getting there

Nå er jeg hjemme hos mamma og pappa, i trygge lille Harstad ♥ Planene ble endret litt på, så jeg og pappa drar fra byen først imorgen, men det er godt å slappe av i barndomshjemmet enn så lenge. Her er jeg på mitt gamle rom, tar tusen powernaps om dagen, trener litt, ser på serier, spiser og er med venninner. Det er veldig koselig, og etterlengtet 🙂

Lille babyrotta mi ♥

Poserer på gulvet i kjent stil! Jeg har på meg en sykt komfortabel hettegenser fra wildfox, elsker det merket. Alle klærne er veldig deilige å ha på seg. Den er utsolgt i lysegrå, men finnes i mørk farge enda. (annonselenke)


Det er vondt å se at flere i kommentarfeltet skriver som om de vet alt om min situasjon. Der jeg er nå psykisk handler ikke om kjærlighetssorg. Det stemmer at jeg fra nå av kommer til å bo alene, men min sivile status vil jeg ikke kommentere. Det er ikke noe dramatisk utover den situasjonen. Men jeg har hatt det vanskelig og slitt meg ut i over ett år, og dere har vel kanskje merket på meg i enkelte situasjoner at jeg ikke klarer å nyte, jeg ser alt utenfra og har vært veldig apatisk og kald. Det er ikke meg, men har kommet som en konsekvens av at jeg har vært utbrent, sliten og lei, og dermed ikke klarte å nyte noe som helst. Så, at jeg har gått på en smell nå er ikke uventet, alle som har vært rundt meg har egentlig bare ventet på dette og gitt meg beskjed flere ganger om å slappe av, selv om jeg hardt har påstått at jeg klarer alt og kommer meg igjennom alt. Slik er det ikke. Kanskje jeg syter, kanskje jeg klager – alle kan ikke klare alt. Men ikke uttal dere om min situasjon når dere ikke vet så mye. Jeg har overlevd masse, flere ting jeg har delt på bloggen, flere jeg ikke har delt. Jeg har alltid tenkt at så lenge de jeg elsker har det bra, så går det greit med meg også, samme hva det krever. Nå må jeg bare begynne å elske meg selv også, nå prioriterer jeg det, og er på vei dit. Jeg er så utrolig mye sterkere enn jeg selv trodde. 

Jeg har en stor respekt for flere av dere, og deres tanker, støtte og historier på både mail og kommentarer har fått meg til å se lyset i enden av tunnelen ved flere anledninger, også i denne. Det setter jeg veldig stor pris på, og jeg skal så klart oppdatere dere mens jeg er her. Klem til de fleste av dere ♥

104 kommentarer
    1. Ønsker deg god bedring! Du hadde vel en sånn meltdown da du skulle reise til Florida eller hvor det var- for en stund tilbake? Når du bodde på hotell i Oslo flere dager etterpå? Muligens startet det der….Kanskje har kroppen o hodet ditt gått på autopilot siden den gang? Uansett, ta vare på deg selv, husk at du behøver ikke tilfredstille hele verden!

    2. “men min sivile status vil jeg ikke kommentere” Du snakker som om du er Tone Damli på en pressekonferanse. Haha latterlig

    3. Kan du ikke slappe av litt og kose deg når du først er i hjembyen?:) Ikke stresse med å sette på hår eller sminke, bare slappe av. Pen er du uansett.. Og noe jeg ikke helt skjønner er, hvis dere fortsatt er sammen, er det ikke da bedre å bo sammen og få støtte av kjæresten sin?:) Uten samboeren min hadde jeg vært langt nede..

    4. Du har virkelig en vakker blogg, Sophie. Du tørr å si hva du mener og det beundrer jeg virkelig:D Har en spm.runde pågående, vil du være med? :*

    5. Du er nydelig, Sophie 🙂 Sender mange gode tanker til deg <3
      Jeg lurte forresten på en ting. Jeg ser veldig opp til deg, du har virkelig hjulpet meg med å tenke at jeg må gjøre mer for min egen del og ikke bry meg om hva andre mener - og det er noe jeg setter veldig stor pris på. Før hadde jeg vanskelig for å forstå hvorfor folk ville endre på utseende sitt, men nå er jeg i den situasjonen selv. Jeg har lenge vært plaget av at jeg synes leppene mine er for små, og fylte derfor på restylane for et par dager siden. Jeg er allerede fornøyd og merker at jeg føler meg mye bedre. Jeg angrer ikke et sekund. Det eneste jeg tenker på er hva familien min vil tenke. Det synes ikke så veldig godt for folk som ikke vet det, men jeg tror familien min kommer til å legge merke til det, og da er jeg usikker på hva jeg skal si/gjøre.
      Jeg vil ikke gå rundt og tenke på hva de tenker, for dette er noe jeg gjorde for min egen del. Som du sier så kan man ikke dømme en person ut i fra det ytre, og det er jeg helt enig i. Men min familie kan være ganske dømmende når det kommer til sånt, spesielt de litt eldre.
      Jeg håper du kan fortelle meg bittelitt om din erfaring - forstår selvfølgelig dersom du ikke orker det nå 🙂

    6. Du er kjempe nydelig og du kommer nok og få en opp tur bare vent og se .. Kanskje mye bedre opp tur?
      Husk og være stolt av deg og lenge du de nærmeste rundt deg går det automatisk oppover.
      Det blir bedre etter vært . 🙂
      Håper du for slappe av og få kreftene tilbake

    7. Hey, jeg digger bloggen din Sophie! Men har du ikke snakket med han du møtte på Hove om å flytte sammen med ham? Synes jeg hørte dere snakket om det en morgen dere våknet sammen (jeg lå i nabo”hytta”). Kanskje han kan hjelpe deg?

    8. Har lest litt gjennom kommentarene fra forrige innlegg, og jeg er virkelig sjokkert over at folk kan være så utrolig frekk! Ingen vet hvordan du har det, og ingen har krav på å vite alle detaljene heller. Syns det er utrolig modig av deg å si at du trenger pause. Utrolig mange er redd for at de skal framstå som svake dersom de klager litt eller forteller om sine problemer, men du er bare ærlig, og det står det stor respekt av! Håper det går bra med deg og at du holder motet oppe! Du fortjener virkelig ikke å ha det vondt <3

    9. Det er så kjipt med de som kommenterer stygt for jeg kan se for meg at bloggerne selvfølgelig tar det veldig personlig egentlig, men at the same time er jeg sikker på at disse menneskene praktisk talt trykker seg inn på forskjellige blogger å leter etter feil, altså ikke noe personlig i det hele tatt. Bare slemme mennesker. Vil bare si at du ikke gjør noe som helst feil. Du er et fantastisk menneske, en kjempeflink blogger, du prøver så hardt å tilfredsstille leserne dine og det gjør du, det kan jeg love deg. hehe, litt rotete, men alt i alt vil jeg bare gi deg litt ros for hvor fantastisk og sterk du er. <333

    10. Tror de fleste har lett for å glømme hvor ung du er. Allerede er du tidenes businesswomen. Kan ikke alltid være like lett å takle hverdagen, samtidig som nærmest er “forpliktet” til å dele privatlivet ditt på bloggen.
      Stå på! håper bedre tider er i vente for deg. Det fortjener du!
      Husk at du ikke alltid kan tilfredstille alle, og at det alltid vil være noen som er uenig med deg.
      That’s the price you got to pay for beautiful!

    11. ♥ tenker på deg! Jeg tror virkelig du må tenke deg godt om før du sier ja til reiser eller jobbeventer i en god tid fremover, har en venninne som gjør akkuratt det samme som deg, presser seg for mye og går på smell etter smell… Ta vare på deg selv Sophie, det er utrolig mange der ute som genuint bryr seg om deg!

    12. Det er så godt å høre at ting ordner seg for deg♡ Håper du finner en “happy medium” hvor du kan jobbe uten å slite deg helt ut. Har lagt merke til at du ikke har smilt like stort i det siste, slik som du gjorde etter turen til Afrika.. Håper på å se det smilet igjen om ikke så lenge, ta den tiden du trenger.
      Håper at “haters” greier å respektere at du ikke vil kommentere sivilstatusen din. Du har en jobb som offentlig personlighet, men noe burde du få lov til å holde for deg selv!
      Alle leserne dine er her for deg, alltid♡

    13. Håper ting blir bedre etter hvert. Tror du har godt av en liten ferie nå.. Lykke til, og god bedring. <3

    14. Du er et veldig bra forbilde! Prøv å ikke tenk på de som skriver stygge kommentarer. De er noen sjalue mennesker som egentlig villet ofret alt for å være som deg!
      Du er sterk! Kan se for meg hva du går gjennom! Stå på sophie elise

    15. Søde Sophie Elise <3
      Jeg ved ikke hvilken situation du står i for tiden, men jeg er sikker på at du nok skal komme igennem det. Jeg kender godt følelsen af, at man ikke kan se lyset for enden af tunnellen, men tro mig, det er der og det venter på dig. Bare tag dig god tid. God tid til dig selv og dit helbred. Jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste når jeg siger, at det selvfølgelig er helt i orden at du holder en pause fra alt. Det kan der være brug for en gang imellem. Så søde søde Sophie Elise: tag det stille og roligt og kom endnu stærkere igen, når du har fundet dig selv.
      De kærligste tanker herfra <3 <3

    16. Skulle du ikke slutte med sponseinlegg når du er sykmeldt? Regner med den genseren er et sponsed produkt; )

    17. Heisann søte Sophie. Jeg ville bare si at jeg syns du virker som en nydelig jente. Jeg kommenterer vanligvis aldri på blogger, og leser heller ikke din noe særlig ofte, men har sett deg her og der i media, og selvsagt fått med meg stempelet du har fått som en dum rosablogger. Ikke la deg tråkke på av andre mennesker med mindreverdighetskomplekser som sitter trygt hjemme bak pc-skjermen og skriver dritt til deg. Det er enkelt å ta styggheter som det inntil seg, spesielt kommentarer du kanskje selv kjenner deg litt igjen i (kommentarer om utseendet ditt for eksempel), men kjære deg – les det jeg skriver nå og ta det til deg – du er en helt nydelig jente, jenter ville drept for å se ut som deg, og nydeligheten ved deg er at du er en unik skapning og ingen er helt lik deg. Slik er det med alle mennesker, og uansett hvor pen du er i forhold til andre, så er du uansett unik og vakker. Ikke bare fordi du har en flott kropp, fint hår, nydelige øyne og et sjarmerende smil, men fordi du er deg selv, og blomstrer. Dette takler ikke andre mennesker – at du er noe, at du kanskje har noe de ikke har, og dermed ønsker de å fremheve seg selv (anonymt og for seg selv) ved å rakke ned på punkter ved deg som de kanskje vet du ikke er hundre prosent fornøyd med. Du er en flott jente, ta vare på deg selv! Du har mange trofaste lesere som forguder deg, ser opp til deg og ikke minst misunner deg. Likevel skjønner vi at alt ikke alltid kan være helt perfekt i noens liv, og derfor; ta deg en pause med venner og familie, slapp av og tenk på deg selv. Lykke til videre, jeg vet du kommer sterkere tilbake 🙂
      Goklem fra meg

    18. det setter virkelig ting i perspektiv når du i lille norge får så store psykiske problemer av å bli såppass eksponert som du blir. Lurer virkelig på hvordan feks justin bieber har det, eller hvordan michael jackson hadde det psykisk..
      uansett, stå på sophie! du er så sterk så!

    19. Hei:) likte ikke bloggen din før, men nå for en stund siden begynnte jeg å lese den inni mellom og når har jeg blitt fast leser. Du virker som en utrolig herlig jente og du er jo bare helt nydelig. Du er utrolig sterk og jeg håper virkelig alt ordner seg for deg. Jeg syns du fortjener å ha det bra:) stå på sophie, dette klarer du:)

    20. Jeg spyr av alle dere som kommenterer usaklige og småfrekke ting i dette innlegget, tror ho har nok med det som er! Om genseren er sponsa betyr vel ikke at ho må skifte til en annen for å ta bilder?? Skjerpings

    21. Noen ganger kan restylan og botex løse seg opp i blodet å gå hele veien til hjerne og blokkere viktige funksjoner. Er du sikker på at det ikke er det som har skjedd? Uansett håper du kommer deg over denne kneika 🙂

    22. God bedring Sophie! (“,)
      Det er forferdelig å være utbrent, og da er det bare en ting som gjelder, vile og ro. Ta hensyn til deg selv, det er kun du selv som vet akkurat hvordan du har det og opplever det hele. Ingen har rett til å dømme deg.

    23. Jeg skjønner ikke helt. Du har snakket om dine psykiske lidelser før, hvorfor blogger du egentlig? Du takler jo tydeligvis ikke presset? Jeg kan aldri i verden tro at en evt. psykolog hadde synst at denne livsstilen du kjører er bra for din psyke. Du gjør jo dette mot deg selv. Det er ingen andre som gjør det mot deg. Man er sin egen lykkesmed. Synes det er irriterende at folk påstår man er UTBRENT når man er så ung. Patetisk. Hvordan skal du da takle å bli 30? Leve et familieliv? Jobb og familie? Du er jævli heldig. Så skjerp deg! Hva i faen har du opplevd, egentlig? Knekt neglen din? Fått slengt mange negative kommentarer mot deg fordi du provoserer? Spar meg. Du legger opp til dette selv. Har du problemer så slutter du å blogger. Skaff deg en utdanning i stedet.

    24. Josefine: Der er du inne på noe viktig. Det meste av giftstoffene vi får i oss gjennom mat, fra sminke og i dette tilfellet: sprøyter (botox, restylane, barbiedop) lagres i fettcellene, blir transportert videre av blodet og havner stort sett i leveren og kan gjøre store skader. Vi vet foreløpig for lite om hvordan kroppen bryter ned materialene som brukes til å pakke inn silikonimplatater (de må byttes ut ofte for å unngå katastrofer), men de som brukes i Norge er sikkert ok.
      En annen ting er at hud som blir strukket ut såpass mye av restylane ikke har det bra. En munn som er “overfylt” av restylane kan se ok ut på bilder, men IRL ser det ofte feilproporsjonert ut og rart. Det er en hårfin grense mellom det vellykkede og det som nærmer seg freakshow, og de som jobber i disse “klinikkene” er mest opptatt av cash og å føye kunden. Det å sprøyte inn så mye at kunden må ha munnen åpen for å se bra ut, er i alle fall grunn til å tenke over.

    25. Du er sterkere enn du tror! Det har jeg nemlig nylig lært om meg selv.. Sender deg varme og gode tanker! Nyt stillheten for en stund og prøv å tenk på noe annet enn hverdagslivet. Glem bloggen litt og tenk på deg selv litt fremover, det trenger du! Støtter deg uansett og vil avlutte med å sende deg en bamseklem <3 Fikk et helt annet inntrykk av deg etter at jeg møtte deg på blogg-klessalget og da så jeg hvilken fin person du var både på utsiden og innsiden <3

    26. Hvem enn den du er som sa at man ikke kan være utbrent i så ung alder har ikke mye mellom øra. Les deg opp og vit hva ordet ubrent er. Jeg var utbrent og svimte av da jeg gikk i 9. klasse på Ungdomsskolen. Sånn som Sophie skriver: alle rundt meg har egentlig bare ventet på det, og det gjorde mine nærmeste også. Å være utbrent er at man rett å slett har kjørt seg selv alt for hardt, alt for lenge og det er en alvorlig tilstand å være i. Å psykologer er oftes krevd i slike situasjoner da man selv har vanskeligheter for å skjønne hvorfor man går i bakken..

    27. Ta vare på deg selv <3 Det er det aller aller viktigste! Og de som ikke skriver det samme til deg som jeg gjør nå, de tar jo virkelig ikke vare på seg selv... men er mer opptatt av alle andre. Dumt.
      Men man lærer så lenge man lever. Lykke til. <3 Sender masse god energi.

    28. Slapp av, kos deg med ditt og hvil i ro og fred! Du er et flott menneske og du kan like gjerne gå på en smell som alle andre i verden. Så, kos deg med ditt og dine og ta vare på deg selv 🙂

    29. Du hadde tjent på å kommentere kort om (mulig avkrefte) disse ryktene som spres rundt, spessielt de angående Hove.. Hvis det ikke er sant, kan det være lurt å skrive det. Viser det seg at visse rykter er mer enn rykter så er det vel forståelig at du venter med (eller lar være) å kommentere på de.. men da vet du jo hvordan det blir oppfattet.
      Og er ryktene sanne, og du er tøff nok til å si det, så vet du hva.. du vil ikke få et eneste stygt ord fra meg (og mange andre vil jeg tro). Det er mye man ikke skal gjøre, men du er et ungt menneske.. unge (og eldre) mennesker gjør feil, det er slik vi lærer:)

    30. Du kommer sterkere tilbake søte du. Slapp av å ikke tenk på noen andre enn deg selv. Nå er tiden inne for deg tid 🙂 Alt til sin tid:) Du har noe godt i vente 🙂

    31. Hallalujah for at du står opp for deg selv! Ikke at du ike har gjort det før, men du sa det så bra! Vi har egentlig ingenting med hvorfor du er sykemeldt, men håper at du blir bedre tidlig! Kjenner til flere som har vært sykemeldt fordi de har slitt seg ut, enkelte har aldri helt kommet seg ordentlig på beina igjen heller. Håper og tror ikke det skjer med deg! Fortsett å være sterk søte du! Du har vært sterk lenge, men vi alle må nok alle være sterke hele livet, men hvis man har riktige folk rundt seg trenger man ikke være like sterk heletiden! Håpe det går greit me deg

    32. Dette er ment som et innlegg innimellom alle disse “forståsegpå”-innleggene. Jeg gikk i romjula på min største smellll hittil. Kroppen sluttet å fungere, det var som å skru av en bryter. Lang vei å gå, men det viktigste jeg har lært er at jeg ikke er Superwoman… Har registrert mailen min, hvis du ønsker noen råd… Får vel kanskje mer enn nok av de men.

    33. Så utrolig slemme noen av dere er! Tenk dere om før dere tråkker på noen som allerede ligger nede.
      Stå på Sophie! Du er utrolig sterk. Ikke føl du må gi oss leserene noe, tenk på deg selv også kommer du sterkere tilbake når du føler for det.
      Stor klem!!

    34. Hvordan kan noen påstå at SE er et godt forbilde…? Ser at det er flere som kommenterer det over her.
      Hva gjør henne til et så godt forbilde?
      Hun sprøyter leppene fulle av restylane, fikser nesa, kinnene, puppene, går med løshår, vipper og fikser neglene sikkert en gang i uka. Hun shopper ALT for mye, handler mer klær enn hun har behov for. Jeg er sikker på at hun handler like mye klær som et normalt menneske gjør hele livet sitt – i løpet av under ett år. Jeg er ikke sjalu, og skjønner ikke hvorfor noen alltid må hoppe til den konklusjonen når noen prøver å nevne ting som dette i kommentarfeltet. Bare for å ha det ute av verden altså 🙂
      Tingen er at hun fronter en usunn livsstil. Er dette et forbilde? Ville dere vært overlykkelig om deres datter ble slik en gang i fremtiden? Tviler på det 🙂
      Hun påstår at hun er en dyrevenn, men en dyrevenn må forstå at for at dyr (eller noe annet) skal overleve, så må vi ta vare på planeten vår først og fremst. Overforbruk av klær (blandt annet) er ikke veien å gå. Alle flyreisene hun tar ødelegger kloden vår. Det å fly er faktisk noe av det som skader jorda mest. Og hvor ofte er hun på reise…? Hun finner seg vel på et fly 1-2 ganger i måneden.
      Jeg skjønner at en person ikke kan gjøre ALT. Hun kan ikke være den eneste som redder jorda. Men hun er heller ikke et sykt godt forbilde!
      Hvilken person fronter seg selv som dyrevennlig, men som i tillegg kjøper ikke bare en, men TO, skinnvesker..? Er dette et godt forbilde?
      Har ingenting i mot andre som bruker skinn, så lenge de ikke prøver å påstå at de tenker på dyrene. SE påstår at hun ligger å gråter om natta på grunn av ulike dyr her på jorda som ikke har det så bra. Da burde hun ikke være så dobbeltmoralsk som hun er. Antar at ønske om status er et par hakk høyere enn dyrevelferd.
      Så kan noen være så snill og forklare HVORFOR de mener at SE er et så godt forbilde? For jeg kan ikke se det. Om min fremtidige unge hadde blitt som henne så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Hadde vært veldig flau kanskje. Er ikke så kult å se halvnakne bilder av datteren all over internettet. Er vel heller ikke så kult å tenke på at kolleger, venner, øvrig familie, naboer, ukjente på gata og hvem som helst har sett datteren i undertøy (samtidig som hun poserer veeeeldig seksuelt…)
      Tenk litt på det 🙂

    35. Kjære Sophie Elise!
      Jeg har lest bloggen din i flere år nå, vært med deg gjennom tykt og tynt, opplevd vennskap, kjærlighet, sorg og reiser med deg. Som leser føler jeg at jeg på en måte kjenner deg, selv om jeg overhode ikke kjenner den du er utenfor bloggen.
      Alle danner seg er bilde av folk. Mitt bilde av deg har vokst fra å være en blogg jeg var inne på fordi jeg syns det var morsomt å se rosabloggen din, og den overfladiske personen jeg trodde du var. I dag, og så lenge jeg kan huske går jeg hver dag inn på bloggen til en person jeg beundrer, med sterke meninger og ambisjoner.
      Vi er alle mennesker. Vi har følelser, tanker, meninger og ulike livssituasjoner vi befinner oss i. Jeg respekterer det og deg, og håper alt går eller snart vil gå bra med deg.
      Selv om mange lesere skriver det har jeg behov for å skrive at du må huske at vi også kun er en mail unna. Alt det du “hjelper” lesere med: deler dine tanker, opplevelser og erfaringer, blir verdsatt av så mange. Husk at det av og til også er lov for deg å henvende deg til noen 🙂
      Klem

    36. M: Enig i en del av det du sier, men glemmer folk at Sophie bare er et menneske hun og? For det presset hun hele tiden må gå og kjenne på, må være forjævlig! Er egentlig ikke rart hun har tatt botox og alt det andre.
      Før jeg begynte å lese bloggen til Sophie, trodde jeg at hun var en overfladisk liten skitt som bare brydde seg om seg selv, men etter jeg begynte å lese bloggen, fikk jeg se en helt annen side av henne. Hun bryr seg om dyr! Veldig mange bloggere bare sier at de bryr seg for å få litt respekt fra lesere, men denne jenta stod stand på Hovefestivalen, hun skriver om saker på bloggen og hun bryr seg virkelig om dyr. Har vi virkelig rett til å mene at det bare er løyn fordi hun flyr ofte, og fordi hun kjøper seg skinnvesker? Vi kan ikke hele tiden forvente at absolutt ALT hun gjør er perfekt, er ikke rart hun er utbrent og trenger pause…
      Jeg syns faktisk hun er et godt forbilde! Er det bare de som er så forbanna naturlig og lever som nonner som er gode forbilder? SE er ærlig om at hun ønsket å gjøre noe med seg selv, hun er ærlig mtp at hun trenger pause, hun har virkelig jobbet hardt for å oppnå det hun har oppnådd! Noen bloggere klarer ikke å få lesere, så jo, det må faktisk jobbing til for å ha en bra blogg, man får det ikke bare servert! Stå på Sophie <3

    37. Hei kjære deg.
      Jeg har lest denne bloggen helt fra start, og jeg har sett hvordan du har utviklet deg som person. Det som skremmer meg nå er at jeg ikke lengre klarer å se et menneske bak alt det materielle. Jeg selv har hatt deg som forbilde hele tiden, jeg elsker å se bra ut konstant, men jeg ser bare en dukke uten sjel i speilet for tiden. Jeg er nå 19 år, og om 4 uker er jeg 20. Jeg merker at ting har forandret seg helt sinnsykt etter bloggene ble populært. Jeg har alltid elsket bloggen din, men jeg er redd både du og jeg bare er et blitt et pent ansikt, and nothing more. I stede for å fikse på utseende konstant, dvs. sminke, innsprøytning av giftstoffer, extetions, tusenvis av klesplagg, osv. Så prøv å fokuser på å fikse det indre. Du er egentlig utrolig smart og kjærlig, men det har blitt druknet av sminke og overfladiske ting. Hvor er jenta som engang gjemte seg bak Sophie Elise? Du bør bruke tiden din i Harstad til å være ute i fri luft, og bare filosofere over livet. Tenk på hva som engang betydde noe for deg. Bloggen din er ikke livet ditt, det er bare det som fyller dagen din. Husk at du ikke bare er BLOGGEREN, men også et menneske. Blogging og negative kommentarer har nok gått i hodet på deg desverre.
      Jeg tenker hver dag på hvor mye jeg sminker meg for å “være god nok” eller “perfekt” om du vil. Jeg sminker meg hver dag og krøller håret som om jeg skulle på ball… Men det er først nå jeg har forstått hvorfor jeg ikke er lykkelig. Det er fordi når jeg er med andre, så tenker jeg bare på hvor fin og pen jeg må være mens jeg er med dem, og konstant prøver å være flawless, istede for å faktisk være “tilstede” mens jeg er sammen med venner og familie. Jeg er ganske sikker på at du tenker på samme måte, og det er derfor jeg ønsker å dele dette med deg. Fordi jeg VET at du egentlig har en stor personlighet med interessante meninger, et stort hjerte og masse kjærlighet, men det er virkelig borte. Hver gang jeg besøker bloggen din den dag i dag, føler jeg at jeg sitter å leser om en død person med fint hår. Det er trist, fordi jeg VET det er noe der inne som lever, men som er borte for eieren av kroppen. Du må finne deg selv vennen, fordi du er iferd med å forsvinne fullstendig.
      Jeg er virkelig glad i deg som det mennske jeg engang så opp til, men nå vil jeg at du skal finne deg selv, slik at du kan være glad for hver dag som går.
      Hadde jeg ikke brydd meg om ditt velvære, så hadde jeg ikke kommentert. Men jeg bryr meg om deg.
      Hva du enn har gjort til nå, feiltagelser osv. Så se fremover, du kan gjøre alt omigjen, bli en ny person. Et bedre menneske, og få tilgivelse for det du har gjort. Start med blanke ark, sett deg ned i skogen eller noe å bare pust.
      Klem. <3

    38. Til dere som prøver å si noe fornuftig til SE: Det har ingen hensikt. Den som er så fiksert på det ytre vil nok bare oppfatte det som slemt.
      Til dere som øser ut kommentarer om hvor pen SE er: Har dere tenkt på at dere roser noe som egentlig ikke finnes? Det dere roser er et resultat av operasjoner, sminke og hyppig bruk av frisør m.m. til vanvittig mye penger? Når dere sier at hun er vakker, så forteller dere henne at det er resultatet av alt dette som er bra, ikke den hun ER. Dere fyrer opp under hennes forestilling om at man ikke er bra nok hvis man er den man er.
      Til SE: Det er en ond sirkel du har havnet i. Håper du tar av deg løshåret og puster med magen mens du er ute på landet et sted der oppe i nord. Kanskje du til og med kan oppleve en dag uten speil, kamera og internett. Det tror jeg hadde gjort deg godt.

    39. Stå på sophie 🙂 alt kommer til å bli bra til slutt, uansett kor langt tid det tar. Bare stå på ikke gi opp. Du er sterk og det kan vi se. Bare ta den tiden du trenger. 😉
      Klem <3

    40. Skrev en negativ kommentar på forrige innlegg, så jeg vil bare si unnskyld. Dust at folk skal hakke ned på deg, så gjør jeg det selv. Flau over meg selv, så håper det hjelper at jeg i det minste sier unnskyld!
      Stå på, du er sterk!

    41. Jeg vet hvor hardt det er, bare og ha en så bra blogg. ♥ Jeg prøver og oppdatere bloggen, og fikse den. ♥ Men den blir bare værre.. 🙁 Selv om jeg ikke har så mange lesere og sånt, så gjør jeg det beste for de ´få leserene jeg har (: Men du, du må gjøre alt det jeg prøver på og mer.. Jeg kan ikke tro at du klarer det.. ♥
      Bare fantastiske personer som deg får til noe sånt. ♥ Ta den tiden du trenger og slapp av, ikke tenk, bare slapp av og kos deg. ♥ Det er det beste tipset jeg kan gi deg. ♥
      Klem ♥

    42. Vi er alle igjennom ting i livet. Noen har store problemer, andre har små problemer. Alle har utfordringer. Enkelte takler det bra, andre takler det dårlig. Vi er bare mennesker, ikke superhelter. Jeg ser på deg Sophie, som en av de som takler mye. Det er utrolig at du i det hele tatt henter styrken til å fortelle om situasjonen din. Du har all rett til å være stolt over deg selv, og nå fortjener du å slappe av sammen med familien og venner. Ta deg god tid og husk; det er alltid noen som har det verre enn deg og alltid noen som har det bedre enn deg. Det handler om å finne ut hva som gjør akkurat deg glad, ikke de rundt deg.♥

    43. Jeg vet ikke om jeg kan forstå hvordan du har det, ingen kan egentlig det. Men for tre år siden gikk jeg på en smell. Jeg ble utmattet. Jeg hadde løpt løpet for hardt, og det fikk jeg igjen for. Jeg fikk diagnosen ME. Jeg ble sengeliggende i 1 år. Men vet du hva jeg klarte? Jeg klarte å bestige et veldig høyt fjell. 2 år siden gikk jeg ikke på skole, var aldri sosial, hadde forskjellig typer smerter og var hos legen 1 gang i måneden. nå er jeg 17 år, flytter 60 mil fra mamma og pappa og skal gå full skole. Mitt poeng, du blir bedre!:) bare ta vare på deg selv.

    44. Det irriterer meg så sykt at folk skal henge seg opp i det “materielle”.. Det har ingenting med psyke å gjøre, om man liker å pynte seg. Hvis dere ikke skjønner det, er det DERE som er noe feil med.
      Man har ikke et problem hvis man bryr seg om seg selv, men man har et problem hvis man ikke kan skjelne mellom de to tingene.. Og det er dere som kommenterer negativt, som har det problemet tydeligvis… Dere ser sikkert ut som noe katten har slept inn, hele bundet..
      Og Sophie Elise!! Ikke hør på idiotene. Fokuser på det som virkelig er problemet, og ikke la de fucke med hodet ditt. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er, men ikke bli blind på alle de dumme kommentarene.. De vet ikke hva dette handler om.
      Prøver alltid å snike inn en positiv kommentar her, når idiotene tar over…. Idioter!
      Gi de fingeren og tenk, ?I don’t care what you think about me. I don’t think about you at all.?

    45. UNNSKYLD MEG!Må bare si noe siden jeg innom av og til.. synst du er en pen jente..men av og til overdriver du!! Du har jo skreve mye om att du har det så bra for tiden..osv. Men når ting går imot deg da legger du ned og griner!! Ta deg sammen jente..ikke sei så mye falske ting, vist ikke du står ved det..blogg heller litt mindre da..en å lage så mye drama. Slutt å syt..du er din egen sjef!! Du dra på ferier når du vil!! Det som er arbeidet ditt er hva du legger opp til sjøl! Så slutt å ta så mye bilder av deg sjøl.. Du er for sjølopptatt…Heller fokuser på andre ting enn å prøve å vere så perfekt..enkelte forstår ikke att det krever mye arbeid og se sånn ut..vist du bare fokuserer på deg sjøl og utseende så blir du lei! Jobb litt med andre ting..så skal du sjå du får ett bedre selvbilde! Du er ikke utbrent..du er deprimert av ikke ha enn skikkelig jobb å gå til!

    46. Jeg blir direkte kvalm av alle som tror at de har all rett til å skrive hva som helst til deg, men som samtidig sier at de ikke forstår hvorfor du blir utbrent. Om man fjerner bloggen, sminke, luksusliv og sponsede gaver, så er du fortsatt en helt vanlig jente som prøver deg frem, og enten lykkes eller feiler. Det at du har en blogg betyr ikke at du er dømt til å alltid måtte lykkes i alt du gjør, Sophie, selv om enkelte som kommenterer her vitterlig ser ut til å mene det.
      Jeg håper du klarer å overse dem som bare vil deg vondt, og bruke tiden fremover fornuftig sammen med dem som faktisk vil deg vel. Bloggen venter, og selv om det er her inntektene dine hovedsakelig kommer fra, så er det faktisk det minst viktige akkurat nå. Kom deg på beina, ta hver dag som den kommer, og ikke føl deg nødt til å alltid stå på tå hev for leserne dine.
      Og til dere som mener det ikke er mulig å bli utbrent i så ung alder; Dere er heldige, som ikke har fått oppleve det enda. Jeg håper for deres skyld at dere slipper å oppleve det, selv om enkelte av dere nok hadde hatt godt av den opplevelsen for å lettere kunne respektere andre som ikke har et like kvalmende perfekt og enkelt liv som dere selv tydeligvis har.
      Alle er ulike, ting som dere kan oppleve som enkle utfordringer, kan for andre virke helt uoverkommelige. Skjerp dere, slutt å leke psykolog og innse at livet er for kort til å skulle brukes på å gjøre det vanskeligere for andre.
      God bedring, Sophie.

    47. Erica B… det er noe av det beste jeg har lest på den bloggen EVER!!! det kan vell ikke stemme bedre det du skriver men klart er man syk så er man syk men når personen ikke ønsker hjelp så blir det å gå til helvete en vakker dag…

    48. Du er en vakker jente og å komme deg gjennom dette her klarer du. Vet det er lett for meg å si, men jeg vet at det faktisk er ett lys i enden av tunellen. Å det må du også tenke at det er. Er ikke lenge siden jeg kom ut av en tøff periode hvor jeg var helt nede. Bra du har dratt hjem hvor du føler deg trygg og du er omringet av mennesker som bare vil deg vel.
      Bloggen kan vente. Den er her når du føler deg bedre. Når den slutter å være en hobby og heller blir et press er det best å ta en pause.
      God bedring, kjære deg.

    49. Hvorfor klager så mange på at hun bruker tid på å sminke seg når hun har det vanskelig? For det første har ikke noen med det å gjøre, for det andre tror jeg det er bra for henne å pynte seg og sminke seg, da har man det plutselig mye bedre med seg selv 🙂

    50. Hun er ikke utbrent. Da hadde hun knapt nok orket å komme seg opp av sengen, og ihvertfall ikke ta bilder av seg selv og lagt ut på bloggen. Men at hun er nedfor og lei seg, betviles ikke. Men der har vi vært de fleste av oss. Det er en del av livet, noe som gjør oss sterkere.

    51. Enig med Tea.Er en ordentlig utbrent har en ikke krefter til sminke og stæsj,eller treffe så mange.Å være lei seg og nedfor er noe annet.
      SE,jeg tror du kunne hatt god nytte av å snakke med en psykolog.Helt fint det å ha gode venninner og familie,men en psykolog har ingen nære relasjoner til deg og ser ting på en annen måte.H*h kan hjelpe deg til å få klarhet i ting som nære venner/familie ikke kan.De som er nær deg vil jo være farget av deres syn på deg og hvis du er på “ville veier” tankemessig så er kanskje ikke nære relasjoner det beste for deg på sikt..Jeg tror at det siste du trenger å høre er tusen til som forteller deg hvor søt og fin du er( og det er du,ikke misforstå) ,det du trenger er å snakke med en som har som jobb å snakke med mennesker ,få en dialog og snakke ut ,uten filter.

    52. Det er mange som støtter deg. Håper ikke du tenker så mye på alle di negative kommentarene. Det sier jo noe om hvordan di er når di velger å skrive så barnslige og frekke ting.

    53. Nå har jeg klikket meg inn på bloggene til de som har kommentert her og det skremmer meg virkelig at tiåringer prøver å lage blogger som ligner på denne; med duckface, sminke og erotiske poseringer. Håper foreldrene stopper dem. Det er virkelig skummelt hva dere jenter gjør med hverandres selvbilde og ikke minst utsetter barn for.

    54. Du har fantastisk fin blåfarge på øynene dine<3
      Ellers ønsker jeg deg alt vel og at du blir bedre fort<33 Gode tanker fra meg!:)

    55. ikke slem ment…
      men hvorfor er det alltid de som klager som har alt?
      de fleste som ikke har mye penger, mat ó spise, tak over hode, mó jobbe hardt fysisk og psysisk, sliter, har det vond, friser, kan aldri reise, klarer ikke ó betale reigningene, klager ikke só mye, og det har det vondere

    56. Kan folk slutte å kommentere usaklige ting som skal få henne til å bli lei seg, eller såret? Det hjelper ikke med helsen hennes at dere driver å skriver stygge ting om henne på hennes egen blogg, dere kan ha så mange negative tanker dere bare vil.. men det er absolutt ingen vits i å dele dem med noen. Er hun ikke et bra forbilde fordi hun har opperert seg for å bli mer fornøyd med seg selv? Ber hun om å være et forbilde, er det slik at hun må være et forbilde for akkurat deg? Hun oppererte seg for seg selv, ikke for at du skal rakke ned på henne og si hun er et dårlig forbilde. Hvis det at hun har sprøytet noe inn i kroppen har fått henne til å føle seg bedre med seg selv, hva har du med det å gjøre? Hva gir deg rett til å skrive stygge ting som ikke er nødvendig, med falskt navn eller uten noe som helst navn? Dette er ikke deres blogg, dette er Sophie Elise sin blogg.. og hun skriver det hun føler, det at dere ikke tar det seriøst, eller føler for å skrive stygge ting er deres problem. Hun burde ikke ‘tåle’ kritikk når dere kaller henne for stygge ting, det er ikke kritikk og kalle noen for oppmerksomhetsyk og dra fram de værste glosene du kan. Det kalles nettmobbing, og det å være frekk i kjeften fordi du tror ingen vet hvem du er på nett bak et anonymt navn. Alle sammen burde holde godt kjeft hvis dere ikke har noe positivt å si, hun velger selv hva hun gjør med kroppen sin fordi det er hennes kropp, ingen andres. Og det er hennes liv. Hennes blogg. Hennes valg.

    57. Kjære Sophie!
      Jeg sliter selv med angst og deperesjon, så jeg kan vel påstå at jeg til en viss grad kan kjenne meg igjen i situasjonen. Men jeg vet ikke til hvilken grad dette stemmer hos deg, men i f.eks videobloggene dine og når du filmes generelt, så legger jeg veldig godt merke til at du enten fikser på håret ditt til enhver tid eller fikler med noe i ansiktet. Du er en nydelig jente, både med og uten sminke, og du burde lære deg å slappe av når det kommer til eget utseendet. Denne sommeren har jeg nesten ikke brukt sminke eller fikset meg på håret, og jeg føler meg nesten stygg når jeg først tar på mascara fordi jeg blir vandt til å gå uten. Men jeg merker selv at jeg har så utrolig godt av det. Jeg blir mer laidback, og merker på de rundt meg at de da setter pris på MEG og ikke utsiden av meg.
      God bedring videre 🙂

    58. Det heter ikke utbrent, det heter å ha vært bortsjemt altfor lenge, i dette tilfellet. VELGER man å være en offentlig person, så får man tåle litt! Hvorfor får egentlig SE så mye mere pes enn andre bloggere? Ikke fordi han er penere. Ikke fordi hun er smartere, men fordi SE ber om det. Provosering er tingen.

    59. “Min sivile status vil ikke kommentere ” Jhahahaha hello dramaqueen, dere altså , Marthe Borge har også kjærlihetsorg, Anniken har også depresjon, er ikke rart at dere blir toppblogger, er det mulig? Kan ikke folk skjønne at dere bare lage dette stor drama for å få flere leser ?? Jo mere drama jo mere kjendis og jo mere penger som dere tjener, that’s it

    60. Det er godt du lytter til kroppen din og gjør hva den forteller! Jeg har selv vært utbrent, og blir fremdeles utslitt veldig fort – og man kan ikke gjøre noe annet enn å gi det tid. Ta et skritt om gangen 🙂

    61. Du tåler jo ikkje rampelyset.. Slutt og blogg og få deg et normalt liv!!! Så skal du se alt blir mye bedre.

    62. Trist å lese at du ikke har det så bra for tiden – håper det går bedre med deg og ønsker deg all god bedring og lykke til videre.
      Vet selv hvordan det er å være utslitt, lei og ha det helt jævlig med seg selv og psykisk. Det er ikke lett – men du kommer deg gjennom det.
      Skammer meg på vegne av alle dritt kommentarene – selv om man blogger, er på youtube osv så skal man da for faen ikke tåle å få 100 drittkommentarer slengt etter seg. De anonyme som slenger dritt er så jævla pussy og tør ikke stå fram engang, latterlig.
      Stå på videre Sophie og tenk på deg selv og dine framfor å blogge og å skulle se så perfekt ut hele tiden – for ingen er perfekt hele tiden, og det må folk forstå. <3

    63. Jeg har lest på noen av komenparene det er vise folk som er frekke. Men det er mange som ikke hvet hvordan det er og slitte. Jeg synes bloggen din er kjempe bra og lese. Jeg vet hvordan det er og vær langt nede og utslitt jeg bare.sier stå på videre og slapp av og finn ut hvor du står så kommer du mye mye sterkere tilbake 🙂

    64. Alle dager, eier ikke folk sympati? Og hvorfor skrive usaklige kommentarer? Det er absolutt ingen av oss som vet hva som foregår, og alle har forskjellige måter å takle enkelte ting på. Hvorfor skrive: man sminker seg ikke når man er utbrent? Hva vet du om det? Alle er ikke like! Bare fordi en person har slitt mye å vært langt nede uten å brukt sminke så betyr det vel for faen ikke at hun må være like dan?
      Er det noen av dere som er psykolog, psykiater eller lege her som kommenterer?
      NEI! Nemlig! Så ikke utal dere om hennes tilstand når dere ikke eier kompetanse til det eller ikke vet hva dere snakker om!
      La nå jenta være i fred, hun er ett menneske akkurat som alle oss andre! Dere som er nødt for å kommentere usaklige stygge kommentarer, burde virkelig ta dere en titt i speilet først!

    65. Hei Sophie!
      Du er ei fantastisk jente, og når du lærer å elske deg selv ser også du dette. Blås i de som skriver dritt og mener du ikke er et godt forbilde, fordi det er du. Du prøver å gjøre en forskjell når det kommer til dyrevelferd og bare det er mye mer enn de som kommenterer stygt kan skryte på seg. Du er også en veldig hyggelig og omtenksom jente som viser til andre at de betyr noe for deg. Det hjelper nemlig ikke å være glad i noen hvis de ikke vet det. Folk vil bare dra deg ned fordi du bruker restalyne og har silikon, men det de ikke skjønner er at det er ditt valg. Jeg synes man skal få lov til å gjøre det man vil så lenge man selv blir fornøyd. Fordi det er vel en av tingene livet handler om? Å lære å like seg selv? Og så lenge du fortsatt er et godt og omtenksomt menneske så burde ingen klage.
      Du er en flott jente, Sophie og jeg er stolt av hva du har fått til igjennom årene, og hvordan du har utviklet deg!
      Jeg er overbevist om at den Sophien du kjenner og savner kommer tilbake med tiden❤️

    66. Som du sier vet vi ikke mye om din situasjon, men vil bare si at du absolutt ikke er alene om det. Det lille du forteller her, at du ser ting utanifra og ikke klarer å nyte fordi du er sliten, sliter jeg også med. Det sykeste er at jeg ikke har skjønt før nå når du skrev dette, at grunnen til at man ikke klarer å nye er nettopp derfor. Jeg trudde jeg bare var en sånn fjern person, så nå fikk jeg en liten aha opplevelse. Det tar på å lide av “perfekt-jente-syndrom”, hvis jeg kan kalle det for det.
      Hold ut, pust, hvil og ting vil ordne seg <3 håpe du kommer sterkere tilbake, ikke bare til bloggen, men livet 😀

    67. Jeg har en sånn vond følelse av at jeg vet hva som foregår, men jeg håper så inderlig at jeg tar feil. Jeg skal ikke legge meg borti dette – du får heller dele det når du føler deg sterk nok. I mellomtiden håper jeg du tar det med ro, legger sponsoravtaler og bloggmaset på hyllen, og tar ting i ditt eget tempo 🙂

    68. At du har gode mennesker rundt deg nå, Sophie er virkelig bra, og det er jeg veldig glad for! Også glad for at de som leser bloggen din kommer med fine og inspirerende ord til deg. De andre har jeg vurdert og slå ner med ei forbanna hagle, for det er faen ikke vits å uttale seg om noe man apparently aldri kommer til å forstå… Håper det ordner seg, noe jeg er rimelig sikker på at det gjør 🙂 Du er nok sterkere enn vi alle trodde, for du sterk står skrevet med store bokstaver i panna di, Sophie.

    69. vi er glade i deg uansett sophie <3 gleder meg til du er tilbake for fullt. ta all tiden du trenger, sender mange varme tanker til deg!

    70. Til syvende og sist så takler alle ting på SIN måte. Ingen vet hvordan du føler på ting, og ingen vet hvordan du takler ting – ingen andre enn du =)

    71. Åhh gode gammle bilde fra rommet 😀 har fulgt bloggen din fra du startet og håper du blogger snart igjen . Ta vare på deg selv!

    72. Hei Sophie, har lest bloggen din en stund, og syns du er en inspirerende person. Spesielt når det kommer til dyrevelfærd og det å være seg selv, du er åpen og ærlig. Studerer selv dyrevitenskap i england, på grunn av at jeg elsker dyr og ønsker å kunne gjøre noe med å bevare områdene de lever i. Men jeg er ikke perfekt (glemme å sortere boss, osv) Ingen er perfekte. Men å hjelpe litt er bedre enn ingenting, og det syns jeg du gjør, du inspirerer folk, i vertfall de som kan bli inspirert. Du står og for dine personlige valg, som alle burde respektere. Stå på, stå for dine meninger og aldri vær red for å ta deg noen dager, uker eller måneder fri når det trengst. Vi har alle et privat liv som ikke hele verden (norge) trenger å vite noe om.

    73. Uff veit så godt hvordan det er å være utbrent. Føles som at kroppen er dobbelt så tung å det er vanskelig å se positivt på ting. Men heldigvis er det midlertidig. Snart er du på bena igjen å sprer masse glede på bloggen <3 du er ei skikkelig godjente det skal du ha@-}-- styrkeklem fra meg

    74. “Skal ikke ha annonselenker fremover” *par dager senere* : —-annonnselenke— patetiske kjerring

    75. Er ikke sikker på om noe av det jeg sier kommer til å gjøre noen som helst slags forskjell. Jeg er bare en av mange.
      Og uten at jeg vet noe særlig om situasjonen din, håper jeg at det går bra med deg etter en stund. Det høres ut som du har det ganske jævlig akkurat nå, og jeg skjønner virkelig om det gjør deg sliten. (Det er en grunn til at folk som er deprimert, ikke har overskudd til noe. Psykiske utfordringer er utrolig utmattende).
      Jeg håper du klarer å bli ordentlig glad i deg selv, og i tillegg gjøre ting for deg selv. Lykke til

    76. Hei, hmm… jeg søker vel ikke oppmerksomhet? Håper jeg, så derfor skal jeg gjøre dette enkelt.
      Takk <3
      Takk for at du er så sterk
      Du er helt klart en inspirasjon for meg :-). Ikke det at vi kan sammenlignes jeg vet jo ikke 100 prosent hva du har gått gjennom, altså helt spesifikt ;-).
      God bedring dah, synes bare at du fortjener å høre at jeg synes du er sterk ( NB. ikke det at jeg kjenner deg, vil ikke at det skal høres ut som om jeg vet ALT om deg det blir bare dumt) fra alt du viser på bloggen din. Ja jeg har dømt deg, men det har alltid vært en stemme inni meg som har sakt -Hun er sterk hvorfor dømme henne? Nå synes nå ihvertfall jeg at du stråler. Så forsett å være deg <3 (noe du alltid har vært flink til, fantastisk at du har begynt å innse det).
      Så takk.
      Hilsen en av dine mange blogglesere :-).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg