mitt beste år – 2014

Dette blir et langt innlegg, men 2014 har uten tvil vært det beste året i mitt liv så langt. Mens dere scroller ned kan dere høre på denne herlige sangen ♥

 Januar 2014



Året startet litt tungt for min del, jeg hadde nettopp gått igjennom et brudd (første gangen jeg og M slo opp, det skjedde altså to ganger) og jeg tok det ikke så veldig lett. Jeg tok ut restylanen i leppene og tok den inn igjen.

.. Bloggerne sesong en skulle ha premiere, og jeg var veldig spent og nervøs! 

 

Jeg dro til oslo med Lotte for premieren og farget håret superblondt igjen..

Premieren gikk utrolig bra, det var masse presse tilstede, og vi ble alle sykt fornøyde med resultatet! Jeg var selv ganske full på selve premierefesten, og en venn av meg sovnet faktsik på toalettet og kom ut igjen når hele festen var avsluttet og vaskedamene holdt på i lokalet, haha. En vellykket kveld, med andre ord!
Dagen etter var hele gjengen på god morgen norge, som også var min aller første gang på programmet. Hun ene programlederen introduserte meg med å si at jeg er 16 år, noe som ikke stemmer helt akkurat, haha. Men det gikk bra, jeg var veldig fornøyd i forkant men det er faktisk ikke så skummelt.
Jeg kom tilbake til Harstad, så premieren med familien og hadde livechat med dere etter sendingen.
Jeg var i DET NYE, og var så stolt!
Fikk brynene fikset av norgeskjente Fred som tok turen til Harstad!
Var i en svensk avis…
Ble intervjuet av god kveld norge hjemme i Harstad!
Dro til Oslo sammen med april for en natt, fordi vi skulle reise sammen til Las Vegas for en uke med ferie.
.. Men, jeg fikk angstanfall og kunne ikke dra. Derfor ble jeg stuck alene i oslo for to uker på hotell, og møtte Robin for første gang faktisk!
Fikk blomster av tv2 som en gratulasjon for det mest sette programmet på tv2 Bliss noen sinne!
Ble intervjuet av NRJ, noe som var veldig gøy! Her ser dere Petter Pilgaard, John (produsent på bloggerne) og meg.
Var på VIXEN for å dele ut en pris! Her ser dere Marna, Maiken og meg.
Og, jeg tok tatovering under leppa!

Februar 2014
Bloggerne rullet videre på skjermen, og jeg så alltid episodene sammen med venninner..
Var hjemme i Harstad, festet og var sammen med venner. Hadde en veldig bra periode!
Begynte å studere sminkevideoer og eksperimentere mer med sminke.. Trodde jeg hadde lært meg å sminke nesa smalere. Det hadde jeg altså ikke, og det så ikke særlig bra ut, haha.
Dro til Oslo igjen, og hang litt med Anette Marie og hennes søte lille Tina.
Farget håret blått! Som var noe av det dummeste jeg har gjort når det kommer til håret mitt. Håret mitt lider enda veldig etter det her..
Filmet en tullemusikkvideo med Halvor..
Fikk en pute med meg selv på…
Dro til Senegal sammen med en svææær gjeng for å samle inn penger til medisin mot malaria!
.. Dro tilbake til Oslo, og livechattet med dere sammen med Suzanne og Marna.

Mars 2014.
Fikk tilbake mitt blonde hår, Anne-Sofie kom til oslo og vi festet, dro på Drake og hadde det supergøy!
Ble intervjuet av nyhetskanalen om stemmen min, av alle ting! Den berømte “knirken” som jeg har, haha..
Dro til Harstad og ble intervjuet av VGTV…
Fikk “rumpebukser” for første gang, og ble frelst!
Dro til Stockholm med stine for å delta på finest awards hvor jeg var nominert som årets blogg!
Dro til oslo og opererte venstre pupp på grunn av en komplikasjon..
Jeg kjøpte leiligheten jeg bor i nå!
Var på god morgen norge igjen, og møtte blomsterfinn!
Jeg begynte å pakke ned alt av klær og ting og tang hjemme i Harstad, og forberedte meg på å flytte mot oslo.
Jeg fikk lappen, etter over ett år med kjøretimer, stryk på oppkjøringen en gang, og stryk på teorien to ganger.

April 2014
Jeg flyttet inn i leiligheten!
Jeg dro til Danmark med Julie Bergan for å henge litt med Christopher.
Dro til Portugal og surfet med denne gjengen!
Levde det gode livet i Oslo!
Var på en photoshoot, bildene viste jeg dere for absolutt ikke lenge siden for første gang.
Fine Martine kom på besøk til meg fra Stavanger, og vi hadde noen supre dager på hotell i oslo!
Jeg begynte å jobbe med NOAH!
Tok denne tatoveringen med Mathias! Og til dere som spør, nei det føles ikke kjipt nå.
Hang litt med noen av mine besties i oslo! Til venstre ser dere Silje og Chris, som jeg nevner noen ganger her.
Var i VG på grunn av en gammel sak…
Kameraet mitt ble stjelt på Dolce Vita i oslo (ja, jeg er enda bitter, haha).

Mai 2014.
Jeg spilte inn LIONHEART!
Jeg tok bildene for singelcoveret..
Var på TUSENFRYD!
Jeg dro til Amanda i Bergen.
Øvde meg litt før Masterchef sammen med tante.. haha, dere vet jo hvordan det gikk.
Var nominert som “årets nyskapning” under GULLRUTEN 2014! Et utrolig stort øyeblikk for oss alle, selv om vi ikke vant. Å være nominert der er absolutt stort nok i seg selv!
LIONHEART kom ut, og jeg gleder meg til dere får høre min neste låt! 
Dro til Tunisia på en kjæresteferie som var helt perfekt! Takk til Detur for en veldig fin reise 🙂
Dro til Danmark for å spille inn masterchef!
Kom tilbake til Oslo og var på mp3 for å snakke om lionheart som ble den mest spilte låta av en norsk artist på spotify den måneden, kom på 4. plass over hele spotify norge med alle artister, kom på topplisten av itunes og wimp. Veldig gøy!
Hadde klessalg og solgte for over 30 000 kr!
Filmet en kampanje mot pels sammen med NOAH.

JUNI 2014. 

Var i Harstad med min fine lille familie og jentene! (aner ikke hva som skjedde med skriften her så beklager for det, haha).
Ble sminket av Stephan for første gang, som nå alltid gjør sminken min før store greier 🙂
Dro på gardeballet med fineste Jørgen! En fantastisk opplevelse.
Dro til Spania med mamma og tante, hvor jeg kjøpte Siv og Bjørn som jeg brukte to måneder på å få til Norge.
Filmet noe veldig gøy med to veldig kjente damer, som kommer på tv i januar!
Var på en shoot med Emil som jeg møtte i Portugal.
Dro på VGLISTA topp 20 og hang litt backstage! Ble faktisk spurt om å opptre der, men DET turte jeg ikke..
Ble veldig syk, men sang likevel!
spilte inn vignetten for sesong 2 av bloggerne!
Dro på HOVE – men, mer om dette i Juli…

JULI 2014.
Hove fortsatte, og jeg er dødslei meg for at den festivalen er nedlagt.. Hadde alltid noe å glede meg til hvert år, og skulle ønske jeg kunne ha gjort det tusen ganger til.
Trakk visdomstannen.. hovnet opp i hele ansiktet og ble singel. Tilfeldig…??? Haha.
Anne-Sofie kom til Oslo for å passe på meg. Elsker deg <3
Dro på landet med mamma og pappa, de forlovet seg og jeg ville bare dø, haha. Neida, men det gikk bedre der, og ting ordnet seg til slutt. 
Kom tilbake til Harstad, og der var tilfeldigvis Halvor! En utrolig klok mann som hjalp meg veldig i en tung tid.

AUGUST 2014.
Jeg måtte hjem til slutt, og det “feiret” jeg med rosa toalettpapir. Haha, egentlig fikk jeg det slik at jeg hadde noe å snakke om på date, om det skulle bli kleint..
Var litt singel i oslo, og hadde det veldig gøy! 
Ble ansatt blogger hos nettavisen.
Og så, kom denne fyren inn i livet mitt og ett nytt eventyr begynte!
Ble intervjuet for en lengre sak i dagbladet.
Begynte å jobbe i studio igjen..
Babyene mine kom til meg!
Jeg ble funnet død.. men ikke egentlig.
Hadde en shoot med Rolf Ørjan!
Dro på høstlanseringen i Bergen!
Dro til Amsterdam med min kjære!
Jeg tatoverte meg!

SEPTEMBER 2014.
Filmet for fullt til bloggerne sesong 3..
Dro til Afrika med Andrea, noe som absolutt ikke passet meg med tanke på forholdene til dyrene der… Så, jeg dro ganske fort hjem igjen.
Robin flyttet inn!
Og vi dro til sverige slik at jeg fikk møte moren og lillebroren hans.
Forholdet fikk uventet mye oppmerksomhet i media, noe som var veldig vanskelig (ikke for forholdet, men for meg som person).
Festet litt, og ble innlagt på sykehuset to ganger.
Filmet litt mer med VGTV!
Og så filmet jeg med tørnquist!
Dro på LADY GAGA VIP med Marte!

OKTOBER 2014.
Var på god morgen norge med min kjære!
Og, jeg var på en debatt på nyhetskanalen!
Siv og Bjørn flyttet til Harstad…
lovelovelove
Hadde et helvettes styr med det innlegget om å veie under 50 kg…
Var gjest hos Edel!
Viste meg med kort hår..
Ble lenket til Thomas Numme, hadde premierefest for bloggerne og var gjest på senkveld!
Gjorde masse kos med min kjære, og tok blandt annet en dag på spa!
Feiret halloween!
Ble mye presse om senkveld…

NOVEMBER 2014.
Starter året med masse fest!
Dro til Marokko og surfet litt mer med Charlotte!
Fikk litt nye møbler når jeg kom hjem, som jeg virkelig trengte.
Mitt dansecrew ble offentliggjort! Til dere som ikke har skjønt opplegget, det er AKKURAT som skal vi danse bare med hip hop og crew. Man danser altså live hver fredag og en etter en blir stemt ut. Er veldig glad i disse guttene! 
Filmet promoen for bloggerne sesong 3 og tok pressebilder!
Var på vårlanseringen for tv2, og representerte både bloggerne og mitt dansecrew.
Var veldig glad og lykkelig!
dro hjem igjen og koste litt..

Så, det var altså mitt år, 2014! Håper på et minst lile bra 2015, og gleder meg til reisen som virkelig starter brått med masse, masse dans. Håper dere vil følge meg videre! 
69 kommentarer
    1. Wow! skjer sykt mye på ett år! Tenk hadde du dratt til Vegas hadde du ikke møtt Robin!! Den gule toppen du har på når du blir sminket av sminkør..selger du den? :))
      xoxo

    2. Wow, kjenner jeg blir litt deppa når jeg ser på alt du har gjort på et år også tenker jeg på meg selv som har gjort absolutt INGENTING hele året annet enn å sitte på mobilen og lese om deg. Håper 2015 blir mer produktivt!

    3. Du er utrolig pen når du har håret i hestehale ! Det er vel mer sjeldent vi ser det, men du burde absolutt gå mer med det ! Syntes det fremhever ansiktet ditt, fordi da er det ikke noe som henger i “veien” kan du si. Håper å få sett litt mer til det 😀

    4. Åj, du har virkelig vært opptatt i året som har gått! Du er skikkelig dyktig og det er utrolig hvordan du klarer å gjøre alt du gjør. Så MÅ jeg få si at du ser fantastisk flott ut med kort hår, du ser mye penere og naturlig ut! Håper å få se mer av den stilen!:) Du er flott du sofie å jeg ønsker deg alt godt i året som kommer:)

    5. Hvorfor bruker du sminke fra mac når de tester på dyr? Du er så jævlig dobbelmoralsk. Preker om at man ikke skal spise kjøtt og at du liksom er dyreverner, når du gjør så mye som motsier det :p er ganske latterlig.

    6. eg synes det er teit at eneste grunn til at du komme i aviser er dei teite operasjonene :p er da ikke så interessant , men rart at ingen andre som operere seg blir gnålt så mye om i aviser

    7. Omg, kan du plis hilse til Silje og Chris? Sykt fint hår hadde de begge 😮 Ps: takk for fint og langt innlegg, veldig godt oppsummert 🙂 Har fulgt med på bloggen din og husker alt sammen!

    8. har vært morsomt å følge deg gjennom 2014, håper 2015 blir et like bra, om ikke enda bedre år for deg 🙂 spent på sesong 3 med bloggerne, og håper virkelig alle episodene blir lengre, er så utrolig lite med en halvtime’
      Antrekket ditt på bildet av deg og Anne-Sofie i juli var så utrolig fint! Du så skikkelig stilig ut på det bildet!

    9. Hei Sophie 🙂
      Jeg har nettopp sett episoden der du gråt foran kamera.
      Du trengte noen der og da,og jeg vet så innmari godt åssen det føles å trenge en skulder å gråte på og ikke ha det.
      Det klippet fikk meg til å gråte sammen med deg.. Selvom det er tilbake i tid og sånn.
      Mulig jeg er skrudd, men skulle ønske jeg kunne stille opp for deg når ting er vondt og du ikke har noen andre, selvom jeg er en fremmed..
      Du er ei god jente. En jeg kunne hatt som en slags lillesøster.
      Snart er 2014 over, og et nytt år med nye muligheter på vei.
      Jeg håper 2015 blir et kjempebra år for deg.
      Husk at du er fantastisk nydelig jente både innvendig og utvendig, med og uten sminke osv.
      Ønsker deg en god natts søvn 🙂
      Stå på! Klem fra jente31

    10. Så akkurat på en gammel episode av ‘bloggerne’ på tv nå. Jeg har aldri hatt sans for blogger-jenter og alt det som er rundt blogging, men kom over episoden hvor du gråt og syns virkelig synd på deg. Du virker som en jordnær og god person og der er virkelig leit å se deg slik. Syntes veldig synd på deg selv om jeg ikke kjenner deg. Livet handler om alt annet enn mascara, hår og sminke. Hvilken betydning har alt det når du ikke har indre ro og er tilfreds innvendig. Ta deg en titt innom denne siden dersom du øsnker og har tid. Les med et åpent sinn så skal du nok skjønne at veien til lykke kommer fra ro og fred og sannheteb i hjertet. FinnVeien.no .
      Ønsker deg en fin dag, Sophie 🙂

    11. Hårfargen din rett etter du hadde hatt blått var utrolig fin,og brynene dine var kjempe fine når du sto med Thomas numme 🙂

    12. Wow, du er virkelig verdens nydeligste! Sier ikke dette for å bare si det, jeg mener det virkelig. Og de bildene der du er lenket med thomas, WOW sier jeg bare!! Såååå nydelig at jeg ikke har ord <3

    13. Ville bare minne deg på at du er fantastisk, Sophie. OG, fyyyy f som du ser ut med kort hår. Håper virkelig du innser det selv snart og! Så sofistikert og pent. Du er nydelig!

    14. Kunne ønske du delte dette innøegget i 4 eller kanskje 6 (2mnd av gangen).
      Innøegget var veldig bra, men du har blogget så sykt lite/dårlig det siste halvåret, så det hadde vært morsomt med flere oppdateringer.
      Hva skaø du på nyttårsaften? Klem

    15. Du er sykt fin med håret i hestehale. Og dessuten så syns jeg det var sykt fint når det var kort. Jeg synes du burde ha det bare sånn det er. Av og til har jeg lyst til å klippe meg kort, men jeg tør det aldri. Du burde seriøst tenke på å gå sånn på håret fordi det er sykt fint på deg

    16. Åå så kjekt! Gleder meg til å følge deg videre. Du er så utrolig nydelig på bildene der du smiler. JA til en lykkelig Sophie.

    17. WOW, alt du har opplevd på et år! Gratulerer!
      Lurer bare på en ting.. du har så utrolig bra musikksmak. Kunne du gitt meg topp 10 sanger (gjerne remixer) som er favoritter akkuratt nå? Sangen du la ut øverst på innlegget var bare fantastisk..
      Klem! <3

    18. Så fint innlegg! Jeg drømte om deg inatt!!! Det var en merkelig, men kjempekoselig og morsom drøm!
      Du og Robin var på en sånn fornøyelsespark ute i jungelen ( ja jeg vet..) og dere gikk sammen og hilste hender foran meg. Jeg gikk videre til dere gikk mot en berg og dalbane. Dere gikk opp trappen, og jeg fulgte etter. Når dere skulle sette dere var det 3-er seter så jeg fikk sitte med dere. Den var kjempeskummel, og det var ikke noe setebelter! Robin ropte at vi jenter måtte holde oss fast skikkelig godt, og dere var som foreldre for meg, skikkelig redde for at jeg skulle dette ut.
      Jeg ble med dere hele resten av kvelden, og vi gjorde masse gøy.
      Dette hørtes kanskje litt rart ut, men det var en herlig drøm!
      Tusen takk❤️
      -Aurora

    19. Jeg ser bare på øynene til de stakkars kattene du utsatte for et helvete for å få inn i landet….

    20. vi alle ser det er trinny og susanna, haha håper ikke de kledde opp deg for de har en helt jævlig stil! Men du er fin da,og ser ut som du har hatt et fint år,håper robin er en bedre kjæreste enn mathias <3

    21. kan ikke du gi oss noen juicy gossip fea bloggverden. husker ida skrev om alle ti ropoblogggere,ijje hva hun synes on de men bloggen. du kan for eksempel gjore det,eller skrive om de som blogger, uten aa avslore hvem det er snakk om sa kan vi begynne aa lure. det hafde vaert sa goy. jeg spor deg forsi jeg tror ijje noen andre hadde turt. barr tenk pa det, su hadde hatt lyst til aa lese det hadde du vaert en leser og ijje blogger;D ida gjorde det da hun. lars tangen osv var paa toppen og husker hun kommenterte senere at det innleget hadde blitt mest lest og kommentert. alle elsker lutt gossip fra en verden som for oss virker uoppnaalig.

    22. det hafde vae goy aa hore hva du synes om andre bliggere. og haaper du vet at jeg mener ikke at du sjak kommentere utseende, gjerne konstruktivt og hva du personlig mener om dere blogg, hv du aavner og hva du synes de gjor bra feks

    23. Kort hår passer deg veldig!! Du så mye mere voksen ut, mer sofistikert og fikk et mye smalere og innrammet ansikt! 🙂 du gjør ikke noe galt om du lar håret hvile fra extentions fordi du e nydelig uten 🙂 ha en fiin jul videre og et godt nyttår!

    24. Det var jo extensions du farget blått, ikke ditt ekte hår(?) så da skjønner jeg ikke hvordan håret ditt “lider” av det? :s

    25. Hei Sophie!
      Jeg så akkurat den siste episoden av bloggerne, og jeg hadde så vondt av deg at du aner ikke. Jeg gråt litt sammen med deg, og er utrolig glad for at du har det så mye bedre nå! <3

    26. Du gjør en utrolig fantastisk jobb, å når jeg leser bloggen din og når jeg ser deg i media, blir jeg så inspirert og glad over at det enda finnes så ærlige å gode mennesker! Jeg har lært utrolig mye av deg, og elsker bloggen din, håper du aldri slutter å skrive og at du får flere år med fantastiske opplevelser! Ikke glem at det er i motbakke det går oppover! 😊

    27. Dere syns Sophie er pen? Mener here før eller etter de drøyt 100.000,- hun har brukt på å bli sånn? Dere vet vel at hun ikke ser sånn ut i det hele tatt?
      Sophie: Hvordan kan håret ditt lide av den blåfargingsepisoden? Det er jo ikke ditt hår, bare løshår!!!

    28. herregud SE på livet ditt da.. skulle ha gjort mye bare for å oppleve et par av de tingene der. og du er fortsatt så ung. du skal være takknemlig!!

    29. Du kler både halvblått og kort hår så sykt mye bedre enn det lange, det ser så falskt ut nå ;o
      btw, har hatt semipermanent hårfarge i mange år, det verken sliter på håret eller er vanskelig å få bort! (bare å bade i klor vann) er det permanent… Da er du veldig dum…
      Ellers ser det ut som om 2014 har vært et flott år, håper 2015 blir bedre 🙂 gleder meg til å se sesong 3 av bloggerne !!

    30. trengte du to uker på å komme deg etter et angstanfall? mange får det opptil flere ganger for dagen, det betyr ikke at de trenger å holde seg inne i dagevis.

    31. Det har vært så utrolig gøy å følge deg dette året, både opp og nedturer. Satser på at 2015 blir et enda bedre år for deg, med litt mindre sorger! Gleder meg til å følge deg 🙂

    32. Du er så heldig som får oppleve alt dette!! Du jobber hardt, så du fortjener det virkelig.
      Hahah sammenliknet med meg som har gjort… ingenting!! :’)

    33. Du har virkelig oppled mye i løpet av et år!! Btw du ser fantastisk ut på ALLE bilder!!! Det spiller ingen rolle om det er tullebilder eller photoshoot, du ser bare nydelig ut uansett, hvordan får du det til?!;)

    34. Jeg er en anna lena;) du har vert en person jeg ser opp til og du er en super blogger. Det du sa/skrev når du hadde farget håret ditt blått var det dummeste… Det er jo noe av det kuleste jeg har sett deg med. Var jo drit sexy på en skikkelig babe som deg :*
      Så på som blogger! Jeg heier på dei:D

    35. anonym kl 03:23:
      Det er slike kommentarer som dette som gjør at bloggere drives til å redigere seg perfekt. Her står Sophie, kjempeflott og fin.. men det du ser og det du kommenterer er noen få strekkmerker.
      Sophie har vært åpen og har flere ganger nevnt at hun har strekkmerker på lårene som hun ikke liker, men hun har til dags dato ikke begynt å redigere de bort..
      kommenter nå heller alt det som er så fint med Sophie på et bilde, ikke let etter småting..

    36. Helt feil. Det er fordi bloggerne redigerer seg til det ugjenkjennelige at leserne reagerer når det plutselig er noe som er naturlig. Hadde bloggerne latt være med all redigeringen og fremstått slik de er, ville leserne gitt blaffen i småting som arr, osv.
      Dessverre tror de norske bloggerne at de er hollywoodstjerner og både oppfører seg og redigerer bildene sine deretter.
      Good grief.

    37. Du kler så syyykt kort hår! du ser jæævlig bra ut med det! Og du ser litt mer “voksen” ut! Du burde gå oftere med kort <3 du kler det sykt! kjempe pen!

    38. Herregud, du gjorde mer i fjor enn jeg har gjort på flere år!
      Synes det var gøy at du tok deg tid til å lage et slikt innlegg, du er utrolig flink! Det jeg husker aller best er den nyheten som kom på internett om at du var funnet død, DA ble jeg trist før jeg fant ut at det var kødd.. Forresten så kler du kort hår utrolig bra, du burde gå slik en gang <3 Godt nyttår! <3 håper 2015 blir slik du vil!

    39. Du er et fantastisk menneske, og jeg beundrer deg utrolig mye! Og du kler faktisk det korte håret dritbra. Håper dette året blir supert for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg