it never changes

Takk for fine kommentarer på siste innlegg. Men, som vanlig noen som missforsto poenget. Jeg tok et vulgært bilde på slutten for å understreke et poeng – at folk henger seg mer opp i slike ting, en tematikken i innlegget og hva jeg egentlig ville ha fram. Hvorfor skulle et slikt bilde dra ned på det jeg skriver, eller gjøre det mindre viktig? Som jeg også prøvde å få fram i innlegget, er jeg heller ikke perfekt. Jeg “gråter” fordi jeg er skamfull, over meg selv også. Jeg skrev i innlegget at jeg er dum. At jeg ikke gjør nok. Prøv å tyd det jeg faktisk skriver, for jeg ville ikke rakke ned på noen andre enn 99% av norge som faktisk kan gjøre noe, men velger å gjøre 1% av det de faktisk kan. Meg selv innkludert. 


Så, nei jeg har ikke vært i en stråhytte idag og dyrket egen mat. For jeg er ikke verdens flinkeste. Jeg har fikset neglene, og tatt vippeextensions. Ikke noe steg nærmere å redde jorda nå heller, men tankene surrer likevel og man kan bekymre seg no matter what. Alt man gjør er bedre enn ingenting. . Så, for all del. Dusj med en venn, kjøp din egen økologiske handlepose og ta sykkelen til jobb. Det er ekstremt lite av hva du faktisk kunne ha gjort, og hva jeg kunne ha gjort, men alt er bedre enn ingenting. Anyways, jeg har jo da brukt dagen på utseende, noe som føles ekstremt teit å si når bloggen er inne i den bølgen den er, men slik er det og det gjorde da jeg. 

Først neglefiks hos Marna, hvor vi ikke løste verdensproblemer men heller snakket blogg, inspirerte hverandre litt og jeg fikk fine negler og et smil om munnen som alltid. Takk ♥ Den kule ringen min er fra jfr!

Etter dette tok jeg turen hjem, kjøpte med meg litt aloe vera drikke for å overasske Mathias som elsker det, og så dro jeg videre igjen for å fikse vippene på beths beauty (sponset). Denne gangen fikk jeg et helt sett nye vipper, og hørte på musikk i headsett under prosessen. Det tok nøyaktig 19 sanger å bli ferdig. . Men det er det verdt! 

Etter vippene skulle jeg faktisk egentlig til frisøren også, men min kjære frisør er også en bestevenninne, da er det lett å konkludere med at “vi tar det en annen dag” og heller spise masse mat, haha. Så, på lørdag blir jeg hårfin, og imorgen skal jeg å fylle på tatoveringen på fingeren tenker jeg. Charlotte, en god venninne fra Harstad er i hovedstaden så jeg håper på en tur innom en park, eventuelt en lunsj! Jeg tenkte å sjekke ut noen vintage-butikker i oslo også, har plukket opp noen tips her og der 🙂

Jeg og Mathias skal etter tips fra dere sjekke ut house of cards ikveld før vi legger oss i tropenatten. Klarer jo faen ikke spoone for tiden, er så varmt! 

49 kommentarer
    1. All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.

    2. Du gjør mer enn de fleste.
      Du velger bort kjøtt. Du velger bort død, og velger liv. Du støtter ikke industrier som lever på mord.
      Jeg velger og bort dette, men igjen, jeg gjør og lite. Jeg går på ppiller, som er testet på dyr. JEG MÅ.
      du valgte silikon, og selv om dette ikke er dyrevennlig, er det jo nødvendig for de som faktisk ikke kan fordra og leve med de naturlige puppene sine.
      Det at folk henger seg opp i kroppen din fremfor hodet ditt er helt idiotisk…
      Det du gjør som ikke andre gjør er at du har bloggen til å spre budskapet.
      Du gjorde meg dyrevennlig. Du gjorde meg til en dyrekjemper.
      Jeg har nå vært vegetarianer hele 2014, og alt startet fra DIN BLOGG.
      du gjør nok. Selv om du er en, fikk du med deg en til i alle fall som ikke spiser kjøtt og støtter kosmetikk og pels/skinn industrien 🙂

    3. Jeg syntes også dette med all denne dyremishandlingen er helt på jordet, men vil jo du endre noe, så må du gjøre noe. Det hjelper ikke å få leserne dine sin støtte, det er endrer ikke noe. Så istedenfor kan du gå ut å faktisk gjøre noe for å hjelpe. Start en innsamling eller et forbund istedenfor å gi opp på verden. Selv om du ikke greier å redde alle verdens dyr, så er det noe å bare redde en katt også.

    4. Hei Sophie! Jeg kommenterte på det forrige innlegget ditt også (jeg vet ikke om du leste det, men det var en positiv kommentar!). Jeg syns det er veldig trist at du må forklare deg hver gang du skriver slikt åpent og ærlig innlegg om hva DU mener. Silikonpupper, restylane osv. har ingenting med det å gjøre, det er jo medisinsk testing. Jeg skjønner deg veldig godt akkurat på det punktet der. Syns det er så mange som ser ned på deg, og jeg syns bare det er så trist. Uansett, prøøv så godt du kan og ikke ta til deg de dårlige kommentarne, fordi du er et fantastisk menneske. <3 Stå på, du er flink!!

    5. SOPHIE ISAC ELISE! Du er et sykt stort forbilde for meg! Jeg har lenge, gjenom hele barndommen trodd at jeg har vært alene mot resten av menneskene når det kommer til dyrevelferd og miljø og klima. Jeg har alltid fått vondt inne i meg når jeg har sett en forelder la bilen stå å gå mens han/hun venter på ungen sin, dessverre har jeg aldri vært modig nok til å gå bort å si ifra. Jeg har fått en slik tung klump imagen når jeg har sett folk gå med pelsjakker og pelskåper, mens de leier en liten veskehund ved siden av. OG TRO MEG, jeg har grått og vært oppgitt, og deprimet over at ingen andre enn meg gjør noe.
      Men det er da du kommer inn i bildet. Du er EN av MANGE rosablogger som faktisk bryr seg. “You actually give a shit.” Noe som er så sykt deilig, og inspirerende og fantastisk! Jeg hadde en periode hvor jeg lå og grått og var oppgitt over absolutt alt: Mangel på meskerettigheter, Mangel på Dyrevelferd, VI setter oss selv høyere enn alt på jorda-er det ikke den som har gitt oss liv kanskje? Vi lever på helt idiotiske regler som bare er lagd for menn innenfor relgion, VI bruker 5KG FISK for å få fram 1KG LAKS! Det er så mye som er feil her i verden..
      Så sykt mange rosabloggere har bare ignoret kommentarene mine om pels, de har helt sikkert tenkt “Ende en som elsker trær-.-” BØnder skal skyte ulv bare fordi den tar sau. Men HALO det er jo faktisk et rov dyr!! HVis de ikke vil at sauen skal dø så må de jo gjerde dem inn!
      Det er så mange bra innlegg på denne bloggen, og jeg deler nesten alle meninngene dine, jeg bryr meg ikke så mye om silikon osv, men aksepterer likevel at du har det. Jeg ville egentlig bare fortelle deg at du ikke er den eneste som føler at du gjør forlite. Noen ganger føler jeg at hele verden lener seg på meg. Men bare forstett med innlegg som dette! DU har stor innflytelse på mange unge mennesker. Sisst men ikke minst er du et stort forbilde. LOv u, håper du så denne kommentaren 🙂 <3 <3 (har revet ned flere sirkus plakater)

    6. ^Lea, ho gjør jo faktisk noe. Ho er vegetarianer, kjøper ikke skinn osv. fra butikker/industrier. Ho er på vei til å veganer. Og hva gjør du? Sitter å klager over innsatsen hennes:) det er vel bedre at ho prøver å påvirke andre mennesker til å tenke litt mer over hva dem putter i seg, bruker for å holde seg varm, hvilke sminke som fæl og ikke (dyrestet eller ikke) enn at ho bare gjør alt dette alene? Tenk deg litt om da, vær så grei.

    7. I can’t speak Norwegian (?) but I wanted to say I love your blog! Also, I saw you like Schoolboy Q and you should checkout the song 2 On by Tinashe ft. Schoolboy Q (Tinashe is half Norwegian and half black.. of course she’s American).
      Thanks girl!
      Liz
      Greets from the USA

    8. Du prater bare tull. Dette bildet brukte du i et innlegg 1. mai i år, og jakken kan kjøpes hos Nelly…Problemet er at du har lagt ut hundrevis av mer eller mindre vulgære bilder av deg selv. Du gjør det uansett og uavhengig av hva du skriver om. Du gjør det fordi du er en exhibisjonist og fordi du tjener penger på det. Dette bildet og andre bilder av deg, er fullstendig virkningsløse for å få fram andre poenger.
      Når så mye av det andre du skriver fremstår som villedende, rart og tildels feilaktig, så blir gråteinnlegget ditt etter min mening, mislykket og ganske uinteressant. Det er jo dumt siden du prøver å ta opp viktige tema som du tydeligvis interesserer deg for, men som du åpenbart ikke kan nok om til å skrive noe fornuftig, og som du heller ikke evner å formidle på en troverdig måte. Sorry.

    9. Hva putter du søppel i, hvis du ikke bruker poser fra matbutikken?
      Vi kjøper poser der(når vi handler) og bruker det til søppelpose

    10. Jeg har vært vegetarianer i mange år, og prøvd å gjøre litt for dyrs rettigheter og tenker over hva jeg kjøper . Men jeg må si jeg er glad jeg ikke har en blogg. Virker stress å måtte bli kritisert for hver minste ting man ikke gjør, i stedet for at man gjør.

    11. “Først neglefiks hos Marna, hvor vi ikke løste verdensproblemer men heller snakket blogg, inspirerte hverandre litt og jeg fikk fine negler og et smil om munnen som alltid. Takk ♥ Den kule ringen min er fra jfr!”
      Så stolt du påpeker at du ikke løste noen verdens problemer. Vel, kanskje det er heller det du burde ha brukt tiden din på enn å prøve å imponere verden som en dag skal forsvinne akkurat som deg selv og alle andre.
      Wow, har du ikke noe medlidenhet for folk som dør og blir torturert engang?! du vet at det finnes hjelpe organisasjoner på nett der du kan bidra med støtte økonomisk med all den rikdommen du har (men som du heller bruker på luksus og materielle goder og kun tenker på ditt og deg, om du bare taster litt riktig på tastaturet og bruker intellektet du har fått… eller kanskje ikke bruke intellektet du har fått av Gud, og sløse tid og dager på negler, mote i extrem grad, og ikke bry seg om andre lidende og døende mennesker. hm… hva er nå viktigst ….

    12. Jeg er veldig glad i bloggen din, men samtidig lurer jeg på hva du syntes om israel-palestina konflikten. kunne du skrevet et innlegg om det?

    13. Vest at d e alt førr varmt på romme dåkkers, kjøp ei vifta og sett ho på et elr ainna dåkker har på romme 🙂
      Funger heilt utrulig bra førr me åg typen, og da får man spoon 😀 😀

    14. Annonym : ja du ovenfor her! Når har DU som er liksom “et bedre menneske” gjort noe for å hindre verdensproblemene vi har idag? Og hvorfor forventer du at andre skal gjøre noe med det når det beste du tydeligvis kan er å bare sitte på jæva di og slenge dritt rundt på nettet?! Har du virkelig ingenting bra å komme med her kan du godt skaffe den et eple å bite i! *Bullshit*

    15. Er egentlig veldig fan av bloggen din men to ting har gjort at jeg har fått litt avsmak:
      1. Er din overraskende overlegenhet mot fans i virkeligheten (hilste på deg på hove, så jeg er stor fan og leser bloggen hver dag) for jeg har aldri møtt et så overlegent menneske. Ikke et eneste svar var det å få ut av deg, og når jeg senere gikk forbi deg 7 ganger var det ikke et smil å få en eneste gang (naturligvis smilte jeg lenge til deg) enten så du vekk, eller bitchet videre…
      2. Er måten du argumenterer, som får meg til å tvile på om du faktisk er voksen nok til å kunne bo alene. Du kan ikke skrive at den eneste måten vi redder jorden er ved å ikke spise kjøtt, og at det ikke kan driskuteres engang for det kan det virkelig! Så mange faktorer spiller inn på slike verdensproblemer og at du kan se så snevert på det sjokkerer meg. Ingen i verden tror earth hour redder planeten men det minner alle på at en liten forskjell kan skapes ved et så lite tiltak, uansett om endringen ikke er stor er den der og det er slike ting du bør oppmuntre til! For som du selv sier kommer ingen til å endre livsstilen sin, ikke engan stakkers lille deg som gråter om nettene, sikkert som den eneste i verden… (Lur overskrift da, trekker lesere, men det vet du vel for man venner seg jo til å være mest mulig komersiell)

    16. Nydelige negler og vipper! Er helt hektet på beggedeler for tiden. Kan virkelig ikke tenke meg å gå tilbake til mascara igjen noen gang, det er jo så utrolig stress i forhold!
      Du budre forresten ha norges reneste samvittighet da du gjør mer enn de aller fleste på miljøfronten. Du burde være stolt av deg selv 🙂

    17. Hei! Jeg syns det er et veldig bra innlegg og jeg liker måten du skriver det på. Men jeg syns det er relativt frekt at du sitter å kaller Norges befolkning dumme, for ingen er dumme. Det er rett og slett uvitenhet. Folk vet ikke hva som skal til så istede for å sitte sånn å fortelle alle at de ikke gjør nok, at vi er dumme og at vi ikke bryr oss så legg ned til tid i et innlegg der du forklarer og lager flere punkter over hva vi faktisk kan gjøre. Hva familier og enkelt individer kan gjøre 🙂

    18. Jeg syntes du gjør mye bare med å ta opp dette temaet. Vi ser problemene i verden, men det er umulig å løse alle av dem. Sophie Elise du er en rollemodell for mange der ute og bare det at bloggen din innholder disse følelsene viser at du reflekterer rundt temaet. Bra at du tar vare på deg og dine nærmeste. For “In the end” det er familie og venner som er viktigst.

    19. Slik som jeg ser det så har du fått veldig mange til å tenke seg om med det du skriver på bloggen. Har folk i fra min klasse som har blitt inspirert til å rive Merano plakatene slik du gjorde, hun skar seg opp på en plakat hun rivde ned ,men hun fortsatte.
      Jeg har også lest igjennom kommentarene dine og de kommentarene er spessielle. Du har sinnsykt mange som støtter deg og er sinnsykt inspirert. Du har spessielle lesere eller “fans” . Det burde du virkelig vite å se med dine øyne.
      JA, du er bare en liten brikke i spillet mot dyremisshandling, men du har fått flere folk fra hele Norge kanskje fra utlandet også til å bli vegetarianer og kjempe mot dyremisshandling, siden du har snakket om det på bloggen din. Du oppmuntrer ungdommer til å gjøre noe med verden ,siden vi er faktisk verdens neste voksenkull der VI som voksne skal bestemme å gjøre en forandring sammen!
      I et puslespill trenger man brikker, og en dag kommer puslespillet til å bli ferdig.

    20. Jeg er overhode ikke hater, så du må ikke ta denne kommentaren slemt. Men jeg ser ikke hva de bildene har med teksten å gjøre, for det eneste du gjør er å stå der halvnakken i en jakke. Bildene i seg selv er greie nok, men følte det bare ike passet inn når du skriver at du gråter, og snakker om noe som opptar deg. Synes du heller kunne valgt bilde av noe som understreker det du har skrevet, og ikke noen randome bilder av deg. Overhode ikke meningen å være negativ, men bare prøver å si ifra 🙂

    21. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du har brukt en dag på deg selv. Ja, du kan gjøre mer, alle kan gjøre mer. MEN, hva er livet verdt om du vier alt til å gjøre det riktige for miljøet? Du må ta vare på deg selv også! Om du liker å bli dullet med å få neglene fine, så gjør det! Dette er noe du gjør for DEG! Det er viktig at folk ikke glemmer seg selv, når de skal “redde verden”. Herlighet folkens, Sophie er da ikke perfekt. Hun kjøpte seg en skinnveske, so fucking what. Den er allerede brukt, ergo, ingen dyredrepere får penger for det. I tillegg så gjør det ingenting å gjøre NOE for seg selv av og til! Om livet til Sophie skulle handle om å redde verden hvert sekund hver dag, hadde hun ikke hatt ett godt liv! Hun må få lufte sine tanker, uten at alle skal tro at hun skal gjøre alt hun egentlig vil gjøre.
      Personlig skjønner jeg ikke tankegangen, og gir ikke dyr, mat og skinn en tanke i hverdagen. Men det er flott du er opptatt av noe. Jeg har en lik tanke, men mer på oss mennesker. Jeg engasjerer meg i at mobbing skal ta slutt, og jeg kjefter på venninnene mine hver gang de snakker stygt om andre. Men det betyr ikke at jeg ikke gjør det selv. Ofte tar jeg meg selv i å si noe stygt om andre. Forskjellen er at jeg forstår at “nå gjorde jeg noe galt, det skulle jeg aldri sagt”, mens mange av mine venner ikke forstår at drittslenging er feil. Slik er det med Sophie, hun tenker på ting mange av oss ikke bryr oss om, derfor kan vi ikke helt forstå henne, men respekter at hun har sine syn. Og selv om hennes syn er slik, betyr det ikke at hun ikke får låv å gjøre feil/motsi seg selv noen ganger!

    22. Hei Sophie, jeg har et spørsmål til deg: Hva sa foreldrene dine til deg når du sa at du ville ha silikon i puppene?

    23. Jeg synes du gjør så mye fantastisk for dyrene! I går morrest kom lille pusen min inn med tung pust og slapp, og jeg følte meg så hjelpesløs! Vi fikk han fraktet til dyrelegen, og det viste seg at lungen hans var pungtert av slag/spark fra sansyneligvis mennesker – i tillegg til blåflekker og smerte, han ble lagt på oksygen, idag ble han opererert og fikk pumpet ut luft fra rundt lungene. Prisen er dyr, og jeg skulle ønske jeg hadde råd til behandling vidre.. men jeg bruker gjerne penger på katten enn meg selv, og jeg blir SÅ glad når jeg leser om deg og hvor mye du bryr deg om dyrene. På mandag skal pus tilbake for blodprøve og oksygen, i tillegg til å bli slått av mennesker var han også forgiftet så jeg må opp 3-4 ganger om natten for å gi han vann i håp om at giften forsvinner fra kroppen… Siden jeg ikke har råd til å ha han pumpet for gift. Nyrene og leveren svikter også, og det sårer meg å se… Tenk at mennesker kan være så grusomme, dert forstår jeg ikke… Fortsett å gjøre det du gjør for dyrene – kanskje jobbe som frivillig hos dyrebeskyttelsen? Dyrene trenger oss <3

    24. Jeg skjønner poenget ditt i siste innlegg, og er veldig enig med hva du sier! Men du skriver nå at du gråter fordi du er skamfull, okei greit nok det. Hva du er skamfull over, vet ikke jeg, men du mener at verden går under, noe som er sant. Vi mennesker slipper ut en mengde med CO2, som skader miljøet, og får en global oppvarming. Du nevnte ikke akkurat på dette, men jeg vil nevne det. Du er veldig opptatt av dyrene, greit nok. Men håper du tenker litt på miljøet rundt om kring. Det hjelper ikke at du drar ned til andre land, for å se hvordan dyrene lever, og skal PRØVE og hjelpe disse. Aner du hvor skadelig det er å ta fly? Hvor mye CO2 utslipp. Når du driver å tar fly x antall ganger i året, øker dette den globale oppvarmingen. Tenker du ikke på isbjørnene som lever på Nordpolen? Disse vil dø ut de, pga de er ikke skapt for å leve i det klimaet vi mennesker vil skape om noen år. Tenk litt på det også. Du skader faktisk miljøet for dyrene ved all den reisingen din, håper du tenker litt på dette også. Greit at det du har gjort, ikke kan gjøres med, men det i fremtiden kan du gjøre noe med. Er oftest på din side, Sophie, men jeg kjente jeg ble provosert nå, og derfor ville jeg si min mening. Dropp turen til Costa Rica, det gjør en forskjell på miljøet. Men det vil du nok ikke..

    25. Folk er spesielle. Her tar Sophie opp en viktig sak så klarer de fleste å vri og vende på det. Det er jo ikke sånn at fordi Sophie engasjerer seg i samfunnet og miljøet så må hun begynne å leve i stråhytte og spise ris resten av livet, hvis ikke blir hun kalt hyklerisk. Hun må jo tilpasse seg det miljøet vi lever i dag hun også, og får benytte seg av goder vi har, selv om det kan være skadelig, for det er ikke sånn at hvis bare hun slutter å leve helt etter samfunnet så redder hun verden. Det går ikke an alene. Men hvis hun kunne valgt, feks å leve slik vi gjør i dag, eller som før i tiden da miljøet var sunt og friskt, så hadde hun jo valg sistnevnte! Hun kommer med gode poeng og vi som ikke er politikere og får gjort noe med hvordan myndigheten ødelegger jorda, så kan vi ihvertfall gjøre en innsats, noen enkle grep som Sophie har nevnt for å ihvertfall spare miljøet litt! Hun kan ikke grave seg ned i jorda og leve på tørt brød og være redd for å ta seg en flytur for da vil hun bli kalt dobbelmoralsk og det ene og det andre. Hun må jo tilpasse seg nåtiden hun også selv om det er kjipt å tenke på at verden snart går under!

    26. Du har et stort hjerte<3 Ta godt vare på det og bruk det til å hjelpe andre og oppmuntre dem til videre å hjelpe, både dyr og mennesker:)

    27. Kan du skrive et innlegg om vippene dine? Litt genrell info, priser, muligheter, anbefalinger, hva man skal unngå, dine egne erfaringer og kanskje ting du har hørt? Er usikker på om du har gjort det før, men hadde hvertfall vært fint å lese om! Har lyst til å prøve det ut men er veeeldig usikker…

    28. Vet du om du bruker silkevipper eller minkhår til vipper? 🙂 jeg bruker selvfølgelig silke, men er utrolig mange vippe-butikker som bruker minkhår!

    29. Kanskje litt sent å skrive, men hvis du liker vintage burde du ta en tur til Tonica Vintage, Schønings Gate 14 B. Alt er ikke like fint så klart og noe er helt merkelig, men det er en opplevelse i seg selv. 🙂 Kjenner damen som eier butikken, hun er bestevenninen til min farmor!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg