Min jul

 

Det er utrolig hyggelig å være med familien på julaften. Vi var en hel gjeng igår, og uansett hvor gøy det var, så kan det også ta veeeeldig lang tid for de litt eldre å spise opp all maten og åpne gavene etterhvert som timene går. Så, jeg hadde det veldig morsomt utover kvelden på bekostning av pappa. Det hele startet en tanke om at pappa ligner på jesus. Det har jeg tenkt mange ganger.  

 

.. og jeg satte igang med kveldens julefortelling!

Viktig å vise seg fram på julemiddag, ikke sant..

OMG!

🙁

Yes! Da kunne vi åpne gaver likevel, da!  

Håper dere alle hadde det fint – og at dere ikke tar dette som blasfemi, vi bor tross alt i Norge og det må være lov å tulle litt! Jeg tenker forresten litt på å lage en egen snap for bloggleserne mine hvor jeg kan legge ut mystories iløpet av dagen. Hva tror dere om det? Hadde nok vært veldig gøy så får dere følge meg litt mer iløpet av en dag 🙂 Skrik ut om det er ønskelig! 

 

117 kommentarer
    1. Skikkelig blasfemisk, iallefall for meg som tror på Jesus og lever med Ham i hjerte mitt, men for all del, do as you like. Det er jo det hele verden gjør.

    2. hahaha, elsker humoren din! Selvom jeg og andre tror på Jesus så er det fullt lovlig å tulle litt også!!

    3. Rull inn a, Mette. Jeg er kristen jeg og, og fant dette gøy. Om du ikke tåler litt tull om din egen religion kommer du aldri til å overleve i denne verdenen, for gjett hva; ALT blir tullet med. Religion, død, terror, 9/11, og man må lære seg å le av det.

    4. Her kan man kødde med kristendom så mye man orker. Men prøv noe av det samme med Islam og se hva som skjer. Halve Norge kommer til å ligge i brennde ruiner dagene etter.

    5. Jaaa snapp til leserne 😍
      Hahahah skulle nesten tro du var passe brisen med tanke på snappene, hahaha hysterisk 😆👍
      Kos deg videre 😁

    6. Jeg syns dette var fryktlig unødvendig. Jeg er kristen. Og Jesus e en viktig del av livet mitt.
      Men hadde syntes det hadde vært utrolig morsomt og kunne følge dagen din på en annen måte!

    7. morsomt at sden du er en så bortkjemt drittunge, og har fått alt du har pekt på hele livet ditt, føler du vell at du ikke trenger Gud, at du ikke trenger religion, som resten av Norge. Dere har det godt så dere gidder ikke tenke på Gud, det som er over oss å det som kommer etter livet her. Men livet her er kort å du kn kødde og ha det morsomt, men plutselig er du borte, død, å når Gud står foran deg, kan du ikke si at du ikke viste bla bla du hadde valget å ta i mot Jesus.

    8. God jul sophie, håper julefeiringen har hvert fin😊 var morsom den jule historien😊 du burde lage den snapchaten😊 hadde hvert gøy😊

    9. Man kan kødde med kristendommen men ikke islam.. Syns det er unødvendig å tulle med religion. Det står så nært hjerte til så mange. For mange er Jesus og Gud det viktigste i livet.

    10. til du som skrev ” morsomt at sden du er en så bortkjemt drittunge, og har fått alt du har pekt på hele livet ditt, føler du vell at du ikke trenger Gud, at du ikke trenger religion, som resten av Norge. Dere har det godt så dere gidder ikke tenke på Gud, det som er over oss å det som kommer etter livet her. Men livet her er kort å du kn kødde og ha det morsomt, men plutselig er du borte, død, å når Gud står foran deg, kan du ikke si at du ikke viste bla bla du hadde valget å ta i mot Jesus. ”
      JEG HÅPER DU FOR GUDS SKYLD KØDDER!!!! Sophie har valgt å ikke være kristen, og det er det UTROLIG mange som også har valgt å ikke være. Jeg personlig er verken kristen,jødisk, muslimsk osv.Jeg eier ingen religion, og jeg trur verken meg eller sophie elise kommer til å lide noen nød om vi så skulle dø. Jaja godt med hverdags underholdning. Tro på det du gjør,så kan vi andre tro på det VI gjør.
      Synes dette var skikkelig underholdene sophie, elsker innleggene dine for tiden og i tilegg, ALLE tuller med sånt, og det var overhode ingenting slemt med det du la ut nå. Bare underholdene 😀

    11. Hahaha sykt funny, helt min humor xD
      Dere som blir fornærma av det her må være sykt kjedelige å henge med ass… Selvironi er fint gutta, jesus hadde sikkert ledd sjæl!
      Og omg du MÅ lage en snap for oss, hadde vært sykt awesome 😀

    12. Hahah jeg ler
      Hadde vært sykt gøy med snapchat bare for oss lesere, og å følge deg mer gjennom dagen! Ha en fortsatt gledelig jul💋

    13. Litt humor må da vi kristne kunne ha og, dere?! 🙂 Jesus er alt i livet mitt, og akkurat korsfestelsessnappen kunne du nok droppa – død og tortur er etter min mening ingenting å tulle med, religion eller ei. Men resten av snappene var jo morsomme, det skader da ikke med litt uskyldig humor! Så dere kristne som tar dere nær av dette, ro litt ned og tenk på at Jesus selv hadde jo også humor 🙂

    14. håper du driter i alle de nasty kommentarene her inne. Det er så tragisk, at alt jeg kan si er LOL (jeg vet, tragisk det også..) Hårsåre nordmenn!

    15. Haha så på vg nå at det var en frontkollisjon i Harstad og første jeg tenkte på var deg siden du sier selv at du suger til å kjøre hahah.. Det var vel ikke du?:o

    16. Haha mer meg ihjel, så sykt lik min å venninnene mines humor! Ja lag en snap til dine lesere hadde vert så gøy 😀

    17. hadde faktisk tenkt å spørre deg om det i neste innlegg du laget (dette), så snapbruker vil jeg at du skal lage, ja :D:D

    18. Jeg er kristen og syntes at dette var morsomt, julen handler jo om Jesus så da passer det jo ganske godt å tulle litt med ham, han tåler en spøk han også. 😉 God jul til deg og dine! ❤️❤️

    19. Hahahahhaa, så jævlig tidig;D Og jeg tror av hele min sjel, men jeg synes absolutt ikke dette er noe blasfemisk. For en trist og begrenset tro på Jesus man har hvis man føler det slik.

    20. Ro dere ned da folkens omg ! Dette er bare gøy. Ikke ta alt så jævla seriøst! Om de syns det er gøy og tulle med håret til far hennes så la hu gjøre det! Er nåk ikke for og fornærme dere !!

    21. Ja!!!! Hadde vært kjempe gøy om du lagde en snap for bloggen!💗 håper du hadde en fin og minnerik julaften!
      Digger bloggen din, stå på!

    22. For min del du spøke om Jesus og Jehova alt du vil, for meg den kristne kirke representerer bare en pedofil italiensk mafia foreningen fags. Jeg bare fikset meg hvor dårlig du gjør rabbel og hvor lite respekt du har for din far. Meg og jeg la merke til tristhet som skjuler øynene av sin far. Du snakket åpent med sin far, for å vite hva som skjuler seg i smerte?. Glad og morsom jul. Link – Stoning for blasphemy

    23. Syntes faktisk at dette var et useriøst og barnslig innlegg. I tilegne til at det er frekt mot de kristne og syntes det er ganske respektløs ovenfor faren din

    24. Felles snapbruker yes please
      Men alle som er kristen, enig med dere som syntes det finnes en grense for tull innenfor religion, eller alle sammen egentlig. Men dette var ingenting, skulle det vært frekt mot noen ville jeg sagt det var mot faren (noe det _ikke_ er btw).
      Men alle er forskjellige, ta det til dere dere som vil; men ikke skyld på Sophie for at hun tullet med dette. Alle har gjort det, eller kommer en gang til å tulle med religion på en eller annen måte

    25. Se hva som skjer når du holder på sånn, bare vent. PRØV Å KØDD MED ISLAM DU, DA HADDE DU FÅTT GRISEBANK!

    26. Selv om jeg ikke liker dette innlegget så betyr ikke det at jeg ikke er glad i Sophie da. Jeg liker henne jeg. Hun er ei fin jente med et godt hjerte.

    27. LOL!
      Jeg er kristen, og jeg tror alle som har skrevet at de ble fornermet, de må ha køddet. For når du er kristen, er alt som har noe å si KUN ditt eget syn på kristendommen. Hva andre mener om religionen, betyr ingenting for oss. Det er ikke sånn at vi går rundt å prøver å overtale folk og håper at alle skal bli kristen. Jeg gir faen i hva andre mener om kristendommen, det eneste som betyr noe er hva jeg syns.
      Så til dere som er fornærmet, jeg tror ikke noe på at dere er kristne! Dere vil bare ha en grunn for å si noe negativt om Sophie.

    28. Digger faren din!Har aldri hatt et godt forhold til min egen far, og har alltid drømt om å hatt et slik godt far/datter forhold… Sånn en god far som jeg kan snakke med , tulle, Og som gir meg klem. Og som virkelig bryr seg. Jeg misunner deg så for å ha en sånn far. Tenker alltid det når jeg ser på bloggerne at jeg skulle ønske jeg hadde et sånnt far/datter forhold som dere har

    29. Også kunne du ha lagt til en leser hver mandag eller noe og hilse! Så kan man glede seg hver mandag for å se om du har sendt snap! ahaha herregud jeg hadde dødd av glede

    30. Omfg du e så söt å arti :DD
      Å de här höres creepy ut, men pga ä fölger bloggen din nu å ne, så har ä drömt om dä värtfall 3 gang! 😀 bare at vi chiller i lag da. ^^

    31. haha herregud! Og nå som Sophie kødder litt om kristendom ble plutselig 90% kristen? Jenta har faktisk litt humor. Så dere overfladiske, hårsåre, drittunger, vær så snill og gjør oss alle en tjeneste og slå av alt dere har av wifi, er åpenbart at denne verden blir for tøft for dere 🙂

    32. Syns det er litt snodig med de som har kommentert at kristne er så hårsåre og ikke eier selvironi når de aller fleste kristne som har kommentert syntes at dette var morsomt…

    33. Ka heter du på snapchat?
      du har ein veldig bra humor. Men det er jo noen som tror på Jesus så det er litt dumt.
      kan du lage ein video av ka du har fåt til jul?

    34. Altså, jeg skjønner at folk tuller med kristendommen og slik. Jeg er selv kristen og tuller selv. Men, det at Sophie skrev om at man bor i Norge og da må det være lov å tulle (kristendom eller om det er islam), så er det litt drøyt. Blæ, tenker du sikkert nå om at jeg kommer og skriver dette, men hun har en stor offentlig blogg og rekker ut til mange fler enn om hun var med en vennegjeng. Bare fordi hun og andre (meg inkludert) bor i Norge, skal ikke vi få tulle om alt. Vi tar alt som en stor selvfølge og drit spruter ut fra kjæften våres i hytt og pine. Mener at vi skal være forsiktige med å uttale oss om slike sårbare emner, vi er tross alt også et sårbart land.
      Sier ikke det hun gjorde var blasfemi eller skikkelig ille, syntes dette var ganske morsomt, men at man må passe på hvor streken går. Det gjelder oss alle. Keep up the good work.

    35. ÆRLIG talt…du hadde ALDRI tullet slik med f.eks. Islam, for det hadde fått sterkere reaksjoner, typ “rasist” osv. men Kristendommen DET er greit fordi det er jo typisk hvite konservative folk liksom? ….Tviler sterkt på at du hadde turt å tulle med andre religioner.
      Jeg ble ganske provosert av dette inlegget, og jeg gadd ikke se resten av bildene etter det første, men leste det siste som sto av tekst nederst i innlegget. Dette er frekt Sophie. Du skjønner desverre ikke slikt fordi du ikke har noen religøs tro, men prøv å forstå at folk kan bli støtt av dette.
      Uff…ytringsfrihet begynner å bli et negativt ord i mine ører. Virker som folk bare bruker det for å ha en mest mulig “care” og “drit i alle andre, alt er morsomt, yolo” moral.
      “Vi bor i Norge, da må det være lov å tulle litt” ???? DUMMESTE settningen jeg har lest i mitt liv, kunne like gjerne skrevet “Vi bor trossalt i Norge, da må vi jo få lov å drite på alle andre mennesker med forskjellig livssyn og kulturer enn oss BEDRE nordmenn :)))))))” … not.
      Norge er et land fullt av mennesker med hodet langt nede i sanden……..
      JA, jeg er Norsk selv.

    36. Vel overstått jul 🙂
      For ein humor 😀 Eg ler ennå haha…
      Mn nå syns eg jo familien din virke herlige og då haha itte ka eg hr sitt på tv og bilder du legge ud og notater om de:).
      Mn ka fikk denne frk t jul da? Någe av det du nevnte t meg sist?
      Ha ein flotte romjul 🙂
      Klem

    37. Er dere dumme i hode “Sophie skjønner ikke hvordan det er når hun tuller med relegionen, hvordan det føles osv osv”. Stakarsr dere som ble fornærmet. Men å si at ikke HUN forstår hvordan det kan føles å bli tullet med. Kødder dere med meg? Jenta her får vel høre daglig alt som er galt med måten hun lever livet sitt på både på den ene og andre måten. Jøsses, ha litt selvironi da folkens. Er det rart religion skaper krig overalt i verden.

    38. Jeg må le litt av kommentarer om at dette er “slemt” mot kristne. Jeg er kristen og kan være ganske følsom til tider om temaer, men dette var bare morsomt. Må jo være lov til å tulle litt også! 🙂

    39. AHAHHAHAHAHAHAH, perfekt humor. Ville likt en slik “bloggsnap”, i alle fall hvis du skal dele slikt HAHA:D

    40. Har ikke ord egentlig. Kødd med din egen religion å se om folk syns det også er morsomt, for humor eier du ikke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg