så mye kjærlighet

I dag har jeg kost (koset? kosa? hva sier man?) meg mye me de små babyene mine,som dere ser på bildene over – vi har faktisk en ganske stor jakthund også, men han er ikke så ofte på bloggen. Nå fikk dere et lite hei fra han!

Jeg har skrevet ned en liste over ting dere har lyst til å lese om på bloggen, og har startet på et par innlegg som kommer ut nå i romjulen..

Jeg har sett på videoer av meg selv fra da jeg var liten.. Veldig morsomt, det er blandt annet en video hvor jeg og Anne-Sofie løper rundt og synger “im a barbiegirl”, haha.

Jeg har slappet myyyye av. . Cardigan er fra Rebecca Stella for nelly

Jeg har pakket inn julegaver.. Det er mildt sagt ikke min beste egenskap, de pakkene under treet som ser verst ut er fra meg. 

Som en avsluttning på kvelden hentet jeg Lotte og utvekslet julegaver, og kom nettopp inn døren her hjemme. Jeg er forresten så dårlig til å kjøre bil at det er flaut, jeg må ha hjelp til enhver minste lille ting og får helt panikk. Det er jo egentlig bare dumt, jeg kommer til å bli en slik hysterisk mor som gjør barna mine flaue.. Nå, gossip girl, pannekaker og litt sminke i senga, haha! Og, et lite, totalt urelevant spørsmål til dere – hvor lenge har du hatt din nåværende mobil? Jeg har hatt min i nesten tre år, og begynner å tenke på å skaffe en ny, haha.. men, 3 år, er ikke det sykt lang tid for “ungdom nå til dags”?

Snart god jul til dere ♥

96 kommentarer
    1. På julaften har jeg hatt min mobil i tre år, den funker fortsatt bra så da er det ikke nødvendig å bytte 🙂

    2. Hatt den i noen dager. Har hatt ca. 10 IPhoner tilsammen fordi jeg alltid ødelegger de etter 1-2 mnd.. Pleier ikke ha de noe serlig lenger enn 6-12 mnd 🙂 Gooood jul❤️

    3. Tror jeg har hatt min i tre år tror jeg? Jeg har egentlig ikke peiling, men det er vel lenge iforhold til hvor ofte alle andre skifter mobil 😛

    4. to dager haha! Kjøpte iPhone 6 for to dager siden. Hadde mobilen før i 3 år tror jeg men den sluttet å virke så måtte kjøpe ny, 3 år er ok tid å ha en mobil nå tildags

    5. Jeg pleier alltid å skifte ut mine iPhoner etter 2 år. Ødelegger dem alltid etter 1 år men klarer å leve med dem ett år til😊

    6. har hatt min 5s i 3-4 måneder nå 🙂 hadde en Samsung Galaxy S3 før den, og den hadde jeg fra 9ende klasse.. vel, var min tredje S3 da, hehe… så har hatt 3 forskjellige S3 fra 9ende klasse fram til nå i august (jeg går vg2 nå) 🙂

    7. Har ALRDI hatt en mobil i over 1 år…. Den jeg ha har nå har jeg hatt i straks 1 år 🙂 mn skal prøve å ha den 1 år til

    8. Har mobilene så lenge de varer egentlig, varierer fra 1 til 3 år 🙂 Er det engelsk setter dere har? Vi har fire settere hjemme, fineste hundene jeg vet om 🙂 Så håper jeg du får en utrolig flott jul med familien din Sophie! <3

    9. Har iphone 6, har hatt den i tre måneder. Før det hadde jeg en iphone 5s som jeg har hadde 1,5 år tror jeg

    10. Jeg har hatt min iphone 4 i fire år nå. Den var helt i orden, men tilbakeknappen var ganske slitt. Har fått en iphone 5s i julegave nå, så bare du behandler den bra så kan den vare leeenge:)

    11. Har hatt min iphone 5 i snart to år. Satser på å ha den helt til jeg begynner på vgs i hvertfall (jeg går i 10.)
      Hvordan går det med kattene? Er du fortsatt hjemme hos foreldrene dine?

    12. Har hadd min i et år å den fungere kjempe fint enda ! Har samme tlf som dæ. Men trur å samsung e bedre i holbarhet en ka IPhone. Så vil råde dæ om du kjøpe ny så kjøpe du samsung 🙂

    13. Har hatt min i fem år, den fungerer som bare det, og skal ikke byttes ut før den takker for seg. Gremmes når jeg hører at folk bytter flere ganger i året!

    14. GOD JUL, forresten! Håper den blir utrolig bra og at du har det både koslig og morsomt i Harstad med venner og familie! 🙂

    15. Jeg hadde min gamle iPhone 4s i tre år før jeg innså at jeg bare MÅTTE ha en ny, men begynte å streike veldig med både at batteriet ble tømt på en halv dag, og at den begynte å skru seg av og si at den var strømløs ved 40-50% strøm, men når jeg satte i laderen så hadde jeg 40-50% mer. Pluss at når jeg satte telefonen på lading, så sank batteriet, isteden for å lade seg. Jeg turte nemlig ikke å ha den lenger når den var slik, så da kjøpte jeg meg iPhone 6 nå i november, og jeg er EKSTREMT fornøyd med den!

    16. Har nå 5s i fire mnd (Jesus, går tiden så fort??) og en 5s til i reserve 😛 haha, tar ikke sjansen på at den jeg har nå blir stjålet. Blir stressa liksom. Derfor en kjære reserve!
      Anbefaler deg iPhone 5s 32 gb ! 5200 kr fra Apple. Og 5s er veldig lik 6, utenom utseende. Hvis du vil punge ut 5700 kr for en iPhone 6 16 gb…
      Apple er idiot som kommer med 16,64 og 128 gb.. De burde hatt 32 som startpris for iPhone 6, men nei da.. Jeg kjøper heller iPhone neste år, da ryktene sier at Apple endelig skal gi ut iPhone med 32 på startpris. Og pluss de skal lage “4” tommer fremdeles så hurra! Hvis du skal ha iphone 6, gå for 64 gb hvis du skal ha den i noen år. Det blir fort fylt opp! 16 gb er ikke lenger nok..
      Hvis du vil ha stor skjerm, kan du ha iPhone plus. Koster ca 7500.
      Men hvis du vil ha litt billigere, bind deg hos en operatør i ett år.
      Du kan betale 5000 kr eller litt mer, og betale 200-300 kr i mnd for abbo. En grei deal om du er fornøyd med din operatør så klart.
      Hvis du heller vil ha Samsung… Velg S5 eller Samsung alpha. Søss har Alpha, og hun sier den er ok.
      Tror jeg anbefaler deg iPhone, siden du har Mac og iPad i “familien”. Da er det greit å ha alle i samme merke. 🙂
      Tror kanskje 32 gb er perfekt for deg, siden du nevner før at du ikke har så mye apper etc. Og at du tenker å ha telefon i noen år? Da kan du gå for 5s, men spørs om du virkelig vil ha fjorårets modell.
      Må bare si at det nyeste ikke er det viktigste, egentlig. Men spørs hva du vil selv egentlig. Jeg ser at du har kjøpt iPad nettopp som er ett to årsmodell, og da sier det seg selv at du ikke er opptatt av om iPad eller iPhone er det nyeste, men om de er ok og har bra innhold.
      Syns du bør gå for 5s. Mye billigere, og om du liker skjermstørrelsen 4 tommer er det jo i orden. Om du ikke bryr deg om telefonen er stor etc. iPhone 6 er like stor som den du har nå. 5s eller 6 kan være “perfekt” for deg.
      Men – om du vil helst ha Samsung, gå for den!
      Har hatt iPhone, og de har gått smooth! Ingen problemer, og de er gode å ha!
      Jeg tør ikke ha android med tanke på masse usikrede apper og jeg vet jo ikke om det er trygt. Apple sjekker alle apper som kommer inn og derfor er trygg.
      Og det blir vanskelig å stjele din telefon pga “find me” funksjonen.
      Og en rå funksjon er fingeravtrykk! Den bruker jeg hver dag, og mange ganger per time. Love it! Samsung har også, men søsteren sin er ganske dårlig. Hun må bruke om og om igjen for å få det til.
      Hehe, jeg er en som er for glad i teknologi! 🙂
      Hvis du har mange venner som har iPhone, kan du endelig bruke FaceTime til å kommunisere med dem! 🙂 man kan og bruke skype då, men… FaceTime er tingen!
      Den bruker jeg for å kommunisere med mine døve venner.
      Klem! <3

    17. Hadde samsung galaxy s3 i 2 år elns før den begynte å klikke så for 6 månd. Siden kjøpte eg S5 og aldri kjøp den!!!!! Den bare går inn og ut av programmer selv lukker apper går på tastelås mens eg bruker den og skurrer når folk ringer meg og er helt fucka! Går ikke ann å høre på AUX av å til pga den skurrer og klikker hele tida! Og fargene flyter ut av og til. Har flere veninner som har hatt mange av samme problemene så styr unna samsung galaxy s5 🙂 s3 funker mye bedre så haha. God jul sophie elise <3

    18. Har en iphone 4s som jeg har hatt i 3 år i februar og ønsker meg en ny fordi den begynner å bli ganske ødelagt nå 😉 de gavene du pakka inn ble slett ikke så verst i forhold til de jeg pakker inn haha, uansett ønsker deg en god kveld 🙂

    19. JAEVLA LOEGNHALS! HVORFOR SIER DU AT DU IKKE HAR TATT RESTYLANE I UNDERLEPPA? DET SYNS JO HELT KLART NAAR MAN SAMMENLIGNER DET MED ARKIVET DITT… du bidrar til at unge jenter faar komplekser!!!!

    20. Jeg bor i Trondheim og siden det er julaften i morgen tenkte jeg å kjøpe litt mat, gå til trondheim torg og slå av en prat med en av tiggerne som sitter der. Jeg har lest at du pleier å gjøre noe lignende derfor spør jeg deg; hva kan være greit å kjøpe?.
      Starbucks ligger ikke så langt ved så jeg tenkte hvertfall varm kaffe.. og..? Baguette? muffins? hahah jeg er ikke særlig kreativ av meg så hvis du kunne svart hadde det hjulpet meg masse!
      Mange klemmer fra meg<3

    21. God Jul Sophie!
      Jeg har hatt min Iphone 4s i snart 3 år uten å knuse den én gang, må si jeg er litt stolt av det haha. 🙂

    22. hadde iphone 4s i 2 år og 9 mnd, den ble ødelakt lenge før jeg orket å kjøpe ny, men om den ikke hadde vært ødelakt hadde jeg sikkert hatt den fortsatt. Men uansett glad jeg byttet til Samsung.

    23. Har hatt min Iphone 5 i litt over to år.. Skjermen ble helt “fryst” for et par mnd siden, og da sendte jeg den heller inn til reperasjon, enn å skaffe meg helt ny.. Men det var mest på grunn av prisen også da! 🙂

    24. Jeg bytter ikke mobil før jeg må, har hatt min i en måned nå, men det er min 4 mobil noen sinne, fikk min første for 12 år siden, så de har en gjennomsnitts alder på 3 år 🙂

    25. Kjøpte ny for to-tre mnd siden. Min forige var en iPhone 4 som jeg hadde hatt i litt over 4 år! Hadde hatt den enda om den ikke hadde knust og blitt ubrukelig. Gomobilen <3

    26. Har hatt min iphone 4s siden konfirmasjonen min i 9 klasse, nå går jeg på vg 2 så begynner vel bli 3 år siden. Håper på å få ny i morgen da, hehe! God jul Sophie, kos deg masse med familie og venner 😀

    27. Har hatt min Samsung S3 siden 2012 tror jeg 🙂 Det er forøvrig min første smartphone. Trenger ikke å kjøpe ny heller, ser ingen grunn til å bytte hele tiden.

    28. Jeg har akkurat fått ny som jeg har hatt i bare 1 uke nå, men den forrige hadde jeg i 2 år, jeg ser egentlig på det som ganske lenge… Men når man tenker seg om så er det vell meningen at man skal ha en mobil i noen år, eller? Kanskje vi “dagens ungdom” rett og slett har blitt for bortskjemte?
      Digger deg, og bloggen din! Og god jul, Sophie Elise <3 føler virkelig jeg kjenner deg, det er så utrolig rart. Har fulgt bloggen din så lenge jeg kan huske! 🙂

    29. Har hatt min iPhone 5s i ett år, og før det hadde jeg en Samsung S2 i et par tror jeg? Men har blitt fortalt et par ganger at smartmobiler ikke er laget for å “leve” mer enn i ett år! Stemmer greit med mine erfaringer 🙂 men ville anbefalt iPhone til deg, den er enklere å samle bilder, meldinger, hendelser osv. enn hva androidtelefoner er.
      God jul & godt nytt år!

    30. Jeg fikk ny iphone 5s i april. Men før hadde jeg en samsung galaxy s2, men den var helt ødelagt. Hadde tatt godt vare på den, men plutselig gikk den tregere og minnekortet var fult selvom jeg sletta alt osv. Også virka olutselig ikke alarmen og jeg sitter ikke på rommet med en sånn klokke som tikker og holder meg våken hele natta hahah så da var det på tide å skaffe seg ny med konfirmasjons penga 🙂 veldig fornøyd med iphonw til nå!:)

    31. Spørs litt hvordan du ser på det! Jeg har ikke kjøpt ny telefon på to år, men jeg har fått byttet den inn på forsikring en gang i løpet av de to årene 🙂 God jul!

    32. har hatt 3 iphoner som varte i sånn ca 1 år hver så bestemte jeg meg for at de mobilene nå til dag egentlig er drit dårlig, batterilevetid på en halv dag, snapchat og andre usosiale medier som gjør at man blir klistra til mobilen, så jeg byttet rett og slett til den gamle sony eriksson jeg hadde i 5 klasse. batterilevetid i 1 uke, kan sende melding og ringe, helt perfekt 😀 har hatt den i ett år nå, og skal ha den til den blir ødelagt 😀

    33. Hei Sophie 🙂
      Så flott at du tar leserne dine på alvor og har lyst til å gjøre en god jobb for oss. Du er veldig flink og skrivet meget bra. Har virkelig trua på at du kan lire av deg en bok! Dikt, sier du? Veit sånt er personlige greier, og kanskje det er ubehagelig for deg å legge ut på bloggen, men jeg vil virkelig oppfordre deg til å gjøre det! Jeg tror leserne dine ville ha godt av å få se den siden av deg. Her skriver du et nydelig innlegg om å passe på leserne dine, men alt som kommenteres er hva slags mobil folk har og hvor lenge man Bør ha den før den kastes på dynga, sammen med alle de andre helt brukbare tingene vi går lei av. Så lenge mobilen din funker, behold den, da har du jo funnet en bra en!
      Sophie, jeg synes du er flott. Sakte, gradvis viser du større og større bredde, dypere innsikt og mer interessante sider av deg selv. Det er det som gjør at jeg leser bloggen din; du deler mye, men du holder oss fortsatt nysgjerrige.
      Men vi manipuleres hele tiden i en retning som er usunn for oss selv og for samfunnet. Særlig bloggere fronter en livsstil som er helt hinsides hva noen vanlige ungdommer kan oppnå. Vær så snill kjære, skriv mye mye mer om dine tanker, følelser, spirituelle opplevelser, ømhet for dyr, skriveglede og gjerne et dikt eller to innimellom! Så er du med på å gjøre Norge et litt bedre sted å være. Takk for gode innlegg om dagen!

    34. åh, hva heter de pannekakene du ladgde på bloggerne som du syntes hva så god? Har så lyst å prøve de 😀 ha en fin juul <3 klem!

    35. Det begynner å nerme seg 3 år siden jeg også fikk min iphone 4, den er jo egentlig heeeelt utdatert, men er det ikke det viktigste at den funker a? Haha

    36. Jeg bytter hvert år, den telefonen jeg hadde før denne hadde jeg vel ikke så lenge en gang. MÅTTE ha iPhone 6 når jeg skulle flytte ut hjemmefra, det mente hvertfall hodet mitt at jeg hadde fortjent!

    37. Det har alltid vært noe galt med mine telefoner.. Ikke alltid jeg som har gjort noe med den heller.. Kjøpte meg iphone 5s i mai/juni og har aldri vært så fornøyd som jeg er nå. Denne kommer jeg til å ha så lenge det lar seg gjøre tror jeg. den datt i akvariumet her for 2 dager siden og la oss si det sånn at reaksjonsevnen min ikke er topp. Sto heller å skreik “herregud!! Telefonen min! Den må jeg ha! Hva gjør jeg nå” osv i 2-3 min før jeg tar den opp. Den funker fortsatt like bra!

    38. Du er så vakker! Jeg har hatt min nåværende mobil siden sommeren, kjøpte meg ny da siden jeg hadde råd til det. Trengte ny, hadde hatt min gamle siden 2011 🙂

    39. har hatt min iPhone 5s i litt over et år nå, og den er helt fin. Den har ikke knust, og er fortsatt like kjapp. Pluss at det er veldig deilig å ha en mobil så bra kamera kvalitet foran og bak.

    40. Good jul Sophie <3
      Jeg hadde min samsung i 3 år, så byttet jeg til iphone nå for 4/5 måneder siden.

    41. Hva synes du om det NRK sier om grevinnen og hovmesteren, du som er imot dyremishandling ?kan du ikke skrive et innlegg om det? Er sååååå enig med dem
      – Enhver oppegående person skjønner at vi ikke kan bruke en alkoholiker og en psykisk syk for å sette oss i julestemning, sier kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen.
      NRK har mottatt massive protester fra ulike religiøse grupper etter visningen av det tradisjonelle stykket lille julaften.
      Krfs nestleder, Hans Olav Syversen, sendte en liste til rikskringkastingen der flere åpenbare synder ramses opp.
      – Vi kan ikke være bekjent av at det er dette julen skal handle om. Tenk på barna, sier Syversen.
      1. I løpet av 18 minutter drikker mannen over 20 enheter med alkohol. Han spiser ingenting.
      2. Kvinnen drikker bare seks enheter med alkohol, men hun ser personer som ikke er der, så det er bare å anta at pillemisbruket er stort. I verste fall har hun psykiske problemer. Disse problemene gjøres til underholdning.
      3. Men resten av verden har vendt seg mot bruk av pels, er nettopp pels og døde dyr helt sentralt i stykket.
      4. Man skjender i tillegg dyret med utallige spark mot hodet. Effekten blir forsterket ved at publikum ler når dette skjer.
      5. Kvinnen er sjef i huset. Mannen tar kvinnens plass.
      6. Det flørtes uhemmet, spesielt mot slutten av stykket, selv om mannen og kvinnen ikke er gift.
      7. Det fremgår også at dette er noe som gjøres hvert eneste år. Fyll og hor er altså en tradisjon.

    42. Dagens smarttelefoner er ment å vare kun 1 år faktisk, da går alt bare nedover med de 🙂 Likevell har jeg klart å ha min iPhone 4 i over 3 år nå, men det er absolutt på tide med ny snart

    43. Hadde min Samsung s2 i tre år, og fikk ny s5 for noen dager siden bare 🙂
      Hvor mange dyr har foreldrene og lillesøsteren din forresten?

    44. Har de så lenge du funker 🙂 Knuste min to år gamle iPhone i august og hadde en gammel samsung fra da til november da jeg kjøpte iPhone 5s. 6ern er så stor og unødvendig, ville heller ha 5ern. Kjøpte også 4s når 5ern var ute haha, liker å være hipster vettu hahaha

    45. Nesten i 3 år nå! Haha, alle på skolen min bytter mobil nesten hver jul/bursdag men jeg synest det er ikke vits hvis den funker. Er sikkert den som har hatt den same mobilen lengst i klassen min! 😀

    46. Jeg pleier å ha mobil i 1-2 år! Må si meg imponert over å ha en smart-telefon i 3 år! haha!
      God jul vakre du! <3

    47. Ingrid: <3<3 tusen takk skal du ha. veldig gøy å få slike tilbakemeldinger, det blir jeg glad for 😀 Jeg skal så absolutt ha det i bakhodet. Det med dikt er så utrolig personlig for meg, så personlig at det nesten gjør litt vondt. Men, jeg skal så absolutt prøve!

    48. Hatt min i nesten et halvt år nå!❤️ Fikk ny til bursdagen min som var i sommer,første iphonen jeg noensinne har hatt:)

    49. Har mine gjerne i 1-2 år! Har abonnement som binder meg til ett år, og da syns jeg ofte de begynner å bli trege.. men har hatt min Samsung S4 i 1 år IDAG 🙂 Fortsatt like fornøyd!! 3 år er ganske lenge nå til dags, men er bra gjort å ha den så lenge 😀 Mine går aldri i stykker, bare blir trege og jeg får lyst på en som er nyere og bedre :p

    50. Jeg kjøpte meg Iphone 6 for en mnd siden. Før det hadde jeg hatt iphone 5 i mellom 1,5-2 år.
      Om du vurderer ny så vil jeg anbefale Iphone 6 🙂

    51. Fikk iPhone 5S til jul! Før det hadde jeg hatt iphone 4S siden konfirmasjonen i 2011, men den var helt på bristepunktet. Synes det er rystende hvor ofte unge i dag bytter mobil! Det skulle ikke være lov å ødelegge en iPhone etter 2 mnd og så få en ny som en selvfølge. Bortskjemmelse.

    52. Jeg har hatt min IPhone 4s i tre og et halvt år fordi jeg ikke gidder og kjøpe ny, og den funker enda haha

    53. Jeg har hatt min iphone 5C siden mars 2014, så jeg blir nok ikke å skaffe meg en ny med det første:-)

    54. Har mine ca 1år 🙂 Spørs når det kommer ut en mobil jeg blir forelsket i 😉
      Jeg har forelska meg helt i Samsung sine mobiler! Først S3, også S4! Nå har jeg Note4 🙂 Og like fornøyd med den som de andre 🙂 Har hatt både HTC og Sony. Men samsung jeg liker best. Har faktisk aldri vært noe fan av Apple sine produkter 😛

    55. Det er så fantastisk at du har begynt å åpne opp øya dine litt!!! 😀 Og du har også helt rett angående Matrix..! Stå på, du kommer til å bli så åndelig bevisst, og det er bare positivt! Den eneste begrensningene vi alle har, er de vi lager selv (eller, vi er født i et kollektivt bevissthet, så du er selvfølgelig blitt påvirket av miljøet rundt deg). Du kan være, gjøre hva du enn vil, det er bare deg selv som stopper en 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg