alt og everything (ikke ingenting)

I dag da jeg våknet opp gjorde jeg slik jeg gjør hver morgen – skroller igjennom både intagram og newsfeeden på facebook på ren automatikk uten å egentlig registrere hva jeg egentlig ser på. Men, idag skjedde det noe sinnsykt. Jeg oppdaget at Halvor, altså KongHalvor befant seg i Harstad! Noe så tilfeldig ettersom jeg fikk kommentarer på bloggen for kun kort tid siden om at jeg burde ta meg en samtale med han angående hvordan jeg har hatt det den siste tiden. Så, som sendt fra gud var han plutselig her. Jeg skrev han en melding med en gang og bare “wtf? er du i harstad? Henter deg om 30 min!”. Så rullet jeg ut fra senga, sminket meg raskt som et lyn og kjørt enda raskere bort for å hente han.

Jeg har nå personlig vist Halvor alle krinker og kroker som er verdt å se av Harstad (altså “her hadde jeg min første fyllekule, her hadde jeg sex første gang, her bodde jeg da og da” osv). Hehe neida, men vi brukte en del tid på å beundre fjell, sitat fra Halvor “kan vi stoppe her å ta bilde av det lyset som reflekteres på det fjellet” – og vi har sett på havet. Vi har faktisk vært på museum også! Og vi har vært ute og spist! Og vi har snakket om livet! Og vi har tatt selfies! Dere har sikkert allerede skjønt det, men jeg kan bekrefte det også. . Det har vært en strålende dag.

Kanskje jeg får sett Halvor litt mer før han drar, jeg håper det! 


Uansett da, så har jeg faktisk hatt med meg kameraet de siste dagene når jeg har gjort ting, selv om det ikke har vært stort å melde. . Jeg har kjørt rundt, og har dermed vært hypersosial fordi jeg er en av få venner med lappen som enda ikke er lei av å kjøre. Så, disse dagene er både drivstoff og selvrespekten på min regning. Jeg skulle være så diskret å kjøre rundt å “spionere” i går med en venninne, jeg klarte selvfølgelig å kvele bilen i en sving, i et stille nabolag, mens jeg lente meg framover og tutet. Og “sånn går nu dagan”. . Jeg er altså en veldig dårlig sjåfør. 

Her har dere råneruniformen min . .

(annonselenke) Topp: NLY trend Bukse: Weightless Caps : cubus

 

Sko: Tommy Hilfiger 


Innimellom slagene som wannabe-råner har jeg også fått tid til litt familiebesøk, i går dro jeg til Farmor og Farfar. Jeg har jo hatt det gående en stund med å være sunn, men når man kommer til familiemedlemmer over 60 er alt håp om å innta et visst antall kalorier per dag slengt ut av vinduet. Jeg hadde intensjoner om å spise en vaffel da jeg kom inn, ettersom jeg ikke var sulten engang. Jeg spiste seks. Det er noe magisk med bestemødre og matlyst, altså. De to henger visst sammen.. 

Hos bestemor hadde jeg på meg en genser fra Rebecca Stella for nelly. (annonselenke)


Jeg fikk et råd engang om å holde hver bloggpost til et spesielt tema, men det er ikke alltid like lett når man har hundre forskjellige tanker på hjertet. Slik som nå, jeg fikk veldig lyst til å vise dere den nye stekespaden jeg fikk av Lotte : 

Var den ikke søt? Gleder meg til å komme hjem å. . vel, ha den i kjøkkenskuffa. Jeg vet ikke engang hvem jeg prøver å lure, jeg lager ikke mat før det står på liv eller død. Noe det mest sannsynlig også kommer til å gjøre etterhvert, haha.


Nå skal jeg gjøre litt treningsøvelser, tusen takk for mange gode råd på gårdagens post! Nok mat, vekter og litt mer varierte øvelser er tydeligvis nøkkelen for meg. Jeg har faktisk to venninner nå som er utdannet PT, og har virkelig lyst til å komme ordentlig igang når jeg er tilbake i oslo. Hvorfor ikke, liksom? Jeg bør også fokusere mer på å spise rett, jeg er jo ikke ute etter å bygge masse muskler, men heller ikke miste alt jeg har, så det er vel en ganske fin mellomting jeg er nødt til å finne. 

Og imorgen skal jeg faktisk på telttur! Wow, det hadde jeg ikke trodd om meg selv, men det blir nok veldig koselig og kjenner jeg gleder meg 🙂 Vi snakkes før den tid uansett!

 

56 kommentarer
    1. Hei😄😍😄
      Så fint du hadde det gøy i dag med KongHalvor i dag. Det var veldig fine bilder du hadde tatt, og det var kult at det var med KongHalvor😊😍😊
      Og det var fint at du dro til besteforeldrene dine og hilste på dem😄😄😄
      PS: DU FÅR KOSE DEG PÅ TELTTUR I MORGEN, HÅPER DU TAR MANGE FINE BILDER PÅ TUREN😄😍😄

    2. Kissie kopierte skye greiene dine til hennes blogg idag 😉 Vet du leser hennes blogg.

    3. jeg elser innleggene dine der du skriver om alt og masse forskjellig randome ting<3 hehe... det blir litt mer menneskelig 😛

    4. Jeg elsker når du har slike innleg der det står om mye og har forskjellige tema i seg. Innleggene tar liksom ikkje slutt så fort:)

    5. Elsker egentlig at du skriver slike innlegg som dette. At ikke alt har et utrolig system, men du forteller om masse forskjellig. For hva så om noen sier “hold deg til en ting i et innlegg” hvor kjedelig hadde ikke det vært a? Et helt innlegg til en stekespade, eller et helt innlegg at du var hos besteforeldra dine. Så når du skriver slik som i dette innlegget føler jeg det blir litt mer personlig og du vil virkelig prate med oss!:)

    6. du burde roe ned rougen eller solpudderet , eller ka du bruke på kinnene :p man ser jo at det er fake skygge lange veier

    7. Sol Runesdóttir: kan jo være at begge har skaffet samme sky lampe da og kissie har jo sagt at hun har googlet bilde og det er ganske lett å finne samme bilder av den der
      med mindre du har sett noe annet begge har på bloggen sin

    8. Heisann! Jeg så innlegget ditt om ønske om større ræv. For å si det sånn: Hip Thrust all the way! Begynn uten vekter, og etterhvert kan du begynne med vekter, hjelper UTROLIG mye, og ræva vokser. Bokstavelig talt! Lykke til videre 😀

    9. Du er så utrolig nydelig og såå inspirerende, måten du faktisk får satt ord på ting som jeg kjenner meg virkelig igjen i, er så utrolig bra! Du er best, aldri la noen dra deg ned Sophie❤️ Du er mitt forbilde❤️

    10. Hei! Jeg lurte på en ting Sophie. Du skrev tidligere at ”Og jeg er Mathias sin” eller noe liknende. Vil det si at dere fortsatt er sammen? 🙂 Jeg bare lurer for jeg støtter deg fullt ut på alt! 🙂

    11. Hei😄😄😄
      Du får kose deg så mye på teltturen din i morgen, håper du tar noen fine bilde som kommer på bloggen😄😍😄

    12. Slike innlegg som er med alt mulig, litt av hvert og bare random, er dem jeg liker best, så entusiastiske tomler fra denne jenten:D

    13. Elsker slike innlegg der du bare drar inn nye ting å babler! Og du hørtes så ufatteelig positiv ut, elsket det!

    14. du er sååå spinkel…ser ut som ei lita jente jo.ikke mye former der og det er sånn du er skapt så den rompa du ønsker deg tror jeg du bare skal glemme med mindre du legger på deg 10-15 kilo først og trener ved siden av.alt er mulig. ps: du må roe ned det pudderet på kinnbeina dine.skjønner du prøver og få ansiktet ditt til og se mer definert ut med dette ser jo bare ut som en lang tusj strek.

    15. hvis du skal contoure ansiktet ditt som kim K ta også google opp video på utube istedenfor å lage en tykk tusj på trynet ditt. du klarer ikke å sminke deg seriøst.

    16. Baaaaah blir gal av alle lavmål-mennesker som som skyter ut dritt til deg – Sophie du hever deg langt over disse personene. Ønsker deg en strålende dag – du ser vakrere ut noen sinne, år for år – du har en strålende fremtid i møte!!!!!!

    17. tenkte bare å fortelle deg at du ser så utrolig bra ut! har ikke lest bloggen på en stund fordi maccen har vert ødelagt, men når jeg klikket innom den nå hadde du forandret deg mye, til det positive så klart 😀

    18. haha, søte dere er på de bildene!
      De weightless buksene, er de små eller store i størrelser, er de veldig stretchy eller er de harde i stoffet? og er de tynne i stoffet?

    19. Vet du hva Sophie, jeg syns rett og slett du skal gi faen i alle disse “bedreviterne” som skal fortelle deg hva du skal gjøre?
      Jeg blir helt kvalm av at alle heletiden skal hakke på andre, og du merker det nok litt ekstra godt siden du er en “offentlig person”.. asso, hva faen skjedde med “om du ikke har noe fint å si, ikke si det” ??? jeg skjønner ikke hvordan du takler det, for om jeg skulle fått masse dritt slengt til meg hver dag, så hadde jeg gått rett i kjelleren! Det er jo ett evig bevis på at du faktisk er utrolig sterk, og at du ikke gir deg!
      Jeg kjenner deg ikke, men har lest bloggen din en stund, og sett bloggerne, og jeg har ett godt inntrykk av deg. Jeg syns du virker som en fornuftig og snill person, med ett veldig godt hjerte. I tilegg er du vakker!
      For å sitere kjæresten min ” ikke fortell meg hva jeg skal gjøre, for jeg er meg, og jeg gjør hva faen jeg vil”
      Ta det til deg, gjør som du vil, gi faen i alle bedrevitere (vet det er lettere sagt enn gjort) , og bare nyt dagene!
      Håper du får en fin dag videre, og en kjekk teltur imorgen! 🙂

    20. Hei!
      Jeg vil veldig gjerne anbefale deg en ebook fra en australsk jente som heter Kayla Itsines. Hun har skrevet en nutrition guide og en bikini body guide(med et treningsprogram på 12 uker). Jeg kjøpte det for litt siden og merker en utrolig stor fremgang! Av ernæringsdelen så har jeg lært hvordan jeg skal sette sammen maten i løpet av dagen og hvor mye av hver gruppe jeg burde spise. Av dette har jeg blitt mye mindre oppblåst og rett og slett følt meg mye bedre. Treningsøktene er utrolig inspirerende og morsomme, og ikke minst forskjellig hver gang. Det er nå veldig gøy å trene og man blir ikke stappet full med muskler.
      Hvis du går inn på http://www.kaylaitsines.com kan man se bilder av folk som har forandret seg på 12 uker, og det er helt utrolig! Jeg føler denne boken hjelper deg til å både spise riktig og trene nok samtidig som du ikke blir for muskuløs, men derimot veldig feminin! Hun har også instagram der hun legger ut bilder av andres forandringer!
      Klem 🙂

    21. Hei. Jeg personlig misliker bloggverden… Har selv deltatt i bloggverden, men for å spre positivitet. Jeg vil gjerne sende deg masse positiv energi. Stå på. Du vil finne lykken, hvis du følger ditt hjerte. Du har masse godt å se fram til. Du er ikke alene. Du har andre med deg på denne veien, som folk kaller livet. Vær deg!

    22. Virkelig elsker de to første bildene av deg! Du ser så genuint glad ut og så utrolig vakker! Kos deg på telttur, satser på at det blir en bra opplevelse 🙂

    23. Du er så fin! Syntes det var et fint innlegg, ikke sånn anbefalings innlegg, men et innleg som fortalte noe. Sier det igjen, du er superfin og det fortjener du og vite! Forbilde!!

    24. Nydelig du sophie 🙂 Godt og se du er ute å nyter litt av sommeren. By the way, du ser smashing ut ! elsker sånn du har sminket kinnbena, markert å fint! du begynner å få skikkelig teken på counturing nå! Selvom man går igjennom tunge ting, er det godt og komme seg ut å få tankene på andre ting, eller hva :D? Jeg kommenterer aldri noe, noen vei, men føler vi er litt like.. godt man kjenner seg igjenn i noen mennesker her i verden. hehe takk for at du lot merke til forrige kommentar! du vet sikkert ikke hva jeg mener, så da får du grublet litt heheh ha en fin kveld 🙂

    25. Det virker som du er på bedringens vei! Love it! Det er bra å se 🙂 Du er så fin Sophie Elise, du må ikke glemme det 🙂 Dette klarer du! 😉

    26. Det er så utrolig morsomt å se at du smiler! Ikke ta meg feil, du smiler jo ofte på bilder. Men det er en annen ting å fake a smile enn å faktisk smile! Du ser så friskt og opplagt ut, noe som jeg ikke har sett på en liten stund hos deg! kos deg videre!

    27. VET DERE HVA! ALLE SOM GJEMMER SEG BAK EN PC`EN SIN, SITTER Å SKRIVER DRITT TIL ANDRE MENNESKER KAN BARE FYKE TIL HELVETE!!
      Før var jeg litt skeptisk til deg Sophie Elise, fordi..ja vet ikke, men nå har jeg begynt å lese bloggen din, du virker som en herlig person! du er utrolig inspirerende for utrolig mange mennesker som sliter med sitt…. du har hjulpet dem med så mye. Du er et forbildet, det er mange mennesker som har lyst til å se ut som deg. Jeg elsker innleggene dine, de er så filosoferende, utfyllende og morsomme å lese.
      Virker som du har en tøff tid nå, men livet er for kort til å være lei seg/deprimert. Folk som kaller deg svak, vet virkelig ikke hva du har gått gjennom! du er utrolig sterk! og jeg ønsker deg alt godt!
      Jeg håper du får en nydelig framtid, at alle dagene skal være rosa fylt med glitter, kjærlighet og glede!
      Jeg elsker personligheten din! håper du skjønner hvor nydelig du er! <3
      Klem!

    28. Det er veldig misvisende å skriver at du spiste seks vafler, når det var seks vaffelHJERTER du spiste 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg