evig takknemlig

Kjære alle dere som leser bloggen min. 

Om jeg skulle ha hatt noe mål med denne bloggen, så må det være at man skal tørre å være seg selv og ikke gi opp når mennesker forteller deg at du ikke klarer. Flere av dere jenter har støttet meg igjennom både kjærlighetssorg, når ting var vanskelig på skolen, når jeg selv ville gi opp alt – og hvordan skal jeg klare å gjengjelde noe sånt? Jeg er sikker på at vi har mye mer enn bare et blogger/leser-forhold. Fordi jeg gir så mye av meg selv til dere, dere gir mye tilbake. Jeg er nødt til å bli flinkere på hvordan jeg formulerer meg, fordi jeg er så utrolig redd for at noen skal missforstå ordene jeg kommer med og få opp noen tanker om seg selv i hodet som ikke er helt gode å ha der. For når jeg møter lesere, så ser jeg kun på hvor gode dere er som faktisk kommer fram til meg, jeg legger merke til om dere har et fint mobildeksel, fint hår, fine klær, fine smil og gode personligheter. Det er alt jeg ser. Jeg ser det fine og det bra. Jeg vil så gjerne at det skal komme tydeligere fram i tekstene mine på bloggen, hvor utrolig mye dere betyr. Og at jeg aldri har ment å såre noen. Enkelte ganger kommer ting helt feil fram, enten fordi jeg ikke tenker meg om, eller fordi jeg har blitt framstilt feil eller formulert meg selv feil. Jeg har bestemt meg for å veie ordene mine mer nøye, slik at jeg er sikker på at jeg faktisk skriver noe jeg kan stå for – ikke noe jeg bare tenker der og da, som ikke blir rett skrevet uansett. Den “gamle” Sophie er ikke borte, men jeg har vokst opp, og tør mer å si ifra på hva som er rett og ikke, og hva jeg mener. Om dere ser tilbake på den “gamle” sophie, så vet jeg ikke hvem dere ser som bedre. Hun som var deprimert? Ikke oppførte seg bra? Ikke tok vare på seg selv? Jeg savner ikke henne så utrolig mye akkurat. 

Jeg vil at dere helt ærlig skal vite hvor mye dere betyr. Da mener jeg at jeg leser enhver kommentar som kommer inn her og jeg tar det til meg – jeg tenker over det. Om dere forteller om ting dere har opplevd leser jeg nøye igjennom, ser det for meg i hodet og tenker på hva jeg kan blogge om for å gi tips, råd eller inspirasjon for å kanskje gjøre ting litt lettere. Jeg får den ene historien etter den andre og jeg vil så gjerne hjelpe alle. Jeg vil gjerne møte dere alle, ta dere med på besøk, la dere henge med meg.. Om man bare hadde 1000 timer iløpet av et døgn. Jeg har så lyst til å invitere dere når jeg skal danse med mitt dansecrew i vår. Jeg vil at dere skal få dele den opplevelsen med meg, og se hvordan jeg vokser. Jeg vil dere skal vite at jeg trykker innom bloggene til de av dere som har blogg – at jeg er fast leser av flere av dere, og at jeg stadig oppdager flere som jeg vet kan nå utrolig langt i denne verdenen her. Hvorfor? Fordi dere er så gode. Dere skriver fine ting til meg, kun for å være snille. Det er mennesker som inspirerer meg.

Dette høres kanskje ut som smisk, men det får bare være. For noen ganger fortjener dere også å bli smisket litt med, etter så mye fint dere forteller meg hver eneste dag. Jeg elsker å dele av hverdagen min og flere av dere har vært med meg på en reise fra jeg var 16 år og fram til nå – og dere sier ” det føles som om jeg kjenner deg”. Gjett hva? Dere kjenner meg, virkelig! Jeg har alltid vært åpen og ærlig her, nettopp slik at vi kan skape det båndet og være venninner over nett. Det er veldig unikt, men ved å ikke putte opp en fasade, så har det blitt på den måten. 

I en verden full av mobbing og dritt, har jeg så lyst til å fokusere på det positive og hvor mye bra jeg har. Dere er en utrolig stor del av det gode i livet mitt, tro meg. Når jeg har kvelder hvor ting virker dritt pleier jeg å minne meg selv på hvor mye fint jeg får høre iløpet av en dag, og at jeg hver eneste gang jeg går ut døren får møte søte jenter (og gutter!) som forteller meg hvor mye jeg betyr. Om jeg hadde dødd imorgen tror jeg begravelsen min hadde vært stappet av folk (alle får komme, haha) – og tro det eller ei, men at mennesker jeg aldri har møtt ville hatt et ønske om å komme i begravelsen min og kanskje ville ha blitt lei seg om jeg forsvant, det betyr mye.

Slik som igår.. Da fikk jeg en kommentar fra en leser som hadde drømt at Robin hadde stjelt 7000 kr av meg, for å kjøpe meg en gave, men så var jeg gravid og full av hormoner så jeg klikket helt. En liten kommentar, som betyr ekstremt mye for meg å lese. For da ler jeg. Og så har vi det gøy sammen, jeg og leserne mine – uansett hvor sykt det høres ut. Månedene framover kommer til å være hektisk med å sjonglere både blogg, dans og bloggerne, men jeg vet jeg skal klare det og bevise for dere at dere ikke har gitt meg alt dette uten grunn. Jeg vil så gjerne vise dere at man kan. Eller, jeg tror jeg kan – så da gjør jeg det. Jeg vet ikke hva jeg skal si, for det er jo nesten latterlig at en blogg og masse mennesker jeg ikke har møtt før skal bety så mye… men ja. Ord blir for små og jeg aner ikke hvordan jeg skal vise takknemlighet. 

Vi er best! Tusen takk for snart FIRE (!!) fantastiske år. Håper på mange, mange fler :) Når jeg er 90 år, sitter på gamlehjemmet og forteller barnebarna mine om alle bloggleserne mine. . . Altså dere forstår ikke hvor enormt mye dette har betydd for meg og livet mitt. Jeg er evig takknemlig. 

 

89 kommentarer
    1. Blir alltid så glad av å lese bloggen din, må si vi to er litt like, det sier alle jeg bor med når vi ser på bloggerne også. Dette innlegget gjorde meg skikkelig glad,mest fordi nå skjønner jeg at vi betyr like mye for deg som du gjør for meg. Håper du har hatt en super dag 🙂

    2. Fysøren jeg ble heilt rørt! Har lest bloggen din si du var 17 tror jeg? Og det følest virkelig ut som om vi er venniner! Åå dette innlegget var så utrolig søtt at jeg griner snart.. Haha hele familien sitter i stua og det ville kansje sett rart ut om jeg plutselig begynner å grine foran PC skjermen men årgh, JEG ELSKER DEG SOPHIE<3 Du er så utrolig søt, snill og ikke minst syyykt pen. Jeg elsker alt ved deg, og håper virkelig du blogger til du blir gammel og grå hehe.
      Stå på videre<3

    3. jeg legger merke til om dere har et fint mobildeksel, fint hår, fine klær, fine smil og gode personligheter. Det er alt jeg ser
      ??????
      tror du formulerte deg feil.. håper det

    4. Du er et utrlolig godt menneske sophie! Håper du fortsetter med bloggingen en god stund fremover, du er fantastisk!

    5. Du er helt fantastisk. Ble utrolig rørt. Jeg kommer aldri til å gi slipp på bloggen din for det hadde vært som å gi opp en del av livet mitt. Du betyr utrolig mye for meg og hjelper meg gjennom det meste. Du er en utrolig god person og har et varmt hjertet. Når jeg møter deg en gang i fremtiden skal jeg fortelle deg hvor mye du betyr for meg. Du og Robin er også utrolig søte sammen og når man ser dere ser man kjærlighet. Ta godt vare på hverandre! Du vil alltid være min favorittperson og mitt forbilde<3 vet det høres rart ut men jeg er veldig glad i deg<3<3

    6. Det er rart at man kan være så glad i noen man aldri har møtt, men ja. Jeg føler virkelig at jeg kjenner deg og at vi er venner, og jeg er glad i deg. Du er fantastisk og jeg er veldig takknemlig for at du er så sterk og deler livet ditt på denne måten. Det er en STOR inspirasjon!

    7. Du er flott Sophie!
      Men en ting.. Jeg leste gjennom kommentarfeltet ditt igår om alle hemmelighetene, og må innrømme at hjertet mitt ble helt knust.. Du har helt sikkert lest det du og, og lest alle de hjerteskjærende historiene og tankene ungdommer har idag.. Jeg håper så inderlig at du som et forbilde kan skrive litt til alle disse jentene! DU er akkurat riktig person til å treffe denne gruppen med mennesker som har det så inderlig vondt med seg selv.. Værsåsnill for min del, alle foreldre som ikke aner hvordan deres eget barn faktisk har det sin del, din egen del og ikke minst jentene selv sin del; skriv til dem. Fortell dem at ting ordner seg alltid. Ting blir alltid bedre. Jeg leste så altfor mange hemmeligheter om jenter som ønsker å dø, har prøvd å dø og som planlegger å dø. Dette er ikke greit! Så kjære Sophie: værsåsnill fortell disse jentene at det ordner seg. Det er vondt og det er fælt, men det blir bedre. Alltid. Du har faktisk muligheten til å redde liv bare ved å være deg! Du er en person som alle disse menneskene ser opp til.
      Klem fra meg

    8. Åh herregud du virker utrolig herlig! Jeg har faktisk lest bloggen din i omtrent 3 år, men aldri lagt igjen er kommentar.. Tenkte det var på tide 😀 jeg håper du vet hvor inspirerende og perfekt du er og at på dine verste dager så tenker du på alle oss lesere som skulle ønske at vi var deg 🙂 jeg så deg på hovefestivalen, men hadde drukket endel så når jeg bestemte meg for å gå bort å hilse på deg var du plutselig borte hahah. Håper vi møtes engang 🙂 digger deg, stå på! Gleder meg til å se deg dansee

    9. Åå herlige du! Sitter og smiler for meg selv etter å ha lest dette innlegget, og jeg har vanskeligheter med å formulere en god nok kommentar egentlig haha! Du må vel kjenne igjen følelsen av å ikke få sagt akkurat det du føler? Det betyr i alle fall utrolig mye å lese et slikt innlegg, nettopp fordi du viser hvor takknemlig du er! Du fortjener absolutt ikke all negativiteten som er rettet mot deg, men jeg skulle i stedet ønske at folk ville fokusere på positive ting, som for eksempel dette. Om du skulle dø i morgen – noe vi krysser fingrene for at ikke skjer haha – har du rett i at begravelsen din vil være overfylt med mennesker. Mennesker som du ikke aner hvem er, men som ønsker å være der for deg, fordi du betyr noe for dem. Så husk på det, uansett hvor mye dritt og negative folk skriver eller sier til deg, at du alltid har såå mange andre som likevel vil støtte deg og stå opp for deg. Så jeg sier takk for dette innlegget, takk for at du er den du er, og takk for at du lar oss være med på den spennende reisen gjennom livet ditt. Jeg håper virkelig jeg kan sitte på et annet gamlehjem om mange år, med en pc på bordet foran meg, og lese bloggen til en 90 år gammel Sophie som skriver om hvilke støttestrømper som er best for eldre mennesker. Stå på videre, vi er glade i deg <3

    10. Du er så utrolig herlig, hadde det ikke vært for deg hadde det ikke vært noe oss. Du er flink og sterk som fortsetter å holde oss med selskap og underholdning, håper du holder på til du er 100, masse kjærlighet alltid!

    11. Du er så inspirerende på alle måter, og jeg elsker at du ikke bare setter opp en fasade som mange andre bloggere gjør. Man merker du elsker det her og det er nok derfor du har så mange trofaste lesere. Må innrømme at jeg har nølt med å lese bloggen din pga “ryktet” ditt osv før, men trykket inn her for rundt 1 år siden og har vært innpå daglig siden det. Digger deg! Leser ofte kommentarfeltene også:) Du burde ha en fest for hele gjengen! Hadde vært beeeeeest <3 klem!

    12. Du har virkelig inspirert meg til bli en bedre person mot andre og meg selv. Du er en så vakker og herlig person! Elsker bloggem din ! Håper du. Skriver blogg til du er 100 ^^ for jeg kommer alltid til å være trofast leser ! Gi på

    13. stolt av hvor flink du er, Sophie! Er nok ikke lett å ha så mange (dømmende) blikk rettet mot seg hele tiden. Synes du er flink! Folk er alt for fordomsfulle og dømmer for den minste ting.. Synes du klarer deg bra. Keep it up!

    14. Humøre mitt blir alltid på topp når jeg leser bloggen din! Før så leste jeg den ikke fordi det sto om mye jeg ikke hadde brydd meg så mye om osv.. Og jeg liker den nye Sophie mye bedre!! Du skiver om alt det positive og de små tingene i livet som kan gjøre alt mye bedre for alle…og du skriver også ting som ikke er bra også som gjør bloggen din enda bedre siden da vet jeg mer hvordan du er. Jeg er bare 15 år gammel så da jeg dro innom bloggen din for noen år siden viste jeg ikke om alle oppturer og nedturene man kan møte og jeg har møtt mange og det å lese bloggen din har hjulpet meg mye! Jeg leser heller bloggen din enn å dra innom de andre bloggene som bare legger ut reklame og kjedelig innlegg om at de har mye lekser på skolen… Tusen takk for at du lyser opp dagen min!!

    15. Du er virkelig BARE god Sophie! Når jeg først begynte å lese bloggen din så trodde jeg du bare var en dum barbie som poserte lettkledd i manneblader. Men etterhvert som jeg fortsatte å lese skjønte jeg virkelig at du var så UTROLIG mye mer enn det. Du er tvers igjennom god, selv om du ikke alltid formulerer deg rett. Men det er jo helt menneskelig å feile i blant. Jeg har lest bloggen din en stund nå og har absolut ikke tenkt å slutte. Bare fortsett med å være deg!! Og masse lykke til med dansingen din!

    16. Hadde frysninger når jeg leste dette, fy søren så bra du skriver! Blir så glad hver gang jeg leser bloggen din og sitter å smiler for meg selv som en idiot, haha!❤️Jeg sliter veldig med depresjon nå jeg, men små ting i hverdagen som å lese bloggen din er virkelig en terapi i seg selv❤️Tusen takk, sophie.

    17. Du er virkelig et fantastisk menneske. Håper du vet at du inspirerer og motiverer! Jeg er takknemlig for at slike personer som deg finnes. Slike med ståpåvilje når det kommer til både mål og meninger. Beundrer virkelig deg, ditt vesen og din utstrålling. Sorry, det var ikke den kleine delen for den kommer her: For jeg kunne faktisk ha skrevet en hel roman om deg (hah herregud), for ja. Selv om du ikke skjønner døyten av IKEA, så er du smart på mange måter og du gir så mye av deg selv!

    18. Hei, Sophie!😊
      Har lest bloggen din i et par år nå, og må virkelig sei at eg syns du har vokst og blitt ei flott jenta med bein i nesen! Vil fortella deg at eg tror på deg og at du e ein kjempe god person, for det syns eg du har vist mer og mer med tiden. Håpe du lese alle kommentarer som du seie, for dette e min første kommentar her👍
      Klem

    19. Du er FANTASTISK, Sophie!!
      Jeg har ofte tenkt at jeg skulle så gjerne ønske at vi var venner, for du er en sykt kul person!! De fleste ser bare det som media skriver om det, som vanligvis er negativt, kaller deg stygge ting osv, men vi leserne dine VET at du er fantastisk <3 stå på !

    20. Så bra innlegg, ble litt rørt, haha
      Jeg er også evig takknemlig til deg for at du skriver så bra og alltid gjør en dårlig dag mye bedre for meg. Du er en veldig smart og utrolig flott jente som er mitt største forbilde. Jeg håper virkelig jeg kan møte deg en gang, siden jeg bor ganske nerme oslo. Og det å vite at du kommer til å lese denne kommentaren i hodet ditt som du gjør nå setter jeg utrolig pris på, så tusen takk Sophie for at du er den du er, for du er best!!

    21. åå, så søtt! du virker utrolig snill, skulle ønske du var storesøsteren min, haha 😛 Har fulgt deg siden starten <3

    22. Så om vi har fint smil er det lilsom greit, da vil du være positiv tilbake? Hva om vi leserne som kommer bort til deg har gule tenner, kviser, stygge klær osv? Er du virkelig så overfladisk? Du sier du skal tenke mer over hvordan du formulerer deg, rart at du i samme innlegget klarer å drite deg ut.. Jeg liker deg Sophie, og merker at du har blitt mere voksen, men det er en lang lang vei igjen før du virkelig har vokst opp.

    23. Ååh, du er så fantastisk! Er så utrolig stolt av å være en av dine ‘venninner’, hehe. Du betyr så utrolig mye for meg, og det høres kanskje litt rart ut? Men, jeg bare sier det rett frem.. tusen takk for at du er du.

    24. Ååå, du er så herlig! Jeg er bare 13 år og har lest bloggen din lenge. Du har virkelig inspirert og motivert meg til diverse ting, som f.eks. å bli en vegeterianer. 🙂 Jeg ser på deg som en venninne(uansett hvor rart det kan høres ut, tillegg til at jeg er 13), men jeg blir serr sur hvis jeg hører noen snakke dritt om deg og det er ikke få ganger jeg har havnet i diskusjoner for jeg bare måtte forsvare deg. 😀 Jeg elsker bloggen din og deg! Bloggen din er liksom… Den skiller seg ut!(Seff på en positiv måte) Kunne ha skrevet en Bibel, men tror jeg avslutter her <3

    25. Anonym: <3<3<3 Så utrolig bra av deg at du har tatt det store steget å blitt vegetarianer i så ung alder! Det stor det enorm respekt av, så langt klarte ikke jeg å tenke da jeg var 13 år for å si det mildt. Tusen tusen tusen takk <3

    26. Anonym: Nei, jeg blir veldig rørt, og du (Selv om du er anonym) betyr utrolig mye for meg også. Akkurat nå sitter jeg og leser kommentarene her, og smiler. Dere er de beste, og takk takk takk!

    27. Thea: Da har du nok valgt å tolke denne teksten negativt – jeg mener, at jeg ser på dere som vakre mennesker, og i absolutt alle er det noe fint. Jeg har selv kviser, og det er vel neppe det første andre mennesker legger merke til? Kanskje du har en fantastisk utstråling, en god energi, nydelige øyne, lange fine øyevipper, fint hår, fine bryn eller masse kvaliteter du ikke ser ved deg selv? Om jeg driter meg ut der, så beklager jeg virkelig utrolig mye, for det var ikke ment frekt mot absolutt noen. Håper du likevel klarer å se hva jeg mener nå 🙂

    28. Gabriela: Tusen millioner takk! Slike kommentarer gjør virkelig en dårlig dag bedre for meg også, så det er absolutt gjensidig. Jeg håper også jeg møter deg en dag! Da må du bare si navnet ditt, Gabriela, så kommer jeg til å huske deg fra denne kommentaren. Vakkert navn, forresten 🙂 <3

    29. Åh elsker innlegg som dette. Jeg har lest bloggen din utrolig lenge nå, og liker den like godt som alltid. Du inspirerer meg på så utrolig mange områder! Spesielt viser du hvor langt man kan komme av å bare ha litt bein i nesa. I tillegg inspirerer du meg med bloggingen, hvor mye du får ut av det. Du sier takk for at leserne leser bloggen din. Da må jeg si: Takk for at bloggen din finnes!

    30. Åh du er så fantastisk! Har sagt det før og sier det gjerne 1000000 ganger til! DU er mitt forbilde, DU er den jeg må søke opp hver dag for å lese hvordan du har det, DU er bare helt perfekt i mine øyne. En dag har jeg så lyst å møte deg og ta en kaffe på Espresso House eller spise pasta på Vapiano og bare snakke. Det håper jeg virkelig vi kunne gjort en gang, hahah! <3

    31. Takk for at du svarte, nå sjønner jeg hva du mener. Det var lett for meg å missforstå hva du skrev i selve innlegget, men i komentaren din fikk du virkelig frem poenget ditt 🙂 du er ikke så langt fra voksen after all 🙂

    32. Rett og slett en hærlig tekst Sophie!♡
      Du er ett fantastisk menneske tvers igjennom!
      Blitt veldig gla i deg igjennom bloggen! Du er ett forbilde for mange! <3

    33. Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, og ser at du virkelig er en bra person.
      Den gangen jeg møtte deg på flyplassen (bildet nederst nest mot høyre) så følte jeg meg såå til bry, men visste at viss jeg ikke gikk bort, kom jeg til å angre på det. Ble veldig gla når jeg så du faktisk har lagt ut bildet 🙂

    34. Godt å se du setter så stor pris på oss. Jeg har mange vanskelige netter å når jeg legger meg pleier jeg å lese innleggene dine det hjelper meg å fokusere på noe annet før jeg sover. 🙂 akurat nå er jeg bare 1 time fra oslo hos familien min å har så lyst å møte deg. Men du er jo som sakt opptatt å jeg reiser hjem til Mo i Rana på mandag. Håper jeg en gang kan møte deg på gata så jeg kan takke deg for at du med dine innlegg faktisk gir meg et annet fokus på vonde dager<3

    35. Ble nesten litt rørt av dette innlegget.
      Du er en så fantastisk jente og jeg elsker både deg og bloggen din. Du fortjener alle de leserene du har og det gode du får ut av bloggen. Du fortjener også alt godt i livet fremover. Jeg har fulgt bloggen din i 3,5 år og har lest så si vært eneste innleg siden jeg begynte og lese den. Når jeg leser bloggen blir en dårlig dag mye bedere uansett hva du skriver om. Du er et stort forbilde for meg og jeg er så utrolig glad for at du startet dene bloggen. Du har lært meg mye nyttig gjenom denne bloggen og noe ikke så nyttig . Kunne ønske jeg kunne møtte deg en dag hadde betyd så mye. Du er rett og slett en helt en værdagshelt gjenom bloggen. Masse masse lykke til med danse programet. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    36. Ble nesten litt rørt av dette innlegget.
      Du er en så fantastisk jente og jeg elsker både deg og bloggen din. Du fortjener alle de leserene du har og det gode du får ut av bloggen. Du fortjener også alt godt fremover i livet. Jeg har fulgt bloggen din i snart 3,5 år og har lest så si vært eneste innleg siden jeg begynte og lese den. Når jeg leser bloggen blir en dårlig dag mye bedere uansett hva du skriver om.Du er et stort forbilde for meg og jeg er så utrolig glad for at du startet dene bloggen. Du har lært meg mye nyttig gjenom denne bloggen og noe man ikke burde gjøre. Du er rett og slett en helt en værdagshelt gjenom bloggen. Kunne ønske jeg kunne møtt deg en dag hadde betyd så utrolig mye for meg. Masse masse lykke til med danse treninger fremover❤️❤️❤️

    37. Du er så herlig! Jeg er nok en av de som titter innom denne bloggen hver dag, ihvertfall 5-6 ganger pr dag for å se om du har skrevet noe. Jeg leser alt, ser alt, hører alt haha. Du er så vakker og alt du skriver om er så spennende, om det så var at du kjøpte en bolle så blir jeg utrolig fasinert, haha!
      Verdens beste du.❤️ God natt, sov godt vakreste!

    38. “Månedene framover kommer til å være hektisk med å sjonglere både blogg, dans og bloggerne”
      Håper jeg tolker dette riktig når jeg oppfatter det som at dere er i gang med filmingen til en ny sesong av Bloggerne? 😀 Elsker å følge med på deg! Du er virkelig et fantastisk menneske Sophie <3

    39. Hei sophie! Jeg har lest bloggen din nesten fra du startet. Husker godt flere av headerne dine og at den het (om jeg ikke husker feil, hehe) “a barbie with a twist”.
      Jeg har forandret meg mye på disse årene, og det har du også. Jeg har periodevis likt deg bedre og mindre, men alltid likt deg veldig godt. Jeg tror at i løpet av alle disse årene har jeg kommentert under ti ganger. Har ikke vært noe flink, og burde gitt deg mer respons.
      Jeg har fått så mye ut av mange av innleggene dine! Er veldig gøy å følge livet ditt.
      Husker da JB var på operaen og jeg gikk forbi deg og så deg på ekte. Det var på slutten av dagen og alle var utslitt, så jeg gikk ikk bort og hilste. Tror du var veldig sliten, husker extensionsene dine stod til alle kanter (men hallo jeg og resten så lik/enda værre ut).
      Har angret litt i ettertid men satser på at jeg møter på deg en dag, vi bor jo tross alt i samme by.
      Du føles virkelig ut som en venninne for meg, og jeg skulle ønske jeg kunne hjulpet deg i vonde situasjoner med like fine ord som du gjør for meg. og jeg har faktisk også drømt om deg! Om at vi kjørte rundt i en rosa mini cooper en gang, tror det var etter du la ut et innlegg om det en gang.
      En ting jeg ikke aner om du får høre av folk eller ikke for jeg tror ikke jeg har sett deg nevne det før, men jeg synes at du har blitt flinkere til å ikke virke så “sur” utad.
      Jeg vet veldig godt at du ikke er sur, men er vel en kombinasjon av dine sterke meninger, usikkert/innesluttet kroppsspråk, stemmen din og nord-norsk som får det til å virke sånn. Da jeg har hørt deg snakke engelsk så høres du faktisk mildere ut. (Haha rare greier)
      Men særlig det med kroppsspråk merker jeg er MYE bedre. Jeg kan se på deg hvor mye mer komfortabel du er i eget skinn, og det gjør meg veldig glad at du har utviklet deg så mye på bare 4 år.
      Og sist men ikke minst ville jeg bare fortelle deg at du har åpnet øynene mine for dyrevelferd og spiser blant annet mye mindre kjøtt enn før og jobber mot å få familien inn i en 50% vegetarisk livstil. Så all cred til deg for å ha gjort en stor forskjell!
      Til slutt vil jeg bare si at jeg er glad i deg, på denne syke og rare måten man kan være glad i noen man aldri har møtt før. Som ikke vet hvem jeg er. Får håpe jeg ikke er den eneste weirdoen som føler det sånn heheh..

    40. Vanja Helèn: <3<3 tusen takk skal du ha. blir så glad for å høre det! håper du vet at kommentarene dere legger igjen, er minst like spennende for meg 🙂 SÅ innom tumblren din og ble så utrolig glad, et par bilder av meg der jo!! Herregud det gjør meg ydmyk, tusen takk for at du deler de 🙂 Keep up the good work <3 sov godt fine du!!

    41. IE: Haha a barbie with a twist husker jeg også veeeeldig godt! Er glad det kallenavnet har falt litt bort etterhvert, men uansett utrolig hyggelig å høre at det faktisk har festet seg på minnet hos noen – da har man fulgt lenge med.

      Haha så utrolig morsomt at du så meg på konserten – helt rett som du sier, en jævlig slitsom dag, hadde ventet på det taket i 12 timer da han endelig kom.. så extensionene var det absolutt ingen håp for og i tilleg ble det endel grining der også. Håper likevel du kommer bort om du skulle se meg i oslo, da er det bare å nevne denne kommentaren så kobler jeg med en gang :-=

      Haha og det med rosa minicooper stemmer også, men det er jo.. 4 år siden? Herregud, det hadde til og med JEG glemt!

      <3<33 det er veldig bra at du ser utviklingen min på den måten, det er ikke alltid like lett å legge merke til selv. Så, det rører meg veldig mye skal du vite. Og stå på med å få familien din inn i den livsstilen! Det klarer du 😀

      Jeg er nok glad i deg også, ble iallfall det etter denne kommentaren selv om du er anonym og jeg får et innbilt bilde i hodet av hvordan du er.. Så, håper vi møtes en gang <3

    42. Tro meg, vi er evig takknemlig for deg og!!!
      Dette kommer til å høres rart ut; men jeg bruker deg når jeg møter en ny potensiell venn for å finne ut om jeg liker dem eller ikke.
      Jeg bare sklir sånn casually inn i samtalen at jeg leser bloggen din (blitt ganske pro på det nå haha) og ser hvordan de reagerer.
      Hvorfor? Fordi du er en person som mange forhåndsdømmer, men som er en fantastisk jente.
      Og jeg takler ikke dømmende mennesker (virkelig). De trenger selvfølgelig ikke være superfan av deg (som jeg er) men kommer det noe “blond bimbo”-lignende fra dem så er de strøket av vennskapslista XD
      Tenkte du ville vite det haha, håper det går greit at jeg bruker deg sånn! Det er en genial metode for å lese folk – tro meg!!!
      Det er fint å høre at du setter pris på meg som leser tilbake, og tro meg; du får en stoooor klem hvis jeg ser deg neste gang jeg er i Oslo <3

    43. Hei! Startet å lese bloggen din for omtrent et halvt år siden og siden har jeg klikket meg inn flere ganger daglig. Elsker å lese om dine oppturer og nedturer, som jeg så godt kjenner meg igjen i. Du deler virkeligheten, uten filter, og jeg er utrolig stolt av deg som tørr dette, stå frem som akkurat deg, uten å fortelle om et “prinsesseeventyr” med bare har positive handlinger, å juge seg til en bedre hverdag. For slike liv finnes ikke, uansett hvor mye man tror og håper.
      Jeg synss egentlig det er litt flaut å skrive kommentar her på bloggen.
      For noen måneder siden, rett før sommerferien sendte jeg et brev, adressert til Caroline Berg Eriksen. Jeg lurte på om det var mulig å møte henne, kjøpe en time for sminketips, og treningstips i hverdagen?
      På den tiden sto jeg frem i avisen, som hun som vokste 11cm på en dag.
      Jeg ble operert for sykdommene skoliose og kyfose. Hadde i prinsippet kyfose, men fikk skoliose av kyfosen. En alvorlig operasjon, hvor jeg var 2. Mann i Trondheim som ble “kurert” for sykdommen. I mitt livsvarige løp, 13 år, frem til operasjonen hadde jeg utviklet en slags “pukkelrygg”. Mitt livs mareritt. Fikk stygge kommentarer, dårlig selvtillit, gikk kun med store klær og følte meg utilpass. Hadde heldigvis noen gode venner også, til å støtte meg.
      Det gikk 5 dager før jeg klarte å gå igjen. Plutselig var jeg blitt rettet påp av to metallstaker og 24 skruer. Et mirakel! Jeg slet med smerter i 5 uker og gikk på morfin i 4 av dem. I Trondheim bodde jeg i en uke på sykehuset. Jeg vred meg i smerter hver kveld og gråt i flere timer daglig, mens jeg tviholdt i mammas hånd. På denne uken gikk jeg ned hele 4 kilo! Og ble 11 cm høyere! Pappa lærte meg opp til å gå igjen. Vi vandret i gangene til jeg ble sliten. Mamma var oppe hele kvelden for å prøve å snakke meg i søvn. Et halvt år gikk før jeg fikk begynne å trene igjen.
      Nå, i dag er jeg så utrolig stolt over å ha gjennomført det, taklet det vonde.
      Ryggen er helt rett, har en liten bøy på nakken, men synes ikke i skjerf.
      Blitt mye mer selvsikker på meg selv og er mer fornøyd med livet. Gir nesten halvparten av ukelønnen min til fattige barn i Afrika. Hva om de får samme sykdom som jeg får! Om de ikke får operasjon vil de dø tidligere, lungene klemmes tilslutt sammen.
      Når jeg blir stor vil jeg sette igang tiltak mot dette!
      Jeg sto frem i avisen og fortalte historien. Utklippet sendte jeg med i brevet, men fikk aldri svar. Følte meg så trygg. Har enda tenkt på hvorfor hun ikke svarte. Hvorfor avviste hun det ikke heller meg et koseligt svar? Hvorfor ignorerte hun det hele?
      På Hippiehippiemilkshake bloggen skrev jeg en kommentar. Hadde glemt å skjule googlekontoen min, ved å trykke på anonym, og viste at jeg egentlig het Inger. Nederst på kommentaren signerte jeg med Marte. Hun svarte: Hei Inger!….
      Synes det er utrolig punlig å skrive kommentarer på blogger, å føler det litt tryggere ved å skrive under med et annet navn.
      Dette er eksempler på at jeg har dummet meg ut på blogger, skikkelig. Har en usikker jente inni meg som sier: “bloggere ikke liker deg unasett! Bare gi opp”.
      En tid senere startet jeg å lese bloggen din. Har plutselig begynt å føle meg mer velkommen på bloggen din, noe jeg ikke har følt på de andre. Du sier så mye fint om leserne dine, skryter av alle og ønsker å klemme oss alle som en.
      Har så lyst til å klemme deg!
      Ønsker å kunne sende deg et smykke for å vise hvor mye du betyr for meg.
      Uff, har ikke møtt deg, du synes sikkert jeg høres litt rar ut, men jeg vil bare si takk!
      Takk for at du er den du er, og for ditt gode humør, dine gleder og for at jeg får lese bloggen din!
      Hilsen Inger
      PS:
      For en gangs skyld bruker jeg mitt ekte navn, jeg heter Inger!
      Og, ville du tatt imot et smykke av meg? Får jeg lov til å sende deg et kort og et smykke? 🙂

    44. Hei Sophie! Jeg vil bare si at jeg har et STORT ønske om å møte deg engang, og jeg skal mest sannsynlig til Oslo i slutten av desember, og jeg håper jeg støter på deg i gatene da, det hadde vært så morro! Jeg tror jeg hadde blitt stum og ikke visst helt hva jeg skulle sagt, men det får vi ta som det kommer, om det skjer da. Men du er en stor inspirasjon for mange, blant annet meg, og du gir meg så mye i en hverdag! Hvis jeg har en dårlig dag, så er det som regel 2 faner oppe i nettleseren min, og det er din blogg og weheartit. Tusen takk for at du er deg selv og gir av deg selv, det betyr mer en du aner. <3

    45. jeg tror jeg vet hvorfor folk har så lett for å snakke drit om sånne som deg. ikke misforstå, nå mener jeg personer med kjendis-status. vi ser mye til deg/dere på tv og på nett, men på en måte virker det ikke som at dere eksisterer, om du skjønner? det er egentilg ganske rart med blogger, at vi kan lese om det bloggeren tenker, og føle at vi kjenner personen, og dømmer personen, og på en og samme tid føles det ikke som at personen eksisterer siden vi ikke har møtt vedkommende eller har personen i livet våres. er nett som når man er alene, så er det litt rart å tenke på at det er så mange mennesker i verden som driver på med seg og sitt akkurat nå. at det eksisterer andre mennesker med egen vilje og et liv. nå høres jeg sikkert sprø ut, haha! men ville berre poengtere at det er så lett å dømme noen i din “situasjon” uten at man egentlig tenker over at det er en person med følelser som blir hakket på helt uten grunn.

    46. takk! Du er amazing, en glede, en fantastisk person❤️ tusen takk! Jeg er så glad i deg på en måte😅 fordi du e der alltid:) så ja glede !❤️

    47. Jeg er på bloggen haha. Sykt statstruck. Og var sykt starstruck når vi traff deg på hove og. Oppførte meg som tidenes fjortiss. Men målet på hove var å treffe deg.
      Du er forbilde mitt!

    48. Æææh, du svarte på kommentaren min!!❤️ Tusen takk, utrolig koselig at du ser innom noen av bloggene/tumblrene som ligger her.
      Det betyr nok mye for alle, iallefall for meg :´)

    49. Aaww! Sophie! Du er så utrolig fantastisk! Blir utrolig rørt når jeg leser dette! Har aldri møtt deg, men håper at du kommer til Kristiansand en dag! Det hadde vært dødsgøy! Da skulle vi blitt besties! Haha😂 Du er utrolig sterk og utrolig omsorgsfull! Du tenker så mye på alt og alle! Det betyr veldig mye med slike innlegg! Elsker dem! Har vel lest bloggen din i 1-2 år nå. Og jeg føler virkelig at jeg kjenner deg! Tusen takk for all omtanken din! Glad i deg❤

    50. Wow! Jeg elsker alt du skriver i dette innlegget. Jeg har lenge vært en ganske stille leser, dette er faktisk første gang jeg kommenterer på bloggen din. Men nå følte jeg at jeg bare fikk “kontakt” med deg på en helt annen måte enn hva jeg har opplevd før. Du skriver så ærlig og rett fra hjertet, og det er så godt å se hvor mye du setter pris på tingene du har i livet ditt uten at bena dine flyr fra bakken. Jeg kjenner meg så veldig igjen i alt du sier, og jeg ser for meg at vi to kunne vært ordentlig gode venner og hatt det sykt gøy sammen! Du er så utrolig heldig som har kommet så langt med å bare være deg selv, noe jeg virklig strekker meg etter og drømmer om selv! Ønsker deg alt godt <3

    51. Hei Sophie jeg har lest bloggen din njaaa ganske lenge nå!
      så nå poster jeg min første kommentar hehe.
      Du virker som ei fantastisk jente! Ei jente jeg ser faktisk opp til.
      Du er ei sånn typisk jente som jeg kunne ønsket å bli kjent sånn ordentlig med.
      Det er så mye jeg vill snakke med deg om og dele ting med 🙂
      Håper på et lite svar 🙂
      Stå på Sophie! Stor klem fra meg 😀

    52. Hei Sophie:))
      Jeg følte jeg bare måtte skrive en kommentar der jeg sier beklager for at jeg dømte deg for fort. Man hører dumme rykter om en person, og får sine egne meninger ganske fort. Men etter jeg begynte å se på bloggerne, synes jeg at du var en kjempe skjønn person, og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet for at jeg dømte deg før jeg visste hvordan du egentlig er, det er ikke sånn jeg egentlig er, og det beklager jeg veldig for.
      Klem <3

    53. Hei Sophie:))
      Jeg følte jeg bare måtte skrive en kommentar der jeg sier beklager for at jeg dømte deg for fort. Man hører dumme rykter om en person, og får sine egne meninger ganske fort. Men etter jeg begynte å se på bloggerne, synes jeg at du var en kjempe skjønn person, og jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet for at jeg dømte deg før jeg visste hvordan du egentlig er, det er ikke sånn jeg egentlig er, og det vil beklage fort.
      Klem <3

    54. Du er en fantastisk god person tvers igjennom og bedre person skal man lete lenge etter! Virkelig et forbilde. <3 STOR KLEM

    55. MissNano: <3 det er ingen problem, vet du. Jeg kunne nok selv ha dømt meg ganske fort om jeg så det fra utsiden og jeg er klar over at enkelte handlinger og utspill fra meg har gjort at ejg setter meg selv i et dårlig lys. Så, ingen skam i det, og for all del ikke ha dårlig samvittighet.

      Klem.

    56. whææ æ skrik… Detta va et flott innlegg, æ e blidd så gla i dæ Sophie! Syns det e så fint at du e så ærlig, det inspirere til å stå opp førr sæ sjøl, og ikke være redd førr å ikke være perfekt!

    57. Har lest bloggen din veldig lenge nå, å sært som det er skulle jeg ønske jeg hadde deg til venninne, haha? Vi ligner ganske mye på holdninger, humor osv, føler liksom jeg kjenner deg? Ja sært vet..

    58. Kom ikke på det før nå som jeg leste dette innlegget at i går så drømte jeg faktisk om deg😂💗jeg har vel trodd det var virkelighet helt til nå..😂 men jeg drømte i vertfall at jeg var på den skolen som jeg går på også hadde jeg vert på do med en vennine i timen, også når vi var på vei fra doen tilbake til klasserommet var du i gangen der, jeg ble skikkelig starstrucked å viste ikke helt hvordan jeg skulle si hei og sånt. Du var der for du var i byen å så etter julegaver eller no sånt, selvom skolen vår ikke er i byen da men, det var jo en drøm. Jeg gikk i vertfall bort til deg å sa hei også snakka sa jeg st jeg elska bloggen din og sånt, fir det gjør jeg jo veldig mye!!! Jeg spurte også om vi kunne ta et bilde, da sa du ja men at jeg måtte være litt kjapp fordi du hadde det ganske travelt! Også våkna jeg…hahah<3 Kunne bare ønske det faktisk sjedde!<3❤️✋😚

    59. Det er din fortjeneste! Du er utrolig flink til å formidle og inspirerer meg så mye hver dag <3 Tusen takk

    60. Du er jo å god Sophie! Har fulgt bloggen din siden du var 15 – 16 år? Og jeg elsket deg, personligheten din og bloggen din med engang! Vi er så like på så mange måter og jeg håper virkelig at jeg får møtt deg en dag!

    61. Er så glad for at jeg er fast leser av bloggen din, og du at du lar oss følge deg gjennom livet ditt.
      Du er en super jente, Sophie Elise : )

    62. Dette innlegget må være ett av de beste innleggene du har skrevet, ikke fordi du sier så mye fint om blogglesere men fordi du viser at du er takknemlig, jordnær og god! Og du skal vite at jeg tror du betyr like mye for oss lesere som vi gjør for deg! Da jeg begynte å lese bloggen din for vel rundt 3 år siden var jeg litt skeptisk for å være ærlig, for at du skulle være en rosablogger uten egne meninger og som bare brydde deg om materialistiske ting men etter kort tid motbeviste du det, du er virkelig unik! Du er godhjertet, har beina godt plantet på bakken, står på for det du mener og gir av deg selv. Du er virkelig ett forbilde sophie! Jeg ser så opp til deg! Du er yngre enn meg, men virkelig mitt største forbilde! Jeg satt på bussen ista, og sangen din lionheart kom på i headsettet, og som flere ganger før kom frysningene og tårene! For meg er den låta virkelig fantastisk og gjør meg i godt humør samt jeg blir emosjonell av en eller aen merkelig grunn. Håper virkelig du kommer ut med mer musikk, for jeg elsker musikken din!
      Jeg ville egentlig få fram med denne kommentaren at selv om jeg ikke kjenner deg, kjenner jeg meg igjen i deg, ser veldig opp til deg og du betyr faktisk ganske mye for meg. Jeg setter så utrolig pris på bloggen din, og håper du driver den resten av livet. Du er virkelig fantastisk!
      Stor klem

    63. Anonym: <3 ååh, tusen takk. nå ble jeg virkelig utrolig glad skal du vite - og spessielt det om lionheart. jeg jobber med ny musikk, men denne gang skal jeg ta større del i låtskrivingen og produksjonen, pluss at jeg ønsker å få sangen ut på et tidspnukt hvor jeg ikke har alt for mye å gjøre ellers slik at jeg kan sette fult fokus der. men det kommer, og jeg håper du vil like den like godt<3

      stor klem!

    64. Jeg elsker bloggen din og du er en stor inspirasjon for mange og ikke minst meg! Jeg leser bloggen din hver dag og kjenner meg igjen i mye av det du skriver, jeg er glad når du er glad og jeg vil at du skal være lykkelig! jeg får mye hjelp gjennom bloggen din når jeg har det vanskelig og jeg elsker virkelig deg og din nydelige personlighet!! Jeg syns du er så vakker både på utsiden og innsiden, stå på sophie, jeg heier på deg <3

    65. Heihei! Du er så flink til å utrykke deg gjennom skrivingen din, jeg blir imponert!! Du virker som ei supermorsom og veldig jordnær jente, fysøren..
      Jeg flyttet selv til oslo for noen måneder siden, jobber her som frisørlærling. Trives kjempegodt i byen, men jeg er jo vant til å være med venner heele tiden, så det kan bli litt ensomt til tider når jeg ikke kjenner noen, hehe.. Såå jeg lurer på hvordan du ble kjent med folk da du flyttet hit? Eller kjente du kanskje noen fra før? Jeg er supersosial så jeg trenger å sosialisere meg snart, haha! Gjerne kom med tips! Skulle gjerne hengt med deg om jeg fikk velge selv hahahaaahha. STOOOR klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg