vårt eventyr

Som jeg har nevnt for dere flere ganger, så skriver jeg. Da mener jeg ikke bare skrive en blogg, for det vet vi jo alle at jeg gjør. Men, jeg skriver dikt. Dagbok. Historier. Det er en utrolig terapi for meg, og nesten hver gang jeg opplever noe stort følelsesmessig, får jeg det ned. Alt blir lagret, og noen ganger postes det. Nå vil jeg gjerne poste noe jeg skrev for litt siden. Dette er veldig personlig, men jeg håper likevel det kan hjelpe noen, eller kanskje noen kjenner seg igjen. 


Det har skjedd igjen.

Hjertet mitt. Det gjør vondt. Slår det alltid så fort? Ikke si noe, tenker jeg. Ikke si noe, fordi jeg vil ikke høre. Men joda, jeg vil høre. Du må snakke, du må si noe, du må si de rette ordene. Ikke hold meg, jeg vil ikke at du skal være nær. Men joda, jeg vil jo det. Du tar tak i meg og jeg føler det igjennom hele kroppen. En rus. Det er ikke så mye, du bare holder rundt meg. Men det er nok til at jeg blir redd og glad. Du har klart det umulige, du har fått meg til å tro, du har fått tilliten min. Du må være magisk. Men jeg sier ingenting, jeg er stille og jeg ser bort. Du kan jo for guds skyld ikke få vite hva jeg føler. Kanskje du ikke holder meg på samme måte da. Det er sent, og vi har vært våken hele natten. Ikke si noe, men si noe. Hold meg sånn at jeg kan si at du ikke skal holde meg. Jeg skal si at du må gå nå. Så går du. Og jeg løper etter og ber deg om å komme tilbake. Du kommer, og jeg gråter, og du holder meg igjen. Jeg tenker at jeg er teit, og det er det du sier også. At jeg må fortelle hva jeg føler. Jeg sier “ja, det skal jeg”. Og så ser jeg bort. For jeg vil jo ikke si at jeg gjør alt for at du skal ha det bra. For da går du kanskje, neste gang jeg ber deg om det. 

Jeg prøver å ikke vise meg svak. Jeg går litt i bølger akkurat der – rettere sagt, vi går i bølger. Den ene dagen er jeg sterk og kald. Da er du svak og liten. Så bytter vi. Og slik fortsetter det. Kan det ikke bare være en balanse? Kan vi ikke bare være et team, kan vi ikke bare være glade hele tiden? Må den ene alltid vinne, må den ene alltid føle seg så lite verdt? For jeg gjør det jo, jeg også. Jeg tenker “nå gjorde du det, da kan jeg gjøre dette så blir du like lei deg”. Så blir du lei deg, og jeg blir sterk. Så sårer du meg, og jeg blir svak, mens du er sterk. Så bytter vi. Hvorfor? Hvorfor sier jeg ting jeg angrer på, hvorfor er jeg slem mot deg, hvorfor er du slem mot meg? 

Jeg har tatt denne runden med venninner så mange ganger før. Fortalt dem at “den gutten der er ikke verdt tårene dine, du fortjener bedre”, og venninna svarer “jeg vet.. men, han er så god, når han faktisk er god”. Og jeg har tenkt at det er noen svake jenter, det. Og nå er jeg der selv. Men du er jo annerledes. Du er jo god når du er god. Du er verdt det. Ingen andre vet det. Ingen andre kan ha det på denne måten. 

i vårt eventyr er det ikke noen prins eller ring. Det er krangel og gråt, slamring av dører, sure meldinger og sjalusi.Det er å våkne alene og lure på hvor du er. Det er å lure på hvorfor du ikke passer på meg. Det er å føle at hvert eneste sekund er tortur mens jeg venter på telefonen, telefonsamtalen fra deg som alltid redder meg, uansett om jeg forteller deg at du er en dritt og så angrer jeg sekundet etter. Men, eventyret vårt er også å ligge i senga, snakke om alt mellom himmel og jord, ha deg nært meg og føle at jeg elsker deg og at du elsker meg også.  Det er å våkne sammen med deg og tenke at vi har alt som alle andre missunner. Det er når jeg sitter på kjøkkenbenken og ser på deg mens du går litt rundt på kjøkkenet og forteller meg om dagen din, og at jeg i de øyeblikkene tenker at jeg ikke trenger noe mer. Det er når vi går til trikken og du snurrer meg rundt i en piruett og sier at jeg er søt. Det er at du tørker tårene mine når verden er vanskelig, og at du går inn i bobla sammen med meg og låser oss bort fra alt – passer på meg. Det er at du roper høyt når andre er frekk mot meg, og at du ikke bryr deg om hva andre synes – jeg trenger ikke å ta noen kamper når du er der, du gjør det for meg. Eventyret vårt er at jeg ikke klarer meg uten deg, og at du drar meg til deg hver gang. At jeg gjerne tar tusen nedturer for alle oppturene. Jeg har det så bra med deg. Når vi krangler også, og når jeg gråter. Jeg har det faktisk bra – er det rart å si? Bare du er der. Det er nok. Du er bra og jeg er bra, selv om vi noen gang får fram det verste i hverandre. I vårt eventyr kriger vi mot hverandre noen ganger, men vi kriger også sammen. Og jeg ville aldri ha byttet det ut mot noen ting. For når det er meg og deg, vi to – når vi ligger perfekt, som om vi er skapt for å ligge akkurat sånn, så er det okei.  Da finnes ikke igår. Ikke i morgen heller. Bare meg og du – og det er alt. 

Du gir meg alt. Og nå vet du det. 

121 kommentarer
    1. Fy søren Sophie! dette var skikkelig rørende å lese, kjente jeg fikk frysninger! levde meg sånn inn i det:o du er virkelig flink til å skrive, og det er noe du burde fortsette med! og forhåpentligvis deler flere av dem med oss:)

    2. Wow! Jeg pleier aldri kommentere noen blogger men dette tok helt av. Så utrolig bra skrevet, jeg ble helt satt ut over hvor bra du skriver. Så fint, vondt, nakent og vakkert på en gang!
      Aldri tenk på om du er bra nok, for du er mere enn bra nok.
      Du er favoritten, Sophie!!

    3. Kunne like gjerne lest om mitt eventyr…veldig godt å lese at det også er andre som opplever det på samme måte

    4. Hvis det handler om Mathias er jeg glad det er over mellom dere. Så utrolig slitsomt det må være å ha et slikt forhold:( god jul, Sofie! Klem

    5. jeg skriver også ned når følelsene mine er på det sterkeste og dagene er ekstra vankelige. prøve å finne ut hva jeg virkelig føler ved å skrive det ned og når den tiden er over se tilbake på det og huske alt. det gode, det vonde og øyeblikkene, som en film.
      du skriver veldig bra og bare en som har godt igjennom det kan virkelig forstå. jeg vil si jeg forsår, men jeg forstår egentlig ikke, fordi jeg er ikke deg og bare du vet virkelig

    6. Veldig fint å få vite hva du føler. Men det er litt hakkete skrevet, og for å vinne tillitten til den som leser teksten, kanskje du kunne fokusert mer på andre personers følelser og late som om du overtaler leseren til å forstå motparten… om det gir noen mening?

    7. å herre, du skriver ned akkurat hvordan jeg føler det. Det er som om jeg skulle sagt det selv! Så sykt flink du er til å skrive!

    8. Dette var virkelig bra! Første gang jeg kommenterer en blogg, men siden jeg har vært fast leser av bloggen din i flere år, gir jeg meg selv tillatelse til å si hvor rørende dette innlegget var (på en fin måte). Du skriver fra hjerte og treffer andre rett i hjertet!

    9. Wow, jeg trodde ikke jeg kunne kjenne meg igjen i noe så godt som jeg gjorde med dette. Du skrev nettopp hele forholdet mitt i detaljer. Noe av det fineste jeg har lest noen gang.

    10. Åååå det er nøyaktig det jeg føler og er så lettet jeg ikke er alene om det. Trodde jeg var det men så kommer du og skriver ned tankene mine. Elsker bloggen din og deg

    11. Det her var som å lese mine egne tanker. Åh, har det helt likt.. Fantastisk skrevet Sophie! Du er så flink <3

    12. Så flink du er til å skrive! Jeg kunne kjenne meg igjen og det er godt å vite at flere har sånne tanker som dette. Kjærligheten inneholder masse masse 🙂

    13. Jeg bruker aldri ta meg tid til å kommentere blogger, men dette er noe av det vakreste jeg har lest og fortjener at jeg bruker to minutter på å få frem til deg!

    14. Jeg kommenterer aldri blogger til vanlig, men kjente meg virkelig igjen i det du skrev, akkurat slik jeg føler det nå! Utrolig bra skrevet, takk for at du delte det!

    15. Så fint skrevet. En ting de eldre i familien min alltid sier. Man skal smies sammen ,å krangler fører hverandre nærmere å man finner ut hvordan man skal leve sammen. Vært mye diskusjoner å krangler mellom meg å forloveden min i førsten vi var sammen helt til vi kjente hverandre på godt å vondt. Tanker å følelser å reaaksjoner. Fortsatt etter 3 år er det fortsatt ting vi ikke viste om hverandre som kommer som et sjokk men ekte kjærlighet seirer over alt. Å husk. Ingen forhold er perfekte. Det finnes alltid uenighet,krangler,tårer, sjalusi uansett. Det kalles kjærlighet.

    16. Kjente meg veldig igjen!! Du er super flink til å skrive 🙂 kunne lest dette innlegget 100 ganger til uten å bli lei 🙂

    17. Kjente meg veldig igjen, selv om du sikkert ikke føler det samme som jeg gjør når du skriver/leser dette så føler jeg at du skriver om meg og min verden På en måte… Utrolig bra skrevet

    18. Utrolig bra innlegg! Har aldri kommentert bloggen din, men er fast leser. Slike innlegg vil jeg gjerne lese mer av! Er akkurat sånn kjæresten og jeg har det!! God jul til deg <3

    19. Herlighet så fint! Jeg kjente meg igjen i absolutt hvert eneste ord du skriver.. det er vondt, men samtidig så fint 🙂

    20. Gåsehud opptil flere ganger! Dette var fantastisk sophie! Det er mye som treffer meg! Spesielt den ene setningen hvor du skriver ” kan du gjøre slik sp kan/vil jeg , slik at du kan føle d samme jeg følte”
      Å mye mye mer !!
      Du er einså fantastisk
      Du aner ikke hvor mange ganger jeg stiller imot bølgen ved hat å irritasjon om deg
      Der di sier “å hun er bare en dom blond jente ” å blablabla
      Du er faktisk veldig smart
      Å du jar mye på hjertet som er utrloig bra
      Dette har bevist det for deg på uendelig mange måter ! Stolt av deg sophie stå på!!

    21. Kjenner meg igjen. Men må innrømme at jeg er glad jeg ikke hr det sånn lengre. Og har møtt en som aldri sårer meg, og som jeg ikke har behov for å krangle med. Og som på toppen av alt ikke er kjedelig, og vi har syk god kjemi. Det er himmelen. Men vi har vel alle forskjellige ting som gjør oss lykkelige. Glad du har dunnet din 🙂 men høres trist ut å bli glad av å krangle med den man elsker. Det ødela meg en god stund.

    22. Det der var helt sinnsykt fint skrevet.. sitter å griner for meg selv, hjerteknus og forelskelse på samme tid – jeg (og tusener av andre jenter) vet akkurat hvordan det føles. Du får sagt det du, Sophie.

    23. Sophie, du er fantastisk! Har vært en fast leser i mange år nå, og må bare si at dette er det beste du har skrevet på bloggen din noensinne. Likte virkelig godt det innlegget du skrev tidligere i høst om hva vi jenter liker med gutter og ikke, det var litt på kanten og mange måtte såklart slenge med leppa, men vet du hva? JEG ELSKET DET. Endelig er det en toppblogger som tør å være menneskelig. Jeg er så lei av å lese blogger der livet kun dreier seg om å vise de materielle tingene de eier. For sånn er ikke du, Sophie. Du er deg selv. Skulle ønske jeg kunne fått muligheten til å møtt deg en dag. Komme gjennom til den jordnære og ekte personen du er. Bare snakke om livet og dets utfordringer. Jeg forstår at du har gått gjennom mye i livet, det har jeg også, men det er det som gjør oss sterke – og unike. Vi lever med en gave om det å forstå at vi skaper vårt eget liv, basert på det vi har opplevd. Du klarer å vise at du står opp for deg selv, at du skaper din egen lykke og du veileder andre som ikke klarer dette på egenhånd. Jeg blir så stolt. Uansett, jeg håper du får en fantastisk jul videre, og takk for at du er deg.

    24. æ kjenne mæ igjen i alt det der. du sett virkelig ord på ting æ ikke klare æ forklare sjøl. hadde det sånn med eksen min som slo opp med mæ for nån uke sia.. nu veit æ iallefall at æ ikke e aleina om det.
      loveyou sopfie❤️❤️

    25. Kjenner meg så igjen. Spesielt det der “Jeg har det faktisk bra – er det rart å si? Bare du er der. Det er nok.”
      For jeg har det bedre når vi krangler, men er sammen, enn når jeg er fredelig alene.

    26. Det var fint skrevet, håper ting blir bedre for deg etterhvert <3 Det finnes ikke noe vondere enn usikkerhet i et forhold <'3

    27. wow det var så vakkert skrevet.. sitter med tårer i øynene. Det er virkelig slik, at man gjerne tar alle nedturene imot så lenge man får oppleve oppturene også, for de er så gode – så gode og absolutt verdt det! Pleier aldri kommentere, men du har en flott blogg! Inspirerende og dyp. Leser den ofte 🙂 stå på!!

    28. Wow, utrolig bra skrevet Sophie. Godt og høre at det er flere som føler det samme <3
      Fortsett med slike innlegg 🙂

    29. Traff meg rett i hjertet… Vi har hatt så sykt mye nedturer, men greier likevel ikke å gå i fra han pga at vi også har det sykt bra sammen.. I det siste har det vært mest nedtur, og sitter her med noe som føles som kjærlighetssorg…. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva jeg skal si… Takk for at du er så åpen, sophie.. De hjelper meg så sykt mye… Mye mer enn du tror. Håper det går bra med dere <3

    30. Sant det du sier, det er kun svake mennesker som holder seg i slike forhold.
      Håper selvrespekten kommer på plass, så du kan komme deg ut av den stygge syklusen der.

    31. Dette er akkurat sånn jeg føler det. Jeg falt så hardt at jeg trodde jeg var den eneste som noen gang kunne føle på disse følelsene, at jeg var den eneste som noen gang kunne ha det så vondt. Men jeg vet jo at det ikke er sant – det er vel sånn alle tenker? Og nå setter du ord på akkurat det jeg har følt hele denne tiden. Jeg skulle så sykt ønske at vi kunne ha møttes å snakket om det som to gode venninner… men jeg føler allikevel at vi neeesten gjør det? Haha, sykt rart. Jeg vil bare at du skal vite at jeg også føler AKKURAT det samme som deg, og jeg håper at det i seg selv er trøst nok. Det var i alle fall det for meg 🙂 stor klem

    32. Dette var utrolig bra skrevet! bloggen din er så fin, du åpner deg så mye mye for leserne dine og du skriver så bra. Ofte synes jeg blogger er litt sånn man leser bare for å ha noe å gjøre på og ser kanskje bare litt på bildene, men bloggen din er så interessang. Dette innlegget var nydelig, fikk tårer i øynene ble så rørt. Skjønner ikke de som rakker ned på bloggen din og deg. Har aldri vært fast leser, leste litt mer blogger før, men har aldri stoppet og lese bloggen din, og jeg føler du har utviklet deg så mye, inleggene dine gjør liksom at man begynner å tenke og faktisk føler noe. Stå på videre! <3

    33. Sophie!
      Noen skriver “håper ikke dette betyr at det er slutt”, andre skriver “du beskriver forholdet mitt”. Vel, du beskriver alles forhold når man er i et forhold med noen man elsker. Men du skriver det utrolig godt. Du skriver det så fabelaktig. Du skriver det slik at jeg like gjerne kunne satt ordene i min egen munn, bare at jeg kan ikke det. Fordi du skriver de, og du skriver de så fint. Dette er ikke beskrivelsen av et brudd, eller av kjærlighetssorg eller av forhold. Eller kanskje det er det – kanskje det er alt det? Det er nettopp det – du skriver på en slik måte at man kan kjenne seg igjen uansett hvilken periode i livet man er i. Gratulerer, Sophie. Jeg er mektig imponert.

    34. så utrolig bra skrevet! Fantastisk at du skriver så ærlig, dette er nok til stor hjelp for mange jenter som føler seg alene med slike tanker. Kjenner meg selv godt igjen. Har vært sammen med min samboer i 7 år, siden vi var 14, og noe av tida har det virkelig vært slik du beskriver det. Følte meg veldig alene om slike tanket da. Håper virkelig dette er med på å åpne for slike samtaler mellom veinner. Tusen takk sophie!

    35. dette satt seg virkelig i tankene mine, Sophie. jeg kjente meg utrolig godt igjen, og det var nesten skummelt. jeg pleier ikke å kommentere blogger, men denne gangen måtte jeg bare. du skriver så my fint, og så mye bra. jeg syntes du er en utrolig vakker og fin person, og ved å lese bloggen din føler jeg at jeg kjenner deg litt. du virker som en fantastisk jente, som kun fortjener det beste. jeg leser bloggen din fast, hver dag, men skal bli flinkere til å kommentere. dette bare gikk så inn på meg. jeg tenkte på den ene gutten liksom. alt vi har vært igjennom sammen, alt vi likosm har sagt og gjort. for det du skriver er så sant, og mange kan kjenne seg lett igjen. stå på girl, du er et bra mennekse. tror nok du kan klare hva du vil, for du er sterk.

    36. Fy fader for en filosof du er, og sterk er du også. Ikke rart du får så mye kritikk som du får Sophie, folk liker ikke å föle seg truet 😉 helt klart den beste bloggeren!

    37. Herre, dette er som tatt ut fra livet mitt. Begynte å lure en stund der om du hadde vært inni hodet mitt og følt alt jeg følte og tenkte. Utrolig bra skrevet, Sophie, du fortjener det godt her i livet!

    38. Du er så uendelig flink, Sophie. Du er helt klart mitt største forbilde, og jeg er så utrolig stolt over hva du har oppnådd. Det er som om denne teksten er tatt ut av livet mitt, og jeg tok meg selv i å hylgrine over det du skrev. Du er tvers igjennom god, Sophie.

    39. Utrolig fint skrevet! Jeg elsker at du er så åpen og ærlig. “Dessverre” synes jeg litt synd på deg.. Ja, som du skriver mener du at det er verdt det, men med “den rette” vil ikke han noen gang vekke frem den verste versjonen av deg. Det skal ikke være så turbulent som dere har det, selv om du føler nå at det gode veier opp og at det er verdt det. Du kommer til å innse det en dag. Hilsen en jente, som kjenner meg mye igjen i deg, men med noen flere år på baken 🙂 Nyt livet, all erfaring er positivt.

    40. WOW. Jeg har knapt ord. Kjenner meg igjen i så mye, og du skriver så fantastisk bra! DU er så bra, Sophie! Jeg håper jeg får møtt deg en dag.
      Klem

    41. Tusen takk! Denne måtte jeg bare vise til kjæresten min. Det er nøyaktig sånn jeg ofte føler det hvis vi krangler. Du er utrolig flink til å formulere noe som er abstrakt og vanskelig å få ned på ark. Men du klarer! All ære til deg, og god jul 🙂

    42. Hei! Nå håper jeg ikke at det er ditt nåværende forhold du beskriver, for du fortjener bedre enn som så. Alle fortjener en som elsker seg uten mer drama enn positive opplevelser i forholdet. Mange må gjennom slike opplevelser for å høste erfaring, men jeg garanterer at det skal være bedre enn dette 🙂 Håper for din skyld at dette er fra tidligere. Hilsen ei som bare vil deg vel!

    43. så fantastisk flott, Sophie. Det var virkelig en fin tekst, og du treffer også deler av mitt forhold med det her. Men over til en annen ting: Du liker å høre om drømmer om deg som vi blogglesere har hatt!I natt drømte jeg om deg, og selv om det var en ganske rotete drøm så skal jeg prøve å fortelle om den.
      Det startet med at klassen min skulle ha et prosjekt på vgs, og du skulle være med gruppen min. Vi undersøkte noen magasiner (husker ikke etter hva), og vi fikk så god kontakt under arbeidet. I neste øyeblikk satt vi ute i snøen(haha faktisk) og snakket sammen. Etter som vi to har snakket bittelitt sammen på Facebook i 2011, så sa du i drømmen at du husket meg fra der. Etter at du sa det ga du meg DEN store klemmen, og jeg følte at jeg hadde funnet en god og snill venninne. Så fant vi på skikkelig mye moro sammen, tok bilder, var på fest og lo kjempemasse. Var en skikkelig hyggelig drøm i hvertfall 🙂 God jul <3

    44. Du er så flink til å sette ord på det! Teksten var utrolig bra skrevet, virkelig. Du har et talent Sophie, og det talentet er at du kan skrive til det uendelige, og allikevel fange leserens oppmerksomhet fra start til slutt!

    45. Du er flink! Du er tøff! Alt du har gått igjennom og alt du bryr deg om! Jeg ser opp til deg! Det vil jeg du skal vite! Jeg har lenge tenkt at det ikke er noe vits i å slenge en kommentar igjen, men dette er bra! Jeg vil du skal vite det. Og hvordan kan du vite det visst jeg ikke sier det? Det kan du ikke. Derfor vil jeg du skal vite det. Jeg har aldri skrevet en komentar på bloggen din før og jeg har vert fast leser leeenge! Men takk for alt du deler! <3

    46. Så bra du skriver! Håper virkelig du deler flere ting av det du har skrevet for dette er noe av det beste jeg har lest på lenge.

    47. utrolig bra skrevet. akkurat som jeg skulle sagt det selv. det du skriver er akkurat som jeg og kjæresten min har det. jeg sitter her å gråter. nå er det endelig noen som har det som meg. trodde jeg var den eneste som følte og hadde det slik. men nå vett jeg at jeg ikke er alen om dette. du er virkelig en unik inspirasjon for meg.

    48. Stikker litt når du skriver at dere krangler mye, som om det er bra, og det virker som dere har flere nedturer enn oppturer. Alle krangler litt i et forhold, det er normalt og man skal ikke finne seg i alt heller, men det er mye som ikke kan tilgis. Dere har ikke vært sammen ett år en gang, men hvis dere fortsatt sliter etter flere år, har man kastet bort mye tid, energi og kjærlighet…

    49. Hører veldig lite om Robin på bloggen i det siste?
      Er dere forsatt sammen?
      Utrolig bra skrevet, du er flink til å skrive 😀

    50. Fyfaen, jeg griner. Kjenner meg sånn igjen.. Håper virkelig du svarer på dette for jeg trenger tips selv som har det akkurat sånn.. Men er du i et sånt forhold nå? Eller er dette tidligere? Lurer sånn på om det er verdt det..

    51. Regner med dette handler om deg og Mathias, da du har publisert et lignende innlegg da dere var i lag.. men er det deg og Robin det handler om så er det svært uheldig.. litt diskusjoner og en sjelden krangel er normalt, men så turbulent er ikke bra

    52. Kan du vær så snill å skrive tips for oss som er i et sånt forhold? For det er så altfor mange som har det sånn som ikke aner hva de skal gjøre.. Er det verdt det? Skal man forlate et slikt forhold?

    53. Var i akkurat et slikt forhold som du beskriver her i slutten av tenårene. Tungr og vondt, men det føltes så verdt det. Det var oss to mot verden! Men vårt “eventyr” endte også, og det føltes som om verden raste fra hverandre. Nå er jeg heldigvis i et forhold på 6. Året som er slik et forhold skal være. Trygt og godt, og man slipper å kjempe for noe som skal falle så naturlig og vakkert <3 klem

    54. Så utrolig flott og rørende skrevet, Sophie!
      Jeg har lenge prøvd å sette ord på forholdet, men har ikke klart å forklare det, men det gjorde du nå… Fikk frysninger! Du er utrolig flink til å skrive.
      Det er så bra at du er villige til å jobbe for forholdet. Det er slik det skal være i et forhold, ingen forhold er perfekte, det er helt sikkert! Det som er viktig er bare å finne det perfekte i det uperfekte.. Noe som det ser ut som du har klart her. Virkelig flott og imponerende! Fortsett å skrive

    55. Wow! Jeg kommenterer så og si aldri på noen blogginnlegg, men Sophie dette var nydelig. Utrolig godt skrevet, så rått og ærlig. Du er sinnsykt god på å skrive sånne tekster som handler om ting mennesker sliter å sette ord på. Tusen takk.

    56. Kan du begynne å lage flere videoblogger?
      Kan du snart ha en ny spørsmålsrunde?
      Kan du lage en “en dag i mitt liv” video?
      Håper du har hatt en fin jul <3
      -xoxo

    57. herregud så bra skrevet. huff og huff e bli heilt ifrå me e altså 🙁 :)! ellers ska e itte så mye idasg kanskje prdne me no mat også æte re opp. (:*) jaja nå ska itte e si så mye meir men e ønskje elle berre en mandag og lykke tell viare på din ferd mot gravferden.n og nå som takk ska e skrive ned noen fine ord elle kan kose se mæ hare bra og taskk for me 🙂
      potetlæfse
      kechup
      spiker
      drill
      rose

    58. Jeg har hatt det akkurat sånn, og selvom jeg ikke er sammen med denne gutten etter langlang tid nå lenger.. Så vet jeg nesten sikkert at jeg aldri vil føle det sånn for noen andre igjen! For et bra innlegg Sophie 🙂 god jul

    59. Er det dette du mener med å vinne tilbake lesere? Syns det var skikkelig dumt du gikk ut å sa det..

    60. Veldig bra skrevet Sophie <3 Tror nesten alle vi jentene føler av vi kjenner oss litt igjen i mye av det du skriver.. BAM det treffer liksom,, Shit! "the heart wants what it wants" som selena ville sagt, og det er faen meg sant.. Du <3 Mathias

    61. Det må være det nydeligste jeg noen gang har lest, dypt og vakkert! Helt sinnsykt bra skrevet sophie elise <3

    62. (Dette er første gang jeg har skrevet en kommentar på en blogg…) Så utrolig bra du skriver!! Tårene mine triller…jeg kjenner meg så igjen i det du skriver om forelskelse. Jeg har hatt det “akkurat” sånn du beskriver det, det var derfor deilig å få det formulert! Denne formuleringen om hvordan jeg “så” på forholdet til meg og han jeg var sammen med(det ble slutt) kom for min del kanskje litt for sent. Kanskje det hadde hjulpet å få satt ord på det der å da, og visst det til han. Som en forklaring… Jeg vurderer å sende ditt innlegg til han, burde jeg det? (hilsen jente 19år)

    63. Meget bra skrevet Sophie …. Første gang jeg leser bloggen din men dette var fantastisk ord bruk 🙂

    64. Greit skrevet, mangler litt her og der for at det skulle blidt perfekt. Når det er sagt, stakars dere som er i slike forhold, vært der og kan love dere, det er ikke ekte kjærlighet. Ekte kjærlighet er lett, ikke fult av krangel og sjalusi. Å si at krangling fører hverandre nærmere er den største løgnen folk som krangler mye forteller seg selv og andre. Ekte kjærlighet er så lekende lett at den dagen du har det skjønner du hvor utrolig dum man har vært som har kasta bort tid i et forhold med sjalusi, ktangel, drama og hva det måtte være. Glag jeg har funnet ekte kjærlighet!

    65. Fy flate. Sitter her med gåsehud over hele kroppen, og kjenner at denne teksten må jeg lagre slik at jeg kan lese den igjen senere.
      Skulle ønske jeg kjente deg.

    66. Dette er meg og mitt liv i et nøtteskall, men Sophie! jeg vil gjerne vite hva som skal gjøres for at det kan bli bra hele tiden! jeg kan ikke leve uten min kjære…

    67. Har nettopp lest min egen historie.
      Tårene renner og jeg bøyer meg i støvet for deg, fyfaen – det finns ikke ord

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg