endelig trukket tannen

Hei dere! Vel, i dag var endelig den store dagen for å trekke visdomstanna mi. Etter å ha hørt på råd fra dere valgte jeg tross alt å ta den med lokalbedøvelse, og gruet meg ganske mye i forkant. Så, jeg var godt forberedt med rolig musikk i headsettet, og en tannlege som passet så godt på meg. Men, lyden av at han noen skjærer i deg er mildt sagt brutalt, og når noen drar så hardt i tanna di at hodet løftes opp. . Litt traumatisk, men folk opplever verre! Jeg gjorde det på eurodent som ligger rett bak stortinget, og kan definitivt anbefale tannlegen min videre til andre som er redd. Han var ferdig på 6 minutter med både å trekke ut tannen og å sy, jeg kjente ingenting under inngrepet og bedøvelsessprøyten var han også veldig god med (det gjør veldig vondt når jeg tar restylane)

 – Hehe, ikke hoven nei . .

Jeg møtte Mathias og en venninne etter jeg var ferdig, og har gått rundt og siklet og spyttet blod over hele Oslo. Jeg er veldig opptatt av å være “perfekt” for kjæresten min, og noe fjerting, raping eller dobbelhake er uaktuelt fra denne siden, men nå har jeg ikke noe valg og er jo lam i halve ansiktet, haha. . Han er fornøyd da, han elsker slike øyeblikk hvor jeg gir slipp på fasaden.

Jeg har hatt på meg en jakke fra martofchina, veske fra celine, en klokke fra Michael Kors og en kjole fra romwe. 

Nå ligger jeg og ser på Kourtney & Kloe take Miami, som er min guilty pleasure nå for tiden. . Jeg har så utrolig vondt. Hehe, kanskje dere har noe annet trash-tv å anbefale meg? Jeg er ferdig med keeping up with the kardashians, og real housewives of beverly hills, som begge anbefales om dere liker lett underholdning og dumme mennesker. Gi meg gjerne netflixtips!

 

105 kommentarer
    1. fyfaen er så sykt at du bruker skinn. du har vært et så stort forbilde for så mange. Vet om folk som har laget grupper osv om de ser deg med veska skal de spytte på deg osv

    2. kommer jo nye episoder hver søndag (mandag) av keeping up with the kardadhians, så du er vel ikke enda ferdig med det?! : )

    3. søtt bilde, men unødvendig med (elendig) retusjering! God bedring uanseett 🙂 Som nevnt i en kommentar over her, kommer det ut ny episode av Keeping up with the kardashians hver mandag, så vil anbefale å se det 🙂 Ellers hvis du liker paradise hotel, ville jeg sett det danske eller svenske, så sinnsykt mye bedre enn det norske!

    4. Make it or break it. Men det kommer an på om du liker trening, motivasjon, mye drama og gutter som serie. Så anbefaler jeg den på det sterkeste 🙂

    5. Wæææ.. måte nesten se to ganger. Utrolig dårlig retusjert. Du har vell ikke behov for det da Sophie. <3

    6. Huff, god bedring! Jeg fant nettopp ut at jeg ikke hadde sett Khloe & Lamar, så jeg har kost meg med de 2 sesongene som finnes av det. Ellers er jeg jo up to date på resten av Kardashians… Men Khloe & Lamar dersom du ikke har sett den spin-off’en enda, og ellers: Real Housewives of Beverly Hills og American Horror Story 🙂

    7. Wow, et forhold, til og med et samboerskap hvor man ikke kan prompe eller rape foran hverandre? Hørtes ut som et anstrengt forhold hvor man ikke kan være seg selv. Hørtes slitsomt ut….

    8. Real housewife of NY. 😉 Helt ellevillt men veldig underholdende om ik anna.Går vær formiddag på tvn. Eg tar det opp på get, å ser det når eg ik har noe annet å se på 🙂

    9. Jeg trakk min sist uke, i morgen blir du tredobbelt så hoven!! Spesielt hvis det er nede du har trukket den:) lykke til!

    10. Jeg vil anbefale alle filmene med Varg Veum, spesielt Falne engler! De er bare sååå spennende og fine<3 Jeg er også glad i filmer der handlingen foregår på mentalsykehus. De gales hus og Tapte år/Girl interupped er veldig fine filmer. Jeg liker også filmer som : Mean girl, Its a boy girl thing, she's the man, Elsk meg igjen og Dear John. Og vil anbefale de. Men en av de filmene jeg liker aller best er My sisters keeper. Den er bare sååå fin. Og jeg gråt masse av den. Dessverre er ikke den på Netflix lenger, noe de andre er så vidt jeg vet. Du er super pen og har så utrolig fine øyenbryn😍

    11. Hahah du er helt elendig til å retusjere.. Anbefaler deg å finne et kurs eller få noen til å lære deg opp :p

    12. Unnskyld meg frøken “jeg er vegitarianer og kjemper for dyrs rettigheter”: veske i ekte LAMMESKINN???????????? Den mådu jammen meg forklare du???? Du er så jævlig falsk!!!!!!!

    13. åj den retursjeringen var ikke heeeelt på topp-nivå.. og du behøver da ikke å retusjere! Søtt bilde hvis man ser bort i fra det

    14. herregud, skal selv trekke ene visdomstanna mi nå på fredag.. har så og si aldri gjort noe hos tannlegen så jeg gruer meg mildt sagt! alltid gått ut der i fra med gode ord som at jeg har så flotte tenner. så får satse på at jeg kommer meg like godt gjennom det som deg! du var flink!:)
      ikke hør på de som reagerer på at du går med en veske laget i skinn. Det er ditt personlige valg og det må være fulltsendig opp til deg. Man kan selvsagt ikke forvente noe annet enn at noen vil reagere, men men 🙂

    15. Hvorfor retusjerer du bildene av deg? Du er jo sååå nydelig uansett. og tror ikke noen har vondt av å se litt nupper på huden!
      Keeping up kommer hver mandag, og du kan se det på Tubeplus.me. Ellers har jeg begynt å se richkids of beverly hills på samme side, anbefales! 🙂

    16. Du burde prøve weeds! Og hvis du ikke har startet med Orange is the new Black må du jaggu sette i gang!

    17. Real housewives of NEW JERSEY!!!!! Lover deg! Det er den desidert mest underholdene av alle de seriene. Det er så sykt det programmet. Dramaet topper virkelig beverly hills sesongene, uten tvil. I tillegg er mannfolka mer med i new jersey, og de blander seg raskt i all drama. Og her snakker vi om søskenpar som ikke tåler tryne på hverandre! Og det er new jersey jeg føler har minst “skuespill” over seg.

    18. Vært hos tannlegen wow, derfor er det viktig å redigere bilde litt eeeksta mye:p Du er altfor opptatt av å være perfekt, må være slitsomt

    19. Du kan ikke prompe eller rape foran kjæresten din, men du kan gå rund å spytte blod der hvor andre mennesker går. Æsj

    20. Er veldig glad for deg for at du endelig er kvitt faenskapet som har skapt så mye smerter, men oh my god så morsomt det bildet av deg med bedøvelse er, hahahahaahaha!! Kjempesøt uansett:D

    21. Pluss hvorfor i helvete skal folk bry seg om hun har redigert bildet av seg eller ikke?! HVA FAEN HAR DET Å SI I LIVET DERES, JÆVLA FORDØMMENDE IDIOTER?!

    22. “I wanna marry Harry”! alt ligger på youtube, supermorsomt. Det er amerikanske jenter som tror de dater Pince Harry mens de egentlig dater en rørlegger som ligner på han.

    23. Hehe. Fikk litt flashback. Har fjernet to av mine visdomstenner også, men måtte opperere de ut, fordi de lå vannrett oppi der, og ville aldri kommet ut av seg selv, og det var fare for at de ville skadet tennene ved siden av etterhvert. Det gikk veldig fort og de var flinke, men husker at de måtte ta skikkelig i, og hale og dra for å få ut tanna. Var litt sånn svimmel, pjusk og forfjamset etterpå, og oppdaget etter at jeg hadde gått derifra, på gaten at jeg fortsatt gikk med blåe skoposer. Småflaut. ^^

    24. Lurer veeldig på om du svarer/leser alle mails fra ”fans”? Eller hvor jeg kan sende deg mld, hvor du leser det 😀

    25. Rich Kids of Beverly Hills er en ganske gøy realistisk serie som du kan se på alluc.to 🙂

    26. Til alle som slenger dritt om retusjeringen, bare gi faen for absolutt ingen bryr seg.
      MEN jeg lurer på hvorfor du går rundt med en veske i lammeskinn.. Du har vært ett forbilde for meg og
      Utrolig mange, så ble veldig skuffa. Er det en forklaring bak, eller?
      FOLKENS, ikke angrip henne om dette. Gi henne en sjanse til å forklare( om det er mulig)

    27. Når kommer den akustiske versjonen av lionheart? har virkelig lyst å høre! Kan du ikke bare spille inn og synge foran kamera sånn som du har gjort før? 🙂

    28. Har trukket seks års jeksekselen, fikk 5 bedøvelse men var dritvondt selvom, og tannlegen måtte tilkalle hjelp slik at en kunne holde hodet mitt og en kunne dra.. Blødde i et døgn.. 🙁

    29. Haha, anbefaler ”the hard times of RJ Berger” om du liker ekstreeemt random komiserie 😛 Ellers er den beste komedie-serien jeg noen gang har sett ”Blue mountain state” 🙂 (ikke reality da)

    30. Uff, god bedring! Jeg har operert ut 3 av mine visdomstenner på den måten, fordi jeg fikk dem alt for tidlig (14 år), og de vokste bortover og ødela for de andre tennene. De nede var myye vondere enn den oppe, siden de nede har veldig mye større røtter som sitter mer fast nedi kjeven. Men din tann var ikke så stor, så det tar nok litt kortere helingstid da, siden det er mindre grop som skal heles. Anbefaler deg å sove mest mulig, siden da kjenner du jo ikke smerten! Og ha ispose på så mye du greier, og hold deg unna mat som må tygges i starten. Har du begynt på smoothie dietten? Det er jo perfekt nå 🙂 Men håper du føler deg bedre snart, tenk på nå er det ivertfall over, og at det blir bare bedre! Du må nok regne med å ha veldig vondt i ca 3-4 dager, så blir det mindre og mindre vondt. Men det er jo selvsagt individuelt. Kjempesøt veske du har forresten! 🙂

    31. På torsdag skal jeg endelig operere ut to visdomstenner(håper han tar to om gangen). Jeg opererte ut en i november, og har ventet helt siden da på ny time for å fjerne resten. De er så vonde. Får øreverken og nakkevondt av dem, samt smerte i hele kjeven og munnen. Har levd med disse smertene hver dag i 3 mnd nå. Så nå gleder jeg meg skikkelig! Skulle ønske alle fire visdomstennene mine ble fjernet i november. Håper ikke det tar 8 mnd til for å få fjernet den siste! Da klikker jeg. Helsenorge ass…
      Jeg er hvertfall klar for å bli stukket med bedøvelse, skjært i, dratt i, bli sydd i, og å spytte masse blod. Jeg er klar for å knaske smertestillende 7 ganger om dagen. Endelig.

    32. Sophie har allerede forklart seg for den skinnvesken, ro dere ned tre hakk. Følg på bloggen og sjekk fakta før dere dømmer henne. Gud jeg blir forbanna.
      Du er forbildet mitt, Sophie, perfekt på alle måter du 🙂

    33. Wowowow, hørtes ut som et anstrengt forhold. Min kjæreste synes det er flott at jeg tør å være meg selv 100% sammens med han, når du sier at din kjæreste elsker at du slipper fasaden er jo kanskje det et tegn på at du skal slappe av litt? Promping,raping og slikt er jo HELT naturlig, men nå er det forskjell på å gjøre det diskrèt og å gå inn for å lage høye,ekle lyder..

    34. Trodde alle hadde fått med seg at sophie er for dyremishandling når det kommer til noe hun vil ha, men det andre vil ha er ikke ok. Hun er jo for dyretesting på Restylane, botox, silikon og slikt som hun trenger, men ikke andre kosmetiske produkter som sminke. Hun synes det er ok å kjøpe en veske som “har vært brukt av noen andre, og solgt igjen” for dyrene er allerede drept og hun er ikke den som først kjøpte veska. Men et dødt dyr kan hun ha hengende rundt armen fordeom. Men da skjønner jeg ikke hvorfor hun skal klage på noen som helst, fordi andre kan jo også ha kjøpt Canada goose jakken sin(f.eks) fra noen andre. Og det blir jo akkurat det samme som det hun driver med.

    35. Jeg er trash-tv og reality-tv største fan!
      – BIG TIP TEXAS, masse drama og underholdning (viaplay)
      – Jeg driver å ser på “Forbindelser” med bla.a Suzanne Aabel. (dplay.no)
      – Kjærlighetsredet (viaplay)
      – Snooki and jwow, STOOR FAVORITT (viaplay)
      – Sleeping with the family, geniaaal reality serie (viaplay)

    36. Hei Sophie!
      For det første skjønner jeg ikke hvorfor folk bryr seg så mye om redigeringen, det har da ingen ting å si for deres liv og så veldig nøye er det vel ikke om du redigerer bildene dine, jeg synes du skal få gjøre som du vil.
      Men når det kommer til Celinè veska er det noen ting jeg stusser over..
      Jeg har lest det du skrev om hvorfor du kjøpte Celinè veska og at du kjøpte den brukt, og det er forståelig. Eneste er at du har blitt et slags symbol for mange andre jenter ved at du har jobbet sånn for dyrenes rettigheter, og når du går med en veske av ekte skinn symboliserer det alikevel litt andre verdier. Uansett om den er brukt, eller ikke. I tillegg driver du en av Norges største blogger, det vil si at flere tusenvis av jenter ser veska og kanskje synes den er så fin at de vil ha den samme. Det er lett å bli inspirert av bloggere.
      Det var mitt innspill, til slutt vil jeg si at jeg synes du er helt fantastisk flink til å skrive og virker som en ekstremt bra person.

    37. Du MÅÅ se vanderpump rules (lisa vanderpumps egen serie) og big tips texas 😉 bad girls club (3 siste sesonger) er og gøy…7 GALE jenter bor i samme hus, helllloooo drama!!!! 🙂

    38. jeg anbefaler Twin peask. En gammel, men utrolig god serie! Ellers har jeg selv følgt med på one tree hill for 5. gang i det siste 🙂

    39. Orange is the new black 😀 Konge serie på Netflix!
      God bedring! Har en vond visdomstann jeg også, som jeg et stygt redd for at jeg må trekke 🙁
      Ha en fin dag!

    40. Jeg har noen tips, men det er ikke akkurat straight up komedie, men here goes:
      – Supernatural
      – Doctor who
      – Teen Wolf
      – Grimm
      – Dag (Norsk komedie faktisk, anbefales!)

    41. Synd… Jeg likte deg godt fordi du går med vanlige klær, og lite merkeklær. Det gjør at vi får mindre press på oss til å kjøpe dyre ting.. Det er dumt, og at du går med veske som er lagt av skinn. Det er ganske ille, uansett hvor den kommer fra. Michael kors, ray ban, osv osv er bare tull. Går an å kjøpe vesker og briller til billige pris, men bra. Er jo mange av oss som ikke driter i penger akkurat som du gjør. Greit at du tjener myyye på bloggen, men kan du ikke vise billige klær som kan appellere til oss som ikke har mye på lommeboka. Er jo en del som er studenter, osv 🙂
      Takk for meg!
      Er lei av bloggere som går med dyre ting..

    42. hei. hvar du i Oslo i går? så deg i vartfall. vis du så en jente som løp foran deg så var det meg. Fikk ivartfall helt sjokk! elsker bloggen din

    43. Ååå uff, venninna mi trakk dem for en stund tilbake og jeg husker enda hvor vondt hun så ut til å ha det… Håper du blir bedre! Dexter er jo alltids kjekt haha 😀

    44. Husk at du IKKE skal spytte for mye, det forverrer blødningen ganske mye. Og ikke suge for mye på sugerør 🙂

    45. Ett lite tips – ikke spytt når du har trekt tenner. Det gjør slik at koaglet med blod i “hullet” etter tanna di forsvinner, og det kan oppstå betennelse som gjøre veldig veldig vondt.

    46. Sesong 1 og 2 er på netflix av Pretty little liars (pll). Så om du bare prøver å se første episode, så kan jeg nesten låve deg at du fortsetter å se! 🙂

    47. Anbefaler deg å se på one tree hill er blitt helt hekta ble ferdig med sesong en på 3 eller 4 dager men du må ha amerikansk netflix til det

    48. Det er en serie som akkurat har startet i USA, ca 5 episoder har kommet ut. Den heter Chasing Life! Kan si med hånden på hjertet at dette er en av de bedre seriene jeg har sett, det handler om en jente i 20 årsalderen som får kreft, + alt en 20 åring går gjennnom(familie, gutter, jobb) Er ikke bare en ” flash” serie som mye annet:)

    49. Jeg er netflix-oholiker og har mye å anbefale!
      Sjekk ut:
      – supersize vs superskinny (realityprogram)
      – supersize me (dokumentar. Har skrevet om den på bloggen om du vil lese)
      – suits (tv-serie)
      – supernatural (tv-serie)
      – grimm (tv-serie)
      – reaper (tv-serie)
      – drop dead diva (tv-serie)
      – gossip girl (tv-serie)
      – slik er universet (dokumentar)
      – vampire diaries (tv-serie)
      Synes også du burde sjekke ut tv-serien Dollhouse. Husker ikke om den er på netflix, men det kan du jo sjekke 🙂
      PLUSS(!) dokumentarserien ‘tabu’ / ‘taboo usa’ som går på Nathional Geographic er også verd å sjekke ut. Elsket den serien, men har sett alle episodene 🙁
      Anbefaler også tv-serien ‘det uforklarlige’ (går på bliss eller fem, husker ikke i farten).
      Ble litt mye anbefalinger her nå merker jeg… :p

    50. Haha hvis det er noen trøst, så er du ikke alene om å være hoven i halve ansiktet…Jeg har så vondt i ei visdomstann, må få trukket den snart for ansiktet mitt ser helt merkelig ut!

    51. Weeds, modern family, (en stor familie med mange uvanlige familiemedlemmer, hysterisk morsomt), girls (ekte, sjarmerende serie om vennskap og jenters virkelige verden), better of ted(umoralsk, ironisk og morsom serie om et firma som lager alt mulig rart), breakout kings (et par fanger får tilbud om å hjelpe en etterforsker om å jakte på rømlinger), lindsey (dokumentar om lindsay lohan), og mine favoritter dexter og true blood:)

    52. Se på Linsday dokumentaren fra OWN! 🙂
      Hvorfor har du kjøpt deg Céline luggage Mini om du er i mot skinn? Hele vesken er jo Kalveskinn?
      Altså jeg er ikke i mot vesker av skinn og har selv en Céline veske jeg har betalt dyre dommer for, og er kjempe fornøyd, men husker som du tidligere har sagt at du velger bort skinnjakker + vekser ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg