Følelser

Mennesker er så rare.

Da mener jeg, virkelig rare. At vi stiller klokka tilbake for å få en time lengre nå som vi går mot vinter. At vi skjuler kroppene våre når vi kler av oss, selv om nakenhet er det mest naturlige som finnes. At vi blir flaue om vi promper i offentlighet, selv om vi alle vet at vi gjør det. At vi går rundt og begrenser oss selv, med tanke på hva andre kanskje mener eller føler. At vi på skolen lærer at vi trenger kjøtt for å overleve, og at kyllingene som blir videreprodusert til nuggets har det fint. At vi tror på en gud. At alkohol blir sett på som helt greit, mens annet blir sett på som livsfarlig. Vi tenker at vår oppfatning av virkeligheten, er alt som finnes. Vi snakker forskjellige språk, og landegrenser skiller kulturer når vi alle har et hjerte som banker, et hode som tenker og en sjel som føler. At vi egentlig kun er elektriske kobliner i hodet vårt, og egentlig ikke er annet enn innstinkt, tanker som blir påvirket av at man er trøtt, mangler dopamin, har mensen eller blir forelsket. At vi blir avhengige av nikotin, at man kan spise en sopp som vokser i skogen og bli høy som et hus, at man kan dø av en kreftsvulst som vokser opp fra ingenting og tar over kroppen din. Rart.

Dette innlegget skulle egentlig handle om at jeg og Robin enda bor sammen og at vi nok kommer til å fortsette med det, selv om folk forteller meg at det er “for tidlig” og at man skal vente en viss tidsperiode før man kan ta det store steget med å faktisk dele seng hver eneste natt. Om det ikke funker å flytte inn sammen nå, vil det heller ikke funke om ett år. Vi har det fint, og jeg føler at jeg bare flyter rundt. Livet er fint, vi har det fint, vi har det bra og samtidig tenker jeg på hvor rart det er at to mennesker kan føle noe slikt mellom hverandre og ha hverandre i hodet hele tiden. At man kan elske en annen person. Og så hater man dem litt, elsker dem litt, vil slå dem, kaste dem bort, holde inntil. Rart.

Man kan tenke på stygge kommentarer. At jeg ikke føler jeg kan gå rundt uten å bli stirret ned eller at jeg er redd for å gå ut på byen for da er det alltid noen som er slemme, prøver å slå meg ned, tar bilder når jeg ikke vil, kommer fram og forteller meg ting om mitt liv som om vi er bestevenner. Man kan tenke på at det er slitsomt å jobbe. Man kan telle kalorier istedenfor sauer når man skal sove. Man tenker på festen man ikke blir invitert på, eventuelt hva man skal ha på seg på neste fest, eventuelt det dumme man sa på fylla. Man kan tenke på hva andre mener om deg.

Eller så kan man tenke på at vi svever på en kule i verdensrommet, at det finnes hundretalls av farger vi mennesker ikke kan se, at blomster kommuniserer og at vi kan føle en indre ro av å klemme på et furutre, at mennesker vokser for hvert år samtidig som pannen blir større og kjeven smalere (alien?), at lynet slår ned i bakken og at vi egentlig har null kontroll, at vi er fanget i vår egen kropp og at vi overser det som egentlig betyr noe – fordi vi ser ned på mobilen.

Da kattene enda bodde hjemme hos meg pleide jeg å prøve å kommunisere med dem på en annen måte enn “hei pusen ps ps ps”, rett og slett bare ligge nært dem og . . føle? Se inn i øynene deres, hvordan oppfater de verden? Hva føler de? Hvordan ser de på alt? Er de kontrollert av følelser og såfall hvordan er det? Holder jeg på å bli gal som ligger på gulvet og prøver å oppnå en slags spirituell kjemi med en gatt, som mest sannsynlig har en hjerne som en peanøtt? Og, betyr egentlig hjernen at man er smarte, eller er det noe annet som forteller oss det? Sjelen? Hva er i det hele tatt en sjel?

Mennesker er så rare, og aller merkeligst er nok jeg som ikke klarer å gå ut døren uten å tenke på de jævla blomstene som kommuniserer, for å så se opp på himmelen for å lure på hva som egentlig er på gang her, om noen følger med på oss eller om aliene der oppe også er mest opptatt med å se ned på telefonen.

 

231 kommentarer
    1. Elsker sånne innlegg! Du virker så reflektert og smart, og jeg kan ikke fatte hvordan folk kan skrive, si og gjøre så mye slemt til og mot deg!

    2. hahaha du er søt!! Men innlegget burde heller heti tanker og ikke følelser ,men var et veldig bra innlegg! <3

    3. wow for et bra innlegg!! fikk meg virkelig til å tenke og undre over alt her haha..
      Digger deg Sophie <3

    4. Alt mellom himmel og jord er rart. Egentlig så er hele eksistensen vår sinnsyk rar. Hvorfor er vi her på jorda liksom? Haha. Uansett så ville jeg bare skrive en kommentar her for å fortelle deg at du er fantastisk. Du står for den du er, virker som en jente med beina godt plantet på jorden selv om du har et ganske “online” liv. Det er mye vi ikke ser selvfølgelig, men det er også mye vi ikke har noe med. Synes du er en flott offentlig person, som gir tydelige signaler om hva du står for og hvem du faktisk ER. Dette mener jeg både i og utenfor bloggen!! Føler på en måte at du er en sånn person leserne dine “kjenner”, selv om de ikke gjør det 100%. Det er ikke alle bloggere man får den følelsen av, så det er ganske positivt. Stå på og fortsett med det du gjør 🙂
      Klem.

    5. Du er rar. Og det liker jeg. Du er kanskje på en veldig spirituell reise, akkurat som meg. Har du lest The power of Now av Eckhart Tolle?

    6. det her var muligens det beste jeg har lest gjennom mine 17 år. Jeg har ikke ord. Det er så riktig at det er ikke noe å prate om engang. Applaus til deg, sophie, du klarer virkelig å sette ord på ting 🙂

    7. Åå,så flott å se at noen tenker sånn her! Jeg føler at jeg er så rar og teit, ettersom jeg tenker over slike ting hele tiden, mens alt vennene mine bryr seg om er å se ned på mobilen og oppdatere facebook eller sende snapchat. Så godt å vite at flere faktisk bruker hjernen sin til å fundere og filosofere.
      Du er så flott Sophie, jeg heier på deg!

    8. Så utrolig flott skrevet! Du er virkelig en herlig person Sophie Elise. Og jeg håper du leser denne kommentaren og tenker at du faktisk gjør noe bra og du er bra 🙂

    9. Bare WOW, håper du skriver ned tankene dine litt oftere, slik som dette fordi jeg ELSKER tankemåten din. Er så enig, er så trist hvordan vi mennesker er..

    10. Jeg er glad det ikke bare er meg som tenker sånn! Kos deg med Robin du, er da ingen andre som lever ditt liv, så hvilken betydning har det for dem at dere bor sammen. Ha en fin kveld, søte deg 🙂

    11. Er så søtt at du og leserene dine tror disse tankene er helt revolusjonerende smarte. Og at du tror at du er den smarteste i ele verden fordi du har helt normale, elementære mennesklige tanker. Bra skrivd, ja. Men ikke noe wow du er filosof, ass.

    12. Moro å lese et sånt innlegg akkurat i dag – jeg og venninna mi har sendt hundrevis av meldinger til hverandre i efta om nettopp sånne tanker. Man kan nesten bli litt gal! Glad det er flere som tenker over sånn daglig 😛 Du er herlig 🙂

    13. Fantastisk innlegg! Du har et utrolig talent innen å formulere deg. Håper på å lese ei bok av deg i fremtiden 🙂 gjerne om slike tanker du formulerer her – da hadde jeg kost meg (og blitt litt gal av å tenke på hvordan verden egentlig henger sammen).

    14. Wow.. shit..
      “Eller så kan man tenke på at vi svever på en kule i verdensrommet, at det finnes hundretalls av farger vi mennesker ikke kan se, at blomster kommuniserer og at vi kan føle en indre ro av å klemme på et furutre, at mennesker vokser for hvert år samtidig som pannen blir større og kjeven smalere (alien?), at lynet slår ned i bakken og at vi egentlig har null kontroll, at vi er fanget i vår egen kropp og at vi overser det som egentlig betyr noe – fordi vi ser ned på mobilen.”
      Dette avsnittet traff meg. Det beste innlegget du har skrevet på så lenge jeg har lest bloggen din, helt siden du startet den for flere år siden. Dette traff meg virkelig.

    15. ahh sophie du har gjort det igjen! nå får jeg neppe sove i natt etter alle tankene du satt inn i hodet mitt. du er flink <3

    16. Wæææ, hater faktisk når folk begynner å filosofere sånn der om jorda, universet osv :p skjønner ikke at andre lik å overtenke sånn der:p Kanskje det e æ som e rar:) fikk en ekkel følelse når du skreiv at vi bare svever rundt i universet osv. Selv om det e logisk, så får æ litt noia av å tenke over det,haha.

    17. Dødsbra innlegg, elsker å filosofere over sånne ting.. Mennesker er virkelig helt sykt rare, sammen med alt annet vi ser rundt oss. Alt er så rart, umulig å forstå seg helt 100% på..

    18. Hei vakre. Du har en nokså moden og reflektert tankegang som jeg liker veldig godt. Jeg har studert psykologi i noen år nå, og føler man seg ikke gal før man begynner å greve i det filosofiske, så er man jammen meg gal etterpå. Man får aldri et svar, en fasit. Man undrer vel hele livet, men det er slik mennesker er bygd. Vi er det eneste vesenet som har evnen til å undre, til å vurdere, til å spørre. Hvordan har det seg at det immaterielle i oss – tankene – kan påvirke noe materielt? Hvis vi bare er av fysiske deler, av impulser, hvor er det da blitt av tankene våre? Alt som er, finnes i hodet vårt. I minnet. I bevisstheten. Man kan ikke åpne en hjerne å faktisk se fargen blå. Man kan ikke se minnene. Uten bevissthet, og selvbevissthet, er vi ikke mennesker. Sjelen er minnet. Minnet og hukommelsen definerer hvem vi er. Hvorfor? Tenk deg at du våkner opp i morgen uten noen form for hukommelse. Hvordan vet du da hvem du er? Hvor du kommer fra? Hva som definerer deg, til deg?
      Denne veien er evig. Man får vel aldri noen svar – men kanskje man ikke trenger et svar heller. Noen ting er bare sånn. Ting blir, eller har blitt, igjennom evolusjon. På godt nordnorsk: Æ BLIR FAN MÆ GAL. Merkelig alt sammen. Vet ikke hvor jeg skal med denne kommentaren, men det er godt å få blåst ut litt av og til. Man har mye på hjertet, mange spørsmål, og mye frustrasjon over manglende svar..
      Du hadde passet godt inn på psykologistudiet. Der får man virkelig trimmet hjernen, og herregud hvor mange dører som åpner seg, nye tankeganger, nye spørsmål, men dobbelt så mange usvarte spørsmål.
      Nei, fortsett å undre, det er bare sunt. Ta gjerne kontakt for utblåsning, dette er noe jeg brenner for!

    19. Man blir virkelig reflektert når man er high as a kite! Pass på at det ikke blir for mye av det gode da! Bra innlegg 🙂

    20. Tenk at vi er lagd av stjernestøv.. At når vi ser opp på stjernene, ser inn i fortiden.. At hver gang jeg sier noe til en annen person, om man er skikkelig i slow motion, vil det vise at det jeg ser av den andre personen, av hva den personen sier og jør, er i fortiden når jeg oppfatter det.. At om man plukker alt fra hverandre, har man en masse fargeløse atomer, og hvordan vi likevell ser farger når alt er satt sammen og lyset fra stjernen vår treffer..

    21. Dette er så bra jeg begynner å grine! Du får meg virklein til å tenke, elsker denne siden av deg! Du er dyp Sophie. Du tenker smart og du er klok. Du er best ♡

    22. Wææ, dette får meg virkelig til å tenke. Det er helt rart, hele eksistensen vår, egentlig. Du får sagt det så bra du! Liksom, vi bor på en svær kule som henger i lufta, og tiden går – år etter år, uten å stoppe. Det er bare uendelig, og vi mennesker har så mange rare bekymringer og unnskyldninger. At bittesmå ting i hverdagen som å gjøre noe som er litt utenfor vår egen komfortsone, for “faen, hva vil den og den tenke om meg om jeg sier feil på fremføringa? hva vil den og den si om jeg går med den genseren imorgen?”. Det er egentlig helt ubetydelig, og det er så rart for vi bryr oss likevel. Og hva så om en eller annen kjendis gjorde ditt og datt, hvem bryr seg? I bunn og grunn er alle prikk like uansett, en hjerne som går i ett. Og jeg lurer sånn på hvordan dyrene fungerer! Liksom bare elefantene, når en i flokken deres dør sørger de resten av livet, dekker den døde med blader og står rundt den i sorg. Det er jo nesten som mennesket det, og det er så himla raaaart. Nei nåå må jeg slutte, nok tenking for i dag haha

    23. Haha shit! Dette var gøy å lese, syke tanker du har, men fader så merkelig å egentlig tenke over..

    24. Drit i hva andre sier. Jeg flytta sammen med kjæresten min fire mnd. etter vi møttes, og kjøpte hus sammen fire mnd. etter det igjen. Vi har det helt supert, og har snart eid hus i to år 🙂 Aldri krangling heller <3 Klem fra meg 🙂

    25. Kjempe bra skrevet ! Digger deg mer og mer 💖😘💋 ! Skulle virkelig hatt en vennine som deg ! Ingen av mine nærmeste tenker som meg, men du hadde ! Vist jeg tilfeldig hadde truffet på deg så håper jeg du ikke hadde synes det var rart om jeg kom bort med et stort smil rundt munnen og gitt deg en klem ! Hehe du har sikkert opplevd det, mennesker som kommer bort å føler de er beste vennen din . Men hadde du vært meg hadde jeg ikke blitt annet en kjempe rørt ❤️ du sitter i en unik posisjon og kan hjelpe så utrolig mangen med din stemme !

    26. Jeg håper dette ikke er et innlegg der du “vinner tilbake lesere”. Jeg syns dette var et veldi bra innlegg! Godt skreve.. De funker nokk😏😉😉😉

    27. Foresten😙 du og Robin er kjempe søte sammen😘 lykke til med innflytting og kjærleiken videre 💗💋

    28. Tre alternativer for universets opphav
      I følge kosmologien ble universet til for ca. 14 milliarder år siden, gjennom den kosmiske hendelsen kjent som Big Bang. Hvis du har tvil ved dette kan du lese «Har universet en begynnelse?». Det aller første spørsmålet man må tenke over er: Hvorfor eksisterer noe som helst fremfor intet? Det krever en forklaring. At universet kom til eksistens var ikke en nødvendighet fordi det en gang ikke eksisterte, så hvordan kan det ha kommet til eksistens? Det finnes tre alternative svar på dette spørsmålet:
      Universet kom til eksistens fra intet.
      Universet skapte seg selv.
      Noe eller noen forårsaket universets eksistens.
      Det er i realiteten kun disse tre alternativene. Om man prøver å frembringe andre forklaringer på universets opphav, vil det samme spørsmålet kunne stilles og man sitter igjen med de samme tre alternativene. Om noen f.eks. sier at universet utviklet seg el., vil du sitte igjen med samme spørsmål om utviklingens opphav. Dersom to av disse alternativene kan bevises å være feil, og det tredje hverken kan bevises å være rett eller galt, må det tredje rasjonelt sett være riktig fordi universet eksisterer. Noen vil kanskje si at det kan være flere alternativer som vi ikke vet om. Svaret på dette er at det kan være informasjon om hva som helst i livet som vi ikke vet om, og det vi gjør da er å forholde oss til den informasjonen vi har. Vi kan ikke basere livene våre på potensiell kunnskap som muligens eksisterer, men vi ikke vet om. Anta at noen sa at det kan hende at vi i fremtiden oppdager at det å drikke vann fører til kreft. Du ville ikke sluttet å drikke vann fordi det kan hende at man får informasjon i fremtiden, basert på kun spekulasjon. Du ville forholdt deg til den informasjonen som er tilgjengelig. Det samme gjelder i tilfellet om universets opphav og de tre svaralternativene.
      Les fortsettelsen …

    29. Kan universet ha kommet til eksistens fra intet?
      Det første alternativet «Universet kom til eksistens fra intet» kan ikke være korrekt fordi historien har aldri vist at noe kommer fra intet. Vi har aldri opplevd at noe kan komme til eksistens fra absolutt ingenting, fordi ut av ingenting, kommer ingenting. Dette er et unektelig filosofisk prinsipp, som P. J. Zwart i sin publikasjon About Time forklarer: «Hvis det er noe vi finner utenkelig er det at noe kan oppstå fra ingenting.»1 Om noen sa til deg at en elefant oppstod fra intet rett utenfor huset ditt ville du ikke trodd på vedkommende. Om personen fortsatt insisterte ville du trodd vedkommende var gal. Om du så gikk ut døren for å sjekke om det var en elefant der, og du til og med så en elefant foran dine egne øyne, ville du aldri akseptert påstanden om at den oppstod fra intet. Du ville prøvd å rasjonalisere situasjonen og kanskje tenke at det var et sirkus i nærheten hvor den kunne ha rømmet fra. Du ville aldri akseptert påstanden om at den kom til eksistens fra intet fordi vår erfaring og historie forteller oss at dette ikke er mulig. Dersom du hadde funnet en sofistikert gjenstand du aldri har sett før eller vet hvor kommer fra, ville du rasjonelt sett ha antatt at den var laget av noen og ikke at den var et produkt av intet. Selv om du ikke visste hvem som produserte denne gjenstanden, ville gjenstandens eksistens, for deg være et bevis på eksistensen av gjenstandens skaper.
      Noen kan hevde at i kvantevakuum kan noe oppstå fra det som noen fysikere betegner som «intet». Det er viktig å nevne at den virkelige forståelsen «intet» ikke bør blandes med det «intet» som noen fysikere snakker om relatert til kvantefysikken. Å blande disse er misvisende fordi kvante er «noe». I kvanteteorien er vakuum et felt av energi som gjennomstrømmer hele universet. John Polkinghorne, en filosof av vitenskap, forklarer at kvantevakuumet «… er ikke ?ingenting?, det er en strukturert og svært aktiv enhet.»2 Så noe kan ikke oppstå fra absolutt intet. Om du trenger en mer omfattende forklaring på dette med kvantevakuum, les «Motbeviser spontane hendelser i kvantevakuum Guds eksistens?»
      Kan universet ha skapt seg selv?
      Det andre alternativet som sier at «Universet skapte seg selv» kan ikke være korrekt fordi det å skape seg selv vil innebære å være i eksistens og ikke-eksistens samtidig. Det er en selvmotsigelse og en umulighet å både eksistere og ikke eksitere samtidig. For å gjøre det enkelt kan det sammenlignes med å føde seg selv. Enhver person som bruker en viss grad av fornuft vil være enig i at et menneske som ikke eksister hverken kan føde seg selv eller noen andre. Ideen om å føde seg selv er bare en ide som ikke har rot i virkeligheten. På samme måte er ideen om at universet skapte seg selv, kun ord som ikke har rot i virkeligheten.
      Noe eller noen forårsaket universets eksistens
      Det tredje alternativet som sier at «Noe eller noen forårsaket universets eksistens» kan ikke motbevises. Kun det faktum at det ikke kan motbevises er nok for den fornuftige person til å konkludere at ut i fra den informasjonen vi i dag har tilgjengelig, må dette være riktig eller i det minste mest sannsynligvis riktig, fordi vi vet at universet eksisterer og at det en gang kom til eksistens. Som nevnt tidligere, når vi kun har tre alternative svar og to av dem er bevist feil, og det tredje fortsatt står som et reelt alternativ, må det tredje være korrekt fordi det er det eneste alternativet igjen som forklarer universets opphav.

    30. Verden er rar, mennesker er rare og teknologien er rar. Her viser du igjen for ei jordnær og herlig jente du er, og fleire av innleggene dine i veka er over gjennomsnittet fornuftige- fordiom fokuserar avisene og fleirfoldige mennesker på det negative og dei få innleggene som kan bli støtande visst ein vrir og vender på ord…. Stå på sophie!!! Du er fantastisk 🙂

    31. Digger når du skriver slike innlegg! Det er rart på en kul måte, man tenker liksom “hm, ja.. Du sier noe der”
      Sophie, du er rå. Loveyou

    32. tanker, følelser. Merkelige ting.
      Utrolig herlig å lese sånne innlegg inni mellom, det gjør meg glad. Det å se at det fins flere i verden som reflekterer over alt her i verden.

    33. Hei Sophie.
      Nå har jeg sett første episode av Bloggerne.
      Du er så utrolig søt og nydelig!
      Og det er så trist å se at du er så mye lei deg…
      Håper du har det bedre nå =)
      Du er utrolig vakker =)

    34. Veldig bra skrevet Sophie Elise! Du tok ordene utav munnen min, jeg tenker akkorat likt sånn som du har skreve der:))
      Du virker som ei utrolig jordnær jente og ikke minst snill jente! <3

    35. Sinnssykt bra skrevet!Fantastisk bra faktisk!:) Jeg er også en tenker, og filosoferer daglig om alt og ingenting, samtidig fokuserer jeg også på å sette pris på livet hver dag,og ikke minst de rundt meg 🙂

    36. Veldig bra skrevet og eg tror at kropp og sjel ikkje er det samme…..man kan ha kommunikasjon på et annet plan enn med hodet siden vi kun bruker 10% av hjernen vår.
      Nå bruker eg mobilen litt mindre enn de fleste andre og når eg er med andre legges telefonen bort:)
      ha en super kveld!

    37. Det er grunnen til at jeg leser bloggen din. Du er ikke som alle andre rosa bloggere, nei du er spesiell på en god måte, du. Jeg kunne seriøst sittet å lest slike innlegg for alltid.

    38. Elsket dette innlegget. Pleier ikke kommentere, men dette var liksom alt jeg prøver å sette ord på. Takk for det. 🙂

    39. Hei jeg lurte på om du kunne fått tak i klippet av deg når du var på senekveld? Jeg var akuratt ikke hjemme da det gikk, og fikk heller ikke med meg reprisen! Og jeg har sinnsykt lyst til og se det.. Eller må man ha tv 2 sumo for å få tilgang til det??

    40. Tror du prøver på noe som ikke fungerer helt her. Eller altså kanskje for noen som er under 18. Men tror du skal tenke over aldersgruppen for bloggen din før du la voksen og reflekterte “meninger” frem og tror du er smart. Haha..
      Hvilken side har du stjelt ting fra nåda?

    41. Jeg lurte på om du kunne laget en videoblogg med kjæresten din. Når dere bare snakker om alt, og ingenting 🙂 Er sinnsykt gøy men videoblogger som ikke er så planlagt

    42. Haha dette her var virkelig enda et steg i en mer latterlig rosablogg. Haha elsker at 15-åringer bare synes du er sååååå smart og tenker på så vitkige ting?
      første gang du prøver å skrive om noe annet enn deg selv? 😛

    43. Wow. Bare wow. Tenker på det samme HVER ENESTE DAG! Godt å vite at jeg ikke er alene om det.. #raringer4life

    44. Liker godt sånne innlegg. Tenker ofte over slike ting selv, og derfor synes jeg det er spennende at du belyser slike temaer på denne type bloggforum.

    45. Du har en utrolig bra blogg. Jeg elsker å lese bloggen din, blir så utrolig inspirert av alt du skriver,alt gir så mye mening. Du er en utrolig sterkt person, med et hjerte av gull. Du er elsket av mange og det er mange som aksepterer deg, og som ser opp til deg. Og folk som mener at det er enkelt å skrive en blogg de tar helt feil, 1. De vet ikke hvorfan det selv er. 2. De vet ikke hvordan og hvor hardt du jobber med bloggen, 3 . Men det er jo til en grunn at topp bloggere går betalt for å skrive blogginnlegg, så da er det en jobb, du gjør noe og blir betalt for det. Du må stå på og ikke bry deg om hva andre sier og mener om deg, du har mange som slenger drit men eg vedder på at alle de som slenger drit om deg, er utrolig utrolig sjalu på deg. Du er best !!! En stjerne 🌟🌟

    46. Hehehe samme tenker jeg når jeg smoker! 😉
      Alkohol gjør deg dummere, godiiis gjør deg smartere! Skulle vært omvendt på hva som er lovlig og ikke! Heeelt ute du :*

    47. Hei Sophie!
      Veldig fasinerende å lese. Tenker ofte på det samme, så utrolig rart.
      Jeg har sendt deg en Mail forresten på ogikk adresse (“kontakt meg”) og håper du vil ta en liten tid til å lese den. Jeg ser virkelig opp til deg.

    48. Du er så fantastisk morsom! At ingen andre har tenkt på at du har røyka deg noen trekk hasj her er ganske fascinerende – for det er jo innlysende! da tenker jeg på skrivefeilene dine med henhold til valg av tema. Lov you!

    49. Wow! Rett og slett! Du skriver så fantastisk bra, Sophie. Håper du kan komme med slike innlegg ofte, det er som god musikk for ørene. Fantastisk

    50. Liker at du filosoferer og deler det med oss andre. Det er veldig kjekk lesing. Livet er virkelig ikke lett å forstå seg på. Til og med når vi tror vi har litt peiling på innholdet på denne planeten, skjer det plutselig ett eller annet som gjør at vi får nye tanker, og så forandres alt. Alt blir litt ukjent om og om igjen. Jeg tenker selv at det lureste vi kan gjøre er å kjenne etter hva vi selv tror på, og lytte til kloke OG gode mennesker som vil oss det beste. Og ut i fra det, ta valgene våre. Men som du sier, det er jammen meg ikke lett å ta valg når følelsene blir styrt av så mangt, feks at tankene mine så ofte påvirkes av at jeg er trøtt.
      Ønsker deg det beste!

    51. det er mye rart man kan tenke på vist man tenker sånn, men tror man blir litt gal vis man skal gå rundt og tenke på det hver dag.
      Men jeg og samboeren min flyttet inn sammen ette ca en måned og vi er enda samboere ett år senere og har det bedre en noen gang, ser ikke problemet med og flytte inn tidelig, alt kommer an på om man selv føler seg klar. føler man seg klar kan det da ikke være noe problem å flytte i begynnelsen, etter ett år eller etter 3 år vel.
      ha en fin kveld videre 😀

    52. Ah,sånn tenker jeg hver eneste dag. Filosoferer over alt og prøver og forklare andre venner hva jeg tenker og mener om verden, men de bare rister på hodet og flirer og mener jeg snart kommer til å bli gal.
      Jeg hadde egentlig lyst til å bli forsker, men ombestemte meg fordi jeg mest sannsynlig vil bli en form for psykotisk til slutt. But still, klarer jeg ikke legge fra meg at verden er et fucked up fenomen.
      http://sofiebr.blogg.no/1378845626_ting_i_verden_vi_aldr.html#comment
      her har jeg skrevet et innlegg for en stund siden om ting i verden vi aldri kommer til å få svare på og andre absurde tanker.
      Digger deg :*

    53. Bra skrevet!
      Jeg flytta sammen med kjæresten min da jeg var 16, etter vi hadde vært sammen i 3-4 uker. Vi bor fortsatt sammen etter 1,5 år, så dette tror jeg dere er klar for, haha!
      Selvfølgelig blir det endel krangling men man overlever og det er jo bare sunt 🙂

    54. Takk <3 nu ga du mæ masse å undres over her æ ligg å prøve å sove 😉 Du e virkelig flink, flere av de her innleggene!!

    55. Haha du er så jævlig sjuk i huet. Derfor jeg digger deg. Men håper ikke du lar sånne tanker ta over deg altfor mye, for det kan bli deprimerende til slutt…

    56. Deep 😉
      elsker sånne innlegg.
      jeg holder vel på å bli gal selv.
      funderer hver dag på om gresset faktisk kan bli stresset, slik som er forsket på. om man klipper gresset blir det stresset. når man trør på gresset blir det stresset. hjelpes. snart klarer jeg vel ikke trø på gress engang.

    57. Fantastisk bra skrevet!
      Det beste er, at jeg ikke er alene om å tenke over dette. Går ikke en dag uten at jeg filosoferer over sånne ting!
      “Glad” å se at noen andre også tenker på dette.

    58. Hei Sophie, jeg leste noen innlegg som du skrev i fjor her om dagen. Og så leste jeg dette nå. Så utrolig godt du har utviklet språket ditt. Særlig den ambivalente følelsen når du elsker noen, men må dytte dem unna var vakkert skildret. Du har virkelig blitt god til å skrive.

    59. aah;P deilig at noen andre tenker -ikke nødvendig i samme baner- men i det minste litt “utenfor” det normale(?). pcen min er fylt av slike tekster som denne du har skrevet og skoledagene mine foregår for det meste av at jeg sitter å filosoferer for meg selv.. Fantastisk innlegg<3

    60. wow dette var bare helt fantastisk! det er få mennesker jeg elsker mer enn deg, sophie! du er bare så unik fyfaen så flink du er til å skrive!! wow jeg føler akkurat det samme, bare sykt du klarer å sette ord på det.

    61. Du er bare helt fantastisk og unik! ikke ta til deg de stygge komentarene som F.eks er du høy eller? de er mest sannsynlig usikre på seg selv og trenger noen å trykke ned for å føle seg bra selv. Desverre… Men det er da det er så bra at det er flest fine kommentarer. Så ta til deg dem! Du virker så klok og bra liksom, det er sånne som deg som har skjønt livet. Og det er nok mye fordi du har opplevd mange utfordringer i livet som har gjort at du har vokst som person. Samme som meg! Jeg har lært masse om livet ved å gå gjennom vanskelige ting. Så fortsett å dele dine fine tanker selvom ikke alle helt forstår, for det er mange som setter pris på dem! <3

    62. Robin er en kjempeboms, eneste grunnen til at han nå plutselig vil bo hos deg, er fordi han ikke har råd til å ha egen leilighet!
      Fått deg til å begynne å røyke weed har han og gjort. Håper du får opp øynene snart Sophie

    63. Gud, det er han som følger med på oss. Ikke aliens. Det er han som har skapt dette universe, som fungerer perfekt, akkurat på prikken som det skal. Han skapte mennesker med unike følelser (empati, skyldfølelse, kjærlighet osv), og Han skapte oss for å bruke resursene på jorda (ikke missbruke den som mange desverre gjør). Du har sykt mange bra poeng btw, men også mange jeg er uenig i 😊

    64. Du likner sykt på paradise Iselin!!!!!!!! Har hørt mange har sagt det! Og nei, det er i ikke ett kompliment! 🙂

    65. Ble glad når jeg leste dette. Følte bare for å si det, for jeg elsker sånn innlegg som får meg til å tenke. Sette livet i perspektiv, sånn type jeg er en av flere milliarder i er stooort solsystem tanker. Du er herlig Sophie!

    66. Utrolig koselig innlegg 🙂 tenk alle de andre her som også tenker slik 🙂 jeg og går å lurer på alt og under meg over alt 🙂 hvorfor det? Tenk om det? Hehe elsker å fundere på vår egen eksistens og alt det rare som er her i verden 😛

    67. Var en stund jeg spekulerte så mye over vår eksistens, universet, stjernene, ja rett og slett alt vi ikke har svar på. Ble nesten sprø, litt redd nesten. Dessverre må man tilpasse seg samfunnet og hverdagene.
      Får håpe vi får et “svar” den dagen vi dør 🙂

    68. Hei Sophie!
      Har lest kommentarer på bloggen din angående det at du sier du er blodgiver, som selvfølgelig er flott! spørsmålet er bare at en kan ikke være blodgiver dersom en veier under 50 kg, noe som du gjør, og noe som er nevnt i kommentarene. Lurte bare på om du kunne forklare hvordan du da kan være blodgiver?
      Synes forresten du er veldig flink å oppdatere bloggen din, det blir ikke for mye eller for lite, det er veldig bra!:)
      Hilsen Hanne

    69. Pleier aldri å kommentere noe som helst, men i dag bare må jeg! Innlegget var bare så utrolig bra skrevet, og modenhetsnivået ditt virker å være over gjennomsnitter for din aldersgruppe. Stå på, jeg heier på deg!

    70. Ååå hat-elsker sånne tankeganger!!! Kan sitte i timesvis og bli helt svimmel, fordi hva ER vi egentlig. Hva er verden og hva faen er mennesker. Har universet liksom eksistert i milliarder av år, også lever et menneske i ca 80 år også er det ferdig? For alltid? Det må vel være noe mer? I et univers med evig mange solsystemer og planeter, så er liksom lille jorden det eneste stedet med tegn til liv? Det går bare ikke. Hvem styrer det opplegget her? Og ja, sånn helt seriøst, hva er meningen med livet???

    71. Jeg pleier heller aldri å kommentere, men dette innlegget var helt sykt bra. Det traff meg skikkelig! U go girl

    72. Ingenting galt med å flytte sammen tidlig. Jeg har sovet hos kjæresten min hver eneste natt siden en måned før vi ble sammen. Når vi hadde vært sammen i 2 måneder flyttet jeg alle tingene mine opp. Nå har vi bodd sammen i godt over et år, og for en måned siden forlovet vi oss. Det er som du sier – klarer dere ikke å bo sammen nå, så klarer dere det ikke senere heller. Du er et godt menneske Sophie, du fortjener alt godt. Godt å se at du trives med Robin. Hvis han gjør deg lykkelig håper jeg dere får et langt og godt liv sammen <3

    73. Åå, du er så herlig tvers gjennom.. har ikke ord. Er så fint å lese at det er andre der ute som faktisk også tenker så mye lenger. Takk for dette innlegget, rett og slett bare takk for at du er deg, og for at du skriver dette:)

    74. Jeg kjenne meg veldig igjen. Jeg har alltid grublet og tenkt så mye og jeg sitter nå i dag med ekstensiell angst. Hver gang jeg tenker litt stort får jeg helt klaus av å eksistere, føles ut som jeg er fanget i et mareritt jeg ikke kommer ut av. Vi mennesker er rare ja. Noen vinner i lotto og andre får kreft. Det gir jo ingen mening.

    75. Ser mange skriver at dette er et gjennomtenkt, følelsesladet og godt skrevet innlegg. Det er det IKKE ! Det er overfladisk svada….men ser jo at du “har vunnet tilbake leserne”… (spyttslikkerne…rygg&rævsleikerne) !
      Folk har gullfiskhukommelse… ;-p

    76. Wow.. Applaus for et sinnsykt bra innlegg! Ble helt revet med, og herregud så enig jeg er. Tenker noen ganger at jeg lurer på om det går ann å skru av følelser, er følelser bare en greie? Og hva var på jorden før oss? Hva er det vi ikke vet om fortiden til universet vi lever i? Og ikke minst, finnes det en åndelig verden med usynlige sjeler som fremdeles “lever”? Du bør seriøst se en serie som heter Acient Aliens, handler om uforklarlige fenomener og bygninger/produkter fra flere tusen og millioner år tilbake i tid. En serie med dokumentarer som gikk på Nat Geo channel før 🙂

    77. Må bare få sagt at jeg sitter og hører på Schoolboy Q- Blessed og er ganske fjern. Var helt sykt og lese det du skrev, men utrolig bra! Tenker så ofte på slike ting selv, og det er til å bli gal av noen ganger. Spesielt om man har røyket. Å fy, det er helt sykt rett og slett, spennende og utrolig interessant.
      Elsker bloggen, XoXo

    78. Oi haha, ser tydelig her hvilken aldersgruppe det er som kommenterer bloggen din. Jeg er bare 4 år eldre enn deg, men etter å ha lest dette og halvparten av kommentarene, føler jeg meg alt for gammel til å lese bloggen din. Når alle bøyer seg i støvet av innlegg som dette. Hallo.. de som er over 18 med litt vett i skallen skjønner hva jeg mener.

    79. Hvorfor i alle dager er rart med at vi tror på en Gud? Det er ikke noe i rart ved det, er vel bedre å tro på en Gud og gjøre gode gjerninger, evnt. holde seg til Bibelens ord enn ingenting? Og jeg skjønner ikke hva som var så spesielt med dette innlegget her? Kryr av masse kids som mener at dette er “wow”? Innlegget gir null mening. Latterlig å lese igjennom kommentarene, hahaha åfy..

    80. Dette må være noe av d fineste jeg har lest på lenge! eeelsker bloggen din og herlighet du er så flink til å formulere deg!

    81. Hahah, dette er helt normale tanker. Ubrukelig innlegg.. Synes det er morsomt med de små jentene som tror at dette er sinnsykt bra og skikkelig “wow-faktor”. Ler meg ihjel.

    82. Hihi du er så søt sophie. Du tenker på alt du 🙂 vet veldig bra skrevet. Jeg flyttet fra Østlandet til norland og inn med kjæresten etter drøye 2 mnd, forlovet oss etter 3 mnd å ble gravid etter 9 mnd( planlagt) å lever med den mening at man bare skal kjøre på om det er riktig for DERE ingen kan lag deres regler. Ingen ting er bedre enn å ha kjæresten til stede når man vil

    83. har det noe å sei at detta e normale tanker eller what ever?
      Hu skreiv ikje akkuratt detta e et sykt innlegg å alle som leser dette må forstå at dette er sykt følsomt osv, det er hennes blogg å tror hu skrive nå kafaen hu vil uten å tenka på ka dokke ”velskevoksne” syns om innlegge. Ja kanskje det er noen tanker mange tenker på, så hvorfor kan ikke hu skrive det ned at hun også tenker på det uten at det skal komme drit fra sjalue mennesker. Bare fortsett å gå innpå bloggen til sophie å irriter dere, det bevis bare for mye dere faktisk bryr dere om hva hun gjør å hun tjener bare på at dere besøker bloggen hennes 🙂
      Syns innlegge var bra jeg, elsker når du skriver sånne innlegg som dette 😀

    84. Haha må le av alle fansene dine som bare synes dette er helt “dritbra skrevet” og ikke skjønner at du er helt dønn fjern og antakeligvis har røyka noe du absolutt ikke burde. Isåfall har du sikkert angst nå, med mindre du er på vei inn i en psykose og har latt disse tankene ta helt overhånd. Det kan dessverre høres sånn ut. Skumle greier det der.

    85. “At alkohol blir sett på som helt greit, mens annet blir sett på som livsfarlig. ”
      Hva mener du med “annet” – mener du weed ? 😉
      Kan du ikke bare svare på det, det er vel det eneste du unngår å svare på

    86. Tror du hadde røyka LITT før du skrev det her eller? Ikke noe galt i det, men kjenner igjen tankegangen fra når jeg er høy selv 😉 Bra skrevet uansett!

    87. du er skjøn¤ Jeg ble veldig glad, ikke bare fordi at du skreiver så bra, men fordi jeg ikke er alene som ser opp på himmelen noen ganger og tenker over alt. Jeg blir så glad nå.
      Det også trist å tenke på at alt dette kommer til å bli slutt på engang.. at de ikke blir noe, bare stilhet, ikke noe..ingenting..

    88. “Silje
      27.10.2014 kl.21:41
      Tror du prøver på noe som ikke fungerer helt her. Eller altså kanskje for noen som er under 18. Men tror du skal tenke over aldersgruppen for bloggen din før du la voksen og reflekterte “meninger” frem og tror du er smart. Haha..
      Hvilken side har du stjelt ting fra nåda?”
      Hva i helvette er det du Silje tror du driver med ditt kveg! Jeg er godt over 18 og elsker det Sophie her skriver! Gi faen i å kommentere stygt på bloggen hennes, gulp heller opp dritt et annet sted, ingen her er interessert i å lese den dritten din! Blir så jævlig provosert! Og Sophie; STÅ PÅ <3

    89. Det er så utrolig bra at du klarer å bruke bloggen til så ufattelig mye bra! Følelsene og tankene du ytrer for oss gjør akkurat det som gjør det så spesiell.
      For det er du virkelig, one of a kind, på en veldig positiv måte.
      Vil også nevne at det var lett merkbart bare etter den første episoden av bloggerne hvor mye du har forandret deg.
      Det virker som du har det så mye bedre, er mer balansert.
      Det er så godt å se!

    90. Hei Sophie, jeg ønsker bare å dele noe med deg, at når jeg var 17år (2009), traff jeg en gutt, som jeg ikke begynte å sove hos før det var gått en del måneder, ja jeg gikk på skole, jobbet og bodde hjemme, og hadde frihet til å sove hos han når jeg ville, men det ble bare aldri. jeg flyttet inn til han sommeren etter jeg var fylt 18år, og i fjor kjøpte vi leilighet for å prøva å få forholdet opp å gå igjen da gnisten og alt var borte. Dette varte bare i 9mnd før vi gjorde det slutt og jeg flyttet hjem igjen. vi holdt ut i 5år før vi innså at vi ikke passet sammen. i mars i år traff jeg en gutt som jeg aldri trodde jeg skulle bli kjent med. Jeg sov hos han hver dag, og etter 3 mnd flyttet vi inn sammen i en ny leilighet. vi har fått oss hund og jeg har tilogmed tattoovert forbokstaven i navnet hans på min egen kropp. Og vet du hva? jeg gir faen.. Vi lever en gang. Alle vennene mine syns dette har gått kjempe fort og spår at det kommer til å gå i dass osv. Jeg har ikke hatt ett bedre forhold eller finere tanker om fremtid som jeg har med han. Stå på Sophie, du lever en gang, jeg syns det er kjempe kult at dere allerede har flyttet sammen. en kjenner det på seg om det føles rett vet du, selvom alle andre påvirker oss til å tro at det er for tidlig. Lykke til 🙂

    91. Stilig innlegg! Kan du skrive litt om hva du tror skjer etter døden engang? Du har sikkert mye tanker om det også, hadde vært moro å lese 🙂

    92. det er rimelig tydelig at du røyker visse ting som ikke kjøpes bak disken på Kiwi for å si det sånn.. spessielt i forhold til utsagnet om at alkohol er lovlig men “visse andre ting” ikke er det.
      Oslo og Robin har virkelig dårlig inflytelse på deg.. du virket mye mer trygg på deg selv og stabil før..nå virker det som du lever i din egen boble og er en vandrende tikkende bombe

    93. Blir for dumt at folk skal si at det er for tidlig og flytte sammen. Føler man for det så la dem gjøre det. Folk skal alltid ha noe å klage på.
      Jeg og samboeren min begynte å “drive” i januar ’13 og han flyttet inn i februar ’13, å vi bor fremdeles sammen. Er bare en måte å finne ut om det går å det er bare å flytte sammen når man selv føler for det.
      You go, girl 👊

    94. meg og min mann flyttet sammen etter 2 mnd og vi er nå godt gift og har vært sammen I 9og et halvt år, så man vet aldri. Håper det går bra for dere 🙂

    95. “Hahah, dette er helt normale tanker. Ubrukelig innlegg.. Synes det er morsomt med de små jentene som tror at dette er sinnsykt bra og skikkelig “wow-faktor”. Ler meg ihjel.” TRUE xD

    96. for et kjedelig innlegg
      og veldig unødvendig å fortelle masse annet crap når det egentlig bare handle om deg og den tufsen

    97. Ikke tenk på hva andre mener om deg og robin 🙂 jeg og gubben bodde nesten sammen før vi ble sammen :p å nå til sommeren har vi bodd sammen og vært sammen i 3 år 🙂 det er mye rart man kan tenke på her i livet, for meg er det mest sånn, hvorfor heter ost ost.. og hvor heter det en stol, hvorfor kan det ikke hete kopp, og kopp hete stol:p mye rart :p

    98. Vet du er på utkikk etter bil. Vil bare minne deg på at jevnt inntak av cannabis gjør at THC lagres ukesvis i kroppen.

    99. Venninna mi flyttet inn til kjæresten når de bare hadde vært sammen i to måneder, de har bodd sammen siden og nå har det vel gått to hele år! Ingenting er feil, så lenge det føles riktig for enn selv! klem <3

    100. Når du smiler med tenner ligner du på den musen, Jerry:-D søt. Mer sånn smiling!
      Men ang tema, ja man blir veldig filosofisk etter noen trekk med jazztobakk 😉 håper bare du ikke mister kontroll.

    101. Hei! Det var ett ypperlig innlegg. Jeg liker måten du reflekterer på, ALDRI slutt med det.
      Ville bare si en ting, det er INGENTING galt i og flytte sammen tidlig, for det er slik man finner ut av hvordan man fungerer sammen. Hvorfor utsette det?? Jeg traff kjæresten min etter intens chatting i flere uker imens han var bortreist på ferie. Dagen han kom hjem, dro han rett fra flyplassen, hentet meg på jobb, og siden den dagen har vi vært sammen. Jeg flyttet inn to dager senere. Nå ett år senere er vi like glade i hverandre og enda litt 😉 Vi er begge glade for at det gikk så fort som det gjorde. Vi er sammen hver dag og nyter hverandres selskap. Så hold på det som kjennes riktig ut i hjertet 🙂 Det er ingen andre enn deg som skal leve livet ditt, så lev det fullt ut.

    102. utrolig bra skrevet!:D Ser opp til deg Sophie! Det jeg liker med deg er at du ikke bare er en jåledukke, men faktisk er en ganske smart og reflektert jente!<3 stå på!

    103. Herregud Sophie, æ skrik, tåran trille! Kan hende det e førdi æ e ekstra emosjonell idag, men uansett detta innlegget va utrulig røranes! veit ikkje koffør engang… trur det e førdi d her e akkurat sånn æ tenke, plutselig går æ helt inn i transe og tenke at verden e så rar, vi e så rar, og alt e bære så fette rart… Bra at du dele så ærlige tanka Sophie, digge dæ.

    104. Fy fader, du er en så utrolig god skriver!! Jeg har lest bloggen din i flere år.. Jeg hatet å lese, og å skrive.. Men etter at jeg har lest din blogg så lenge, så har motivasjonen kommet! Og det at jeg fikk en 6’er på norsktentamen i skriving, er nok pga inspirasjonen jeg har fått av deg!! Tusen hjertelig takk!!

    105. Fysøren, du er flink Sophie! Akkurat det du skrev ned i denne posten, har jeg prøvd å sette fingeren på i flere år! Det å lese denne bloggposten idag, den følelsen jeg følte, den var helt sjuk! Takk for at du satte ord på de kompliserte tankene mine, og dine tydeligvis, og at du skriver om mennesker og analyserer oss, FOR DET ER JÆVLIG INTERESSANT! Ser nesten stjerner og galakser her jeg sitter, og det er en bra ting.

    106. Helt enig! Jeg tenker på dette så mange ganger, og er ofte lei meg for at så få av de jeg kjenner tenker på samme måte. De eksisterer liksom bare føler jeg, og når jeg stiller de spørsmål som f.eks “tenk om himmelen plutselig ble helt rosa, tenk hvor imponert vi hadde blitt og hvor vakkert vi hadde synes at den er. Og hvor ofte vi bare overser himmelen sånn som den er nå, blå men fantastisk nydelig..”, så bare ser de dumt på meg og kikker ned igjen på mobilen og forsvinner inn i en overfladisk verden med tinder.
      Har aldri kommentert på bloggen din, men er ofte innom og kikker, fordi jeg synes du har mye bra å komme med. Jeg er absolutt ikke interessert i mote eller sminke, så det er slike innlegg som det her jeg liker best! 🙂
      Ha en fin tirsdagskveld! Du er smartere og mer reflektert enn hva folk tror.

    107. Ahh! Du skriver bare bedre og bedre Sophie! <3 Det er så gøy å se hvordan du har utviklet deg og blitt et så fantastiskt menneske. Du skriver så kompliserte ting, men du gjør det på en så enkel måte, så det blir spennende for oss lesere å lese. Du står på og bryr deg ikke om all kritikken du for, fordi du ha blitt så "vandt" til det. Du tar dine egne avgjørelser, og står for det du mener. Du er omtenksom og hjelpsom Og du vil ikke skuffe noen. Du inspirerer meg med hvert eneste innlegg du skriver. Og jeg vil rose deg for alt du gjør og den du er <3
      Stå på Sophie! Du fortjener alt godt <3 🙂

    108. DITT BESTE INNLEGG NONSINNE SOPHIE! JEG MENER DET! HAR LEST BLOGGEN DIN I FIRE ÅR NÅ OG DET ER DET BESTE NOENSINNE SOM KUNNE KOMME UT AV HODE DITT NOEN GANG!!! BRAVO!!!!

    109. Elsket dette innlegget 🙂 Gjerne skriv sånn oftere, haha. Liker å høre andres tanker, siden jeg tenker veldig mye selv.

    110. her har du rusa og kosa deg litt ja. Håper dere røyker hasj som dere har fått tak i fra en real kilde 🙂

    111. det går nok helt fint=) jeg og samboer flyttet sammen etter bare noen måneder selv og er fortsatt sammen nå flere år senere. Som du sier, funker det ikke nå funker det ikke om et år heller=)

    112. Dette er seriøst det beste du har skrevet, og jeg har fulgt bloggen din i over 2 år nå!!!!! Herregud, kunne ikke ha vært mer enig med deg 🙂 wooooooooow, ble helt stille for meg nå.

    113. Herlig å se at du motbeviser gang på gang alle de drittsekkene der ute som prater dritt om deg, om at du bare er en overfladisk, narsissistisk barbie-dukke. Ut fra det jeg leser ser det ut som du tenker over ting og saker med livet mange av oss egentlig ikke har tid til, eller ikke tørr å tenke over. Fantastisk rollemodell for ikke bare jenter, men mennesker generelt. Stå på videre! 🙂

    114. Veldig bra skrevet! Det må du vite! Dette innlegget rørte noe ved meg! Kan ikke helt sette ord på hva som gjorde meg så rørt, men dette var et helt unikt innlegg! Spesielt innlegg, med veldig fine refleksjoner! Heia deg! Jeg kjenner meg igjen i disse tankene, og denne “rare” måten å tenke på!

    115. Hei Sophie! Lurte på om du kunne skrive et innlegg om religion – dvs hva du tenker om det og feks hva du tror på, uansett hva det måtte være. Har aldri sett deg skrive om slikt på bloggen før, så det hadde vært veldig spennende 🙂 klem

    116. Du burde virkelig lese om DMT og og Ayahuasca! Det vil få deg til å forstå at vi alle er en del av noe veldig stort (universet, uendeligheten) .. 🙂 det kommer til å gi deg ett helt nytt perspektiv på livet.

    117. Hei Sophie,
      første gang jeg klikker meg inn på bloggen din i dag, og jeg må si at du virkelig overrasker med de underfundige, vakre, morsomme og spennende tankene dine… Folk kan si hva de vil om rosabloggere, men jeg ser jo nå at noen faktisk har mye i toppetasjen! Vi mennesker (meg selv inkludert) har kanskje en tendens til å tenke litt svart-hvitt på ting, som at når ei jente har tatt plastiske operasjoner har hun generelt sett et overfladisk forhold til verden… Hm, ikke nødvendigvis! Thumbs up 🙂

    118. Oi oi, ikke dårlig! De fleste er så opptatt av seg selv at de ikke vet hva som foregår. Jeg anbefaler deg å titte innom thespiritscience.net, ettersom du faktisk har prøvd å kommunisere med en katt, for det er slettes ikke umulig, eller vanskelig 🙂 Utforsk gjerne mer av det spirituelle, du kommer garantert ikke til å angre! Gå gjerne på youtube også, og søk på Spirit science- thoughts, en liten video som betyr mye:) Kanskje du kan hjelpe befolkningen med å våkne opp litt;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg