videoblogg – på trening

 Starten på videoen.. Er ikke alltid like lett ;p 

Haha altså er det bare jeg som har et ekstremt stort problem med nerver når det kommer til å stå på en scene? Snakke framfor klassen på skolen? Holde en tale? Altså, til og med i lillesøsteren min sin konfirmasjon var jeg så nervøs at jeg ville spy og der var det kun nær familie liksom. Hva er galt med meg? Så, jeg tar gjerne imot tips mot nervøsitet, det trenger jeg nå ♥

Håper dere vil se på oss den 9. januar, klokken 20:00 på tv2 (når jeg danser live!) og ikke minst stemme på oss! Jeg trener så hardt nå, og håper dere kommer til å se det. Jeg har jo null erfaring fra før av, så dette er virkelig en utfordring – men jeg elsker det! 

 

45 kommentarer
    1. Å trykke lett på tinningen og pulsåren, flere ganger, skal hjelpe med nervøsitet 🙂 Lykke til med danseopptredenen Sophie, det klarer du fint 🙂

    2. Åå jeg digger at du kommer mer på tv 😀 skal få med meg både mitt dansecrew og bloggerne, gleder meg til det begynner! Så foressten siste episode av sesong 2 av bloggerne idag( litt sent men bedre sent enn aldri ) og det gjorde meg virkelig vondt å se deg så nedfor, begynte å grine selv! Håper virkelig du har det bra for tiden og er stolt av deg selv, du fortjener virkelig å ha det bra!
      Og den nye hårfargen var smashing på deg 🙂
      Ha en fin lørdag videre! Klem fra meg <3

    3. Anonym: Ja men det er noe helt annet, da snakker man bare til dem, og de som er “publikum” er mer skjlt og ikke helt direkte der, om du forstår hva jeg mener? Generelt blir jeg aldri nervøs men så har jeg jo aldri behøvd å stå på en scene.

    4. Åå, du er så fantastisk!! Har virkelig all tro på deg, og gleder meg til å se på:) skal både stemme og heie❤️❤️

    5. Om du tenker på at du er nervøs fordi du er redd for å gjøre noe feil: jeg lover deg, ingen av oss vil legge merke til det (med mindre du faller skikkelig stygt, men altså det skjer jo ikke).
      Bare kos deg og ha det gøy! 😀

    6. Sliter selv med nervøsitet på samme områder som deg. Masse masse lykke til <3 Jeg føler med deg, og heier på deg 🙂 Nyt det!

    7. Åå søt videoblogg! Gleder meg til å se deg på tv! <3
      Heter : leeasle på snap ❤️
      Skjønner at du har maange forespørsler, men hvis du ser det navnet på folk som har lagt deg til så kan du vite at det er meg!
      Ble sykt glad når du skrev om meg på bloggen på spørsmålsrunden, du er så ærlig og jordnær at du til og med husker leserne dine ❤️❤️
      Lykke til med dansinga!

    8. Du bruker LV skinnbag? Vet det er Robin sin, men det var du som kjøpte den og i tillegg bruker du den? Da er det jo et bevis på at du bare lyver om alle dyregreiene dine, herregud Sophie. Ble litt skuffet over deg nå for jeg så virkelig opp til deg for at du var så ærlig og snill. Hvor har den Sophie blitt av? Jeg savner henne veldig 🙁

    9. Jeg hadde kjempestor prestasjonsangst da jeg gikk i åttende og niende klasse,og klarte ikke å gjøre noen ting, men så fant moren min en app som het “aldri mer prestasjonsangst ? å yte med selvsikkerhet og god energi” – det er en slags hypnose som du skulle høre på ti ganger for at du skulle få det inn og huske på det. Jeg hørte bare på den en og en halv gang, (den andre gangen sovnet jeg), og tenkte at det ikke kom til å hjelpe i det hele tatt, men jeg har nesten ikke hatt problemer med det senere, så vet ikke om det var appen eller ikke :):) den kostet 200kr og for meg var det hvertfall verdt det ettersom jeg var redd for at det skulle gå ut over eksamene og karakterene mine på skolen :):) håper det går fint med deg og kanskje at dette hjelper?? Lykke til!!

    10. Når du kjenner at du blir nervøs, berre pust djupt og sakte nokon gongar og tenk at no skal du ikkje la nervøsiteten ta overhand om dette som eigentleg berre skal vera kjekt! Rist det av deg og smil. Hugs at bekymringar for morgodagen kjem du ingen veg med, det berre øydelegg dagen i dag. Og det skal du ikkje tillata! Gler meg til å sjå, skal stemma på deg! Dette klarar du heilt fint, Sophie 🙂

    11. du kan prøve å tenke at den eneste som faktisk er nervøs, det er du! det er ingen andre rundt deg som er redd for at du skal rote det til eller noe sånt, det er kun du 🙂 den eneste som faktisk får høyere puls og nervøs er du, de rundt deg tenker ikke over at du er det 🙂

    12. Dette må jeg garantert få med meg! Blir spennende å se deg danse:) Høres kanskje litt corny ut, men kanskje vist du prøver å føle musikken mens du danser? Det er sikkert enklere enn å tenke at ”NÅ skal vi gjøre sånn den veien, og etter så skulle vi gjøre sånn med armen f.eks. 😉

    13. Vet du? Jeg og bandet mitt spilte konsert en gang, største vi noen gang har spilt på, og jeg presterte (i et anfall av nervøsitet) å stokke om på alle versene i en av coverlåtene. (En veldig kjent sang, som de fleste kan ut og inn)
      Det verste man gjør da er å begynne å prøve å rette opp, fortsett som ingenting, og jeg lover at få blir å merke det 🙂

    14. En ting som hjelper veldig mye mot nervøsitet er å spise en banan før det hele skal skje. jeg vet det høres helt absurd ut, men det funker, man blir beroliget og ja… et annet tips er sitron. spis en halv sitron, det skal vist også hjelpe!

    15. hei, jeg sliter også mye med nervøsitet. Hater å holde presentasjoner foran klassen osv. Det som roer meg ned er i alle fall å tenke at jeg ikke er nervøs, og bare fokuserer på å puste rolig inn og ut.
      Vet at det kommer til å gå kjempefint med deg. Du har øvd på dansen lenge, og dessuten er de fleste nervøse første gang på programmet. Og du blir jo ikke stemt ut uansett i første episode, så det er null stress!
      Håper dette hjalp deg litt. Gleder meg til å se deg danse 😀

    16. Hei Sophie! Jeg er selv mye på scenen og synger og slikt. Og når jeg skal gjennomføre ting som gjør meg nervøs. Så tenker jeg bare at “herregud, jeg skal jo bare inn og fremføre en dans, det er jo ingen problem. Jeg klarer det, og om du er nervøs når du er på scenen, så finn et sted å kikke på. kanskje i veggen på den andre siden, eller en eller annen plass. Bare tenk at dette er noe du må gjennomføre, og at det går bra. det er jo bare en dans ! 🙂 Og tenk at det kommer til å være helt fantastisk når du er ferdig. klem

    17. Jeg har aboslutt ingen problemer med å framføre foran klassen min, eller snakke foran forsamlinger. Jeg blir så klart litt skjelven, men ellers så klarer jeg meg helt fint. Det samme gjelder og dans når vi har forestillinger. Det er liksom aldri sånn at jeg blir helt lamslått av nervøsitet.
      MEN det er dessverre et unntak. Jeg spiller i krops (jada jeg vet super lame) og selv om jeg har opptredd med kropset siden jeg begynte blir jeg alltid super nervøs. Og hva skjer når du blir nervøs? Jo pusten din blir ujevn og du blir helt skjelven. Noe som forsåvidt ikke er så gunstig når hele konseptet ved å spille kornett er å bruke pusten. Men så klart når du spiller i et stort korps så har du jo mangen personer oppe på scenen sammen med deg og om du gjør feil så er det veldig vanskelig å peke ut akkurat den personen som gjorde det. Men probelemet mitt er når jeg får tildelt solo. Jeg skulle spille solo i kirken og eg skulle spille et forsåvidt enkelt stykke, noe jeg har spilt mange ganger før. Men når jeg reiste meg opp fra plassen min og skulle stille meg opp så skalv hendene mine så mye at jeg nesten ikke klarte å sette notene på notestativet. Jeg spilte Mitt Hjerte Alltid Vanker og første vers gikk forsåvidt greit. Men tilslutt ble jeg så lamslått av nervøsitet at jeg bare klarte å spille halvpraten av andre verset. Og dette foran en fullsatt kirke (nå skal det sies at dette ikke er en stor kirke, men den rommer vertfall hundre personer).
      Etter dette så ville jeg bare springe ut og begynne å gråte. Det var seriøst det værste jeg noen gang hadde opplevd. Og det jeg alltid blir fortalt å gjøre når jeg blir nervøs er å trekke pusten dypt, og dette er veldig vanskelig å gjøre når du er midt i en sang.
      Jeg vet ikke om dette hjelper så veldig mye egentlig. Det eneste som hjelper når du er nervøs er vel egentlig til å gjøre det som gjør deg nervøs så mange ganger at du ikke blir nervøs lengre. Men det er vel ok å vite at du har noen som har det på samme måte. Og som har dummet seg skikkelig ut. Og skal jeg fortelle deg en liten hemmlighet? Det er helt jævlig når det skjer, men du kommer deg over det. Faktisk. Så den beste metoden jeg kan anbefale er å berre forbrede deg på å gå ut der. Være opplagt og klar. Tenk “Nå skal jeg snart ut der,” “Snart er det min tur,” “Jeg kan dette,”. Gå gjennom dansen i hodet og trekk pusten godt inn før du begynner.
      p.s.
      unnskyld for romanen.

    18. Jeg går på danselinja på skolen, og blir ganske nervøs før forestillinger og opptredener. Men en ting som hjelper meg, er å tenke på at uansett hvor mye jeg gruer meg og tenker på det verste som kan skje osv, må jeg gjennomføre uansett, dermed er det bortkastet tid å grue seg ettersom jeg må gjennom det uansett! Du har jobbet sykt hardt nå, og kroppen din husker trinnene gjennom muskelminne! Når du hører musikken og ikke over-tenker gjør kroppen din trinnene automatisk! Bare husk på å være fokusert og tilstede, og ikke minst nyte opptredenen, da går det kjempebra 😀 Jeg har sykt lyst til å bli lærer, men vet ikke om jeg tørr, siden jeg da må stå foran en klasse å snakke hver dag.. jeg synes det er mye mindre skummelt å danse foran 1000 mennesker enn å snakke foran 10, haha.. merkelig.. men har likevel bestemt meg for å prøve å starte på lektorutdannelse til høsten, for å teste meg selv om jeg kan greie det. Man greier alt man vil! Masse lykke til med opptredenen, jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra, og tenk den deilige følelsen etter at du er ferdig og at du faktisk TURTE! Jeg heier på deg, og skal stemme på deg <3 Klem Hanna

    19. Masse lykke til med dansingen!! Du er så tøff som gjør det! Da skal man ha en del guts! Du kommer til å klare deg utrolig bra! Skal stemme på deg!❤️
      Nei, du er ikke den eneste som ikke liker å stå foran på en scene eller klassen. Jeg misliker det sterkt, og veldig mange andre også! Ouf… Så ille!

    20. Heisann 😊 glede meg til å se dokker danse på tv 😄
      Eg har alltid brukt å bli skikkelig nervøs før alle framlegg/muntligeksamena/ framføringe av ymse slag! Eg blanke helt ut for ka som e gjort og sagt i ettertid, og e helt skjelven når eg står foran en folkemengde! Det som funke best for meg e for det første at eg sørge for å øve så godt eg kan (og det trur eg du også har gjort no) i forkant, og når man gjør sitt beste, så kan ingen forvente nokka mer sant? Sørg for å få i deg onkli mat, og når du kjenne at du begynne å bli stressa, så kan du prøve å fokusere på pusten din, og fortelle deg sjøl at du må roe ned 😊
      Lykke til 😊

    21. d spørs hvordan nervøs du er, men jeg kan gi deg noen tips:) Jeg er med på teateret å der går vi gjennom mange øvelser..
      Hvis du skjelver kan du jøre dette: lat som du har vanndropper på hendene som du ikke får av (hvis du skjønner hva jeg mener, hahah) å få dem av slik man jør når man har vasket hendene bare at du jør d hardere å lengre eller så kan du få noen til å klemme hardt på hendene dine
      hvis du bare er nervøs å at du ikke skjelver eller svetter eller noe sånt så hjelper d å puste ta en dyp pust inn og en langsom ut (haha, hvis du sjønner er dårlig på å forklare) du konsenterer deg om hvordan du puster ikke noe annet, la hendene dine følge pusten (hvis du sjønner) jør dette til du føler deg avslappet, ikke tenk på noe annet bare på at du skal puste

    22. Gleder meg til å se deg!! Men altså…. jeg har det samme problemet. Jeg besvimte en gang i januar 2013, foran hele videregående (gikk i 1 klasse), stod foran folkesamlingen og skulle ikke engang si noe,var i en gruppe – men vips så gikk jeg i bakken foran alle.. Mener ikke skremme deg, men etter det så har det nesten blitt sånn at går jeg i butikken og ser en jeg ikke liker, ikke liker meg ish og jeg står i kø, så blir jeg nervøs og svetter osv for jeg tenker alle ser på meg.
      Jeg har aldri hatt fremføring foran hele klassen etter jeg besvimte, for er redd det skal skje igjen – og det har holdt på flere ganger. Høres ut som en weirdo, men jeg tør å snakke høyt hvis jeg sitter på pulten min da. tør bare ikke å stå der, hahah!
      Mitt tips er å puste dyypt, tenk at dem ser ikke på ansiktet ditt, vi kommer til å se på hele gjengen samlet og hvordan du danser! Drikk mye vann, kanskje dans på gaten så noen ser rart på deg (og så ler du videre hahah) foreksempel.. Gjør flaue ting i forkant så det ikke blir så ille 🙂
      På oppkjøring som jeg hadde i oktober lå jeg i 3 mnd oggruuet meg, kjente hjertet i halsen og holdte på å besvime ved tanken. Jeg klarte det på første forsøk (så for meg at jeg besvimte bak rattet herregud), og hvis du har vært nervøs for slike skumle, nye ting før – tenk at du faktisk klarte det den gangen, så hvorfor skal du ikke klare det nå? Du er pen, smart, mangler lite av det materiale og dette klarer du også 🙂 Blir moro å følge med på deg, vakker med ny hårfarge!! <3

    23. Ikke tenk, før du skal på scenen setter du deg på en stol/benk/etc. Trekk pusten dypt og kjenn skuldrene senke seg. Gjenta dette flere ganger til du er helt avslappet og føler at skuldrene ikke hever seg ved innpust, men likevel senker seg med utpust. Så går du ut der og gjør det, lykke til!

    24. Hei sophie❤️ jeg stammer og når vi har presentasjon så bli jeg nervøs og ds bruker jeg og gå på do og snakke stil meg selv og si “dette klarer du ….”
      Håpet dette hjelper

    25. Hei Sophie! Jeg må spørre, drikker du Biola? Ikke? Isåfall så prøv å drikk et glass Biola hvær morgen siden du har hektiske dager hele tiden, kan det hjelpe litt med Biola på starten av dagen for å holde ut lengre om dagene enn til vanlig!:)

    26. Haha. Kjenner meg virkelig igjen, jeg er enda verre. Jeg blir nervøs for nesten alt mulig, tenker alltid verste utfall om jeg skal opptre eller ha en presentasjon. For meg hjelper det å ta meg 1 min og puste dypt inn gjennom nesen og rolig ut et par ganger, da roer angsten seg og jeg blir mer fokusert ☺

    27. Åh nei jeg er også nervøs, men jeg blir ikke nervøs før rett før noe skal skje. Jeg skulle synge i bryllupet til mine foreldre, og hadde øvd masse og jeg var kjempe klar. Men, når presten sa jeg skulle starte, klarte jeg det bare ikke. Tårene begynte å trille, og man kan ikke akkurat stå å grine mens man synger en sang med høye og lyse toner haha. Det samme var det på etterfesten. Jeg hadde laget en sang til de, liksom min “tale”. Også når jeg skulle begynne, måtte jeg bare si høyt at jeg egentlig skulle synge denne, men jeg leser i stede for. Og da hadde tårene allerede begynt å trille pga nervøsiteten min med å spessielt synge forran andre, så jeg grein gjennom hele talen. Ups, jeg angrer ikke da. Jeg kjenner meg så godt at uansett hva som hadde skjedd hadde jeg aldri klart å synge sangen eller talen. Jævla nervøsitet, hadde klart meg fint uten!
      Gleder meg til å se deg danse! Jeg tror det kommer til å gå kjempe bra, lykke til 🙂

    28. mitt beste tips er å gjøre morsomme ting før du skal opptre. le mye, og få tankene bort på noe annet! jeg blir også ekstremt nervøs når jeg skal holde foredrag, men om jeg er opptatt med noe annet før jeg skal snakke og ikke bare tenker på hva jeg skal si, så er jeg mye mer avslappet under foredraget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg