pust med magen

Humør : Jeg vil at Anette Marie skal komme tilbake til oslo, hun har vært i bodø i helgen og akkurat idag trenger jeg virkelig en “storesøster”klem. Eller mammaklem. Eller å grave meg ned. Eller å reise til harstad med mobilen i flymodus å bare ligge under sengehimmelen helt til jeg får liggesår, så kunne Anne-Sofie ha kommet på besøk og holdt rundt. Hadde passet fint å spole tilbake til år 2012, med  Men slik funker det ikke, og the show must go on. Jeg har vært på trening hele dagen, det er 70tallsuke og det er jammen meg vanskeligere enn man skulle ha trodd. Heldigvis danser jeg med noen av de guttene som lett havner på min topp 10 favorittmennesker i verden, så jeg kommer hjem med et smiiiil ♥ Jeg har troen på denne uken, og vil helst fokusere på nettopp det!

Eller.. i ærlighetens navn. Det gikk greit på trening, dansen blir bra, gutten er fantastiske og jeg MÅ ikke la annet som skjer nå knekke meg. Jeg kjenner meg selv, og om dette hadde vært for et par måneder siden, så hadde jeg flyktet slik som jeg alltid gjør. Til Harstad, til en venninne, på ferie eller noe sånt. Men jeg kan ikke nå, og det er bare bra. For nå skal jeg vise ovenfor meg selv, ovenfor de jeg har ansvar for, at jeg kan og at jeg ikke gir opp. Gir opp meg selv, mener jeg. Og det her handler ikke om å “gi opp dansen”, haha. For det går fint, og alt det der, hele den greia, går fint. Selv om det eneste jeg gjør hver dag er å danse så har jeg også et liv og tanker utenom, og nå ser mye ut til å gå til helvette for min del. Og da vil man jo gjerne bare slenge alt annet ansvar i veggen sammen med hodet sitt og følelsene sine, men nei. Not this time. 

Kriger. Pust med magen. Jeg er tilbake i morgen! 

64 kommentarer
    1. Du er utrolig flink Sophie! Prøv å tenk på den følelsen du kommer til å sitte igjen med etter alt dette, du klarte det, du gjennomførte og du fullførte! Stå på, fokuser på det positive og kos deg!! Husk hvor mange som heier på deg 😀

    2. denne gangen vet jeg du klarer å komme deg gjennom det lettere enn du har gjort før. skulle ønske jeg kunne komme og være der for deg! og støtte når du trenger det. tenk på alt du har fått til denne måneden. du er super sophie!! <3 prøv å flykte ved å se en film i stedet! 🙂

    3. Stå på Sophie Elise!
      Fokuser på de gode tingene og ikke la noe eller noen knekke deg!
      Du er ganske sterk, og sterkere enn mange tenker tror jeg 😉
      Stå på og ha en fantastisk uke som kommer! 😀

    4. Kjære Sophie Elise.
      Jeg har aldri skrevet på bloggen din før. Helt oppriktig, så hadde jeg vel aldri tenkt til å gjøre det heller, for jeg har hatt et veldig forutinntatt syn på deg, basert på det jeg har sett i media.
      Men i går satt jeg og så på reprise av Mitt dansecrew. Du er jo bare en fantastisk person! Ble rørt av å se på intervjuet før du danset! Det du sa om livsendring, og hva dette gjorde med deg og for deg. Du står på, og er så utrolig flink! Virkelig et forbilde 🙂
      Jeg ønsker deg masse, masse lykke til! Og lover at jeg skal heie på deg herfra og til månen! Du er fabelaktig flink 🙂

    5. Sophie, er så utrolig stolt over innstillingen du har og forteller om! den er bra både for deg og oss som leser den! Du kan klare alt du vil, og du takker nok deg selv når det en gang blir bra, og ting blir lettere!

    6. Vist det er vanskelig å fokusere på dans blgg og privat, ta en blogg pause i et par dager. Vi vil ikke ha en nedbrutt sophie. Vi heier uansett på seg på fredag! Du er rå. Du kan!

    7. Jeg tror det er kjempebra for deg nettopp det at du har dansingen og tv-programmet akkurat nå!
      Ta til deg komplimentene du får, virkelig HØR på det de profesjonelle i juryen sier, for de virker mektig imponert over din personlige utvikling igjennom showet, og jeg må ta av meg hatten og si at du imponerer kraftig i måten du takler presset og de lange timene!
      For et år siden hadde du gitt opp, du hadde dratt opp til Harstad og igjen skuffet deg selv, denne gangen skal du gjennomføre med glans og du skal imponere deg selv, ikke leserne dine, ikke tv-seerne, men deg selv!
      Den beste følelsen som finnes er å klare noe du aldri trodde du skulle klare, eller å prestere noe du ville gitt opp på før!

    8. disse innleggene er bra at du skriver. da er det lettere for leserne dine å relatere seg til deg når de får høre om begge sider av livet ditt. <3 og spesielt når du er veldig positiv i tillegg! 🙂

    9. Du har mange mennesker rundt deg som bryr seg om deg, også vi blogglesere:) Du fortjener det beste på alle områder i livet. All lykke til deg😍

    10. Du er forbildet mitt. Jeg har mye jeg vill si deg. Stå på. Ikke gi opp nå. Det finnes håp. Ikke stopp. Bare fortsett. Jeg heier på deg. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    11. Ta pause fra bloggen denne uka. Vi vil bare ditt beste, og som ei sier over her, vi vil ikke ha ei nedbrytt sophie. Du får bruke den positive energien du får av dans, til å komme deg gjennom dette samtidig som du takler hva enn som skjer på privaten. <3

    12. Håper det går bra Sophie, vi står deg i ryggen uansett. Ta deg en pause fra bloggen om du trenger, og dans så mye du kan, for du stråler når du danser<3

    13. Jeg vil alltids komme tilbake til bloggen din om du tar deg noen dager fri! Vi lesere forsvinner ikke for alltid, ikke jeg ihvertfall. Du er mer enn god nok, spesielt i den krevende og travle tiden du er i nå. Heier på deg!!!

    14. HELT enig med mange av de over her! Ta deg en bloggpause! For din egen del! Hvis du kjenner at du trenger det, så tar du det. Det er velfortjent! Stå på <3

    15. Sofie, du må huske at vi alle heier på deg! Gjennom dette året har jeg bare sett mer og mer av hvor bra person du er, og du virker så utroolig koselig. Jeg håper virkelig at du leser dette og tenker gjennom at lille meg og så utrolig mange andre mennesker vil at du skal ha det bra.. <3

    16. Ta deg en pause fra bloggen, vi støtter deg uansett og vi kommer til å stemme på deg på Fredag! Konsentrer deg litt om andre ting. Vi er her for deg om du vil prate, så det ikke bare er du som prater til oss, men vi prater tilbake. Fansen din elsker deg og vil bare det beste for deg! Vi er her, når du føler deg litt bedre til å blogge igjen!

    17. visst det er slitsomt med bloggen midt oppi dette, kan du ta en pause! visst noen blir sure på deg pga det, er det dem som har et problem<3

    18. Du kan ikke alltid være alle steder for alle sammen. Kanskje er det bedre å bare være akkurat tilstede kun for deg selv akkurat nå og akkurat her.
      <3

    19. Feelgood-tanke: på onsdag blir det Vixen Blog Awards, og det skal bli en dødsbra kveld! Hørte at vi begge skal til Mia og ordne oss før utdelingen, så da har vi tid til å bli kjent og prate om du trenger det <3 Gleder meg kjempemasse til et par dager i Oslo selv, og kjenner jeg virkelig trenger å komme meg vekk litt. Har ledig plass i dobbelsenga på hotellrommet mitt om du vil crashe der ei natt! Sender en cyberspaceklem fra bartebyen!

    20. Jeg er veldig stolt av måten du bærer deg selv på?fremover. Hva enn som skjer, så har du 50 000 mennesker som heier på deg hver eneste dag og som mener du er best. Ikke glem det. Det er mange av oss som har fulgt deg fra starten av, jeg er en av de og jeg er her fortsatt, hver eneste dag. Fordi du har lyst opp hverdagen min fra jeg var typ 16 år. Nå er jeg 20. Du var den jenta jeg satt og drømte om å bli. Jeg husker så godt før jeg begynte et nytt skoleår, jeg skulle bli akkurat som deg, bli like pen som deg og like kul som deg. Haha! Hele poenget med at jeg deler dette er fordi jeg vil at du skal vite at du er virkelig verdt MYE for noen. Folk du ikke engang aner hva heter, eller hvem er. Du er eneste grunnen til at jeg ser på bloggerne, du er den eneste grunnen til at jeg ser på mitt dancecrew. Du har en stor påvirkning på livet mitt og jeg har lært mye av deg Sophie. Føler jeg har vokst opp med deg på en måte. Har lært meg å bli selvsikker, noe jeg ikke var for bare et par år siden. Har lært meg og ikke bry meg, mye takket være deg. Du er en flott jente og det skal du vite. Håper dette er en oppmuntring til deg nå som ting er vanskelig ved siden av dansingen. Du har en stor plass i hjertet mitt, du er faktsik ofte den siste jeg tenker på når jeg legger meg (på en ikke creepy måte haha?) men altså, jeg tenker på ting du har sagt, og ting du har gjort, og når det virker som du har det vanskelig så ber jeg for deg. Du syntes kanskje det er rart å høre, men du fortjener å vite at du er i bønnene til folk med religion.
      ANYWAYS, dette ble en mer eller mindre freaky tekst som kanskje vil virke teit. Men vil bare poengtere at du har så mange rundt deg som heier på deg og din fremtid, når andre forlater deg/sårer deg.
      Jeg er så glad for at du finnes!
      Klem

    21. Jeg har aldri før skrevet på bloggen din, rett og slett fordi jeg bare leste bloggen din fordi du var underholdning. Men i det siste, syns jeg du fortjener en ekstra liten kommentar. Du har blitt så voksen, og respektabel. Jeg gikk fra å sitte å le av deg til å sitte å beundre deg stort på relativt kort tid.
      Jeg er helt enig med de andre, det er helt greit at du tar en pause – selv om du kanskje føler du vil prestere på alle kanter så bør du ikke gå på en smell. Legg bort bloggen for en liten stund – vi er her når du kommer tilbake. Vi heier på deg!
      J18

    22. Du er virkelig ekspert på å lage drama. Nå har det vært bare glede en stund, så da var det vel på tide å lage litt drama og mystikk igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare lar være å skrive om sånt og heller holde det privat, det kan umulig være bra. Men nå har du sikkert filmet det for Bloggerne, håper bare du tenker deg om før du gir fra deg opptakene. På tide å bli litt voksen og litt mer privat, Sophie.

    23. viktig og puste med magen og leve i nuet👌😃
      Hilsen singel mamma som snart er i 40års krisen😱
      Gøy å lese bloggen din og liker spesielt at du engasjerer deg i dyrevellferd.
      Jobber på Dyreklinikk og kan si at det er mange som ikke skulle hatt dyr😔

    24. Stå på sophie, dette klarer du! Ting går opp og ned og hadde det ikke hvert for de tøffere tidene hadde man ikke satt like stor pris på de gode. Prøv og ikke tenk så mye, bare la tiden gå og gi gjernet! Det går over. Klem Heidi

    25. Tror dette kommer til å gå utrolig bra! Husker at du var skikkelig nervøs og stressa angående dansen dere hadde sist fredag, siden du følte du ikke fikk den til.. JEG BLE SÅ OVERRASKA! Forventa at den kanskje ikke kom til å sitte helt i boks, men jeg syns du var best av alle! Dette kommer bare til å gå bedre, så bare stå på og vær optimistisk! Heier på deg!

    26. Etter du begynte å danse, hvordan har den fysiske formen din blitt? Har du blitt sterkere? Mere muskler osv? Kan du ikke skrive et innlegg om det? Spiser du sunt, eller tenker du ikke på kostholdet?

    27. Jeg er en av de som har vært litt kritisk til deg tidligere. Dette for at du hele tiden har hevdet hvor smart du alltid har vært, men igjen alltid lagt ut et puppebildet eller rumpebildet etter hvert “smarte” innlegg. Hvor jeg mener det har så totalt fjærnet fokuset fra budskapet i innleggene dine.
      Nå vil jeg derimot si at i løpet av den siste eller de to siste mnd har du vokst på meg. Måten du formidler deg selv på og det ser ut som du har fått lit mer respekt for deg selv. Det virker som om du har skjønet at du ikke trenger å legge ut et puppebildet for å fange oppmerksomheten til folk, du kan gjøre det ene og alene med det du skriver og det buskapet du har å komme med. For det er du helt fantastisk flink til!
      Det her årnder seg, som alt annet. Hold hodet høyt, fortsett med dansinga! For du er en tilsynelatende en sterk person 😀 Stå på Sophie!!

    28. Hun har jo skrevet om dette for ikke lenge siden. Om du var fast leser og faktisk LESER det hun skriver i innleggene, så hadde du fått det med deg til nå.

    29. du må skjerpe deg din patetiske idiot
      høres jo ut som du har mange folk å være med i løpe av dagene , noen har det ikke sånn en gang og likevel synes du synd på deg selv
      hvis du er så opptatt av nærhet eller hva som er problemet ditt , så bruk kjæresten din eller dei jentene du har i oslo til å snakke med eller kose med + dei du danser med

    30. anonym 02:21: Ja hun er nøyaktig det du sier, ekspert på å skape drama.. hvordan tror du hun har blitt så kjent? hun vet nøyaktig hva hun gjør, hvis bloggen får være for positiv og oppløftende for lenge så vil lesertallene sakte dale, men ved å i ny og ne slenge inn innlegg som dette hvor det i tillegg hinter til at “noe har skjedd”, så strømmer lesere til!
      Tror folk undervurderer henne en god del, mange prøvde å bli kjente bloggere i den tiden hun begynte.. men hun ble den som havnet på topp, jenta kan markedsføring

    31. Til de som kritiserer Sophie Elise: I tilfelle dere ikke la merke til det, så er dette SOPHIE ELISE`S blogg, og da er det akkurat hun som velger hva hun viser på bloggen og ikke blogger. Istedenfor å være stor i kjeften og si at det er mye drama, kan man med et klikk bare klikka seg ut av bloggen. Helt latterlig hvor dumme mennesker kan være. Stå på, Sophie! Jeg beundrer ditt harde arbeid 🙂

    32. Hvordan vi velger å takle motgang er det som skaper karakter! Har troa på at du kommer sterkere ut av det her:) Er utrolig gøy å følge med på deg, selvom jeg er en 29 år gammel weedrøykende bygdekjerring- ikke akkurat målgruppa di;)

    33. Slapp litt av og les det som står i innleggene, det handler ikke om hvorvidt vi er store i kjeften (det var ganske ufint og udannet sagt av deg) eller ikke, men at det er usunt for bloggeren å drive på som hun gjør: Lage drama rundt sin person. Det er effektiv markedsføring, men svært skadelig for sjelen.

    34. Ufint og udannet sagt av meg? Jeg sa det rett som det er. Jeg synes synd på Sophie som hver eneste dag får unødvendig kritikk for enhver minste ting hun gjør, og jeg synes hun er sterk som tåler den. I tillegg er jeg jo ikke anonym, noe som du er 😉 Og jeg vil ikke si at dette er drama. Det er bare noen tanker, og hun skriver jo at hun skal holde alt ut og at det skal gå denne gangen. Skjønner ikke hvordan er drama eller markedsføring?

    35. jeg glemme litt ut til tider at hun bare lage skuespill ut av sånn ”synes synd på meg ” innlegg eller dei innleggene om sånn typisk ”dype ting” hun kommer med , så komme det vanligvis dristige bilder etterpå xD

    36. Jeg må le av kommentarene her! Nå er det visst blitt “dannet” å si at andre er store i kjeften. Språk er visst en vanskelig sak å beherske.
      Sophie er Sophie, og via bloggen har du vist oss at du elsker å hinte om dramatikk i hverdagen. Det er vel bare sånn du er 🙂 God markedsføring er det i alle fall, uansett hvor stort eller lite det er, det dramaet du hinter til.

    37. Du e flink! Ta dæ en velfortjent pause fra bloggen og konserter dæ om dansinga! Vi heie på dæ!!

    38. Hei Sophie! Veit du ka, nu vil æ fortell dæ en liten morsom sak. Huska du den gaaamle sangvideoen du la ut, i svart hvitt? Æ trur faktisk den e filma med webcamera. Det bynn å bli nån år sia nu. Rundt den tia der har æ fulgt dæ(va ikke denna bloggen du blogga på da)- med andre ord så e æ en ganske så trofast leser igjennom hele reisen din fra ungdomstida. Det e nok ikke bære æ som har fulgt dæ så lenge, og som har stått ved dæ i opp-og nedtura. Når æ ser dæ på tv, i et intervju eller uansett i media så heia æ på dæ. Æ vil så gjerne at du skal lykkes med alt du gjør. Det e nok ikke mulig, men du har verkelig lyktes med masse, lillevenn! Du e både ei underholdning, en inspirasjon og en vakker ting å legg øyan på. Det e godt å les, eller hør, du snakk om di verkelige viktige tingan i livet. Du e så reflektert, og æ tenk med mæ sjøl at du kanskje har ei gammel sjel, heeh. Intervjuet du gjorde med Senkveld e en av di finaste sien æ har sett dæ fra. Vær stolt av dæ sjøl!!
      Nu når du e med på Mitt Dansecrew så sett æ å heia på dæ. Æ bor sammen med ei venninne nu når æ studer på universitetet, og vi tar opp enhver episode for å sjå dæ i programmet. Heia nordlenninga liksom! Sku nesten tru vi va 14 å fnisat, men neida-bære stolt. E ikke det rart? Det at man kan bli stolt av en person man ikke kjenn, og en person æ EGENTLIG ikke har no forhold tel. Husk å smil masse, man e finast då, men spesielt på scena:-)
      Ikke bryt dæ sjøl ned, tenk kor fantastisk heldig du e, og for en stor innflytelse du har på andre. Men det aller viktigaste e at du har det bra sjøl, da stråla man.
      Klem fra jente på 21 som e Sophy-fan!

    39. Ave: Sa aldri at det har blitt dannet, men måtte bare få det rett ut. Ihvertfall hørte dere stemmen min og fikk det med dere. 🙂 Hadde jeg bedt dere om å være stille, ville ingen brydd seg. Noen ganger er det det som må til. Er utrolig lei av mange her som hele tiden skal rakke ned på Sophie og spekulere i ditten og datten. Er dere 5 oppi hodet eller?

    40. Kjære deg!
      I mine øyne har du alltid vært en overfladisk, selvopptatt og bortskjemt silikonberte uten særlige røtter i virkeligheten – det er jo ofte slik du har blitt fremstilt. Men så begynte jeg å se på bloggerne… og jeg ble veldig nysgjerrig fordi mine inntrykk av deg ble mer eller mindre motbevist. Du virka jo ikke blåst i det hele tatt, og slik begynte jeg og lese bloggen din. Nå har jeg lest den en god stund, og jeg innser hvor feil jeg har tatt, hvor feil media har fremstilt deg tidligere.
      Du har kommet så langt fra hvor du startet, du har vokst så utrolig mye, og jeg blir stadig overrasket over hvor reflektert du er. Du er mer reflektert enn meg og mine venner til tider, og jeg har blitt så inspirert av ting du har sagt. Du er så klok!
      Ja, du har fikset på utseendet ditt, men du er åpen om det. Bare det gjør deg mer ekte enn mange andre bloggere som sverger til sitt naturlige utseende og den kroppen de er født med. Og det at du ikke legger skjul på at ting er dritt og at livet suger, er så befriende for da føler jeg meg plutselig ikke så alene lenger. Takk Gud for at jeg ikke er den eneste som sliter med kjærligheten eller selvfølelsen! Du har en livserfaring mange bare kan drømme om, og jeg føler du har mye å lære oss lesere. Livet er ikke en dans på roser, og man tar ikke alltid de beste valgene… men dette gjelder da for alle? Ingen er HELT perfekt.
      I dag ville det ikke en gang falle meg inn å kalle deg et dårlig forbilde en gang. Jeg blir stadig blown away av refleksjonene dine, for du er jo absolutt ikke dum! Mye av det du har sagt har gått rett hjem hos meg og fått meg til å tenke annerledes på ting. Fremtiden er skummel, og jeg vet ikke hvor jeg vil, å være i et forhold er ikke alltid lett når man er to som skal ut i verden og sist men ikke minst, hvordan skal man klare å føle seg bra i en verden som er så opptatt av å være perfekt HELE JÆVLA TIDEN?
      Det jeg vil frem til, er at du er en av de sterkeste personene jeg vet om, og en av de største inspirasjonene innenfor blogg-Norge. Du er flink, sterk og ikke minst inspirerende. Jeg heier på deg personlig, ikke bare gjennom mitt dansecrew. Fortsett å være deg, ta godt vare på deg selv og stå på videre. Fokuser på det positive og hva som er best for deg. Du har flere tusen lesere i ryggen som backer deg uansett hva <3

    41. Har du noen gang hatt sex/kan du legge ut bilder eller?!?
      Det ser så deilig ut det er deilig å se. På. Legg ut bilder på Google

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg