KONKURRANSE – vinn surfeskole i Australia/ Costa Rica!

i samarbeid med lapoint

 Hei dere! Jeg kan starte denne dagen med et stort smil om munnen, for nå er biletter til Marokko og surfeskole med Charlotte nok en gang bestilt ♥ Som noen av dere kanskje husker var vi i Portugal med Lapoint i april, og jeg tenker tilbake på den turen nesten daglig. Det må ha vært min beste ferie så langt! Nå skal vi visstnok være på nivå to i surfingen, selv om jeg ikke er heeelt sikker på om surfekunnskapene mine enda er noe å skryte av. Det får vi bare se på! Dere kan lese om hele reisen vår til Portugal her. 

Vi reiser avsted i November, og jeg gleder meg masse til å kunne oppleve et helt nytt land sammen med en av mine beste venninner, samtidig som vi blir kjent med masse nye mennesker, trener, shopper, spiser og koser oss. For slik var det i Portugal, og dette blir neppe noe verre!  

 En film fra surfecampen i Marokko. Jeg elsker virkelig stemningen på campen, ah! 

Lapoint har mange spennende destinasjoner man kan velge mellom, jeg har jo allerede nevnt Portugal som både har treniningsferie og surfecamp, og man kan også velge mellom surfeskole på Bali, Australia , Marokko som vi nå skal til, Sri Lanka og Costa Rica. Det er utrolig spennende destinasjoner, og bare når vi var i Portugal fikk vi opplevd så mye som aldri ville ha skjedd om jeg bare skulle ha booket meg inn på en egen sydenferie, da velger man jo alltid noe charter og ender opp med det samme gang på gang. Så, om du er lei av nettopp det, kan lapoint anbefales både med tanke på surfingen, men også med tanke på destinasjonene. Her kan dere se noen bilder fra Sri Lanka, som jeg håper jeg kan ta turen til etterhvert. .


Og nå, en aldri så liten KONKURRANSE til dere!
Jeg har fått lov av lapoint til å dele ut en surfetur til dere. Så, nå kan du altså vinne en surfetur til deg og en venn / kjæreste / mamma eller hva du nå måtte ønske, og om du vinner får dere selv velge om dere vil reise til Australia eller Costa Rica. En veldig bra konkurranse, med andre ord! For å delta i konkurransen, må du svare på disse to spørsmålene:
 Hva er innkludert i Lapoints nybegynnerpakke/level 1 på Australia campen?
 Når åpner Costa Rica campen i år?
Når dere har funnet svaret på det, må dere sende svaret i en mail til [email protected]. Det er VELDIG viktig at dere sender svaret dit, og ikke legger igjen svaret i kommentarfeltet mitt her. Dere kan finne alle svare på nettsiden til lapoint. Vinneren annonseres her på bloggen om en uke, så de som melder seg på kan holde et lite ekstra øye åpent da.
Premien inneholder 7 overnattinger, 5 dager med surfeskole, 7 frokoster, 7 lunsjer, gratis bruk av surfeutstyr, transport til surfespotter, 2 yogaklasser og transport til og fra flyplass. 
Lykke til!  

Har noen av dere vært i Marokko og har noen reisetips til oss? Jeg gleder meg! Nå skal jeg komme meg igang med å rydde leiligheten og gjøre klart litt av hvert, for ikveld kommer nemlig kattene til meg! Endelig! 

37 kommentarer
    1. Har sendt mail, og håper på det beste 🙂 men er ikke flyreisen inkludert? Så man må betale den selv – om jeg har forstått det riktig?

    2. Hvordan finne indre ro og glede?
      Kan vi noensinne føle fred? Finnes ekte sjelefred? For å føle ekte fred i sinnet, må vi søke etter det, men hvor skal vi søke? Vil hjertet finne ro med en dag på stranda eller hvis vi får drømmehuset, eller er det noe annet som må til?
      Vanskelig å finne ro
      Er det ikke vanskelig å føle indre ro i enkelte situasjoner? Det er visse ting som ødelegger roen for de fleste av oss. Det kan være at man slapper av hjemme og en bilalarm plutselig går av, det drypper av en vannkran, en summende flue er plagsom eller naboen spiller for høy musikk. Under slike forhold ville mange av oss tenke for oss selv: «Jeg trenger litt fred og ro!» Desto lenger bråket varer, desto mer begynner vi å lengte etter fred og ro.
      En dag på stranda
      Vi søker alle etter indre ro gjennom ulike ting, men hva er det som virkelig gir oss indre ro? Forestill deg at du sitter på en stille strand. En lett bris blåser forsiktig i håret ditt. Solens stråler kiler varmt på huden din. Du kan høre lydene av vann som bølger rundt deg. Du ser en vakker solnedgang i horisonten. Ville du ha følt fred? De fleste av oss ville ha svart: «Ja, faktisk ville jeg likt å være der akkurat nå!» Men hva om du dagen før ble fortalt at du har en hjernesvulst? Sittende på stranda, vitende om at du kanskje bare har noen måneder igjen å leve, ville du fortsatt ha følt fred og indre ro? På en måte virker ikke dette fredelige scenarioet så fredelig lenger.
      Drømmehuset
      Den ytre roen er som en luftspeiling, eller enklere sagt, en innbilning i våre tanker. På avstand ser det ut som den gir oss ro, men når vi ser nøye etter, ser vi at det ikke er ekte. Å sitte på stranden så ut som et fredelig og rolig scenario, men kunnskapen om hjernesvulsten knuste vår illusjon. For å utforske denne tanken videre, forestill deg ditt ideelle hus. Kanskje dette luksuriøse huset har ti soverom? Kanskje det er fine biler parkert i oppkjørselen? Det kan til og med være en hushjelp som tar seg av husarbeidet for deg? Mens vi forestiller oss drømmehuset vårt, tenker vi kanskje: «Livet ville vært så avslappende og fredelig der!» Likevel er det folk som bor i dette huset, men som frykter lyden av vekkerklokken hver morgen fordi de ikke kan fordra livet. Desto nærmere vi kommer drømmehuset, desto tydeligere blir det at vi ser på en luftspeiling.
      Hvordan finne indre ro
      Hvorfor kjenner vi til folk som har alt på utsiden, men som føler at livet ikke er verdt å våkne opp til? Hvis ytre fred ikke er nok, hva er det da som gir sjelen ekte fred og ro? Svaret er enkelt; på samme måte som vi har fysiske behov for ting, slik som vann, har vi også spirituelle behov. Å oppfylle våre spirituelle behov, vil gi oss indre fred. Dem som tror, deres hjerter finner ro ved å komme Gud i hu ? sannelig, det er ved å komme Gud i hu at hjertet finner ro.
      Konklusjon
      Det er mange ting og scenarioer som tilsynelatende ser ut til å kunne gi deg indre ro, og hjelpe deg ut fra livets stress, men det er bare en illusjon. Det som kan gi deg indre ro er å finne meningen med livet og gjøre det du er skapt for å gjøre. Men finnes det en skaper som har skapt deg med en hensikt? Det er et dypt spørsmål vi snart skal se nærmere på. Noe som er helt sikkert og som ingen er uenige om, er at du en dag vil komme til å dø, men hva vil skje etter døden? Neste steg er å finne ut om døden virkelig er enden.

    3. Jeg har bare vært på Marocco på dagstur. Anbefaler å prøve den lokale maten. Vi fikk 5 retters måltid, og alt var i grunnen kjempefodt. Vi ble guidet rundt i smågatene, noe som var både spesielt og interessant. De prøver å pakke alt av salgsvarer på deg, og sperrer gjerne veien for deg, så anbefaler å ha en guide med om dere skal i slike små handlegater + at det nesten er umulig å finne veien ut igjen, om en er alene og ikke er kjent der! 🙂 Håper dere får en fin tur! 😀

    4. Da er mailen sendt, og vi krysser alt og fingre og tær på at jeg vinner denne turen til meg og min kjæreste! En surfetur til Costa Rica hadde vært amazing!

    5. Hei😄😍😄
      Super fine bilder du har lagt ut på bloggen, og det er så fint at du har en konkurranse, jeg har selv svart på spørsmålene, håper jeg vinner😄😍😄
      PS: gleder meg til den neste sangen din😍🎧😍

    6. er halvt marrokansk og befinner meg i marokko na! Jeg anbefaler Agadir for avslaappning. Vl du ha mere sightseeng drar du til Marrakech. Agadir er en fantastisk by. Virkwlig. RI pa kameler og sjekk ut de flott butikkene der. de har bade zara og mango og mange flere butikker.

    7. ååå jeg elsker disse reklameinnleggene for lapoint! ønsker virkelig å dra dit med kjæresten eller bestevenninnen min om ikke altfor lenge! disse reisene virker mye bedre sammenlignet med f.eks EF sin språkreiser med tanke på selve surfingen og alle muligheter du har på kun en uke! kos dere masse, og ha en herlig tur når tiden kommer:) er det noen som fortjener å ha det herli så er det du Sophie!<3 lots of loveee

    8. Hei. jeg er moren til Tiril 13 år. som kom hjem igår å jeg så veldig tydelig hun hadde røyka hasj.. Snakka med henne idag å hun sa inspirasjoen kom ifra bloggen din. Nå har ikke jeg lest så mye her på bloggen, mn jeg ser jo tydelig at du har bilder av marijuana planter på tsjorta di i innlegget nedenfor.. dette ber jeg deg slutte med, av den grunn at du har veldig mange unge jenter som følger bloggen din. Var selv stor røyker i min tid å endte opp med å bli syk i lengre tid pågrunn av hasj å er redd jenta mi må gjennomgå det samme.

    9. WOOw, for en sykt kul konkurranse.
      Prøvde å se om du hadde nevnt det, men fant det ikke.. Må man være over 18 år for å delta? 🙂

    10. De to gangene du har hatt disse konkurranse har jeg sendt mail med riktig svar til Lapoint. Men får svar fra “gmail” at emailen ikke blir sendt på grunn av en error. Er det bare jeg som sliter med dette problemet? Skjønner virkelig ikke hva det er, har dobbelsjekket og trippelsjekket at adressen er riktig…

    11. Tilbrakte 6 uker i Marokko i sommer og likte landet veldig godt! Jeg var der med Projects Abroad og bodde hos en vertsfamilie. Tok selv noen surfetimer, men da i Rabat og ikke dit du skal. Hvis du får mulighet til å reise litt vil jeg anbefale byen chefchaouen som ligger ganske langt nord i Marokko, bare google det og se på bilder – er helt sikker på at du hadde elsket det! Marrakech føltes ut som et “must” for meg siden det ofte er byen man forbinder med Marokko, men for min del ble den litt vel turistaktig. Uansett kan du glede deg veeldig, har er utrolig godt inntrykk av landet og menneskene der! Et lite tips kan være å lære seg noen enkle fraser på fransk eller Marrokansk arabisk, det setter folk pris på og det viser at du er interessert i deres land og språk 🙂 uansett, gled deg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg