ødemarken

I formiddag tok jeg og pappa bilen fatt og kjørte i rundt 4 timer, sør og bort fra Harstad. Så, de neste dagene skal jeg befinne meg i et veldig lite hus, uten internett, mobilnett og tv. Vi måtte kjøre et lite stykke slik at jeg skulle få blogget nå, men det er egentlig like greit å være uten alt det tekniske for en liten stund og bare koble helt av. Kan fortelle dere en liten fakta om meg selv, jeg pleier å skrive dikt og tekster når jeg ikke har noe å gjøre, for eksempel når jeg sitter på fly. Så det kommer sikkert til å bli en del av den slags disse dagene, ellers tenker jeg å gå en del på tur med musikk på ørene og bare tenke.

(annonselenker) Jeg har på meg en bukse fra weightless, sko fra converse og en genser fra sparkz som desverre er utsolgt akkurat nå. 


Så langt har dette oppholdet i nord lært meg akkurat det jeg ønsket – jeg har gjort helt rett valg ved å flytte til oslo, og jeg ser fram til å komme tilbake om noen uker. Det er så godt å være her sammen med mamma, pappa og venninner, men jeg føler hele byen har et grått lag over seg som aldri gir helt slipp. Fantastisk fin by på mange, mange måter, men ikke lengre noe for meg, og jeg føler meg derfor veldig heldig som har et annet liv i oslo og min egen lille familie å vende tilbake til. Og speaking of, snart kommer jo kattene mine også ♥ Det skal bli så godt! Mine egne små babyer som jeg skal passe så godt på, å gi dem all kosen i verden. Ser fram til å spoone de små pelsdottene hver eneste natt. Oh lord, jeg har faktisk enda ikke funnet navn til dem! Det kom inn massemasse tips fra dere, så mange at valget ble utrolig vanskelig. . Im workin on it. Det kan bli mitt prosjekt når jeg sitter her ute i ødemarken.

Nå skal jeg spise opp maten min så er det tilbake til uten mobildekning og ensomheten, haha. 

80 kommentarer
    1. Masse god bedring <3 Håper du får det bedre med noen dager vekke <3 Du har all min, og mange andre sin støtte <3
      Klem 🙂

    2. Håper du nyter dagene med familie og venniner 🙂
      bruk tiden godt! Synes Pernille og Leo er to fine kattenavn

    3. Har du ask? Fordi hvis du ikke har det, så er den en bruker der som gir seg ut for å være deg:/ hun heter sophieelise94er
      Ville bare si ifra:)<3

    4. Dust. Den hytta leide jeg og samboeren min for 3 uker siden. Både tv,canal digital OG 3g nett der,så,ja.. Prøv å fremstå som en normal jente.. Du er ikke hollywood kjendis!

    5. Det er en helt vanlig utleiehytte, en ganske billig en, med wifi og alt. Prøver du og bløffe leserne dine?

    6. Slapp av dere perfekte mennesker lengre opp. Blir svett og ganske klar av dere. Kos deg mye Sophie:) Du er ikke langt unna der jeg bor nå, hadde vært gøy å møtt på deg:)

    7. Det bildet av fyret er 5 minutter unna hytta til mormor og beste. Utrolig fint sted og perfekt og koble helt ut. Elsker det stedet <3

    8. SOFIE BLE DUMPET AV MATHIAS, HUN HAR IKKE KASTET HAN UT, HAN VALGTE SELV Å FORLATE HENNE.
      Jeg bor i Harstad og har felles venner med Mathias. So there u have it, sofie er en sur, sjalu og irritabel kjæreste, han fikk nok.

    9. Til dere som sier at hytta ikke har nett osv, kan hende de valgte hytta fordi den var fin, og bare lar vær og bruke nettet..?

    10. Vet ikke om kattene er gutt(er) eller jente(r), men jeg syner Mille og Molly er søte navn:) Jeg vet ikke hvorfor jeg liker dem så godt, men jeg synes det er søte og koslige navn:D
      Håper du får vilt deg ut, og slappet av, så du blir “frisk” igjen, det fortjener du virkelig<3

    11. Ingvild (breadhead): tror du hun hadde “reist et stykke unna” for å blogge om hun selv valgte å ikke bruke nettet i hytta? Ser du ikke at dette er et oppmerksomhetsstunt? Håp om avisoverskriften; “Sophie Elise har gått i dekning i ukjent bolig”… Bla bla bla.. Dramaqueen!

    12. Så koselig rødt lite hus. Deilig å komme seg litt bort kan jeg tenke meg.Ødemarken er gull verdt til tider!!! Nyt dagene og en fortsatt god helg!

    13. Syns mange av dere var frekke og stygge med Sophie Elise. Hva er faen mening i dette? La henne være!
      La henne få tid til å fortelle når hun har lyst. Og ikke sikkert dere får vite, for dere fortjener det ikke. Så stygge dere er med henne FORTJENER dere ikke å vite det. Er det for plagsomt å lese bloggen, er det bare å stikke vekk herfra!! Hvorfor hakker dere på henne og tråkker henne når hun er langt nede? Skulle ønske mange av dere viste respekt og forståelse. Det var min dagens oppkast.
      Dere har så lite liv at dere vil bare dra henne ned i søla. Og vet dere hva? Dere har greid det! Nå er hun utbrent, og sliten av mange av dere. Syns det er veldig frekt av dere.

    14. Jeg føler at det har kommet flere stygge kommentarer etter “bruddet”. Hvorfor? . Jeg blir seriøst lei meg av å se så mye stygt slengt rundt omkring både her og andre steder på nettet, det er så unødvendig! Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, men jeg beklager virkelig Sophie for at du må gjennomgå alt dette;/
      Gode tanker fra meg, skjønne<3

    15. Ble slutt med meg og samboeren min også for en stund siden, og alenetid er gull verdt! Skrudde av mobilen, deaktiverte facebooken og brukte tid for meg selv. Først etter snart 2mnd er jeg glad igjen, men savnet kommer nok ikke til å gi seg på en goooood stund.
      Til dere som sier at der ER internett på hytta: har dere tenkt over at hun kanskje skriver det for å få fred? Tenk dere alt presset, det har blitt slutt med kjæresten, men har flere tusen blogglesere som krever at hun skal blogge. Det er noe som er feil når hun må lyve for at dere skal respektere hennes valg om å være alene, og den feilen ligger IKKE hos Sophie!

    16. Det kreves litt åpenhet og ærlighet fra din side nå.. rykter svirrer. Hvis dette faktisk er et PR-stunt hvor du prøver å skape drama og skaffe flere lesere så er det ikke sååå bra utført, mange gjennomskuer det, flere er irritert.. og alle kan se at det du kaller et bortgjemt hus i ødemarka faktisk er en normal utleie-hytte, ikke noe spennende og mystisk med det..kall en spade for en spade, dette blir som å kalle en leilighet et penthouse fordi det ligger i øverste etasje..

    17. Bodde i Harstad før, og liker ikke byen i det heletatt. Synes det er en stygg by, egentlig. Ser så trasig ut..:/

    18. Hvorfor må du overdrive? Jeg vet at det er god dekning på den hytta der, og internett. Åååh, kan du ikke bare være ærlig av og til?

    19. den akustiske versjonen av sangen din som ligger på vg nå var rett og slett FORFERDELIG! du må få trent opp stemmen din mye bedre for det var så dårlig at jeg skrudde av etter under ett minutt!

    20. Jeg synes det er kjempesøtt å kalle små pusikatter for Snute 😀 Selv har jeg 5 små pusibabyer som er litt over en uke gamle. En av dem har nettopp åpnet begge øynene og de andre jobber med saken. De er så nydelige <3 Har lagt ut litt bilder av dem på bloggen min 🙂

    21. Hannah hva faen som feiler deg!, Kan ikke du ha de for deg selv !!. Du er såå barnslig!. La Sophie være i fred !

    22. Så nettopp Acoustic versjon av sangen din, og herreguuuud kor flink du e! Utstrålinga di, smilet ditt, stemmen din ååh alt er perfekt! Håpe du e stolt over dæ skjøl sophie <3

    23. Ikke for å være frekk, men du er ikke sååå flink til å synge som du påstår. Men uansett, det var ikke det jeg ville si.
      Hvorfor ser du bare fin ut på bilder, men ikke i “live”-versjon ? Hvor mye redigerer du bildene dine, er lissom sånn at du ser normalvektig ut når du påstår at du er så undervektig. Hahah

    24. Anonym: nei, som jeg skrev i innlegget (og har nevnt hundre tusen ganger..) har det ingenting med mathias å gjøre at jeg føler meg på denne måten. Så klart er det også en helt grusom situasjon, men det takler jeg jo. Er vel tydeligvis ikke vits å skrive det uansett.

    25. Yeah right! Dette har INGENTING med M å gjøre 😉 tell yourself that. Hvofor skulle det ellers være så tungt å gå hjem å legge seg…? Fordi du er alene

    26. Er dårlig på å kommentere, men klarer ikke å dy meg nå.
      Syns det er morsomt med de som bruker så mye av livet sitt på å tolke blogginnleggene på den mest negative måten og ikke minst på å grave opp så mye drit de bare klarer i håp om at Sophie skal bli såret. Tipper dere som gjør det er 13-14 år gamle jenter som er så usikre på seg selv at de må dra andre ned – og hvis ikke dere er det, så blir jeg direkte flau!
      Slapp av så mye du bare kan, Sophie. Håper alt ordner seg 🙂

    27. du som sier lionheart ikke har mye autotune? haha, absolutt HELE sangen må ha vært autotune, for den akustiske versjonen var helt grusom

    28. Jeg blir rett og slett flau av å være menneske når jeg leser mange av kommentarene over her… At det går an! Stå på du, Sophie <3 Slapp av litt og hev deg over disse folka som bare slenger unødvendig dritt.
      Synes den akustiske versjonen av Lionheart var fin forresten! Du har så vakkert smil 🙂

    29. Stå på Sophie! Blir så oppgitt over alle de ufine kommentarene du får hele tiden…! Liveversjonen av lionheart var veldig fin, fin stemme og du er flink til å synge 🙂 ta vare på deg selv <3

    30. Jeg er en dame på 40 år og har vel strengt tatt ikke noe her inne å gjøre. Skummer to tre blogger en gang i uka, mest pga at jeg er mamma til en tenåringsdatter, og ønsker å følge litt med i den nettverden hun er en del av, men innrømmer gjerne at jeg synes det kan være spennende selv også!
      Sophie Elise, her skal du få skryt av en mamma: En voksen, ansvarsfull og såkalt ” vellykket dame med god jobb og et vellykket liv”, skal kanskje helst si at du er et dårlig forbilde med dine plastiske operasjoner, delvis retursjerte bilder og diverse andre ting. – innrømmer at jeg ikke hadde blitt veldig glad om min datter hadde gjort det samme, men heldige meg har endelig levd lenge nok til å se ting litt i perspektiv og disse tingene har ingenting med din personlighet å gjøre. Du fremstår som en åpen og ærlig jente, som tør å vise hvem du virkelig er og stå for det, selv om det innebærer å vise at ikke alt er ekte og at livet ikke alltid er en “dans på roser”. Du viser din sårbarhet, og jeg er sikker på at du hjelper mange usikre tenåringsjenter ved å vise at ingen er perfekt. Jeg synes også at du får frem det viktigste i livet, det å være snill mot andre, både mennesker og dyr, det er det viktigste i livet. Dette har du lært ved å ha snille, nære mennesker rundt deg i oppveksten. Slik har ikke alle mennesker gleden av å vokse opp, og mange av dem som hetser deg har nok ikke lært denne viktige tingen i barndommen. Du sliter litt nå, men jeg ser at du har så mye kjærlighet og så mye fint i deg, at jeg vet du vil lande på plass i deg selv snart. Du vil helt sikkert bli et lykkelig menneske som tør å takle livet og det som kommer. Lykke til fremover! Jeg kommer til å fortsette å følge deg. Du er et inspirerende menneske. Fortsett å være deg selv, og gjør akkurat som DU vil. 🙂

    31. Det er så latterlig at folk ikke kan FORSTÅ at Sophie også kan ha det vanskelig uten at hun er “dramaqueen” og at hun bare er ute etter oppmerksomhet. Det er så forbanna stygt gjort, det – At hun skal få dobbelt så mange stygge kommentarer nå som henne er inne i en vanskelig tid. Og hvis alt dette VIRKELIG hadde vært på grunn av kjærlighetssorg – er det ikke lov å være trist og rømme litt vekk? Må man virkelig ha opplevd noe traumatisk for å kunne sørge “offentlig”? kyss meg i ræva, og fuck dere bedrevitende idioter som mener nettopp dette. Kjærlighetssorg er noe av det verste jeg vet om hvertfall, og det er det garantert flere enn meg som syns. Et lite tips til dere som også går inn på blogger og LETER etter feil, skaff dere noe annet å gjøre på fritiden. Hadde alle mennesker vært klin like, ville verden gått under 🙂 Jeg håper karmaen slår tilbake på dere. Jeg håper dere en gang får igjen så det synger etter.
      Og til deg Sophie – prøv å kos deg så mye som mulig, og pass godt på deg selv 🙂 Du er en fin en!

    32. Så koselig det så ut til å være der du er nå. Kan tenke meg det er deilig og avslappende med så lite mennesker rundt deg nå og bare (nesten) naturen 🙂
      Jeg syns det er så dumt at jenter alltid skal rakke ned på andre jenter, mest sannsynlig så er det vel fordi de er misunnelig på den de retter de stygge kommentarene mot, evt. veldig usikre på seg selv. Så det er bra at du klarer å takle det da, selv om jeg tipper at slike ting kan gå innpå de aller fleste av oss…
      Håper du får noen fine dager til der, før du reiser hjem igjen. Og, bare så det, jeg er fraa meg av misunnelse på deg som får flytte(har flyttet) til hovedstaden! Jeg bor på Jæren selv, og har hatt lyst til å flytte til Oslo i mange år nå. Så kanskje det blir noe av en dag, hvem vet. Foreløpig har jeg klart å lure mannen min til å flytte til Fredrikstad (så jeg er ikke såå langt unna målet, hihi…), for å bli gullsmed og å gå på skole i Gamlebyen! 🙂

    33. Kjære deg, for en nydelig plass. Må du virkelig få koblet ut og vært bare Sophie for en stund. Kos deg med diktskriving. Kanskje vi får lese diktsamlingen din publisert en dag..? 😉

    34. skjønner godt den følelsen av å koble helt av fra alt , fantastisk gammeldagsliv…håper det blir noen dikt av deg snart..kos deg nydelige du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg