long time no see

 

Long time, no see! Det føles iallfall slik. Å reise i 13 timer alene var ganske så kjedelig, spessielt ettersom jeg ikke sov noe særlig. Jeg helte ned en sovepille og et par beroligende, men jeg gjorde den store feilen å velge mat over søvn på et punkt og ble derfor holdt våken heeeele reisen. Da jeg kom inn døren her hjemme i leiligheten var jeg helt d-ø-d, så jeg hadde en rask powernap før jeg måtte dusje begge kattene. Det ble ikke særlig godt mottat, og akkurat nå har jeg kloremerker over hele meg. De har blitt noen rampeunger!

Så, det var flere ting jeg ville fortelle dere når jeg kom med en oppdatering. Først, takk for fine kommentarer og forståelse angående valget mitt om å dra fra Afrika. Selv er jeg glad for at jeg dro, og har ikke angret etter jeg kom hjem. Nummer to, alle dere som spør meg om musikktips kan gjerne følge meg på soundcloud HER, jeg bruker det mye mer enn spotify. Og, nummer tre. Jeg har kjøpt meg noen fagelinser som er helt syke, bildet under er ikke redigert noe som helst på øyefargen. Vet ikke heelt om jeg liker dem, jeg ser litt farlig ut. Farlig og kul? Hehe, dere får komme med en bedømmelse

Nå skal jeg spise, og så tar jeg turen til solariumet og sentrum etter det. Jeg skal kjøpe en juicer og begynne med detox idag, spennende.

 

149 kommentarer
    1. Bra vi har samme problem ang vasking av kjæledyrene våre! Hunden vår HATER å bli dusjet, hun liker ikke engang å bade på stranden i solsteiken, hehe. Men jobber med det 🙂

    2. hvorfor måtte du dusje kattene? det er ikke normalt å dusje de… de fleste katten liker ikke det og det er jo dyreplageri? ikke noe slemt ment i kommentaren, og kan jo være det er nødvendig for dine om de ikke er så renslige 🙂

    3. Er ikke så flink til å kommentere,men er innom bloggen din flere ganger om dagen! Liker bloggen din 🙂
      Du så litt farlig ut,men det var bare tøft egentlig!

    4. Ikke ta dette noe negativt, det er bere et spørsmål(
      Hvorfor skal du bynne med Detox slankekur? Er det ikke du som selv synes du er for tynn da?

    5. Tips iforhold til å vaske kattene. Ta de med inn i dusjen med deg slik at du kan holde de inntil deg. Det er mye lettere enn å vaske de da enn når du strekker armene ut og de kan sprelle i alle kanter. Kanskje ikke sååå kult å dusje sammen med dem, men man dusjer jo selv etterpå. ☺

    6. Du kan ikke dusje katter, er du sprø?? De vasker seg selv og de har ikke behov for å bli vakset som hunder gjør..! Vær. Så. Snill. Aldri. Dusj. Kattene.

    7. Til Sannna over her; det er ikke nødvendigvis en slanke detox. Det finnes mange type detox, noen er for slanking og rensing, og noen er bare for rensing 🙂 Jeg skal selv starte på detox snart, og da er det ikke for slanking, men det hadde ikke skadet å kvitte seg med litt “love handles” 🙂

    8. Linsene… Nei, bare nei. Har sett på de litt før også, og synes ikke de så noe særlig flatterende ut, sånn helt ærlig. Men! Ikke bare kritikk fra meg, jeg kan komme med en anbefaling. Desio Eyes i fargen Innocent white? Et verdenskjent linseselskap fra Italia som lager verdens vakreste linser som ser veldig naturlige ut. De koster jo litt i forhold til andre linseselskaper, men med god grunn! Kjøpte mitt første par for ikke så lenge siden, og nå skal de snart på mine øyne igjenn.
      Slenger også med en videosnutt av Sssamantha/youtube,
      vis du ønsker å se litt nærmere på de 😉
      http://www.youtube.com/watch?v=Kv8TNn-cOXI&list=UU0qI3HpiBua75glb4RV5mWA
      Hilsen Ida

    9. Det må være tungt å måtte takle så mye kritikk og angrep som du har fått i forrige innlegg, selv var jeg skeptisk til om det faktisk var grunnen at du dro.. men mange kommentarer er virkelig forferdelige.
      Kommer du til å respondere på de igjennom bloggen, eller adressere de på noe vis?
      Egentlig er det forståelig hvis du ikke gjør det

    10. Det hjelper lite å si at du har kjøpt deg noen syke fargelinser, når bildet er i svart-hvitt så vi ikke kan bedømme det engang :p Og aldri hørt om folk som bader kattene sine? jeg har ikke katt, så vet ikke men syns det hørtes litt spesiellt ut

    11. Katter trenger som oftest ikke å bli vasket, de vasker seg fint selv. Og ivertfall ikke hvis de bare er innekatter! 🙂

    12. Katter trenger nok Ikke å vaskes kjære deg 🙂 de er super renslige og sørger for det selv. Det finnes unntak som at de på en eller måte har fått en enorm mengde med drit på seg som ikke naturlig kan renses, men dine er vel innekatter atm?

    13. Til alle dem som sier det er “dyreplageri” og “ikke nødvendig” å vaske kattene sine; Jo, det kan man. Jeg vasker katten min jevnlig, selv om hun er innekatt. Det hender seg at de er uheldige, at f.eks bæsj setter seg fast i pelsen osv. Man kan også bruke katteshampoo når man dusjer dem, slik at pelsen blir fiin og myk etterpå. De liker ikke å bli dusja, nei. Men det betyr jo for faen ikke at det er dyreplageri!

    14. Sikkert bedre å bedømme når du ikke har svart hvit bilder 🙂 For det vises ikke så godt.
      Ha en fin dag, vakre deg! (Ironisk nok, begynte sangen din å spille på radio nettopp)

    15. Jeg har to innekatter, og vasker de ganske ofte. Det er en grunn til det finnes katteshampoo i dyrebutikkene. Om folk vil vaske kattene, må de for faen få gjøre det. Det er ikke alt kattene vasker bort selv.

    16. Til dere som sier at katter ikke skal vaskes, gjør litt research før dere kommenterer.
      Som dere kanskje ser er dette katter som er LANGHÅRET. Langhårede katter må oftes bli badet kanskje 1-2 ganger i mnd, slik at pelsen ikke klumper seg opp. I enkelte tilfeller kan det faktisk bli sett på som dyreplageri om du ikke vasker/steller din langhårede katt, fordi møkk, fett osv blir samlet i pelsen, noe som danner store klumper, som er svært tungt for katten og bære på. Når disse klumpene blir samlet opp i pelsen, kan det ofte skje at hårsekkene løsner fra huden til katten.

    17. Katter er noen av de mest renslige dyrene som finnes og trengs ikke å vaskes! Spesielt ikke når dem bare går rundt i leiligheten din. Skjønner ikke vitsen og fortsetter du slik er jeg ikke sikker på at dere vil få så bra forhold når dette er det verste katter vet.

    18. Ææh du var litt skummel! haha 🙂 Tror de blir litt for lyse
      Såklart kan man vaske kattene sine, bare man gjør det skånsomt. Funker også å bruke en fuktig klut 🙂

    19. Herregud man dusjer jo ikke katter!
      Det er dyr som vasker seg selv. De trenger ikke at du dusjer dem for å være rene.
      Det er ikke som hunder eller hest.. Herrejesus

    20. Til dere som sier at katter ikke skal bades, ta og søk litt rundt på nettet før dere tørr å uttale dere om noe dere ikke er sikre på, for dette stemmer ikke. elvfølgelig skal katter bades, men det er ikke nødvendig, da katter er en av verdens mest rensligste dyr. Har dem badet i gjørme osv, bader man dem, men ellers er det ingen nødvendighet.
      Så ta en søkning på nett, før dere uttaler dere om noe dere ikke vet.

    21. Lurer sånn på hvordan de menneskene som skriver i SE sitt kommentarfelt ser ut – spasmer ut skitt i fem-tida på en blogg – helt tragisk. Og siden alle dere eier katter kan dere så klart uttale dere. Kattunger skal holdes rene, ikke alltid de klarer det selv. Og fargelinser er kult å prøve. Hva slags liv lever folk som kommenterer? Klapp igjen dataskjermen og beveg fettet ut i sollyset. VELKOMMEN HJEM SOPHIE! Kos deg!! Du tjener rått på at folk klikker inn hit for å disse deg. LE HØYT OG SMIL OG VÆR GLAD VAKRE DEG. Du oppnår langt mer en de her inne som kommenterer dritt pga selvtillitten og livsoppnåelsen deres ikke er på langtnær så flott som din! <3 <3 <3

    22. Jævla retards, det å vaske katte gjør absolutt ingenting. Det e jo bare bra at ho vaske katten av å til. Har de drit eller no anna i pelsen som de blir å slite med å få bort, e det jo bedre at ho faktisk vaske dem enn å tenke “jaja, flaks at du kan vaske dæ sjøl”.
      Katte har ikke ondt for 5 øre å bli vaska av å te. Haha dyreplageri, alt for å angripe å anklage. Lol bitchez

    23. Du så litt gal ut med de linsene, og ikke på en positiv måte.. Ser litt ut som en blind psykopat. Jeg vet ikke om jeg ville ha vært med deg når du hadde de på dersom jeg var vennen din, hadde kun klart å fokusert på hvor rar du så ut

    24. Er det ikke ulovlig å ta sovemedisin før man skal fly hvis det skulle skje noe, så er du mer “borte” enn de andre? o.o
      uansett, du er nydelig

    25. Jeg har ikke vasket katten min en eneste gang, og han er 4 år 🙂 Lukter godt og har veldig fin pels!

    26. Jeg støtter fullt og helt ditt arbeid og din jobb innen dyrevern. Men hvorfor er det så galt med disse løvene, mems å ha en hund i bånd eller katt i bur er greit? Hundene og kattene er født slik, og har det fint slik, men det var vell også de løvene? Hunder eksisterer heller ikke for å være husdyr for oss mennesker. Jeg bare lurer litt på hva du har å si til dette? Jeg mener ikke å angripe deg, er bsre nysgjerrig 🙂

    27. Dere som sier at hun ikke kan bade kattene og sier det er dyreplageri, så tar ikke katter skade av å få vann på kroppen! Det er virkelig ikke noe farlig å bade kattene, men de har selvfølgelig best av å vaske seg selv, men noen ganger så har de også behov for en skikkelig vask. Er mange katter som liker å bade,så bare hold munn. Var nok en grunn til at sophie måtte vaske kattene sine, trur ikke hun gjør det bare for å ha det gøy 😉

    28. DET ER HELT NORMALT Å DUSJE KATTER, FOLKENS! De er renslige dyr, ja, og vasker seg selv – men det er like normalt å dusje katter som hunder. Tydeligvis har ikke dere katter. Get real.
      Digget forresten linsene, Soph!

    29. Du må ikke dusje katten dine! Den naturlige ph-balansen i poran til katten blir skada. Dem vaske sæ sjøl og skal kun vaskes om dem har fått gris i pelsen.

    30. Forstår ikke hvorfor du dro hjem fra turen som ikke skadet fyrene, når du ikke slutter med restylane som kveler 600 000 mus/gnagere hvert år på testing.

    31. synes det blir litt mye med linsene. du har pene øyne fra før, og du trenger ikke falske øyner også.

    32. du er døds pen, sophie elise, det har jeg lltid ment, men kan du slutte med alt linse tullet? det er bare sykt kvalmt om man ser det så godt…. du har naturlig fine øyne.

    33. Jeg kan tenke meg at det var deilig å komme hjem etter så lang reise!
      Ellers bare lurte jeg på om det var noen spesiell grunn til at du har vasket kattene dine? Vanligvis er det ikke behov for å vaske katter ettersom de er ganske så renslige dyr. det er også en fordel og la være (om det er mulig selvfølgelig), ettersom det ligger litt naturlige fettstoffer i pelsen og huden deres som gjør at de takler forskjeller på kulde og vare bedre.
      ikke ment som noen kritikk, men heller en opplysning om du ikke var klar over dette. om de var blitt grisete så forstår jeg selvsagt godt at du har vasket de! 🙂

    34. Katter skal ikke vaskes. Ferdig snakka. De har klart seg i all verdens år uten at vi mennesker har putta shampo og andre ting på de som er med på å ødelegge pelsens naturlige fettbalanse. Ikke vask de,vær så snill!

    35. IKKE. BRUK. SÅPE. I. KATTEPELS!!!
      Katter skal kun dusjes med vann – og bare vann – dersom de har fått på seg noe de kan bli syke av å vaske bort selv.
      Til deg som sier at “selvsagt skal man dusje katter – man kan jo kjøpe katteshampo”: Det finnes mange rare ting som kan kjøpes, det betyr ikke at det SKAL kjøpes eller at det er bra. Det er mange som prøver å lure penger av oss dyreeiere 😛

    36. Kattene er jo åpenbart langhåra, og da kan det feste seg masse drit og lort i pelsen som kattene ikke nødvendigvis vasker bort selv. Noen katter kan også lukte om de ikke er så flinke til å vaske seg selv, og da er det greit med hjelp fra matmor. Går katta mi rundt med en bæsj i fua tar jeg selvfølgelig og vasker han! Ærlig talt. Noen mennesker MÅ bare finne noe å kritisere uansett hva. Jævla fjortisser.

    37. Herregud. Dere er litt av en gjeng, hva? Katter som har fått på seg noe de ikke kan vaske bort selv eller ikke BØR vaske bort selv, kan dusjes med vann. Men ikke bruk såpe! Såpe er ille nok for mennesker, vi vasker bort vårt naturlige forsvar mot infeksjoner og dritt, men det må vi jo … ellers lukter vi dritt, men dyr med pels skal altså ikke bades med såpe. SELV om det står “kattashampo” på flaska.

    38. Bare jeg som lurer på hvorfor en lege skriver ut sovepiller og beroligende til en jente på 19 år?? DET er ikke normalt…

    39. Kattene har det nok veldig bra. Stusset litt over at ingen har kommentert bruk av sovetabletter kombinert med beroligende medikament. Slikt er ikke å spøke med…
      Riktig god september 🙂

    40. Katter skal av naturen vaske seg selv, de har slettes INGENTING å gjøre i dusj vasket av mennesker, i det hele tatt. Min går også kun inne, og den har jeg aldri tvunget i vann. Selv om de holdes inne mesteparten av tiden/hele tiden så skal de vaske seg selv og ikke av oss. Ble litt overrasket over at du valgte å gjøre det mot dine….

    41. kan du skrive et innlegg om hvordan det er å ha katter?
      Husker for eksempel kattene deg hvis du er borte i 6uker?
      eller har de glemt deg.

    42. Du ser jo helt syk ut med de linsene, håper for Guds skyld at du ikke bruker de ute blandt folk.
      Og du dusjer kattene dine? Er du virkelig så uerfaren og blank når det kommer til dyrehold? Du som liksom skal være så dyregod..

    43. Syns det er bra at du faktisk står for det du sier. Det er så mange bloggere som sier at de er imot pels og dyremisbruk, også slenger de på seg parajumperen uken etter. Men sånn er ikke du! Og det står det respekt av 🙂
      Kule linser også! 🙂

    44. til STINA – Mote, trening og skjønnhet : vel, Sophie bruke riktig nok ikke en PJ jakke, men hun har valgt å investere en Celiné veske som er laget av ekte skinn på tross for at hun påstår at hun er en dyrekjemper og at hun er imot industrien mot dyr. Der har du feil. Jeg er ikke ute etter å komme med drittslenging så dropp det om du tror jeg. Jeg bare påpeker at Sophie ikke er en slik person som du tror når det gjelder dyre industrien innen mote.

    45. Jeg vedder på at snart kommer et innlegg med overskrift “En vanskelig avgjørelse” og da har du bestemt deg for å omplassere kattene, at det er med tungt hjerte men du innser at det er best for dem, at du vet du kommer til å få mye kritikk for valget men du mener likevel det er det rette, og i det hele tatt gjenta alt det leserne dine prøver å fortelle deg nå; at katter har det best når de får lov å være både ute og inne.

    46. Om du nå først skal dusje kattene dine, IKKE gjør det mer enn 1-2 ganger i halvåret, og for all del IKKE bruk såpe eller “katteshampoo” på dem, det ødelegger pelsen og ph-verdien i huden 🙂

    47. Det er jo alltid sånn at katter ikke klarer å vaske seg ordentlig rene, og derfor må dusjes. Skjønner ikke hvordan folk kan komme med negative kommentarer på noe sånt, det er helt sykt hvordan noen alltid skal finne noe å hakke på. Om hun vil dusje kattene sine så la nå hun gjøre akkurat det. Jeg har jobbet i dyrebutikk i mange mange år, og hver dag er det folk innom å kjøper shampoo fordi dem skal dusje kattene sine. Alle må vaskes, sånn er det bare. Og til dem som sier katteshampoo ødelegger pelsen? Det spørs helt på hvilken type som brukes. Jeg brukte pethead på katten min, noe som er ett veldig bra produkt, finnes mange forskjellige typer til hvilken pels katten har. Enten den har sensitive hud, floker, bare er møkkete og mange fler. Ja, den er litt dyr, men den er absolutt verdt det. Anbefaler deg pethead! 🙂

    48. Ikke bad kattene dine, det trengs ikke og de vil hate deg. Invester heller i en god børste for langhårete katter, da langhårete katter må gres hver dag. Ikke. Bad. Dem.

    49. Har hatt masse katter i over 20 rår, ingen av dem har trengtes å bade. Tror ikke det er så lurt. Pelsen deres kan da miste mye av de stoffene som de skal ha. Katter vasker seg selv, i motsetning til hunder 🙂

    50. For det første det er faktisk noen katter som liker å bade! Mine elsket å bade ! Å at det er dyreplageri å dujse kattene er bullshitt! Hunder bader ! Ta å søk opp før dokk kommenterer om kattene! Det er faktisk behov for å dusje dyrene sine!

    51. Når du vasker katter ødelegger du pelsen dems. Så om det ikke er 100% nødvendig må du ikke gjøre det.

    52. Skjønner ikke hvorfor du dusjer kattene dine i ny og ne? Det er tydelig at du ikke kan noen ting om dette her. Det er faktisk ikke bra å dusje de så ofte! Dessuten så ser det ut som om katten er utrolig ukomfortabel på måten du holder den på

    53. “jeanett
      11.09.2014 kl.21:29
      For det første det er faktisk noen katter som liker å bade! Mine elsket å bade ! Å at det er dyreplageri å dujse kattene er bullshitt! Hunder bader ! Ta å søk opp før dokk kommenterer om kattene! Det er faktisk behov for å dusje dyrene sine!”
      Det var da voldsomt til utbrudd! Katter kan godt tåle vann, det man ikke skal gjøre er å bruke såpe/shampo. Men liker de ikke vann, så liker de ikke vann, og da stresser man dem og de får det ikke bra = plaging.

    54. Til dere som sier at katter ikke skal bades og at det er dyreplageri: Noen katter er sløve på å vaske seg, og det er mye, mye værre at de er skitne enn at de bades. Den ene katten min begynner å lukte vondt og er kritthvit, og må derfor bades i ny og ne. Men dette er noe vi gjør så skjeldent som mulig fordi hun ikke er så glad i det. Det er livsviktig å bade katter av og til fordi de kan ha fått oljesøl på seg og det skal de ikke sleike i seg. I tillegg kan de få lopper om de ikke vasker seg nok selv pga bakterieveksten i pelsen. Det hender også at langhårete katter får avføring i pelsen, og det er enda en grunn til å bade dem.
      Også var det det med dyreplageri. Det finnes katter som ikke har noe imot å bade, og de som hater det. Men de får IKKE vondt av det. Det er bare instiktivt at de skal holde seg unna vann fordi forfedrene deres gjorde det pga rovryd som kunne ta dem.
      Det er bare viktig å bruke riktig temperatur og en katteshampoo mens man prøver å berolige katten ved å snakke til den, og servere den noe godt som trøst etterpå. Katter tåler det meste!

    55. Hei Kjære dyrevenn. Jeg stusser ved en ting? du snakker om hvor viktig det er for deg at dyrene har det bra, og syns det er flott du engasjerer deg? MEN! Hvorfor tror du kattene klorte deg? Jo, fordi de ikke likte det. På samme måten ville et hvert menneske sagt i fra hvis noen tvang de til noen de ikke hadde lyst til/likt, og kloring var deres måte å forsvare seg på? Så.. er ikke det da dyreplageri at du bader de?
      Jeg syns du har en flott blogg, men det er ikke bestandig eg forstår hva du mener når du fremmer dine meninger.
      Btw.. den største grunnen til at dyrene ikke har det så bra er mennesker og vårt behov for materielle ting. All utslipp bidrar til å skade dyrene på et eller annet vis. Kanskje du skal vurdere å kjøre en kampanje mot kjøp av klær og sminke for å minke produksjonen. Da tror eg du virkelig gjør en innsats som dyrevenn!!!

    56. Dusje katter? Rampunger? Siden når begynte man å dusje katter? Siden når begynte katter å like vann? Skulle gjerne likt å se noen ta deg og dyppe deg ned i kloakken eller noe annet du hater mer enn alt annet. Kan hende noen dusjer kattene sine og at det er riktig slik, men de er da likevel ikke rampete om de ikke liker det, tror du torturer dem og de kjemper i mot. Hva forventer du at de er, dukker!??

    57. “Noen katter liker å bade” Rimelig sikker på at disse ikke gjør det, i og med at hun skrev at hun nå er full av kloremerker. “Hunder bades” Vel en hund, er ikke en katt. Katter vasker seg selv, så ser ikke poenget i å tvinge kattene i dusjen når det tydelig viser at de ikke vil.

    58. “Bildet er ikke redigert noe som helst på øyefargen”, sier du. Det er veldig tydelig at du har redigert huden din (i iphoto), i alle fall.
      Kan du fortelle hvorfor kattene måtte bades? Hadde de vært syke og blitt klint inn med bæsj?

    59. Skal du ikke svare på noe av de konstruktive spørsmålene som kom i sist innlegg?
      Det er rart, jeg irriterer meg grønn over deg noen gang, for jeg syns du tar leserne dine forgitt, men alikavel går jeg inn å leser. So I guess the joke is on me, siden jeg er med på å førsørge deg og levebrødet ditt.
      Men en dag Sophie, når de som er 14 år i dag, leser om den rosa boblen din og du trenger en 8-16 jobb, så vil jeg tro du kanskje kom til å tenke litt anderledes over de som gidde å engasjere seg og sørge for at lesertallet ditt holder seg oppe. For tru meg, det er av ren nysgjerrighet flest folk går inn hit og ikke for at du du skriver så mye spennende og interessant.
      -Anette

    60. Hei. Har hatt katter hele mitt liv. Både utekatter og innekatter alt etter hvordan jeg har bodd. Nå har jeg en langhåret utstillingskatt.
      Har aldri vasket/dusjet de, med mindre de har fått noe i pelsen de trenger hjelp til å fjerne.Da har jeg brukt shampo for tørr hodebunn (til mennesker).
      Du må ikke dusje de for ofte, du skader den normale bakteriefloraen som katter har. Dette kan medføre kløe og eksem bl.a. Det regner jeg med at du ikke ønsker for kattene dine.
      Du bør også sette deg litt inn i hva det faktisk vil si å ha katt. Nå har du skaffet deg 2 katter så da får du ta konsekvensen av det og passe på de så de har det bra.
      Sånn som du holder på, ender du opp med 2 mannevonde katter. -Og tro meg, det vil du ikke.
      -Og til dere som sammenligner hund og katt; det er 2 forskjellige dyr, med helt forskjellige utgangspunkt for hvordan man skal behandle de.Både i henhold til pelsstell og ellers.

    61. Underlig diskusjon.. Katter kan vaskes, helst med egen sjampo (for å ikke ødelegge fettlag). Det kan du se spesielt godt på hvite katter, eller katter som liker lange dager utendørs og ikke er redd for å få “jord under neglene”. På vinteren kan dette være unødvendig, om et ikke er en bykatt som liker sørpe.. Katter klorer, uansett hvor glad de er i deg. De aller største merkene har jeg fått når katten skulle ha vaksine og det er absolutt nødvendig og ikke dyreplageri uansett hvor uenig katten er. Det er forsvarsmekanismer, om katten i en liten stund mener at verden er urettferdig og at dusjing føles som døden, vil den garantert tilgi deg dagen etter når maten er klar. Katter er smarte! Hadde den virkelig følt at den skulle dø, hadde den klort og bitt deg til blods.. Patetisk å starte en diskusjon uten mål og mening. Katter er forskjellige, har ulike behov og ulike preferanser.

    62. HERREGUD FOLKENS! ER DERE HELT KORKA I HUE ELLER? Katter DØR ikke av å bli vasket. Det er heller ikke dyreplageri! Min katt ELSKER å bli dusjet og han elsker enda mer når jeg føner han. Da står han å koser seg på gulvet på badet. Det er helt individuelt fra katt til katt. Dere er så prippne å reagerer på absolutt ALT her inne. Skjønner ikke at dere orker å henge dere oppi så mye greier. La det være, la jenta gjøre som hun vil. Det skader INGEN å dusje en katt selv om katten fint kan klare det selv. For noen idioter dere er hele gjengen som har ett så lite liv å orker å henge dere oppi alt slags mulige greier.

    63. KAN IKKE ALLE BARE HOLDE FOR FAEN KJEFT! Leser dere det dere selv skriver her? Det er en diskusjon om to forbanna katter og dere klikker i vinkel. Hun kan jo ikke skrive om en jævla dritt uten at dere, som ikke gjør noe annet enn å sitte å vente på SE sitt neste innlegg, har noe å si på absolutt ALT. Få dere et liv, sånn seriøst. Skulle likt å se dere blogge selv å få tusenvis av anonyme kommentarer, dere hadde faen ikke takla det. HOLD kjeft å gå på en Justin Bieber konsert heller.

    64. FAEN ER DU I NORGE IGJEN?
      HADDE VIRKELIG HÅPET AT DU BLE VOLDTATT OG LEMLESTET AV NOEN HARDCORE NIGGERBASTARDS I SØR-AFRIKA!!!!
      SÅ MYE AT DET STYGGE TRYNET DITT MÅTTE BLITT FIKSET PÅ TIL EVIGHETEN!NESTE GANG DU SKAL LEKE U-HJELP I NIGGERLAND SÅ HÅPER JEG NOEN AV DE BUSHGUTTA KNULLER DEG SÅ DEN TYNNE KROPPEN DIN BLIR ØDELAGT!
      HORE!

    65. Sophie… Kan du redigere kommentarfeltet slik at bare brukere kan kommentere osv?
      Kommentarfeltene dine tiltrekker kun negative troll og idioter som foler seg bedre ved aa rakke ned paa andre. Det er en gjeng med eldre folk som er bittre og sjalu..
      Jeg blir gal av aa lese de. Kan ikke forstille meg hva du tenker….
      tenk paa det ihvertfall.

    66. Hei sophie. Kan du lage ett innlegg va du spiser/kjøper på butikken / kostillskud du bruker siden du er vegetarianer ?

    67. Serr, kule linser! Skjønner også utrolig godt at du deo hjem, ville gjort det samme jeg også dersom var var like engasjert i dyr som det du er 🙂

    68. Dødsfete linser! Ler meg ihjel av kommentarfeltet, igjen… Selvfølgelig er det normalt og dusje katter. Men det tilsier kanskje et par ganger i året, slik som det er med hunder. Eller når det er høyst nødvendig så klart!

    69. sofie du kunne jobba som statisk i serien the walking dead som zombie, UTEN å bli sminka, tenk så lettvindt! å jada du er feit å har stygge øyne så kjør på med linser å detox trenger du VIRKELIG!!

    70. 80% av dere er syke i hodet, rett og slett. Ikke en annen måte og si det på. Slutt å fortell Sophie hva hun skal gjøre og ikke gjøre, hun bestemmer faen meg selv hva hun vil gjøre. Ingen av dere kjenner henne, INGEN, så slutt å skriv som om hun har gjordt dere noe. Har jeg noen gang hørt noen av deres navn i sammenheng med dyr? Nei ALDRI. Så slutt å oppfør dere som idioter, for dere gjør faen meg ikke en dritt for å hjelpe de. Samme faen om hun har en celiné veske, det er så sinnsykt uskyldig i forhold til hvor mye hun gjør for dyrene. Dere er mobbere, og dere ødlegger Sophie.

    71. Virker som 70% av de som kommenterer på bloggen til Sophie er en gjeng mobbere som ikke eier ett snev av selvtillit, og må rakke ned på andre pene, flotte og suksessfulle jenter som Sophie for å føle seg bedre. Det er synd!
      Alle mennesker gjør feil en eller flere ganger i livet, det er sånn vi lærer. Sophie sine små feil blir bare framhevet fordi hun er kjent. Det blir som når Northug kjørte i fylla. Det er mennskelig å feile, men forstår dere virkelig ikke at når man er “kjent” er man mer sårbar enn alle andre.
      Jeg syntes det er ekstremt trist at det er slik ungdommer/barn/voksne behandler og skriver til hverandre over nettet på. Har dere ikke lært om mobbing og hva det kan føre til? Eier dere ikke ett snev av samvittighet og kunnskap?
      Er man ikke enig i det f eks. Sophie eller hvem som helst andre offentlige personer gjør. Så går det an å skrive på en fornuftig og veltalende måte: “Det er selvfølgelig MIN mening” – ikke alle andres.
      Jeg leser bloggen din hver dag Sophie, men jeg kommenterer sjeldent. For min del er det for underholdningen sin skyld. Men vil at du skal vite at du har så mange lesere, som oftest de som ikke kommenterer som tenker det samme. Du er en sterk, selvstendig og flott jente. Det er en grunn for at du har fått den oppmerksomheten som du har fått, og det er fordi folk syntes du er spennende/underholdene. Negative kommentarer dukker opp pga sjalusi, de vil ha det du har.
      Håper dere alle får en flott dag videre! ;D

    72. kan du ikke gjøre som voe da? ha det i stedet som facebook kommentarer, akk som VG, etc. Mye bedre og du får likevel feedback. Og så “siler” det ut nettroll, for tør de virkelig å vise seg fram med identitet? Neppe. Du må tenke på deg selv, det er på tide!

    73. Det her er rett og slett nettmobbing, skjerp dere!!
      La nå jenta gjøre og mene hva hun vil, uten at dere skal komme med spydige kommentarer hver eneste gang. Hadde jenta vært stygg og ekkel som dere sier, så hvorfor leser dere bloggen da? Hadde hun vært så stygg og ekkel så hadde dere verken sagt det eller besøkt bloggen daglig.. det er nok dere jenter som kritiserer henne som er sjalu fordi andre er bedre enn dere, så dere prøver å dra ned andre som har god selvtillit.. så dere skal føle dere bedre, sorry jenter men det er dere som ikke har god selvtillit eller bra med dere selv.
      Til dere som mobber, ta en titt på nyhetene så ser dere hvor mye mobbing det har blitt, og hva som kommer til å skje..

    74. Greit å vaske katten iblant, bare huske å ikke gjøre det for ofte og bruk en katteshampoo, for ellers kan du ødelegge det naturlige fettlaget de har 🙂

    75. det er ikke nødvendig å dusje kattene, de er renslige dyr, og holder seg rene selv. men om du ønsker å stelle dem, vil jeg anbefale å børste pelsen deres, katter elsker dette pluss at det er lurt å børste for å forhindre at pelsen floker seg. jeg lover, de blir silkemyke etterpå!! 🙂

    76. Hei Sophie. Vil bare informere deg om noe når det kommer til fargelinser. IKKE bruk linser som ikke er godkjent av ekte optikere eller leger som jobber med syn og øye. Jeg leste om en jente som brukte fargelinser fra en nettside som solgte masse billige linser i alle mulige farger, og hun fikk en kraftig reaksjon som var så alvorlig at hun kanskje blir blind på det ene øyet for resten av hennes liv, og svekket syn på det andre. Dagen etter at hun hadde brukt linsene fikk hun masse verk og tårer i øynene, de hovnet opp og det var så vidt hun klarte å åpne det ene øyet. Det andre var klistret helt igjen. Dagen etter gikk det litt bedre, men da hun gitt til legen fikk hun den forferdelige beskjeden om at det var en mulighet for at hun kunne bli blind for resten av livet pga denne reaksjonen. Linsene var dårlige for øyet, de “pustet” ikke, ga null luft til øyet og tettet det helt igjen. I tillegg til at det hadde samlet seg masse bakterier der i løpet av tiden hun hadde gått med de. Så pass på!

    77. Huff, Jeg forstår det er mange ungjenter her inne med mange meninger MEN ikke snakk om noe dere IKKE har peiling på!!! Nr 1, Sophie har persere (ser det ut som på bilde) og de MÅ bades! (tips klipp klørne først) 🙂
      OBS: Alle som driver med rasekatter og utstilling bader kattene sine 1 eller flere ganger. Det er normalt å bade dem før hver utstilling, dette for å gjerne “halefett” og fett som bygger seg opp f.eks bak ørene med mer.
      Dere “barn” må vokse opp og ikke sitte på deres høye hest, særlig når dere f….. ikke har peiling! Hilsen oppdretter av Norsk Skogkatt.

    78. Stakkar katter, må de dusje?
      Hvorfor solarium, er du ikke redd for hudkreft før du blir 30?
      Sovepiller og beroligende unge dame? Huff da, både til kombinasjonen og hvorfor du bruker dem, en flytur.

    79. gudbedre så mye stygt og usaklig mennesker skriver til deg!!!
      godt råd er at du må gå gjennom svarene dine før du legger de på bloggen din, slik at ikke slike mennesker med stygge komentarer for bruke sin negative energi på deg og din blogg.
      vi er flere som har reagert på det og mange av dem jeg kjenner som leser bloggen din har sluttet og lese pga disse stygge svarene du for, ikke gi dem spalteplass i din blogg.
      linsene er kule til sitt bruk i feks en fest e.l ? kattevask? så klart vasker man alle dyr, vi mennesker vasker oss selv, gjør vi ikke. alle katter blir vasket og stailet opp før katteutstilling også. bare vask dine små venner du. og er de redde i dusjen kan du stappe bomull i ørene slik at de ikke hører denne bruselyden fra dusjen, det er den de ikke liker. jeg vet om flere katter som liker og bader og dusje, bare begyn med det forsiktige, altså ta på dusjen litt og litt samtidig som du har en stor kopp/beger med vann i som du heller forsiktig over kattene før du tar dusjhode over kroppen dems..
      kos deg med kattene dine og bruk så mye kule linser som du kan, det er bare du i ditt liv som skal leve ditt liv. vær deg selv. ha en flott dag ! 🙂

    80. Hei har bare et spørsmål jeg lurer på som jeg håper du kan svare på. Er du egentlig lei av å blogge men forsetter på grunn av pengene? Bloggen din har blitt så kjedelig i det siste å virker ikke som om du har så lyst til å forsette med det. Via bloggen din virker du som en veldig grei jente.

    81. Sovepiller OG TO!! beroligende??? For en flytur? Har du blitt pillenarkoman eller? Ikke rart du trengr detox?.

    82. Hahaha dusje katter er dyreplageri, jeg ler meg ihjel :p dramatiske småunger som finner alt i verden å syte å klage for. Er vell en grunn til at man får utskrevet sovepiller, om man er 29 eller 80. Hadde dere brydd dere mer om dere selv og ikke lagt nesa opp i alle andre sitt lov hadde verden vært ett bedre sted. Hva gjør det DEG hva hun driver med?? Jeg er ikke verdens største fan men come on. Liker du det ikke så slutt å les bloggen hennes. Verden går ikke under bare fordi hun har Restylane, silikon osv. Pass på dere selv!!

    83. .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      SOPHE, STENG KOMMENTARFELTET DITT
      .
      .
      .
      .
      .
      GROPLASS FOR NETTTROLL
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .

    84. Steng kommentarfeltet eller bruk facebook-kommentarer, du skal ikke være nødt til å finne deg i dette. Ikke ta det til deg, du fortjener ikke dette!

    85. Jeg er så enig med Elise!!!!!!!!!!! Kan ikke du få en annen kommentar løsning så slipper du alt dritten du uasnsett ikkje fortjena å få!?

    86. Folkens, hva er Big deal når dåkk ler når hun bruker sovepiller og lignende? Er jo ikke våre case uansett. Jeg bruker det når jeg har for mye å tenke på. Og det har nok sophie Elise også. Ikke rart når dere har funnet en skyteskive som henne. Kan dere bare la henne være da? Er det SÅ vanskelig?
      Dere unger som mobber.. Om jeg visste identiteten deres, så går det ikke bra. Jeg hadde banket fettet ut av dere så. Håper noen mobber dere, og kritiserer dere hver eneste dag, så hadde dere skjønt det. Fuck you, mobbere!

    87. Til dere som slenger dritt i kommentarfeltet her hvem faen tror dere at dere er? GUDS BESTE BARN? Da hadde dere begandlet henne med verdighet og respekt! Dere er bare usle tragiske feiginger og MOBBERE som synker så sinnsykt langt ned ved å spy ut den dritten deres, jeg vil faktisk gå så langt å si at noen av dere er onde! Vil dere ha jenta som deler livet sitt med dere hver eneste dag til å få nervesammenbrudd???? Er det det dere ønsker? Det er jo helt absurd, tenk bare TENK OM DERE VAR I HENNES SKO OG ALL DRIIIT DERE MÅTTE GJENNOMGÅ FORDI DERE VAR EN KJENT BLOGGER SOM TØRR Å GÅ SINE EGNE VEIER!!! Sophie Elise jeg håper du forstår at mesteparten av den dritten her er ikke annet enn LØGN! De vil du skal tro du er mindreverdig men det er du ikke!!!!! Du er minst like bra som alle andre mennesker her på jorda, du er nydelig, du er vakker og du er så ufattelig sterk at jeg har ikke ord! Du var nydelig, du er nydelig og du har alltid vert nydelig! Nydelig og sterk! Ikke la disse dritt menneskene få deg til å tro noe annet, ikke tro på det stygge de sier!!! Se på deg selv i speilet, det nydelige ansiktet, øynene, smilet og silikonpuppene og si til deg selv: FY FAEN JEG ER EN FANTASTISK JENTE! med ett smil om munnen!!!!! For det er du! Og vet du hva det viktigste er? DU fortjener å være lykkelig!!!! <3 Takk for noen fantastiske innlegg du har skrevet mange ganger, takk for at du er akurat den personen du er! Din styrke smitter over på oss lesere, dine håp og drømmer du har klart å gjøre til virkrlighet gir oss lesere tro og håp om at vi skal klare det samme! Du gir mennesker HÅP! Hva er det de som skriver stygge mrldinger gir? Ikke en dritt! De bare sprer hat og det er faen ikke noe å være stolt av! Men du kan være stolt av deg selv med hvor mye håp og styrke du gir leserne dine! Du erså enormt mye bedre enn disse hater's som kretser rundt på bloggen din! Sophie Elise du er definisjon på STYRKE! <3 Sender deg en god varm klem, takk for at du er den du er!

    88. fy faen! nå begynner jeg å gå lei alle disse drittkommentarene du får. UANSETT hva du gjør skal folk slenge dirtt på deg. Når du var på den farmen, når du reiste hjem, og når du vasker kattene dine… herregud. har ikke folk bedre ting å finne på? langhåret katter kan bli vasket. de vasker seg for det meste selv, men du skal helst vaske de 1-2 ganger i mnd så pelsen ikke klumper seg til! Og fordi katten ikke liker å bli vasket er det faen ikke dyreplageri! Så til dere som ikke har peiling og kommenterer bare for å pirke ned andre, HOLD KJEFT!
      Sophie, du er en fantastisk person! jeg beundrer deg til 1000! Stå på!
      Takk for meg 🙂

    89. Oi, “elisa”, du vet det er straffbart å true andre personer?:)
      Du har virkelig ikke peiling på om de som kommenterer stygge ting her er feite eller tynne. Virkelig usmakelig kommentar:) Jeg tipper at ingen av de som skriver stygge ting til henne er sjalu eller noe i den duren.. For.. I såfall må jo du være sjalu, siden du skriver stygge ting til de andre som sier noe stygt?:)
      Man blir jo sint og irritert på henne, Fordi hun sier og lover så mye til leserne sine, men gjør det stikk motsatte. Dem blir jo skuffet. Jenta er ute å kjøre, sånn er det. Hun doper seg i tillegg. Så sovemedisin og beroligende er nok ingen sak for denne jenta.

    90. Haha, må le litt av hvor mye surt folk kan komme med i et kommentarfelt.
      1) Det er helt ok å vaske kattene dersom de har skitt i pelsen de ikke klarer å få bort selv. Det finnes jo til og med egne sjampoer beregnet på katter og hunder! 🙂 Det som er viktig er å vaske dem med lunkent vann og spesialsjampo. Vanlig sjampo som vi mennesker bruker vasker nemlig bort det naturlige fettlageret dyrene har utenpå huden (altså under pelsen) og gjør huden deres tørr.
      Kattene bør dessuten vaskes i badekar. Vannet skal spyles i håndflaten og deretter tas i pelsen med rolige bevegelser. Spyler man direkte på dyrets kropp kan de bli helt paniske.
      2) angående linsene: de var awesome! Bare stilig med folk som tør å se litt crazy ut, gå nye veier og bevege seg stadig lengre bort fra a4-stilen. Jeg bruker helt crazy linser selv, og selv om det popper opp utrolig mye surt i kommentarfeltet, får jeg alltid komplimenter for dem på gaten.

    91. Jeg synes du har en utrolig flott blogg! Det er alltid hyggelig å lese om dine opplevelser. Veldig flotte bilder som var tatt fra denne turen også.
      Når det kommer til dere nettmobbere, så er det ikke sånn at dere er totalt anonyme uavhengig av om dere poster svadanavn etc. Jeg snakker ikke om IP adresser o.l, men den teknologien som er aktiv fra du klikker send kommentar og til den postes her. Selskapene som eier disse sidene har titalls og hundretalls av millioner i omsetning hvert år og de har systemer deretter. Om det blir for alvorlig så har vi sikkerhetstjenester som gladlig tar seg av sånne som dere, og nei, jeg snakker ikke først og fremst om Politiet.
      Du er ei utrolig skjønn og vakker dame Sophie, og det er utrolig artig å se at noen har klart å få til noe så stort som du har gjort med denne bloggen. At du klarer å sope inn såpass mye i inntekter samtidig synes jeg bare er helt fantastisk! Jeg blir glad av å høre slik.
      Ønsker deg all lykke videre med både bloggen og livet. Knallbra merkevarebygging kreative frøken! 😉

    92. Jeg blir ganske oppgitt når jeg leser kommentarer i kommentarfeltet. Å kalle det å dusje/bade kattene for dyreplageri, er noe av det latterligste jeg noensinne har hørt. Selvfølgelig kan man bade dyrene sine, katt eller ikke. Har de satt fast noe i pelsen, rullet seg i møkk eller et eller annet som gjør at de ikke klarer å få det ut selv, vasker man katten. Ja, de er flinke til å vaske seg selv og det er ikke noe man skal gjøre hver dag, men en gang i blant er det nødvendig. Synes folk kan slutte å kritisere henne gang på gang – Sophie har så vidt jeg har forstått, aldri hatt katt før. Da må man bare prøve seg litt frem, feile og finne ut av ting på egenhånd. Så lenge det ikke går utover dyrenes ve og vel, ser jeg ingenting galt i det.

    93. Blir ærlig talt sjokkert her jeg sitter og leser gjennom kommentarfeltet. Er det virkelig mulig å slenge ut så mye dritt til en person dere overhodet ikke kjenner?
      Det er helt normalt å dusje/ bade kattene sine, har tilogmed hørt dyrleger si at katten ikke tar skade av det.
      Og en siste ting, selvom Sophie er en kjent person, så betyr ikke det at noen har rett til å slenge ut alt mulig slags dritt. Og ikke kom med det der at siden hun er toppblogger så må hun kunne tåle å lese det. Det er ikke så enkelt. Hun er et menneske med følelser, tenk litt på det før dere skriver dritt til noen.
      Når du sitter der og skriver de stygge ordene, se for deg at det er en helt fremmed person som skriver dem til deg, ville du likt det? var det koselig å lese det du skrev? Nei, så slutt å skriv det til andre.
      dette blir nok min første og siste kommentar på noe som helst slags blogginnlegg, men følte bare jeg måte si noe. Og Sophie, jeg syns du virker som en super person, og jeg håper du ikke tar til deg noe av den dritten du får i kommentarene her.
      Tusen takk for meg, og god natt!

    94. Kommentarene!! Jeg sitter her med tårer i øynene..
      Sofie, dette fortjener du aldeles ikke. Når det går så langt at folk sier du doper deg og ønsker deg voldtatt.
      Dette er skremmende.

    95. er det noen som passer kattene da du ikke er hjemme en helg? eller har du de alene? har nettopp fått to katter selv og er nysgjerrig på hva andre pleier å gjøre..

    96. Det gjør ingenting å bade kattene dine! Før utstilling, noe jeg selv mener ikke er dyreplageri så lenge ikke katten tar noe skade av det, skal de ha en veldig grundig rens! Katter har til vanlig fett i pelsen, noe de skal ha. MEN hvis de skal på utstilling skal det ikke finnes fett igjen i pelsen til katten. Mange bruker håndrens,sitrusrens og andre sterke avvfettingsmidler for å få fjernet fettet i pelsen. Deretter Flere vask med både zalo, (noen bruker majones for å fjerne halefett, som er i halen, ikke bak ørene?) og flere ganger med kattesjampo og noen bruker balsam. Mange katter må også fønes, min som er en ragdoll skal alltid fønes for å unngå å få krøller.Kanskje dette var en unødvendig avhandling om kattevask- men jeg mener bare at du ikke trenger å ha dårlig samvittighet for å vaske katten din! Særlig ikke når de har bæsj i rompa. Jeg vil heller si det er dyreplageri å la de gå rundt med det… Jeg digger deg, og synes det er fantastisk at du er så åpen og ærlig!

    97. Det er fælt å se hvor onde folk er mot andre.. Kritiserer andre så fort muligheten byr seg. Fin verden vi lever i… Får helt vondt av så mye dritt du må tåle Sophie.. Det er helt utrolig hva som skjer i huet til folk.. Dere kan virkelig ikke ha det godt med dere selv..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg