bye bye, bitch

Når man begynner å komme opp i 20-årsalderen må det da være ganske naturlig av meg å anta at man skal kunne samles på jentekvelder uten at hele gjengen skal baksnakke den ene stakkaren som ikke er tilstede. Jeg har hatt et lite håp om at med alderen vokser man også opp mentalt, og skjønner at man skal behandle hverandre med respekt. Men enten du er 14 år eller 40 år, mennesker ser ut til å hate hverandre like mye i hemmelighet som alltid. Etterhvert som jeg vokser og blir eldre har jeg kuttet ut en del venninner. Ikke for å være vanskelig, men fordi jeg rett og slett har insett hva jeg betyr. Om du sliter litt med å finne ut hvem som er verdt å ta vare på og ikke, her kommet et par pekepinner til venninner som det bare er å drite i, med en eneste gang.


Den gjerrige. Vi kjenner alle en slik en. Dette punktet trenger vel ikke utdypelse, men hos denne venninnna får du ikke så mye som en slurk vin på vorsj uten at hun med en gang spør tilbake “men.. betaler du sjåfør til byen da? Eller betaler du en drink for meg når vi kommer på utestedet?”. Slikt gjør meg veldig, veldig frustrert.

Forsåvidt alle som baksnakker noen, og så er bestevenner med dem det neste sekundet, for og så baksnakke dem og si “ah, hun er så jævlig, skjønner ikke hvorfor ingen sier ifra! Alle er så falske”. Vel, du er nøyaktig like falsk selv, og er i nøyaktig samme stilling til å kunne si ifra. Neste gang jeg er på en fest hvor jeg vet at et menneske har blitt baksnakket av samtlige i rommet, så lover jeg at jeg sier ifra med absolutt alle til stede – meg selv innkludert, så kan jeg omså falle ned i grava med dem. Nå får jeg sikkert aldri komme på fest igjen men det får omså bare være.

–  De som er det motsatte av ydmyk, og skal bruke enhver sjangse eller situasjon til å få oppmerksomhet, omså det går utover deg. 

– De venninnene som aldri er glade på dine vegne. Det finnes så mange sjalu jenter der ute som ikke klarer å glede seg over venninner sin framgang – de kan godt late som face to face, men så snart man ikke er i rommet, finner de noe å baksnakke. Eller den klassiske “hun er jo ikke såå flink” eller “hun får bare den muligheten fordi..” og så en eller annen unnskyldning, når alt egentlig går på at de selv står på stedet hvil i sitt eget liv.

– Om du konstant er den smarteste personen i rommet, er du i feil rom. Du skal konstant være med mennesker som utfordrer deg, som gir deg noe, og som ikke begrenser deg. Følger du det rådet, så kommer du veldig langt. 

– De som gjør alt kun for sitt eget ego. De som stiller opp for venninner kun for å kunne skryte av hvilken god venn de er, at man er en så fin person som gjør så mye fint for noen andre – f.eks kommer på sykebesøk til deg, men det må for guds skyld dokumenteres til minste detalje på sosiale medier og fortelles til alle. Om hun gir deg en gave – tusen bilder av den også. Om man velger å gjøre noe for et annet menneske skal det være genuint, og man skal gjøre det for å være et godt menneske. Om man har andre intensjoner kan man like gjerne bare gi faen.

Jeg er glad jeg har beholdt de vennene mine som er verdt å ta vare på, og glad jeg har fått et par nye etter at jeg flyttet til oslo. Nå er jeg 100% sikker på at jeg kun omgir meg med gode mennesker, som er verdt å ta vare på. 

90 kommentarer
    1. Dette er så sant! Har kuttet ut mange falske venner, og jeg har kommet langt, lengre enn hvis jeg fortsatt var venn med dem. Å kutte ut noen som ikke er bra for deg, er bare positivt!

    2. Jeg så nettopp innslaget med deg på Senkveld, og jeg er mektig imponert over hvor reflektert du er. Jeg har lest bloggen din en lang stund, nettopp fordi du er så åpen om hvem du er. Du er opptatt av å ta deg mest mulig ut som de fleste andre, men det kommer også tydelig frem at du har veldig mange andre verdier. Man trenger for all del ikke å velge mellom å være opptatt av mote og skjønnhet, og for eksempel dyrevern som du også er. Jeg synes det er flott at du viser at mennesker alle har flere ulike sider ved seg.

    3. Trur jeg dauer!! Dette er serriøst det smarteste jeg noensinne har lest! Alle de orda…blir helt rørt her. Det er som om du beskriver bestekompisen min, Alf-Gunder fra a- å! Der traff du spikern på tåa gitt. Takk skarru ha.

    4. Har bare et ord: LOL.
      Akkurat som du ikke baksnakker. Alle gjør jo selvfølgelig det. Alt fra en liten kommentar om at hun hadde noen rare sko på seg til slemmere ting. Ikke kom her å fremstill deg så perfekt og bedreviter og moden. Ler av deg uff..
      Og det med gjærrighet. Jeg har ei venninne som kan være gjerrig noen ganger. Men hun et aller beste venninne fordi om. Det er bare en negativ side, alle har jo det. Det betyr ikke nødvendigvis at du skal droppe venninnen din. Tåpelig innlegg

    5. haha har et ord til deg og det er ogsa LOL! det finnes faktisk folk som ikke baksnakker venner av seg for sa a leke bestevenn nar de ser dem, det var ganske klart at det var det som sto i innlegget. sier litt om deg hvis du virkelig mener at det er umulig. du virker som en sinnsykt hyggelig person.. not.!

    6. Fett å ha alle venninnene som er “De som aldri er glad på dine vegne”. Glad jeg har finni noen jenter i en ny by som er anderledes.

    7. dette er så sant!
      mitt problem er at jeg bor i en liten plass i Lofoten, og der er det ikke så mange å “velge mellom” jeg er liksom stuck med de vennene jeg har nå, selv om jeg ikke føler de er ekte venner. Men det er enten de, eller ingen.

    8. tror du er sånn selv da , ser mer ut som at du skal heve deg over venninnene dine eller jenter generelt , siden du er så oppmerksomhetsyk
      du kan heller begynne å bry deg selv også og ikke bare forvente at alle skal være happy for det du oppnår
      tipper det ikke er bare du som har ditchet venner , tipper dem også har gått frivillig bort fra deg ,siden du krever så mye space

    9. kjempe bra innlegg! håpe du har det fint i marocco (trur d e sånn d skrives hah) headern va kjempe fin å den passa bedre t d du skriv på bloggen.. den gjer bloggen din ett classy utsende haha

    10. Hehe, jeg tror alle mine venninner er som det der.. Har ikke noen ydmyke og ekte venner. Det finnes alt for få slike mennesker!

    11. Det er så utrolig mange jenter som er helt forferdelige! Personlig så har jeg en besteveninne, og resten er bare venner som jeg stoler mindre på og ikke har helt de store forventningene til. Føler alltid en blir skuffet om en blir gode venner med en annen jente. Det viser seg alltid at de er falske, baksnakker og generellt sett er fæle. Jeg vil mye heller ha en veldig god besteveninne og noen få gode venner som er nøye utvalgt enn en haug med venner som jeg ikke kan stole på 🙂

    12. du er så sykt flink å skrive sophie! du er mitt forbilde og inspirasjon og jeg er 15 år og synes du er helt fantastisk, mine foreldre digger deg også fordi jeg prater ganske mye om deg 🙂 stå på og fortsett å være den du er<3

    13. Såååå sant! Du får sagt det! Dette har du jo blant annet bevist for oss leserne selv, at du ikke tar bilder av deg og uteliggeren når du hjelper han med penger og mat, men forteller det i sammenhenger der det faktisk passer inn å si det! at du liksom ikke dokumenterer det med en gang på en måte. Du er et godt menneske, Sophie! 🙂

    14. Jeg har “heldigvis” ikke så mange jentevenner. Ettersom jeg har det yrket jeg har så har jeg funnet ut at det faktisk er bedre å ha kompiser. Mannfolk de sier hva som er problemet med én gang og så er man ferdig med saken. Jenter kommenterer og er generelt frekk i kjeften uansett hva det er. Nå drar jeg selvfølgelig ikke alle under samme kam, for det finnes jo tross alt godhjerta jenter også som bryr seg om folk 🙂

    15. Jeg er helt enig i det du sier, fint at du tørr å sette ord på ting som andre ikke tørr. Har opplevd akkuratt dette mange ganger. Spot on, Sophie! 🙂

    16. Pleier vanligvis ikke å kommentere, men dette innlegget var så jævlig bra! Kjente igjen alle de forskjellige typene, desverre… Bare å kutte de ut!

    17. Hmm usikker på om du leser kommentarer nå som du er på ferie, men jeg skriver likevel. For det første: utrolig nydelig header! Hvitt er en vakker farge, og du så veldig classy ut!
      Så skal jeg fortelle at jeg har kuttet ut 2 venninner. Hun ene fordi hun var sykt frekk, baksnakket meg til alle, og jeg fikk høre det fra alle andre, aldri fra henne, for når hun var med meg latet hun som hun var verdens beste venn. Har du et problem med meg kan du jo si det til meg? Ikke klage til alle andre, det hjelper jo ikke noe.
      Og hun andre fordi hun var bare sykt slitsom. En kontrollfreak. Og dum. Ikke søt-dum, men irriterende-dum. Og veldig prippen. Og klagete. Og veldig sånn “å det er så synd på meg.” En gang klagde hun til meg over at typen hennes hadde vært i samme hus som eksen, og ikke dratt fra huset, men blitt der, selv om han ikke hadde snakket med henne. Herregud. Det må da være lov å være i samme hus som noen, betyr ikke at de MÅ pule bare derfor! Og så ble hun dritsur fordi jeg en gang var veldig full, danset dirty og tok litt på meg selv for å kødde. Sa hun ble kvalm av meg. Eh javel, da godtar hun meg ikke for den jeg er. Det sa jeg til henne, og at da kunne vi ikke være venner mer.
      Det er så deilig å kun ha venner som du kan stole på og trives med! Og føle at de liker deg for den du er og at du er velkommen. Så deilig!

    18. Det er så mer enn sant! Men man har også de som er bestevenn med deg da du er i en god periode, men når du går gjennom en tøff periode er dem ikke der. De er det viktig å kutte ut!

    19. du glemte hun der kravstore venninnen, som tror at verden kun dreier seg om henne. Griner over filleting og ikke klarer å bære sin egen koffert selv…

    20. Aaah, husker den dagen samfunnsfagslæreren sa “Hva er best av jenter og gutter? Å ordne opp problemer, og bli ferdig?” Husker ikke helt hva hun sa, men morsomt at en jente i klassen sa “jenter selvfølgelig”, og læreren smilte og sa nei. Gutter faktisk. Hun jenta ble ikke enige og kom med “Hvorfor det, jenter tar jo faktisk opp problemer etc”. Så sa læreren at gutter er direkte og tar det opp med en gang. Gjerne om de slåss, og blir ferdig. Etterpå er de liksom bestevenner igjen og alt ute av verden. Mens jenter må bare snakke dritt om alle andre, og ikke tør faen å si direkte til den det gjelder. Er så irriterende, og jeg blir oppgitt. De bare slenger dritt, og jeg lurer på hva de får ut av det da? Dårlig stemning, og nedtrykt selvbilde? Okei. Derfor har jeg ikke så mange jentevenner, men jeg er fornøyd. Lite drama på meg, så det er ikke galt 🙂

    21. Og btw, fin header! Kler deg fint, og du trenger ikke bruke puppene for å være der du er. Nok med hele deg, og personligheten din, så når du langt 🙂 Klem!

    22. Hva med den type venninne som er sur og utakknemlig uansett hva hun får? Som forlanger oppvartning og prakt hele tiden. Rart ikke Stine Mari og Anette sa stopp :p

    23. Hva kan jeg gjøre med en venn av meg som lyver, baksnakker og er sinnsykt bortskjemt? Det du burde vite er at jeg går på en pitte liten skole (det er ca. 30 stykk på den ). Og vist jeg bare driter i henne så koommer hun til og sladre og jeg får sykt masse kjeft av læreren min og foreldrene mine. De kommer uansett bare til og tvinge meg til å vere med hun.

    24. Nummer 3 er noe jeg kjenner igjen i en av venninene mine. Hun skal alltid ha oppmerksomhet og alltid være i rampelyset. Jeg la ut et bilde på instragram av meg og eksen fordi jeg var lei meg og savnet han. Og uten at jeg hadde snakket med henne engang, kom hun med en laaang melding om at viss jeg går tilbake til eksen så kommer hun ikke til å snakke til meg. Altså hva faen? Det hadde ingenting med hun å gjøre og hun sa ingenting om at hun forstår meg osv osv. Vi har kjent hverandre i 2 måneder og allerede nå krangler vi. Hun hintet alltid til at hun var redd for det og det gjor meg skikkelig forvirra. Og toppen av kaka så kjøper hun meg. Familien har masse penger og hun sier alltid at det eneste jeg trenger å gi tilbake er å være en god venn, men det skal fader meg hun også være. Ingenting av vårt vennskap skal handle om penger.. jeg syntes hele greia er så tragisk…

    25. Skal bokmerke dette innlegget, se tilbake på når jeg trenger å “rydde opp”, fordi det var så utrolig bra skrevet og helt sant.
      Jeg har faktisk tenkt mye på dette i det siste om hvem som er ekte og ikke, og har følt at alt bare var et rot. Og dette innlegget hjalp meg godt på veien i ryddingen min.
      Takk 🙂

    26. Amen til dette innlegget. Fantastisk å høre at jeg ikke er den eneste som føler det samme angående visse menesker jeg omgås med. Takk! <3

    27. Veldig bra og reflektert innlegg, Sophie Elise. Viktig å verdsette de rundt seg som fortjener det, og tørre å si ifra til de som trenger en rettesnor å gå etter. Stå på!

    28. Så sant innlegg! Føler mange jeg kjenner er slik.
      Haha forresten kom på noe jeg bare må si! I dag på skolen skulle noen gjette på hvem du var, og man skulle beskrive deg haha. Å så var det noen i klassen som nevnte at du var dum, å da ropte jeg nei, og da skjønte hele klassen at det var deg! Er sikker på om de leste bloggen din ville de alle ha likt deg like godt som jeg liker deg <3

    29. sophie, du er Serr best. Dette var drit bra, så sykt sant alt du sier! Alt for mange av disse personene, dessverre er det ikke så lett å kvitte seg med dem. Men uansett, det viktigste er vel at man vet man har noen gode venner som alltid er der for deg uansett hva!

    30. Du har et poeng, men selv velger jeg heller å ha falske personer rundt meg enn ingen i det hele tatt. Opplevd begge deler og alternativ 2 er faktisk jævligere. Kanskje trist, men sånn er det dessverre

    31. Men så er det jo sånn at ikke alle er perfekte. Langt ifra. Men de fleste fortjener jo å ha venner. Alle har gode og dårlige sider. Alle, eller hvertfall de fleste baksnakker hverandre til tider. Det må også være lov å snakke negativt om noen mens den personen ikke er til stede. Det er ikke alltid enkelt å konfrontere personen med det.
      Man skal ikke ditche vennene sine fullstendig bare fordi de har noen negative sider som du “hater”.

    32. Fantastisk bra skrevet Sofie, veldig sant og ærlig det du sier. Flere ønsker kanskje ikke, eller ser ikke sannheten i det du skriver, men det er så sant det kan få blitt. Stå på videre!

    33. Men hvorfor tar du selv da alltid bilder og skriver innlegg hver eneste gang du har gjort noe fint for andre? Følg ditt eget råd, Sophie 🙂

    34. Bra noen innser sin egen verdi. Noen tror at det er antall venner på facebook som gjelder, men det som teller er å ha gode venner som sier at du er nydelig slik du er. Så trist å se egoistiske jenter som tror alt handler om dem, FÅ OPP ØYNENE. Vi er da alle født i samme verden, at noen kan være så sjalu og ekkel mot andre får meg til å lure på hva som gikk galt i barndommen deres, jeg synes baksnakking er helt unødvendig. Si ting til personen om du irriterer deg, hvis ikke la vær å bruk energi på det.

    35. hun som jeg var bestevennen med i over seks år, viste seg å ikke være noe mer en en falsk ***** som ikke brydde seg en smule om meg en gang, etter alt det jeg trodde vi hadde sammen…

    36. så utrolig bra skrevet, kjenner meg utrolig godt igjen. Utrolig glad for at jeg har ekte venner også, selvom mange av de andre fyller ut masse av det over.
      Elsker slike inlegg, kos deg masse i marokko 🙂

    37. Føler du skriver at det ikke er lov å skryte over seg selv og at det blir litt sånn janteloven-styr.

    38. Så hvis du har en venn som er en jævlig ok jente på alle måter, men er gjerrig, skal man dumpe henne? Nei gode venner har og dårlige sider, og de godtar man… Man kan ikke dumpe folk pga dårlige sider, da har man til slutt ikke venner igjen:)

    39. Men du faller jo selv innenfor flere av disse kategoriene, sophie. Du prøver jo å gni i trynet på oss at du er en så god person, men egentlig er du ikke det. Du gjør gode ting kun for å få publisitet og oppmerksomhet. Du er DESPERAT etter oppmerksomhet. Du dro kun til Afrika siden turen ble sponset, og du skulle bli tatt bilder av – ikke fordi du ønsket å hjelpe andre mennesker. Du er heller ikke en god venninne etter hva man får se på “bloggerne”.. Men det kan jo være klippet slik da.
      Du prøver å virke som et godt menneske med dette innlegget, Men du har stjålet det fra en annen blogger. Det gjør du ofte, når det kommer til de mer “reflekterte” innleggene dine. Enten fra magasiner, nettsider eller andre bloggere! Hahaha, slik som det med apostrofen du digger at gutter kunne skrive, og apostrof brukes ikke i norsk engang. Du hadde ikke peiling på hva du bablet om!:p

    40. Enig, de fleste finner ut av dette før eller siden. Mennesker forandrer seg sjeldent.
      Folk kan være mobbere fra de er fem år til til blir femti, folk tror lissom at alle mennesker blir bedre jo eldre de blir, noen blir bedre andre blir værre.
      Og når det kommer til dårlige venner, hvorfor skal man kaste bort tiden i livet sitt på å være med folk som ikke gjør enn bra, dette fant jeg ut for mange år siden, jeg og broren min har snakket mye om dette, og han har det på samme sett.
      Vi er som vi er alle sammen, dårlige og gode sider, men å bli ordentlig kjent med seg selv kan en kanskje forandre de dårlige sidene ved oss, og til det trenger man gode mennesker rundt seg.
      Liker deg veldig godt sophie, selvom jeg ikke er enig i alt det du gjør så er det jo ditt liv, og slik er det jo bare 🙂 vi lever jo ikke for å please andre, men så lenge man er snill mot andre mennesker og andre levende vesener så er det det viktigste.

    41. Hvis du først skal kopiere andres innlegg, sørg nå for at den kopierte teksten matcher din egen skrifttype. Kleint med forskjellig skrift og skriftstørrelse…

    42. Dette var godt å høre etter at jeg har kuttet ut ei venninne som snakket nedlatende om andre uansett hvem og for hva!

    43. Hei Sophie.
      Vi alle har vært borte i sånn såkalte venner. Jeg droppet også en venninne, hun lånte og lånte penger av meg i 1 år. Om jeg nektet henne penger noen dager, så spiste hun ikke. Kjente jeg ble så lei og måtte bare slutte å vær med henne. Det var ikke bare meg hun snultet på, men alle i venneflokken! Jeg sier ikke noe stygt om henne, og droppet henne ikke kun fordi hun “tok” penger fra meg. Er flere faktorer inne i bildet.
      Å baksnakke er tull, helt enig med deg. Det er det værste som fins. Hører jeg noen baksnakke venninnene mine, så sier jeg det til dem som baksnakker, at det er en av mine beste venninner og at enten kan de si selv hva de har sagt til min venninne eller så gjør jeg det. Syns ikke noe om å bruke tid på det. Stå på Sophie. Du har vært igjennom mye tull og blitt utsatt for mye hets. Jeg syns du fremstår som en herlig jente, som står for det hun sier og som tåler en del. 🙂

    44. Dette ble veldig rotete i forhold til forskjellige skrifttyper og størrelser rimelig hultert i bultert.. men så ser det ut som deler av innlegget er kopiert, skal man tro flere lesere her. Det virker virkelig som blogg-lysten din daler brutalt for tiden, og det er sannelig riktig hvis du kopierer andre bloggere’s innlegg

    45. Husker sånn oppførsel fra da jeg var 14…… Jeg er 22 og kan ikke påstå at slike ting er et problem lenger.

    46. Jeg har også kuttet ut flere av mine såkalte venner. Det er vel egentlig som du sier; janteloven er visst alltid fremtredende. Jeg prøvde å prate med en kamerat som går på nav. Han blir fly forbanna bare jeg snakker om at jeg jobber for å få høyere lønn. Det funker dårlig med venner som ikke liker ens egen fremgang. Jeg skryter mye av min kamerat og det han har fått til, men det er lite å få tilbake. Så da blir det ikke noe mer kontakt på han. En annen kamerat jeg hadde, viste null respekt til tross for min gjestfrihet og vennlighet. Han gidder jeg heller ikke ha kontakt med. Vanlig folkeskikk er dessverre oppskrytt.

    47. Jeg har lært og erfart at :
      Baksnakkelser skader 3 personer samtidig : Den som baktaler, den som blir baktalt og den som lytter…

    48. Jeg har selv kuttet ut en del venninner, fordi venner skal få deg til og føle deg bra om deg selv ikke motsatt. Jeg hadde en venninne som fortalte alt hva jeg følte om forskjellige ting og hun fortalte hele verden det. Venner skal ha respekt for hverandre uansett hvordan en er.

    49. Verken bokmål, riksmål eller nynorsk har et ord som heter “omså”. Dialekt kvalifiserer ikke til eget skriftspråg.

    50. Jeg har vært inne på bloggen din sånn 8-10 ganger idag, i håp om at du har lagt ut noe nytt…. Haha må ha blitt litt addicted av bloggen din Sophie Elise..! Håper at du kan gå inn på min og bare lese et par av de siste innleggene og kommentere hva du syns! Det hadde betydd så mye….!:)

    51. Du baksnakker og dømmer folk med dette innlegget da. Mange av disse tingene kan folk sikkert si om deg også.
      “De som gjør alt kun for sitt eget ego.” Gjør ikke du det med denne bloggen?
      “De som er det motsatte av ydmyk.” Er du ydmyk når du sier at du er den smarteste personen i vennegjengen din?
      “bruke enhver sjangse eller situasjon til å få oppmerksomhet” trenger ikke noe kommentar her egentlig.
      Så dette innlegget skyter jo seg selv litt i foten.

    52. OK Sophie Elise… Har aldri kommentert noen innlegg før men TUSEN TAKK for et superbra innlegg !!! Synes du har helt rett,og innlegget ditt er veldig reflektert=) jeg er 30 år og har mange gode og nære venner men også noen jeg har kuttet ut,det jeg vil si er at misunnelige venner som ikke kan unne venner det gode som man opplever i livet er absolutt ikke verdt å kaste vekk tiden sin på… En tidligere venninne av meg ble kjempemisunnelig da jeg fikk ny kjæreste,meg og denne venninnen hadde bodd sammen i 4 år men plutselig fikk jeg se hvordan hun egentlig var… Ikke gøy men godt å kvitte seg med en sånn person. Og til alle dere som kritiserer innleggene til Sophie Elise : Slutt med det !! Sophie virker som en smart og reflektert person=) klem fra meg

    53. hvordan kutter man ut falske venner? har noen venninner som er drit gjerrige, og som alltid minne meg på mine dårlige sider. hva skal jeg gjøre, vil ikke lage noen konflikt med dem heller

    54. SÅ ENIG! Jeg er 23 år gammel og blir helt utmattet av å møte de fleste fra “gjengen” jeg gikk på videregående med. Hvorfor samtlige sosiale sammenkomster må ha en negativ tone og fokus på mennesker som ikke er der i stedet for glede og samtale om det som angår de som faktisk ER i rommet, har gått meg hus forbi. Jeg vil ikke si at jeg har kuttet ut disse menneskene fra livet mitt, men har erkjent at de ikke er “min type folk”, og møter dem når jeg må- og ikke mer.
      Ser også den med den gjerrige vennen. Jeg fikk en gang “regning” på melding på facebook fra en venninne etter å ha takket ja til en liten neve nachos hjemme hos henne. HVA SKJER MED FOLK?

    55. Agree! Helt sykt hvor mange dårlige venniner det er der ute! Har selv kuttet ut et par stykker med årene når jeg har vokst opp og innsett hva de driver med. Har det mye bedre nå og savner dem faktisk ikke litt engang.

    56. So fint skrevet, jeg er veldi enig.
      Men hvordan få desse personene bort? De dukker stadig opp igjen, (spesielt viss det er noe juicy de kan få vite..)

    57. Hater å innrømme det men jeg ER den gjerrige…. venninna mi ble så lei det at vi lagde en “deledeal” hvor vi tok taleopptak at vi begge er med på å dele ALT vi kjøper oss… hahaha angrer litt på det nå lol.

    58. Haha, da er det jammen lenge siden jeg har vært 20 eller så har jeg vært veldig heldig med mine venner. For disse som du beskriver?.DE omgås jeg aldri. heldigvis.
      Ellers så syntes jeg også at man ikke skal tenke så mye på penger da. I noen perioder har man lite og i noen perioder har man mye. Da gjelder det å støtte hverandre litt og ha forståelse for at noen ikke alltid kan bruke så mye penger som andre. gi og ta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg