hello fra sverige!

Haha, bilder på gresset tatt med selvutløser holder vel på å bli vår greie. . Nå er vi på plass i Sverige, og det går veldig bra! Vi har ikke rukket å gjøre så mye, men jeg våknet lenge før Robin og hadde en god stund alene sammen med katten deres, haha. Koselig! Vi hentet en pakke på posten som Robin har snakket om i ca hundre år, og han ble (takk gud) fornøyd med det han hadde bestilt så da gikk vi ut for å ta bilder ved universitetsplassen. 

Såååå glad!

Å ta bilder til bloggen har sin bakside. . når man må ligge å rulle på gresset for å få noe til å se søtt ut, ender genseren fort opp slik som dette.

Jeg har på meg en genser fra NLY trend / veske fra NLY accesories / solbriller fra wildfox bel air 

Nå holder vi på å ordne med bussbiletter hjem til senere idag, og planene våre for resten av oppholdet er bare å ta det heeelt rolig. En kompis av Robin kommer hit snart, og så skal vi spise middag ned familien, det blir gøy 🙂 


 Jeg ser at flere spekulerer i om jeg har tenkt å gi den ene katten min til Anette Marie, siden hun skrev det på bloggen sin. Vi har snakket litt om det ja, ettersom den ene katten, Bjørn, er ganske slem mot Siv. Det vil si, han lar henne ikke spise selv om de har separate matskåler, han biter, hopper på henne, tillater ikke at hun får kos hos meg, osv osv. Så derfor har det vært vurdert fra min side, ikke fordi jeg ikke gidder å ha to katter, men for deres egen del. Men jeg får se, kan hende det bare er en fase, og at de kommer godt overens snart igjen. De er enda unge og kommer til å klare fint å være uten hverandre tipper jeg, og jeg synes faktisk det er helt sinnsykt hvor mye kritikk jeg får for disse kattene. De har det jo superbra! Jeg reiser en del ja, men når jeg ikke er hjemme så er Robin det, og om vi reiser bort begge samtidig ordner jeg noe annet. Det virker som om bloggere får konstant kritikk for husdyrene sine, jeg mener. . seriøst?


 

110 kommentarer
    1. Jeg har hatt akkurat samme problem, da jeg også har en hunn og en hannkatt. Kastrer/steriliser dem så skal de komme bedre overens, det hjalp ihvertfall her i huset:) Kos deg i Sverige!

    2. Jeg hadde en ilder som prøvde å drepe de nye jeg fikk inn i huset, men det tok noen måneder med slåssing så gikk det bra nå er de bestevenner 🙂 Men kan hende at du ikke har nok av de tingene katter trenger i et hjem derfor lar han det gå utover den andre katten? eller kanskje han rett å slett trenger å kastreres vist han ikke er det.. Vist man ikke er flink nok til å leke med katter, har høye steder dem kan være (helst i vinduet hvor dem kan ha oversikt over hva som skjer både ute å inne) på og egne plasser så kan det gå utover de andre dem bor med, uansett hvor snill man er med dem

    3. Du er så flink med disse kattene dine 🙂 De som sier noe annet bare dikter opp.
      Håper de kommer overens til slutt, hvis ikke kan du jo evt. adoptere en annen katt i fremtiden og se om det fungerer, så den slipper å være alene i og med at det er innekatt. Men det kan det jo hende den vil være alene også da:P Katter er jo noen særinger, sånn som oss ^-^

    4. hei Sophie! Så koslige bilder:-) Syntes den genseren er så fin, hvilken størrelse har du i den? Veldig usikker på om jeg skal kjøpe den i S eller XS.

    5. Prøvd å kjøpe klatrestativ f.eks til de og andre div leker? Kanskje det er noe de mangler 🙂 lykke til og kos deg videre i sverige!

    6. Folk bare klager på alt mulig. Ikke ta det til deg, du er like bra som alle andre!
      Jeg tviler ikke ett eneste sekund på at kattene har det kjempebra hos deg. Og når du til og med vurderer å gi bort den ene fordi de slåss, viser jo det bare hvor mye du bryr deg om at begge skal ha det bra!
      Fortsett å kose deg masse i Sverige. Stå på! <3

    7. Jeg synes folk har lite å gjøre på når de begynner å skrive dritt til deg pga katter. Skjerpings fra deres side. Hvis du ville gi bort katten din, så må man for lov til det uten å bli kritisert! Folk er teite. 🙂
      Håoer du og Robin storkoser dere i Sverige! 🙂

    8. Kan du blogge mer om sminke? Hår? Bilder eller video er helt opp til deg 🙂 elsker å sitte og se på “get ready with me”, “foundation routine”, “tutorials” (hverdagslig sminke, øyesminke for dag eller natt), “recomandation” osv. Kanskje “måneds favoritter” av sminke (en spesiell leppestift du foretrekker for tiden, blush, bronzer), noe du drikker og spiser (jeg selv dør for sjokomelk og dounts for tiden). “My ten favorites” med ti ting du absolutt mååå ha (tlf, mascara, den og den buksa/genseren, tyggis osv). Også kanskje tips til kjøp (som foreksempel polaroid kamera eller noen andre morsomme ting!

    9. Hei Sophie 🙂 først vil jeg bare si at jeg har vært trofast leser av bloggen din i mange år og du er en av mine største forbilder. Du er også grunnen til at jeg har bestemt meg for å slutte helt med å kjøpe dyretesta produkter.
      Det er vanskelig til tider (jeg mener, når man er tom for deo og står i nærbutikken som bare har dyretesta merker og man stinker dritt, så må man bare synde litt) og jeg har full forståelse for det.
      Men samtidig syns jeg det er litt trist at du velger å ta bilde av og dermed reklamerer for Chanel-produktet ditt som, etter grundig research, dyretester. Jeg skjønner at du ikke kan være perfekt og sjekke opp ALT du har av produkter, men jeg hadde sotti pris på om du kunne vurdert å tenke over iallefall hva du reklamer for på bloggen, siden det er mange (inkludert meg selv) som kjøper de produktene du viser fram.
      Håper du forstår at dette kun er ment som konstruktiv kritikk, og jeg er fortsatt superfan og respekterer deg like mye som alltid.

    10. Hei!
      Må være slitsomt å få mye kritikk for hvordan kattene dine har det, når du selvsagt vil dem det beste. Selv om jeg forstår hvorfor folk reagerer. Du sier du er sterkt i mot dyrehager osv, men alikevell kjøpte du to katter i en dyrebutikk og “støttet” den butikken. I tillegg er du stadig på reisefot. Tror det er derfor folk reagerer å syntes det er litt rart hvordan du kan være så dyrevenn men samtidig “støtter” dårlig dyrebutikker og reiser vekk fra dem osv. Mens du klager på andre som går i dyreparker, bruker pels osv. Folk hadde nok ikke reagert hvis du ikke hadde fremstilt deg som en dyrevenn dilugs! Men jeg er 100% sikker på at kattene dine har det kjempe bra, og at du gjør det du kan for at de skal ha det bra. Folk overeagerer og glemmer at du er et menneske som også har sine feil. Og fordi folk er sjalu å prøver og dra deg ned.
      Mener på ingen måte noe frekt med dette, og du er sikker klar over hvorfor sikker folk bryr seg så mye om hvordan du behandler kattene dine.

    11. Bor Robin i Sverige? Og bare er på besøk hos deg av og til? Eller bor han hos deg eller i Norge for den saks skyld?:)
      Synes han ofte er sammen med deg, så!:) dere kler hverandre!:)
      Søt gutt:)
      Genseren din så superdeilig ut!
      Hvis du kastrerer/steriliserer kattene blir dem roligere, så slipper du å gi den ene bort.

    12. Syns det er rart at du får aå mye kritikk. De fleste katter har det langt i dra som dine. Så ikke bry deg!

    13. Oh gad så vakker du var i dag! Du kledde hvitt! Ogsminken var helt magisk vakker, ble nesten sjokket!!! Kan du vise nærmere bilde av sminken du hadde i dag, kanskje tutorial? 🙂 Håret ditt var også helt stunning!

    14. Vi hadde to katter før (den ene døde for et år siden) som kranglet mye i starten. Den ene fikk vi et eller to år før den andre, så da freste og hatet den eldste katten vår den yngste, men det gikk over etter hvert. De bodde nesten 14 år sammen uten noen problemer. Vi fikk til og med en hund som de levde med i 2 år før den ene døde. Vi har fortsatt den yngste av de to kattene og han og hunden går kjempefint overens. Nå var begge kattene kastrert da så det kan være det hjelper å kastrere de:) blir så trist hvis du må gi bort den ene:(

    15. Det med pusene dine vil nok gå over. Vi har hatt en katt i 5 år, og fikk en liten pus til i fjor. De første månedene så var den største pusen slem og lot ikke minstepus spise eller komme i nærheten av oss osv. Men etter noen måneder ble de mer vant til å være sammen og nå er de bestevenner 🙂

    16. Mine katter var også slik men for dem gjaldt det bare en fase! De ble etterhvert bedre venner og går nå veldig godt overens. Litt erting og småslossing må de tåle! 🙂

    17. hunn og hann katter går så godt sammen… ikke når de blir eldre heller dessverre. kan bli en del slossing

    18. Åå haha teiteste! Herregud det ser jo ut som kattene har det kjempebra:):) tror ikke du kunne bedt om en veldig mye bedre eier en deg? Vet ikke om så mange som bruker kveldene sine på å kose med kattene sine, drit i haten, du vet at det overhode ikke er sant:):) haha jeg ler!! Og Robin og du er jævlig cjute:’) diggeeeer deii

    19. syns det er latterlig svakt av deg å liksom støtte dyras rettigheter, når du poserer med en chanel leppestift på bildet, når du vet at chanel dyretester sminke. “glad i dyr ” du liksom

    20. – du bor i en leilighet i Oslo, uten muligheter for å ha kattene ute.
      – det er to kattunger, som trenger mye lek og stimuli
      – du er mye ute å reiser
      – du må alltid ha kattetoalett innendørs.
      Sitter du igjen med en katt og er så mye på farten som du er, så hadde jeg heller valgt å gitt fra meg begge med en gang.
      Til noen som har god plass og tid.
      Om du gir bort en eller to katter, så er jo det en ærlig sak det. Mange som innser at det blir for mye med to stykker i en liten leilighet, uten mulighet for å ha disse ute.
      Skjønner ikke hvorfor folk skal være ufine og komme med stygge kommentarer om ditt dyrehold.

    21. Altså katter klarer å være alene litt. De som skriver negative ting har ikke peiling på dyr. Du ser ut som du tar veldig godt vare på pusene 💜

    22. Ikke meningen å være negativ 🙂 Men bare lurer på hvordan katten siv har det alene hjemme med bjørn nå om det er som du sier, at han ikke lar henne spise?

    23. ikke bry deg.. folk legger seg opp i små dritt ting. Sitter og er litt sjokkert over kommentarene av sånne små ting folk appsolutt må kommentere bare for og ha noe å pirke på. Jeg synes du virker som en super mamma for kattene haha 🙂

    24. Herregud, av alle ting du gjør er vel det å ha kattene noe av det du er absolutt klarer! At du av alle folk skal være slem mot dem er jo helt idiotisk tenkt. Selv om jeg ikke er helt fan av alle valgene dine er du nok en av de største dyrevennene jeg vet om.

    25. Skjønner bare ikke at etter alle dine innlegg med oppfordringer om å ikke bruke dyretestet sminke så velger du å legge ut bilde av din Chanel leppestift, som tester på dyr. Vet de er fine og sånt, men hvorfor oppfordre andre til en ting men så følger du det ikke selv.. mhm

    26. Katter er utrolig selvstendig og trenger ikke konstant at folk er der. De tilpasser seg lett til miljøet de er i. Så lenge de får mat, kjærlighet og kos så klarer de seg fint. Syns ikke de er rett av folk å kritisere deg på den måten. Du bryr deg om kattene dine og det er det som teller!

    27. Jeg ble også skuffet når jeg så bilde av leppestiften din. Du la ut innlegg om merker som tester på dyr den 01.08.2012 og var sterkt imot å bruke slike produkter selv. Du har jo sagt at man kan mene forskjellig etterhvert som man blir eldre å det er ganske normalt. Men du er så på det med dyrevern å at du elsker dyr osvosv….Å da passer det seg ikke å gi blanke innimellom. Hold det i det minste for deg selv for man ber jo om kritikk når man holder på sånn. Ellers syns jeg du har en kjempefin blogg og du er veldig flink til å skrive 🙂

    28. Hei! Jeg synes arbeidet ditt for dyrs rettigheter er så utrolig beundringsverdig og noe som inspirer meg, men en ting jeg synes er merkelig er at der ser ikke ut som du bryr deg og sminke testet på dyr ettersom du bruker f.eks Chanel lipstick… Men godt mulig jeg tar feil.

    29. Endelig er du “tilbake” til stilen som er deg, tenker jeg! Før kledde du deg skikkelig fint, sånn som nå i det siste, og da digga jeg stilen din. Så har du plutselig perioder hvor du kler deg forferdelig harry, og da savner jeg den gode stilen din. Nå er den tilbake! 🙂 Digger deg!
      Forresten så tester Chanel på dyr, bare så du vet det.. sikkert bare en glipp

    30. Har ikke lest kommentarene om det er blitt skrevet alt. Men prøv å kjøp Feliway. Det er noe man skal ha i stikkontakten som slipper ut endorfiner. Mine katter ble venner pga dette. Fås kjøpt hos vet eller på nett 🙂

    31. hvorfor bruker du sminke og andre produkter som er testet på dyr egentlig? er det for at det skal være ok for deg å bruke restylane, silikon og botox også? at du egentlig bare går tilbake til den gamle deg igjen, sakte men sikkert?:/

    32. Du må huske at sålenge de er kattunger blir det litt sjalusi. Og de kommer også til å leke og tøyse mye, erte hverandre, frem til de er blitt litt mer voksne. Jeg har to katter, vi fikk hun andre litt etter han første. Hun er 9 mnd gammel, ish, men hun har ikke sluttet å erte på han andre før nå. Men nå er de veldig gode venner og går veldig godt sammen. Du må gi de tid sålenge de er så små enda. Ja, det er på en måte en slags fase.

    33. Har hatt katt hele livet, og har litt erfaringer med puser. Vi har alltid hatt familiekatt, men for 2 år siden bestemte jeg meg for å få min egen. Vi hadde da to kastrerte hannkatter fra før av. I starten hatet gutta Molly (katten min), men etter et par måneder ble hun bestevenn med en av gutta. Han vasker henne og de både koser og lekesloss. etter det du beskriver, høres det jo ut som han er sjalu og litt “slem” men er du sikker på at de ikke bare lekesloss? Om de ikke gjør det er jeg sikker på at det vil gå seg til etterhvert. Kan jo også hende at hannkatten har blitt mer “traumatisert” enn hunkatten etter oppholdet i Spania. Vet iallefall at den ene hannkatten min er supersær, skvetten og skeptisk til andre katter, ettersom den ikke hadde det så bra før den kom til oss. ( den fikk lite mat og vann, og var på et rom alene uten kattemor og søsken ettersom det var den siste i kullet..) Så det kan jo også hende at han alltid vil være litt skeptisk og “gretten”. Her i huset, tåler han iallefall jentekattene men har aldri blitt ordentlig gode venner med dem. Lykke til videre, er sikker på at det ordner seg enten du beholder den eller om du gir den bort 🙂 Vil også legge til at jeg digger deg, Sophie! Vært fast leser siden du var 15 eller noe 🙂

    34. Hihi, Robin må da være gay? Ser for meg der står og sminke dere sammen på badet osv ;p Søtt det da. Jeg ville hatt en mann men, meg om det 😉

    35. Akkurat slik var det med mine to katter også, men det var bare en fase! De gikk godt overens etter noen uker, og nå er de bestevenner! Skikkelig avhengig av hverandre 🙂

    36. Latterlig at folk skal legge seg så mye borti disse kattene! Er enig med en over her om at det er en ærlig sak om du ender opp med å gi bort begge kattene. Det viktigste er vel at alle har det bra? Er det ikke bra nok at du faktisk importerte de helt fra Tyrkia for å berge de? Det hadde ikke vært jeg som gjorde det for å si det sånn. Du skal ikke ha dårlig samvittighet hvis du gir bort den ene, eller begge kattene, så lenge du mener at det er det beste for dere alle. De er bare dyr, ikke ungene dine liksom…

    37. Ikke bry deg om kritikk om kattene dine. Folk har en utrolig merkelig greie med å skulle kritisere andre sitt dyrehold uansett hva det gjelder.
      Jeg postet fks om at jeg var så lei av at folk bare slipper hunden sin bort til min eller bare klapper uten å spørre siden Mushu ikke får hilse i bånd (fører til at han drar og bjeffer på folk). Da fikk jeg MASSE kommentarer om at jeg måtte la hunden min få hilse på andre og at den ikke har det bra om jeg gjør sånn. Utrolig nok er det veldig utbredt hos de fleste som kan noe om hund å ikke la hunden hilse i bånd, dessuten får han mer enn nok sosialisering siden han leker med andre hunder uten bånd ofte. Men det er vist mindre viktig 😛 Folk liker enkelt og greit å kommentere og kritisere dyrehold :/

    38. Jeg ville sett det ann litt med kattene. De er trossalt bare kattunger enda, og kattunger lekesloss en del. Maktforholdet dem imellom er muligens noe skjevt for øyeblikket, men dette retter seg sikkert opp ettersom de vokser. Få begge to kastrert ved 5-6 mnd alder, da roer de seg ned og får ikke så mye behov for å sloss, markere og annet stress i forbindelse med seksuell frustrasjon og forplantningsbehov 😛 I lengden tror jeg de har godt av å ha hverandre til selskap, siden de er innekatter. Da blir de ikke så ensomme når du er borte 🙂

    39. Det er nok bare en fase det at den ene katten er slem mot den andre. Jeg har hatt to kattungekull, så det går seg nok til med Bjørn og Siv også <3

    40. tjooohei! synes ikke de som henger seg opp i alt og slenger drit, fortjener et helt avsnitt rettet mot seg (som du har hatt ofte i det siste). de fortjener ikke å få oppmerksomhet med mindre de kommer med konstruktive tilbakemeldinger.. de stiller deg krav som sikkert ikke de selv engang klarer å innfri og rakker ned på deg for hver minste ting. alt det brae du har gjort, så henger de seg opp i f.eks en leppestift ??? wtf…! selvfølgelig leiter de etter feil. det vekker en glede/sinne når de finner noe å ta deg på. drit i å høre på de idiotiske tilbakemeldingene. det er bare svada uansett:) ikke gi dem den tilfredstillelsen med å få svar på skitn dem kommer med. svar heller de som skriver på en oppegående måte:) mn du velger såklart selv!

    41. Jeg tror det folk reagerer på, Sophie, er at kattene dine aldri er ute. Tenk å ha en hund som aldri får gå ut av huset, eller en fugl som aldri får lov ut av buret da! Ja, innekatter er innekatter og utekatter er utekatter, men katter er de uansett, så skaff deg bånd og gjør jobben du har forpliktet deg til. Må det være så jævlig vanskelig?

    42. Må sei du e god underholdning du Sophie. Eineste grunn før eg læs blogge n din avåtel e pga komentaran her e spennanes og at du faktisk skjem deg totalt ut. Du prøv for hardt du, å du har ei holdning til å spy av.. motsei deg skjøl i alt du kjæm med..

    43. Det er vanlig aa ha innekatter FOLKENS. Sophie er ikke den eneste som har det, kan du tenke deg det? Syyykt, ikke sant?
      hvem er dere… Jesus? Perfekte er dere i alle fall? Dere er flinke til aa dra ned folk i dritten deres…slutt med mobbing og drittslenging.

    44. Jeg tror det ordner seg etter hvert med kattene. De kommer til å gå over ens til slutt, men han kommer nok til å være øverst i rangeringen. Jeg har to katter selv, og de var akkurat slik du beskriver. Nå er de mye roligere og den yngste er ikke så på den eldre katten lengre. I tillegg har jeg en venninne som hadde innekatter (mine går ute) med akkurat samme problemet. Det tar tid, men det går fint til slutt! ☺
      Jeg tror det er lurt å holde ut til de kommer mer over ens, for da vil de nok trenge hverandres selskap. Innekatter har en tendens til å bli ensomme, og da veldig pågående på eieren. Lykke til 💛

    45. Chanel? Jeg skal si du tar dyrenes rett på alvor altså. Ingen kan gjøre alt for å fremstå som den perfekte dyreverner, men å unngå sminke som ALLE vet er testa på dyr må være det letteste. Kritisere pølsespisere kan du, men det er greit å bruke produkter som er fremstilt ved tortur av uskyldige dyr? Hykler.

    46. Syns du er utrolig flink med kattene dine og burde ikke få noen kritikk for det! Kan være at Bjørn har en god del energi han ikke får ut, noe som gjør at den går ut over Siv. Kan være lurt å kjøpe et klatrestativ hvis du ikke har et, eller henge opp noen leker i tråd slik at de alltid har noe å leke med! Kastrering kan også være en lur tanke! Katter som ikke er kastrert kan ha en tendens til å bli mer rastløse! Du finner nok en løsning!

    47. Folk vet ikke mye om katter når de mener at du må passe på dem 24/7 og tørke de i rævva. Assa katter er selvstendige dyr, de kan klare deg ute i skogen hvis de bare får skaffet seg litt mat og drikke.
      De/den blir roligere hvis du kastrerer/ steriliserer dem tenker jeg, også blir det fint å se de vokse opp sammen 🙂
      Drit i hva de sier om kattene dine, ikke kommenter noe på det når du får dritt i kommentarfeltet. Hvis du mener at du behandler dem på en fin måte så må du vise at du gjør det ved å ikke kommentere noe tilbake. Ikke la de andre ha makta på din egen blogg!

    48. Bloggen din er litt mangelfull for tiden, det ser litt ut som du er på vei i samme retning som TCMN (at du blir blogg-lei) og det ville vært veldig synd i ditt tilfelle!
      Før var det videoer, både om personlige beretninger og typiske blogg-ting som sminke eller svar på spm. runde, i tillegg til brae bilder og bra tekst.. nå er det veldig mye selvutløser (og det vises utrolig godt på kvaliteten på bildene), ingen videoer og nesten bare blogg-innlegg hvor du forsvarer deg mot negative kommentarer.. du legger en gang ikke ut ukens innkjøp (Nelly, Shineside etc.)
      Jeg håper bloggingen tar seg opp igjen kvalitets-messig

    49. Hei og hallo!
      Har hatt katter i over 20 år, og jobbet mye med omplasserte katter også.
      For det første vil jeg bare si at katter er veldig selvstendige, de er absolutt ikke så avhengige av å ha mennesker rundt seg hele tiden, så lenge de har nok leker og stimuli. Derfor er det veldig flott at du har to katter sammen som kan holde hverandre med selskap. (Dette betyr ikke at de liker at eierne er på farta hele tiden, men at de kan godt være noen timer til en dag alene av og til).
      For det andre, så er det normalt at en katt i ?flokken? er dominerende. Dette betyr ofte at de spiser først, koser først, leker først, osv.
      Det du har beskrevet høres ut som ganske normal oppførsel, og det kan virke veldig ?slemt? for oss mennesker, men du må huske at de ikke tenker på det slik.
      De er også søsken, og akkurat sånn som oss mennesker oppfører oss med våre søsken, så terger og sloss de hverandre ganske så mye i ”barne- og ungdomsalderen”.
      Dette er ofte en fase, og de bruker som vanlig å vokse dette fra seg etter at de har klart å sette reglene om hvem som er ?sjefen?. Så lenge de ikke skader hverandre på noen måte, at du begynner å finne sår og bitemerker, så er det ingenting å bekymre seg over.
      Men, det er godt å holde øye med dem! Blir hann-katten for dominerende, så burde du (uansett så er det en absolutt nødvendighet, både pga. helse osv.) å kastrere/sterilisere begge kattene når de kommer inn i en kjønnsmoden alder.
      Hann-katter spesielt bruker å roe seg ned veldig etter å ha blitt kastrert, og hvertfall da burde meste av den verste dominerende oppførselen forsvinne.
      Hvis han ikke lar henne spise i det hele tatt, kan du begynne å mate dem i forskjellige rom. F.eks. en spiser inne på kjøkkenet, og den andre i stua.
      Det kan virke som mye arbeid, men husk at kjæledyr ER mye arbeid og trenger eiere som ikke gir opp ved den første vanskeligheten som oppstår.
      Ps: katter trenger ikke og må ikke være ute. Dette er en gammel tabu, og noe som folk må virkelig komme over.
      Det er en grunn til at vi daglig finner og må plukke opp skadede og utsultede katter gatelangs. Folk tror de er villdyr som kan ta fullt og helt vare på seg selv utendørs, men det kan de altså ikke.
      Har du katt og vil at den skal gå ut, så har du den i bånd. Klarer folk ikke å ta seg tid til det, så burde man ikke ta kjæledyr heller.
      Lykke til, og håper ?barna? roer seg ned snart! 🙂

    50. Det er fordi hun katten underkaster seg gutten. Slik er det akkurat med våre to kattet også. Gutten er sjefen og hun katten er skikkelig underkastet. Tørr ikke få kos og han katten blir sur når det skjer 😋 oppfører seg på akkurat samme måte som Bjørn

    51. Katter klarer seg helt fint alene, de har både selskap i hverandre og de er såpass selvstendige at det ikke er noe problem! Kos deg i Sverige, du trenger ikke være bekymret for at kattene ikke har det bra 😉
      Btw, for de som lurer på om Robin er gay, man må vel ikke være gay for å se bra ut? Bare lurer..

    52. Herregud folkens så frekke dere er. Tror dere vet alt. Katter klarer seg noen dager alene bare noen gir dem mat og slipper dem ut og inn. Slutt å heng dere opp i alt mulig!! Har dere ikke et liv?????

    53. Hei, Sophie.
      Sett deg flere ganger i Oslo, men aldri turt å snakke til deg.
      🙁 Hvis jeg tør en gang, er det greit? Kan jeg klemme deg? Og…eh…er det lov å kjenne på puppene dine? 🙂

    54. Etter det som du skriver på bloggen så gjør du så og si alt helt rett! Dd som sier noe annet er bare veldi sjalue på at du får til alt på en gang.. Det er en fase ja, men jeg synes du skal sette litt grenser for Bjørn , hvis han er slem skal du selvfølgelig sette han på badet alene eller annen plass. Og vise at sånne ting overhode ikke er greit. Når Siv skal ha kos så skal hun ha kos og det må du vise Bjørn

    55. Har du kastrert de? Hannkatten kan holde på sånn også territorier.
      Men det kan også være at de bare ikke går sammen, mine to vannkanten som var brødre gikk ikke sammen tilslutt når de begynte å bli kjønnsmodne. Har du ikke kastrert de, risikerer du for å få kattunger

    56. Hei søta, det er vanlig adferd hos katter, spesielt yngre.. Har selv 2 stk, jeg tror ikke det er smart å gi bort en katt ettersom at de finner selskap i hverandre når du ikke er hjemme.

    57. Shit… må være sykt slitsomt å være kjendisblogger. Jeg skjønner at de fleste av oss som leser innlegg og kun tenker “å så søt hun så ut i dag” ikke gidder å kommentere bare for å si det, så det er sikkert derfor de fleste kommentaree er haugevis av ren kritikk… Men tenk dere litt om da, jeg mener jeg kan ofte være enig i enkelt-ting dere sier men la være å kritisere absolutt alt da, det er jo sykt pes… og dere vil vel at Sophie-Elise skal fortsette å blogge?

    58. Hvis Robin ikke er homo så vet jeg ikke hvem som er det, Mere feminin gutt skal du lete lenge etter. Ikke mye mann der!!!

    59. Hvis dere vil at sophie skal fortsette å blogge, kan dere slutte å kommentere dritt? Bare se ka som skjedde med voe? Har ikke mange av dere lært hva som skjedde med voe? Jeez, ser ut som folk ikke lærer noe.

    60. Haha, helt sinnsykt latterlige og umodne kommentarer her, må jo bare le :)) Håper du skjønner at mange her bare prøver å få deg til å må dårlig for å må bedre selv.

    61. må du ikke skrive at du har adlinks på de NLY klærne? Ser det er nelly sin tradedoubler greie det er linket til, og jeg vet du tjener penger på om vi kjøper samme greiene. Dette sier jo loven at du må informere om.

    62. Vær litt forsiktig med produktene du reklamerer for. Siden du er engasjert innen dyrevern vil mange nå tro at Chanel er greit og dyrevennlig. Chanel tester på dyr, og det tro jeg du vet.

    63. Katter går gjennom slike faser når de er unge for å finne ut hvem som er sjef. Jeg anbefaler å kastrere begge, spesielt hannkatten da de ofte er mer dominant og “frekk”! Det bedret seg meg mine 2 katter etter jeg kastrerte hannkatten min, samt at han ble mye roligere. Så jeg syns det beste ville vært å vente litt for å se om de finner ut av ting, men sørg for at Siv har det bra fordi ungkatter har en lei tendens til å få FIP(en kattesykdom) forårsaket av stress over lenger tid og det å bli nedtrykt hele tiden. Les litt om den på google, ellers anbefaler jeg deg å snakke litt med dyrelegen for de har helt sikkert råd å komme med! 🙂

    64. Du kritiserer og rakker ned folk som spiser kjøtt, bruker pels osv. men hvorfor bruker du da dyretestet sminke og skinnvesker? Er det sånn at det ikke er greit at andre gjør det, men når du skaffer deg noe sånt så er det greit, for du alltid har en unnskyldning på lur..?

    65. Leste bloggen til “dama Robin”.. Regner med at du dro hjem fra Afrika fordi du ble sjalu når du så alle partys han var på…. Stakkars deg….Han får vel en del nye lesere pga. deg….

    66. Haha, må le litt av kommentarene over her. Jeg har alltid hatt katt, og om man skal ut å reise, så er det eneste en katt trenger en som kan gi den mat og drikke. En katt er veldig selvstendig, og klarer seg for det meste selv!
      Synes det virker som du passer bra på kattene dine 🙂

    67. HEIHEI…LURER PÅ HVORFOR DU HAR SÅ MANGE ROMPISVENNER? SVENSKE ROBIN ROMPIS ER JO EN AV DEM. ER DET FORDI DU IKKE TAKLER EKTE MENN?
      KAN DU OGSÅ SVARE PÅ HVORFOR DU DRIVER MED DYREPLAGERI NÅR DET GJELDER KATTENE DINE? DEM ER ALLTID ALENE OGSÅ HAR DEM GAMMEL MAT OG GAMMELT VANN. JEG SYNES DU BURDE VÆRT ANMELDT TIL MATTILSYNET FORDI DU IKKE KAN BEHANDLE DYR PÅ DEN MÅTEN. DU ER ET SKIKKELIG DÅRLIG FORBILDE ASS…
      PS: KAN DU TA Å LEGGE UT ET BILDE AV DEG NÅR DU FÅR STIVE NIPPLER?

    68. Haha, kattene mine er også sånn! Eller de var, men nå er det mer slik at den ene ikke vil spise før den andre er ferdig, og spiser heller av den andre sin matskål enn sin egen.. hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg