amsterdam dag 2

  

Hei dere! Siden jeg sist jeg oppdaterte dere har vi rukket å gjøre litt av hvert. Vi skjønner nå ca halvparten av sentrum og roter oss ikke like mye bort lengre, men vi er ganske surrete begge to. I går var vi midt i red light district uten å engang skjønne at vi var der, så vi dro tilbake idag, så på hverandre og sa “eh, her var vi jo igår”. Så, jeg synes med andre ord ikke red light var noe spessielt, vi trodde vi var i en vanlig gate med prostiturte i annenhvert vindu, så og si. Vi har spist utrolig mye, de har så mye spessiel og god mat på alle gatehjørner, i tillegg til fantastisk shopping. Vi har funnet så mye kult idag, og jeg er vanligvis ikke så fan av å shoppe i virkeligheten (internett er mer min greie), men her ble det masse nye plagg fra urban outfitters som jeg kan vise dere hjemme i Norge. Hva ellers. .I går hadde jeg ikke med meg kameraet, men vi var på nattkubben escape og danset litt før vi dro hjem og tok en svømmetur i bassenget rundt klokken 04. Escape var forresten helt OK, veldig bra musikk, gode drinker og sykt kult lysshow. Men veldig rar sammensetting av folk, kan man si. .  det ødela stemningen litt, selv om det var veldig gøy uansett! Tror forresten ikke jeg har sovet så godt som jeg gjør i denne hotellsengen siden jeg var et lite barn. Jeg er bare veldig glad jeg er her ♥ I kveld skal vi bare være på hotellrommet, jeg begynner å bli syk. For å unngå det skal vi derfor slappe av, og imorgen blir det mer shopping, en båttur, kanskje sykle lit rundt og dra i Anne Frank sitt hus, troooor jeg. Vi får se! Tusen takk for alle nattklubbtips forresten, kanskje vi benytter det imorgen – søndager skal være veldig bra her, har jeg blitt fortalt 🙂 


Så, svar på noen spørsmål:
1. Jeg er ikke her sammen med Mathias – synes det er veldig rart at enkelte skal hakke ned på meg, og ta han i forsvar når dere ikke aner noe om hvordan situasjonen var der. Hvilket grunnlag har dere for det? Jeg er her med en venn, ikke en kjæreste. 
2. Han jeg er her sammen med heter Robin, han har vært på bloggen før, og jeg har kjent han i hele 2014. Eller, vi hang litt i Januar, så snakket vi litt nå og da fram til for noen uker siden, så har vi hengt endel siden da :) 
3. Jeg blokker folk på instagram når de skriver masse stygt, så de av dere som kanskje har blitt blokket – det er fordi dere har skrevet noe veldig sårende/usant, hvorfor skal slike folk få se bildene mine?

 

59 kommentarer
    1. det her handle ikkje om knulledukke. eg like ikkje at folk ska skrive sont te sophie. vest du ikkje har nokka bedre og komentere, koffer komentere du i det heiletatt?
      Hàpe du fàr det fint i amsterdam sophie 🙂 du e best!

    2. Herrejesus for noen kommentarer du får -.- Ingen har noen rett til å rakke ned på deg for der med mathias. Som du sa; vi kjenner ikke til sitasjonen. Du er super og kos deg masse videre på turen!
      Og til noen av dere; Amsterdam er mer enn bare hasj og sex.

    3. Jeg vet egentlig ikke så mye om Amsterdan, men broren min derimot er grønn av sjalusi nå.
      Blir nesten litt stolt at det er andre som gjør han sjalu å ikke jeg haha.
      neida jeg håper du koser deg kjempe mye.

    4. Logg av bloggen, og logg på livet 🙂 Dumt at du skal måtte lese drittkommentarer mens du er på weekend-tur. Kos dere masse og nyt nuet!

    5. Bra skrevet, Sophie Elise!! 🙂 Kos deg masse på tur og nyt hver øyeblikk !
      Det er ditt liv, å du gjør hva du vil og ønsker ! 🙂
      Jeg digger deg !! 🙂
      Stor klem 🙂

    6. Åja men da sover dere nok ikke i samme seng? Siden dere bare er “venner”?? Alltid likt deg, men dette høres bare litt for rart ut og puslebitene faller rett og slett ikke på plass. Istedenfor å si at du har fått deg en ny flamme så kommer du med diverse historier som bare ikke ser ut til å stemme. Men hva vet vel jeg! Savner bare den gamle sophie elise, som stod for sine valg:)

    7. Hei!
      Ser ut som du koser deg i Amsterdam, håper du fortsetter med å kose deg der, og gleder meg til sesong 2 med bloggerne kommer, gleder meg sykt til den neste sangen din

    8. Idaa: skjerp deg! Det går fint ann å ligge i samme seng med kompisen sin! Bestevennen min er godt og er han på besøk så ligger han i senga mi. Tull og tøys.
      Håper du koser deg deg masse Sophie!

    9. wow, du har definitivt en type når det gjelder gutter! Med det mener jeg en distinkt type gutt du liker.. veldig høy, veldig tynn, motebevist og litt feminin

    10. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke tia si på dritt slenging! Dere som gjør det må ha et grått liv… Det er forresten helt vanlig å ha guttevenner, så hva er grunnen til at enkelte reagerer så heftig? Jaja! Kos deg i Amsterdam ihvertfall <3

    11. Ha ha ha 🙂 Jeg er så enig med “Anita”! Dette var virkelig underholdende. Her legges det ut de mest bisarre bilder og tekster, både i bloggen og i kommentarfeltene. Kanskje en ide til master i psykologi …

    12. Kjenner jeg er misunnelig på deg som er i Amsterdam nå, har så utrolig lyst å ned dit igjen! Jeg og kjæresten snakka om hvor kult det hadde vært å en gang hatt en leilighet der som vi bare kunne reist til. Jeg mener det er verdens fineste by.

    13. så bra at du koser deg Sophie! elsker bloggen din, det er den beste bloggen i mine øyne, du har alltid masse forskjellig ting å skrive om og det liker jeg for det blir aldri kjedelig! kos deg masse videre i Amsterdam 😀

    14. Unnskyld meg Frk. Dyregod, men har ikke du nettopp fått to små katter??? Siden du fikk dem, har du vært på reis så og si hele tiden. Hvor er de stakkars kattene når du er borte? Tenker du ikke på at det er traumatisk for to små katter å bli transportert fra et land til et annet, og de trenger trygghet og omsorg? Du som er eier, burde ta deg tid til å bli kjent med kattene, og la dem bli kjent med deg før du reiser fra dem. Tenkte at de skulle få det godt hos deg, siden du er så glad i dyr, men nå syns jeg bare synd i dem. Du er ingen god kjæledyr-eier når du bare stikker fra ansvaret. Jada, en venninne passer dem sikkert når du er borte, men DU er eieren og tryggheten deres! Kjenner jeg blir irritert over sånne egoistiske folk, gi faen i skaff deg dyr når du åpenbart ikke har tid eller lyst til å ta deg av dem. Håper du gir dem et godt hjem, og ikke skaffer deg flere dyr.

    15. Så deg på god kveld norge. Du sier du har fått deg ny flamme? Er ikke så vanskelig for oss å legge sammen to og to…

    16. Jeg er litt, vet ikke.. Reagerer bare litt på at du allerede har forlatet kattene dine som har komt inn i ett helt nytt miljø + du sier til oss lesere som faktisk er grunnen til at du kan reise hvor du vil og når du vil – at dere er bare er venner, men på TV kan du si at du har funnet en ny flamme?

    17. Tine:SE har jo selv sagt at hun ikke engang liker katter….Hun hadde nok ikke kjøpt kattene i Spania hvis det ikke hadde vært med et Tv Team som filmet.

    18. Dersom du er interessert i å se red light district så er det ikke lurt å reise tid på dagtid! Da er den gaten akkurat som alle andre gater, men om kvelden er den ikke til å kjenne igjen! Reis dit på kvelden, og du vil synes det er spesielt!
      Og til alle dere som kommenterer at hvis hun er i amsterdam så røyker hun sikkert cannabis – det er ikke sikkert! Hvis hun gjør det, så er det sikkert dødsmorsomt for hun. Har hørt at byen ser helt fantastisk ut når man er fjernt. Hvis ikke hun gjør det – så jeg har selv vært i amsterdam uten å prøve noe slikt.
      Jeg synes synd på Sophie som har lesere som dere.

    19. Sophie sier jo på God kveld Norge at hun liker han og at han er en ny flamme! Venner ja, kyss meg i ræva

    20. Jeg forstår virkelig ikke problemet til 70% av leserene dine. For det første, er sikkert halvparten under 15 år, og har så vidt lært seg å skrive stygt, eller så må det være eldre drittunger som bare er her for å prøve å tråkke ned. Og hvor ligger poenget i det?
      So what, om det er en kjæreste? So what om det er en venn? So what om hun hadde gått fra gutt til gutt på bare ett par dager? SO WHAT HVA HUN GJØR MED SITT EGET LIV? Dette preger jo for faen ikke deres liv? Så se til å voks dere ett par baller, og oppfør dere voksent mot mennesker som ikke trenger dritt i livet. Jeg blir så uffatelig flau av å være norsk statsborger, når jeg ser hva folk faktisk bryr seg om. Dette handler om en jente INGEN av dere kjenner, så hvem hun er med og dems sivistatus angår for faen ikke dere. Drittunger.
      Håper du koser deg masse, Sophie.

    21. Renate Krokstad:
      Ro deg ned, hvorfor skal du være såå sint og stygg i ordene? Du virker jo illsint, både i kommentarfelt og på din egen blogg.. Har du aggresjonsproblemer? Kjøp deg en boksingbag og slå på den.. Makan til sinne og raseri.. Vær glad for det DU har 🙂
      ” Når jeg ser hva folk faktisk bryr seg om”, skriver du? Sophie Elise har en av Norges største blogger, det er klart vi lesere bryr oss om hennes liv, er vel tross alt derfor vi leser bloggen. Og jeg skjønner godt at folk setter spørsmålstegn på oppførselen hennes. Folk tenker jo sitt, men noen er frekkere enn andre her inne.
      Når en person velger å legge ut livet sitt på internett, må man regne med kommentarer og spekulasjoner. Men nettmobbing og drittslenging er jeg ikke enig i. Jeg liker Sophie Elise.

    22. Er det noe gøy å bli kalt pen når du vet med deg selv at dette ikke er egentlig slik du ser ut? 60% av deg er jo bare operasjoner?

    23. Jeg er litt enig i de over her som snakker om dyrene dine. De kattene har hatt et tøft liv, og skulle komme til deg for å få en stabil hverdag. Når du forlater dem slik du gjør, så får de ikke tryggheten de trenger. Var ikke også Rigmor DIN hund? Hun er i Harstad uten deg. Du bør ikke ha dyr ennå. Det er heeelt naturlig for en tennåring å være overalt, og det er HELT greit og bra, men da bør du som en ansvarsfull 19 åring skjønne at selvom det er søtt og koselig å ha dyr når du vil kose, så er det faktisk et levende vesen som trenger omsorg hele tiden, ikke bare på dine premisser! Jeg er 19 selv, og jeg er smart nok til å skjønne at “hvis jeg skal ha husdyr, så må jeg ha en stabil hverdag for dyret” noe jeg ikke har, derfor har jeg kun fisker. End of story. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å være en travel ungdom, tvert imot, men du bør tenke igjenom hvordan du behandler dyr!
      Klem

    24. Enig med Cecilie. Hvorfor skaffet du deg to nye katter når du kunne tatt med deg Rigmor til Oslo i stedet? Men hunden har det nok bedre hos dine foreldre…

    25. Hallæ:) jeg savner noen å reise med, så er det noen fine damer her inne som søker gutt å oppleve ting med, gi lyd her:) betaler alt!

    26. Hei! var just i Amsterdam selv og red light er veldig sykt. dere må bare gå der rundt 10-11 på kvelden, da ser du rødeblågrønne lys over hele gaten. Det er flere, men hvis dere går i hovedgaten ser dere det best 🙂

    27. Hva faen har skjedd med deg? Tar bilde av at han sitter å mekker opp, han er FAEN meg ikke bra for deg! Hvis det er noe du har begynt med nå etter du ble kjent med han, er han dårlig selskap Sophie…. Du har faen meg som alle de andre jævla blogghorene som er kun ute etter oppmerksomhet. Ser du er helt stoned på bildet jo, rød i øya og blank som faen. Og bilde av Amsterdam med en weed plante?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg