frøken seriøs

 

Jeg kan melde om sol og 22 grader fra hovedstaden idag, så jeg og Marte har gått rundt i byen på godterisikling, spist frozen yoghurt etterfulgt av frokost/lunsj/middag på vapiano for å nyte dagen litt eksta. Herlig å ha bestevenninna i samme by igjen, vi kommer til å ha det så utrolig morsomt! Jeg endte forresten opp med “horekjolen” igår, takk for fine tilbakemeldinger der også   Det var en utrolig koselig kveld, først hagefest og så kom noen venner over til meg på overnatting:D Nå skulle jeg egentlig ha vært på vei til førpremieren av “børning”, men jeg står over for denne gang. Det har jeg blitt flinkere til, å si nei. 

– Jeg har på meg en topp fra choies.com / skjørt fra vero moda nelly (kun tilgjengelig i svart nå) – annonselenke


For snart to år siden tok jeg bildene som til slutt skulle havne på forsiden av FHM. 18 år og tre uker gammel var jeg da. I forkant av at magasinet skulle komme i bladhyllene, ble jeg advart fra flere hold om hvor hardt det kom til å bli å få all kritikk i ettertid. For gjør man noe slikt “ber man jo om å bli snakket stygt om”, som det populært heter. Jeg hadde da vært toppblogger et par år, så de stygge tibakemeldingene var ikke akurat noe jeg tok særlig tungt, men noe jeg alltid fikk høre var “du kommer aldri til å få deg noe jobb nå, og ingen kommer til å ta deg seriøst”. Det har jeg alltid visst ikke stemmer, men nå kan jeg vel bevise det også. For, nå har jeg faktisk en helt egen pult hos nettavisen, hvor jeg kan sitte å jobbe! Adgangskort har jeg også. Så, at noen stoler på meg, og at noen tar meg seriøst, vet vi iallfall nå. Så fra og med neste uke skal jeg komme meg ut av huset tidlig på morgenen, og på kontoret. Voksen, eller? Jeg trenger kke sitte på kontoret hver dag og det blir vel mer som et “fristed” hvor jeg kan jobbe uten å bli distrahert av alt mulig annet, men jeg gjør nok lurt i å være der så mye som mulig uansett. Det er jo media jeg vil jobbe med etterhvert, selv om jeg allerede gjør det nå også. 

Fint bilde, før neseoperasjon og alt – hehe, rart å se tilbake på. Så til dere som lurer på om jeg noen gang får sjokk av å se meg i speilet, svaret er nei. Men noen ganger når jeg ser på gamle bilder, ja. 

 


Nå blir det litt betaling av regninger mens how i met your mother surrer i bakgrunnen – ikveld får jeg overnattingsgjester igjen, det er iallfall planen, er enda ikke så stor fan av å sove alene helt enda. 

51 kommentarer
    1. Du er utrolig pen Sophie! Bra at du nå kan motbevise det at du ikke kan få deg jobb og at ingen vil ta deg seriøst hvis man for eks er på forsiden av FHM!
      Elsker bloggen din, stå på!

    2. Så morsomt, gratulerer! 😀 og når man har en fin kropp så må man jo kunne vise den frem, tenker nå jeg da. Det betyr ikke at man ikke kan være flittig til å jobbe, bare fordi man er avbildet i fhm! Syns du er tøff jeg 🙂

    3. Du har jo ikke fått deg jobb? En kontorplass er jo noe helt annet. Men gratulerer med det uansett! Er nok greit å ha et sted hvor du kan konse og skille litt mellom blogg og privat 🙂

    4. Hei😄😍😄
      Det er så bra at du har fått deg jobb på Nettavisen, ønsker deg lykke til og du må bare stå på☺️☺️☺️
      PS: Gleder meg til den nye sangen din😄🎧😄

    5. første jeg tenkte da jeg så bildet på det jobbkortet var at nesen din var såå fin, så ble litt overrasket da du sa at det var før operasjonen! du er nydelig

    6. Hei Sophie.
      Sjansen min for at du leser denne mailen/innboksen er lik null.(som alle andre skriver)
      Men jeg skal skrive denne med åpent hjerte. Jeg har lest bloggen din inni mellom, ofte, og alltid blitt fasinert spesielt – siden du slo VOE (etter dette ble din blogg i MIN fokus.)Jeg har fulgt med deg lenge, og jeg skal ikke sitte her som en “wannabe” fan” for nei, jeg har ikke lest ALLE innleggene dine, men jeg tar dem igjen når jeg har fri, så mine fridager når barna er i seng. Etter du ble i med tv2 “bliss”, var jeg hekta. For da så jeg den jenta som jeg så når jeg leste bloggen din,. Jeg er fremdeles gammel, jeg ser for meg den flotte bloggeren, og jeg liker det….DU WE NYDELIG.
      Jeg aner ikke helt hva jeg vil med innlegget, men du gjør meg glad. Jeg sitter her alene, med mine henge pupper, å barn, og leser om den flotte jenta med “lionheart”som får opmerksomhet, som får både operasjoner, og sier hun er norges peneste” ifølge norges aviser og magasiner.
      Og i mine øyne… er du det, og jeg er total forelsket i bloggen din, du er ærlig og ekte.
      Jeg sier takk for meg og mine 25 år eldre kommentar enn disse som skriver over og under meg. Lykke til, jeg heier på deg, også min datter på 6 år. 🙂

    7. Marius: herregud, så teit du er! Ikke alle må være a4 eller? Bare se på petter stordalen og thon ! har de utdannelse? nei, men de har mye erfaringer innen business og supersmarte.
      Selv om man har utdannelsekortet i ryggen, er det ikke sikkert lett å få jobb heller.
      Sophie: folk mener sånn veldig seriøse yrker som politi, lærer, sykepleier, leger, advokater osv. Slike yrker kan du lett ikke få jobb, men who knows? kanskje du får likevel jobb? gidder egentlig ikke spekulere i det, og folk er bare sjalu u know. De tåler ikke at du klarer deg bra med bloggen, og kun videregående utdannelse. Og… bare ta den tiden du trenger, for utdannelse er knallhardt. Ikke lett å blogge ved siden av, men går an. Vil tro du vil jobbe med media uansett, så da trenger du ikke tenke så mye på seriøse yrker, men at du lettere får det til pga din “merkevare” er såpass solid. Lykke til! du er flink! 🙂
      er absolutt lei av folk som sier at jeg må liksom forte meg med å bli ferdig med utdannelse, selv om jeg er midt i. Man skal liksom forte seg, og så jobbe i 40 år til man blir gammel. Andre som har endret på normen i samfunnet får pes. Normen er faktisk å studere og få jobb, og så kan de andre tingene komme etter hvert. Gjør man motsatt av normen, vil ikke folk tåle det og samfunnet generelt.
      Bare se på mammatilmichelle, hun har jo endret på normen en rekke ganger, og får mye pes for det. Samfunnet reagerer slikt.

    8. Gratulerer, du har nå fått tilgang til Norges mest idiotiske nettavis 🙂
      Å en ting jeg må si:
      Du var fin du, helt til du begynte å fikse på ting. Nå ser du fake ut. Noen må si det, for alle andre lesere her er under 14 å enig i alt du sier.

    9. Ler litt av at noen tror en ikke skal få jobb fordi en har posert i undertøy i et blad. Vi lever faktisk i 2014 og ikke på 1900 tallet enda der jentene ikke kunne vise seg frem 😛

    10. Hei Sophie! Skal til Manly, Australia om en månede. Vurderer sterkt å ta vippeextensions, men lurte på om det er noen god ide med tanke på saltvann osv. Du har jo vært flere ganger i syden med vippene, har du noen erfaringer å dele?
      Er utrolig slit med maskara, og jeg er en av dem som mister øynene helt om jeg ikke har noe mørkt å markere rundt dem.. Håper på svar!

    11. Mange sjalu blogglesere her:) Skulle gjerne levd som Sophie, bare kose og loke rundt, og tjene penger på det:) Hun er heldig og flink til det hun gjør, så ikke vær sure for at dere ikke er det:)

    12. Og herregud, du er så fin før du opererte deg! Nesa di var så nydelig og perfekt! Skjønner ikke hvorfor du la deg under kniven, men ditt valg anyway…

    13. Gratulerer med ny jobb. Når noen sier at du aldri ville få deg jobb så er jo det feil, men de mener vel du aldri vil få en seriøs jobb og det er kanskje sant… Bartender, flyvertinne, modell, ansatt i klesbutikk eller tabloidavis det kan selv du greie..

    14. Gratulere så mye, det fortjente du! Jeg synest du var fin før du opererte å nå. Viss folk har et problem med at du vil fikse på noe så kan de holde det for seg selv. Fordi det er ikke rettferdig at du skal få all den kritikken slik. Du er ikke den eneste som gjør noe med utseende ditt… jeg bare skjønner ikke hvordan du takler det, alt du får slengt mot deg rett i ansiktet. Du er så sterk å jeg forstår ikke hvordan du får det til. Jeg leser ofte gjennom kommentarene å jeg forstår ikke hvordan folk kan skrive slike ting! Liksom hva er det de egentlig prøver på? Men uansett Gratulerer sååå mye med den nye jobben! Det var virkelig fortjent! Du er forbildet mitt! Som noen skrev at alle som leser bloggen din er under 14 år og er enig med alt du skriver er IKKE sant! Jeg er ikke under 14 år, men jeg støtter deg i alt du gjør! Du må aldri glemme at det er så mange flere som leser bloggen din som støtter deg!
      -Natalie

    15. Ser ingen forskjell på nesa di! Kan ikke fatte og begripe at du gikk gjennom smerte for å endre på en nese som allerede var utrolig søt 😮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg