sminke som en levende dukke

Jumpsuit fra oness


Jeg er vel neppe den eneste som har lagt merke til livingdoll sin store forandring det siste året? Nå ser hun jo bokstavelig talt ut som en dukke, og flere lurer på om det er plastisk kirurgi, redigering av bilder eller sminken som gjør det – eller kanskje litt av alt. Jeg er uansett utrolig fascinert av dette, og bestemte meg for å prøve å sminke meg som livingdoll. Altså nesa mindre, øynene større. Og det er faktisk helt mulig! Nå er hun sikkert en god del flinkere på sminke enn meg, men dere ser her. .

Haha, disse er faktisk ikke redigerte! Men det var faktisk utrolig lett å sminke seg slik, kan sikkert vise dere en gang om det skulle være av interesse. Greit for karneval og lignende, tenker jeg! Nå skal jeg faktisk ut, så da skal jeg tone sminken en god del ned, til en mer naturlig look som passer bra for offentligheten 🙂 Nå skal det sies at jeg mener livingdoll er slående vakker, så dette var på ingen måte ment negativt mot henne. Jeg elsker looken hun kjører, og vil gjerne ha like fargelinser som gjør øynene lysere, uten at det ser falskt ut. . noen tips på gode fargelinser online? Jeg blir veldig glad for tips! 

Tusen takk om alle tips angående Berlin forresten. Tror nok ikke det blir zoo på meg, nei. 

Hva synes dere om en slik look, altså levende dukke? Tell me! 

 

116 kommentarer
    1. Det ligger hennes sminkevideo ute på YT for å sminke seg likt hun, den kunne du lagt ut! 🙂
      Anbefaler deg å kjøpe linser i butikk, ikke via nett. De du kjøper på nettet kan faktisk skade øynene dine.

    2. Jeg ville ikke brukt tid i zooen… EN veldig fin dyrepark men ikke noe bedre enn Kristiansand f.eks…. Alle elefanter er like:)))

    3. Vet at øvelse gjør mester, men helt ærlig? Det ser ut som du har latt en femåring gjøre sminken din… Ikke attraktivt

    4. Dette er kun ment som et velment råd! 🙂 Måten du sniker mørkt på kinnene under kinnbeina, digger jeg forresten. Men du drar det mørke helt frem til munnen, og på noen bilder ser du litt ut som “The joker”… Hvis du stopper det rett før munnen blir det så mye bedre! 🙂

    5. Hvis du går på honeycolor.com så har de linser som forstørrer øynene og får deg til å se mer ut som en “dokke” 🙂

    6. du må lære deg at bronzeren ikke skal så langt ned mot munnen 🙂 det vises veldig godt på bildene på bloggen

    7. Det er sikkert kult dersom man skal kle seg ut osv, men synes du er mye vakrere uten denne type sminke, hehe! Man vil jo være pen, ikke creepy 🙂

    8. Det hadde vært super med en video om den sminken!☺️ Er Desverre i min dypeste sorg akuratt nå jeg er 13 år gammel og katten min på 18 døde idag er utrolig tungt akuratt nå!😖

    9. Det så ikke bra ut. Du ser jo alle strekene i ansiktet ditt :-s
      Pluss at det ikke var i nærheten av hvordan hun ser ut!
      Smink deg som du vanligvis gjør du 🙂

    10. Et tips: Av og til når du har sminket øyenbrynene, så har du “tegnet” det ene mye lengre inn mot nesen enn det andre, slik som man ser på dette bildet. Og det gjør liksom at hele ansiktet ditt fremstår litt skjevt. Prøv å gjøre dem like lange neste gang, og dus gjerne ut der de starter inn med nesen 🙂 Dette er ikke stygt ment på noen måte, bare et råd 🙂

    11. For å være heelt ærlig, så ser jeg ikke likheten mellom deg og livingdoll i det hele tatt :p Altså, sminkingen.

    12. Alltid moro å prøve å sminke seg på nye måter, og øvelse gjør mester. Dette så ikke så bra ut, øyenbryene ble veldig forskjellige og det ser ut som om du har bommet med øyenskyggen (under øyet) . Dette er ikke frekt ment, men et lite tips. Men som sagt øvelse gjør mester 😉

    13. “til en mer naturlig look” du sier jo hele tiden at du ikke liker å se naturlig ut? 🙂 jaja, du er fin uansett!

    14. Du lignet ikke på en dukke.. Tips er å bruke falske øyevipper både over og under!! Pluss ikke så tykke øyenbryn

    15. Jeg har alltid ment at du ser ut som en dukke, er noe med ansiktsformen din, høy panne, store øyne, liten nese og store lepper 🙂 Du er helt nydelig! <3 men jeg tror du vil se enda mere ut som en dukke ved å fylle mer inn i overleppa som ser ut som Living Doll har gjort 🙂

    16. Jeg tror faktisk hun har ganske barbielooken naturlig, liksom om hun ikke redigerer bilder av seg som barn, så ser man hvor mye barbie look hun har naturlig:)

    17. Jeg er veldig fan av deg og ser veldig opp til deg, så ikke ta dette som hatefult! Jeg er veldig glad i sånn “livingdoll” sminke (ikke bloggeren men stilen) men akkurat det der så helt skjevt og ikke mye fint ut. Så ikke dukkeaktig ut heller…

    18. når du linke til ting og andre sider, kan du ikkje ordne det sånn at når man trykker på linken, så opner denne seg i ei ny fane. om du skjønner???
      eg er bare innom sånn ca ein gang i uka, og hos deg er det jo allerede masse og bla igjennom ( 😀 !!!!). og då, mens eg blar nedover, så trykker eg på linken som eg vil se etter eg har bladd meg ferdig. litt dårlig forklart. men på noen andre blogger så legger det seg bare til ei ny fane, så slipper du å måtte gå tilbake for å finne igjen kor du var….???

    19. Vet du sier at du liker å dra kontureringen av kinnbena helt til munnen, men det ser bare feil ut. Stopp det litt før, og blend det oppover så blir det myye bedre! 🙂

    20. Ja, kom med sminkevideo, er skikkelig interessert om hvordan man sminker seg til en dukke! Digger bloggen din og digger at du prøver ut noe nytt!

    21. Jeg kan like stilen hvis den er gjort rett, men det du har gjort her funker altså ikke. Du får prøve flere ganger, øvelse gjør mester!

    22. det som er kjipt med livingdoll og hvordan hun sminker seg, er jo det at hun ser fantastisk ut på bildene, men når man ser henne i virkeligheten er hun ikke noe mer fantastisk enn jenter flest. det må være kjipt å “skuffe” folk i virkeligheten, misforstå meg rett 😉
      ble litt skjevt det du prøvde men nå er de fleste ikke symetriske. hadde vært morsomt med en video med tips til fremheving osv 🙂

    23. Whaaat nesa di ble megaliten! Jeg var sikker på hun redigerte bildene sine til helsike, men kanskje det er litt sminking også! For har jo sett henne i virkeligheten, og hun ser IKKE sånn ut.

    24. Kan dokker faen ikke bare gi dokker her prøve ho Sophie og legge ut et innleg som hun prøver å gjøre dere fornøyde men det eneste dere gjør er å klage på hvor stygt det er og hvor stygg hun er. Jeg Synne at hun er penn uansett hvordan hun er og hvordan hun sminker seg, kan dere ikke se først på dere selv i speilet og så kommentere jeg trur ikke at dere er så mye bedere og finere en det hun er ! Så hold kjeft og gi faen og kommenter andre sitt utseende. Hilsen en persjon som ikke trur at den selv er bedre

    25. Pass på å fylle inn øyenbrynene slik at de blir jevne og kanskje ikke sååå mørke, skyggeleggingen av kinnbena kom for nærme munnen, men ser at overraskende mange gjør den feilen. Ta en sminkekost og mål fra ytre øyekrok til nedre kanten av kinnbenet så finne du hvor du bør stoppe. Dette er selvfølgelig ingen fasit, men et veldig godt tips 😉
      Pass på å ikke få mørk øyenskygg for langt inn mot nesa siden dette kan “krympe” øynene istedenfor. Når det kommer til eyeliner ville jeg ha byttet den ut med en mørk eyenskygge og en push liner-pensel. Følg vippekanten til midten for så å gjøre den tykkere derifra. Nede gjør du det samme, men kun den ytre 1/3 av vippekanten. Bruk en matt øyenskygge som er litt lysere en huden din (ikke hvit) langs resten av vippekanten nede og litt skimmer inne i øyekroken.
      Ellers har du gjort en god jobb og det er kult for dem som er interessert om du legger ut en video 🙂
      Og til dere som bare slenger dritt: om dere ikke kan komme med noe konstruktivt – la være å skrive negative ting. Ingenting er så lite attraktivt som folk som elsker å kritisere andre bare på måfå

    26. Ååå, hadde vært kult å være en blodig barbie på Halloween! Så jeg sier jatakk til sminkevideo 😀

    27. Hei! Vet ikke om du er wwf fadder fra før av eller ikke, men innen de tre neste timene vil coca cola doble alle donasjoner til artic home! Kan godt hende du vet det fra før, men vist ikke ville jeg opplyse deg om det da siden jeg har lest hvor mye du bryr deg om det med isbjørner osv 🙂 i og med at du har blogg tror jeg det kunne blitt samlet inn en god del ekstra penger om du skrev et innlegg om dette, men det gjelder bare ut tre timer til 🙂 Anbefaler deg også å se denne videoen! http://www.yr.no/nyheter/1.11948922
      Uansett hva du velger å gjøre håper jeg du får en fin kveld videre 🙂

    28. Dette må da være en spøk fra din side? At du har sminka deg slik for å skape reaksjoner? Fordi det ser rett og slett ut som om du har fått juling.

    29. litt rart at du har fått det stempelet før som levende dukke , du ser da ikke i nærheten ut som det forhold til andre me har sett med og uten operasjoner , eneste gang du har klart å se ut som barbie ,er den gangen du brukte mye photoshop , men på disse bildene ser du bare ut som at du har gnidd sminken rundt i tryne

    30. Folk som kommenterer stygt til deg må tydeligvis tro selv at de er Guds gave til menneskene og at de er så utrolig høyt over alle andre og er så sinnsykt perfekte!!Fyy søern så stolte dere må være over dere selv som skriver nedsettende ting på en fredagskveld til en suksessfull jente som aldri har gjort dere noe vondt! Hvorfor er dere så ekle og spydige? Kan jeg spørre hva dere vinner på det? Gjør det at selvfølelsen deres vokser? At dere får det så utrolig mye bedre med dere selv? Har man det bra og er fornøyd med seg selv har man ikke behov for å trøkke ned andre mennesker 🙂

    31. du burde tatt bilder med skikkelig kamera og ikke web.. hadde vært gøy å sett bilder med 80% bedre kvalitet enn web

    32. Hei Sophie! Elsker bloggen din!
      haha herregud så faktisk ut som en barbie på bildan! men ikke smink deg slik til vanlig ser ikke ut.. Forsett videre med blogginga, du er kanon! 🙂

    33. Herregud jeg må le av kommentarene jeg leser, folk må virkelig gi seg og få seg et liv! Så unødvendig å skrive sånne dritt kommentarer når du selv skriver at du gjorde dette for morro skyld og at du skal nedtone sminken når du skal ut. De kan jo ikke ha lest noe av det du har skrevet.. er så lei av slike folk. vet at du er tøff og ikke kanskje bryr deg om slike kommentarer for det burde du ikke! Ville bare skrive det her så du vet at det er noen som støtter deg 🙂 som Robin sa på videobloggen dere hadde her om dagen, de som kommenterer stygge ting bak skjermen er sikkert bare stygge og tykke mennesker som ikke har noe selvtillit, og må derfor rakke ned på andre..

    34. Jeg orker ikke se på bloggen til livingdoll engang, fordi hun ser så ekkel ut! Hun er sikkert en pen jente egentlig, men fytti grisen så stygg man ser ut med sånn sminke. Hun reiser mye, tar fine bilder og virker tekstmessig som en oppegående jente, men så ser du sminken og tenker “oh no, her er det ikke mye å hente”.
      Du er nydelig og flott som du er uten all den sminken, Sophie!!!

    35. Dukkestilen er helt forjævlig stygg. Syntes alle som har den ser ut til å ha detti ned fra månen :p å over halvparten av de som prøver seg på stilen gjør det verre enn noen gang! La oss nå se ut som et mmenneske siden det er det vi er :p

    36. Grusomt, ikke fan av hvordan hun sminker seg heller huff. Men skulle gjerne visst hvirdan hun gjør det, eller om det er plastisk kirurgi, eller begge som du sier! Er vel mer fascinert av utseende hennes ja, det er passende ordbruk haha. Contouringen din ser foresten ut som du har bitt inn i en hel vannmelonbåt og ikke tørka deg etterpå, som The Joker som noen andre påpekte. Jeg vet du selv har sagt at du har sminken ned til munnen om du vil, tydeligvis, men dette gjør vondt for et trent sminkeøye guri! Hva sier kjæresten din? Han legger jo fin contour/har fine kinnbein!

    37. Hei! Synes du fortjener ros for bloggingen din 🌟
      Du blogger utrolig bra, og det er alltid noe nytt og lese. Jeg beundrer deg masse for det du står for og har gjort, og du enda bare er 19-20 år!😱 Du har hjulpet mange folk med og være ærlig på bloggen og bare drite i hva andre synes. Det er det ikke alle som klarer☺️ Du har hjulpet meg og forstå hva pels kommer fra, og hvilke grusomheter som skjer ved sirkus osv. Jeg bruker aldri pels eller er på sirkus. Jeg river alle plakater rett ned de som blir hengt opp rundt om her vi bor.. Tusen takk, fantastiske sophie for at du er som du er.❤️

    38. Unnskyld, men det ser ut som du bare har kleist counturingprodukter rundt i ansiktet og ikke truffet de rette stedene i det hele tatt… Forstår ikke hva som skjer rundt øynene heller? Husk at alt må blendes mer ut også, og ikke bare tegnes rett på 😉 synes dessverre ikke du traff den livingdoll looken rett, så du bør kanskje holde deg til som du sier; en litt mer nedtonet look 😊

    39. Dra på KaDeWe og rundt i vest i Berlin! Mye bra shopping!! Har to leiligheter der skjønner du så er der mye! De har også primark, hollister, pull & bear o.s.v <3 PS veldig pen!

    40. Nå har det seg slik at Elise er en liten del russisk også, og en del russiske jenter ser faktisk slik ut, som henne, litt mer eksotisk kan man si, hun har jo masse bilder av henne uten sminke også og hun ser allikevel ut som en dukke, så jeg tror bare hun er født slik, og st hun også fikk en del av det kaukasiske med seg når det gjelder utseendet.. Se foreksempel på en del av de profesjonelle danserene i Skal vi danse, Egor foreksempel, han har også et spesielt utseende, eller jeg vil vel kalle det ekstremt vakker, for det er jo det han er, og også i dette tilfellet handler det om at han kommer fra Hvite Russland, og det samme gjelder Alexander Rybak. Det jeg mener med dette er at som regel så ser man litt mer annerledes ut når kommer fra Russland eller Hvite Russland, men det er jo noe man gjerne ikke kan noe for og også gjerne noe man liker, fordi man blir annerledes og ekostisk. Så synes det er veldig merkelig at du tar akkurat Elise som et eksempel, når du heller kunne ha valgt en annen, særlig med tanke på at hun faktisk er født sånn, hun har jo tilogmed lagt ut barnebilder på bloggen, se på dem og du skjønner hva jeg mener, hun har et annereldes utseende, men jeg synes bare det er fint og unikt, hun er jo ekstremt vakker også og det var hun som liten og, så hun sminker seg nok ikke særlig annereldes for at hun skal fremstå bedre på bloggen.

    41. Kjære vakre deg, du må ikke sminke deg ytterligere! Jeg syns du er en av få bloggere som klarer balansen mellom sminke og naturlig veldig bra, men syns ikke du burde gå så langt som å fortsette med Livingdoll-looken. Du er nydelige AKKURAT slik du er, og trenger ikke mer sminke! 🙂 Det er nok kult å teste det ut, og skulle gjerne visst hvordan man gjorde det, bare for å ha prøvd det liksom! Stå på, Sophie Elise! Du har en fin blogg!!! klem!

    42. SÅ FINT!! jeg er stor fan av å skyggelegge osv for å fremheve det beste ved ansiktstrekkene mine. kjempefint!

    43. Jeg pleier bare å lese gjennom bloggen din uten å kommentere eller se på kommentarfeltet, men idag gjorde jeg det. Må si jeg blir sykt oppgitt over at du får så mye negative kommentarer, dette er jo ikke noe som skulle kunne fremprovosere negative utsagn i det hele tatt, og alikvel er det fullt her! Du er ei utrolig flott jente utifra det jeg har sett på bloggen din Sophie og jeg er SÅ takknemlig for at du tar dyrevern på alvor og fronter en vegetarisk livstil. Jeg er 21 år, og de fleste som leser denne bloggen er vel 13-14 og oppover? så det er vel en av grunnene til at du får så utrolig mye dumme kommentarer, puberteten er noe fæle greier. Men jeg håper du ikke tar det til deg, for jeg syns du gjør en kjempebra jobb og virker som ei jente jeg gjerne ville blitt ordentlig kjent med, du er intressant, sterk, vakker og har masse fine meninger.
      Når det gjelder Living Doll syns jeg det er trist å se hvor heftig hun redigerer bildene sine, jeg driver mye med lignende redigering selv, så det er veldig lett for meg å se. Det er trist hun føler hun må redigere bildene sine så brutalt siden hun er ei utrolig vakker dame. Jeg forstår henne forøvrig fullt og helt, da jeg pleier å bruke sirkel linser og masse sminke og gjerne redigerer nesen min litt mindre på bilder fordi jeg syns den er så stygg. Men selv om jeg forstår og gjør noe av det samme selv, gjør det ikke saken noe mindre sørgelig, fryktelig mange føler slik et skjønnhetspress.
      Ha en super dag Sophie! Tusen takk for alle de fine innleggene dine.

    44. Åh.
      Jeg blir FLAU.
      Står det i innlegget til Sophie at hun sminker seg slik til vanlig / eller at detter er noe hun skal begynne med. Nei? Ja?
      Nei.
      Les teksten jenter. Dere kommenterer jo kun ut ifra bildene i innlegget..
      Hun viser her hvordan bloggeren Livingdoll sminker seg; ikke hvordan hun gjør det til vanlig. At ting kan være så vanskelig å forstå. Og til dere som kommenterer at det er stygt, ok. WhateverAnne

    45. Du ligner sykt på Michael Jackson.. Ikke bare på disse bildene, men generelt! På mange bilder! Er du fan av han?:)

    46. Så mange bedritne kommentarer. Klarer dere ikke å lese? Må dere gå på barneskolen en runde til, kanskje? Hun tester ut noe, hun gjør noe morsomt, hun testet ikke dette ut for å finne ut om dette er en ny og bra stil. Hun ville se hvor kleint det var. Og hun delte det med de som ville se. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne!!!
      Og du som kaller henne en hore kan være en hore selv.

    47. Ikke vondt ment, men du fikk ikke til den “doll” sminken helt. Du ser ikke ut som en dukke i det heletatt, det ser mer ut som du er skitten under øynene. Så å påstå at det er lett å sminke seg som livingdoll når du ikke en gang får det til – er å ta i litt.
      Du ser uansett ikke “naturlig” ut (selv om du er pen), så om jeg var deg så ville jeg ikke dratt det noe lengre ved å prøve å se ut som barbie – jeg tror ikke looken ville kledd deg 😉

    48. du var en så søt jente før, nå ser du helt herja ut Sophie..så deg nettopp på god kveld norge, herregud for et vrak du er. du ser billig, skitten og fæl ut.

    49. Ser ut som du har fått juling. Å sminke seg sånn klarte du virkelig ikke, og det værste er at det ligner ikke på livingdoll engang. Derimot en parody av deg selv. På flere bilder har du jo sminka deg omtrent helt likt. Dette kunne du ikka. Lukk øynene neste gang, kanskje det blir bedre.

    50. HAHAHAHA DU SER FOR JÆVLIG UT. HORENE PÅ STRØKET I OSLO SER MYE FINERE UT ENN DEG I FULLT DAGSLYS!
      HAHAHAHAHHA STYGGE FAEN!

    51. Hvilken planet er du fra? Utenomjordiske vesner har jeg alltid trodd på.
      Her ser jeg en ekte alien! Utrolig!

    52. du er kjempe pen, men jeg føler bloggen din bare er en promotering av puppene dine. du har fine pupper og jeg skjønner at du er stolt av dem, men det blir kanskje litt mye utrigning noen ganger…? kan se billig ut

    53. når du mener at det var lett å sminke seg ”slikt” men hva prøvde du på da ?
      ser da bare ut som du har dratt sminken rundt omkring i tryne og lagd streker overalt , hvis det der var for å etterligne livingdoll , da var det utrolig dårlig jobb :p ser da ikke i nærheten ut som hennes sminke måte eller barbie look

    54. Sykt hva man kan gjøre med sminke! Men selv synes jeg at det dukkeutseeende er så utrolig langt fra skjønnheten:)

    55. Kan ikke si dette har noe med living doll. Ikke noe likt, bare pga personen har silikon pupper blir man ikke automatisk Living doll. Valeria [Living doll og tatt 119 opprasjoner] er jo tydelig hun er det. kreves mye tid på ting. faktisk prøve og ha Nesten alt Kawaii.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg