kanskje et mirakel

Altså…. Silje Walberg på Hendrix Hair! Hun er fantastisk. I 8 måneder har hun holdt ut med meg i frisørstolen hvor jeg ikke klarer å sitte stille, spør 10 minutter etter hun har tatt i fargen “om vi snart er ferdig sånn at jeg kan gå på espresso house”, hun har holdt ut med at jeg får mensen i frisørstolen, at jeg gråter i frisørstolen, og at når hun sier “hva vil du da, babe?” som så klart er ment til kjæresten hennes er jeg innbilsk og svarer “jeg tar gjerne en falafel-wrap, takk”. Og midt opp i alt dette har hun altså gang på gang gitt meg drømmehåret mitt. Alle burde hatt en frisør som henne, men please ikke ta henne ifra meg… ♥ Snart har ikke den populære frøkna tid til meg lengre, jo! 

kjole fra VILA – vivian maxi dress.


Hår er bare hår og det kommer til å vokse ut sakte men sikkert, men fader så godt det ville vært å ha naturlig hår som er langt og friskt. Kort hår kan være utrolig kult, men det er bare ikke helt meg.. Etter masse tips fra dere og frisøren min har jeg nå kommet fram til både det ene og det andre som skal få håret til å vokse raskere, så får vi se hvordan det går haha… blandt annet har jeg bestilt en type vitamin B som er beregnet for hester (!?), og om det faktisk funker så er det nesten et guds mirakel. Mine barn skal ikke få lovt til å bleke håret hjemme eller klippe det til opp under ørene “bare for at” – jeg fikk riktignok heller ikke lovt og gjorde det bak mamma sin rygg, så er vel ikke så mye man kan gjøre med rebelske tenåringer uansett, haha :) 

Hilsen glad frøken som bare MÅ TA PÅ HÅRET HELE TIDEN, DET ER SÅ GLATT OG FINT!! ♥ 

90 kommentarer
    1. Kjempe fin på håret! Du ser veldig bra ut ellers også, men du er helt nydelig når du smiler med tennene 🙂

    2. Du har sikkert bestilt biotin, det får min hest, og funke utrolig bra på han! Halen hans e blitt utrolig tjukk og manen voks som ugress 🙂

    3. Smil oftere med tennene, skjønne! Herregud hvor sjarmerende du er da ❤️
      Masse lykke til med den hektiske hverdagen du har fremfor deg. Veldig artig å følge med deg, spesielt når du slipper oss såpass inn i hverdagen og opplevelsene dine. Er nok også derfor så mange er interessert i deg og ønsker å vite mer om deg.
      Iallefall, stå på snuppa 😘

    4. You’re very demanding Sophie 🙂 I have only 1 desire now: standing close to you 🙂 But it’s just a dream….:(

    5. Jeg liker den nye sophie! Men jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om hvordan du overlevde depresjonen din.. Jeg vet at det å skrive et innlegg med punkt etter punkt hvor det f.eks kan stå lær å lik deg selv osv… funker ikke så veldig mot depresjon.. For meg blir de bare værre når rosabloggere tror de gir oss de beste tipsene. Jeg mener heller ikke at du trenger å skrive tips.. Men jeg vil bare vite hva du gjorde.. Jeg sliter med depresjon og jeg blir bare lei meg når jeg ser bloggere som skal skrive innlegg om å få bra selvtillit når de skriver ting som egentlig ikke hjelper på noe! (Dårlig skrevet og forklart)

    6. Utrolig fint det ble! Har hatt samme problem som deg. Bleket håret alt for mye, så det ble så slitt at det falt av. Måtte klippe det kort, som jeg ikke trivdes med i det hele tatt. Det ville ikke vokse i en periode på 3 år, helt til jeg leste at avocado hadde mye vitaminer som hjelp håret å vokse, og etter det har jeg tvunget meg selv til å spise avocado selvom jeg ikke liker det, og det har hjolpet utrolig mye! Jeg hadde hår til rett over skuldrene for ca 3 år siden, og nå har jeg hår ned til korsryggen! Biotin heter det vi gir til hestene forresten 🙂

    7. Ta sink tabletteR:D
      Er bra mot immunforsvaret, men faen det funker mot kviser og hår og negler vokser som f*en:)

    8. Jeg bor fortiden i Mexico, Playa del Carmen og er en fast blogglser, men kommenterer aldri. Men nå må jeg bare, fordi igår spille de på ett utested her i Playa sangen din! Så nå har du klart å få den over atlanteren også! Veldig kult 😀
      Ville bare du skulle få vite dette, det er jo rimelig stort, stå på videre Sophie!

    9. Biotin er det du har bestilt! 😀 Jeg gir det til hesten min og det funker fett!
      Så utrolig fin du ble på håret!

    10. Så utrolig fint det ble! Og du var skikkelig fint sminket <3
      håper du hadde en fin dag i dag, vakre deg!
      Klemklem

    11. Det jeg kjøpte er det dere nevner over her, ja! Får se om jeg får hår som en hest nå etterhvert, haha 🙂 Krysser fingrene for det!
      Til deg som spurte om råd for depresjon:
      Desverre finnes det ikke noen mirakelkur, og ingen rosablogg kan nok hjelpe deg heller ved å skrive liste opp og ned.. det innkluderer også meg. For det eneste jeg tror kan funke er at man prøver å huske på at du kun har ett liv, og du kommer til å angre noe grusomt om du kaster bort ungdomsårene dine på å ha det kjipt, om det er “uten grunn” (det føles jo aldri som om det er uten grunn der og da, men når man tenker tilbake var det ikke så ille likevel – nå vet jeg ikke situasjonen din, men om du har et “normalt” liv uten noen spessiele traumer, så tenker man nok slik). Det blir så vanskelig å uttale seg om, fordi enhver person er forskjellig og takler situasjoner ulikt. For meg ble det vanskelig å være sosoial og jeg kom fort inn i tankegangen “når jeg først har det kjipt, så kan jeg like gjerne bare ha det kjipt” og ga opp å prøve rett og slett.
      Men, så vet jeg ikke hva som skjedde men jeg begynte å BESTEMME meg for at nok er faen meg nok – om andre klarer, så klarer jeg også. Jeg måtte finne ut hva jeg ville ha i livet og så bygge handlingene mine og tankegangen min rundt det. Skrev dagbok om hva jeg følte – men startet ALLTID med noe positivt, for det finnes i enhver dag. Og når jeg hadde skrevet ferdig om dagen min, leste jeg på det negative og tenkte.. okei, hva kan jeg gjøre for at dette ikke skal skje imorgen, hva kan jeg gjøre om disse tankene kommer? Man er nødt til å pleie seg selv. Rutiner er viktig! Legge seg tidlig, stå opp tidlig, komme seg på skolen, gjøre lekser.. altså uansett hvor dritt du føler deg – stå opp, gjør deg klar, kjemp på. Ikke legg deg i senga i mørket. Da blir alt så utrolig mye verre.
      For min del funket ikke psykolog men jeg kom nok til feil person. Det er aldri noen skamå søke hjelp, og faktisk vurderer jeg å få psykolog igjen nå. Ikke fordi jeg har kjipt, men fordi det kan være veldig greit å ha noen å snakke med. Lykke til, jeg vet du kan klare det! Jeg trodde aldri jeg kom til å overleve, men det gikk. Så, jeg vet du også kan, for jeg har aldri trodd jeg var spessielt sterk. Men det er jeg, og det er også du.
      Klem<3

    12. åå så fint det ble Sophie 🙂 Må også si du kler mørkere leppestift utrolig godt, nydelig farge!

    13. Tror du ser helt smasing ut med naturlig hår! Ikke noe farget eller bleket. Og så er det greit å ha håret hvile fra fargen i en periode. Jeg har spart min naturlig hår, og jeg kunne ikke farge nærmere fargen. Det er kommunegrått. Problemet er at det ikke er pigmenter i fargen, så jeg er nødt til å spare håret selv. det finnes jo farger som etterlikner kommunegrått, men det ser stygt ut når man tar bilder og lignende. For det er tilsatt rødlige pigmenter i.
      Så glede meg til å ha fargen som taylor swift har, sykt fin farge!
      Syns folk undervurderer askeblond farge! Den er nydelig! ❤️

    14. ….: Tusen takk skal du ha! Nå aner jeg ikke hvordan det ser ut på meg lengre, er vel… ja, 6-7 år siden jeg hadde naturlig hår? Haha! Første gang jeg farget det så farget jeg det faktisk rødt, hvem skulle trodd det..

      Synes også folk undervurder den fargne! Og ps – vi er to med kommunegrått hår her, haha:)

    15. Håret sitt ble altså utorlig nydelig, passer til resten av deg!<3 Hvilke typer extensiona bruker du? 😀

    16. Håret ble helt nydelig! Savner det lange håret mitt så utrolig mye… jeg var jo et “geni” og ville prøve blondt i fjor, helbleket det 4(!) ganger, og måtte til slutt klippe av halvparten fordi det ble helt ødelagt. Smart 😛

    17. Fysøren det bilde var helt sinnsykt nydelig av deg!!! Du er så fin bår du smiler Sophie Elise, wow! Sitter bare å ser på bilde, det va helt sykt fint! Håret ditt ble også utroooolig fint❤️

    18. Fysøren du ser helt utrolig vakker ut på disse bildene! Jeg tenkte “shit synd hun nettop har skiftet header” disse bildene hadde sett så utrolig bra ut til header! Men det jeg skulle frem til, du ser vakrere ut enn noen gang, og bloggen din er bedre enn noen gang, jeg har vore fast leser nesten siden du startet og blogge og kommer ikke til å slutte å lese bloggen din med det første :* har faktsik blitt glad i deg på disse årene, håper at vi treffes en gang

    19. dropp løshåret og la ditt naturlige hår vokse ut, men det tørr du neppe for då må du jo være “stygg” i noen mndr…

    20. Sophie, du burde absolutt begynne med FitLine sine produkter! Etter at jeg begynte med dette har både hår, negler og kropp blitt friskere og sunnere. Du må for all del ikke dytte i deg noe du ikke vet hva er, og B-vitaminene skal vi ha en viss balanse av som det er vanskelig å regulere selv. Let me know hvis du vil høre mer, ikke ødelegg kroppen din med produkter som ikke er bra for deg!!

    21. Sophie, du kan jo spørre frisøren om fargen kunne passe deg veldig godt? Men du ser helt Smashing ut her! 🙂 og så er du heldig å få sponset behandling, så du slipper å tenke på det. Jeg har jo råd til frisør, men det gidder jeg ikke hihi! Og så er så lei av hjemmefarging. Heldigvis sier familien at jeg passer godt askeblond farge, så det er ikke farlig! 🙂 klem og takk for feedback! Lyser opp dagen min også! Klem! <3

    22. Er ingen tabeletter eller lignende som kan få håret til å vokse fortere. Det er bare en myte. Hår vokser i sitt eget tempo. Det er ingen piller som kan få håret til å plutselig vokse kjempefort, dessverre.

    23. Hei Sophie!
      Jeg har hatt hest i flere år og flere på stallen min har spis Biotin fordi de synes det smaker så godt. Og ja, håret vokser mye fortere og det blir mye mer på hodet. MEN dette gjelder alt håret… Håret på armene, beina, “frøkna”, ansiktet osv. Så bare vær litt obs på det og ikke ta for mye 😉

    24. Wow, håret ditt har vokst utrolig mye siden du la ut det bilde uten extensions for noen uker siden, så hva enn du gjør så funker det! Og du var utrolig fin på alle bildene, beundrer deg veldig og gleder meg til å se deg på bloggerne i kveld. Klem <3

    25. Jeg elsker å lese bloggen din Sophie! Du er er godt forbilde må jeg si! Jeg gir blanke faen i hva folk mener om at du er et dårlig forbilde. Alle er gode på sin måte. Ikke alle trenger et forbilde som aldri gjør feil, tar alt lett og som tror det er fasit svar på hva som er rett og galt. Du har gjort mye suksess! og jeg syns du er utrolig kul.
      De voksne ser kanskje deg som ei som tar silikon og what ever, men glemmer bort hvor mye du bryr deg om miljø og dyr – og hvor mye du har gjort og kjempet for det! Politisk er du også. Sterke meninger om saker og ting kommer du med stadig vekk!
      Stå på vakre du – jeg digger det ❤️
      Klem Christine 💋

    26. kommenterer ALDRI på blogger, men må bare si at det bilde der du smiler var helt SINNSYKT fint! du burde smile på bilder oftere istedet for å lage trutmunn 🙂 I tillegg kledde du røde lepper utrolig godt!

    27. Kan du legge ut et innlegg av tips du har fått av frisøren til å gå lengre hår? Du har utrolig fint og langt hår, misunnelig til 1000❤️

    28. Håret ditt ser kjempe bra ut Sophie!!:) Hva slags extensions bruker du? Er det europeisk hår? Jeg bruker selv tape extensions fra rapunzel, men i det siste har de minste remsene begynt å tvinne seg rundt og gjort meg skallet på enkelte områder:(( Hva slags extensions synes du er best?:) Trenger tips:P <3

    29. Får vel dette sponset du? Farge og påsetting av hår(?)
      Men hva er prisen for dette for oss vanlige dødelige?
      Og tåler håret de bruker fra Hendrix ghd stylingjern?

    30. Hei!
      Hvilken farge er det på extensionet ditt nå? Jeg prøvde å finne det ut her en plass, men det er jo så sykt mye å lete i!! :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg