefales av leger til jenter som plages med huden.
      Mvh Sykepleier 🙂

    14. Selvom det er Robin sitt valg om å kjøpe seg hund har du vell noe du skulle ha sagt? Den vil jo bo i leiligheten din og hvem blir det som kommer til å ta seg av den når han er på jobb? Mest sannsynlig du. Jeg skaffet meg hund da jeg var 19 og bodde da sammen med en vennine, det ble like mye hennes ansvar som mitt fordi vi bodde sammen, og jeg angret sterkt på dette i årene etter og det endte faktisk med at jeg måtte gi han fra meg for hans eget beste. Ikke bare skal de ha turer og slikt men også mye selskap og er man borte fra den i 6-8 timer burde man tilbringe resten av dagen med den, hvis ikke kan den bli svært ensom. Det var aldri noe problem å få pass når vi skulle reise åsånn, dere har jo også et stort nettverk så det blir nok ikke et problem men det at dere blir så bundet til å måtte være hjemme med hunden eller måtte ta den med, bare tenk nyttårsaften, i de fleste tilfeller trenger hunden selskap i alt det bråket så om du ikke kan ta med hunden dit man vil må man som oftest bli hjemme, og det er greit når man er voksne og etablerte men dere er fortsatt såå unge og selvom hunder er mye glede er jeg redd det kan bli en byrde for dere. Som noen nevner over her og, du som er en dyreforkjemper må vite at dere må sette dyret i fokus og det er jeg redd ikke kommer til å skje, du kunne jo ikke ha to katter engang pga tiden ikke strakk til og de trenger mye mindre stimuli enn hunder. Basert på erfaringer fra både meg selv og flere jeg kjenner så er det ikke smart å få hund så ung. Bare et lite råd fra en som ikke kunne være med på alt gøy hun ville pga en liten hund trengte mamma’s oppmerksomhet 🙂

    15. Jeg må bare blande meg litt inn her, fordi jeg vil en eventuell hund og deres beste. VÆR SÅ SNILL og vent med å få hund. Eller iallefall prøv å pass noen andre sin hund i noen uker før man bestemmer seg, kan nesten garantere at tanken vil forsvinne. Hunder er MASSE arbeid, man tenker hund 24/7 og man kan aldri være særlig spontan de neste 12 årene. Det verste jeg vet er mennesker som skaffer seg hund og så er det moro i 2 år og så vil man ut å reise eller flytte på seg eller andre ting, så må den omplasseres eller avlives. Da er det bedre å vente til man har blitt eldre. JA, hunder er kjempesøte og vår familiehund betyr ALT for meg, men jeg er glad det ikke er jeg som har aleneansvaret, og synes det gjerne er mer enn nok å passe den èn uke i året. Skal man ha hund bør man gi den et verdig liv, og da må man dedikere ganske mye av sitt eget liv for å få dette til.
      Anbefaler hvertfall å lese denne artikkelen, “Bør du kjøpe hund?”: http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/bor_du_kjope_hund.16289#.VGzD0PysRSY.facebook

    16. Du har noe du skulle ha sakt når det gjelder å kjøpe hund. Den skal bo i din leilighet. Der er jeg enig med Caroline. Jeg har ikke så mye jeg skulle ha sagt for jeg er en 15 år gammel jente som egentlig ikke vet hvorfor hun komenterer. Vi bor på gård og familien har selv hund. Den har tilgang til å være ute mye. Jeg hadde veldig lyst på hund og lovte mange ting. Men jeg gidder aldri å gå ut med den. Jeg er veldig sikker på at du ikke kommer til å gi hunden det den trenger av turgåing og tid i og med at du er så travel og har en helt annen hverdag. Det er jo veldig mange “vanlige folk” som ikke orker å gå ut med hunden av unge par også. Nå er det jo ikke din hund, men jeg er ganske sikker på at mye av ansvaret også kommer på deg. Husk hvor lenge hunden kommer til å leve. Jeg syns dere bør vente til du ikke er så travel med å få hund. Bare min mening.

    17. Kan du fortelle litt om de pillene mot uren hud, som du har tenkt til å begynne på? Jeg sliter veeldig med uren hud selv, har egentlig gjort det så og si hele ungdomstiden, noe som sliter ganske på selvtilliten min..

    18. Det er fint du selger klærne dine, og ikke bare kaster dem forresten. Men jeg vet jo du kjøper mange mange nye ting hele tiden. For eksempel skal du bytte ut innredningen din nå i stua. Og du skal kjøpe mange nye klær til Usa turen. Hva er galt med de mange klærne du har fra før? Man må ikke ha nytt hele tiden. Denne er forresten rettet til alle som driver å kjøper nye ting hele tiden.

    19. Anbefaler sterkt å gå til hudlege og få skikkelige piller mot uren hud, det hjalp meg mye og det var ikke gale bivirkninger i det hele tatt. Selv ble jeg bare litt tørr på leppene, huden og i nesen.

    20. Hvis du/dere hadde problemer med å ha katt anbefaler jeg IKKE hund. De krever ekstremt mye, og det høres ikke ut som noen av dere er spesielt mye hjemme? Etter en vanlig arbeidsdag bør man være med hunden resten av dagen hvis man ikke vil at den skal mistrives. Den må ut kanskje 4 ganger hver dag i all slags vær, krever MYE oppdragelse.. Hele dagen må legges opp etter hunden, man kan ikke bare spontant gå ut og gjøre ting rett etter jobb, hvis man vil det beste for hunden da.. Man blir i det hele tatt VELDIG bundet!!
      Regner egentlig med at du vet alt dette da, siden foreldrene dine har hund 🙂

    21. Hei Sophie. Jeg sitter nå å ser på bloggerne, siste episode av sesong 2. Også kjenner jeg at jeg blir lei meg og irritert på dine vegne, av all den drittslenginga du har fått igjennom årene. Det er noe du virkelig ikke fortjener, og selvom det er lett for mange og skrive stygge ting over nettet, så forstår jeg ikke hvordan noen kan ha samvittighet til å skrive så mye stygge ting. Jeg liker deg veldig godt, får høre av ALLE jeg kjenner at jeg ligner på deg, noe jeg tar som et komplement. Du virker som en jente med ben i nesa, og en som bryr seg om de rundt deg. Jeg vet ikke om du kommer til å lese denne, men ville bare at du skulle høre det. Du er en fantastisk person, Sophie! Og jeg ønsker deg alt godt.

    22. er det lenge til du ikke skal ha bordet mer? jeg har fått bestemme hvordan kjellern skal være her og har veldig lyst på et hvitt bord, og det dere har er akkurat sånn vi skal ja! ikke no hastverk med det altså. hadde vært supert om du kunne svare på kommentaren ihvertfall! bor i Oslo btw! 🙂

    23. Om Robin jobber så sent som du sier, så anbefaler jeg ikke hund. da får han det bare av egoistiske grunner, og du vet jo hvordan det går da. Men om han skal slutte å jobbe så mye er saken en helt annen 🙂

    24. Jeg er absolutt ingen lege, men er snart utdannet sykepleier og vil bare gi deg noen råd ang. piller mot kviser.
      Jeg har sett på bilder og tv at du sliter med uren hud i perioder. Jeg slet selv med kviser i mange år, før jeg ble veganer og i tillegg kuttet ut sukker. ALLE kvisene forsvant! Kvisene du har skyldes (mest sannsynlig) kostholdet du har, og selv om du kutter ut kjøtt vil meieriprodukter og egg være store syndere når det gjelder uren hud.. Når man får kviser er det bare kroppen som prøver å fortelle deg at ting er ikke helt som det skal. Du hadde tidligere denne uken mye kviser i panna? det er et tegn på at du har masse avfallsstoffer i kroppen som ikke finner veien ut på normalt vis, og da hoper det seg opp. Meieriprodukter og egg har ofte skylden i dette, i tillegg til stress. Å ta piller mot kviser behandler på ingen måter problemet med kviser. Du vil kanskje se “positive” forandringer i starten, men kroppen din har på ingen måte godt av det. Hvis man lever et plantebasert kosthold med lite junk og sukkerholdig mat/ drikke, vil huden kunne reparere seg selv og kroppen vil kunne holde det rent innvendig. Man kan ikke bli “ren” på utsiden, hvis innsiden ikke er ren. Høres ikke det logisk ut? Jeg vet hvertfall hva jeg snakker om, av personlige erfaringer.
      Håper du ikke starter på piller, men heller spiser mer rent og har litt tålmodighet. Det vil ordne seg!
      Masse lykke til! 🙂
      Klem!

    25. Hvis du skal begynne på de samme pillene som jeg gikk på for noen år tilbake så ønsker jeg deg lykke til! 🙂
      Bare forbered deg på at du kan få veldig følsom og EKSTREMT tørr hud, og plutselig kan du begynne og blø neseblod helt ute av det blå. Dette var da de bivirkningene jeg fikk, vet jo ikke hvordan kroppen din kommer til og reagere på de. En ting er ihvertfall sikkert, det er at de gjør underverker. Før jeg begynte på de så hadde jeg prøvd ALT, sunn mat, trening, lite sminke, mineralsminke, you name it! Uheldigvis trenger kroppen av og til litt hjelp for å bekjempe bakterier. Jeg hadde sterk acne til de grader og den dag idag 5 år senere har jeg kanskje noen få kviser her og der, men er gald for de få jeg har istedet for å se helt j*vlig ut 😉
      Så jeg ønsker deg masse lykke til Sophie! Dette kommer til og gå som smurt! 🙂

    26. Viss du sliter med uren hud så anbefaler jeg på det varmeste tea tree serien fra body shop! Slet mye med uren hud før og nå er det så å si helt borte 🙂

    27. Nice 😀 men du har skreve feil under bilde da, hihi 🙂 Ooog du kan ha konkurranse dær man kan vinne no fra coolstuff eller no anna kult som ingen har 😀

    28. Jeg har brukt antibiotika mot kviser og det virket supert. Det er en tablettkur som varer i flere måneder og i den perioden må man ikke være i sol eller ta solarium. Hvis man gjør det får man en kraftig allergisk reaksjon.

    29. Hvordan regulering? Veldig takknemlig for svar da jeg tipper du ikke skal ha vanlig regulering? Og kunne gjerne tenkt meg noe som gir samme effekten som regulering.

    30. Hør på lille frøken alle-som-spiser-kjøtt-har-ikke-rett-og-kalle-seg-dyreeslkere-fordi-de-er-dyreplagere-men-jeg-kan bruke vipper-av-mink… Here it goes again. Vil han ha hund så kan dere vell hente Rigmor som du bare har forlatt?

    31. Skjønner ikke hvorfor folk skal være så skeptiske til medisinske piller, for om det funker så er jo det bare bra. Om det kommer noe bivirkninger eller det ikke funker så er det jo bare å slutte. Hadde det vært farlig eller noe sånt så hadde man jo ikke fått det som behandlig. De som sier man skal kutte ut alt av usunn mat og meieriprodukter og alt sånn, det er jo galskap. Man kan jo ikke leve sånn, haha. Dessuten er det mange leger og forskere som mener at om man spiser usunt ikke har noe med dårlig hud å gjøre. Man kan ofte ha kviser når man spiser sunt, men når man spiser usunt så tenker man liksom at det er derfor. Men kanskje man spiser mer dritt når man er deprimert eller ikke har det så bra, stress osv, og det virker jo inn!

    32. Det hadde vært veldig fint om du kunne hatt klessalget dagen etter One Direction konserten, for jeg reiser fra Tromsø til Oslo på den dagen, og fikk jo selvsagt ikke deltatt på ditt forrige klessalg 🙂

    33. Anbefaler deg heller å dra til lege å få resept på noe av han/hun. Jeg hadde veldig uren hud og fikk resept på en krem som heter epiduo som skal smøres på hver kveld før leggetid. jeg begynte i tillegg å spise mer frukt og etter bare 2 uker var huden min myyyyye bedre og i dag etter et par mnd er den perfekt. Har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra litt tørr hud i starten. Er mye bedre å starte med dette da det er det mildeste for kroppen og om det ikke funker gå over på en annen type p-pille, eller en pille-kur. Antibiotika og kurer ved bruk av piller er hardere mot kroppen og kan ha større bivirkninger som er viktig å vite om.

    34. Jeg tviler på at de vil kjøpe seg hund om de ikke har tid til det. Sophie har jo hatt Rigmor lenge, så hun vet jo hva det er å ha hund.
      Jeg tror du kommer til å kle mørkere hår veldig godt Sophie! 🙂 Stå på! Heier på Unique Crew i Mitt Dansecrew

    35. Hei! Jeg hadde hund da jeg var like gammel som deg 🙂 elsket han!!! Det ble bare litt lite tid til MEG. Jeg jobbet jo 8t og ville gjerne trene noen ganger etter jobb og andre ganger møte venninner på cafê – men det kunne jeg jo ikke i og med at hunden min hadde vært alene allerede i 9t og må luftes, lekes med og trenger selskap. I dag har jeg to babyer – og MER tid til å være sosial og trene enn da jeg hadde en hund. Sett deg goooooodt inn i det. Tenk lenge!
      Lykke til videre i MDC! Vi følger deg her i Spania 😉

    36. Før du begynner på piller mot uren hud, er det ikke lurt å prøve å spise sunnere og drikke mer vann? Noe du har sagt at du ikke gjør, så bare et tips. Jeg prøvde alt mulig mot uren hud: krem, piller, p-piller, solarium osv. Men å drikke minst 2 liter vann om dagen og spise litt sunnere gjør underverk har jeg merket hvertfall 😉 Uansett, håper du finner ut av det, uren hud er ikke noe gøy! Du er kjempeflink å danse btw, heier på deg 🙂

    37. Synes faktisk at du blogger utrolig bra med tanke på hvor mye du har å gjøre, og i forhold til mange andre toppbloggere som ikke tar bloggen sin like seriøst som det du gjør

    38. Jeg har hatt hund i 1år nå, jeg var 17 når jeg kjøpte den. Om familie og venner er behjelpelige så blir det ingen problem med tanke på å reise etc.
      Eller så er det jo det å gå tur med hunden som er tidsskrevende.
      Men jeg kan love deg at det ikke bare blir robin sin hund, for når det er du som er hjemme på dagtid, så er det også du som blir å gå tur på dagtid, det skjedde med oss her også.

    39. Altså. Du hadde Rigmor, hun bor i Harstad, Siv og Bjørn, de bor i Harstad. Skal dere få dere en hund for så å ha den i 1 mnd før dere sender den også til Harstad? Blir rene dyrehagen der oppe!

    40. Ehhh, en hund krever jo dobbelt så mer enn en katt sophie og dere er jo aldri hjemme og så skal dere få en hund? ble litt beskymra over hvor kjedelig den hunden kommer til å få det vist jeg ikke tar grundig feil. Er selv veldig interessert i dyrens beste og er veldig overbeskyttende og føler at folk må tenke seg flere ganger før de skaffer seg et dyr og en hund er det mye mer arbeid med og med tanke på at du ikke klarte kattene dine blir det verre med en hund som kommer til å hyle i leiligheten din etter kjedsomhet og savn dagen lang. håper dere tenker over det. no hate.

    41. glømte å skrive at du som er en slags “dyreforkjemper” må jo i hvertfall ta mer hensyn til dyr istedet for deg selv. Og du har sakt før at robin jobber sent og du kommer ikke hjem før på kvedlene, hva skal hunden gjøre da Sophie? Skal den bare ligge alene hele dagen? Og hvem skal gå tur med den 4-5 ganger for dagen?

    42. Kjære Sophie! Jeg er litt eldre enn deg og vil bare gi et lite råd: Du blir utsatt for veldig mange kommentarer på utseendet ditt. Det forstår jeg er krevende. På din alder tenkte jeg hvert fall mer enn nok på det uansett. Ikke minst var jeg litt plaget av kviser en periode, og da tenkte jeg så mye på det. Ble veldig selvbevisst og mista selvtillit. Når jeg ser tilbake på bilder i dag, var jeg jo bare søt. Lang historie kort: Ikke bry deg om et par kviser for mye i panna og om alt som ikke er perfekt. Nyt alt som er godt i livet og skap et liv som er godt for deg. Du er mer enn god nok som du er. Gå gjerne til lege og få noen tabletter som hjelper. Uansett vil de forsvinne etter hvert 🙂 (og stygge kommentarer på det ytre kommer nok bare fra utrygge indre)

    43. Du burde ikke gå på sånne “kvisepiller”, fordi med en gang du slutter, så kommer kvisene tilbake! Kan være hormonubalanse i kroppen din, det er mulig å få sjekket hormonverdier osv. hos en lege, anbefales!

    44. Hei! Jeg tror jeg så deg idag du gikk ut fra storo senter med smoothie i hånda, haha jeg bare så en søt liten person gå foran meg også akkuratt da vi gikk forbi hverandre så jeg at det var deg og fikk heelt sjokk! Det var nesten så jeg vurderte å løpe tilbake å gi deg en stoor klem, men du gikk så fort og jeg måtte rekke jobben ..
      Jeg smilte til deg men du gikk så fort også så du litt sånn skremt/ redd ut haha går det bra med deg? <3 kanskje du bare var sliten, det forstår jeg veldig godt!
      Lykke til på fredagen, stemmer og heier på Unique som vanlig !

    45. Asli: Hei! Jeg kjente deg igjen også, holdte på å si hei, for husker du nevnte at du jobbet på mcdonalds 🙂 Haha det går veldig bra med meg, bare tenkte på om det var deg <3 og jeg var nok veldig sliten! Og tusen takk 😀

    46. Anonym: Hmm.. det funket fint for min venninne også etter hun sluttet, så det kan vel være verdt et forsøk omså de kommer tilbake? Det blir jo neppe verre, tenker jeg..?

    47. Lotte: Jeg har vært plaget med det nå i to år, og hadde helt perfekt hud før.. At det ikke ser så fryktelig fresht ut kan jeg fint leve med, men at det gjør vondt og jeg har ubehag når jeg ligger med hodet på den ene siden i senga for eksempel er ikke akkurat noe jeg har så lyst til å drive med i et par år til, i tillegg til alle arr jeg har fått. Jeg krysser fingrene for at de snart er borte uansett <3

    48. Hei!
      Kunne du kanskje skrevet om de pillene du snakket om mot uren hud? Lurer sånn, har gått på antibiotika, men føler ikke at det hjelper noe særlig. Antibiotika virker jo veldig forskjellig på folk. Kanskje det du snakker om hadde vært bedre for meg? Hadde blitt veldig glad om du hadde skrevet navnet på det!
      Om du eventuelt ikke svarer på denne komentaren, men likevel tar pillene og de er supre, kunne du kanskje tenkt deg å skrive noe om det? Ikke bare for min skyld såklart, men kan tenke meg at de fleste leserene dine er i en alder hvor det ofte er et problem. Vet du har skrevet noe om det før. Tenke at siden (slik jeg tror) flere av dere bloggere ofte får tillsendt produkter for å prøve og slik, at du kanskje kan litt ekstra om dette.
      Hadde gledet meg veldig i alle fall:)
      Klem

    49. Emilie: Han kan ta den med på jobb, han sier han skal gjøre det, og det er flere på jobben hans som gjør det. Det har jo ikke skjedd enda altså 🙂 Jeg kommer ikke hjem før på kveldene nå som jeg trener mye dans, til vanlig er det jo en annen situasjon og en hund kunne jeg også ha tatt med meg på trening slik som Sandra gjorde (når den er eldre riktignok!).

    50. Tetralysal eller isotretinoin er helt fantastisk mot kviser!!!! Isotretinoin er litt sterkere og man kan få bivirkning som tørr hud osv, men det er mye bedre å gå på en slik kur enn å få stygge arr etter kviser som er omtrent umulig å få gjort noe med senere. Jeg har vært hos på Hudklinikken i Folketeaterpassasjen i Oslo og gikk på en tablettkur med isotretinoin. De er veldig flinke og har god erfaring.. Nå er jeg kvisefri og lykkelig etter MANGE år med slit!! 🙂 Det er bare tull at acne kommer av dårlig kosthold.. Man kan få “små-utbrudd” av dårlig kosthold, men ikke acne… Tetralysal er derimot ikke noe som “fjerner” kviser, de vil kun være borte når man går på tabletter.. men det er fint for unge som gjerne bare sliter med kviser et år eller to, da dette er en mildere kur.. Isotretinoin fjerner kviser for godt..

    51. regner med det er isotretinoin/accutane du vil begynne med? anbefaler det i hvert fall på det sterkeste. jeg er faktisk akkurat ferdig med kuren min som var på 5 mnd, og det er helt ærlig den beste beslutningen jeg har tatt i hele mitt liv. man må jo ta blodprøve hver fjerde uke og får helt syke bivirkninger som at alt fra hud til hår blir knusktørt, stive muskler, og neseblod men in the end så er det så SYKT verdt det. jeg har aldri hatt så fin hud og så bra selvtillit som jeg har nå. oslo hudlegesenter går jeg til, og de er HELT fantastiske! jan-ernst veer er hudlegen min og han er en suuuper fyr! go for it!

    52. Hei! Jeg tenkte å dele min erfaring med å bruke tabletter mot kviser! Jeg har selv hatt store problemer med kviser og akne i flere år, og jeg dro derfor til Oslo Hudlege senter for å få hjelp, og dette er det beste jeg har gjort! Jeg fikk en utrolig dyktig lege som hjalp meg og fulgte meg opp. Jeg har prøvd mye forskjellg opp igjennom tidene, jeg har forsøkt kostholdstips som ikke fungerte men det er veldig individuelt, hudpleier som fungere ganske greit der og da men kvisene kom tilbake, og tilslutt da jeg begynte å få arr og kvisene ble bare værre dro jeg til hudlegen og fikk utskrevet resept på tabletter og kremer. Det er mange tabletter og kremer du kan gå på, jeg fikk en veldig mild form for tabletter som heter Oracea. Dette gikk jeg på i rundt et halvt år inkludert noen kremer jeg kunne smøre på, og dette har gjort huden min helt plettfri fra kviser! Å få utskrevet legemindler er den eneste dokumenterte måten å få vekk kvisene for godt, mange må prøve seg litt frem forskjellige tabletter men de fleste hudleger finner fort ut hva som passer deg 🙂 Jeg opplevde ingen bivikrkninger, men en venninne av meg som gikk på Isotretinoin (den sterkeste formen for tabletter), fungerte helt fantastisk på henne, men hun opplevde å bli veldig tørr og hadde ganske vondt i musklene når hun bøyde seg ned i starten ogsånn, men så lenge man er villlig til å gå igjennom en slik behandlnig er det verdt det syns jeg :)! Jeg håper du finner ut av det Sophie, og lykke til videre <3 :)!

    53. Haha, folk kommer med så fantastisk gode råd!:-P Prøv ditt, prøv datt(for huden altså), så blir du så bra så!;-D Har man virkelig store hudproblemer, forsvinner ikke kvisene/byllene av endring i kosthold eller av en såkalt vidunderkvisekrem! Problemene ligger mye dypere. Snakk med en hudlege, du! Antibiotikakurer fungerer mens man går på de, og når man slutter kommer alle glade kviser tilbake. Diane p-piller må du FOR ALL DEL ikke begynne på! Mye omtalt merke som har størst blodpropprisiko. Dessuten er det et merke man max skal gå på i 3 mndr. Jeg har selv gått på Isotretinoin. Huden er fantastisk. Bivirkningene var virkelig ikke så ille. Tørr hud og tørre lepper ja, men hva er det for slags pris å betale, når man til slutt får hud som en barnerumpe?!

    54. Jeg må også (som flere før meg) få lov til å blande meg i dette med hund.
      En hund krever MER enn en baby, og dersom dere (han) seriøst vurderer å kjøpe hund med tanke på det travle livet dere lever, må dere (han) tenke seg om ett par ganger ekstra. Å eie en hund i deres situasjon blir rett og slett dyreplageri. Vær så snill å ikke utsette en valp for et liv som det. Jeg ber deg fra innerst i hjertet mitt.

    55. hei:) så i et gammelt innlegg at du har vært i istanbul, tenkte å reise dit snart alene med en veninne. Så lurte bare på hva du synes om plassen? Er det trygt å reise dit 2jenter alene hehe?:)

    56. Oslo hudlegesenter er dyrt og følte det ble krasj med legen jeg var hos hvertfall.. Men kan hende jeg var uheldig.. Jeg har vært på Hudklinikken Dr. Jon Langeland i Oslo, og de er UTROLIG dyktige. Livet mitt har totalt forandret seg, jeg har så mye bedre selvtillit nå. Beste valget jeg har tatt 🙂 Masse lykke til Sophie! Du er fantastisk <3

    57. Haha jeg blir nesten stressa av å se på den lange lista di! Er alltid like smart å utsette ting (noe jeg gjør HELE TIDEN selv)… Burde egentlig tatt en gynekolog-undersøkelse snart (utsetting), men lurte på om du kunne skrive litt om det cystegreiene? Blir kanskje litt for personlig men hadde vært veldig hjelpsomt!
      Samboeren min har også veldig lyst på hund, men jeg nekter han helt, haha!

    58. Men.. Hvis dere ikke har tid til å vaske, og da må ansette en vaskehjelp. Hvordan skal dere da få tid til å ha en hund? Det er MYE ansvar. En hund kan ikke være alene hele dagen, og trenger også en haug med mosjon pluss omsorg og lek. Dette er noe dere bør tenke nøye gjennom før dere eller evt han avgjør..

    59. Åå så bra at du kjente meg igjen! Det er bare å si hei hvis vi ser hverandre igjen, da blir jeg veeldig glad <3
      Og til alle som skal gi Sophie tips om hunder osv, slapp av hun har hatt hund veldig lenge nå, tror nok hun vet en del om hvordan man passer en hund. Dessuten skrev hun at det er Robin sin hund, ikke hennes.

    60. Oh no! Skal du regulere vekk det søte smilet ditt?
      Satt faktisk å tenkte på det forrige fredag, at det var så personlighet og sjarm i smilet ditt.

    61. Både du OG Robin er alt for travle til at en hund kan ha det godt hos dere! Det er kun egoistisk å kjøpe seg hund nå. Trodde du var dyreverner? En hund blir ALDRI bare én sin hund når man bor sammen.

    62. Hei Sofie, ville bare si at du har fine tenner. Du har et sjarmerende smil som du vil miste med “perfekte” tenner. Dessuten er det irriterende å må ha en streng på baksiden av tennene resten av livet slik at de ikke “sklir” tilbake

    63. Hei Sophie! Må bare kommentere og si meg enig med Kristine over her – var på samme hudlegesenter og hadde akkurat samme lege! Han er kjempeålreit, selv om det er dyrt er det verdt det, og en sånn kur blir dyrt uansett hvor man går. Siden så mange skriver overalt på nett om fæle bivirknger ville jeg si at jeg så og si ikke fikk noen av dem. Kuren for meg var virkelig ikke noe ubehagelig, og resultatet er kjempebra og det har holdt seg sånn etter at jeg ble ferdig 🙂 det er så klart alltid bra å spise sunt og drikke mye vann, men når man sliter lenge med et sånt type hudproblem oppfordrer jeg egentlig alle til å i alle fall oppsøke en hudlege og vurdere medisin, det er frustrerende å føle at ingenting hjelper. Masse lykke til! :):)

    64. Hvis pillene du snakker om er tetrasyral så anbefaler jeg det ikke. Gikk på det i flere år og i starten så var huden min perfekt, men etter en stund så ble den mye værre enn noen sinne. Måtte dra til hudlege og hudpleier og begynne på MD formulations produkter (som er veldig dyre og hadde den med den sterkeste syren) pg penslinger veldig ofte for hun sa at huden min var helt ødelagt. Hun sa at med tetrasyral så holder huden bare tilbake “kvisene som egentlig skulle vært der” og når huden er liksom fylt, så begynner alt å komme over hele ansiktet. Hun forklarte det på en mye bedre måte enn meg såklart for er noen år siden jeg var der, men anbefaler det virkelig ikke. For den hjelper ikke med å bli kvitt kvisene, men holder de bare tilbake på en måte. Huff dette ble litt forvirrende og tullete skrevet, men uansett så håper jeg at du finner en annen løsning eller noen piller som faktisk blir kvitt problemet og ikke bare holder det på vent.
      PS. Fikk også store “byller” i ansiktet og på kroppen som en bivirkning etter hvert. Fikk en midt i pannen så så jo ut som et romvesen med helt hovne øyne, nese og panne og kom masse verk ut etter hvert. Holdt meg isolert i flere uker. Fikk en på kinnet også, og en midt på undervarmen(?)😂 og en under armen(sykt vondt)

    65. Ppillene Zyrona er mot uren hud! Har brukt de i 3 år og de funker bedre enn Diane 🙂 gikk fra 100 små kviser i T-sonen ( spess panna) til 2 kviser i mnd! Virkelig en frelselse.
      Søsteren min og tre veninner har gått på de andre pillene du nevner etter mange år med acne og mye kviser, og de er urolig sterke. Ikke nødvendigvis en positiv ting.. Du må unngå så mye “vanlig”, f.eks : alkohol, sollys, og diverse. Du blir å måtte skjerme ansiktet mesteparten av sommern. Noe som kan være veldig nedtur.
      Men som sagt, Zyrona p-piller, de er sykt gooood for å bli kvitt kviser!

    66. neinei, bestilte en uke i forveien jeg og da var det fortsatt maaange ledige timer igjen! også er det online bestilling, så du slipper sånne halvveis-awkward samtaler på tlf haha. koster litt da men, 1200 kr per konsultasjon, men det er verdt det når man ser på utdanningen til hudlegene som jobber der. de vet hva de driver med for å si det sånn! håper det ordner seg for deg og jeg garanterer deg at du er superfornøyd om et par mnd 🙂 klem xx

    67. Anbefaler dere VIRKELIG til å ikke få dere hund enda! Dere er altfor unge, og ikke stabile nok til ha en hund enda. Jeg sier dere, fordi dere bor ilag og da blir det faktisk deres hund. En hund er som å ha et barn, dere er klar over det?

    68. Jeg vet ikke dette sikkert, men jeg tror ikle huden din er ille nok til at du kan begynne på accutane. jeh kjente ei som gikk på det pg hun hadde helt ekstreme byller. Tror legene er forsiktig med hvem de sender på det, fordi det er forskjell på å ha uren hud / kviser, og det å faktisk ha et alvorlig akne-problem.

    69. Har lest gjennom alle kommentarene dine og er sjokkert over at ingen har nevnt sminkeproduktene du bruker som grunnen til kvisene. Er ikke det allmen informasjon at mye av sminken som er å få kjøpt og som ligger på huden hele dagen tetter porer og lager kviser?! Liker ikke å reklamere for en blogger hos en annen blogger men les hildechristina.com eller få til et samarbeid med henne.

    70. Hei! Jeg har kjempegod erfaring med p-pillen diane 🙂 Jeg hadde kviser (VONDE) i fjeset, øverst på ryggen og framme på brystet, det forsvant etter noen måneder! Nå får jeg en kvise hver annen måned, som stort sett ikke er vond, sø jeg holder meg på ppillen for å beholde resultatet. Jeg har prøvd å bytte til noe mindre skadelig enn diane en gang før, men kvisene var tilbake etter noen uker. Så det er min anbefaling 🙂

    71. Kommer det en sesong til av bloggerne, eller filmer dere til sesongen som går nå? 🙂
      Jeg har hørt at det er en type piller man får av lege som man ikke kan ta solarium og være i sollys av. Jeg vet ikke om det er slik med de du tenker å få, men bare sier det, sånn i tilfellle.:) (med tanke på at du tar solarium, og du reiser til solfylte plasser.)

    72. Vær så snill å ha det salget, dagen ETTER konserten? Jeg vet om mange som ikke kommer til å dra til Oslo før dagen det er konsert, og i tillegg så er det vg-lista dagen etter, så det kan hende at det kommer flere da og? 🙂

    73. Skal du ha vanlig regulering eller slik som Andrea Badendyck (på baksiden av tennene så du ikke ser reguleringen)? 🙂

    74. Hei!
      Jeg ser det er flere som har nevnt Diane som hjelp mot kvisene, og jeg må bare si meg helt enig. Jeg slet veldig med kviser tidligere, både i ansiktet og på skuldrene/ryggen, men etter at jeg startet på Diane, så forsvant alt og jeg har aldri vært så fornøyd før. Men det anbefales ikke å gå på disse pillene over lengre tid (da er det snakk om over flere år), da de gir økt risiko for blodpropp. Jeg ble ikke klar over dette før jeg hadde brukt pillene i ca 4 år (heldigvis gikk det bra for min del, men blodpropp er jo ikke noe å sjanse med). Nå er det ca 1,5 år siden jeg sluttet på de, og huden min er fortsatt veldig fin. Jeg fikk en del kviser de første ukene etter at jeg sluttet på de, men nå har det stabilisert seg igjen og jeg er fortsatt (nesten) kvisefri (unntaket er gjerne uka før mensen, men det kan jeg leve med)!! Det er verdt å prøve en liten periode, hvis legen gir deg klarsignal ! 🙂

    75. Hei! Jeg har ikke gått på ppiller så lenge, og jeg bruker dem egentlig for menssmerter, men så ordna plutselig huden seg! Jeg hadde vært 3 uker i Thailand og begynt på disse rett etterpå, jeg har kun noen kviser når jeg har mensen, og jeg hadde kviser konstant før… Ser tilbake på ungdomsskolen at jeg hadde så utrolig fin hud, og nå er jeg bare glad dette er til hjelp! Lykke til! ellers er det også mye hjelp i gode renseprodukter, bruker dr.Shcramek, er dyre, men så verdt det! 🙂

    76. Hei!
      Ville bare si at jeg håper at du ikke stresser med tanken på regulering. Tiden går skremmende fort uansett, så plutselig er de på og så er de plutselig av igjen. Dessuten så legger folk gjerne ikke merke til at personer har regulering egentlig, og man glemmer selv at de er på etterhvert. Vet at tanken på regulering kan være litt kjip, men nå vet jeg ikke hva du tenker om det, kanskje du til og med gleder deg, men håper hvertfall at du ikke stresser med det 🙂
      Mvh

    77. LES DENNE KOMMENTAREN!!!
      jeg har så sinnsykt mye erfaring når det kommer til hud og piller og kremer osv osv. jeg hadde problemer med huden on and off i ca. 4 år, men “vanlige” hudproblemer. men vinteren jeg gikk i 1 klasse på videregående tok det HELT AV. jeg fikk seriøs akne, ikke kviser, men hud”sykdommen” akne, med kviser i alle størrelser i bokstavelig hele ansiktet. i tillegg hadde jeg masse arr i form av mørkelilla flekker i pannen og rundt munnen, så ut som jeg hadde skjegg. jeg prøvde først å gå på noen kremer, men jeg fikk bare jævli tørr hud og det hjalp egentlig ingenting. jeg gikk ALLTID uten sminke i håp om at det skulle hjelpe, og renset huden med allverdens forskjellige produkter, men ingenting funket. da fikk jeg tilslutt utskrevet resept på antibiotika spesielt beregnet mot hudproblemer av fastlegen min. jeg tok antibiotika to ganger om dagen i ca. 6 mnd og WOW. ett år siden jeg begynte på pillene er huden min plettfri! det er faktisk helt vilt hvor effektive de pillene var. selvtillitten min er så mye bedre og personlig har jeg aldri følt meg bedre. når jeg ser på bilder fra 1 år siden syns jeg det er sykt at jeg i hele tatt turte å gå utenfor døren, så ille var det. jeg kjenner nesten ikke meg selv igjen, og jeg vil virkelig anbefale å gå på antibiotika mot akne og hudproblemer. alle arrene mine er borte, og det dukker kun opp en liten kvise i ny og ne. jeg har flere venninner som også har gått på de samme pillene, og det er seriøst en vidunderkur.
      og når det kommer til bivirkinger; jeg merket aldri noe særlig til det. i begynnelsen hadde jeg mye luft og vondt i magen + at jeg har mistet mye hår, altså det har blitt mye tynnere. i tillegg er det jo absolutt ikke anbefalt å gå lenge på antibiotika, med tanke på senere i livet hvor du virkelig kan trenge det, men har blitt “immun”. men her må man bare tenke for og imot, og hva en selv syns er viktigs. det har i alle fall funket som faen for meg, og det var virkelig verdt det!
      du får ta kontakt hvis du skulle lure på noe!! jeg har masse erfaring som sagt, og før/etter bilder som beviser hvor jævli bra det har funket.
      til slutt vil jeg bare si hvor herlig du virker og hvor glad jeg blir av å lese bloggen din! du virker så ærlig og god tvers igjennom! stå på videre og lykke til med alt:D

    78. Fyfaen, cyster er så jævlig vondt. Hadde en gang en som fylte seg opp når jeg hadde mensen, å fytti, trodde jeg skulle dø. Var seriøst like før jeg selv ringte ambulansen! Føler med deg big time!

    79. Kan du si litt mer om de pillene? Hvor man kan få tak i de? Slitered det same selv, kunne gjerne tatt i bruk noen sånne piller:):)

    80. Heii søte deg<3 det var en lang liste hehe..
      Først tenkte jeg å gi deg en liten anbefaling istedenfor å gå på de pillene du snakker om. Skjønner at det med huden kan bli et stort problem, men for å fikse det burde man dra til en hudlege/en klinikk. Det er veldig mange flotte klinikker i Oslo som selger et produkt ved navn Obagi! Noe som er virkelig til å anbefale. Ville ihvertfall hørt med noen om produktene til din hud, før du satser på piller. For det andre, hehe.. så lurte jeg på hvor du skal begynne å trene med PT? 🙂 Er jo veldig mange flinke! syntes du gjorde en kjempe jobb på MDC i dag, og dere har gjort det hele tiden <3 ha en super fin kveld!

    81. Vil anbefale Epiduo mot kviser 🙂 En ganske sterk krem du får på resept som du smører på hver kveld der du har kviser. Det positive er jo at du kun “angriper” området der du har kviser. Kjenner flere som har gått på Roaccutane som er piller (mulig det er disse du har tenkt å skaffe deg?) og noen av de jeg kjenner har fått bivirkninger som deperisjoner og selvmordstanker. De er veldig effektive da, og det er ikke sikkert du er like uheldig som mine bekjente. Legen min sa i allefall at han ikke ville anbefale Roaccutane før jeg hadde prøvd Epiduo. Han mente at Epiduo var som Roaccutane på tube, bare at du slapp mange av bivirkningene. Det eneste jeg slet med var litt tørr hud og kløe den første uken, men det gikk fort over og det samme gjorde kvisene! Har sluttet med kremen nå og har aldri hatt finere hud 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg