tips på en fæl dag

I dag var en slik dag. Jeg rullet ut av senga og prøvde å unngå mitt eget speilbilde på vei opp – jeg vet at det som møtte meg der, kom til å være et troll med håret til alle kanter, løsvipper på vift og muligens en ny kvise eller to. En slik morgen hvor jeg våknet opp og hadde glemt å fjerne sminken dagen i forveien, en slik dag hvor jeg ikke hadde flettet håret og våknet opp med noe dreads-lignende på hodet. Jeg gikk med tunnelsyn mot badet, alt for å unngå speil å bare hoppe rett i dusjen. Dusjet i en halvtime, brukte hundre år på å føne igjennom håret og sminke meg, og enda følte jeg meg bare fæl. Dere vet de dagene – man sminker seg slik man pleier, man ordner håret slik man pleier, man kler på seg favorittklærne, men absolutt ALT ble bare feil. Jeg sa “NEI ÆSJ IKKE SE PÅ MEG” til besøket mitt, og virket sikkert veeeeeldig sjarmerende. Og hva frister mest akkurat da? Bare kaste seg i senga og ikke gjøre noe som helst den dagen. Men, jeg gir meg ikke såå lett! Så, skru på sangen under og les videre. Og nei, dette er ikke et innlegg hvor jeg har fått sponset produkter jeg “må” skrive om. Det er produkter jeg selv fant fram idag, fra sminkeveska og rundt om i leiligheten, som jeg selv liker godt. 

♥ Tips nummer 1 på en fæl dag – krøll håret!

. . Eller generelt sett gjør noe nytt med sveisen. Jeg har rett hår til vanlig, så å krølle det litt passet meg ypperlig idag. Og det ble faktisk bra! Jeg bruker mast volum 2 for å krølle håret, da får man store bølger som holder seg hele dagen. Den blir fort varm, og hele prosessen tar rundt 10-15 minutter for meg. Og jeg har MASSE hår! Med en gang følte jeg meg litt fresh. Verdens beste krølltang, som jeg har brukt i flere år. 

♥ Tips nummer 2 på en fæl dag – tren!

Og gjerne med sminke på og krøller i håret, jeg skjønner ikke hvorfor det er en regel at man absolutt må være stygg på trening. Hvorfor da, liksom? Sportsbh er fra NIKE, og drikkeflaska mi finner dere her. Det er forresten en drikkeflaskefavoritt i hollywood, flere superstjerner har akkurat lik flaske. 

♥ Tips nummer 3 på en fæl dag – gjør noe ekstra med sminken!

Jeg kjørte på med litt mer smokey eyes denne dagen, med et sminkesett fra too faced. Jeg pleier å se på sminkevideoer på youtube og forhåpentligvis lære meg noe nytt de dagene jeg ikke heeeelt klarer å prestere på egenhånd. Sjekk ut Carli Bybel på youtube, og bruk sminkesettet jeg tipset om. Hun bruker det samme, og lærer bort masse kult!

 ♥ Tips nummer 4 på en fæl dag – SMIL! :)

Ingenting er vel vakrere enn et smil? I følge undersøkelser legger man først merke til smilet hos det motsatte kjønn, så øyne, så lukt. Min favorittleppestift finner dere her, den bruker jeg hver eeeneste dag. SMIL! Ellers smiler jeg fordi jeg har masse sommerfugler i magen, hele tiden. Så mye at jeg vil spy, haha. Og det er godt på en veldig merkelig måte!

Nå er jeg på vei i en ekte bursdag, fordi idag fyller en av mine beste venninner i oslo år! I kveld kommer innlegg om dagen min time for time, så følg med ♥

45 kommentarer
    1. kan du skrive ltt om det å få dyr fra utlandet? jeg vil kjøpe en hund i utlandet å ta med hjem, men vet ikke hvordan jeg skal gå frem…

    2. Du er nydelig, jeg ELSKER tatoveringen din og egentlig alt ved deg. du er min definisjon på perfekt, skjønner ikke det er mulig at du har en dårlig dag, du er helt skjønn rett og slett. 🙂 skulle ønske jeg var like tøff som deg når det kommer til visse ting!
      Stå på, du er best! og ikke la noen fortelle deg noe annet!
      Det var også veldig koselig å se den søøøøte katten din igjen, den har jeg faktisk savnet, haha <3

    3. Tattoveringen din ser utrolig bra ut! Og jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg hadde også en sånn dag i dag. Da hjelper det alltid litt å lese favorittbloggene og slappe av med youtube 🙂

    4. Er jeg en av de få som ikke legger merke til linsene? For meg, så bryr det meg ikke i det hele tatt at Sophie har det på. Liker man ikke noen ved en person, så kan man gå rolig fram å si det på en hyggelig måte, jesus.

    5. Guud så glad æ blir for sånne innlegg som det her, gjorde hvertfall min dag litt bedre! Sånne ting som det her e ting man bør tenke litt mer på, spesielt på daga som bare e “dritt”. Glad for at du skriv sånt her, menneska som vil gjøre dagen bedre for både sæ sjøl og andre bør det fins flere av, æ synes hvertfall du e en av dem!

    6. Takk for fine tips! Du er fin! Jeg hadde forsåvidt en ok dag i dag, men ikke den beste. Mange små fillegrunner: Hadde ikke havregryn til å lage havregrøt, kom akkurat litt for sent på skolen, slapp heldigvis fremføringen på sekundet, glemte at jeg lagde mat og det ble røyk på hele kjøkkenet og alarmen gikk, måtte lufte huset i 2 t før det ble bra. Sulle hente noe hos søstra mi, men rakk ikke det pga. trening og vel trening var det som hjalp- og mat. + at dettte var en god dag til tross for at den ikke var perfekt. På dårlige dager er det lett å tenke vonde tanker og da anbefaler jeg TRENING->DUSJ->GOD MAT OG DITT FAVORITTPROGRAM/FILM OG VÆRE SOSIAL

    7. Dette innlegget inspirerte meg virkelig, jeg elsket det! Du er en stor inspirasjon for meg, og du lyser opp en ellers kjedelig hverdag.
      Stå på videre, Sophie <3

    8. Til hun som spurte om Sophie bruker innlegg i bh’en. Selvfølgelig ser de jo mindre ut når hun har på seg sports bh, sånn er det jo med alle, det er jo meningen at en sports bh skal flate ut puppene og holde på de.
      Deilig å se at du smiler på så mange av blogg innleggene dine nå Sophie! Det gjør deg så mye penere!

    9. grunn te at folk ikke sminka sæ når de trene, e fordi man ska liksom bli svett, og tar en dusj etterpå. da e det ikke praktisk med 2 kilo laushår og falskvippa alle veia, liksom :p

    10. ..og en anna ting, ikke si at man e stygg da! æ e fin utn sminke, syns de fleste e det ;p bare fordi du kanskje føle dæ ukomfortabel utn bengalakken betyr ikke at alle andre gjør det

    11. Såå sant! Hjelper faktisk overraskende mye å trene på en fæl dag… du er vakker, tattisen din ble faktisk superbra på deg!!

    12. Vel, selv om du ikke følte deg så fin, ser du helt NYDELIG ut! Og tatoveringen ble faktisk veldig fin nå. Var veldig usikker på om den kom til å bli fin, men jeg syns det ble veldig bra! 🙂

    13. Du burde slutte å bruke de linsene. Du ser ut som en gal morder eller noe.. Og du burde se over bildene dine når du retusjerer dem. Eller få noen andre til å gjøre det for deg, for det vises ekstremt godt at du har redigert nesa f.eks.. Tenk å være så lite fornøyd med seg selv som det du er.. Stakkars, stakkars jente..
      Og det ang sminke, selv om du er stygg uten sminke, betyr ikke det at alle andre er det.. Du kan jo ikke bare kalle folk stygg uten å vite fakta.
      Men det er vel en grunn til at du har så uren hud da, siden du aldri lar den få puste..
      Til dere over, hun bruker nesten alltid pushup. Slik som i forrige innlegg, det er pushup-bh..mine pupper ser mye større i sportsbher enn vanlige bher. Men jeg bruker ALDRI pushup. Det ødelegger brystene hvis man trykker dem opp i trynet sitt hele tiden.. 🙂

    14. Digger deg!! Fuck alt og alle som sier en eneste stygg ting om deg, ikke hør på dem! De er trangsynte jævler som ikke har noe bedre å gjøre enn å hakke ned på andre.
      Forresten! Ser du liker Kodaline, anbefaler deg å høre på disse fem sangene, elsker de! Hører på de hver kveld, blir trøtt med en gang og faller i dyyyp søvn:
      re:stacks by bon iver
      promise by ben howard
      jewel by bombay bicycle club
      sweetheart what have you done to us by keaton henson
      brother by edward sharpe & the magnetic zeros

    15. Skjønner ikke at disse nett-trollene orker å kommentere innleggene dine hele tiden. Må være en slags syk tilfredsstillelse de har, som gjør at de spyr ut så mye surmaga oppgulp hele tiden. Ønsker dere alle god bedring!

    16. Hei!
      Ville bare tipse deg om denne siden som selger vesker ol. som er håndlaget i Afrika. Inni hver enkelt veske er det signatur og en liten historie om skredderen som lagde vesken!
      http://shop.invisiblechildren.com/collections/madeinafrica/products/mend-mini-messenger-bag
      Jeg tenker å kjøpe en selv, og dette virker som en type organisasjon som kan interessere deg. Det hadde vært supert om du promoterte det litt, jeg synes de fortjener mer oppmerksomhet!
      Hilsen en du påvirket nok til å bli vegetarianer 😉

    17. eg hadde ein så fæl dag i dag at eg ikkje engong orket å dra på skulen 🙁 men så spillte eg litt på fela mi saman med felelæreraren min også trente eg litt og då blei allt mykkje bedtre 🙂

    18. Jeg hadde en forferdelig dag i dag. Den startet godt, fikk sove lege og sminket meg og følte meg vell, kom meg på skolen og alt var relativt normalt, helt til det gikk opp for meg at det var 1. September. 6 år siden jeg mistet en av de personene som betydde mest for meg i hele verden. Men i motsetning til deg, så føler jeg meg ikke bedre ved å sminke meg, krølle håret og trene. Har vært på gråten i hele dag, hjelper lite å smile da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg