å se seg selv på tv

En opplevelse som enda er ganske surrealistisk for meg.. Ligge hjemme i stua og se meg selv på tv. Tenk at jeg har kommet hit! Jeg sier bare, absolutt alle kan om man bare vil. Og er helt enig med dere, jeg håper på lengre episoder og mitt mål må vel enten være å få min egen serie (haha, sånt får man vel ikke si høyt?) eller å få jobbe mer med regi. Utenom det, så er jeg strålende fornøyd med å få jobbe for tv2, og ikke minst med denne serien som jeg er veldig stolt av.

Jeg venter i skrivende stund på taco mens jeg blar igjennom IMDB sin topp 250-liste. Å se en film som har under 6.0 i score er for meg totalt uaktuelt, haha. Så, jeg og Robin har gått inn i en pakt om å se ferdig absolutt alle filmene på den lista, og har til nå sett frihetens regn og catch me if you can. Begge anbefales på det varmeste! Nå vil jeg gjerne se the intouchables 🙂 Ellers leker jeg litt med tanken om å dra på en pelsdyrfarm med Sandra Borch.. Eller, det er jo egentlig en grusomt fæl tanke å “leke” med, for det er et utrolig alvorlig og skjørt tema som jeg gjerne vil belyse – men, om man kan få med seg noen som absolutt hyller denne industrien så hadde jo det bare vært enda mer interessant, synes dere ikke? Nå tviler jeg jo på at noen farmer faktsik ville ha latt meg dokumentere dette, men jeg får prøve. Sandra er iallfall med!

52 kommentarer
    1. The intouchables har jeg akkurat sett med franskklassen, og det er en utrolig sterk film!! Elsker deg så høyt, haha, du aner ikke;-)

    2. Å nei. Jeg håper inderlig ikke at du skal til en pelsfarm for å vise at dyrene der egentlig har det ganske bra, som Sandra sikkert vil ha deg til å tro. For det er ikke fakta.. Håper ikke dere belyser den turen som noe positiv i så fall.

    3. Skjønner jo at du hinter til at du skal leserne dine å til si du skal ha ditt eget show så du kan ta det med videre til tv2 (og nå kom d jo frem i dette innlegget) men jeg ser mest mest på for komikerfrue så kanskje du skal være glad for at du får være en av fire hvertfall 😀 flere enn din fan base her og du virker litt full av deg selv om du mener du kan fylle ditt eget show som tone damli og sandra lyng. Kjente artiser:p kanskje være glad for det du har.

    4. Håper du drar på pelsfarm med den kvalme jenten der. Jeg vet hun alltid vil overbevise alle hvor godt dyrene har det i bur. Så jeg håper du overkjører henne med gode argumenter når hun prøver å vise deg et glansbilde av pelsfarm. Men hun vil aldri få inn i hjernen at disse dyrene har rett på frihet!
      Du er et fantastisk menneske, Sophie. Jeg har kun kommentert 2 ganger på bloggen din før, men leser hver dag og jeg forsvarer deg hver gang noen sier noe negativt om deg.
      Heier på deg og pelsdyrene!

    5. “komme dit man vil”. Unnskyld meg, men du er faktisk ikke noe sted av betydning!
      Når det gjelder pelsoppdrett har du ikke forstått bæret. Sett deg litt inn i alle sider av saken før du vaser rund i fake pels som ikke lar seg nedbryte i naturen.

    6. Synes du skal utfordre sandra til å bo iet bur en måned;) og undelaget skal være gitter så hun føler hvor ubehageligt det er;)

    7. Til du som skreiv at Sophie ikke var noe sted av betydning, så lurer jeg på hva du baserer det på? Hun er med på en realityserie som handler om livet hennes (og 3 andre sitt liv selvfølgelig og er den personen som trolig trekker mest seere dit, hun er nylig intervjuet på VGTV, skal være med i TV2 sin nye storsatning som skal gå på hovedkanalen, hun er en av norges største kjendiser (hvertfall blant unge), driver en av landets største blogger, lever av å skrive om livet sitt, har en flott kjæreste, greier seg på egenhånd og bor alene, har blitt selvstendig, og sikkert masse mer som jeg ikke kommer på.. Hvis ikke hun har kommet noe sted i forhold til hvor hun var, så vet ikke jeg. Fra å sitte på jenterommet i/på Harstad med en drøm om å få mange lesere på bloggen sin, til å nå sitte i hovedstaden med nesten norges største blogg og være en stor kjendis som har fått være med på mye gøy og har mye mer i vente, det er imponerende.
      Du er et forbilde Sophie, håper virkelig du forstår hvor flink du har vært og hvor heldig du er som er der du er (noe du sikkert forstår) 🙂

    8. Grusomt negative folk skulle være a. Jeg hadde definitivt sett på din tvserie hvis det ble noe av! Hadde jo vært supergøy! Du er et stort forbilde 🙂

    9. Til Dwightinha: Tror du må sjekke opp i fakta før du kommenterer. Du skriver at “Sett deg litt inn i alle sider av saken før du vaser rund i fake pels som ikke lar seg nedbryte i naturen”. Vel, da bør du lese denne artikkelen http://www.dyrevern.no/pels/pelsdyroppdrett/pels-langt_fra_miljovennlig
      Hvis du ikke gidder kan jeg trekke ut noen viktige punker:
      – Pelsen er ikke klar til bruk så fort et pelsdyr er flådd. Et råskinn må behandles gjentatte ganger med kjemikalier før det er klart til bruk. Dette gjøres blant annet for å hindre nedbryting av pelsen og gi lenger holdbarhet. Pels er derfor ikke så nedbrytbart som bransjen skal ha det til
      – Kjemikaliene som benyttes er giftige, og kan forårsake både luftveisproblemer og kreft, i tillegg til at de gir miljøproblemer.
      – En kartlegging viser at pels er blant de minst miljøvennlige klesmaterialene. CO2-utslippene for pels mye større enn for andre klesmaterialer.

    10. Syntes definivt du burde få egen serie! Du er faktisk den eneste grunnen til at jeg og venninne mine i det hele tatt ser på bloggerne <3

    11. Det hadde vært helt fantastisk om du og Sandra dro på pelsdyrfarm, veldig viktig tema som trenger å bli belyst, og i tillegg synes jeg den dama trenger realitychecks helt til hun forstår hvor grusomt det er med pelsdyrfarmer

    12. Mink dyra har det ikke ille på farm! Det som blir vist på tv er jo dårlig dyre hold. Gjelder jo alle dyrehold. Vi eter kylling,sau,ku og gris og tviler på alle der blir behabdlet sånn “alle”folk ønsker! Syns du skal dra på farm og vise at det er bra og at det og ha kannin og rotter som kjæledyr er vel så ille;-)

    13. Ida:
      “Mink dyrene” har det bra på farm ?
      Oh djises honey! Du kan ikke være mye kravstor om du annser det å leve hele livet i et nettingbur, ca. 2x din egen størrelse, som bra ?!?!? Bedre blir det ikke når du drepes og forvandles til et par hansker “fordi det er SÅ fint med klær laget av ekte hud”.
      Herregud. At folk ikke forstår at det er rent galskap !
      Og når det kommer til slaktedyr og gnagere i bur, tror jeg alle kan være enige i at også dette ikke er idéelt for dyrets behov. Det jeg ikke forstår er hva folk vil fram til når de bruker dette “er jo mange andre dyr som også har det ille”-agrummentet. Skal vil rett og slett drite i å bry oss da ? Er det greit at én part har det ille så lenge en annen part også lider?

    14. Tror mange ville blitt veldig glade om du hadde fått din egen serie ^^, Det er en grunn til at du har en av landets største blogger 🙂

    15. Line: vært på Mink farm og de alle hadde store fine bur. Større bur en kaninen til naboen foreksempel. Tror de dyra der har det bedre enn mange andre dyr i fangenskap.
      Nå bruker ikke jeg pels ting, men mange gjør det og de som jobber med det lever av det akuratt som ku,sau og kylling bønner. Og ku, sau og kylling hva blir di? Jo avla for å fore oss med middag. Hva blir minken? Jo avla for å gi folk pels klær som de kan holdes varme. Same same? Hva skjer om du skal slippe di løs? Di dør for di er født i fangenskap.
      Så ja line fakta er hard! Dyremishandling er noe helt annet og heller det folk burde snakke om enn pels klær og stakkrs mink. De blir heller ikke pint di får en rask død slik som kua, sauene og kyllingen.
      Pining filmene som er vist er sjuke folk som finnes i alle dyrehold.

    16. Ida:
      Jeg har vært på minkfarm selv flere ganger. Der hadde de ikke dissse “store fine burene” som du beskriver. Det er sant at forholdene varierer fra pelsfarm til pelsfarm, men det er uansett ikke poenget. Hverken mink eller rev lever gode liv innestengt i et bur. Det er ikke optimalt, heller ren tortur, uansett hvilket dyr vi snakker om.
      Hvor står det at minken, som allerede er født i fangenskap, skal slippes fri? Hvem har sakt det? Avvikling av pelsnæringen handler om å legge ned alle pelsgårder, stoppe all avl og dermed unngå at flere mink og rever blir født inn i denne jævelskapen. Dyrene som allerede er der ville trolig blitt avlivet, uten at jeg skal påstå noe. Noe snakk om slippe fri minken er det ihvertfall ikke.
      “Fakta er hard” Jadda, litt av noen harde “fakta” du kommer med her: Mange bruker pels. Hvordan i alle dager skal folks forfengelighet forsvare tortur. “Mink er ikke pining, men det er derimot alle andre former for husdyrhold. Mink får en rask død, mens kuer, høns, sau osv. blir pint”. Jeg er enig med deg at også hold av andre gårdsdyr er uetisk. Dessverre er det slik at folk flest tror at man trenger kjøtt og melk for å overleve og nekter å forholde seg til noe annet. Det alle derimot er enig i er at pels er en luksusvare ingen har behov for. Derfor stiller flere seg negativt til pelsindustiren og ønsker å legge ned. Jeg klarer ikke forstå hvordan du kan mene at pelsnæringen er SÅ mye bedre enn kjøttindustrien. Hvorfor er det mer forferdelig med en kylling i bur som en mink i bur?

    17. Viste søsteren min på 4 headerbildet av deg, hun syns du “hadde fint hår, munn og øyne og likna på en prinsesse”

    18. Hvorfor har du sofaen vendt bort fra tven? Er ikke det litt ubehagelig? (Ikke frekt ment assa bare lurer) 🙂

    19. Gabriela: Har to sofaer så den ene står vendt bort den andre står vendt mot 🙂 Kunne skjønt at det her ville ha vært vanskelig, om det bare var en!

    20. Line: Er totalt enig med deg og du har kun gode poenger. Enig også angående hold av andre gårder er (som regel) uetisk – og absolutt det du sier om kjøtt. Vi trenger det så absolutt ikke!

    21. ida: Jeg spiser hverken kylling, sau, ku eller gris nettopp fordi de ikke blir behandlet slik jeg ønsker – og føler derfor jeg er i min fulle rett til å kunne uttale meg om pelsindustrien, noe jeg forøvrig også kunne ha gjort om jeg ikke var vegetarianer fordi det er en totalt unødvendig luksusvare (kjøtt er også unødvendig men ey folk nekter jo å innse noe annet).

      Er forresten også totalt imot at man skal kunne ha kanin og rotter som kjæledyr, MEN – de har likvel større bur og ser ikke at de oppfører seg slik som rever og mink gjør i fangenskap (spiser hveandre, spiser seg selv, slår hodet i kanten) osv.

    22. Ha ha.. Din egen serie.. Sikkert fått mange seere,NOT. Tror du ditt liv er så mye å se på? sutre,klage,sutre. Voks opp!! Marna derimot, alltid blid og morsom.. Er nok henne de aller fleste liker i bloggerne.

    23. L’intouchables er den BESTE franske filmen jeg har sett. Jeg så den med fransktale riktignok, men den var DRITBRA! Jeg lo meg ihjel. Det er også en av de fineste filmen jeg har sett.

    24. Jeg er fortsatt med. La meg ta en prat med noen vi kan besøke. Når det er sagt er jeg helt tydelig på at næringen må gjøre forbedringer om den skal være levedyktig i fremtiden. Useriøse aktører som ble vist i dokumentaren må slås hardt ned på.
      Sandra Borch.

    25. Det du sier der, om å få din egen serie. Det har jeg tenkt på flere ganger. Typ som Linnie sin serie, eller Sandra usensurert. Du hadde scoret høyt! Håper virkelig på at det skjer i nærmeste fremtid. 🙂

    26. Herregud så mye dritt du får av alle disse smålige menneskene her! Det hadde vært så gøyt hvis du hadde fått din egen serie! Du er en fantastisk person og du har fått til så mye bra med/i livet ditt bare på grunn av en blogg! Liksom, hallo?! Det er ikke mange som kan si at de lever av en blogg og har gjort det siden de var liten. Du har alt i verden å være stolt over deg selv! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg