sommerfugler i magen

Dere vet når man har sommerfugler i magen uten noen åpenbar grunn? Ikke? Det gjorde ikke jeg heller. Nå har jeg det sånn. Oh hot damn, det er så deilig! Kanskje fordi dette har vært en så god dag, jeg har jobbet masse, jeg skal i studio ikveld, og nå sitter jeg og Anette på starbucks og jobber enda litt mer på hver vår mac. Jeg bestilte meg forresten en ipad nettopp, slik at jeg kan lese bøker og magasiner på fly litt lettere – og ja, på toppen av alle disse fine tingene, min beste venninne Marte flytter til hovedstaden imorgen! Altså, kunne man ønsket seg stort mer, annet enn fred i verden? Eller jo, jeg kunne ha ønsket meg et dagspass til øyafestivalen. . pappa er der nå, og jeg er så sjalu! Men, jeg finner forhåpentligvis på mye annet gøy disse dagene. 

– Starbucks og jobb, min favoritt er kaffe mocca med ekstra krem med tre koffeinshots – 

(adlink) Jeg har på meg en skjorte fra rut circle nelly. 


Jeg ble ca 200 ganger mer effektiv av å komme meg ut av huset, jeg hamrer løs på tastene og kom meg faktisk helt igjennom mailboksen idag også. Jeg vet, jeg vet – det er så trendy å snakke om at man har full mailboks, mye å gjøre og “stakkars meg ass, som har så mange mailer å svare på”. Det er så teit, det er jo bare. . en mail liksom. Jeg redder jo ikke liv, akkurat. Men, uansett nå er mailboksen tom, jeg er lykkelig og glad, solen skinner og livet er SÅ JÆVLIG BRA! 

– Bloggleser-selfies ble det også. Det er alltid så koselig å møte dere, heldigvis  – 


Nå skal jeg komme meg hjem, skifte litt raskt og så bærer det avsted til studio! Dere får ønske meg lykke til der, kanskje noen som ser litt fram mot singel nummer 2? Det gjør jeg, det er en veldig spennende prosess! 


I natt lå jeg i den mindre pene sofaen min fra IKEA og tenkte på hvor mye jeg hater den sofaen. Jeg bestemte meg derfor for å legge den ut gratis på finn.no, mot henting. Og hvor mange mailer fikk jeg i løpet av natten? Jo, over 70 stk! Det hadde jeg aldri forventet. . Så, jeg slettet annonsen og pønsker nå på hvordan jeg skal få gitt den ut på en mest “rettferdig” måte. Finnes det noen veldedige organisasjoner som kunne ha trengt en sofa? Eller, kjenner dere noen som har mistet alt de har, og kanskje. . tja, trenger en sofa? Altså, jeg er virkelig ikke helt god. Jeg slettet annonsen fordi jeg ville gi sofaen til absolutt alle og får dårlig samvittighet om noen som eeeegentlig ikke trenger den så mye, får den. 

66 kommentarer
    1. Her jeg bor er det mange som gir klær og møbler til flyktningerhjelpen(?) 🙂 De setter veldig stor pris på det! Vet ikke om noe sånt finnes i Oslo?

    2. Det er noen på Bømlo (der jeg kommer fra, liten ly på Vestlandet) som trenger nye møbler pga at huset deres brant etter lynet traff det..

    3. Kirkens bymisjon setter helt sikkert kjempe stor pris på en sofa. Eller andre frivillige organisasjoner 🙂

    4. Har fulgt bloggen din helt siden du startet den, og jeg må bare si at en mer oppegående og reflektert blogger finnes ikke! Du inspirerer meg så mye, og jeg håper virkelig du aldri sletter alle videobloggene/innleggene dine, for de viser at selv om du er blond og pen, har du virkelig en fantastisk personlighet og mange meningsfylte ord! Stå på, Sophie:)

    5. Du kan donere den til en kirke eller noe,slikt, finnes flere organisasjoner som hjelper folk som ikke har møbler eller noe sted å bo… Så brå at du er glad igjen! Håper du får det kjempefint resten av dagen og at ingenting får deg i dårlig humør, det fortjener du virkelig ikke!!

    6. Kirkens bymisjon blir nok glade for en sofa 🙂
      Kjenner til det at det er enklere å være produktiv utenfor hjemmet. Får jo gjort så mye mer på fks Starbucks enn ved spisebordet hjemme 🙂

    7. Hei Sophie! Jeg er ikke en person som veldig ofte kommenterer på blogger, men måtte virkelig bare kommentere at du ser VIRKELIG helt stunning ut! Du er perfekt! Leser bloggen din flere ganger for dagen! Du er helt utrolig, håper du har det bra! You go girl!! :**

    8. Hahaha, du er så søt! Det med sofaen altså, det er typisk deg. Det er også en god egenskap!
      Ha en fin dag videre 🙂

    9. Mange på finn som fortjener gratis for ikke alle har råd til å kjøpe nytt. Så for å gjøre rettferdig bare gir du til første som kontakter (og som kan hente innen en viss tid) og hvis ikke går du til neste på lista. Det er rettferdig syns jeg hvertfall 🙂 mange som prøver seg på å vente i mange uker før de kommer ogsånt og da blir det jo håpløst, men sånn i det store og hele så er det første mann jeg pleier å gi til for det betyr jo at de sitter på finn og leter etter en ja, f.eks sofa 🙂 vet ikke om det var til hjelp jeg haha 🙂
      Klem <3

    10. Hjelp oss å hjelpe! Det er organisasjoner som er rundt forbi i landet, der de hjelper folk som kanskje kommer i en vanskelig situasjon der de ikke har penger til å kjøpe ting. Dette er en fantastisk organisasjon, som kanskje kunne ha trengt en sofa! Du finner de på facebook:-) du er kjempe god som vil hjelpe noen som trenger det! Det er merkverdig:-)

    11. hvordan fikk du starta med å spille inn sanger liksom? 🙂 hvordan gikk du frem? liker veldig godt å synge og hadde vært veldig morsomt å fått spilt inn en sang en gang 🙂

    12. Hei😄😄😄
      Jeg synes din første singel din Lionheart er helt utrolig, jeg hører på den vêr eneste dag da jeg trener, og jeg håper den andre også blir strålende bra☺️☺️☺️
      Og det er så utrolig snilt av deg å tenke på de som ikke har så mye, og at du gir bort den sofaen er utrolig snilt av deg😄😍😄
      PS: Lykke til på studio, stå på du er en sterk jente😄😍☺️

    13. Blir glad av å lese sånne her positive blogg innlegg! smilet ditt smitter og det at du er glad i livet om dagen gjør meg glad, vet hvordan det er å være nedfor! 🙂
      Jeg har nettopp flyttet inn i en bitteliten leilighet i kristiansand og sitter for tiden bare på campingstoler….studentlivet ass…men jeg er kanskje ikke den veldedige orgnisasjonen du leter etter, tehe. ellers vet jeg at fretex alltid blir kjempeglade for sånne ting! eller så hadde nok en lokal barnehage eller et sykehus-venterom blitt glade dem og!
      keep it up sunshine, du er rå sophie 🙂

    14. Det går an å gi den til en barnehage i nærheten også. De har ikke alltid penger til å kjøpe sånne “store” ting. Jeg var og hentet to sofaer på “gis bort” på finn.no til barnehagen jeg jobber i 🙂

    15. Høres deilig ut! IKEA, vil så gjerne like IKEA. Har du noen mening om IKEA i forhold til at det er på rød liste hos Dyrevernalliansen? Som jeg sa, så har jeg veldig lyst til å like IKEA. Derfor hadde jeg satt veldig stor pris dine meninger om dette, i og med at du også er glad i dyrene 😊

    16. Ja, Pernille, det stemmer nok, hun dusjer aldri. – Faen for en idiot du er. Bruk det minimale du har av vett til å finne en bedre måte å få ut gallen din.
      Og ellers, du ser nydelig ut, Sophie:) Og jeg synes det er en rørende fin tanke mht sofaen, og som en sier her over, ville jeg heller gitt den til Kirkens Bymisjon fremfor Fretex. Men du velger nok riktig uansett hva du gjør:)

    17. Ikke gi den til Fretex! De var en gang nokså veldedig, men nå er det jo populært med vintage, og derfor er også prisene deretter.. Gå til kirkens bymisjon eller nærmeste asylmottak og spør om det trengs der. 🙂

    18. Hei Sophie! Jeg leser bloggen din fast, og jeg elsker den! Det er så sant at man jobber bedre når man ikke er hjemme!
      Men jeg har et spørsmål : Kan du lage et innlegg om macen din? Jeg har lenge tengt på å kjøpe meg en, så leg lurte på hvilken du har (vet du har air, men har du 11 eller 13 tommer og hvor mye lagringsplass har du? Osv) og + og – med den osv. Det hadde jeg satt veldig pris på! Jeg er sikkert ikke den eneste som vil ha et sånn innlegg.
      Takk for at du er den Blogger en du er! Trodde først at du var en barbie som ikke brydde seg om annent enn merkeklær og sminke, men du bryr deg om så mye annent! Elsk på deg!

    19. Syyykt kult å møte deg på Starbucks. Jeg er hun i mørkerosa overdel. Ble skikkelig starstruck!!
      Elsker bloggen din!!

    20. Hei i Oslo er det noe som heter bydelsrusken, der man kan gi bort møbler til mennesker som trenger en ny start, som kommer fra rehabilitering eller fengsel, de henter møblene for deg. Da kan du gi den til noen som virkelig trenger den 🙂

    21. Det med sofan.. Du kan gå inn på http://www.random.org :p
      Der kan du sette inn tall fra 1 til 70 og klikke på en knapp slik at det kommer et tall mellom der, helt tilfeldig. Og la oss si at det ble 43, så kan den personen som sendte deg mail nummer 43 få sofan. haha enkelt men kanskje ikke så rettferdig..

    22. Synes du er sterk, og virker som en modig, voksen å reflektert person;-) tror du er et fantastisk medmenneske..:-D<3 Du må gjerne titte innom bloggen min:-D leser din fast:-) synd det ikke ble tur med marthe:-( men du får jo de nydeligste kattene hver øyeblikk:-) utrolig fint at du bryr deg om dyr, mange er helt ufølsomme:-( dessverre..

    23. du kan jo ringe til NAV, dem gir det videre til flytninger, det har vi gjort med møler vi ikke trenger:D

    24. Nyttig butikk på Tøyen. Informasjon på Oslo kommune sine hjemmesider. Rusavhengige som skal etableres (kanskje for første gang) i egne leiligheter, kan få møbler derfra. De kjører ut og henter møbler, krav om hele og rene møbler.

    25. Du hopper vel over en del mailer også? Fikk ikke svar på den eller på spørsmålsrunden. Jaja, slik er det vel når man er opptatt blogger.

    26. Vi skal faktisk flytte om ikke så alt for lenge, og jeg tror at min far hadde blitt super takknemlig om vi kunne fått den lekre sofaen 🙂 Isåfall er mailen min: [email protected]
      Ha en god helg vakre deg <3

    27. Så bra du gir den til noen som trenger den i vertfall. Hva med og spørre SFO, barneskole eller barnehage i nærheten av der du bor? Barne skolen lille søsteren min gikk på fikk ny sofa og var veldig fårnøde. De fleste skolene er ganske fattige.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg