bare lave mennesker kjenner seg igjen

Dette har jeg ventet på siden April – endelig har jeg fått meg en spisestuedel i leiligheten min, woho! Det føles så godt, og av en eller annen grunn følte jeg meg plutselig veldig voksen også. Nå har jeg liksom livet på plass, haha. Jeg har allerede inntatt min første middag ved bordet, og ser fram til å kunne samle venner her for flere middager etterhvert. Ser det ikke fint ut? Alt er fra dr.lykke! 


Selv om velkomsthallen min nesten skriker av usystematikk for øyeblikket ville jeg gjerne vise dere min nye gulvmatte også. “Keep calm and love life” er det jo hyggelig å bli minnet på hver gang man tråkker inn døren, er det ikke? Nå gjenstår bare en skohylle, og iløpet av kvelden skal jeg få sortert igjennom det som ser ut til å være hundre jakker jeg overhode ikke har plass til her. 

På soverommet har jeg også fått litt nytt bling-bling. Ah, home sweet home, dere! 

Så, slik som dette skal jeg altså sitte hver dag for å jobbe med bloggen, spise middag, svare på mail, tenke på livet og tenke på alt mulig annet. Blandt annet at armen min brått så veldig svær ut på dette bildet, men det trenger vi ikke nevne noe videre *hysj hysj*. Kjolen jeg har på meg heter Velvet Dress, jeg kjøpte den for et par uker siden men har ikke brukt den ved noen anledninger som har blitt fotografert, før nå. Så, si hallo til den kjolen! 

Dere : hallo nye kjolen til Sophie!
 Kjolen : * svarer ikke fordi det er en kjole* 
Dere : * føler dere dumme nå fordi dere hilste på en kjole*  

( min humor) 

Noe annet som er min humor, eller forøvrig en liten glede i hverdagen som jeg enda tar vare på, er at jeg er for lav til å nå ned i bakken når jeg sitter på disse stolene. Ikke at stolene er merkverdig høye heller, jeg når ikke ned når jeg sitter på toalettet engang og veier fram og tilbake med bena uansett hvor jeg velger å plassere stumpen. Og dere? Det er jævlig koselig kan jeg bare fortelle! Please si meg at jeg har noen soulmates der ute, som også vifter med bena så og si overalt? Og at dere er over 8 år gamle? 


Nå skal jeg, som nevnt, begynne å sortere litt jakker i gangen! I morgen kommer jo mamma og pappa hit på en rask visitt, da planlegger jeg å være god vertinne å tilby dem på noe å spise. “Noe veldig lite” sa pappa, noe som hintes til at han ikke tror jeg kan lage mat og aller helst vil slippe det pinlige øyeblikket som mest sansynlig oppstår hvis han må late som om han liker alt som blir servert. Så, jeg tar hintet, pappa, men jeg vil heller det enn at de skal prøve å holde en samtale gående med robin mens jeg løper febrilsk rundt og håper på at pappa ikke kommer med en teit “svensken dansken og nordmannen-vits”. Så, mat blir det! Uansett hvor jævlig det smaker. Har forresten helt glemt at jeg var på nyhetskanalen i morges. Det gikk bra! Har også glemt at jeg ble paroidert på torsdag kveld fra nydalen sist uke. Det har jeg enda ikke sett, så det skal også gjøres ila. kvelden. 

 

128 kommentarer
    1. Kanskje du har noen jakker til overs da? 😀 hihi lov og håpe!
      Du har fått det utrolig fint! Har lignende stoler i vår spisestue, god å sitte på, og utrolig fin (som er viktigst)! Hehehe, ha en fin kveld!

    2. Mamma som 16: De stolene jeg har er faktisk absolutt de siste de hadde på lager, men i følge han som leverte stolene her idag skal de snart få inn nye – så da kan man holde utkikk etterhvert! 😀 Tusen takk skal du ha <3

    3. Jeg er 155….Å 21 år….Blir spurt om legg for å kjøpe Redbull. Klarer heldigvis å le av det! Kommer til å sette pris på at jeg ser ung ut når jeg er førti! Heheh

    4. Den kommentaren om at armen din så “veldig svær” ut synes jeg var unødvendig, Sophie.. Du sender ikke ut så gode signaler når du skriver sånt. Store armer eller ei, det er vel ikke det som er viktig å påpeke hos noen, eller?

    5. Haha, må si meg enig der Sophie! Jeg fyller snart 21 år, og svever selv hele 156cm over bakken. Kjenner meg igjen, my soulmate.

    6. Har bare et spørsmål jeg ikke fikk stilt igår. Trur du noen av x-dine ser på liveshowene dine å bloggen din? :p

    7. Jeg forstår hva du mener, men det er ikke sikker at alle forstår at du ikke mener det du skriver bokstavelig. Er lett å tenke; hvis du har svære armer – hva har jeg da? Liker godt at du svarer på en seriøs måte forresten, og jeg synes du virker som en veldig hyggelig jente 🙂

    8. Liker bloggen din veldig godt Sophie, men jeg må si meg enig med anonym over her! Mine armer er større enn dine, og du mener at armene dine så store ut på bildet der hahah nei hvordan har verden blitt sånn. Blir litt provosert når du skal påpeke noe veldig få hadde lagt merke til uansett..

    9. Hva har du og si til måten du oppfører deg mot foreldrene dine i gårsdagens bloggerne? Og hvordan gir du blod?:) Skjønner ikke hvorfor du ikke kan svare

    10. Anonym: Det var vel egentlig ment som noe morsomt og selvironisk – så om noen sier de har stygge hofter, og jeg ikke EIER hofter og skulle ha drept for å ha litt former, skal jeg da bli lei meg? Jeg synes virkelig folk bør slutte å tenke på hva andre sier og bry seg mer om seg selv, hvordan har verden blitt sånn at man kan ta noe slikt nært seg?

    11. haha jeg er bare 1.56 høy og 21 år! Så I feel yah 🙂 vi er søtest når vi er lave selv om det kan være ekstremt plagsomt av og til.
      Lykke til i morgen når foreldrene dine skal møte Robin! Går nok bra! 😀

    12. Ja du har sånne armer deal with it. Trenger ikke høre d hver gabg at “nå” så den feit ut. Og hvorfor har du ikke merket det med annonse?

    13. HAHAHAH!! Jeg dingler også med beina! Stort sett hver eneste sted det går an å sitte, sitter jeg bli og fornøyd mens jeg dingler med beina. Rekker ned til bakken i bestemor sin bil, men da sitter andre med knærne opp til halsen så…
      Jeg synes det er litt flaut på bussen da, siden jeg blir slengt frem og tilbake, for jeg får ikke “holdt igjen” med beina på bakken. Så ja, du er ikke den eneste 😀
      Jeg synes det er kjempe gøy da, for jeg liker å være liten!
      Så ja, 15 år og bare 153 høy 😛

    14. Det var meg som skrev de anonyme kommentarene ang armene 18:35 og 18:37. Tror ikke noen ble lei seg av at du skrev at du hadde svær arm på akkurat det bildet. Var mer en påminnelse fra min side om at det kan tolkes feil, særlig av unge jenter kanskje. Om noen hadde skrevet på en blogg med tusenvis av lesere i alle aldre at de hadde stygge hofter, hadde jeg også reagert(særlig om personen hadde vært like “perfekt” som deg). Det var ikke ment som noe angrep på deg, mer som litt konstruktiv kritikk, som jeg tror alle kan ha godt av innimellom. Som sagt synes jeg du virker som en hyggelig og fornuftig jente, og jeg håper ikke du misforstår det jeg skriver 🙂

    15. likte humoren din. har samme humor som deg. snakker til for eksempel, dataen, stoler, tingene mine osv.
      artig å høre at noen er som meg.
      FØRSTE GANG JEG KOMMENTERE PÅ BLOGGEN DIN!!!!

    16. ble mobbet i 10.klasse, fordi at jeg svarte feil på global oppvarming. sa at det var en hjelpeorganisasjon.
      hadde så lyst til å dø pga det. 🙁

    17. Du er vel en av få bloggere som ikke har det helt hvitt (som feks. leiligheten til Eirin Kristiansen), du har faktisk litt farger… Jeg liker det, vi har ganske lik smak 🙂 Ikke noe stygt ment mot de som har det helt hvitt, men føler alle bloggere har det, så bare litt gøy at du er annerledes synes jeg! 🙂

    18. Anonym: Tusen takk! Skulle gjerne hatt det helt hvitt hjemme selv, men jeg er en liten rotekopp så da ville det ha vært flekker over alt, haha. Det ville aldri ha funket!

    19. Du er nok ikke den eneste! 😀 Er 22 år og vifter med fotene nesten overalt hvor jeg sitter, men det er en deilig følelse! 😀 Det er bedre å være liten og søn enn høg å stygg! :3

    20. Skal snart ut å fly og har vurdert å ta på meg mine flotte clip on extetions fra luxushair.. Men veldig rett for at “huet” mitt skal pipe i kontrollen… Noen som vet noe om det?
      Digger bloggen din foresten Sophie!! Stå på 🙂 du er herlig

    21. Victoria: haha huet mitt piper noen ganger i kontrollen men da peker du bare på hodet ditt og sier “extensions”, så slipper du å ta dem av altså 🙂 God tur, og tusen takk!

    22. Jeg er like gammel som deg(født 1994), og dingler med føttene overalt jeg også! Synes det er søtt å være lav, jeg 🙂 Soulmates!

    23. Lett middags tips, alle kan klare det 🙂
      Kylling filet i strimler marinert i olje, Rødløk og paprika. Eg bruker ganske små biter utav Rødløk en og paprikaen.
      Til dette bruker Eg ris og toro sin kylling bretagne saus.
      Ha til grønnsaker som man ligger i en ildfast form og har i olje, å inni ovnen. 225° i ca 25min. Bland det rundt 3 ganger iløpet av tiden.
      Sunt og enkelt 😀
      Hvis du heller vil lage noe lettere og er glad i indisk curry mat. Kjøp Saritas korma. Steik kylling i krydderet i lokket. Så tar du kormaen i glasset over kyllingen.
      Ha til ris og eventuelt en salat eller nan brød 😀
      Lykke til i morgen ^^

    24. Haha huff så ubehagelig! Skal være med kjæresten på julebord så hadde håpet det ikke pep, jaja haha!:) takk for svar 🙂 ha en flott dag i morgen og lykke til med mat!:)

    25. Kjenner meg så igjen! Jeg er på høyde med deg og kan vifte med bena overalt! Kjæresten min er ganske høy og mobber meg hele tiden for at jeg ikke greier å nå ned i bakken 😂😂

    26. Haha, jeg skulle faktisk ønske jeg var litt lavere.. Er like gammel som deg, og er 1,75! Syns det er søtt med lave jenter 🙂
      Så utrolig fine møbler du har fått deg, bra inspo! Hvor mange kvadratmeter er leiligheten din? Den virker liksom litt stor på bloggen, men liten på bloggerne 🙂

    27. Susanne: Tusen takk for tips, men jeg spiser nok desverre ikke kylling! Så ville ikke ha servert det, er jeg redd.. får se om jeg finner noe vegetarisk! 🙂

    28. Så fint det har blitt hos deg!
      Og lykke til med familie/kjærestemiddag, første møtet mellom foreldre og kjæreste er det kleineste som fins haha xD

    29. Kan du blogge om hvordan møte mellom foreldrene dine og Robin gikk? Hadde vært gøy å høre! Masse lykke til ihvertfall <3

    30. Taco er jo veldig lett. Da er det bare lefsene som må varmest i ovnen.
      Er en win-win rett. Smaker godt og inneholder masse grønnsaker 🙂

    31. Jeg kjenner meg så avsolutt igjen, og jeg er snart 23år.. Kan dingle med beina overalt :p Sjalu på spisestuestolene dine!!

    32. De stolene var dødsfine! Synes det har blitt så hjemmekoselig og fint hos deg nå 🙂 Håper vi ser mer av leiligheten din i Bloggerne, og lurte på om dere fortsatt filmer? Får vi sett deg og Robin sammen?

    33. Syns det e fint at noen e så rett frem som du. Alle har feks dårlige dager der kor man føle seg styggere og feit, og alle påpeke det. At du ikkje skal få lovt fordi at tenåringsjenter kan ta seg nær av det e helt bak mål. Alle har forskjellige meninger og vi har ytringsfrihet i Norge. De gir ikkje folk rett til å alltid kommentere negativt på deg av den grunn. Vi må slutte å sy puter under armene på de unge, alle tåle å høre at andre syns dem sjøl ser stygg ut. Come on, dokker mene virkelig ikkje folk tar seg nær av om Sophie syns ho ser litt tjukk ut en gang i blandt..? Gå inn i deg sjøl… Kordan e du på en dårlig dag feks? Eller en god?
      For alt du veit e du faktisk verre på en god enn en dårlig.
      Elske at du ikkje e så hårsår, Sophie! Skulle vært flere som deg!
      Du e flott! <3 -maisemor

    34. Åååh, de stolene!!! *hjerteøyner*
      Kjenner meg godt. Dingler med beina hele tiden, og jeg er 20 år 🙂 Noe som jeg synes er vittig er at kjæresten enda ikke har vendt seg til det. Han blir like overasket hver gang. Selv etter snart 4 år sammen, hehe 🙂

    35. veganmisjonen.no har mange gode og enkle oppskrifter for enhver smak=) gjör det lett å väre veganer/ vegetarianer

    36. Hehe, jeg er 1,58 høy, og dingler også med bena omtrent hvor som helst x)
      Må liksom sitte heeeelt fremst på tuppen av stolen for å nå ned, og da sitter jeg ikke spesielt godt.. Så fml….. 😛

    37. Hahah, kjenner meg så godt igjen! Er 157cm og 16år, vokser mest sannsynelig ikke mer, men er jo egentlig utrolig koslig å være lav 🙂

    38. Lykke til med middag, Sophie- og lykke til til Robin med svigersmøte! 🙂
      Hils til fetter Jante fra meg 😉

    39. 21 år og hele 156 cm over bakken.. sykkelen min som jeg fikk som 13 åring er enda for stor da vi var smarte nok til å kjøpe den “sånn at jeg hadde noen cm å vokse på”, jeg bare vokste aldri, hehe.. Og ja, det ER faktisk gøy å dingle med bena, og det er mange som misunner meg den muligheten. OG jeg har good plass på fly, tog og buss. Fått en reisekropp, hurra!

    40. Haha, er så glad det finnes flere som meg med mine 157 cm og 20 år. Når aldri ned fra stoler og beina blir helt numme. Sitter å dingler fra doen, flyseter, sofaer osv. Problemet mitt er å finne klær, og da spesielt kjoler og bukser som passer i lengden. Vanlige coctailkjoler får ofte en rar lengde, sånn rett under knærne. Kledelig…
      Du har ikke tilfeldigvis noen tips til hvor man kan finne klær for oss små folk?
      Ha en strålende kveld! 🙂

    41. Blir så frustrert over at du svarer alle andre spørsmål enn om hvordan du klarer å gi blod når folk spør i hvert eneste innlegg, jeg vil også gi blod men er under 50 og har hatt fler enn 1 sexpartner de siste 6 mnd. Hvordan klarte du å lure deg til det?

    42. Det virker som du gjør narr av alle som ble såret av ‘flaks jeg veier 45 kg’ innlegget, og det er så sykt dårlig gjort når mange av leserne dine faktisk ble lei seg

    43. Noe sååå tragisk at folk reagerer på “åh armen min så stor ut” fikk ikke med meg at det sto det engang…men ja….Hvis folk reagerer på SÅNT, så går jeg å dør i en bøtte.

    44. Har fulgt bloggen din så lenge nå, og jeg synes bare du blir flinkere og flinkere til å skrive innlegg. Du virker som en utrolig søt person, men jeg har aldri tørt å komme bort når jeg har sett deg i Oslo og liknende. Menmen, håper du får en fin dag. Møblene var superfine!

    45. Rekker aldri ned til gulvet selv, og sitter støtt og stadig og vifter med bena sånn. Er ofte venner begynner å le litt av meg og syntes det er så fantastisk gøy at jeg er 18 og liten.. Haha 🙂

    46. Hva tenkte du når Austin Mahone sa du var hot når han var på besøk i Norge? Haha (ble starstruck på dine vegne) kan du ha spørsmålsrunde og svare på dette? Elsker bloggen din og du er veldig pen 🙂

    47. Haha du er ganske artig du 😛 og ja du har en del soulmates rundt her ja 🙂 er selv rett under 150 (altså 148 for å være eksakt) Hehe, og jeg er 24 😛 så jeg henger i allefall å dingler med bena de fleste steder ;P men det får så være, og jeg syns det bare er koselig 🙂

    48. Hvorfor lager du underbitt når du tar bilder? Slik du gjør på dette bildet her? Det ser kjempe dumt ut.

    49. Jeg og dingler med bena heeele tiden! Det er så plagsomt når jeg sitter i f.eks en sofa og er den eneste i rommet som ikke når ned til gulvet, haha! Er 18

    50. Dingler med beina, eller sitter på de hele tiden fordi jeg ikke rekker ned til gulvet hehe. Må også klatre opp på benken eller en stol når jeg skal nå noe i de høyest plasserte kjøkkenskapene haha! Heldig med hele 154 cm å gå på

    51. Jeg er 15,og er 146. Hater å være så lav, får høre det hele tiden,heldigvis har jeg noen vokseår igjen, håper jeg blir 150!

    52. Heei♥
      Er du på twitter? Kan du gi en liste på folk man burde følge? Da hadde jeg blitt kjempeglad!

    53. Haha, åå tro meg, dette er noe jeg digger. Er 17 med hele 1.59 cm over bakken! Sitter alltid å venter på bussen med beina dinglende, hehe..

    54. Haha jeg er snart 18, og er 156cm, liker godt å være liten :))) vi kan gå med høye hæler og fortsatt vere mye lavere enn gutter ❤️

    55. 23 år gammel mor, som vifter med beina sammen med ungen titt og ofte! 🙂 Den lille gleden man får av å være under 1.60 😉

    56. Hei:)
      har bare et spørsmål om de weightless buksene. Er de så stretchy at man ser absolutt alle former? tenker å gi i gave, men hu har hva skal man si.. bollemus.. hehe. vil den da syntes :P?

    57. Er 155 høy og 23 år gammel. Eneste som suger med det er at alle skal kommentere det! Ellers har jeg lært meg å like det!
      Synes det er grusomt å møte andre jenter som er små som roper til alle straks de oppdager at jeg er 3 cm mindre enn de. “SE, NOEN SOM ER MINDRE ENN MEG”… DE burde ihvertfall forstå hvordan det der, så forstår ikke hvorfor de gjør det..

    58. kjempe fine Bilder!
      DU er utrolig heldig som kan reise verden rundt og få lov til å oppleve historie og kultur fra andre land!
      Det må være fantastisk å få oppleve!
      Håper du får en fin natt vidre og at du får en fin dag i morgen!

    59. Hahaha! Jeg er kanskje en litt (høy) lav person. 21 år og 162 cm over bakken, men det hender titt og ofte at jeg dingler på beina på stoler. Eller toaletter. Eller føler jeg må ha en liten krakk under føttene når jeg sitter. Eller når jeg skal nå opp i skap eller hopper i klesbutikken for å få tak i et klesplagg.
      Short girl problems <3

    60. Hahah, tro meg.. du er ikke alene om det der! jeg er 17 år, ferdig utvokst å 1.50 cm høy.. såå, jeg dingler også med beina over alt 🙂

    61. 154 cm høy, 21 år og dermed 6 cm over grensa til å være kortvokst! Digger det! Dingler omtrent med beina når jeg sitter på fortauskanten, hvor kult er ikke det? Eneste ulempen er at det kan være vanskelig å finne klær som sitter fint, uten å se “kort og stappa ut” selv om jeg er slank, og så jeg ikke drukner! Lite tips rundt omkring for klær for oss som ikke har modellhøyde syntes jeg! Morsomt hvis du kunne tenkt deg å blogge om dett!

    62. Jaaa, er en soulmate og jeg føler med deg. Når jeg skal bake eller bare lage meg frokost må jeg som regel klatre opp på benken sånn at jeg når tingene hahaha. Gøy å være 150 cm og snart 15

    63. Kjenner meg godt igjen i hva du sier. Jeg dingler også med bena over alt 😜
      Er selv 156 cm over bakken, og 24 år..
      Meen, du vet hva de sier, blomster vokser saktere enn ugress 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg