SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDE

 

Når det er reklame for oss som ser på tv, hva gjør dere dansere og deltagere da?
Vi deltagerne henger jo enda backstage, og noen ganger, når jeg får tillatelse av produksjonen, springer jeg ut og klemmer på mine nære og kjære 🙂 Om vi enda ikke har vært på scenen går vi også igjennom nummeret et par ganger. Jeg liker også å sitte med headset på meg, slik at jeg kan være i min egen verden og ikke fokusere på hva de andre deltagerne gjør, da blir jeg litt stresssa. For å ikke glemme – kommuniserer med dere! Snapchat er veldig bra for å dra bort konsentrasjonen for meg fra nervene.

Hvilken av dansene dere har hatt, innkludert den dere jobber med nå, liker du best?
Egentlig nummer en, altså where have you been – rihanna, men den ble jo ikke slik som den skulle pga lys og masse nerver fra min side. Pump it var jo også veldig gøy, og i morgen.. vel, dere får bare se, haha! Der sliter jeg enda. 

Var du usikker på om du skulle takke ja til å være med?
Ikke ett sekund. Men når jeg først hadde takket ja tenkte jeg “herregud, hva har jeg gitt meg ut på, hva med sceneskrekken min!?!?!?”, haha. Men, jeg har hatt veldig godt av å utfordre meg selv.

Hvilke sang vil du helst danse til?
Nå får vi faktisk en av mine favoritter i morgen, nemlig en av beste Lindsey Stirling (sjekk henne ut, dere vil like det)! Så det er jeg sykt fornøyd med. Også noe av Chris Brown ville ha vært bra.

hvor gøy er det på en skala 1-10? Og hvor slitsomt?
det er så utroooooolig gøy, det er ikke mulig å beskrive. Vi lever i vår egen lille boble og det eneste vi tenker på er å danse og ha det gøy, så ja… 10! Hvor vanskelig? Fram til nå skulle det nok ha vært..7. Vi er bare i den tredje uka så langt, og nå begynner det å gjøre litt vondt i kroppen, og slitsomt psykisk. Blir nok 10 der også etterhvert, men også på en god måte 🙂

Hvordan føles det å være en av de beste i konkurransen?
 
Haha synes du at jeg er det, sånn virkelig? Utrolig gøy å høre!! Jeg synes det er så utrolig mange flinke som er med i år, det er jo virkelig ingen som er dårlig, så det kommer til å bli hardt å holde seg med helt til toppen. Men, jeg krysser fingrene og jobber så hardt jeg kan.

Hvem lager dansene?
Egentlig alle sammen, men Jason hadde vel hovedfokus på nummer en, Yasin på nummer to og tre. Så får jeg komme med ideer hele tiden! 🙂 

Går konkurransen noe negativt utover forholdet ditt?
For å være helt ærlig, så er det ganske kjedelig at vi kun har mulighet til å se hverandre på kvelden, men Robin har vist seg å være en helt enorm støtte som står og heier på meg høyest av alle hver eneste fredag, og de andre dagene gir han meg peptalks, tar vare på meg og hjemmet og er helt fantastisk. Jeg blir så varm i hele kroppen og hjertet når jeg ser han i publikum, man ser så godt hvor stolt han er over meg, når han holder opp tommelen og slenger kyss til meg.. mmm<3 Ubeskrivelig er det.

Hvilken av deltagerne snakker du mest med sånn utenom?
Hmm.. det crewet jeg har snakket mest med må vel nesten være DUO (de som er med Susanne), og juice ( med lisa tønne)  jeg snakker også en del med Sandra og Markus. Men alle er fantastiske mennesker, og jeg blir så glad av den gjengen!

Pleier du å dra ut å feste etter sendingen? Og har familien din vært å se på?
Jeg festet etter sist fredag fordi jeg var så JÆVLIG glad etter tilbakemeldingene! Så da ville jeg ikke hjem å legge meg, dro ut med Robin og en kompis av han og hadde det veldig gøy. I morgen kommer mange venner og kjæresten på showet, så blir sikkert en liten tur ut da også, det er hva vi planlegger iallfall. Pappa og lillesøster har sett på, og tante med min lille kusine. Det var så koselig, og de kommer igjen!  

hvem er din største konkurrent?
Fingern har jo en fordel fra tidligere (vi alle har jo forskjellige utgangspunkt, enkelte bedre enn andre), men han er også en utrolig god, hard working og herlig person, så jeg må nok velge han. Sett bort fra det, så er det nok nervene mine som er min største fiende her, hehe. MEN, igjen, alle er utrolig dyktige, og hva som helst kan skje.

Har du noen gang fått et utbrudd eller begynt å gråte på trening?
Tja, litt. Ikke et totalt utbrudd liksom, men i går var det definitivt litt tårer for min del. Det føltes bare heeeelt håpløst, og jeg forsto ikke hvordan vi skulle rekke det til fredag. Men, jeg tror det skal gå fint.  Men jeg kan riktignok bli jævlig irritert på trening noen ganger haha, og da spessielt på Yasin for han fungerer mest som TRENER, så han er alltid den som presser meg mest og kjefter litt. Noen ganger føler jeg at jeg bare gjør feil, men han vil jo bare at jeg skal gjøre det så bra som mulig og han vet jo at jeg KAN, så derfor pusher han meg. De andre to pusher jo så klart også, men ikke like “strengt”, hehe. Men, det er bra å ha litt variasjon. 

Hvordan er Ssndrs Lyng som person?
En solstråle 😀

Blir kjæresten din sjalu for at du er med guttene og danser hver dag?
Nei, Robin er generelt veldig rolig med dette, han vet jo at jeg bare er med guttene for å trene. 

Jeg lurer litt på hvordan bedømmingen til dommerne fungerer, mtp f.eks Fingern som har vært turner ( høyt nivå?), mens du og andre i konkurransen, f.eks Susanne, du og Lisa ikke har noe erfaring fra før av, så hva synes du om det opplegget eller tenker dommerne på det?
Vi alle har kommet inn i konkurrensen med ulike forutsettninger ja, visse av oss har danset tidligere, mens enkelte har andre fordeler, jeg er jo ganske ung og har ikke mann og barn og kan derfor vie enda mer tid til treningen, som også er en fordel så man må ikke tenke sånn nødvendigvis! Men når alt kommer til alt, så tror og håper jeg det handler om den som utvikler seg mest i løpet av hele reisen! Jeg har aldri danset før og tror nok aldri jeg kommer til å være best i konkurransen sånn sett, så målet mitt er enkelt og greit å bli bedre for hver uke som går og vise til folket at jeg jobber hardt. 

Tror du at dere har god mulighet til å vinne?
Altså vinne kan vi jo alle gjøre! Det er feil å si enten det ene eller det andre, men jeg skal iallfall jobbe så hardt jeg kan. Jeg håper uansett vi kommer så langt som mulig slik at jeg får testet ut alle dansene, og at jeg får vært med guttene så lenge jeg kan.

Hvor mange timer trener dere hver dag?
Det spørs helt, på rolige dager er det rundt 4, nå de siste dagene har det vært 8-10 timer. 

Overdriver Jan Fredrik Karlsen, eller er det faktisk sånn han er?
Haha, han ER sånn! Hele tiden!  

Hva spiser du for å ha nok energi igjennom dagen?
Jeg spiser en god del energibarer, smoothies, frukt (banan!).. og en god del junk under trening, desverre. Guttene drar meg alltid med på pizza her, burger der, kebab der.. så da blir det mye pommes frites og falafell på veggisen.

Hvor gamle er guttene?
Vi er alle like gamle, født i 94 og 20 år! Så det er jo ganske gøy 🙂  

Hva tenkte guttene når de fikk vite at de skulle danse med deg?
Dette fortalte de meg for første gang for bare et par dager siden, haha. De tenkte “nei shit, hun er jo sikkert helt idiot, må vel fikse på håret og sminken hele tiden på trening, faen dette her går ikke bra”. (hahahaha..). Så ja, det var deres førsteinntrykk. Men nå er de nok ganske glad i meg 😉  

Ditt førsteinntrykk av dem?
Hmmm, husker faktisk ikke helt altså! Det var jo en litt stresset setting med kamera og alt, så jeg rakk ikke å tenke så utrolig mye, men vi ble utrolig fort komfortable med hverandre, noe som har ført til vår styrke OG svakhet, haha. Vi er komfortable, men kan fort bli litt for avslappet og ja, de raper meg så og si opp i ansiktet og jeg kan fortelle dem at jeg må på do og bæsje liksom, eller at jeg har mensen eller ja blablabla. Detaljer, detaljer. Så, man snakker seg fort litt bort, haha. Men vi har det veldig gøy sammen, og jeg kunne HELT ÆRLIG ikke ha fått meg noen bedre.  

Skriv litt om hver av guttene, og forklar hvordan de er!
Bulle (han norske):  Snakker mye til seg selv, ofte vanskelig å forstå hva han egentlig prøver å si, han er en fantastisk dyktig danser og har talent innenfor mer enn bare stilen dere får se på tv nå. Han er ekstremt snill, alltlid glad, litt surrete og gruppas “mobbeoffer” (med kjærlighet!), og blir ofte kalt for eksperten, fordi han alltid har et svar på alt (et svar som tydeligvis aldri er helt rett, men han prøver i det minste). Guttene har det veldig morsomt på hans bekostning og nooooen ganger har jeg det også. Passer veldig godt på at jeg skal ha det bra, og gir meg mye skryt. 

Yasin ( høyest, mørk). Yasin er den som, i følge dere, ser strengest ut og det er han definitivt. Han er absolutt ikke en sint person men bare veldig seriøs og det setter jeg pris på. Han var den første jeg trente med av guttene, og den jeg trener mest med alene fordi han er litt streng, som sagt. Til tross, er han riktignok den som gir meg mest skryt når jeg får til noe bra, og gjør meg veldig motivert. Han har kjæreste, til dere som har spurt om det også, haha (“åh omg yasin er såå kjekk”). Alltid presis på trening. Plager meg en god del, omtaler meg alltid med fullt navn, “Jada, Sophie Elise Isachsen!”, og så etterligner han nordnorsk eller hva jeg nå enn måtte finne på å si. En god person som bak alt det strenge er oppriktig snill og ikke minst smart – om vi går forbi noen uteliggere, er han den første til å gi penger uansett. Også gruppas sjåfør!

Jason. Jason er den jeg snakker til om noe er galt, han er også den første til å gi råd og prøve å fredsmegle om det skulle være noe sånt. Spiser jævlig mye mat, snakker mye om mat og om vi andre har spist mat, så spiser han restene. Kaller meg for “sophy”, etterligner alltid måten jeg sier “påmfriii” eller “ilammiii” og synes det er veldig rart. Her om dagen var det måten jeg sier “kiwi” som fikk gjennomgå. Kommer ofte med veldig filosofiske settninger. Jason har desverre vært mye syk under perioden vi har trent, som har vært vanskelig for oss alle når man er en gruppe med få personer. Han var den første til å legge planer for hvert show med en gang vi møttes, og er opptatt av koreografi.

Hvorfor vil dere vinne, og hva skal guttene bruke penger på?
Guttene ville nok ha kjøpt seg et eget studio å danse i, tidevis har de trent på oslo s (!!!) fordi de ikke har hatt noe sted.. men mer om det kommer i kveldens episode. Jeg får jo ingen materialistisk premie om vi nå skulle vinne, annet enn heder og ære, så for meg er det jo for guttene sin del 🙂

Synes du ikke det er feil å kjøpe stemmer slik som du gjør? Mtp at du skriver mye på bloggen om at vi skal stemme, og den facebookgruppa hvor man kan vinne en premie om man inviterer venner?
First of – den facebookgruppa kan man vinne en premie om man inviterer venner til den, ikke slik “stem på oss å vinn en premie!”. Det var ment som en fin ting slik at de som faktisk gidder å spre ordet og bruker sin tid til det, skal ha mulighet til å få noe igjen for det. Ingen blir tvunget til å stemme, og om noen stemmer på meg håper jeg det er pga et eventuelt talent eller fremgang, ikke på grunn av bloggen. Alle deltagerne legger ut stemmennummeret sitt på sosiale medier, om alle hadde hatt blogg, ville nok alle ha gjort akkurat det jeg gjør. Og, det ville nok dere også ha gjort :-). Som sagt, så er det ingen tvang om å stemme, og jeg håper folk stemmer for rett grunn om de nå velger å gjøre det.  

20 kommentarer
    1. Lykke til videre søte deg! Du er flink og det virker som du virkelig går inn for dette. Tror du vil nå langt pga akkurat det. Har lest bloggen din en stund nå, liker deg bedre og bedre! Føler at mange får fort feil intnrykk av deg og det er så trist. Du står for så mye bra og bryr deg så mye om andre mennesker. Tror forresten det er en god ting å utfordre seg selv på denne måten, vil tro det er tøft. Men stå på videre you can do it. Du er jo en fighter. Gleder meg til å se deg danse!

    2. Dette har egentlig ikke noe med innlegget å gjøre, men hva betalte du for Hello kitty tatoveringen din? Og hvor tok du den? Var det verdt det, siden du måtte tatovere over den fler ganger? Er den sluttet å fade ut?

    3. “Haha synes du at jeg er det, sånn virkelig?” Tror hun mente dere som en gruppe, så hadde sett bedre ut hvis du svarte “vi” for dere er jo et team og husk “there’s no I in team” 😉

    4. Seriøst, du er en så ufattelig flott jente! Jeg stemmer på deg fordi du har overrasket hele Norge med dansemovene dine og utstrålingen din på scenen. Du viser ikke tegn til sceneskrekk, men heller en selvtillit som gjør deg helt rå! Hadde faktisk ikke sett på programmet hadde det ikke vært for deg, jeg sier alltid “jeg skal se Sophie Elise danse” haha. Stå på videre og når du føler deg sliten så tenk på oss som heier på deg og syntes du er helt sykt kul som gjør dette.
      <3

    5. Jeg ga 4 poeng til “Fingern” og et poeng til Sophie Elise. Men jeg visste ikke før nå at Fingern var turner! Men egentlig har det ikke så mye å si. Jeg stemmer ikke på kjendisen, jeg stemmer på dansegruppen, og dansegruppen til Fingern og de asiatiske som danset “kung fu” var desidert best. Så det er slik jeg tenker med mtp poeng. Jeg fokuserer ikke på kjendisen engang. bare gruppen.

    6. Sophie Elise kommer til å vinne bare fordi hun har sykt mange lesere på bloggen, og de kommer selvfølgelig til å stemme på henne. Det er egentlit teit å stemme på personen du liker best og ikke på de som faktisk gjør det best på dansegulvet. Selv liker jeg Sophie Elise, men stemmer ikke på henne bare derfor.

    7. Yes!! Lindsey Stirling, elsker musikken hennes! Dette gleder jeg meg til, masse lykke til Sophie! <3

    8. man får nødvendigvis ikke mange stemmer sjøl om man har mange lesere da, caroline berg eriksen har sånn 100 000 ellernoe og hun røyk vel nesten først ut av skal vi danse

    9. Du har flinke danselærere da,så skjønner godt at du vil at de skal vinne. husker de som små gutter som danset på Sinsen klubben 😜 var flinke som små også.

    10. SOPHIE!! Siden du liker Lindsey Stirling, bør du høre “moon trance” om du ikke har hørt den før, også må du se hva disse har gjort med sangen, helt utrolig!! Du vil bli skikkeli imponert, låver deg at det er verdt det! Se videoen her: http://htv.no/video/30264/
      Digger bloggen din, btw

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg