speaking out

Endelig har jeg fått en “rumpsebukse” fra weightless som ser ut som vanlig denim i fargen! Det har jeg manglet, men virkelig trengt. Aldri i livet at jeg går tilbake til vanlige jeans nå, liksom! Det går bare ikke, disse buksene er fantastisk. Riktignok synes jeg de ser best ut etter at man har brukt dem noen ganger, da tilpasser de seg rumpa mye etterhvert. Min absolutte favoritt har jeg hatt i nesten et år nå, og jeg synes den bare ser bedre og bedre ut hele tiden 🙂 Denne modellen heter skinny denim mørk. 

Jeg har ikke engang tenkt over at de har andre typer klær på weightless sin nettside, og nå har jeg faktisk en tshirt fra nettsiden også. Elsker den! Direkte link her. Begge deler er sponset forresten, men jeg elsker viirkelig klærne uansett 🙂


Så, kan jeg jo fortelle dere litt om livet mitt, ettersom så mange har spørsmål nå for tiden, så kan jeg bare rase igjennom hodet mitt å skrive alt jeg tenker på uten å redigere meg selv. Jeg skulle egentlig svare på spørsmål, men om jeg bare skriver rett fram på denne måten tror jeg de aller fleste får svar på hva de skulle lure på uansett. Tja, i morgen natt reiser jeg til afrika, og Marte skal ikke være med meg likevel. . det er utrolig trist, men da får hun ikke bestå eksamen, hun studerer nå og det er veldig seriøst, skole må så klart prioriteres først. I siste liten fikk jeg, takk gud, med meg Andrea Badendyck, og jeg ser fram til det uansett. Det skal være spennende å prøve noe helt nytt! Akkurat nå mens jeg skriver har jeg litt vondt i magen, jeg og Robin har vært på vapiano og spist så mye at vi hadde problemer med å gå etterpå. God mat uansett! Vi har vært ute av huset fra klokken 14:30 og til klokken 21 ikveld, selv om vi bare skulle være ute en “liten tur”. Vi har diskutert litt fram og tilbake etter å ha lest kommentarene deres her, på hva jeg skal svare på, hva som er verdt å si, hva som egentlig er sant overhode. . Jeg har lest igjennom ialflall, og synes det er ganske rart at flere kan “anklage” meg for å aldri ha elsket Mathias, eller at jeg “bruker” Robin for å ta igjen på han. Jeg brydde meg veldig mye om Mathias ja, men som dere vet så funket ikke det, og jeg synes enda han er en veldig bra person jeg ikke kan si noe vondt om. Jeg vil at han skal ha det godt, men man kan elske noen uten å ha følelser for noen. Det er viktig å tenke på! Uansett, så har jeg ikke kjæreste. Men, hva skal man gjøre? Skal jeg sitte inne å gråte, sette livet mitt på pause, fordi jeg ble singel? Jeg trives ikke med å drikke meg drita hver kveld og knulle rundt. Jeg trives ikke med å holde på med flere samtidig, flørte med hundre gutter på en gang, eller å date rundt. Men, ikke missforstå meg – jeg trives veldig, veldig bra alene og i eget selskap, og har ingen problemer med å være singel. Så, jeg er ikke en slik person som “må” ha kjæreste, men jeg føler meg veldig heldig som alltid har hatt det! Jeg tror jeg har lært masse av det, og blitt flink til å gi mye av meg selv, og å sette meg inn i andre sin situasjon. Nå snakker jeg meg totalt bort her, men bare fordi jeg hadde kjæreste for to måneder siden, tar jeg ikke avstand fra gutter nå. Om jeg liker å være med en person og blir glad av en person, hvorfor skal jeg da trekke meg unna, fordi jeg hadde kjæreste for en stund siden? Da kan man gå glipp av noe veldig bra! Jeg og Robin henger en del sammen, går godt overens, jeg liker han godt og han løfter meg opp. Men vi. . ja, hva skal man si? Vi er jo ikke kjærester, men vi er vel ikke bare venner heller. Så får man se etterhvert, jeg vil vente en stund med å få noe seriøst – så det komer nok til å ta en stund før jeg presanterer noen som kjæresten min.  Han er, som jeg har sagt tidligere, veldig lik meg, og det er godt å være med en person som gjør meg stolt over hvem jeg er, og som gjør at jeg vil satse mer. Han gjør ikke at jeg føler jeg må gå å begrense meg hele tiden, og at jeg bør skamme meg over oppmerksomheten jeg får, yrket jeg har og diverse “skandaløse” ting jeg har gjort. Du vet det kleine quotet om at man ikke vil sove fordi virkeligheten er bedre enn drømmer? Slik er det, vi sovner rundt 07 hver eneste morgen fordi vi har det så morsomt  :) Så, da har jeg vel svart på det meste, håper jeg. 

56 kommentarer
    1. Du skriver så bra!
      Hadde det vært en venninne av deg du hadde blogget om, og reist med i det siste, så hadde det jo ikke vært noen kommentarer på det. Nemlig fordi noen mennesker ikke forstår at guttevenner kan være like mye vært. Selv om du er blitt singel, så må du jo få lov til og ha guttevenner også? STÅ PÅ <3

    2. Det er så fint å lese når du skriver rett frå hjertet, Sophie! Du tar bloggen på alvor, og viser at du bryr deg om leserne dine. Det er det ikke mange av de på topplisten som gjør. Du fortjener virkelig å ha en så populær blogg som det du har, fordi du virkelig jobber for det og legger sjela di i hva du driver med. Sophie, du er en kjempeflink blogger!
      Stå på! Vi som leser bloggen din setter pris på det du gjør!

    3. At folk her inne ikke forstår at det er så mye bedre å ha noe flott med en person man går overens med enn å dra på byen nå og da og få et dårlig one night stand. Vi har da alle våre behov og det beste er vel å finne en man liker som man kan lære seg å kjenne selv om det ikke nødvendigvis er en potensiell kjæreste.
      Selv gjorde jeg det slutt med kjæresten etter 2 år, jeg elsket han og han var min bestevenn, men kjæreste følelsene var ikke der lenger. Jeg fant meg relativt fort en ny gutt som jeg falt pladask for å hadde det kjempe fint med han og vi datet i over et år som “venner”. Den dag i dag er vi kjærester.
      Men det at folk syntes synd på eksen blir helt feil, det er så viktig å komme seg videre i hverdagen og hva er vel bedre enn å finne en person som kan hjelpe deg med det?

    4. Æ leste engang, elsk mæ når æ minst førrtjene det, det e da æ treng det mest <3 Og det e sant! Æ e 27, og har lest bloggen din i nåen år, mn e første gang æ kommentere:O Æ har mange gang tenkt på ka i faen hell du på me? Mn kæm e væll æ t og dømme dæ? Alle skal vi leve og lære! Æ syns du e råtøff som gjør det du gjør 🙂 Æ himle me øyan iblandt, mn når alt kommer t alt, så syns æ du e tøff som går dine veia, og gjør det du vill! Æ heie på dæ!!:D

    5. Skriv svarene i skriftlig form, ikke muntlig 🙂 hadde vært kjipt, for da får eg ikke med meg ka du snakker om grunnet hørselstap. Du er herlig <3
      Seff kan man ha guttekompiser! Og eg dater en gutt og har gjort det i tre måneder. Folk forventa at me sko bli sammen nå, men eg e ikke klar for det enda. Har vært singel i hele mitt liv, og da følte eg at eg vil ta forsiktige skritt. 🙂

    6. Altså, såklart virker det jævla rart at du var sammen med en gutt i så så lang tid også plutselig etter “noen” måneder finner du deg en ny en. Er ikke rart at folk tror du aldri likte eksen din. I og med at du var samtidig venn med han vennen din MENS du var sammen med eksen din, er bare enda mer psycho.

    7. HVORFOR SKAFFER DU DEG TO SMÅ KATTUNGER NÅR DU ALDRI ER HJEMME??? DU BRYR DEG JO ÅPENBART IKKE OM DEM, OG TOK DEM TIL DEG BARE FOR Å FÅ OPPMERKSOMHET. IKKE BARE DRO DU TIL NEDERLAND, MEN SÅ DRAR DU JAMMEN TIL AFRIKA UKA ETTER.
      NÅ HAR JEG FÅTT NOK.
      JEG RINGER MATTILSYNET!

    8. Hei sophie! Håper du leser denne og st du tar deg tiden. For det første må jeg få di jeg digger deg, men jeg vil også at du skal vite at heg vet hvordan du hatt det. Jeg har hatt det så bånn i bøtta før, og du er så sinnsykt sterk som står frem med det! Jeg er en jente som er like gammel som deg, og jeg vet hvordan det er å slite. Om du noen gang vil snakke med noen i Oslo, et det bare ta kontakt, for jeg vet hvordan du har hatt det, ikke akkurat hvordan du har hatt det, men kan relatere mye til deg. Og styrken du har vist står det så uendelig mye mot av. Håper virkelig tar dette til deg og leser det, for er tøft å bare skrive dette. Men kjenner meg som sagt igjen i mye, og bor rett ved deg nesten, så om du vil snakke med en likesinnet i Oslo kan jeg kanskje være en. Og igjenalk respekt til deg og hvordan du takler ting, du er rå!

    9. Så bra å høre at du fortsatt gjør det bra, og har funnet en som du trives over gjennomsnitt bra med!! Veldig sant som du sier det med å ikke rushe inn i noe, det er fint og ha kjæreste ja, men singellivet er også bra. Kos deg 🙂

    10. Haha, synes du skrev at “Jeg er fortsatt mathias sin” og at dere var ment for hverandre! Haha, helt til du fant deg en ny..

    11. Synes heller ikke du ska vente med å finne noen andre, når andre selv ikke gjør det. Men noen tenker bare slik:)

    12. Problemet er vel at du har sagt hvor perfekt dere har det, hvor fantastisk dere har det, men så er du bare gal og trenger oppmerksomhet fra alle andre enn den du er sammen med.. Er utro. Og han dumper deg.

    13. “For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin Sønn den enbårne for at hver den som tror på Ham ikke skal gå fortapt men ha evig liv!”

    14. Jeg blir helt sjokkert over hvor mye negativt det er mulig å spy opp av kommentarer.
      Kan ikke fatte og begripe hva som gjør at dere tillater dere selv å skrive så mye stygt, og å uttale dere om ting dere vet en brøkdel av.
      Jeg regner med at de fleste her inne har fått en oppdragelse, og klarer å oppføre seg som folk, SÅ, om du ikke liker siden er det en hel del andre steder du kan klikke deg inn, uten å måtte lirke av deg din egen usikkerhet.
      Stå på, Sophie Elise!

    15. Legger merke til at du bruker ordene.. “Ja jeg brydde meg om Mathias”
      Altså. Ikke noe du gjør per dags dato. Du brydde deg. Er vel ikke mer enn to måneder siden du skrev “Veit ihvertfall hvor hjertet mitt kommer til å være veldig, veldig lenge” oi, det må jeg si! DET var lang tid det.
      Gratulerer.

    16. Fint å se at du er kommet mer i rute med bloggingen og er begynt å blogge tidligere på dagen 🙂 jeg fikk meg omtrent ny type 2 måneder etter det ble slutt mellom meg og kjæresten etter 2 år. Om noen reagerer på slikt så er det deres problem og dere er jo ikke sammen engang.
      Ha en fin dag videre Sophie! <3

    17. Ikke bry deg om det de sier angående deg og Mathias. Hvis du har det bra med Robin og det føles riktig er det det som er viktig, ikke tiden! Det er nå du lever, så nyt det, du fortjener det! 🙂

    18. Folkens, fortell meg når fasiten på hvor lang tid det skal gå før man finner en annen ble opplest og vedtatt? eller på hvor lang tid man skal bruke på å komme over noen? Jeg må ha gått glipp av det..
      Sophie er mer åpen og ærlig enn vi lesere egentlig kan forvente av en offentlig person, selv om hun vet at det medfører kritikk.. jeg vet om et hopetall av folk som fant en annen kort tid etter et brudd, og det er ingenting galt med det

    19. tørr du ikke reise alene??? :p herregud skjønner ikke hva som er galt med det? tror du er veldig usikker på deg selv….. siden du hele tiden må ha noen du kjenner til å holde deg i hånden

    20. Den beste måten å komme over en fyr på, er å komme under en annen. Er det ikke det de sier? Står jo respekt av at du velger deg en pulevenn i stedet for å pule rundt, slik mange gjør etter et langvarig forhold.

    21. Ikke la andre dømme deg for å få følelser for en annen etter et langt forhold. Jeg ser flere her sier at du for kort tid siden sa at du var Mathias sin, MEN FOLKENS, ting forandrer seg! Følelser forsvinner og oppstår andre steder, og der det lukkes en dør vil en annen åpne seg.
      Dere skriver at dere ikke er sammen og at du vil ta tiden du trenger – det tror jeg er lurt. Ikke noe hastverk, ta det i deres tempo. Folk kaller det pulevenner, javel – noen forhold starter der også om det er slik for dere.
      Skal nevnes at jeg var i et forhold med en eks i fire år, og jeg fant drømmemannen kun to måneder etter bruddet. Vi har holdt sammen i 6 år og jeg tror ikke det er en bedre match der ute.
      Man kan ikke styre kjærligheten, den kommer der den kommer. Ingen tidspunkt er feil 🙂
      Sålenge du har det bra, så er det hva som teller. Drit i de negative kommentarene.

    22. Hei.Jeg syns disse buksene er kjempe fine,men på nettsiden får jeg inntrykk av at Skinny buksene er litt lengre bena enn de andre modellene. Og jeg er som deg bare 159cm høy, så jeg lurer bare på om de er passe lengde til de korte ben våres?;)på bildene dine ser man ikke helt ned til anklene er derfor jeg skriver her 😉

    23. For å være ærlig, synes jeg faktisk rumpa di ser bedre ut i andre bukser, Sophie 🙂 Den ser faktisk mindre ut i weightlessbuksene, for den blir liksom så sammenpressa. Tror de buksene passer til folk med mye større rumpe, men med sånn vanlig stor som du har, føler jeg at de buksene bare gjør deg en bjørnetjeneste, viss du skjønner. 🙂

    24. hva er greia med at du faller for gutter som ser ut som homofile? 😛 er det bare jeg som tenker over det? Mathias så helt ekstremt feminin ut, jeg trodde han bare ikke hadde turt å komme ut av skapet enda. Også han er, enda verre! Det er jo ikke noe attraktivt med så feminine menn…

    25. Jeg har fulgt bloggen din lenge, og sett deg på bloggerne på TV. Jeg syns det er interessant å lese innleggende dine fordi du er spesiell på din måte (positivt), og er ærlig. Dessuten, misunner at du har en fantastisk bra kropp. Du ser rett og slett veldig bra ut! 🙂
      Ha en fin kveld!

    26. Du som skal ringe mattilsynet…er nok andre dyr du burde bekymre deg for! Regner med at hun skal ha dyrevakt, så hva faan er problemet? Finn heller dyr som virkelig trenger hjelp….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg