en god oppfordring

I dag har jeg en liten oppfordring til dere lesere, som jeg er ganske sikker på de aller fleste av oss trenger i hverdagen. Man må naturligvis ikke gjøre alle, men minst EN skal vi alle klare. 

(reklamlenke) Kjole fra Rebecca Stella for Nelly


  • Gi foreldrene dine en klem. Om de ikke er der, send dem en melding, fortell at du er glad i dem. Gjerne besteforeldre også, mens du først er i gang.
  • Be noen på en date! Om så det er kjæresten din, en du er forelsket i, eller kanskje en venninne som føler seg litt deppa. 
  • Send en melding til noen du savner, og si nettopp det. Livet er for kort til å la ting gå usagt.
  • Gjør noe du har utsatt – for min del er det å sjekke innboksen på mail, og det har gitt meg en vond magefølelse lenge nå. Når det er unnagjort vil jeg garantert føle meg 100 kg lettere. 
  • Be noen på besøk, og faktisk vær til stede. Legg fra deg mobilen. Ikke sjekk snapp. Vær en god lytter, en god venn. Det kan redde dagen til noen som har det vanskelig, stol på meg. 
  • Gi komplimenter. Jeg tenker mye fint, men er dårlig på å si det. Nå skal jeg være ekstra flink.
  • Smil til en fremmed, eller to eller tusen. Smil til alle!
  • Om du føler du har noen som irriterer deg, eller noen du gjerne skulle ha kjeftet på/drept/sendt ut på havet i en gummibåt uten årer. . Skriv dem et brev. Altså et fysisk brev, ikke på facebook. Du poster ikke brevet, men det er godt å få tankene sine ut. Enkelte mennesker kan man ikke snakke ordentlig med uansett, ofte ender det bare i krangler og det har vi vel ikke tid til? Så, da er ofte et slikt brev den beste løsningen. 
  • Du vet det øyeblikket, akkurat nå? Akkurat nå er faktisk livet ditt, og hver eneste dag er kun en ting sikkert – man går nærmere og nærmere døden. Det er ikke vits å kaste bort tiden på mennesker som ikke vil deg noe godt. Det er faktisk ikke noe poeng, og jo før vi innser det – jo bedre. Hver dag du kaster bort på å være lei deg, er en dag du ikke får tilbake. Så for min del ble vel det blokkering av enkelte personer, sletting og å bare bestemme meg for at nok er nok. 

For meg som har vært i min egen lille merkelige boble de siste ukene hjelper det å høre slike ting som dette. At man kan gjøre dagen bedre for andre. For seg selv. Gjøre livet sitt litt bedre, om man bare prøver.

 

Jeg har selv utført noen av punktene allerede, for jeg har hatt date/være til stede-tid med Anne-Sofie ♥ Vakkert bilde vi klarte å ta, forresten.

 

52 kommentarer
    1. Bladde nettopp i arkivet fra juli 2013.. Du har forandret deg helt sykt mye i ansiktet! Er det sant at du har tatt botid eller noe for å forandre på det??? Vet at du har tatt neseoperasjon altså…

    2. Du er så flink 🙂 Trengte akkurat dette, har hadd en veldig god dag som plutselig endra seg helt å ble en forferdelig dag…

    3. Jeg vet ikke om dette vil trekke på smilebåndet eller om det gjør dagen din minst 5% bedre, men jeg vil så gjerne fortelle hvor mye jeg respekterer deg for den du er! Har fulgt med bloggen din i flere år, først tenke jeg at du var ei dum, selvopptatt og utakknemlig jente, noe som viser seg det helt motsatte. Gjennom bloggårene dine har jeg faktisk lært å “kjenne” deg bedre. Du er en helt fantastisk person, på det ytre og indre.
      Du har hjertet ditt på den rette plassen, jeg kjenner jeg blir stolt av deg selv om jeg ikke kjenner deg personlig, men er virkelig stolt av deg. For alt du gjør, donering av klær og penger til diverse organisasjoner, kjemper for dyrenes rettighet, gir oss et innblikk i den virkelige verden. Og jeg brukte å stille meg et spørsmål om det; “herregud, tro om hun bare gjør det for oppmerksomhet som de fleste” MEN nei, jeg tok fullstendig feil. Du er virkelig et fantastisk og selv oppegående menneske jeg noen gang har “møtt”. Du er vakker, elegant, unik og intelligent ja, lista er lang.
      Jeg synes du er et så utrolig herlig menneske, utifra det jeg har oppfattet, og du gir ut positive og hjelpsomme råd.
      Jeg håper at ting blir bedre for deg slik situasjonen er nå for deg, siden jeg ønsker ditt aller aller beste. For det fortjener du virkelig. Stå på Sophie 🙂
      Vet ikke om du leser absolutt alt det jeg skriver, men om du gjør det så håper jeg dette gjorde dagen din litt bedre. 🙂

    4. Du er en så sinnsykt vakker person. Både på innsiden og utsiden. Helt utrolig hva du utretter, og hvilke tanker du deler med oss viser hvor utrolig omtenksom og herlig person du er.

    5. Spring.me/sofieelise
      Spørsmål: Har du silikon eller ikke?
      Sophie: ikke! og kommer nok ikke til å ta det heller, når jeg får tenkt meg om. i would look crazy
      Hahhaha så skjønn!

    6. Håper alt godt for deg fremover, det fortjener du virkelig 🙂
      Du er nok norges flinkeste blogger, bare det at du oppdaterer selv om du har det vanskelig sier mye om deg som person – du tar jobben din seriøst, selv i vanskelige tider. Stå på videre Sophie og la alt hatet prelle av deg! 🙂

    7. For et fint innlegg og så godt at du i så ung alder allerede har skjønt at ja, livet er virkelig for kort til å kaste bort på mennesker som bare stjeler energi fra deg og får deg til å føle deg dårlig. Slike trenger du virkelig ikke kaste bort din dyrebare tid på og vær du så glad at du allerede før du er 20 har begynt å leve etter det:) De fleste kommer laaangt etter deg og noen går utrolig nok hele livet og godtar pisspreik fra lavpanner som kun er ute etter å rive en ned. Og jeg synes bildet av deg og venninnen din var superrørende♥ Alt godt til deg:)

    8. Hei😄😄😄
      Du er en herlig person Sophie, dette her trengte jeg veldig mye, siden jeg måtte ha tatt noen vanskelige valg denne uka, så du gjorde dagen min mye bedre, og ikke hør på de som skriver at du er dum fordi du tar botox eller tar silikon eller du har operert hele ansiktet ditt.
      PS: DU SER VAKKER UT SOM ALLTID PÅ BILDENE DU LA UT ☺️☺️☺️
      Og de som skriver masse dritt om deg er nok bare sjalu og jeg støtter deg i deg du har gjort☺️☺️☺️
      Og jeg synes at du er tøff som ignorerer alle hat kommentarene 😄😄😄
      Og tusetakk for at du lager denne bloggen, du innspirerer meg veldig med det jeg har lyst til å gjøre.
      PS: FINE BILDER AV DEG I DAG PÅ BLOGGEN, LYKKE TIL MED DET DU SKAL GJØRE FREMOVER 😄😄😄
      OG JEG ER VIRKELIG SPENT PÅ DEN NESTE SANGENE DIN SIDEN DU HAR SÅ VAKKER STEMME😄😍😚

    9. Så utrolig koseligt at du har vært mye med familien din i det siste. Og så mye bra du skrev om hva vi kunne gjøre, jeg har aldri tenkt over det, har alltid tenk at jeg møter de igjen senere men det er jo ikke sikkert.. Skal ta opp mobilen min og sende en melding til søstra mi som jeg kranglet med for ikke så lenge siden og si unskyld! 🙂 Jeg håper virkelig alt ordner seg for deg og at du får en fin slutt på sommeren!

    10. Man ser hvor mye du redigerer bildene dine om man ser den lionheartvideoen din. Altså, et tips: ikke rediger deg så mye på bilder, folk vil få bakoversveis. Seriøst. Bare slutt å rediger bildene dine så jævla mye. Og hva faen skal du egentlig med et speilreflekskamera når du blurrer til trynet ditt på bildene? Det hadde holdt med et lite kompaktkamera for deg kjære. Gjør alle en tjeneste å gi det bort, for du har virkelig ikke bruk for det når du redigerer bildene dine blurry og dårligere enn hva de EGENTLIG er. Er du virkelig så stygg som du selv mener (ettersom du redigerer bilder av deg selv til de grader), så legg heller ned bloggen så slipper du å vise trynet ditt.

    11. Hei Sophie Elise! 🙂
      Jeg er innom bloggen din hver eneste dag, men pleier ikke å kommentere noe særlig på de bloggene jeg leser, men nå vil jeg legge igjen en kommentar til deg.
      Jeg håper du har hatt en fin avkobling sammen med familien din og vennene dine. Håper du har fått samlet tankene dine og fått slappet ordentlig godt av. Det fortjener du.
      Jeg kjenner deg ikke, men må si jeg blir glad hver gang jeg kommer inn på bloggen din og ser alle de fine bildene du legger ut og hvor sterk og fin personlighet du viser her på bloggen din!
      Du er en utrolig spesiell person på en positiv måte. Du viser at du gjør så mye fint for å hjelpe andre, du gjør ting du føler er best for deg og står for det. Det syntes jeg er utrolig bra gjort av deg.
      Uansett hvor mye dritt kommentarer du kan få på ett innlegg du legger ut på bloggen din forteller du oss om hvordan du har det. Du er en person som alle andre og blir såret, men du er så sterk som IKKE gir opp, jeg blir stolt at det finnes sånne mennesker som deg 🙂
      Dont be afraid to stand for what you believe in, even if that means standing alone<3
      Stå på og aldri forandre den fine personligheten du har, vakre deg!
      Sender deg mange gode klemmer og håper du har det bedre nå 🙂

    12. Hei😀😊😊
      Har nettopp gjort alle punktene, det skjedde noe utrolig, jeg har ikke sett eller snakka med onkelen min på 10 år, så endelig fikk jeg tak telefonnummeret hans og jeg har ikke vært så glad i hele mitt liv.
      Jeg må bare takke for at du lå ut dette på bloggen din, du har endret livet mitt, så tusen takk😀😀😀
      Håper du blir friskmeldt snart, det er veldig synd at ut har blitt sykemeldt.
      PS: LYKKE TIL MED DET DU JOBBER MED FORTIDEN, HÅPER DU BLIR FRISK SÅ FORT SÅ MULIG 😚😚😚

    13. Du er desidert norges beste blogger. I denne tiden har det kommet enda bedre frem enn ellers! Du fortjener all ros som er å få, fordi du klarer å se det positive i alt. Selv om du får mye dritt i kommentarfeltet, freaker du ikke ut, men skriver beherskede, støttende innlegg som andre kan dra nytte av. Har selv fått mye dritt slengt etter meg på nett, og et av dine siste innlegg fikk meg til å se lysere på situasjonen! Tusen takk for det<3
      Ps; siden du etterspør respons fra leserne dine når du skriver litt "annerledese" innlegg, så vil jeg bare få si at dette inlegget likte jeg veldig godt!

    14. Jeg kunne ha sagt at du fortjener mye bedre enn hva du går gjennom, men helt ærlig, så er det jo ikke det det handler om. Til syvende sist så handler det om hva man vil ha, hva man trenger og hvem man elsker.

    15. Kom over det gamle innlegget ditt der du anbefalte ELF sin sminke, og så at du hadde tre føflekker; en under leppa, en over leppa og en på nesen. Jeg ser ikke så mye til de i dine nye innlegg, bruker du å redigere de bort eller har du fjernet de?

    16. Hei Sophie. Du er jo faktisk en blogger som ofte bruker det at du har så mange lesere til noe bra. Så jeg lurer på om du har satt deg inn i Israel – Palestina konflikten, og det som foregår på Gaza. Det synes jeg virkelig er noe som er verdt å skrive om 🙂 Tenk på det, det er uskyldige barn.

    17. Hei, jeg har lenge lurt på noe. Det er kanskje litt personlig å spørre om også- men hva skjedde egentlig mellom deg og Lisa? Eller var det bare vanlig “vokst-fra-hverandre-ish”? Har lest bloggen din leenge, så man legger jo fort merke til at et ansikt blir borte! Forresten som jeg sa, har lest bloggen din lenge, og med god grunn! Du er virkelig en inspirasjon på mange måter, og en fantastisk blogger. (Har aldri kommentert her, så føler meg litt småklein.)
      Hehe, uansett, du kommer sikkert ikke til å svare på denne, men det er jo verdt å prøve seg!

    18. Hei Sophie! Du har sikkert hørt om nettsiden change.org, mener å huske at du har skrevet om den før. Men kunne du skrevet et innlegg om isbjørnen Arturo i Argentina? Du kunne skaffet så mange underskrifter, bare ved å lage et lite innlegg.. Du har sikkert mye å gjøre om dagen, men du kunne bare nevnt det i et innlegg i det minste! Er nok mange som ville satt pris på det hvertfall!

    19. Ingen skal komme hit å si at du er et dårlig forbilde, eller noe som helst negativt. Du er helt fantatisk, beste

    20. Har ikke lest bloggen din så lenge, men jeg kjedet meg en gang og gikk igjennom alle bloggene på toplista på blogg.no, når jeg kom til din blog tengte jeg “hun er jo bare opptatt av utseende”. Der tok jeg FEIL. Du er et helt fantastisk menneske! Jeg ble veldig overrasket når jeg gikk inn på bloggen din. Etter den dagen har jeg lest bloggen din fast!
      Innleggene dine er så gjennomførte! Jeg kan ikke si et eneste negativt ord om deg Sophie! Du er helt fantastisk!
      Jeg har faktisk begynt å kutte ned på kjøtt pga deg! Stå på videre! Du er best ♡

    21. Godt å se en seriøs side av deg 😀 Du imponerer folk som dømmer deg. Bra at ALT ikke bare handler om utseende og mote, blir så deprimert av at unge jenter skal ha slike forbilder. Stå på videre med slike kloke ord, kanskje ting vil snu seg ganske så snart <3

    22. Vet du ka. Det her innlegget ga så mye mening at æ ikke har ord. Nederste punktet ga mæ en liten oppvekker, vi leve NU, i detta øyeblikk, og menneska som alltid e negativ skal man bare kutte ut. Menneska som prøve å drege dæ ned istedenfor å oppmuntre å pushe dæ, menneska som faktisk e venna eller familie. Nei, vet du ka, TAKK for et velskrevet og bra innlegg -igjen

    23. Jeg er ikke den som vanligvis kommenterer på blogger, jeg e den som obsrverer ( mesteparte ser på bildene) som jeg tipper mangee andre som leser blogger også gjør. Men i dag bestemte jeg meg søren meg for å ta meg litt tid til å lese. Å med det vil jeg bare si at disse personlige innliggene dine virkelig gjør et inntrykk, jeg sitter i alle fall igjen med mase tanker. Tanker om livet,, tanker som jeg aldri har tenkt over før. Dett klarer du på en fantastisk måte å få meg til å tenke over. Du er bare et menneske du også, som alle vi andre. Du har et hjørte, du har et åpent sinn og ikke minst så har du din Meninger. Å dine meninger respekterer jeg fult å helt ut, og må bare med det få si at jeg synes du er et fantastisk menneske, en fantastisk sjel! ikke glem det. Synes faktisk at du skal fortsette med disse persnlige innleggene jeg, ikke hele tiden, men av og til er det godt å lese at det er faktisk ikke bare jeg som tenker sånn som du. Stå på jente!

    24. Nå har jeg sittet i evigheter å lest bloggen din, og nå har jeg dessverre kommet nederst på siden :'( Bloggen din er sykt bra! Har du noen tips for å starte opp en bra blogg? Hva skal man liksom skrive om for at folk skal syntes det er inntresant?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg