en første gang for alt

“Gå en dag uten å klage, og se hvordan livet ditt endrer seg”. Det er et sitat jeg leste idag, og det skal jeg faktisk prøve på. Man kan klare å snu nesten alle situasjoner om til noe positivt, eller så får man en lærdom ut av det – og det er jo også positivt, hehe! Men hva vet vel jeg, livet er jævlig bra om dagen og jeg har ikke stort å klage på. Dette har vært enda en av de fantastiske dagene, som jeg og Robin startet på god morgen norge!

Vi var med i sendingen fra rundt klokken 10, noe som er ca midt på natten etter Robins døgnrytme, men jeg har vært en helt i det siste og kommet meg på jobb før klokka slår 09, så dette var nada drama for meg. Vi snakket om jenter, gutter, press på å prestere og litt om oss to som kjærester. Det gikk veldig bra! Jeg blir aldri nervøs, mulig det er en genetisk feil men nå begynner det å bli noen år siden jeg har kjent på den følelsen, så derfor er slike ting som dette null stress og heller bare en fornøyelse. Robin derimot var litt mer urolig, men han var sååå flink! Første gang på direktesendt, og ikke minst landsdekkende tv er ikke bare-bare, men han gjorde en flott figur og jeg fikk mye skryt fra de andre i tv2 etterpå, at jeg har vært heldig som har en så flott kjæreste. Æsj, nå ble jeg litt kvalm av meg selv, man skal ikke sitte å klisje for mye, men jeg er veldig heldig og det er det viktig at han vet :) Nå har jeg også funnet klippet på nett, det kan dere se HER. 

Etter sending hadde jeg noen små ærend å gjøre, jeg måtte en tur innom Louis Vuitton for å mase etter en vare jeg bestilte for to måneder siden som enda ikke har kommet, og nå ser den ut til å være forsvunnet. . Litt kjipt når man har betalt depositum, men slik er livet noen ganger. Etter det var unnagjort var vi på jakt etter et serveringsbrett og smoothieglass, serveringsbrett fant jeg ikke, men smoothieglass ble det – de fikk jeg ha i noen minutter før Robin glemte de igjen på en butikk. Det var den gleden, ikke akkurat en vellykket shoppedag, haha. Men vi hadde det veldig koselig likevel, det ble en liten date på espresso house før vi stoppet innom en park for å ta litt bilder også. Bloggvennlig kjæreste oh yes! 

(annonselenker) Boots NLY SHOES / skjørt Sally&Circle / jakke Vero Moda / topp urban outfitters / veske celine / solbriller prada 

Nå skal jeg gjøre et par mageøvelser på gulvet, så jeg tenker vi blogges imorgen ♥ Da kommer Anne-Sofie og blir over helgen, vi skal sove på hotell så jeg bør vel pakke litt til det også. Gleder meg! 


Sist må jeg bare si, tusen millioner takk for alle fine tilbakemeldinger på innlegget igår. Alle historiene dere deler med meg betyr mer enn dere aner, og jeg ser utrolig ydmykt på makten jeg har fått ved denne bloggen, jeg får bare krysse fingrene for at jeg en gang i blandt gjør noe bra og hjelper dere så godt som mulig. Kan gjerne svare på de få spørsmålene som ble stilt med tanke på innlegget, som da er. .

Anne-Sofie har jeg alltid vært venn med. Jeg var ikke venneløs da jeg gikk i første på videregående, og jeg kom inn i en gjeng etterhvert (som jeg senere ble utstøt fra, men same same, right?). Men i starten gikk ikke Anne-Sofie på skole med meg, og jeg følte meg veldig alene der jeg gikk – hun byttet skole etterhvert, men vi var likevel ikke i samme klasse. Denne bloggen ble opprettet da ting gikk litt bedre for meg, så klart. Jeg har aldri vært helt uten venner og føler meg veldig heldig for det. Man kan for eksempel ha venner på en annen skole, en annen by eller venner man ikke omgås så mye med og heller ikke kan snakke med, det håper jeg alle skjønner 🙂 

 

90 kommentarer
    1. På bloggen virke du veldig rett fra, imøtekommande og “tøff” men når vi ser deg på TV får vi et heilt anna uttrykk!! Sånn som på Master Chef og, stille og sjenert og dum. Og her kan man ikkje si at; eg er jo ein rosabloggar, og di vil jo fremstille meg dum, fordi dette var direktesendt, ingen klipping…..
      Og press på jenter, du og andre rosabloggarar står jo faktisk for mye av presset på unge jenter. Dere oppereres, forteller om ferier (20 i året ca), og legger ut bilde av hvor perfekt alt er. Derer skriver jo av og til om at alt ikkje er perfekt, men mesteparten av tida er jo alt perfekt. Du og andre på topplista lager mye kroppspress her i Norge, så at du sitter å sier kor mye press det er, blir litt feil. Slutt å rediger bilder, ta av og til bilder uten sminke og ikkje kjøp nye klær heile tida. Slik kan vi få ned bittelitt press. Tenk så mange unge jenter som ser opp til dere, og gjør slik som dere. Tenk deg om!
      Mange kunne ønske di va deg, og om du fikser på lepper, kjøpe extension, oprerer og handler klær hver søndag, så vil di også gjøre det. Og slik øker stadig presset. Det er ikkje rakettforskning å forstå det!!!!!!!

    2. Anonym: I hverdagen har man flere roller. Man er datter, søster, kunde på butikken, kjæreste, elev, ansatt – og for min del, blogger. Man går inn i roller og tilpasser seg etter det. Dette er en offentlig rolle som jeg tar på meg. Livet mitt er bra, og jeg prøver ikke å legge press på noen. Jeg er heldig som får reise mye, og jeg er glad jeg har økonomisk frihet til å ta valg som f.eks operasjoner (selv om jeg også har investert penger i mye bra), og jeg håper aldri jeg framstiller et press på noen.

      Det er forskjeller på folk, og jeg har vært heldig, men dette er mitt liv. Forskjeller, som sagt. Om du ser igjennom din egen IG-bruker..virker ikke den også ganske perfekt, da?

    3. Du er så fiin, at det er helt utrolig. Du og Robin er veldig søte sammen, og det er godt å se deg så lykkelig igjen, og vite at ting går jævlig bra for deg. 🙂 you are my everyday hero!

    4. Mamma så deg på God morgen Norge i morges, så hun satte det på opptak til meg. Men hun fikk ihvertfall et helt annet uttrykk av deg enn før. Hun sa du virket så smart og reflektert! Synes det er så gøy å se deg på tv, du virker skikkelig søt og snill.
      Ville bare nevne det, at du gjorde det veldig bra:)

    5. Så sendingen på tv2.no, og vil bare si at øyebrynene dine ble helt sinnssykt fine! Passet deg veldig bra 🙂 Synes dere gjorde det bra begge to, og dere er jo utrolig søte sammen. Digger deg, Sophie!

    6. siden når betaler man depositum hos louis vuitton? Har shoppet der myeee men har aldri blitt bedt om å betalt depositum når jeg skal bestille/reserve noe…

    7. Ååh, måtte bestille skoene med en gang, SÅ fine!
      Så utrolig bra at du har det fint for tiden! Det syns jeg virkelig du fortjener 🙂
      Tøft gjort av deg også, og “allerede” stå frem med ny kjæreste. Vet at du er en av voldsomt få som tørr sånt, og virkelig stå på sitt!
      Ha en fin kveld, nydelige deg <3

    8. virker som du har en utrolig flott kjæreste og dere er utrolig fine sammen 🙂 jeg er så glad I bloggen din, den inspirerer meg så, du er utrolig flink til og skrive også ,noe jeg misunner deg på siden jeg har prøvd å blogge I 4år men finner aldri ut av hva jeg skal blogge om 🙂 jeg har lest bloggen din lenge nå og slenger inn en komentar her og der 🙂 leste forige innlegget ditt og det var utrolig tøft skrevet ! jeg hadde det litt sånn selv på videregående, droppet ut pga gjeng problemer og slike ting, men alt ordnet seg til slutt og hun som gjorde det værst for meg har ikke hatt det så bra for og si det slik 🙂 , sist men ikke minst så vil jeg si du er utrolig pen og har en fantastisk stil ! 🙂

    9. du er fantastisk, Sophie! kan være ærlig å si at førsteinntrykket mitt av deg var ikke glimrende, men etter å ha fulgt deg over lengre tid vil jeg si at jeg liker deg bare mer og mer 🙂 du virker så ærlig og åpen, og det er så bra! ha en fin helg 🙂

    10. Sophie, herlig er du! Men forstå da at du legger et stort press på unge mennesker.. Vi ser jo opp til deg, vi vil gjøre det du gjør, vi vil sminke oss som deg, jeg vil ha extensions, men jeg har ikke råd.. Jeg har ikke råd til den sminken du har, jeg har ikke nådd like langt som du, jeg vil også fikse på meg selv.. Jeg vil se bra ut og føle meg bra. Men, jeg føler meg aldri bra.. Når jeg ser deg blir jeg så sjalu at jeg har lyst til å gråte. Rett og slett bare legge meg ned for å dø, jeg føler meg ikke sett, jeg føler meg glemt og jeg føler at jeg ikke betyr noe. Du betyr masse, og ikke si at jeg betyr noe jeg også.. Det handler om det å faktisk føle det.

    11. Anonym hilser!: Jeg har vært der selv jeg også! men, jeg må få leve mitt liv og blogge om det, selv om kanskje ikke alle andre har like muligheter. Men jeg håper virkelig du snart føler deg bra med deg selv, på den ene eller den andre måten<3

    12. Må bare få si en ting…
      Du er ufattelig søt når du smiler med tennene! Hahah, jeg smiler selv når jeg ser du gjør det!:p
      Ellers vil jeg ikke påstå at du lager et kroppspress. Altså.. Det er noe alle og en hver står for. Man må jobbe med seg selv om man ikke er fornøyd med seg selv, og ikke bare ønske å operere seg, eller gjennomføre en operasjon.
      Håper du over her blir fornøyd med deg selv:) ingen fortjener å ha det dårlig med seg selv!

    13. Og du og Robin kler hverandre veldig godt, forresten!:)
      Lurer på hvorfor noen kaller han homofil, som om det skulle være frekt.. Det er jo ikke noe galt i det om han faktisk hadde vært det! Uansett, han ser bra ut:)

    14. Jeg ville bare si at du var helt utrolig pen når du var med på God Morgen Norge! Du så helt fantastisk ut – både sminken, klærne og alt! Stilen din er råå <3 Må bare si at jeg også elsket bryna dine! 😀

    15. æ dæven, på god morgen norge klippet var du sinnsykt pen!! ønsker deg masse godt videre, fine deg 🙂

    16. Hei Sophie. Regner med at du kommer til å få mye hets nå pga at du kjøper en helt ny veske fra Louis Vuitton, og jeg tror det er mange av leserne (og haterne) dine som ikke helt skjønner hvorfor du gjør det. Liksom, du som er dyrevenn og gjør så mye for dyrs rettigheter, du nekter å gå med ekte pels, men å gå med vesker og klær av ekte skinn er greit? Du mener jo at du kjøpte Celine-vesken din brukt, men hva med Michael Kors vesken og denne fra Louis Vuitton som du venter på? Kan du ikke ta å skrive et innlegg om dette? Hvorfor du mener det er greit å gå med skinnvesker, men ikke ekte pels. Jeg tror det kunne blitt et veldig interessant tema-innlegg som mange hadde satt pris på.
      Jeg personlig har ikke noe i mot å gå med pels, skinn og alt fra dyr. Jeg vil heller investere i et dyrt plagg eller en dyr veske som er lagd uten mishandling av dyr og tvangsarbeid, enn å kjøpe billigplagg fra Hennes og Mauritz som er produsert av slavearbeid i fattige land.

    17. Syntes han kjæresten din virket dum og utrolig lite reflektert. Regner med at du skjønner hva jeg mener når du møter en skikkelig mann en gang. En som kan snakke for seg og har meninger og kunnskap. Ikke en prettyboy som han du er med nå. (Han skjønte jo søren ikke et eneste spørsmål han fikk)

    18. Altså, jeg lurer på.. hadde han problemer med å forstå vinklingen av spørsmålene? De ville jo høre fra han som en vanlig gutt, ikke fra han som blogger.. en viktig ting med intervju (som du gjør bra) er å lytte til spørsmålene og reflektere litt før man svarer..
      han virker alt for overfladisk og selvsentrert for deg, MEN jeg tror nok det er en døgnflue så finner du deg en kar som er bra for deg senere, han er vist nok bra for deg akkurat nå, det kan man se

    19. Det er litt rart at du vil bruke heirextensions som er ekte menneske hår når du et er så dyre venn., lol Hehe

    20. Sophie? Er du seriøst så frekk mot en som prøvde å spørre om noe på en ordentlig måte? Trenger jo ikke å skrive herregud til “Julie” når du allerede går med celine vesken din og tydeligvis har en fra michael Kors også, er jo ikke rart folk da tror du driter i meningene dine og kjører på med skinnveska fra Louis vouitton også. Blir flau!

    21. Hei 🙂
      Du så helt smashing ut på GMN, hvorfor kan ikke du stå fram slik på bloggen? Ikke gjør noe med bildene. Du er nydelig.
      Og når det gjelder Robin, så ser både jeg og mange andre at han ikke er bra for deg. Han er så lite reflektert og selvsentrerte. Alt skal handle om han. Håper du virkelig innser det før det er fordring. Man kommer ikke langt i verden som prettyboy. Og det oser av held han at han bruker deg. Du fortjener faktisk bedre.

    22. Sophie: Kommentaren min var på ingen måte vinklet på en negativ måte, så du trenger ikke å “herregud’e” meg 🙂 jeg prøvde bare å spørre om noen spørsmål og komme med et forslag til fremtidig innlegg som jeg tror et stort flertall ville vært interessert i å lese. Det var kanskje feil av meg å anta at du ville ha en veske fra Louis Vuitton, men etter dine tidligere veskekjøp så var det det første jeg tenkte. Det er i tillegg ganske normalt for unge jenter og gutter å kjøpe vesker fra Louis Vuitton. Det er ikke så mange unge mennesker som kjøper andre ting der i fra, så jeg beklager om du fikk en oppfatning av at jeg anklaget deg på noen måte eller kom med en negativ kommentar

    23. Jeg forstår ikke hvorfor du vil fremstille deg så dum her på bloggen, når du egentlig er en ganske smart og reflektert jente (hvert fall det inntrykket jeg fikk utifra intervjuet med GMN). Du har blitt et “kjent” fjes rundt om i landet pga bloggen din, men ikke fordi du gjør en god jobb som blogger, men fordi du opererer det meste du ikke liker ved deg selv. Dette er på ingen måte en hat-kommentar, men jeg skjønner ikke helt tankegangen din noen ganger. Hvorfor kan du ikke være degselv på bloggen? Ikke redigere bildene så sinnsykt, eller legge ut puppebilder hver eneste dag. Det er vel mer ved deg enn bare kroppsfokus? Du har jo ingen hokus-pokus kropp. Du er tynn, thats it.
      Det er sikkert ikke kult å høre gjentatte ganger at kjæresten din bruker deg for oppmerksomheten, men det lyser lang vei. Har aldri sett en mer selvopptatt person i hele mitt liv. Han nevner “nå er jo Sophie mer populær enn meg”, det er vel ingen som hadde visst hvem han var hvis det ikke var for bloggen din? Og han er ingen “prettyboy”. Det er ufyselig med gutter som oppfører seg på den måten han gjør, og det finnes ingenting “mandig” med han. Du sier at han betaler for å bo hos deg, men jeg er rimelig sikker på at det er MYE billigere å bo hos deg, enn å leie et sted alene. Det er fælt å se måten du blir brukt på, og hvor blind han faktisk gjør deg. Eller generelt hvor liten respekt han har ovenfor pengene dine. “Glemmer igjen” det du kjøper? Ja OK. Det er en ting, men da kunne dere vel gått tilbake for å finne det igjen? Hvert fall han. Jeg har greit med penger selv, men hvis jeg hadde glemt igjen noe kjæresten min hadde kjøpt ville jeg gjort det jeg kan for å få det tilbake.
      Hva gjør han egentlig? Bor hos deg, men jobber ikke? Studerer ikke? Han satser vel på å bli kjent gjennom deg slik at han kan leve av “bloggen sin”. Håper du får opp øynene snart, for han er virkelig ikke bra for deg, og ser absolutt ikke bra ut. Høy og tynn, med sminke og null mellom ørene. Nei uff, kjenner jeg blir flau på hans vegne.

    24. Det var en utrolig ufyselig måte å svare en kommentar på, Sophie.. det er ikke utenkelig at du kunne kjøpt deg en LV veske, og jeg trodde helt ærlig også det var det du skulle kjøpe. Jeg syns helt ærlig det virker som den nye typen din har en dårlig inflytelse på holdningen din til leserne dine, bare fordi han er kvalmende arrogant og spydig betyr ikke at du burde være det

    25. Det er så utrolig latterlig med alle disse menneskene som dømmer hennes nye kjæreste, og sier han bare bruker henne for oppmerksomheten osv. Personlig syntes jeg han virker litt oppmerksomhetssyk og selvsentrert, men jeg kjenner jo ikke gutten og det kan hende de faktisk har det veldig bra sammen! Det er jo ingen som vet hvordan han er, med mindre de faktisk kjenner personen. Tiden vil vise hva som skjer, og om dette forholdet holder. Men det har ingen av oss noe med, og vi er ikke i en posisjon til å dømme et menneske vi ikke kjenner. Jeg ønsker Sophie og Robin lykke til med kjærligheten iallefall!

    26. Hei, de høye støvlettene du har fra NLY shoes er kjempefine. Er inne for å bestille de nå, men er usikker på hvordan str. er på de. Er de normale? Jeg bruker 38 og noen ggr 39 i sko. Hvilken str. bør jeg velge?
      🙂

    27. Åh, du er så fantastisk! Reflektert og moden. Kjempesøt er du. Ikke minst er dere to sammen bare herlige!!
      Robin var kjempeflink, og dere stråler sammen.
      Mange gode klemmer. Nyt kjærligheten<3

    28. Du er så inspirerende! Du har blant annet inspirert meg til å ikke spise kjøtt, noe som har gjort at jeg føler meg mye bedre. Jeg sluttet med å spise kjøtt etter nyttår, så jeg har enda ikke feiret jul som vegetarianer, så jeg lurte på om du har noen tips til julemat? Hva har du spist på julaften?

    29. Hei sophie!
      Vil bare si at du er en fantastisk inspirasjon. Før var jeg helt vegan og kjøpte aaldri noe som kom opprinnelig fra et dyr. Men nå, etter at jeg har begynt å følge med på deg så skjønner jeg jo at det jeg har gjort før er bare tull. Du er jo et ansikt for dyreforkjempere i Norge og har både vesker av skinn, bruker dyretestede produkter, spiser ost og TIL OG MED fisk!!! Husker du brente opp en sverm av bananfluer også, og de hadde det garantert mye bedre i fluehimmelen enn i din søplekasse <3 <3 Du er en kjempebra inspirasjon for alle andre som har lyst til å leve mer dyrevennlig også:) Jeg har for eksempel alltid prioritert katten min noe sinnsykt og unnlatt å dra på ferie og div bare for å være med henne, men nå skjønner jeg jo at jeg bare kunne ha sendt henne til andre siden av Norge! Det er jo helt riktig at selvom man er dyreforkjemper så kan man jo ikke bare ta hensyn til dyrene hele tiden. man må jo tenke på seg selv og hva man selv har lyst til såklart. Dyrene klarer seg jo uansett på en eller annen måte. ikke sant??? Tusen takk for at du er en så god rollemodell for andre som ønsker å gjøre en forskjell! Takker på vegne av alle planetens skapninger også!

    30. Kjenner meg så igjen i det du sa i intervjuet. Takk for at du deler! Du er med på å vise blogglesere at dere bloggere også er mennesker. Du er sterk!

    31. Fatter ikke at folk ikke skjønner forskjell på skinnprodukter og pels?! Pelsdyrene blir holdt inne i bur og slaktet KUN for at folk skal ha pels på kroppen. Når kua/grisen yni blir slaktet for mat og div så er det vel like greit å bruke hele dyret?
      Ikke skjønner jeg hvorfor Sophie får så mye stress heller, det går fint ann å være dyrevenn og dyreforkjemper selvom man bruker skinnprodukter. Jeg er en dyrevenn/forkjemper og jeg spiser tilogmed kjøtt :O

    32. Jeg har også vært på god morgen Norge, var nervøs men er utrolig hvor avslappet man føler seg når det først er igang:)

    33. Du er en fantastisk blogger sophie, og du virker veldig søt:)
      Men synes du blogger litt sjeldent for tiden…

    34. Jeg skal ærlig innrømme jeg har hatt visse fordommer om deg før. Dårlig selvtillit eller noe,siden du måtte fikse på kroppen din. Men tok heller å pekte på meg selv, og jeg kunne gjerne fikset på meg selv, og hadde jeg hatt råd til de. Og ikke minst DRITE i hva alle andre ville synes, så hadde jeg sikkert gjort det samme som deg! Du har vokst utrolig mye, og jeg har sett flere sider av deg, som viser at du har mye mer enn et utseende å vise frem. Og du er blitt så vakker!! og at folk sier at du bare er pen på grunn av at du klarer å sminke deg pent. Jeg ler….. Jeg beundrer deg for at du driter i hva folk sier, og forsetter og provoser! jeg elsker det!

    35. Kanskje D er Stine de snakker om i intervjuet? I forhold til når de møttes i januar.
      Var du med han andre da?
      Ellers så du bra ut:)
      Har du krøllet opp skjørtet? Syns det på linken var så langt i forhold til D du har på dæ…

    36. Pia: Nei det var ikke Stine, haha. Var en oslojente for det var her vi møttes. Og nei, jeg var ikke sammen med Mathias da.

      Jeg har ikke krøllet det opp, men jeg har dratt det nesten helt under puppene 🙂 Passer iallfall meg perfekt, elsker det skjørtet!

    37. Sophieelise;
      Fint om du gidder svar meg:
      Hei, de høye støvlettene du har fra NLY shoes er kjempefine. Er inne for å bestille de nå, men er usikker på hvordan str. er på de. Er de normale? Jeg bruker 38 og noen ggr 39 i sko. Hvilken str. bør jeg velge?

    38. Dere var så nydelige på God morgen Norge og du er så flink til å være ærlig om hvordan du har det/ har hatt det og det elsker jeg! Jeg ble også veldig glad da du sa at du har gjort noen grep på å ta bedre vare på deg selv og dette er noe Robin respekterer <3 Å gjøre alle fornøyde hele tiden er en umulig oppgave, det er så viktig å trekke seg litt tilbake og tenke på seg selv også enkelte ganger ellers ender det med at man blir utbrent<3

    39. Forstår virkelig ikke hvorfor alle føler behov for å trekke deg ned, og å bry seg om alt.
      Gjør akkurat det du vil, vær sammen med den du vil, og bruk pengene dine på hva du vil. Ingen her inne som har noe som helst med det å gjøre, man vokser seg bare utrolig stor og tøff så lenge man er anonym bak en skjerm – og sjalusien tar overhånd.
      Ta alle de usaklige, negative kommentarene som et kompliment – frustrasjon fra ungdom som ikke er fornøyde med seg selv, og derfor ser at å dra ned andre er løsningen 🙂
      Kos deg med kjæresten din, og ikke bry deg om hva andre sier, kun dere to vet hvordan dere har det 🙂

    40. Hvordan er disse skoene i str? Vipper mellom to, bør jeg gå opp eller ned?:)
      Og hvilken str har du i kjolen du hadde på deg på gullruten? Spurte tidligere men fant ikke igjen spm:P

    41. Litt rart at du alltid ser så bra ut på bilder, mens på videoer ogsånt ser du helt forjævlig ut. Haha.

    42. hva har du handla på LV? trodde alle produktene der var av ekte skinn. ikke la oslo-sossene komme til hode på deg, vær så snill og ikke forandre de gode synene du har! 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg