rosa for en god sak

annonse

Rosa sløyferefleks finner du her. 

Som de fleste av dere forhåpentligvis vet, er oktober måneden for å bære den rosa sløyfen til kreftforeningen. Jeg var som nevnt på et møte med coverbrands tidligere denne uken hvor de fortalte meg at de i løpet av oktober har en kampanje med 25% på en rekke rosa favoritter, jeg fikk selv gå rundt på lageret å velge meg mine favoritter som jeg kunne vise til dere. Gøy å gjøre det på den måten, synes jeg  Dette er en sak som rammer meg ganske nært, jeg har kanskje ikke nevnt på bloggen at mamma har hatt kreft, samme med en annen person som sto meg veldig nært. Heldigvis gikk det bra med begge, men kreftforskning trenger uansett all støtte, alle er ikke like heldige.

Ett av produktene jeg valgte ut som favoritt var cosmetic bags struts fra lulus. Denne er lang nok til tannbørste og det meste av sminke, og funker derfor perfekt som både toalettmappe eller sminkeveske. Jeg bruker det til førstenevnte, greit å ha reiseshampo, tannbørste og tannkrem på et eget sted og ikke blandet med sminken når jeg reiser. Når det er sagt har jeg et flertall av sminkevesker fra lulus som også blir flittig brukt! 

 

Tannbleking fra smilelab har jeg blogget om flere ganger før, både FLASH og sensitive er nå på 25% rabatt. For meg funker FLASH best, det er den jeg vil anbefale videre om dere vil ha best mulig resultat selv om forskjellene ikke er så store. Jeg burde kanskje ha brukt sensitive ettersom jeg både røyker og snuser, men jeg synes ikke smilelab iser på tennene overhode så jeg klarer meg fint. 

Slik ser det ut mens man har stripsene på tennene. I dag gikk jeg på kiwi mens jeg bleket tennene, disse er geniale om man har dårlig tid!

Verdens beste løsvipper fra LUZ LASHES, som jeg faktisk måtte be om å få på 25% under kampanjen – de var ikke på tilbud originalt, men da jeg kom på lageret og fikk sett på disse måtte jeg bare spørre. Heldigvis gikk det, så nå er det tilbud! Disse vippene er laget av håret til mink, men jeg har selv sjekket opp på nettsiden til LUZ LASHES og det er totalt dyrevennlig. Covebrands presisterte også til meg at de aldri ville ha tatt de inn om ikke, noe jeg nå også kan gå god for. Disse vippene er, uten å overdrive, de fineste jeg har prøvd! De holder lenge, er lette å ta på og ser virkelig ut som ekte vipper. Jeg har brukt noen stygge vipper fra ebay i det siste, så dere kan tro jeg ble glad da jeg fikk med meg disse hjem. Jeg har vippeextensions i tillegg, men det er ikke noe problem å bruke begge deler for litt ekstra glaaam 🙂

Leppestift fra BARRY M. Ny favoritt etter at jeg mistet min fra chanel, denne er faktisk like god!

Her har jeg på meg både vippene, leppestiften men også WINK MARKER PEN fra berry m. For meg som skjelver sånn på hendene er denne alfa omega, lett å bruke og holder lenge. Den var også nominert til cosmopolitan beauty awards 2012! Den lager tykke, intense linjer, akkura tslik jeg liker det 🙂

Dere kan sjekke ut hele kampanjen HER, de har masse fint altså! Andre favoritter jeg plukket med meg hjem er blandt annet en nyhet fra EOS LIP BALM, hello munnspray og bastise tørrshampo som jeg tidligere har blogget om. Håper dere finner noe dere liker, samtidig som dere søtter en god sak!


Nå hopper jeg på flyet til Harstad, det er storm ute så ønsk meg lykke til! Gleder meg til å møte alle mine forlatte husdyr igjen, haha. 

 

 

62 kommentarer
    1. Jeg synes det er bra at du som mange gjerne bare tenker “rosablogger” om har så mange bra meninger og holdninger, som du også står for. Det er en av grunnene til at jeg har fortsatt å lese bloggen din etter at nysgjerrigheten på hvem du var stilnet. Men jeg stusser alikevel litt over disse løsvippene du omtaler som er laget av pels fra mink. Står på nettsidene til produsenten at de er hentet fra røytepelsen til minken. Men hvor er minken de henter denne pelsen fra? Jeg er MYE ute i skog og mark, eneste gangen jeg har funnet større dotter med pels har det vært etter døde dyr eller noen få ganger reinsdyr der det er større flokker.
      Det er bra løsvippene ikke f.eks kommer av at dyr blir nappet for pelsen sin, men jeg kan ikke skjønne annet enn at de kommer fra dyr som er oppdrettet (sannsynligvis til pelsdyrindustrien?). En litt skeptisk kommentar herfra altså.
      Fortsett engasjementet for viktige saken sammen med “rosabloggingen”, det er en herlig kombo 🙂

    2. Hadde heller betalt full pris og vist at 25% av pengene gikk til kreftforening. Eller eneste som vinner på det er coverbrands og du.

    3. Bestilte med etpar godsaker selv derfra nettopp 😀 Blant annet den eyelineren! Syns du den fungerte bra? Har en del dårlige erfaringer med eyelinere som ender opp under øyenbrynet etter etpar timers bruk, men håper denne er god!

    4. Er klar over at du muligens gir reklame for de flaske øyenvippene kun for å provosere, ikke vet jeg. Likevel må jeg si meg uenig. Er flere pelsfarmer som sier at de er dyrevennlige, men er det nødvendigvis sant? Canada Goose er en av verstingene i pelsindustrien, men på hjemmesiden deres står det at de behandler både pelsdyr og gjess bra. Hvis du virkelig synes det er riktig å gå med falske øyenvipper av minkehår så stå på, men deobbeltmoralsk er det jo selvsagt.

    5. Dersom du er ute etter en eyeliner som sitter hele dage, og er like enkel å påføre som Barry M, så gå for Stila Stay All Day Liquid eyeliner. i intense black er den perfekt

    6. så bra det gikk bra med moren din. Min mor døde for 7 måneder siden av brystkreft. Hun hadde blitt erklært frisk men 1 måned etterpå ble hun lagt inn på sykehuset med spredning til ryggen. Hvis medisinen hennes hadde funket skulle hun ha levd i minst 10 år til men det ble i stedet til en måned fordi cellegiften ikke fungerte. Er det verste man kan oppleve når man er 15 og trenger mamman sin mer enn noen annen person. Ble veldig glad når du skrev om dette❤️

    7. Ettersom så mange henger seg opp i at du redigerer: Ikke bruk blurring toolen i iphoto, det ser ikke bra ut. Lær deg heler photoshop.

    8. Jeg kan anbefale eyelinerpennen fra artdeco, beste jeg har brukt iallefall! Den gir en skarp, helt svart strek, og sitter hele dagen 🙂

    9. Jeg har ikke prøvd tannbleking før, men har hørt at man ikke kan spise/drikke farget mat/drikke eller snuse/røyke inntil 14 dager etter tannbleking. Vet du om dette også gjelder disse blekestripsene? 🙂

    10. Når du redigerer huden din så mye, gjør det at du ser litt skitten ut.. Burde kanskje heller droppe det 🙂

    11. Ett ord: dobbeltmoral. Hvor ble det av jenta som brant for dyrevern? Skinnveske og øyevipper ble plutselig viktigere?

    12. Ett lite bildetips, når du skal fjerne “ulemskheter” på huden med redigering burde du ikke bare slenge en klatt med “clear fix” midt på kinnet, men kanskje gjøre det litt mindre synlig? 🙂
      Selv om jeg egentlig ikke skjønner hvorfor du gjør det i og med at du blogger titt og ofte om at man ikke må være missfornøyd med seg selv..? 🙂

    13. Så søt du er SE, men jeg kan ikke stoppe å undres på hvor mye søtere du hadde vært uten de kunstige vippene og alt det fyllet i leppene, og kanskje med et ekte smil!

    14. Du trenger ik å redigere så mye på bildene dine:) Snakker ik om redigering av lys,metning osv. Men den retusjeringen av ansiktet ditt. Folk liker deg som du er, og det hadde bare vært kult om du faktisk viste deg mer som du er, enn å retusjere halve fjeset ditt på bildene. Det ser utrulig retusjert ut, og da ser jeg ik helt poenget.. Og et pent smil (som du har) slår duckface anytime!!:)

    15. Kanskje begynne å ta vare på huden din i ansiktett, så slepper du å redigere det? 🙂
      Øverste bilde av deg var utrolig fint av deg!! Vippene var skikkelig på plass!! Fint!:)
      Ha en fin dag!

    16. Om man tilter dataen litt bakover når man ser på bildene dine (av ansiktet) så ser man og har alltid sett tydelige linjer hvor du har brukt “liqify, blur,smudge” o.l i ansikte ditt. Dra ned på styrken så blir det mer naturlig. Ser det alltid ellers også men jævli mye mer tydelig da 😉 Og forresten, nesen din på det første bildet ser heelt anderledes ut enn på det nederste, chill liksom 😉

    17. Syns det er trist at du hyler sånn om dyrevern men så reklamerer du for merker som Chanel og mink øyevipper! Hallo, er jo ikke som om de går i skogen og finner hår som mink har røyta heller da.. og alle de skinnproduktene du poster på bloggen din er så hyklersk! Enten så må du roe ned med dyrevernspratet eller faktisk bli oppriktig engasjert og følge opp det du selv sier.

    18. Hvordan kan de være dyrevennlige når de er laget av mink? Selvom ikke minken er flådd må den jo bli holdt i fangenskap for å bli klipt eller nappet eller hva de har gjort.

    19. Snuser du? Ser ut som kanten på en snus på det bildet av tennene dine. Altså no judging, gjør det selv, bare lurer!

    20. Fantastisk inspirerende er du Sophie! Ser at du legger mye jobb i det du gjør. Også skrivingen og sammensetning av ord er Gull! Stå på Sophie!
      Hjerteklemmer <3

    21. Bra engasjement, men er du engasjert burde du kanskje kutte røyk og snus også… Greit å starte engasjementet med å forebygge, og å ta vare på seg selv..

    22. Bra engasjement, men er du engasjert burde du kanskje kutte røyk og snus også… Greit å starte engasjementet med å forebygge og ta vare på seg selv..

    23. Kan man kun kjøpe den flash pakken ? ser at sensitive er dyrere og det står “complete treatment”, mens dette ikke står på flash pakken?

    24. Unnskyld meg, men mink-vipper er ikke dyrevennlig! Du kan ikke bare lese på hjemmesiden til produktet, de vil jo bare selge, og pynter MYE på sannheten… De dreper ikke minken for å få tak i pelsen til vippene, men tenk litt… Hvordan lever den?! Du støtter pelsindustrien! Det er samme minken, og samme pelsfarmene… Les om merket på andre sider før du gjør deg opp en mening.

    25. Supert at du la ut et sånn bilde av lulus-mappen slik at vi faktisk ser størrelsen! Den virker som en perfekt erstatter til den jeg har nå som er liiitt slitt, hehe! 🙂

    26. Jeg har laget rosa sløyfer med Loom Bands og selt dem til folk i gata jeg selte dem for 20 kr laget 5 sløyfer og gikk bare til 2 hus alle ble selt og jeg fikk 20 kr ekstra av noen så nå har jeg 120kr på en dag som skal gå til brystkreft foreningen! 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg