shake it like a polaroid

annonselenke

Teltturen som egentlig skulle skje i går, ble flyttet til i overigår på grunn av værmeldingene, så jeg pakket sammen lavvo, liggeunderlag og sovepose raskere enn du kan si “rosablogger” og kastet meg i bilen. Mobil,sminke og speilrefleksen ble lagt igjen hjemme, så var det bare meg, natur og en søt person ute i fjellet. Koselig ♥  

For å forevige turen tok jeg med meg lillesøsteren min sitt polaroidkamera, jeg kjøpte det til henne i julegave. Et slikt må jeg skaffe meg! Det er så utrolig koselig å ta bilder, og bare ligge spent å vente på hvordan de etterhvert kommer til å se ut. Det er noe jeg faktisk anbefaler alle å kjøpe seg, jeg skal bestille et eget til meg selv nå og henge opp bilder på kjøleskapet etterhvert. Perfekt å ha med seg på reise, eller når man skal noe spessielt! Det jeg bruker, finner dere på coolstuff her 

 

Nå er det siste dagen min i Harstad, og jeg kjenner jeg både gleder og gruer meg. . Den siste dagen skal nytes til det fulle med familie og venner, heldigvis har jeg noe på planen de aller fleste dagene i oslo framover. Breathe in, breathe out. Dere får ønske meg lykke til, straks starter det nye livet mitt alene . . Eller, ikke helt alene, kattene kommer jo også om litt :)  

 

83 kommentarer
    1. jeg blir så forvirret av å lese bloggen din for tiden, skjønner ikke hva som skjer halvparten av tiden

    2. Høres utrolig herlig og forfriskende ut 🙂
      Er du singel eller ikke? Er så mye som går fram og tilbake om det.

    3. hei jeg fikk høre av venninna mi som fikk høre fra anne sofie at kjæresten din døde av kreft :/ Jeg kondolerer så mye og jeg skjønner du er lei deg. Det beste vi kan gjøre er å be sammen, amen!

    4. Hei Sophie Elise!
      Kunne du gitt en “shoutout” til bloggen vår? Vi prøver å få oppmerksomheten til flest mulig mennesker. I og med at veldig mange mennesker er innom bloggen din hadde dette vært fint. Leserne du har er ikke akkurat de som er mest oppmerksomme på situasjonen som foregår i Palestina, og derfor er det ekstra viktig at de får det med seg. Håper virkelig at alle kan delta aktivt for å gjøre en forskjell for å hjelpe de trengende, inkludert deg og meg! Ha en strålende dag videre.
      http://www.freepalestine.blogg.no

    5. Hei😄😄😄
      Så fint at du koste deg på fjellet, fine bilder du la ut på bloggen😄😍😄
      Du får kose deg så mye så mulig den siste dagen du er i Harstad😍😄😍

    6. Skal Mathias flytte til Harstad? Hvorfor er du så rar om forholdet deres?:p Du sier at det ikke er noe kjærlighetssorg du sliter med, men dere skal ikke bo sammen? Men dere er på telttur sammen som et par? Synes du skylder oss en liten forklaring 😉

    7. Det er rart hvordan alle ser alt svart-hvitt. Enten så er de sammen, eller så er de ikke det. Og er de det så MÅ de bo sammen, og er de ikke det, så kan de ikke være venner.
      Det finnes vel gråsoner av forhold også, som alt annet her i verden? Kanskje tar de rett og slett en pause? Eller kanskje er de fremdeles sammen, men har valgt å flytte fra hverandre av private årsaker? Kanskje har de gjort det slutt, men er fremdeles gode venner? Kanskje har Mathias sagt at han ikke vil være en del av Sophies blogg lenger? Mulighetene her er mange.
      Til syvende og sist vet ingen av oss noe som helst. Mitt forslag er at vi slutter å spekulere i det. Vi har ikke krav på å få vite alt om et menneske kun fordi vi leser bloggen hennes.

    8. Man kan begynne å lure på om du dikter opp slike ting for å få ett eller annet ut av det? Har skjedd to ganger at noe helt forferdelig har skjedd og du får alle til å tro at det er slutt mellom deg og typen, og så noen dager senere er dere med hverandre som om ingenting har skjedd? For min del spiller det ingen rolle hva som skjer i forholdet deres, men keep it real da! Ingen liker falske attentionseekers. Om du ikke vil si hva greia er, hvorfor nevne noe i det hele tatt? Du kunne plastret på et falsk smil og latt som ingenting. Men nei, her må man gjette og tro, du drar folk i alle retninger med små hint som ikke henger på greip.

    9. Nina Elise, gi deg..
      Sophie du burde gå ut med hva som egentlig har skjedd og gi folk en liten forklaring, om så en som bare kan avkrefte alle ryktene disse drama-elskende folkene lir ut av seg, for din og Mathias sin del.. og er ting litt i grå-sonen .. altså at dere tar en pause men har tro på å finne tilbake til hverandre..så skriv det.. i stede for så mye at og frem

    10. Har veldig lyst på et slikt kamra. Syntes at blidene blir mye mer koselige ! Du må kose deg masse siste dag i Harstad <3 elsker bloggen din og du er helt herlig ! Men slik som mange andre så blir jeg litt forvirret... ?? Mn jeg håper at du blir bedre og koser dg masse når du kommer tilbake til Oslo <3

    11. Ja jeg er litt enig egentlig. Samtidig som det er ganske feil at vi mener du skylder oss en forklaring. For du skylder ingen noen ting. Men samtidig så er det ganske forvirrende å lese bloggen din nå for tiden. Faktisk ganske kjedelig når du hele tiden sier og hinter til A og kommer aldri ut med B liksom. Hadde vært fint ol du folkarte ting her snart. 🙁

    12. Hvorfor mener såpas mange at de fortjener en forklaring på hvordan det er med henne og Mathias og hva som egentlig skjer?
      Det er Sophies privatliv, la det ligge.

    13. Sophie Elise! du skylder ingen av oss noe som helst forklaring. men er enig at det er litt forvirrende å lese noen av innleggene dine. Til slutt går det masse rykter og snakk!
      Hvis du ikke har lyst å snakke om forholdet deres og hvordan det er nå, så burde du ikke skrive så mye om akuratt det heller..
      Er du og Mathias sammen, eller har dere pause?
      hvorfor har dere kjærestebilder på polaroidkamera da?
      har han flyttet ut fra leiligheten for godt?
      Håper isåfall dere fremdeles er gode venner! 🙂

    14. Gråtoner
      Hvorfor må alt endten være helt svart eller helt hvitt. Det finnes aldri en mellomting. Det er aldri noe innimellom. I et forhold for eksempel. De som ser forholdet utenifra venter hele tiden på svar om noe er helt svart eller helt hvitt. Hva er greia med det? De som sitter mitt oppi forholdet, de to personene det hele handler om vet kanskje ikke svaret helt selv. Svart eller hvitt. Kanskje de bare er i en lysegrå tone på dette tidspungtet, eller kanskje de er på en mørkgrå? Uansett er det vanskelig å skulle sette ord på hvordan situasjonen er akkurat på dette tidspungtet. Folkens ro dere ned. Ser at noen over her skriver at de synes de “fortjener” svar. Ingen av dere blogglesere fortjener noe svar. Ikke jeg ikke deg, ingen. Så slutt å mas om svar, sophie har et privatliv, og hun må absolutt ikke svare på spørsmål angående hennes privatliv. Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men det kan være at Sophie rett og slett ikke vet hvor hun står i et forhold akkurat nå. Stå på du Sophie – Elise! Jeg digger deg, du er definitivt best❤️

    15. Legg opp a folkens! Hun og Matihias kan være sammen uten at de er kjærester. Og egentlig så skylder hun ikke dere noen forklaring, er bare å vente å se hva som kommer på bloggen:)

    16. Matias er blitt modell:) leste det på rykteflommen. Kan godt være det ikke stemmer men de har jo bilder av han der:) så synes du kan gi oss en liten forklaring:)

    17. Skjønner NADA av bloggen din for tden. Du har liksom ingen guidelines, ingen rød tråd, bare frem og tilbake og masse “hemmelige” ting. Fatter ingenting lenger, og sykt stressende å lese bloggen din..
      Og 1 innlegg (om ens dèt ) pr dag.. Kom igjen da. Det blir for dumt..

    18. Oppførselen din begynner å minne meg om ungdomsskolen. Nei, vi har ikke noe med om du er sammen med Mathias lenger eller hva som skjer. Men hvorfor er du så fjortis at du legger trykk på at du skal flytte alene i ett innlegg du samtidig legger med bilder av deg og M. på telt tur? Du VIL jo at leserene dine skal “mase”. Du minner meg om dem som skriver “er på sykehuset” som status på FB for deretter å ikke skrive mer når noen spør hva skjer? Kun for å gjøre seg interresant. På tide å bli litt mer moden kanskje? Om du vil at leserene skal slutte å masse så slutt å si A for deretter ikke si B. Blir for dumt. Enig med dem som sier bloggen din har blitt helt forvirrende.

    19. For det første.. Mathias er IKKE dø, slutt å spre rykter..
      For det andre, den søte personen, ser vi jo er Mathias..
      For det tredje, tøft at han har blitt modell:)

    20. Haha, hva skjer med nestenkyssebildet ?;) hoho, skjønner hvorfor folk sier du er forvirrende for tiden, men synes det bare er morsomt jeg 😉 haha, litt som om du leker med oss. ? Haha,

    21. Venninen min kjøpe seg et slikt kamera, og har startet en veldig fin tradisjon med å ha det med på bursdager å ta et par bilder også får bursdagsbarnet velge seg et. Så nå har alle i gjengen et koselig minne fra bursdagen sin. Elsker virkelig de kamerane!
      Lykke til i Oslo, pass på deg selv!

    22. Tror dette er andre gangen på 2 år som leser at jeg kommenterer.. Men jeg klarer ikke dy meg lengre!
      Sophie, til tross for at hun er kjent blogger, har like mye rett på privatliv som oss resten! Selvfølgelig blir man nysgjerrige, det blir jeg også, og jeg lager meg teorier om hva det kan være.. Men ærlig talt, det er Sophie sitt valg hva hun vil dele med leserne sine og ikke! De som bare kommenterer negativt/prøver å spre rykter er ingen ordentlige trofaste lesere som fortjener å vite noe. Man kan ha tunge perioder uten at det trenger å være noe drastisk som har skjedd. For alt vi vet så kan det være noen venner som har problemer hun blir påvirket av – det trenger ikke nødvendigvis å være Mathias som er “feilen”. Mest av alt tror jeg det er de kravstore leserne som setter skyhøye krav til Sophie og bruker livet sitt på å hakke ned på andre. Du må ikke la deg påvirke, Sophie! Du er suksessfull, det er en grunn til at det er DU som er en av norges mest leste blogger, det er en grunn til at DU har mange lesere som bryr seg. Du er spesiell på en god måte, selv om du også – som alle andre – har en “negativ” bagasje. Det er umulig å unngå, alle har det – så til dere lesere som ikke tenker på Sophies helse før dere kommenterer dritt: Dere er tvilsomt mye bedre enn henne! Rett opp i deres egne feil før dere peker på alle andres! 🙂

    23. jeg blir så forvirret av å lese bloggen din for tiden…Du sier at det ikke er noe kjærlighetssorg du sliter med, men dere skal ikke bo sammen? Men dere er på telttur sammen som et par?

    24. Så fint at dere prøver å gjenskape gnisten i forholdet, du og Mathias! Skjønner at du trenger å ta en pause og være litt alene, men samtidig av og til er sammen uten kontakt med omverden og koser dere! <3
      Håper det er sånn jeg tror det er, at det ikke er helt slutt mellom dere <3

    25. Jesus dere, slapp nå av. Hun driver butikk, tjener fett på drama, særlig av denne sorten. Hvert klikk fra dere er kroner i kassa. Relax. Dama utnytter, til det fulle, at dere er en armada av idioter.

    26. Jeg synes det er ganske rart at noen mener du skylder oss en forklaring bare fordi du velger å dele noe av livet ditt på bloggen, haha. Nå vet ikke jeg årsaken her, men vi kan alle ha tunge perioder og det trenger ikke nødvendigvis være kjærlighetssorg eller dødsfall som er grunnen. Små endringer setter også dype spor. Jeg skjønner forvirringen, jeg er klart forrivirret selv, men Sophie Elise har ingen plikt å meddele alt som skjer i livet. Det får da eventuelt komme når det kommer 🙂 Jeg synes du er flink som i det hele tatt blogger, det hadde aldri jeg orket. Du er et fantastisk forbilde, og jeg er innom flere ganger hver dag! Stå på kjære deg. Klem <3

    27. Deilig! Akkurat kommet hjem fra to ukers ferie i telt i Danmark selv faktisk! 🙂
      Lykke til i leilighet med pusene, katter er utrolig mye selskap så det kan du glede deg til. Og denne forvirringen folk snakker om, merker ikke jeg noe til 🙂 tror jeg vet hvordan du har det, og tror kanskje vi er litt på samme sted følelsesmessig om dagen, iallfall utifra innlegget du skrev her en natt uten mening 🙂 håper du finner ut av ting og tang, og at ting blir bedre for deg fremover 🙂

    28. så godt å se at du koser deg 🙂
      syntes folk skal roe seg litt ned, logge av pc’n og kanskje bry seg litt mer om sitt eget liv og ting de har noe med? Sophie har tross alt aldri sagt at hun har blitt singel igjen 🙂

    29. Så veldig koselig ut, slik må jeg også prøve en gang! Håper du får det fint når du kommer tilbake til huset ditt i Oslo, og at kattene får et supert hjem! Alt godt til deg, fine Sophie!

    30. Hei😄😍😄
      Da for du vel nyte og kose deg mye den siste dagen i Harstad😄😍😄
      PS: IKKE BRY DEG OM DE SOM SKRIVER ALT OM DEG OG MATHIAS, DU ER EN TØFF JENTE, STÅ PÅ😍😄😍

    31. Jeg er veldig enig med flere over her. Bloggen din er forvirrende. Og for å være helt ærlig, de fleste forventer nok et innlegg der du faktisk forklarer noe. Når man da får servert helt andre innlegg som ikke har noe med noe å gjøre, så er det faktisk dødens pølse….haha, altså sykt kjedelig. Men ja. Er det virkelig vits å legge opp til masete lesere som til slutt blir irriterte? Hva tjener du på det utenom penger? Du ligger jo på første plass uansett. Ikke gjør ting mer interessant enn det er, det skaper bare flere haters!
      Håper værtfall alt er bra med dere to, men ikke vet jeg, for man sjønner ikke noe på denne bloggen lengre 🙂
      Klem!

    32. Det er helt latterlig at noen av dere mener at hun skylder leserne en forklaring! Hun kan skrive akkurat så mye, eller lite, som hun selv vil. Dette gjelder trossalt hennes PRIVATliv! Sophie kunne like gjerne sluttet å blogge i morgen, uten at hun skylder noen av dere hverken en unnskyldning eller forklaring. La for gudsskyld jenta leve livet sitt, og dele det hun selv ønsker.

    33. Fin fredagsmorgen til deg, skjønne du ❤
      Siden jeg elsker bloggen din, og synes du fortjener mange flere lesere enn det du har føler jeg at det er min plikt som leser å tipse deg om mitt siste innlegg. Der har jeg nemlig forklart ganske detaljert hvordan en blogg får flere lesere uten å gjøre noe særlig bortsett fra å følge tipset. Da kommer leserne som mygg om sommerkveldene, hah! 😉
      Jeg kunne forklart det her også, men føler det blir så tungvindt å skrive alt om igjen. Du finner det altså i mitt siste innlegg. ❤Ellers ønsker jeg deg en herlig fredag og en god sommer videre!

    34. Kanskje mange er forvirret og vil ha forklaring. Men det trenger man ikke. Er Sophie sin blogg, hun kan skrive hva hun vil og har ingen “krav” ifht. oss lesere om at hun må fortelle noe osv. Så lenge Sophie og alle hun er glad i har det bra så burde det være bra nok for oss lesere også 🙂
      Håper du koser deg siste dagen i Harstad 🙂

    35. Håper dere er klar over at det er DERE som gjør henne rik!?! Hver gang dere klikker dere inn her – tikker det penger inn på kontoen hennes.

    36. Kjære alle tidligere kommentarer over min ^
      Jeg pleier ikke lese kommentarer, men på dette innlegget kunne jeg faktisk ikke dy meg.
      Dere er grusomme, det er så mange av dere som er grusome. Dere sitter bak hver deres skjerm og mener Sophie skylder dere en forklaring? Er det ingen som forstår at det er mange stadier i ett ‘forhold’? Mulighetene er mange, som en eller annen gluping skrev over her.
      Hun skylder dere ingen verdens ting, hun lever ikke for å tilfredstille dere. Get it? got it? Good..
      Dessuten, Sophie er kun ansvarlig for hva hun skriver/sier – ikke for hva dere forstår.

    37. Åherregud dere trenger ikke vite virkelig alt om privatlivet hennes! Hun må da få lov til å holde noe for seg selv også. stå på Sophie, jeg elsker bloggen din!

    38. Jeg synes ikke du trenger å fortelle alt om privatlivet ditt, men jeg synes du kan fortelle litt om hva som skjedde mellom Mathias og deg. Du skaper så mye forvirring og det ender opp med at folk lager sine egne meninger og sprer usanne rykter. Bloggen din blir lest av 35377 mennesker, noe som er helt sykt. Kvaliteten på bloggen din er svært variende og jeg merker fort når du er i en dårlig periode. Da blir det forvirrende Og meningsløse innlegg. Sånn som nå. Jeg kunne ønske meg bedre kvalitet, sånn som fotballfrue eller mammatilmichell. Gjennomgående, gode og solide innlegg. Når det er sagt, leser jeg bloggen din og du virker som ei søt og snill jente 🙂 Men igjen: kan du fortelle hva som skjer mellom Mathias og deg?
      Klem fra fast leser.

    39. Emma: Hei. Jeg skulle gjerne ha fortalt, men i enkelte perioder er det vanskelig å blogge om slike private ting når det også omhandler en annen person. Jeg håper på forståelse for dette.

      Når det kommer til meg og Mathias er vi ikke sammen, men vi går godt overens og liker å være sammen og var det et par dager i Harstad også.

    40. Jeg syns det er helt greit at du ikke vil dele alt med forholdet ditt med Mathias. Det skjønner alle som har hatt seriøse forhold – det er en hjertesak, et sårt tema uansett hva.
      Men jeg føler kanskje du bør bestemme deg litt for hva du deler. For det som skjer nå er at folk blir forvirret og gjerne frustrerte over at de ikke får ta del i alt, og det er nettopp slikt det blir skapt rykter av. Folk begynner å spekulere, og da lager de sine egne teorier.
      Det jeg mener er at enten må du dele nesten alt, eller nesten ingenting. Ikke en slik mellomting, for da skaper du trøbbel for deg selv og leserne dine blir irritert.
      Personlig tenker jeg ikke så mye over det, så lenge du har det bra Sophie Elise <3 Jeg leser ikke bloggen din pga det som skjer på kjærlighetsfronten, men fordi du skrive veldig mye annet bra som jeg interesserer og kjenner meg mye igjen. Stå på, du gjør en fantastisk jobb som blogger, det burde du få mye skryt av.

    41. Se frem til det du gleder deg til, og ikke tenk så mye på det negative! Vet det høres enklere ut enn det faktisk er, men hvis du kommer inn på en trist tanke så prøv å tenke over det negative du tenker, og heller snu det om til noe positivt! Vil deg alt det beste, kjære deg <3

    42. Elsker det nye polaroidkameraet ditt. Vurderer å kjøpe meg det selv, men har lyst på i hvitt!
      Håper du får en superfin helg søta 🙂

    43. Ser jo nå at det ikke er ditt ;P Sånn går det når jeg skumleser innlegget før jeg poster en kommentar. Men stilig var det likevel!

    44. Mathias har flytta ut, men de er fortsatt sammen, obviously! Trenger ikke BO sammen for å være kjærester, noen ganger er det også lurt å være litt fra hverandre for å savne hverandre og kjenne litt på ensomheten osv. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo med kjæresten min 24/7, men det betyr ikke at jeg elsker han noe mindre av den grunn.

    45. Jeg tenker at Mathias flyttet ut fordi han var lei å pendle over to timer hver dag for å jobbe i en stressende og kjip smoothie sjappe i Ski. Han var ikke lykkelig tenker jeg. Syns heller at det er gjerring av sophie og ikke dele økonomien sin med han, og hjelpe han i å få en karriere eller skape seg noe han ønsker….
      Jeg har mye penger og deler med min kjære slik at han skal slippe å ha en dritt jobb under studier, slik han har hjulpet meg under mine studier, sjelevenner ofrer og deler ALT med hverandre…

    46. Koslig med telttur! Husker vi pleide å slå opp et telt ute i hagen når jeg var mindre, haha 🙂
      Har lenge hatt lyst på polaroid kamera, men er usikker på om bildene blir borte etter hvert? Om fargene blir svakere viss du skjønner?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg