en evig diskusjon

Min ultimate slappe-av-hjemme-shorts! Fra PJ. SALVAGE. (-adlink)

Flere ganger i uken har jeg og Robin den samme diskusjonen, som av en eller annen grunn aldri forbedrer seg og det kan til og med bli litt på kanten hvor engasjerte vi er i dette teamet – nemlig hvilken film vi skal se. Han hater filmer som innvolverer noe overnaturlig, og det elsker jeg. Han elsker svenske filmer og da spessielt krim, noe jeg synes er helt ok men jeg klarer liksom aldri helt å henge med eller skjønne poenget. Føler det bare er masse politifolk som snakker på et kontor i hver eneste film, haha. Vi sjekker IMDB hele tiden og filmene må nesten ha over 7 i score.

Filmene jeg nå har på en liste som jeg vil se er Her, Boyhood, The Babadook, The secret life of walter mitty og Interstaller. Nå sier han at vi skal se Beck, den er så klart svensk (haha..) og han prøvde også å få meg til å se en film med Jenny Skavlan, vi møtte henne igår og jeg tror han ble litt starstruck hihi. Men neste gang vil jeg gjerne vinne diskusjonen så da kan dere gjerne skrive en kommentar her om dere har sett noen av de filmene jeg nevner over her, ELLER om dere vet en skummel film som kan minne om the conjouring, for den likte han godt (ikke anabelle, vi så den på kino og ingen av oss likte den). Vi så nettopp gone girl, og ELSKET den! Robin har heftig adhd og får panikk om vi starter på en film han ikke liker.. haha.

Slik at jeg kan vinne neste diskusjon om hvilken film vi skal se, må dere gjerne backe meg litt opp her, eller kommer med tips! Etter filmtid her i kveld blir det rett i seng på meg, lang dag med trening i morgen som jeg gleder meg veeeldig til 🙂

 

163 kommentarer
    1. the physician er en veldig fin film om middelalderen, og menneskers medisinske utvikling, hvor man ser europa i kontrast med arabia, veldig spennende!

    2. Like literally, I love you Sophie du er en så sjarmerende jente, og jeg håper jeg får en venn som deg<3

    3. Herregud, det er AKKURAT det samme hos oss! Men det vi gjør nå er å velge oss 5 filmer hver, så legger vi veto på hver sin frem til vi begge står igjen med 1 film på hver vår liste. Så klumser (stein, saks, papir) vi og ser den filmen som vant f.eks på lørdag, og filmen som kom på “2.plass” på søndag! Utrolig lurt!
      Noen filmer jeg likevel vil anbefale sterkt, som jeg aldri i livet hadde sett ellers, er the sixth sense, disturbia og warrior!
      Lykke til, turtelduer 😚

    4. The secret life of Walter Mitty er veldig fin!! Kan muligens virke litt treg i starten, men etter hvert ser man hvor utrolig bra filmet den er og det kan nesten være på kanten til rørende 🙂 anbefales!

    5. the babadook var ikke bra. Filmen slutter med at de har mr.babadook som fange i kjelleren. Wtf? :p jeg og kjæresten min sliter akuratt med det samme, er utrolig frustrerende!

    6. Dette er ikke en film men du må se serien the 100!! Den er helt sykt gøy og jeg ble skikkelig hektet. Traileren ser teit ut men væær så snill og se første episode. De har den på popcorn time og den amerikanske netflixen 🙂

    7. SAW filmene er gode! De handler om en person som mener at folk i dag ikke setter pris på livet, og setter mennesker på en prøve hvor de må gjøre ting for å kunne overleve.

    8. Liker virkelig ikke filmer med overnaturlige hendelser, men elsket the secret life of walter mitty! Den var faktisk helt nydelig, på en helt egen måte. Filmen var også morsom og hadde flinke skuespillere. Kan anbefales 🙂

    9. Har dere sett Funny Games? Man blir så sint av den og den er så provoserende. Noe som er så heftig bra fra regissøren sin side. Dere må IKKE lese dere opp om filmen før dere ser den, det ødelegger alt, men er en film som kan gjøre deg sint, og da mener jeg det er en bra film når budskapet blir riktig.
      Etter filmen er det morsomt å lese seg opp og finne ut hvorfor regissøren gjorde slik som han gjorde, og det gir mye mening. Er lagd 2 versjoner, en på tysk og en på engelsk, med samme regissør, og filmene er dønn like! Men jeg likte den engelske versjonen best.
      Vi så filmen på en filmklubb jeg er med i, så veldig mange bra filmer vi har sett 🙂

    10. The uninvited er sjukt bra, den er så merkelig og den ender så annerledes enn det man tror. Jeg vil også anbefale filmene om Varg Veum og De gales hus✨

    11. Nok elsking nå, og til hovedpoenget med innlegget; Er det en film jeg syns er skikkelig bra så må det garantert være The Inception. Den inneholder både en av de mest kjekkeste skuespillerne i verden a.k.a Leonardo Dicaprio og Joseph Gordon-Levitt, har spor av overnaturally/science fiction good stuff, og du må ha tilstrekkelig nok med hjernekapasitet for å skjønne hva som foregår. Dette resulterer i som regel at man må se den ett par ganger før livet gir mening lol. Jeg syns også det er kjempekult å bare tenke tanken på at du kommer til å lese dette her. Du er best!

    12. Dere MÅ se Interstaller. Dette var en film jeg var veeeeldig skeptisk til for jeg liker ikke star wars f.eks. og trodde denne filmen var i samme duren. Men kjæresten overtalte meg og vi gikk på kino for å se den. Dette er nå en av mine favoritt filmer, jeg elsket den. Og om Robin er en person som ikke liker sånne filmer så kommer han uansett til å like denne, for den er så fantastisk. Og du kommer ihvert fall til å elske den. ( vet du ikke kjenner meg men jeg føler jeg “kjenner” deg og derfor kan si du kommer til å like denne sååå godt)

    13. Hvis du liker litt sånn “rare” ting, så anbefaler jeg “nærkontakt” 🙂 superspennende, og jævlig køddig.

    14. Eventyr/fantasy:
      Maleficent
      Guardians of the galaxy
      Dragetreneren 1 og 2 (AWWW)
      Komedie:
      Get him to the greek
      Litt mørk og litt hjernetrim:
      Shutter island
      Men som jeg skrev lengre oppe så anbefaler jeg serien the 100!!

    15. The maze runner..
      Dere kan jo skrive opp en liste med alle filmene dere ikke har sett og så søke på de og de top 5/10 whatever som har best rating på imdb ser dere traileren på og så velger dere en favoritt film hver og ser begge 🙂 Eller stein, saks, papir.

    16. Boyhood er utrolig hypet opp. Er virkelig bare tre timer hvor du sitter og venter på at noe skal skje. Ikke kast bort tiden:)

    17. Se Her og Interstellar og de er helt sykt gode! Spesielt interstellar for det er så mye og se og oppdage og su mø virkelig bruke hjernen for å forstå hva som skjer!

    18. Beck er jo dødsbra, jeg så på det nettopp. Det er også Wallander, Maria Wern, Irene Huss. Den som dreper er også bra, men det er dansk krim.
      Men en bra film som ikke er svensk krim – Dream house.

    19. Kommer på disse som virkelig er verdt å se, og jeg har sett det meste!
      Housebound – skrekk og komedie, elsker den!
      The Maze Runner – spenningsfylt actionthriller
      Saw – krim/skrekk/thriller
      Dead Silence – teen scream/horror
      Rec – horror
      The Possetion – overnaturlig skrekk
      The Uninvited – teen scream/skrekk
      Amityville – horror
      Har dere vurdert å se serier? Jeg og typen finner serier vi begge liker og storkoser oss sammen når vi har tid til å sette oss ned. Dexter, Game of Thrones, Lost og Breaking Bad er favorittene! Anbefales på det varmeste! Også bloggerne da<3
      Lykke til!

    20. Beck filmene er faktisk ikke ille! Jeg har sett en del av de og de kan minne litt om varg veum, selv om veum filmene er mye bedre da xD
      Ellers er det en skrekkfilm som jeg bare må anbefale alle, og det er As Above So Below! Kan ikke huske at du har sagt at du har sett den, men den er så utrolig spennende! Den er sånn du kvepper og skriker av, og som du vil gjemme deg bak en pute xD Pluss at slutten er sykt bra i forhold til andre skrekkfilmer hvor det alltid ender opp med at alle dør, eller at morderen overlever…
      Would You Rather er også ganske bra :))

    21. interstellar e helt fantaaaaastisk! Vare lenge, men følte bare den varte i 1 time! Elske den over hele mitt hjerte

    22. Jeg har nettopp sett en film som heter venom, og det er en av de beste skrekkfilmene jeg har sett så langt. Hvis jeg begynner å si noe om den ødelegger det handlinga xD så den anbefaler jeg på det sterkeste 🙂
      Den kan kanskje minne litt men bare en bitte liten smule om friday the 13th.
      Så må jeg også si at du var super flink i går er så stolt av deg ❤
      Gleder meg til å se mer av deg på bloggerne og mitt dansecrew 😊

    23. Du MÅ faktisk se the interview hvis du ikke har sett den!! Så utrolig morsom og “dum” film! Ler enda:)

    24. Haha! Jeg er veldig lik Robin og har adhd! xD Med eneste gang kjæresten min setter på en film jeg ikke liker, så enten går jeg ut av romme og gjør alt mulig jeg skulle ha gjort i lengre tid ellers så sitter jeg på mobilen etter 5 min xD jeg så faktisk akkurat 21 og 22 jump street, de var ganske artig men hang ikke helt med hele filmen men vil fortsatt anbefale dem 😉 det er jo media action eller en gammel film som heter jumper tror jeg! Det er action og veldig spennende 🙂

    25. Visst dere begge liker litt action osv, så anbefaler jeg taken filmene! De er rå bra og i tillegg så kommer taken 3 ut nå i 2015! Ordentlig fart og spenning!

    26. Om dere er lik meg og min kjæreste må dere se masse serier og ikke filmer! Da har dere noe å glede dere til hver kveld 😀
      Her er noen eksempler:
      – Game of Thrones (den liker sikkert du!)
      – Breaking Bad
      – Sons of anarchy
      – Broadchurch (den liker sikkert kjæresten din!)
      Jeg SVERGER til disse seriene, og blir nesten sint når folk ikke gidder å se de!!! Haha!

    27. The soulkeeper er en kjempebra skrekkfilm, men den er liksom ikke sånn dødsskummel og det skjer noe hele tiden, anbefaler den veldig! Også er the strangers også bra. Den er om et par som flytter inn i et sommerhus ut i skogen, men de er langt i fra alene. Denne er ganske skummel i starten men utover filmen er den ikke sååå ille 🙂 klem!

    28. Litt info om seriene hvis dere ikke har sett de:
      -Game of thrones:
      Litt overnaturlig av og til, men ikke for mye. Sinnsykt spennende, og umulig å slutte å se. Regissøren er helt drøy, skjer så sinnsykt mye uforventet!! Sesong 5 kommer ut i april:D
      -Breaking Bad:
      Kjæresten min syns den er den beste han har sett. Det som skjer i den kan skje til vanlig som er sykt å tenke på! Og den er bare døds bra. Serien er ferdig, så dere slipper å vente på sesonger.
      -Sons of anarchy:
      Verdens fineste hovedskuespiller. Ganske “guttetype” serie pga det handler om en motorsykkel gjeng, men jeg elsket den!! Skjer sinnsykt mye spennende, masse drama og action. Alt er ferdig, så slipper å vente på sesonger.
      -Broadchurch:
      Britisk krim. Handler om en 11 år gammel gutt som dør. Tar lang tid for å finne ut hvem som drepte han, så er veldig spennende og nervepirrende underveis!

    29. Dokker bør se Taken! En perfekt kjærestefilm, action, drama, spenning og lett og henge med;-) vi så den i kveld og vi likte den begge to 😉

    30. Haha, har den samme diskusjonen med min type… kvar bidige gong. Men vi begge såg Interstaller på kino, på tross av at eg ikkje var heilt gira på både filmen og sjangeren. Men den må ein faktisk sjå, fantastisk bra film!
      Det samme gjelder Gone Girl!

    31. Oculus og Interstellar må dere bare se!!
      Jeg er selv ganske kresen, mens kjæresten min syns filmer og serier fort er bra! Han liker alt jeg anbefaler, men problemet vårt er ar han blir så sinna når jeg ikke vil se seriene hans! 😂😛 haha! Han har jo sett dem før, og de episodene jeg har sett syns jeg ikke var bra 😛
      Seriene vi følger med på er blant annet Castle, Grey’s Anatomy, CSI, How to get away with murder, The Big Bang Theory. Har lyst til å begynne å se på Scandal også!
      Selv haaaaater jeg alle skandinaviske filmer/serier.. syns alt høres så dumt ut på feks norsk :p

    32. Du kommer til å ELSKE As above, so below! Veldig spesiell type form for skrekkfilm/thriller. Man blir så fengslet av filmen.. Jeg hadde mine tvil, men ble overraskende imponert!

    33. (dette blir en lang kommentar)
      Lister opp filmer/serier jeg syntes har vært veldig gode de siste ti (ish) årene (med 7 eller bedre i score). Det er mye forskjellige så kan være lurt å sjekke ut litt trailer enten på IMDB eller YT. Legger også med rating fra IMDB i parentes i synkende rekkefølge. Og ja, dere har sikkert sett en del av de før, men alltid morro å se en god film om igjen 😉
      Filmer;
      Batman: The Dark Knight (8,9 i score)
      Ringenes Herre: Atter en konge (8,9 i score)
      Ringenes Herre: Ringens brorskap (8,8 i score)
      Inception (8,8 i score)
      Interstellar (8,7 i score)
      Ringenes Herre: To tårn (8,7 i score)
      City of God (8,7 i score)
      American History X (8,5 i score)
      Django Unchained (8,5 i score)
      The Departed (8,5 i score)
      The Gladiator (8,5 i score)
      Batman: The Dark Knight Rises (8,4 i score)
      Oldboy (8,4 i score)
      The Wolf of Wall Street (8,3 i score)
      Warrior (8,2 i score)
      The Avengers (8,2 i score)
      Guardians of the Galaxy (8,2 i score)
      The Grand Budapest Hotel (8,1 i score)
      The Raid 2 (8,1 i score)
      Gravity (8,0 i score)
      Hobitten: En uventet reise (8,0 i score)
      Hobitten: Smaugs ødemark (8,0 i score)
      The Notebook (8,0 i score)
      Avatar (7,9 i score)
      The Wrestler (7,9 i score)
      Iron Man (7,9 i score)
      The Lego Movie (7,9 i score)
      The Girl with the Dragon Tattoo (7,9 i score)
      I Saw the Devil (7,8 i score)
      Captain America: The Winter Soldier (7,8 i score)
      The Hangover (7,8 i score)
      Argo (7,8 i score)
      Hobitten: Femhærerslaget (7,7 i score)
      Zombieland (7,7 i score)
      Rise of the Planet of the Apes (7,6 i score)
      Inherent Vice (7,6 i score)
      The Raid (7,6 i score)
      Kung Fu Panda (7,6 i score)
      Sherlock Holmes (7,6 i score)
      Sherlock Holmes: A Game of Shadows (7,5 i score)
      The Conjuring (7,5 i score)
      Selma (7,5 i score)
      The Adventures of Tintin (7,4 i score)
      Kund Fu Panda 2 (7,3 i score)
      Iron Man 3 (7,3 i score)
      Superman: Man of Steel (7,3 i score)
      Ruby Sparks (7,2 i score)
      Thor: The Dark World (7,2 i score)
      21 Jump Steet (7,2 i score)
      22 Jump Street (7,2 i score)
      Iron Man 2 (7,1 i score)
      Non-Stop (7,0 i score)
      Thor (7,0 i score)
      P.S. I Love You (7,0 i score)
      Snowpiercer (7,0 i score)
      TV-Serier;
      Game of Thrones (9,5 i score – sesong 5 starter 12. april)
      Breaking Bad (9,5 i score – 5 sesonger)
      House of Cards (9,1 i score – 3. sesong begynner 27. februar)
      Agent Carter (8,7 i score – serien begynte just)
      Spartacus: Blood and Sand (8,7 i score – 3 sesonger)
      Spartacus: Gods of the Arena (8,7 i score – 1 sesong | sesongen mellom 1 og 3 av Blood and Sand)
      The Walking Dead (8,7 i score – 6. sesong begynner en gang i 2015)
      Sons of Anarchy (8,7 i score – 7 sesonger)
      Prison Break (8,6 i score – 4 sesonger)
      Lost (8,5 i score – 6 sesonger)
      24 (8,5 i score – 9 sesonger)
      Blue Mountain State (8,5 i score – 3 sesonger)
      Black Sails (7,9 i score – sesong 2 starter 24. jan. 2015)
      Marvel: Agents of S.H.I.E.L.D (7,5 i score – 2 sesonger)
      Harpers Island (7,5 i score – 1. sesong)
      King of Queens (7,5 i score – 9. sesonger)
      Ink Master (7,3 i score – 5 sesonger)
      Two and a half Men (7,2 – 12 sesonger så langt …)
      Under the Dome (7,0 – 3. sesong begynner en gang i 2015)

    34. Hey! Så HER i kveld faktisk 🙂 likte den veldig godt! Noe nytt og spennende ved den – og litt ekkelt å se hvordan teknologien kan erstatte mennesker og sosialt liv. Anbefaler lett den

    35. Jeg så nylig the babadook, og synes den var kjempe bra! Og for en sykt bra acting, hoved personen spilte rollen sin så sinnsykt bra, jeg har anbefalt denne filmen til kjempe mange, og det er ikke den type film med masse jump scares, men er mere skummel på en ekkel måte. Anbefales!

    36. 1. Non-stop (spennende)
      2. White house down (spennende, morsom og rørende)
      3. Ride along (Morsom og spennende – anbefales på det STERKESTE)
      Jeg og typen er akkurat som dere, men disse filmene elsket vi begge to!

    37. Og og og!!!!!!
      Instructions Not Included…
      Se den, ikke les om den! Bare se den!!! Dere vil IKKE angre!

    38. Lucy er en helt insane mindblowing film. Gjennom hele filmen så tenker man bare hva faen er det her, fordi alt er så syykt å se på. Det er vanskelig å forklare, men det er virkelig verdt det å se den:-) Tror den bare ligger på popcorn time hvis dere vil ha bra kvalitet. Anbefaler den virkelig.

    39. INTARSTELLAR!!!!!!
      hvis du ser den, sørg for at du skrur av lyset i rommet å at du lever deg 100% inn, veeeeeldig viktig. etter denne filmen, følte ikke jeg at jeg eksisterte. d er sånn “wtf” følelse

    40. The Equalizer med Denzel Washington – action
      Sinister med Ethan Hawke – horror
      Bruce Almighty med Jim Carrey – komedie
      The Purge (1-2) – horror(?)
      Harry Potter-marathon, Lord of The Rings-marathon, Pirates of the Caribbean-marathon
      Shutter Island med Leonardo Dicaprio – horro
      Osvosvosv. Er også kresen på filmer, så må være kvalitet! Liker disse veldig godt. 🙂

    41. Dere MÅ se Interstellar! Jeg så den på kino, og kunne sett den flere ganger. Jeg elsker slike filmer, og jeg lover at du ikke vil bli skuffet. Bare se den. Haha.

    42. Jeg syns virkelig (VIRKELIG!!) du bør se Interstellar, Sophie! Etter alle de filosofiske samtalene i Marokko, er jeg overbevist om at du vil like den:) Det er en av de beste filmene jeg har sett, hvertfall. Den er ganske lang, da, men virkelig bra, faktisk. Syns jeg, da! (Og skuespillerkjæresten min! Sånn apropos) Hilsen Marokko-Tine 🙂

    43. Er det ikke bare å ha annenhver kveld med hvem som skal velge film? Noen ganger må man se en film man ikke vill se sånn er det bare i et forhold

    44. Hysteria, DØDSBRA om når vibratoren ble oppfunnet (ikke dokumentar)
      the fault in our stars, skal garantere dere grining utrolig god film
      white house down
      taken filmene
      Varg veum filmene, elsker dem!
      se f.eks serien lilyhammer
      Equalizer Rå bra!
      jeg er som robin, hater urealistiske filmer men disse er utrolig bra:))

    45. Kjæresten min er litt mer fan av : Thor, hobbiten, ringenes herre osv. Filmer jeg alltid har sagt jeg ikke liker, ender alltid opp med at jeg tar opp mobilen og spiller candy crush istedet!
      Men de siste dagene har han fått meg til å se “troya”, “gangs of new York” sann historie. Og vi var på kino og så “the imitation game” også veldig spennende! Sann historie.
      Og jeg er egentlig sånn som deg, elsker det overnaturlige! Ellers elsker jeg “jentefilmer” som han nekter å se på.

    46. interstella er utrolig fasinerende! Hvis du er litt opptatt av verdensrommet og astronomi så passer den veldig bra😊

    47. The Babadook er bra! Vil også anbefale “The purge: anarchy”, “Into the storm” og “Triangle” :)Lykke til med å vinne diskusjonen neste gang. Har de samme med min samboer 😛

    48. Jeg så Babadook i juleferien, og personlig syntes jeg den ikke var så bra. Babadook er en skrekkfilm som ikke har mange jumpscares og sånn og du sitter ikke veldig anspent under filmen. Det er heller en skrekkfilm med mer mening bak enn andre skrekkfilmer, du må liksom lese “mellom linjene”, hvis du skjønner;) hvis du liker sånne filmer med mer betydning bak enn jumpscares er det en film for deg! Men som sagt personlig syntes jeg den var dårlig og ikke skummel.
      Jeg har ikke lest bloggen din lenge nok for å kjenne deg såpass godt som andre, men jeg syntes Taken er en bra film. Vanligvis elsker jeg skrekkfilmer, men jeg har ikke funnet en favoritt.
      DERE KAN JO PLANLEGGE AT ANNEN HVER GANG BESTEMMER EN PERSON EN FILM? Eller hvis du vil være litt mer “barnslig”, kan dere skrive alle filmene opp, og for hver runde streker dere annen hver gang ut en film dere ikke vil se.

    49. Alltid koselig å se film med kjæresten. Pleier å se en del filmer sammen med kjæresten min og vi har gjort det sånn at hvis jeg har bestemt en film en gang så bestemmer han neste gang. En enkel måte å løse det på! Det viktigste er jo at dere koser dere sammen ikke hvilken film dere skal se!

    50. Så As abowe so below på kino, tror det kanskje kunne vært noe dere kunne likt! Spenning, litt overnaturlig, men samtidig også noe sant 🙂 ANBEFALES!

    51. Det er en film som heter Street Dance som ville passet deg godt nå i disse dansetider.Veldig fin,jeg så den på tv i jula.

    52. Du MÅ sjå Housebound!! Det er skrekk/grøsser med innslag av komedie, men på ingen måte slik som eksempelvis Scary Movie-filmane, dette er humor med hold i. Personleg syns eg den var spennande òg eg lo høgt fleire gonger. 🙂 Har anbefalt den til fleire og har til og med lyst å sjå den på nytt sjølv. 🙂

    53. – Interstaller !
      – The Imitational game anbefales på det sterkeste.
      – American Sniper, kommer på kino 23. Jan men kan lastes ned.
      – Taken 3. Kom på kino på fredag.
      – Boyhood. Veldig bra, men varer i nesten 3 timer.
      Alle er veldig bra som du burde se.

    54. Du MÅ sjå Housebound!! Det er skrekk/grøsser med innslag av komedie, men på ingen måte slik som eksempelvis Scary Movie-filmane, dette er humor med hold i. Personleg syns eg den var spennande òg eg lo høgt fleire gonger. 🙂 Har anbefalt den til fleire og har til og med lyst å sjå den på nytt sjølv. 🙂

    55. Siden dere liker forskjellige filmer kan dere gi hverandre en sjanse med å teste ut en film dere kansje ikke ville ha sett. Dere kan bytte på annavær gang. Den 1 gangen foreksempel kan du velge film og neste gang kan Robin velge film. Da får begge sett den filmen dere liker og kanske de ikke er så ille som dere tror filmen til den andre er

    56. Har tips på en series, Ekte mennesker. Den er svensk og du kan se på netflix. Det er ikke så altfor overnaturlig, men det er litt sånn futuristic. Den kan kanskje glede begge parter! Bare se første episode på netflix og kanskje det blir en hit haha c:

    57. Jeg så interstellar på kino, og likte den virkelig ikke…det ga ikke noe mening for meg og jeg satt liksom igjen med en tom følelse etterpå:/ den gav meg liksom ingenting om du skjønner, synes rett og slett bare den var dårlig, og i tillegg superlang! ikke kast bort 3 timer på den synes nå jeg da, haha

    58. the sinister, silent hill, american horror story (utrolig bra men skummel/ekkel serie man finner på netlflix) , chernobyl diaries eller hva den het.. Alle anbefales ihvertfall! Og siden dere sliter med å finne film passer det vel bedre med en skummel serie: den er overnaturlig som du sa du liker!

    59. the amityville horror er veldig lik the conjuring. tror den kan passe perfekt hvis du vil ha noe i den duren.

    60. Predestination! Veldig tenkefilm, typisk sånn at man må følge med ca hele filmen for å forstå noe. Kan minne litt om inception.
      The Maze Runner
      Divergent. Den nye “hunger games”, men ganske bra egentlig.

    61. Jeg har sett The Babadook! Må helt ærlig si at den er litt rar, og tror egentli ikke jeg ville ha annbefalt den ..

    62. dere burde se “Jessabelle” . Den er ikke som “annabelle” i det hele tatt. Den var virkelig bra, så den igår.

    63. The amityville horror
      Den har 2,5 stjerne men den e sykt bra. Den e faktisk ganske lik the conjuring og den likte æ også godt.
      PS. Trur du, du kan lag et innlegg om ka man kan finn på ilamme kjæresten?

    64. Robin har sikkert sitt dette ettersom han elsker svensk krim, men serien “broen” er døds bra, og siden det er en serie slipper dere å diskutere på en stund haha

    65. Dere er bare nødt til å se The Intouchables! Fantastisk film, basert på ekte historie, 8,5 på imdb. Man ler og gråter om hverandre! Er ikke overnaturlig eller svensk, men fantastisk bra 😉

    66. Jeg har sett filmen “Her,” og det er faktisk en film jeg vil anbefale dere å se. Spesielt deg sophie, ettersom jeg ikke er helt sikker på om din kjæreste vil like den noe spesielt. Filmen er litt sær, men jeg synes den er meget spennende. Den forteller liksom om en slags ny kjærlighet og det spennende ved det. Som sagt, den er litt sær og slikt, men det er en film som man begynner å tenke over og handlingen etter at man har sett den og den er ganske følelsesladd og gøy. Jeg sier bare; se den og døm selv! 🙂

    67. Jeg ANBEFALER på mitt sterkeste at dere ser Interstellar. Det er overhode ingen overnaturlig, sci-fi-film. Jeg selv var ikke så begeistret for å se den, da jeg ikke er så glad i sci-fi og jeg tenkte på den som en overnaturlig sci-fi. Men jeg er så glad for at jeg ble med broren min på kino og så den. Ikke at jeg er en filmekspert eller noe, men den var så utrolig bra, og spennende. Og hele filmen var veldig realistisk på en måte. Så, uansett om kjæresten din ikke liker overnaturlige filmer, så er Interstellar en megabra film fordi den nemlig ikke har noe sci-fi-forstyrrende parti i filmen. Filmen er jo preget av fremtiden, og de er jo ute i verdensrommet, men det virker så realistisk og kult. Anbefaler anbefaler anbefaler INTERSTEALLAR

    68. Jeg ANBEFALER på mitt sterkeste at dere ser Interstellar. Det er overhode ingen overnaturlig, sci-fi-film. Jeg selv var ikke så begeistret for å se den, da jeg ikke er så glad i sci-fi og jeg tenkte på den som en overnaturlig sci-fi. Men jeg er så glad for at jeg ble med broren min på kino og så den. Ikke at jeg er en filmekspert eller noe, men den var så utrolig bra, og spennende. Og hele filmen var veldig realistisk på en måte. Så, uansett om kjæresten din ikke liker overnaturlige filmer, så er Interstellar en megabra film fordi den nemlig ikke har noe sci-fi-forstyrrende parti i filmen. Filmen er jo preget av fremtiden, og de er jo ute i verdensrommet, men det virker så realistisk og kult. Anbefaler anbefaler anbefaler INTERSTELLAR

    69. Ikke se the babadook
      filmen gir ikke mening og er kjedelig.
      Ellers er interstellar ganske bra! 🙂
      lykketil <3

    70. De som kritiserer Babadook har rett og slett ikke forstått den. Den har en dypere mening enn andre skrekkfilmer, og krever at seeren klarer å lese mellom linjene. Filmen handler om mental helse, så jeg tror du hadde likt den 🙂

    71. Boyhood filmen varer ekstremt lenge og syntes det er en drittfilm…skjer ikke så mye spennende som traileren skal ha det til. Veldig skuffa 🙁

    72. Interstellar er fantastisk, men det er ingen bra kopier på nedlastingsider enda siden den ikke kommer på dvd før mars 🙁

    73. The badadook va så fettskummel at æ våkna om natta og så badadook sto på romme mett…. men skjønte etterkvert at d va bre de svarte gardinan mine..lol

    74. Jeg og kjæresten min har hatt problemer med filmvalg lenge, men fant ut at vi nå bestemmer film annenhver gang. Eneste er at jeg ikke får velge chickflicks og han ikke kan velge “superhelt-filmer”, hehe og det fungerer overraskende bra! 🙂 Dere bør se The Wolf of Wallstreet om dere ikke har sett den, syns den er utrolig bra! 🙂

    75. Badadook e btw en film man må bruk haue før å skjønn
      æ trur at ho kjerringa i filmen e psykisk sjuk og e sjøl den som laga den boka ( ho e førfatter), utn at filmen direkte sei d tel oss. Syns den va bra!

    76. Wallander er en svensk krimserie som jeg synes er veldig bra hvertfall!:) litt i beck-sjangeren, men mer spennende.. Hvertfall de siste sesongene:)

    77. Dere MÅ se Lone Survivor! Den er basert på en sann historie og den er utrolig bra. Vær så snill, se den! Begynnelsen kan være litt vanskelig å forstå men fra midten av filmen og utover så er det masse action, og slutten er veldig trist.
      Her er IMDB-linken: http://www.imdb.com/title/tt1091191/

    78. Jeg så interstellar med broren min, og den var rett og slett fantastisk, vi ga den begge to lett terningkast 6! 🙂
      Slenger inn noen tips til serier også, mine favoritter er Supernatural (kanskje ikke noe for Robin da :p), Suns of Anarchy og Game of Thrones 🙂
      Ha en fin kveld!! <3 (Du var forresten veldig flink til å danse)!

    79. Har sett filmer Her, den var bra laget og sån men den var kjedelig og det skjedde sykt lite interresant i filmen ;(

    80. Haha jeg er helt lik robin på det punktet at jeg ikke liker overnaturlige filmer ( altså jeg hater sånne ting som faktisk ikke skjer,som vampyrer ?? liksom helo haha men det er jo meg da ) men skjønner deg på den svenske greia, selvom man på en måte skjønner språket sånn ok at man kan kommunisere,så er det vanskeligere å se på film,for du rekker liksom ikke koble setningen så fort som det filmen går haha.. skulle gjerne gitt dere et tips til neste gang, men er seriøst litt for dårlig på bra filmer,haha … men har et tips til neste gang
      den heter WOULD YOU RATHER, burde hvertfall sees om du ikke har det 🙂 veldig spesiell film da,igrunn

    81. jeg er helt som robin, jeg hater filmer med overnaturlige greier men intersteller er veldig veldig bra. var i usa i sommer hos noen venner som ville se den. jeg ble med selv om jeg tenkte at jeg kom til å hate den for jeg elsker også krim. men det er en av de beste filmene jeg har sett og jeg føler at den handler om fremtiden og det som faktisk kan skje i frmetiden så tipp topp tommel opp

    82. “The haunting in connecticut” er en god skrekkfilm. Har sjeldent bitt så redd i etterkant, haha 😀 Den er litt i samma gata som “The conjuring”, så jeg tipper dere liker den 🙂

    83. Æ så både Boyhood og the conjuring tiliar i uka. 🙂 vess han og du lika bila anbefale æ Rush, æ syns det va en jævli bra film!

    84. Du liker komedie ser jeg, og robin liker svenske filmer. Hvorfor ikke se “100åringen som gikk ut vinduet og forsvant” den er utrolig morsom, det er ikke politifolk på en kontor, og du kan få teksten på norsk 🙂

    85. Boyhood, for all del, se boyhood. Det er en film du vil huske for alltid. (+ interstellar må ses. Her var ikke helt min smak men typen elsket den. Walter mitty er langdryg)

    86. “Her” er en veldig spesiell film, og kanskje litt treg til tider – men også utrolig interessant og er virkelig noe for seg selv. Den er sær, men samtidig fin!
      “The secret life of walter mitty” er rett og slett fantastisk!! Filmen begynner litt kjedelig kanskje, men tar seg virkelig opp! Filmmusikken er helt genial. Har sett den mange ganger nå, og blir fortsatt ikke lei. Anbefales!!

    87. Hvis dere ikke har sett den, anbefaler jeg virkelig å se Tusen ganger god natt. Kanskje ikke helt den type film dere er på jakt etter, men det er en veldig sterk film som jeg synes alle burde se. Det det er en av de filmene som setter spor og forandrer noe i livet ditt. Filmen handler om en krigsfotograf som holder på med et prosjekt om selvmordsbomber. Regissøreren er norsk faktisk. Du burde virkelig se denne

    88. Haha, detta innlegget minte meg om søstrå mi. Hu og sjekke imdb først. Og e filmen under 7 så gidde hu ikje å se på den.
      Hvis du like overnaturlige ting så anbefale eg deg å se serien Supernatural. Den e awesome.
      Film: District 9, Edge of tomorrow (e ikje no tom cruise fan men den va bra), Disconnect (om sosiale medier, dritbra). Og like du komedie så anbefale eg Horrible bosses. Haha den va morro.

    89. Dersom du liker the conjuring, kommer du helt sikkert til å like sinister også – en av de bedre skrekkfilmene jeg har sett 🙂

    90. Hvis du liker The Conjuring vil du nok også like “Haunting in Connecticut” , den er litt i samme duren i tillegg til at den er basert på en sann historie! 🙂

    91. Jeg og typen elsker klassiske filmer som blant annet Forrest Gump og frihetens regn. Men vi bruker også å være ganske uenige om noen filmer. Den perfekte løsningen vi kom på var å begynne på en serie! Shit spennende og artig å se på serier sammen 😀

    92. Tja..Amityville Horror fra 2005 med Ryan Reynolds er da ganske lik The conjuring, og ikke så verst heller. Den scorer riktig nok ikke mer enn 6 på IMDB, men verdt en titt likevel 🙂

    93. Har desverre ikke sett noen av filmene som du har nevnt her og kommer desverre ikke på noen gode filmer akkurat nå.. :S Håper du fant en eller flere filmer som han gikk med på. 😛

    94. Kjæresten min og jeg har AKKURAT samme problemet! Han hater deg jeg liker og omvendt! Det vi fant ut av var at vi skulle møtes på halvveien… Altså jeg elsker drama og komedie og han liker mer action så da ser vi action komedier/drama osv… du skjønner 😛
      Popcorntime har fantastisk mye bra filmer og for å ikke nevne NYE filmer! 🙂 Kjempe kjekt!
      Serier kan være en idee da? Ettersom min kjære og jeg aldri blir enig om film, ser vi heller på serier, da vi ikke trenger å krangle om hvilken hver gang… man har liksom noe å se på en stund fram og da vil jeg annbefale the 100 som du og finner på popcorntime 🙂

    95. Jeg tror dere går glipp av en del bra hvis scooren på imdb avgjør om dere gidder å se en film eller ikke.
      Ser noen anbefaler Sinister. Denne synes jeg var utrolig skuffende, så ikke ferdig hele. Det samme gjelder Her.
      Kanskje disse filmene faller i smak: The uninvited, Drag me to hell, When a stranger calls, Tucker and Dale vs. Evil, Homefront (Statham), The fourth kind og The devils rejects.
      Serier: Bates motel og Harpers island (den er ganske kort, men spennende!).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg