en dag utenom det vanlige

 

I dag har jeg hatt en ettermiddag litt utenom det vanlige! Jeg ble for litt siden invitert på et radiointervju hvor jeg skulle bli intervjuet samtidig som Samantha Fox, artist og et av de største sexsymbolene på 80tallet. Om man skal dømme etter aldersgruppen til de fleste av leserne mine, er det vel kanskje ikke så mange av dere som vet hvem hun er, men det gjør absolutt jeg! En utrolig tøff dame som har stått sterkt i stormen ved å bli stemplet som “blond og dum” når hun er absolutt det motsatte. Digger mennesker som henne som står for hva de gjør, og ikke prøver å skylde på andre. Hele intervjuet gikk på engelsk og der presterer jeg akkurat middels, men vi fikk snakket godt sammen og hun ga meg masse gode råd. Så nå er jeg en glad frøken! Under intervjuet fikk jeg høre at jeg er den tredje mest googla bloggeren i norge året 2014. Det er gøy, og veldig rart! Det mest populære å søke på meg er: 

1. Sophie Elise Isachsen
2. Sophie Elise instagram
3. Sophie Elise robin
4. Sophie Elise masterchef (av alle ting, haha!)

 Om man søker på navnet mitt i ett ord, altså sophieelise, ligger lista som følger: 
1. sophieelise blogg
2. sophieelise robin
3. sophieelise silikon
4. sophieelise høyde

 Ellers da, har dere hatt en fin uke så langt? Jeg sa “god helg” når jeg dro fra trening idag, så man kan trygt si at jeg ikke er helt på rett spor. Det er jo tirsdag, og faktisk bare to dager igjen til jeg fyller 20! Men, det skal jeg ikke fokusere så mye på.. En helt vanlig dag, som jeg ringer inn på kygo klokken 00:00. Uansett, nå ligger jeg i sofaen og prøver å handle litt julegaver på nettet. Sofaen er så goooood, og pepperkakene smaker så goooodt, så jeg orker virkelig ikke å styre rundt i byen akkurat nå. Er dere ferdige med julagevene? Om dere har et superdupert julegavetips, så del gjerne! Så kan jeg og alle andre som har manglende hjerneaktivitet for øyeblikket se igjennom kommentarene og kanskje finne noe 🙂 


Og så en liten ps på slutten : jeg har fått høre at promoene for Mitt Dansecrew begynner å gå på tv2 idag. Klokken 21:20 kommer et lite klipp:) 

 

34 kommentarer
    1. Hvis du har tid anbefaler jeg å lage ting😊 har laget nesten alle gavene mine, strikket, brodert, kjøpt te og mangler bare å lage tranebær kjeks 😊

    2. Kjære Sophie! Høres ut som du har hatt en fantastisk dag, og det gleder meg ettersom du kun fortjener det beste 🙂
      Jeg vet dette ikke har noenting med dette innlegget å gjøre, men jeg ønsker å fortelle deg hvor fantastisk jeg synes du er! Du er forbildet mitt innen bloggverdenen! Du er en så varm og jordnær person, og nettopp derfor tror jeg du er rett person å spørre i dette tilfellet her.
      Jeg vil nemlig informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Siden du har en såpass stor blogg med så mange lesere daglig hadde jeg satt kjempe pris på om du ville delt videoen i et innlegg, slik at flere får hjelp av den.
      Jeg har selv vært der, så langt nede, og forteller om dette i videoen. Det er en video om min historie. Historien om angsten som er blitt en del av min hverdag. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på linken. Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.
      http://www.linntheresedagsland.no/2014/03/04/angsten-som-er-blitt-en-del-av-min-hverdag-min-historie/

    3. Skaperen er ikke av mannlig eller kvinnelig kjønn
      Det er ikke noe som tilsier at Skaperen er hankjønn, hunkjønn, eller intetkjønn. Selv om ordet «Han» ofte brukes for å omtale Skaperen, refererer det ikke til kjønnet. Dette er bare en talemåte og det er innforstått at man ikke snakker om kjønn. Det å hevde at Skaperen har et kjønn slik vi mennesker eller dyr har kjønn, vil uansett være å gjøre skaperen lik skapelsen.
      Skaperen har visdom og vilje
      Måten dette universet og mennesket er designet på, den perfekte kombinasjonen av alt som må til for at vår eksistens skal finne sted, krever visdom av den som har fått det hele til å skje. Det at skaperen faktisk fikk det til å skje viser at skaperen har en vilje.
      Skaperen har kunnskap om alt
      Skaperen har kunnskap om fortid, nåtid og fremtid. Det må være slik for det er Skaperen som har skapt det hele og Skaperen er ikke bundet av det vi opplever som tid.
      Skaperen er kun én
      Det kan bare være én unik, evig, selvforsynt og intelligent skaper med vilje som er uavhengig av tid og rom. Hvis det var mer enn én ville ikke de nevnte egenskapene kunnet finne sted. Det kan ikke eksistere to eller tre som er evige, og ubegrenset av rom og tid. For argumentets skyld, om det skulle kunne eksistere flere selvforsynte, uavhengige og intelligente skapere av universet, ville det før eller siden oppstå uenigheter mellom dem. Når uenighetene oppstod ville kun én ha fått sin vilje, eller tilintetgjort de andre, eller så ville universet kollapset pga. deres kriger seg i mellom. Om én fikk sin vilje, ville vedkommende være overlegen de andre. Om én tilintetgjorde de andre, ville de andre ikke være evige. Hvis de kriget mot hverandre, ville universet ikke kunnet eksistere med en slik orden vi kan observere i himmelen, på jorden og i vårt daglige liv. Med andre ord, det kan kun være én evig, intelligent og selvforsynt skaper av alt. Så hvordan man enn ser på det, er det rasjonelt at Skaperen er kun én, og det finnes heller ikke noe bevisgrunnlag for å påstå at det er flere skapere. En liten ting å bemerke er at i enkelte monoteistiske gudskonsepter betegner Gud seg selv som «Vi». I denne konteksten menes det ikke at det er flere guder. Dette er kun en betegnelse for respekt og formalitet.

    4. Skaperen er allmektig
      Ut i fra det vi kan observere av skaperverket og den informasjonen vi har, er det rasjonelt å konkludere at Skaperen har makt til å gjøre det den vil i samsvar med dens natur. Den har makt fordi den har skapt hele universet, alle skapninger vi kjenner til og alt annet som eksisterer. Den gjør kun det som er i dens natur fordi noe annet vil ikke lenger være en beskrivelse av Skaperen ut i fra de premissene vi har blitt enige om. F.eks. så er Skaperens natur at den er evig, dvs. si at den ikke slutter å eksistere. Om noen hevdet at Skaperen eller en del av Skaperen døde vil det være en feil påstand fordi universets eksistens nødvendiggjør en evig skaper.
      Konklusjon
      Vi har tidligere konkludert at den mest rasjonelle forklaringen på vår og universets eksistens er at det finnes en skaper som har skapt oss. Vi vet nå at denne skaperen er den første årsaken, uavhengig av alt, ubegrenset av tid og rom, evig, annerledes fra skaperverket, har visdom og vilje, har kunnskap om alt, og er kun én og allmektig.

    5. Litt lettere å hjelpe med julegave tips om du fortelle hvem det er til? 😉 (mamma,venninner,pappa,kjæresten?)

    6. Åååh, så hærlig at du fikk møte henne! Og litt morsomt at hun er enda lavere enn deg, det visste jeg ikke. ^^

    7. Jeg var ferdig med julegavene i november 🙂 Sitter nå godt planta i sofaen å ser på Mr Bean og tenker på at neste uke er det faktisk julaften, det har gått så fort!
      Ha en fin uke Sophie 😀

    8. Ferdig med alle julegavan å e kansje litt lei mæ før det. Va ferdi i noveber 🙂
      Til kjæresten har æ kjøpt nye snøscooter klea som han ønske sæ 😀 så håpe han blir førnøyd. Å æ e så spent på ka han kommer til å je mæ :p
      masse lykke til med julegave kjøpet. Å husk at det kan være at ikke alle julegavan kan komme fram som du bestille på nett pga juletrafiken.

    9. Går det an å blokkere han/hun Sannheten#SophieElise–>Reflekter. Det må jo være en person med alvorlige mangler….

    10. I år har jeg kjøpt gavekort fra nelly til nesten alle venninnene mine, fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det før! Tror ikke det finnes en eneste jente i norge som ville blitt misfornøyd med gavekort derfra, sikker vinner (y)

    11. Haha, var å snek i kommentarene nå, og ser at ei anna som heter Marlene kommenterte rett etter meg :’) Jeg har aldri møtt noen som heter det samme som meg før x)

    12. Det aller kjekkeste å gi, og få, er en kurv med masse dilldall som passer til personen oppi 🙂 Vin, lipgloss, neglelakk, en kul topp, sjokolade, nøtter, snop etc 🙂

    13. Jeg er ferdig med gavene til venne mine i dag , for gaven dennes kom i dag.
      Men jeg måtte gå under et budsjettet så , jeg handlet alle gavene på Makeupmekka. For det var jo like greit 🙂

    14. Et tips er å kjøpe et par med kosetøfler, og putte enten ett sminkeprodukt oppi, eller godteri. Kan selvfølgelig ta begge deler hehe. Dette har jeg kjøpt til ei av veninnene mine 🙂
      Gleder meg til å se det! Ser ikke så mye på tv, så får se om jeg husker på å sjekke innom hehe.

    15. jeg tør ikke skrive noen julegavetips her, i tilfelle noen jeg kjenner ser kommentaren min og skjønner hva jeg har kjøpt. haha men lykke til med letingen, jeg er ferdig med alle for i år!

    16. Send sms GLEDE til 2490 og gi julemiddag til noen som virkelig hadde satt pris på det. Det gir jeg faktisk som en del av gavene til de fleste i år. At de har “gitt” det. Det er viktig å sette litt fokus på hva som faktisk er meningen med julen. Hva med spa-dag til moren din. Mødrer stresser jo ofte ekstra mye før jul – tenk for digg det hadde vært for henne 🙂

    17. SOPHIE!! Jeg har tenkt på deg hundre ganger i dag! Jeg så innlegget ditt hvor du etterlyste ny serie å se på. Jeg så flere foreslo pretty little liars og jeg var helt enig i din respons. Jeg himlet med øynene og kjente meg så igjen når du sa det bare så ikke er din greie. Men så ligger jeg syk og må se noe nytt selv… Satt på PLL og tenkte det var en teit og dårlig serie.. men nå sitter jeg her 19 episoder senere og er hekta!! sett 19 episoder på 1.5 dag!! Det gir deg ikke akkurat det samme følelsen som av gg og gg er så finurlig og brilliant..men det gir deg mye av det samme. Jenter,kjærlighet,inntriger og plot…og syykt spennende!! Du burde se 🙂 xoxo

    18. Heisann!
      Jeg har akkurat begynt å se på gossip girl sesong 1, så kunne du vææært så snill å ikke skrive noe om gossipgirl/ røpe noe? Har allerede fått med meg ting jeg ikke ville få med meg fordi du skriver alt på bloggen, og det ødelegger på en måte litt 🙁

    19. Hei Sophie Elise!
      Jeg vi bare si noe helt ut av det blå. Og det er at jeg syntes du er veldig flink til å synge, jeg syntes også du kler veldig godt høyhalsede gensere og din naturlige hårlengde! Vet du er glad i hair extension, men du kler godt begge deler!

    20. I julegaver u år, så har jeg tegnet på kaffekopper med sprittusj, så satt dem i ovnen for å gjøre det permanent, fint og morsomt gave 🙂 masse info om det om du Googler diy sharpie mug

    21. Å hærreguuud, heldig du er..du fikk treffe Samantha !! Jeg hadde hele soverommet mitt tapetsert med Sam Fox postere og bilder, var stor-fan av henne som liten <3 Hun var 80-tallets Pamela Anderson, tror ikke det finnes et ikon av det kaliberet per i dag. Visste du hvem hun er, var det gøy ? Jeg blir aldri star struck men tror nok jeg hadde blitt litt satt ut av Sam 😀

    22. Lag en personlig almanakk, syns de va ei kjempe fin gave, som var kjekk og lage til!! Og det e på nett, personligalmanakk.no 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg