godt med variasjon

Så hyggelig at dere likte episoden igår kveld! Det gjør meg veldig glad skal dere vite, og jeg er enig med dere – synd at episodene varer så kort, men det er desverre ikke min feil. Jeg skulle gjerne ha ønsket at hver sending varte dobbelt så lenge, men vi får se, kanskje det blir slik etterhvert? Jeg har lest igjennom alt av kommentarer, og vil gjerne komme med svar på noen spørsmål som dukket opp underveis. .

 Man kan ikke se på bloggerne gratis på nett – derimot kan du kjøpe tv2sumo på www.sumo.no, da kan du også se programmet direkte via pcen din om du ikke skulle ha bliss på tven, eller om foreldrene dine okkuperer stua akkurat da. 

 Om det nå skulle være slik at foreldrene dine har kapret tven for å se på farmen, ville jeg ha brukt følgende argument – bloggerne varer i 20 minutter, farmen varer i over en time. La barna få se på bloggerne, og om de ikke lar deg – så bør de i det minste kjøpe deg sumo! Og om de ikke gjør det, så kan du få se på bloggerne, så kan de spole 20 minutter tilbake i farmen etterpå, det kan man jo gjøre på de aller fleste tver nå. Det er mer rettferdig enn at du skal måtte vente over en time for å se noe som varer i 20 minutter, tenker jeg.  

 Det tar bare noen sekunder å sjekke opp når reprisene går, det finnes noe som heter tv-guide, både i magasiner og på internett. Selv om det er repriser utover uka vil jeg likevel anbefale dere å se episoden på selve dagen det sendes, så slipper man å få høre hva som skjedde fra andre. Det vet jeg selv er irriterende!

Jeg gleder meg masse til fortsettelsen, og jeg blir så glad av å høre at flere kan kjenne seg igjen i meg som person. Det er slik jeg skaper bånd med dere lesere, og vi føles mer som venninner nettopp fordi jeg viser en ekte side av meg selv og dere får bli kjent med meg, ikke en polert versjon. Det er dere som gir meg motet! 
 

(annonselenke) Kjole River Island 


Nok snakk om bloggerne for denne gang, så får jeg heller begynne å mase på dere om en ukes tid igjen, og dere kan begynne planlegging for å få sett episodene, hehe! Som flere av dere har lagt merke til, bruker jeg brune fargelinser for øyeblikket. Mine kjøpte jeg på Body Map, en butikk som ligger på Arkaden senter i oslo. Jeg kjøper som regel alltid fargelinser der, jeg elsker å variere litt med looken min så blir jeg ikke like fort lei (som dere sikkert har merket at jeg kjapt blir). Unngår å legge meg under kniven igjen og kjøper heller et par linser, høhø!

Jeg er enda på besøk hos Anette-Marie i Lørenskog, jeg overnattet her fra igår og rett før hun hentet meg hjemme hadde jeg en indre kamp – også kjent som magefølelse mot logisk tenking. Min logiske tankegang fortalte meg at jeg ikke trengte å drasse med meg speilrefleksen som nærmest veier 20 kg, Anette er jo tross alt fotograf så hun kunne garantert hjelpe. Magefølelsen derimot sa, ta med kamera bare for sikkerhetsskyld. Jeg fulgte hodet, noe som var idiotisk som vanlig, for Anette jobber hele dagen og jeg sitter her med webkamera som eneste løsning. Heldigvis kommer hun hjem senere og kan hjelpe meg med bloggarbeidet! Man vet man er gode venner når man etterlater hverandre hjemme alene, eller om man går i kjøleskapet 20 ganger per besøk, eller om man powernapper sammen. Vi krysser lett av alle tre punkter og kan dermed kalle oss for bestevenner, søstre og soulmates. 

Mens jeg enda er alene her i huset skal jeg fortsette på min maraton av gossip girl, løpe igjennom kjøkkenet en siste gang for å se om jeg finner litt godteri, OG jeg skal starte på et innlegg om . . bam bam bam . . KJÆRLIGHET!

Snakkes senere, jeg er glad i dere!

60 kommentarer
    1. Går reprise i dag klokken 21:00. Er kanskje ikke det verste om familien kaprer tven for å se farmen 🙂

    2. Hei:)
      Så utrolig flink du var på Senkveld 🙂 Du gjorde veldig godt inntrykk:)
      Har et lite spørsmål angående blodgivning som jeg håper du kan svare på.. Har lyst til å gi blod, men veier 48 kg. Ser overalt at de som veier under 50 ikke kan gi blod.. Finnes det dermed unntak fra dette? Tenkte siden du også veier under 50 og gir blod? 🙂

    3. Virker som du er like følsom som meg, og det er så fint å se at jeg ikke er alene. Hvis jeg er stressa over noe, kan jeg begynne å gråte av de minste ting, og alt blir galt. Har aldri møtt noen som er like følsomme som meg, så det var litt morsomt og godt å se deg på bloggerne igår.

    4. Er det vondt/ stress å bruke fargelinser? Vurderer det selv da jeg og blir såå fort lei av mitt eget utseende.. Hehe .. Du virker faktisk ganske chill som person og vert gøy å bli kjent med deg:) gøy å se deg på bloggerne igjen! You go girl !!:D

    5. Hei Sophie! Det finnes ca 700.000 hørselshemmede i landet og ca 4000 døve av befolkningen. Jeg er døv, og er lei meg fordi tv2 ikke har tekst i sumo. Kan du bruke makten du har til å presse litt på dem til å ha tekst på sumoen? Betaler gladelig 100 kr for å se på sumoen. Men hittil nå er det ikke mulig grunnet tekst. Tenk deg, veldig mange vil se på sumo, og tv2 tjener mer på å ha tekst også.
      En annen god venninne av meg ble også lei seg fordi hun og vil følge dere! <3
      Det kan også være greit å ha tekst på plass. Ikke alle klarer å høre hva dere sier, pga dialekter. Det er kjempekjip at en gruppe blir utelatt bare fordi de ikke kan høre hva dere sier. Og veldig mange hørselshemmede har lyst å høre og se episodene deres. Jeg kan se på sumo, men da anstrengte jeg meg for å høre og ikke for å kose meg. Håper det går!
      Kan ikke bruke tv, da pappa okkuperer tven hver søndag..... klem!!! Jeg vil tro at tv2 vil tjene mer penger om de tar med teksting også. <3
      Det gjør vondt i hjerterota mi fordi jeg blir holdt utenfor bare fordi jeg ikke hører...

    6. Så bra at sesong 2 ser ut til å bli enda bedre enn sesong 1! Introen ga meg virkelig frysninger. Holdt nesten på å begynne å gråte, så bra var den. Jeg håper virkelig at episodene blir like spennende som det ser ut som de gjør, og at det kommer MANGE flere sesonger!
      Dere har liksom blitt de nye kjendisene nå. Jeg får en slags følelse av en lignende american reality serie, som kommer til å bli veldig suksessfull. Jeg håper virkelig det!
      Stå på Sophie Elise, du har kommet så langt, jeg elsker å følge med på deg! <3

    7. Hei 🙂 er det mulig å få et svar på hvordan du kan gi blod, når du veier 43 kg? Man må veie 50 kg eller mer for å gi blod, så jeg stusser litt over dette.

    8. Syns du kler de fargelinsene så godt!
      Fikk desverre ikke med meg Bloggerne i går, så okkuperer tv’en i kveld for å se reprisen:)

    9. Du er bare heilt supersøt 😍 du inspirerer mange dær ute + meg, fortsett med det, førr det e du utruli flink tell ❤️

    10. Episoden var alt for kort, menmen. Det får vi ikke gjort noe med! Bedre med kort, enn ingenting mener jeg! Jeg kjenner meg godt igjen med deg. Når jeg er sliten kan jeg gråte av ingen ting. Eller det skal ikke mye til før jeg begynner å gråte rettere sakt!

    11. Koffer skriv aldri anette-marie nokka om dæ på bloggen sin? e ho flau over å være venn med dæ? Sia ho e venn med linni meiseter osv

    12. Hei, du! Vil bare si at i mine øyne er du mer enn bra nok – det du skriver er insprerende, og du er en stor insprasjon for meg og mange andre!
      Forsett den supre bloggingen, stor glede for meg i hverdagen 🙂

    13. Hei kan du lage et innlegg om hva du har gjort med brynene dine? eller hvordan du tegner de? for husker du skrev at du skulle “tattovere” de 😀 men kan ikke finne innlegget? og de har blitt så fine så ville vært supert med et innlegg om det 😀

    14. Jeg elsket virkelg episoden igår, og for min del kunne det gjerne vart en hel time i tillegg til å gå hver dag! Du er utrolig nydelig og tøff ikke minst fordi du klarer å vise så mye følelser på TV! Jeg gleder meg allerede til søndagen igjen:)
      Du er helt nydelig, og du er faktisk forbilde mitt og jeg er et år yngre en deg. Jeg er 19, men ja. Loveyou, girl, du gjør det superbra <3 🙂

    15. Kan du ikke svare på hvordan du kan gi blod når du veier 43 kg? Kjekt å vite for andre under 50 kg som kanskje også vil bli blodgivere:)

    16. HVOR MANGE LINSER ER DET I EN PAKKE OG HVOR LENGE KAN MAN GÅ MED DE? HVA ER PRISEN PR. PAKKE? 🙂 HADDE VÆRT NYTTIG MED SVAR! 🙂

    17. Man får lastet ned hele sesong 1 med bloggerne på nettet 🙂 helt gratis i topp kvalitet. trenge rikke betale ei krone for verken sumo eller tv 😀

    18. Så nettop senkveld, og det var veldig morsomt å se deg der. FIne, gode og ærlige svar. Vær stolt, vi er!

    19. Hvordan er det for deg og Robin og se på episoder fra da du og Mathias flyttet sammen og lignende? Blir det dålig stemning, eller tar han det greit?

    20. Veier du 43kg? det kan da ikke stemme? jeg veier 44kg i en alder av 19 og er 1,57 høy. Det kalles spise forstyrrelser. jeg er innlagt enda for det. har slitt med vekta i mange år. og du har jo former ?? ser ikke ut som du er 43 kg akkurat :p føler meg nesten litt fornærmet. jeg lengter etter sånn kropp som du har. Jeg ble tvangsinnlagt pga vekta mi på 44kg i den alderen og den høyden. så ikke gi feil bildet til så unge jenter.
      det vil bare ødlegge en hel genrasjon som ser opp til deg.

    21. Du gråt gjennom hele episoden da, og så mer eller mindre misfornøyd ut 24/7. Stakkars Stine Mari, kan ikke spørre om Internettet på toget uten at du klikker og lar sinnet ditt gå ut over henne. Du burde være glad hun i det hele tatt ble med til Sverig.

    22. Du ser MYE bedre ut når du ikke har falske vipper… Nesten så jeg blir forelsket i deg ( mulig det kan være de brune linsene) Men du ser så naturlig ut nå!

    23. Hei Sophie! dette har irritert meg i nesten en uke. Jeg finner ikke ut av hva sangen på “intervjuet” tv2 gjorde med deg i forbindelse med photoshooten til Bloggerne. Kunne du ha hjulpet meg med det? Hadde hvertfall satt utrolig stor pris på det! Legger ved linken til intervjuet i samme slengen! Takk på forhånd 🙂
      http://www.tv2.no/v/851835/

    24. Kjempeflott, og dere fire bloggerne gjorde en kjempefin jobb. Du har vokst masse på det siste året synes jeg, og du står frem som ærlig og åpen i programmet. Du viser faktisk at livet er ikke så rosa som mange tror. Derfor er du et kjempestort forbilde for yngre bloggere.
      Du virker som ei jordnær og kjempekoselig jente 🙂
      Stå på 🙂
      Mvh
      Toril

    25. Du er så utrolig mye søtere med litt mindre og mer naturlige lepper. Håper du tar det til deg for du er en nydelig jente 🙂

    26. Du virker som en så god og snill person! 🙂 Så deg på bloggerne, og jeg prøver å følge med så godt jeg kan da du er med på TV eller andre ting. Jeg så deg på Senkveld og, du svarte utrolig godt for deg og fikk vist frem ditt ekte deg. Man ser også at du ikke “tror du er noe” og at du er bedre enn andre, selv om du helt garantert er en mye bedre og snillere person enn de fleste. Blant annet så er du en så mye bedre person enn de anonyme som slenger dritt til deg. Stå på videre! Jeg er sikker på at du vil komme langt 🙂

    27. Så på bloggerne helt til pappa kom hjem og sa hvorfor ser du på dette her da? Og jeg sa at det var spennende å se, så jeg gikk opp på loftstua i håp om jeg kunne få se resten, men neida jeg har nemlig en bror som hadde koblet ut HDMI-kabelen fra dekoderen så når jeg fikk satt inn den var det ferdig :S

    28. “så slipper man å få høre hva som skjedde fra andre. Det vet jeg selv er irriterende!”
      Likevel klarte du røpe hvem Gossip Girl var… Skal fortsette med maratonnet mitt jeg også nå, men guuuud så sur jeg enda er fordi du røpte det uten advarsel og ikke engang klarte si unnskyld uten å være spydig og nevne Titanic osv….
      Så skriver du en setning som dette, så puster jeg ut og håper på at okei, kanskje du faktisk forstår at det var dritkjipt gjort av deg, du bare vil provosere fordi du spiller på sosiale medier… Krysser fingrene for det..

    29. Fikk dessverre ikke sett Bloggerne da jeg var på sykehuset den dagen, men jeg har tatt det opp!
      Du er nydelig, Sophie! Og da du skrev at du er blodgiver tidligere ble jeg veldig glad! Det er så viktig! Jeg som har leukemi f.eks, hadde ikke overlevd uten blodoverføringer i ny og ne. Du er et flott forbilde, uansett hva enkelte sier og mener om deg.

    30. Hei søte Sophie!
      Angående musikken du hører på;
      Vil anbefale deg å sjekke innom suicidesheep på youtube. Utroolig mye deilig musikk!!

    31. Du er ei utrolig nydelig jente, men på disse bildene: helt utrolig vakker! Tror det er de vippene som gjør det. Du skal vite at du helt klart ikke trenger falske øyenvipper. Du er jo så nydelig uten de 😀 <3

    32. du er så nydelig på alle bilder, sophie! du er perfekt på alle mulige måter.. har ikke ord du er best! Takk for at du er den du er:)

    33. Blir så lei meg når jeg ser hvordan du behandler den ene venninna de. Sjefer rundt, og behandler henne som en form for “eiendel”. Fryktelig å se på. Ja, rett og slett krenkende. Ok og greit at du er toppblogger, men spar meg. Ta vare på de vennene du har. Fikk virkelig vondt i hjerterota i forhold til hun som måtte være med deg på tur. Så ikke ut som at hun hadde det noe greit. Tenk på det til neste gang du ser en episode av Bloggerne.

    34. Når du bruker det abonnementet du gav oss, fører det til automatisk fornyelse hver måned. Og da til kr 129 per måned. Det står vertfall i bekreftelsesmmailen fra Sumo. Kanskje du burde informere leserne om dette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg