prosjekt uperfekt

Foto: Joakim Rostrom. Makeup : Maritha Ilen Holmsen

Kom over noen bilder fra en shoot i sommer. Synes å huske jeg ikke var så fornøyd den gang, men nå synes jeg de er kjempefine 🙂 Elsker å jobbe med fotografer, så om det skulle være til interesse for noen – email me! Og om noen skulle ha behov for å påpeke det åpenbare : ja, bildene er redigerte. Ja, jeg har uren hud på “ekte”. Om du skulle valgt et profilbilde på facebook som du ellers er veldig fornøyd med, men ser en kvise i panna, ville du ikke prøvd å redigere den bort? Beklager, men jeg er ikke så overhappy for at jeg har uren hud, men i 98% av tilfellene velger jeg bilder eller vinkler hvor det ikke synes, i 1% av tilfellene redigerer jeg (og det går jo ikke noen hus forbi, det blir jo ramaskrik i kommentarfeltet) og i 1% av tilfellene driter jeg i det og legger ut – for det er mye bedre å få kritikk for at jeg har redigert, en kritikk på at jeg ser ut som et “monster” (i følge enkelte). Men om det gjør alle så utrolig mye mer happy kan jeg godt legge ut bilder av en kvise her og der, altså. 

. . Og hei til dere, forresten! Alt bra? Jeg har det supert, kom akkurat hjem fra trening og drikker sjokomelk. I går hadde min fine mamma bursdag, og jeg ga henne nok den verste gaven noen sinne – hun får noen ganger panikk når jeg er umulig å få tak i, og i går var virkelig en slik dag. Jeg sendte henne bursdagsmelding men så dro jeg å filmet i 13 timer, og ble tom for batteri. Hvem satt hjemme og ringte meg hele dagen og skrev fra alle mulige kanaler? Jo, mamma så klart. ” Blir bekynmret når vi ikke hører fra deg og du ikke oppdaterer bloggen” sa hun. Så nå har jeg dårlig samvittighet og gleder meg ekstra mye til jeg er hjemme og det er jul. Familie er det viktigste ♥ Nå skal jeg spise middag og lese igjennom de fine kommentarene og mailene deres den siste tiden (de stygge driter vi i, ikke sant?). Om dere bare visste hvor glad dere gjør meg og hvor mye dere alltid hjelper meg♥ ♥ ♥ ♥ Nå har jeg utrolig mange serier å velge mellom, jeg tenker kanskje Skins eller kanskje Revenge? 

Forresten, få med dere dokumentaren om pelsdyrnæringen i norge! Brennpunkt på nrk ikveld, altså. 

166 kommentarer
    1. synes du er fin som du er jeg, Sophie! ❤️De som sier at du er et monster bare pga. Noen kviser er bare misunnelige! Stå på, og ikke bry deg om de! ❤️

    2. jeg skulle ønske jeg slapp å redigere bort alle kvisene mine hver dag, men jeg gjør det. Jeg går i konstant frykt for at folk skal syntes jeg er stygg i virkligheten. konstant. jeg er redd for å legge ut fine bilder av meg selv fordi det er jo ikke sånn jeg ser ut ? eller gjør jeg ?? hva?!

    3. Synes du er rålekker, jeg! Og folk som kommenterer stygge ting om andre sitt utseende, noe man kanskje ikke kan gjøre noe med, vil jeg regelrett spy av. Stå på videre Sophie!

    4. Hei!
      Jeg husker du skrev for en stund siden at du kanskje skulle stille opp i kampanjen “i rather go naked than wear fur”. Har bare tenkt litt på det i det siste og lurer på om du skal det eller ikke?
      Syntes forresten at bloggen din er veldig bra nå fortiden, du virker bare så lykkelig! 🙂

    5. Skins er en merkelig serie om en er vant til å se på serier som gossip girl og pll, men den er veldig fin i mellom all alkoholen og sexen (for det er det MYE av) og den er veldig fengende og jeg ble totalt hekta!

    6. Da vil jeg utfordre deg til å legge ut et uredigert bilde av deg selv i morra😊 du behøver ikke å være “perfekt” hele tiden, du er kjempevakker sånn som du er❤️

    7. synes du er vakker jeg, med eller uten kviser. gleder meg kjeeempe masse til og se deg danse !! 😀

    8. Ufattelig stunning. Kviser er helt normalt. Jeg har en føflekk i trynet som jeg alltid redigerer bort på bilder. Av og til tar jeg fregnene i samme slengen. Det er helt normalt det også vil jeg tro. De som ikke har problemet med kviser (som meg selv) er vel de som kommenterer på at det redigeres bort 🙂

    9. Åh, du er så fin!
      Skulle ønske du kunne skrevet om dyretesting også – jeg har i to måneders tid prøvd å unngå ALL sminke som er testet på dyr (enten det er et av råmaterialene eller det ferdige produktet som testes, om de eies av et større firma (Loreal eier mange mindre firmaer, som Maybelline New York og NYX, feks, og Loreal tester SÅKLART på dyr – aka: pengene går til Loreals kasse, og brukes til dyrestesting), eller om de selger produkter i Kina (som, igjen, har en lov som tilsier at de MÅ teste på dyr. MAC gjør feks dette, så når jeg kjøper meg ny lebestift fra MAC vil jo pengene mine gå til samme kassa som tillater testing på dyr, selv om lebestiften jeg kjøper ikke nødvendigvis er testet (kopien av den er jo testet i Kina!!!) osv…). Jeg synes det er SÅ forferdelig å tenke over, researche og finne ut ting om de forskjellige firmaene – og det krever mye – men til gjengjeld vil jeg ikke at en uskyldig kanin som har levd hele livet i bur nå skal få mascara gnidd i øynene og foundation i ørene, kun får å gjøre meg “vakker”. Æsj, det gjør meg så kvalm.
      Samtidig er jeg SÅ glad i sminke, og tanken på at “en person ikke kan forandre verden” slår meg sånn ca hver dag, og frister meg til å kjøpe nye produkter å prøve dem ut … Det er en eviglang kamp, og jeg skulle ønske jeg hadde en stemme i samfunnet, følgere som så opp til meg, en gjeng som kunne gjøre en forandring. Jeg er redd at lille meg ikke har NOEN TING å si for Loreal eller de andre…

    10. Om du slutter og redigerer bildene dine så sykt mye, så tror jeg du får færre stygge kommentarer om utseendet ditt på TV og generelt. 🙂
      Blir litt sjokk for mange, når man tror at du har så fin hud som du fremstiller det på bildene dine. Ingen er perfekte, syns du skal godta det selv. Istedenfor å vise oss hvordan du ikke er eller er først.

    11. Du må se skins UK da, og ikke US!!! UK er seriøst best:D
      Jeg skal se dokumentaren! Folk trenger å se virkeligheten i øynene! Selv hadde jeg aldri villet bruke pels!

    12. Revenge er utrolig bra!! Litt sånn bad-ass jente som søker hevn.. Tror du hadde likt den godt💋💋

    13. Så nettopp dokumentaren på nett-tv. det var helt jæævelig! kan du ikke linke den slik at flere får sett den? Norge må virkelig få stopp på dette!

    14. Absolutt alle har noe de misliker med seg selv, og det folk er minst liker ved seg selv er enten kroppen eller huden. I mitt tilfelle så har jeg hatt problemer med både kviser i ansiktet, litt på bryster, skulder og rygg. Når jeg var yngre var det et stort problem da jeg hadde så mye kviser i ansiktet at jeg gråt, men det har forbedret seg hvertfall 90 % med tiden! Og jeg kan garantere deg at minst 80-90% av tilfellene så har ungdommer og unge mennesker fra alderen 13-25 år et stort kviseproblem. Noen er flinkere til å skjule det enn andre, men sånn er virkeligheten. Man får kviser av forskjellige grunner; hormoner, junkfood, mye sukker, dårlig til å ta vare på huden som å vaske den og ta en skrubb en gang i blant. Noen er mer uheldigere enn andre når det kommer til kviser, og da mener jeg helt ekstreme tilfeller. Så i forhold til det du har så er det normalt. Vær heller glad for at du har en hud som kan “kureres” enn hva andre mennesker som sitter igjen med et helt ansikt fullt av kviser og store synlige arr.
      Så uansett hvordan folk kommenterer ditt utseende angående kviser, så kan du bare tenke slik at du er ikke den eneste personen som har et problem med uren hud! 🙂
      Håper ellers du får en fin kveld og en fortreffelig jul!

    15. Skins e sykt bra! Det tar litt tid før man på en måte klar å sett seg inn i det sia det e en litt rar serie, men det blir så bra! Handler mye om det å være ungdum, blandt anna om deprimasjon og spisforstyrelsa osv men som noen andre kommentert også hopp over sesong 5 og 6 for de har egentlig ikkje nokka mæ resten av serien å gjør

    16. Skjønner du vil skjule uren hud :(. Bestill time hos Hanne på Chill Spa for en hudpleie 🙂 Hun er veldig dyktig 🙂 Jeg har ikke uren hud lenger 🙂 Takket være henne. Hun anbefaler deg akkurat de produktene du trenger og ikke mer :). Hun er i tillegg sykt nøye under ansiktsbehandlingen hvor hun klemmer ut absolutt alt. Prøv det hver 8 uke. Det hjelper!!!

    17. Disse bildene var dødsfine 🙂 Du er en nydelig jente Sophie, både på innsiden og utsiden 🙂 Håper du innser det selv!

    18. HEI! kan du dele denne underskriftskampanjen på bloggen og facebook? hadde betydd utrolig mye, ettersom du alltid er med på å påvirke flere til å signere disse!
      https://www.change.org/p/statsminister-erna-solberg-og-stortinget-stem-for-et-forbud-mot-pelsdyroppdrett
      Idag blir det også vist en dokumentar på nrk klokken 22.10 om nettopp pelsdyroppdrett hvor vi virkelig får se hva som skjuler seg bak både de norske og kinesiske pelsdyrfarmene. Slenger med en link til det å:
      http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001814/09-12-2014

    19. Ingen er perfekte, og du er nydelig akkurat som du er! MEN, haha, dette blir veldig tilfeldig, men hadde vært EVIG takknemlig om du svarte meg. Til poenget: Du shopper jo endel på nelly.com, og jeg lurte på hvordan størrelser du bruker i bukse/treningsbukser? Er så usikker på om jeg er mellom 34 og 36, og jeg tror jeg og du har lik størrelser i bukser der. Vi er begge under 1.65 og har ganske ”lik” fasong, så blir utrolig takknemlig om du kunne svart meg! 🙂 Bruker xs i kjolene der, vet ikke det var til hjelp, men ja ahha.

    20. Tusen takk for at du tipset om den dokumentaren. Den var kjempebra, og jeg håper at flere vil åpne øynene sine for at ting skjer under dårlige forhold i Norge også. Elsker virkelig når du skriver innlegg om dine tanker rundt dyr/dyrevern. (det var grunnet et innlegg du publiserte i starten av året, at jeg endelig tok valget om å bli vegetarianer.) Du er virkleig en fantastisk inspirasjonskilde. Stå på Sophie!

    21. At du våger å klage over “stygge” kommentarer, du legger jo opp til nettopp det! – i dette innlegget også. Du er ganske forutsigbar.

    22. Skins!!! Den er litt vel “rebelsk” men innmari bra. Husk å se den britiske. Revnge er en klein, urealistisk jenteserie. Underholdene, for alle del, men Skins er i en helt anna liga.

    23. Jeg har selv urenheter i huden og jeg forstår deg kjempe godt. Jeg har et stort kompleks med å ta med panna mi på bilder f eks fordi det er der kvisene er mest intense. Dessuten, ser jo kviser så mye verre ut på bilder, ikke sant? :s Kviser er selvfølgelig en helt naturlig ting og man skal ikke behøve å legge skjul på det, men når det finnes så mange frekke mennesker der ute som snakker og kommenterer dritt om andres hud, er det da rettferdig at vi blir klandret får å velge de beste bildene av oss selv eller redigere vekk en liten kvise? Det synes ikke jeg. Vi har ALLE problemer og komplekser. Ingen har photoshop hud!
      Forresten, jeg er også vegetarianer, og her om dagen leste jeg at folk som ikke spiser kjøtt kan faktisk få problemhud som følge av dette. Dette har jeg tenkt til å finne ut ved å prøve Sink kosttilskudd. Jeg har aldri hatt problemer med kviser før. Kanskje verdt et forsøk for deg også? 🙂

    24. Alle har vel en kvise eller har hatt!
      Du er perfekt sophie💗💗
      Jeg leser bloggen din hverdag å du er sykt
      Flink til å blogge!jeg elsker å lese den!
      Du virker som en herlig person!💗
      Det virker nesten som jeg kjenner deg siden
      Jeg får nesten med meg hva du gjør hver eneste
      Dag😂😙💗

    25. Hei, du burde prøv å smørr in ansekte dett med kokosolja! Første uka kan d bli litt verre men d e før att kokosoljen dræg ut allt a ureinheta, men iløpe a to uke så blir ansekte driiit bra å mjukt som en babyrompe! Læs litt om kokosolje på google, d e bra t ALLT! Æ bruka d heile tia! Åså anbefall æ å prøv oilpulling 🙂

    26. Fikk store øyne da jeg så bloggerne på TV 2. Du er langt fra den samme personen i virkeligheten som du fremstiller deg på deg på bloggen din. Faktisk er du ikke særlig pen i det hele tatt. Jeg vil ikke si stygg, for det bør man ikke kalle noen mennsker, men pen er du langt fra. Kviser er ok. Det kan man ikke gjøre noe med. Men det blir likevel feil når du fremstiller deg selv som penere enn du er. Bildene på TV 2 lyver ikke, men bloggen din lyver så det renner. En falsk fasade med andre ord

    27. Jeg savner den sophie som kjempet for dyrenes rettigheter!
      Hvor blir det av innleggene om den grusomme pelsindustrien? Hvordan dyrene i Norge behandles? NÅ er jo virkelig tiden til å påvirke ungjenter til å ikke ty til pelsjakke i vinter.
      Bruk den stemmen du har som et forbilde, hjelp dyrene som ikke kan snakke for seg selv.
      Vær så snill!

    28. Herlighet, du ser SMASHING ut!!! Wow!
      Og som du sier, så og si alle redigerer vekk uren hud. Det er menneskelig.
      Btw, om du ikke har sett “The Walking Dead” burde du absolutt gi det en sjanse. Det er helt laatterlig spennende! Tar et par episoder før man blir avhengig, men absolutt verdt det.

    29. Hei!
      Kunne du ha skrevet ett innlegg om tips til julegaver til gutter?
      Sliter litt med å finne, han har så og si alt! Hadde vært kjekt å fått litt tips

    30. Slik som øyenbrynene dine er på disse bildene er slik de skal se ut på deg. Ikke sånn som du dessverre har fått tatovert nå, det er jo tatovert langt utenfor der hårlinjen din egentlig er. Og man ser det godt, altså!

    31. Haha, tror nok de aller fleste ville valgt det fineste bildet av seg selv, de som sier annet tror jeg ikke heelt på. Er selvfølgelig unntak da ;p Stå på Sophie!
      Førresten, kanskje du kunne skrevet om dette på bloggen din? En underskrivftskampanje mot pelsdyrnæringen, siden politikerne i 2003 lovte å avvikle pelsdyrnæringen i 2013 om ikke forholdene til dyrene var tilfredsstillende. Noe de ikke er, men pelsdyrfarmene er der fortsatt, og de får subsidier. Du har jo en ganske kraftig stemme i sosiale medier 🙂
      https://www.change.org/p/statsminister-erna-solberg-og-stortinget-stem-for-et-forbud-mot-pelsdyroppdrett?recruiter=194310576&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=share_facebook_responsive&utm_term=des-lg-no_src-no_msg

    32. Hei, Sophie!
      Jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om hvilke sminkeprodukter du bruker, som ikke er testet på dyr. Jeg bryr meg virkelig om dyrene i verden, og jeg har tatt et valg om å gjøre noe med det. Jeg har nå ikke spist kjøtt eller meieriprodukter i en måned nå, og er nå klar for å ta et skritt videre. Derfor lurte jeg på om du kunne hjelpe meg med det! Det er sikkert andre som setter pris på det også 🙂
      Du er forresten et godt forbilde!!

    33. Sophie, hvis du har uren hud og vil bli kvitt det, så bør du kutte ut melkeprodukter 🙂 du er jo halvveis veggis, så kanskje du burde prøvd 100% .. (kalles vell egentlig veganer) Verdt et forsøk!

    34. jeg skjønner ikke hvordan du klarer det.. jeg stusser på om du hadde dårlig selvtilitt når du begynte å blogge, eller om bloggen har brutt ned selvtilitten din.. tror uheldigvis det er en mix. Du var en usikker (normal) tenåring, og kommentarene i gjennom bloggen bryter deg ned til en uten om det vanlige usikker voksen.
      Det er en blogger som ikke lar stygge kommentarer gå innpå seg, og det er Fotballfrue, og det kommer av at hun har bøttevis med selvsikkerhet og en selvtilitt som nærmer seg arroganse.
      En hver normal jente med et snev av usikkerhet ville ha taklet de kommentarene du får slik du takler de.. men ikke la det gå så langt at du havner der hvor TCMN er nå, så nedbrutt at du blir deprimert

    35. veldig bra innlegg!!
      men se REVENGE haha beste serien, er helt grepet, kødder ikke ødelegger skolearbeidet!!

    36. du er så inspirasjon og spesiell <3 elsker bloggen og måten du er på, du er helt unik i forhold til andre bloggere, ser på bloggerne på tv2bliss bare pga deg haha.

    37. Hva pleier du å spise i julen, med tanke på at du er vegetarianer? 🙂 Syns det er veldig interessant å lese om ulike kosthold, og det er spennende å prøve nye, uvante retter!

    38. Hei! Siden du hadde ett innlegg om hva som var noens største hemmelighet, så lurer jeg på om du kan lage ett eget innlegg om frykt/fobier også…Jeg sliter veldig for tiden med fobier, og jeg lurer på om flere sliter med nettopp denne fobien…

    39. Ååå, du og bloggen din er så utrolig inspirerende. Digger deg! Og elsker alle videobloggene dine, og ønsker masse fler av dem!!
      Et lite tips, last ned iMovie på iPhonen, så kan du veldig enkelt og raskt klippe sammen små videoer til oss 😀 Hadde vært en fin måte du kunne oppdatere oss på om hvordan dagen din har vært!
      Masse lykke til med dansingen, heier på dere!!

    40. sliter selv med uren hud, man føler alt blir bra om kvisene forsvinner. Men det er jo bare noen nupper som stikker ut av huden, vi skal ikke bry oss om det å heller nyte livet❤️ Du er forbildet mitt sophie, du deler dine meninger å har virkelig bevist at du er en fantastisk person!!! Jeg redigerer selv huden min på bilder jeg legger ut, men om du ikke gjør dt vil det absolutt hjelpe meg å innse at det er jo faktisk helt normalt!
      Ingen andre jenter har kviser som meg i klassn,,å det er tungt å aldri føle seg god nok men vi kan klare det sammen sofie❤️

    41. Virker ikke som at andre helt forstår at du også “bare” er et menneske slik som oss andre. Uren hud kommer til oss alle, og på et magisk vis virker det som at bloggere/kjente fjes blir fremstilt som mindre pene pga dette.
      C’mon folkens, har dere ikke selv kviser en gang i blant, utslett, eller tette porer, tørr eller oljete hud? For hvis ikke…damn, lurer på hva slags vidunderkur dere bruker som er så mye mer perfekt enn oss andre 😉
      Du er vakker Sophie, til og med med en kvise eller to, uren hud eller hva enn – og tror vi alle redigerer bildene våre, bare fåtall som velger å være ærlig om det! You go girl 🙂

    42. skins er en serie som man blir veldig trigget av, med tanke på mentale problemer som anoreksi og depresjon og dop/festing osv.. ville vært forsiktig med å se på det hvis jeg var deg

    43. Du burde absolutt se på Revenge!
      Det er min favorittserie, og jeg ser mye på serier…
      Tror jeg kom gjennom 4 sesonger på 2-3 uker for det er så sinnsykt spennende!
      PS. Elsker bloggen din, jeg leser den hver dag og du er virkelig en inspirasjon og et forbilde for meg! <3

    44. Skins er sinnsykt bra og ligger på netflix! Etter min mening er sesong 3 & 4 de beste så jeg hadde begynt rett på der 😀 (nye folk etter hver 2 sesong)

    45. FY FADER DE BILDENE!!!!!!! Du er nydelig. Ikke mer å si.
      -Revenge er veldig fengende!
      -Baby Daddy er en komiserie jeg bare ser om og om og om igjen fordi det er så hysterisk bra!
      -Vet ikke om du har sett 90210 med det kan jo anbefales!

    46. Du som har det så travelt i det siste bør virkelig ikke sløse bort tiden din på å redigere bort kvisene dine. Du er vakker uansett sophie, og det er såå mye bedre å bare være ekte! Du har blitt så hærlig å ekte i det siste-så kanskje dette er det neste steget? Slutte å redigere bilder? Hihi, ha en fin dag vakre deg:-)

    47. er greit nok å redigere bort urenheter og ujevne ting i huden , men pointe er vel at du over redigere bildene , ser nesten ut som maleri enkelte ganger
      og redigere seg nesten helt ukjennelig uansett noen påstår at dei synes du ser lik ut irl som på bilder , men ifra bloggerne/nettaviser/talkshow osv , så ser du ikke særlig lik ut

    48. Stå på Sophie Elise! 🙂 Du er ikke den eneste som har redigert bort en kvise for å si det sånn 😉 Hvorfor skal man ikke hvis man kan lissom? Takk til deg som er tvers igjennom ærlig! Sånne heier man på! =D Ha en fin kveld!

    49. Jeg er utdannet fotograf, og vil gjerne kommentere litt ang redigeringa di av bildene 🙂
      Du er absolutt ingen dårlig modell, skulle derimot gjerne ha fotografert deg, og heller vist hva jeg mener, hadde kanskje vært litt enklere, men men:
      Du redigerer for kraftig i lys og skygger, og jeg skjønner hva du vil frem til, men du trekker for hardt i spakene, som min lærer sa til meg. det fører til at i de lyseste partiene ser bildet utbrent og ekstremt overeksponert ut, det blir alt for hardt lys på enkelte deler av ansiktet.
      Jeg forstår helt det med å redigere uren hud, og gjør det på egne bilder og, men det ser ut som om du har gått over med en ren hvit kost for å fjerne alt på en gang! prøv ut et verktøy kalt Clone Stamp i Photoshop, der du henter informasjon fra andre deler av ansiktet med samme tone, og heller dekker over

    50. som elev på medier og kommunikasjon kan jeg fortelle det at selv vi som er elever har fått beskjed om at man KUN skal redigere bort ting fra kroppen som ikke alltid kommer til å være der, da er kviser ganske sentralt i den kategorien og det er ofte noe vi redigerer bort fra fotografiene våre. Jeg syns det er helt greit av deg å gjøre og jeg tror vi alle har kjent på følelsen av å ville gjemme seg bort de dagene huden ikke er på sitt beste. Og det er helt OK fordi vi er mennesker. Drøyt at så mange skal slenge dritt pga. det når de aller fleste har kjent på følelsen. “Ikke snakk nedsettende om andre før du er perfekt selv.” Og før noen kaller deg overfladisk burde de vurdere hvor nyttig den informasjonen og alt driter de skriver om deg, er for noen.

    51. Så utrolig bra at du informerer om Brennpunkt sin dokumentar til pelsdyrnæringen. Kan du lage et innlegg hvor du KUN skriver et par ord om den og linker til den slik at så mange som mulig får den med seg? Jævligste jeg har sett, måtte nesten hente bøtta, spesielt ved insemineringen. Hvor kan man melde seg inn for å støtte folk som jobber i mot dette? Kan du oppfordre til å melde seg inn der, ønsker det selv.

    52. Hvorfor går du ikke til hudlegen (gå til en privat en, så får du time med en gang) og får resept på Isotretinoin? Søk på youtube: accutane. Det er det eneste som får vekk kviser for alltid, og er såå verdt det halvåret på kuren. Det er DUMT å kaste bort mye tid, penger og energi på å være lei seg på grunn av noe som lett kan fikses 🙂

    53. Bildene ser dessverre forferdelige ut. Ser ut som du har gått amok med redigeringsverktøyet. Ansiktet ditt forsvinner nesten og virker utbrent. Ikke skru kontrastene så veldig. Har fotografen brukt altfor sterk blits? Ser ut som blitsen er fyrt av rett i asiktet dit. Dårlig fotohåndverk. Du burde fått andre til å ta bilder for deg.

    54. versåsnill å se Skins. de første sesongene er ikke sååå bra, men når Effy kommer blir det helt fantastisk, lover deg! Det er favoritt serien min!!!

    55. Revenge er favoritt serien min, utrolig spennende serie!
      Herregud skjønner meg ikke på folk som faktisk tar seg tiden til å prøve å gjøre noen andre sin dag litt verre. Om jeg først gidder å skrive en kommentar så blir det ikke for å prøve å rive ned noen, hva er vitsen?

    56. Synes bildene var nydelige! Ikke at det overrasker meg, for hver gang jeg ser bilder av deg, virker du bare penere og penere. Uansett, det blir for dumt at noen klikker fordi du legger ut redigerte bilder eller bilder der urenheter ikke vises. Men i motsetning til mange andre, sier du det rett ut at du har kviser, og begynner ikke med det fjaset (som så mange andre), og påstår at du har perfekt hud.
      Ser nå at hele kommentaren min kanskje ble litt rotete, og sikkert vanskelig å forstå, men en ting vil jeg si til deg: Du er utrolig vakker, på både innsiden og utsiden! Du står for dine meninger, og dilter ikke etter andre og hva de gjør. Du tør å være deg selv, og jeg synes at du et utrolig godt forbilde!

    57. Skjønner ikke hvorfor folk klager over ditt utseende. Du er strålende vakker uansett om du redigerer bildene dine eller ikke. Jeg hadde gjort veldig mye for å se ut som deg, da du er en av de fineste og vakreste personene jeg vet om – og det gjelder ikke kun utseende, men også personlighet. Jeg elsker hvordan du fremtrer deg som “rar”, du tørr å stå for det du sier hver bidige gang, du tørr å gå med klær som kan provosere (f.eks. sokker med hajsplante på) og hvordan du tørr å gå i utfordrene klær. Jeg går som regel som en sekk, eller så gjemmer jeg kroppen min ganske godt rett og slett fordi jeg ikke føler jeg har bryster, rumpe eller bra nok kropp for å vise meg frem. Jeg liker egentlig ikke å vise ansiktet mitt heller grunnet private grunner jeg ikke skal dele her, men det må jeg nesten bare vise, men ofte gjemmer jeg meg bak ei hette, eller putter hodet nedi genseren/jakken jeg har på meg. Ganske fælt å si det, men jeg er flau over utseendet mitt. Du er strålende vakker, husk det! Om det så er ei kvise i panna eller ikke, så du er like fin uredigert som redigert.
      Uansett, tusen takk for at du delte Brennpunkt: pels dokumentaren her på bloggen, så den akkurat, og jeg sitter igjen med sorg. jeg skulle gjerne reddet alle dyrene på alle farmene og jeg vil aldri se slik torturskap igjen, men det er vel ikke siste gangen tenker jeg. Uansett, tusen takk for du er en stor inspirasjon som er både strålende vakker og utrolig nydelig 🙂 klem fra stor fan & fast leser i 3 år nå! Loveyou!

    58. År så imponert, du er så søt æss
      Så fin æss
      Sæll m uran hud æss
      Og så er du litt stupid, æss
      Egentlig er du et stort æss

    59. Kjære sophie
      Du som elsker dyr. Du som har en stemme, en stor stemme i media. Du som kan påvirke andre. Vær så snill, hjelp oss å hjelpe dyrene. Vær med på kampanjen #ryggentilpels
      Del signatur kampanjen mot pels:
      https://www.change.org/p/statsminister-erna-solberg-og-stortinget-stem-for-et-forbud-mot-pelsdyroppdrett?recruiter=38113499&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=autopublish&utm_term=mob-xs-share_petition-no_msg
      Bruk stemmen din. Gjør det. Ikke bry deg om hva andre tenker. Bry deg om noe som betyr noe for DEG. Gjør ikke dyrene det Sophie? Jeg bønnfaller deg, vær med. Gjør en forskjell.

    60. Du MÅ se Skins!! Altså den britiske versjonen. Det er den beste serien NOENSINNE! Den får frem følelsen av å være ungdom på en heeelt annen måte enn alle andre serier. Det er virkelig en helt unik og fantastisk serie som du bare ikke kangå glipp av! Det tar noen episoder før man venner seg til hvordan serien er satt opp, men man blir så utrolig glad i alle karakterene at man ikke skjønner det før det er over. Anbefales virkelig!!

    61. Jag kämpade med min övervikt i flera år tills min personliga tränare rekommenderade mig att kombinera efedrin med min dagliga träning för att få bättre resultat.
      Resultatförbättringen har varit fantastisk!
      Läs om hur Efedrin kan hjälpa dig på http://www.apotek24.nu

    62. teen wolf og revenge er avhengighetsskapende. teen wolf er en serie som bare blir bedre og bedre for hver sesong. anbefales 😀

    63. Ta en fin kveld bare du og din mor da 🙂 Så hun får se deg uten kamera, mobil og diverse 🙂 Og dritt i hva alle andre sier. Alle de som klager på at du redigerer har nok kviser også 🙂

    64. Hva skjedde mellom deg og Robin? Angrer du ikke litt nå at du kjøpte en Louis Vuitton bag til han som julegave, og så er dere ikke engang sammen til jul?..

    65. Hei! Ser mange har skrevet det allerede, og jeg regner med at du uansett skriver et innlegg om underskriftskampanjen i dag siden du allerede arbeider med NOAH så vidt jeg har fått med meg! 🙂
      Håper du oppfordrer ALLE dine lesere til å skrive under! Du har masse makt til å få mange tusen til å engasjere seg, så jeg håper du bruker den til dette 🙂

    66. synes du er nydelig som du er! ikke tenkt på hva andre sier om redigering av bilder! de fleste redigerer bilder før de blir lagt ut på nettet. Jeg synes ikke du skal leve etter hva andre mener å sier til deg. gjør det du vil! be happy.

    67. Hei, Sophie 🙂
      Håper du som er en av Norges største bloggere kan lage et innlegg om det som var på Brennpunkt igår ang. pelsindustrien her i Norge og be folk underskrive. det er det minste man kan gjøre! siden du er så kjent så har du stor makt, kanskje vi kan gjøre en forskjell nå!
      http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11001814/09-12-2014
      her kan man underskrive:
      https://www.change.org/p/statsminister-erna-solberg-og-stortinget-stem-for-et-forbud-mot-pelsdyroppdrett?recruiter=56358840&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=autopublish&utm_term=mob-xs-share_petition-reason_msg

    68. Sophie! Du så er så flink til å engasjere, og du som sitter med makten, DEL med leserne dine at de må gi sin signatur på at vi vil ha pelsindustrien lagt ned!! Det er en skam at dette skjer i Norge!! Hvis dette skal fortsette å være femtiden, så vil ikkje jeg sette liv til en slik verden! Det er så vondt å tenke på, dyr som ikke har en stemme, men alikevel følelser både psykisk og fysisk. Vi går snart inn i 2015, at dette fortsatt foregår er sykt! Eg blir fysisk uvel, og kvalm, og jeg klarte ikke å se dokumentaren som NRK sendte i går. Men jeg trenger ikke å se en dokumentar for å vite at dette er galt, at dyr bor i bur når de skulle levd i den frie naturen, er så sinnsykt trist. Hvordan de blir behandlet derimot er kvalmt, sykt, brutalt.. Listen er lang, og jeg har vanskelig for å beskrive det med ord. Vær så snill, Sophie Elise, Norges dyreelsker: engasjer Norge, gjør en forskjell! Signer, del og kanskje fremtiden til dyrene blir langt mye bedre, ihvertfall i våres land.

    69. Du har en så fin blogg og jeg elsker å lese den. Du er kjempe fin som du er med eller uten kviser uansett!<3

    70. Vær så snill å del underskriftskampanjen som NOAH har startet. Det er viktig å engasjere seg i slike saker å ta et standpunkt for hva man synes er greit og ikke greit. Du sitter med masse lesere, og om halvparten hadde signert så hadde de kommet langt.

    71. Jeg lover at minst 90% av de som gir det dritt ang. redigerte bilder redigerer de selv! Vi lever i 2014, typ ALLE bilder er redigert og retusjert. Det er bare å se på instagramprofilene rundt om. Jeg gjør det selv! Det å legge på filter er jo også redigering 🙂 Uansett. Hvis disse menneskene hadde hatt en av Norges største blogger, eller blogg i det hele tatt, ville de helt sikkert redigert bort ting de ikke er fornøyd med om de hadde hatt mulighet! Man vil jo alltid vise seg fra sin beste side, det er naturlig.

    72. Haha mamma sier akkurat det samme til meg når jeg ikke svarer henne 😛 Synes bildene ble kjempebra! Og synes ikke det er noe galt i å redigere bildene om man vil det.

    73. Hei! Har slitt en del med uren hud selv, til jeg tilfeldigvis prøvde Clarins sminkefjerner og litt ymse annet. Damen på kicks syntes huden min var forferdelig til å bare være 20 (ikke med de ordene, med det var underforstått) og etter at jeg prøvde de produktene har den faktisk vært til å leve med, med minimalt med urenheter. Ikke alles hud er lik, for noen funker Clinique, det funket ikke for meg men Clarins er virkelig best! Ikke så galt på pris heller 🙂 Eller så er Yasmin p piller kjent for å være bra mot uren hud! Så kommer det så klart an på om det er fordi man ikke er flink til å rense eller om det henger igjen på grunn av hormoner i pubertet. Det er uansett ikke noe folk burde kommentere, man er ikke like og det er noe av det verste å få kommentarer på!

    74. Du er ei super pen jente og kviser er da ikke noe å tenke på 🙂 Men jeg vil gjerne si at du er mye finere uten vippe extetions og det er det eneste jeg vil “pirke” på ditt utseende. Øyene dine blir bare litt tunge. Stå på!!

    75. Ville bare titte innom her og si at du er nydelig både med og uten redigeringer:)
      Liker hvordan du har blitt. Du har blitt en så god person, helt på ekte.
      Hadde nok også redigert bort uren hud om jeg i det heletatt kunne redigere bilder ordentlig:)
      Håper du får en fin jul sammen med familien din<3

    76. Fotoelsker
      10.12.2014 kl.00:10
      Fotoelsker, vanvittig slitsomt med slike besservissere som deg.
      Husk at dette er din subjektive mening, og selv om det finnes regler for hva som er teknisk korrekt er det ikke dermed sagt at ting må gjøres slik eller slik. At du syns dette ser helt jævlig ut er helt greit, men du kan fortsatt ikke fremlegge det som en sannhet for alle. God bedring med arrogansen din.

    77. Hei
      Nå som vi er i Desember mnd så lurte jeg veldig på hva som er på din ønskeliste i år :)? Lyst å dele med oss??

    78. Jeg anbefaler revenge!! så faktisk ferdig den siste episoden i sesong 2 nå, til uka skal jeg kjøpe sesong 3, det er jo såå spennende:-) hehe

    79. Hei 🙂 Aldri skrevet til deg før, men tenkte jeg skulle dele et tips med deg.. Jeg er utdannet hudpleier og har selv slitt med uren hud i mange år.. Jeg anbefaler deg å prøve ett serum fra Obagi som heter “therapeutic lotion”. Dette serumet har gjort at jeg etter årevis med slit (og du kan jo tenke deg hvor flaut det var da jeg jobbet i salong) ENDELIG kunne gå flere uker uten at det dukket opp noen kviser 🙂 Vi førte ikke denne serien der jeg jobbet, så sjefen min ble litt irritert over at jeg ikke kunne si at løsningen min var en av produktene vi solgte 😉 Nå er det også viktig å rense huden NØYE på kvelden -men det vet du vel? 🙂

    80. Jeg lurer på om det er du som driver å sender “meldinger” til vennene mine (bl.a meg) på ask? Og om du gjør det, HVORFOR?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg